Alkuun, kun joku puolue lisäisi vastustavansa, niin olis vaaliohjelma valmis, jolla sais mun äänen. Vielä parempi, jos joku lähtisi ajamaan noita toiseen suuntaan.exPertti kirjoitti: Ihan sama mikä hallituspohja on, niin ensi hallituksen asioita on:
- verotuksen roima korotus
- ruuhkamaksut
- nopeusrajoitusten lasku
- kännykkään puhuminen autolla ajaessa ajokiellon perusteena
- maahanmuuttokulujen kasvattaminen
- julkishallinnon kulujen lisääminen
Nopeusrajoituksien alentaminen
Re: Nopeusrajoituksien alentaminen
Re: Nopeusrajoituksien alentaminen
Kyllä noi mulle kelpais:Manaaja kirjoitti:Oxymoron.NuoriD kirjoitti:siistejä hybridimalleja.
http://www.lexus.fi/hybrid/hybrid-range/index.aspx
Re: Nopeusrajoituksien alentaminen
Tämä vaara on olemassa.elco kirjoitti:Ministerit vaihtuvat, virkamiehet pysyvät.NuoriD kirjoitti:Yllättävää järjen valoa
Tässä saattaa kuitenkin pelastuksena olla se, että tämä on asia, josta poliitikotkin ymmärtävät jotain ja joka koskee heitä. Yleensähän he tekevät päätöksiä asioista, joita he eivät ymmärrä ja/tai joka ei koske heitä.
Poliitikot ajavat paljon, erityisesti kepulaiset tupailtoja kiertäessään. Heitäkin watuttaa ajatus, että pitäisi körötellä jotain seitsemääkymppiä viivasuoraa tietä monta sataa kilometriä päivässä.
Re: Nopeusrajoituksien alentaminen
No mutta, hyvähän se on poliitikon huudella lämpimän taksin takapenkiltä bussikaistaa ajellessaan.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Re: Nopeusrajoituksien alentaminen
Noi on vaan mun mielestä jotenkin niin naurettavia. Esim toi LS 600 h, hiilidioksidipäästöt 219g/km. Eipä taida olla kärpäsen paskan verran iloa ja eroa nykydieseliin verrattuna. Sen sijaan auto on vastapainoksi täynnä erittäin kallista ja painavaa tekniikkaa, jonka huoltokustannuksia ei haluaisi pohjolassa lähteä makselemaan.NuoriD kirjoitti:Kyllä noi mulle kelpais:Manaaja kirjoitti:Oxymoron.NuoriD kirjoitti:siistejä hybridimalleja.
http://www.lexus.fi/hybrid/hybrid-range/index.aspx
Kai noi jollekin mielikuvaekoautoilijalle toimii. Mun mielestä noi on ainoastaan turhia räpellyksiä ja virityksiä.
Re: Nopeusrajoituksien alentaminen
^Daah! Ei kait tässä kukaan mistä järjestä puhunutkaan.
Tuollaisella jos ajaisi bussikaistaa sossuun tukia huijaamaan, niin EW:kään ei voisi kuin antaa "approved"- leiman!
Tuollaisella jos ajaisi bussikaistaa sossuun tukia huijaamaan, niin EW:kään ei voisi kuin antaa "approved"- leiman!
Re: Nopeusrajoituksien alentaminen
Onhan niitä "eco"-lentokoneitakin? Kuten A380?exPertti kirjoitti:On kait Bemarillakin näitä ekoautoja, kuten X6 hybrid.NuoriD kirjoitti:Lexuksella on siistejä hybridimalleja.
Pyyhin Netikettiin..
Re: Nopeusrajoituksien alentaminen
½kg on aika vähän http://www.autotalli.com/vaihtoauto/31.2126369elco kirjoitti:Kaikki alle puoli kg kilsalla ovat ekoautoja.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Re: Nopeusrajoituksien alentaminen
Lexus LS 600h
Suorituskyky 0-100 km/h: 6,3s
Hiilidioksidipäästöt: 219g/km
BMW 740d
Suorituskyky 0-100 km/h: 6,3s
Hiilidioksidipäästöt: 181g/km
Jaguar XJ 3.0d
Suorituskyky 0-100 km/h: 6,4s
Hiilidioksidipäästöt: 184g/km
Kuten sanoin, täysin turhaa pelleilyä noi hybridiviritykset. Antaa vain typeryksille puhtaita mielikuvia, ei muuta. Vertailuautot taitavat käytännössä olla vielä isompiakin kuin tuo Lelux.
Edit: Kasoispilkuvirheitä prkle!
