Nopeusrajoituksien alentaminen

Yleinen lätinä jä kitinä

Nopeusrajoituksien alentaminen

Kannatan
1
6%
Vastustan
14
78%
EOS
1
6%
Niba
2
11%
 
Ääniä yhteensä: 18

NuoriD

Nopeusrajoituksien alentaminen

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Liikenne- ja viestintäministeriö suunnittelee nopeusrajoituksien alentamista

Perusteluna liikenneturvallisuuden parantaminen ja ilmansaasteiden vähentäminen.

Mitä mieltä olet?
masa

Re: Nopeusrajoituksien alentaminen

Viesti Kirjoittaja masa »

NuoriD kirjoitti: Mitä mieltä olet?
Paskaa.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Nopeusrajoituksien alentaminen

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Eikös nopeusrajoituksien nostosta ole ennemminkin ollut puhetta viime aikoina? Perusteena, kun suurin osa kokee nykyisetkin liian mataliksi ja ajaa lievää ylinopeutta koko ajan. Tollanen ideologinen nopeuksien lasku ainoastaan veisi lopunkin kunnioituksen rajoituksilta. Vallankinkun saavutettu etu olisi kuin sadepisara valtameressä. Jännä, että suurin osa suomen co2 päästövähennyksestä on autoilijoiden vastuulla ja ilmastoystävällistä turpeen polttoa ollaan lisäämässä.

Mamupolitiikkaa helpommalla mut sais äänestämään, jos joku vastustais suomalaista liikennepolitiikkaa.
Avatar
Cavallo
Elämätön Kitisijä
Viestit: 355
Liittynyt: 24.06.2010 19:45

Re: Nopeusrajoituksien alentaminen

Viesti Kirjoittaja Cavallo »

Nopeusrajoituksia Helsingin alueella pitäisi alentaa. Sekavat kaistaliittymät ja liikenteen hektisyys vaativat formulakuskin orientaation. Optimaaliset ajolinjat taitavat kulkea siellä bussikaistan puolella.
NuoriD

Re: Nopeusrajoituksien alentaminen

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Vagabondo kirjoitti: Jännä, että suurin osa suomen co2 päästövähennyksestä on autoilijoiden vastuulla ja ilmastoystävällistä turpeen polttoa ollaan lisäämässä.
Juuri näin.
NuoriD

Re: Nopeusrajoituksien alentaminen

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Cavallo kirjoitti:Nopeusrajoituksia Helsingin alueella pitäisi alentaa. Sekavat kaistaliittymät ja liikenteen hektisyys vaativat formulakuskin orientaation.
Onko tämä provo, vai oletko tosissasi?

Rajoituksethan ovat nykyään 50 40 ja jopa 30. Jos tuo on liian kova nopeus, niin kannattaa vaihtaa Harley Parkinsoniin:


Kuva
NuoriD

Re: Nopeusrajoituksien alentaminen

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

CO2-päästöjen alenemisen takia en ole valmis nopeuksia alentamaan, koska asialla ei ole mitään merkitystä. Paitsi että VTT:n tutkijan aamun HS:ssa esittämän käppyrän mukaan bensankulutus on ajokilometriä kohden alimmillaan 80km/h, pitäisikö alimpia nopeusrajoituksia siis nostaa?

Sen sijaan liikennekuolemien alentamiskortin käyttöä en tyrmää 130%:n ehdottomasti.

Toivottavasti joku (Sekoomus?) ottaisi tämän (muutoksen vastustamisen)vaalivaltikseen.

Mutta ilmeisesti virkamiesten viherterroria ei pysty vastustamaan.
Avatar
Cavallo
Elämätön Kitisijä
Viestit: 355
Liittynyt: 24.06.2010 19:45

Re: Nopeusrajoituksien alentaminen

Viesti Kirjoittaja Cavallo »

NuoriD kirjoitti: Rajoituksethan ovat nykyään 50 40 ja jopa 30.

Teillä, missä mä ajoin, oli liikenteen nopeus 80 km/h ja shikaaneja joka suoralla. Ne bussikaistat voisivat sopia mulle. Siellä huristelee muitakin vanhuksia, joilla on ajan- ja paikantaju hämärtynyt. :)
NuoriD

Re: Nopeusrajoituksien alentaminen

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Cavallo kirjoitti:
NuoriD kirjoitti: Rajoituksethan ovat nykyään 50 40 ja jopa 30.

Teillä, missä mä ajoin, oli liikenteen nopeus 80 km/h ja shikaaneja joka suoralla. Ne bussikaistat voisivat sopia mulle. Siellä huristelee muitakin vanhuksia, joilla on ajan- ja paikantaju hämärtynyt. :)
Eipä Helsingistä paljoa 80:n rajoituksia nykyään löydy.

Toki voidaan muistella aikaa ennen vuotta 1973, jolloin nopeusrajoituksia ei ollut, mutta ehkä sen perusteella ei kannata esitää muutoksia nopeusrajoituksiin vuonna 2010.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Nopeusrajoituksien alentaminen

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Mun mielestä olis reilua, että me jo valmiiksi pienipäästöisillä autoilla ajavat saataisiin sitten ajaa 160km/h ja aina bussikaistalla.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
NuoriD

Re: Nopeusrajoituksien alentaminen

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Vesper kirjoitti:Mun mielestä olis reilua, että me jo valmiiksi pienipäästöisillä autoilla ajavat saataisiin sitten ajaa 160km/h ja aina bussikaistalla.
Vesper liikennemisteriksi!
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Nopeusrajoituksien alentaminen

Viesti Kirjoittaja Vesper »

NuoriD kirjoitti:Vesper liikennemisteriksi!
Hell yeah!

ps. mua kiilattiin tänään bussikaistalla, WTF?!
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Bhven

Re: Nopeusrajoituksien alentaminen

Viesti Kirjoittaja Bhven »

Vagabondo kirjoitti:Jännä, että suurin osa suomen co2 päästövähennyksestä on autoilijoiden vastuulla ja ilmastoystävällistä turpeen polttoa ollaan lisäämässä.
No onhan siinä eroa. Turve hiilineutraloituu paljon nopeammin kuin fossiiliset. Lisäksi "ongelmana" on se, että Suomessa teollisuus on käytännössä jo tehnyt kaiken mahdollisen omien päästöjensä minimoimiseksi. Harmi, että puhdistuslaitteet asennettiin pari vuosikymmentä liian aikaisin.
NuoriD

Re: Nopeusrajoituksien alentaminen

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Vesper kirjoitti:
NuoriD kirjoitti:Vesper liikennemisteriksi!
ps. mua kiilattiin tänään bussikaistalla, WTF?!
Ihmisillä ei oo mitään tapoja!
NuoriD

Re: Nopeusrajoituksien alentaminen

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Bhven kirjoitti:
Vagabondo kirjoitti:Jännä, että suurin osa suomen co2 päästövähennyksestä on autoilijoiden vastuulla ja ilmastoystävällistä turpeen polttoa ollaan lisäämässä.
No onhan siinä eroa. Turve hiilineutraloituu paljon nopeammin kuin fossiiliset. Lisäksi "ongelmana" on se, että Suomessa teollisuus on käytännössä jo tehnyt kaiken mahdollisen omien päästöjensä minimoimiseksi. Harmi, että puhdistuslaitteet asennettiin pari vuosikymmentä liian aikaisin.
Ja lisäksi tietysti se, että turvenuijat määritelmän mukaan asuvat maaseudulla ja moottoriteillä huristellaan syntisessä ruuhkasuomessa.
NuoriD

Re: Nopeusrajoituksien alentaminen

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Stop the Press!

Liikenneministeriö kiistää suunnittelevansa nopeusrajoitusten alentamista, lisää hetken kuluttua.

Olisko tullut liikaa paskaa tupaan kun vaalit tulossa?
elco

Re: Nopeusrajoituksien alentaminen

Viesti Kirjoittaja elco »

Vesper kirjoitti:Mun mielestä olis reilua, että me jo valmiiksi pienipäästöisillä autoilla ajavat saataisiin sitten ajaa 160km/h ja aina bussikaistalla.
Just samaa mieltä!
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Nopeusrajoituksien alentaminen

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Ostakaa ooppeli niin ei tarvitse edes haaveilla ylinopeuksista.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Bhven

Re: Nopeusrajoituksien alentaminen

Viesti Kirjoittaja Bhven »

Tämä jos mikä on seuraavan halituksen asia.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Nopeusrajoituksien alentaminen

Viesti Kirjoittaja Vesper »

elco kirjoitti:
Vesper kirjoitti:Mun mielestä olis reilua, että me jo valmiiksi pienipäästöisillä autoilla ajavat saataisiin sitten ajaa 160km/h ja aina bussikaistalla.
Just samaa mieltä!
Mä en usko että sun Porsche on vähäpäästöinen. Mut sit kun ollaan naimisissa, ajetaan vaan ekoautoilla!!
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
NuoriD

Re: Nopeusrajoituksien alentaminen

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Vesper kirjoitti:
elco kirjoitti:
Vesper kirjoitti:Mun mielestä olis reilua, että me jo valmiiksi pienipäästöisillä autoilla ajavat saataisiin sitten ajaa 160km/h ja aina bussikaistalla.
Just samaa mieltä!
Mä en usko että sun Porsche on vähäpäästöinen. Mut sit kun ollaan naimisissa, ajetaan vaan ekoautoilla!!
Lexuksella on siistejä hybridimalleja.
elco

Re: Nopeusrajoituksien alentaminen

Viesti Kirjoittaja elco »

Vesper kirjoitti: Mä en usko että sun Porsche on vähäpäästöinen. Mut sit kun ollaan naimisissa, ajetaan vaan ekoautoilla!!
No onhan se: lapsellinen 222 grammaa kilsalla.

Kaikki alle puoli kg kilsalla ovat ekoautoja.
Viimeksi muokannut elco, 28.09.2010 10:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
elco

Re: Nopeusrajoituksien alentaminen

Viesti Kirjoittaja elco »

Ministerit vaihtuvat, virkamiehet pysyvät.
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4217
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Re: Nopeusrajoituksien alentaminen

Viesti Kirjoittaja huima »

elco kirjoitti:Ministerit vaihtuvat, virkamiehet pysyvät.
Jeh, ja budjettikurin aikana niitä virkamiehiäkään ei voi vaihdella ihan miten sattuu tai sitten pitäisi perustaa joku höpöhöpö-ministeriö, minne ne väärin ajattelevat virkamiehet pistetään istumaan rangaistusta.
Vastaa Viestiin