Suorituskyky 0-100 km/h: 6,3s
Hiilidioksidipäästöt: 219g/km
BMW 740d
Suorituskyky 0-100 km/h: 6,3s
Hiilidioksidipäästöt: 181g/km
Jaguar XJ 3.0d
Suorituskyky 0-100 km/h: 6,4s
Hiilidioksidipäästöt: 184g/km
Kuten sanoin, täysin turhaa pelleilyä noi hybridiviritykset. Antaa vain typeryksille puhtaita mielikuvia, ei muuta. Vertailuautot taitavat käytännössä olla vielä isompiakin kuin tuo Lelux.
Edit: Kasoispilkuvirheitä prkle!
Viimeksi muokannut Manaaja, 28.09.2010 11:48. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Re: Nopeusrajoituksien alentaminen
Tuolla kelpaisi ajaa bussikaistaa!Bluntly kirjoitti:½kg on aika vähän http://www.autotalli.com/vaihtoauto/31.2126369elco kirjoitti:Kaikki alle puoli kg kilsalla ovat ekoautoja.
Re: Nopeusrajoituksien alentaminen
TM:ssä oli Honda Insightin 60 000 km:n käyttötesti. Kaikki kulut huomioiden laskeskelin, että pitäisi ajaa 100 000 km, jotta kalliimpi hankintahinta muuten vastaavaan kompensoituisi. Jos ei siis ota huomioon mahdollista kalliimpaa myyntihintaa. Eli ei noiden hybridien ostoa nykyään voi halvemmilla käyttökustannuksillakaan perustella.Manaaja kirjoitti:
Kuten sanoin, täysin turhaa pelleilyä noi hybridiviritykset. Antaa vain typeryksille puhtaita mielikuvia, ei muuta. Vertailuautot taitavat käytännössä olla vielä isompiakin kuin tuo Lelux.
Joku taksi on tietysti eri asia, kun taitaa mennä 200 000 km vuodessa helposti.
- Pulkannaru
- Kitisijä
- Viestit: 4952
- Liittynyt: 28.07.2008 22:31
- Paikkakunta: Jäässä
Re: Nopeusrajoituksien alentaminen
Pks ja kahdessa vuorossa, niin lähelle menee.NuoriD kirjoitti:Joku taksi on tietysti eri asia, kun taitaa mennä 200 000 km vuodessa helposti.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Re: Nopeusrajoituksien alentaminen
Vaan jos hiilidioksidipäästöt ovat suuremmat niin silloin menee menovettäkin enemmän. Jos kokoluokan X auto päästää hybridinä 200g/km ja dieselinä 160g/km, tuo ~20% peilautuu suoraan kulutukseen. Kun hybrideissä monesti se menovettä vievä moottori on vielä bensiinikäyttöinen, lienee taksikäytössäkin poikkeuksellisen järjetöntä tankata 1,4 euron litrahintaista bensaa parikymmentä prosenttia enemmän kuin 1,1 euron litrahintaista dieseliä.NuoriD kirjoitti:Eli ei noiden hybridien ostoa nykyään voi halvemmilla käyttökustannuksillakaan perustella.
Joku taksi on tietysti eri asia, kun taitaa mennä 200 000 km vuodessa helposti.
Eipä noita Priuksiakaan kovin monia taksikäytössä näy. Kuuleman mukaan eivät ole Suomen taksi-/talviolosuhteissa loppuen lopuksi niin kovinkaan säästeliäitä.
Re: Nopeusrajoituksien alentaminen
Siinä Insightin 60 000:n testissä oli vastaavan kokoisia ja tehoisia muita TM:n käyttötestissä olleita (joku oli muistaakseni kiisseli myös) ja kyllä ne Insightin käyttökulut (älä unohda diesel-veroa!) vuodessa olivat muita pienemmät. Mutta kun hintakin oli isompi, niin hankintahinta kompensoitui vasta jossain 100 000 km:n kohdalla.Manaaja kirjoitti:Vaan jos hiilidioksidipäästöt ovat suuremmat niin silloin menee menovettäkin enemmän. Jos kokoluokan X auto päästää hybridinä 200g/km ja dieselinä 160g/km, tuo ~20% peilautuu suoraan kulutukseen. Kun hybrideissä monesti se menovettä vievä moottori on vielä bensiinikäyttöinen, lienee taksikäytössäkin poikkeuksellisen järjetöntä tankata 1,4 euron litrahintaista bensaa parikymmentä prosenttia enemmän kuin 1,1 euron litrahintaista dieseliä.NuoriD kirjoitti:Eli ei noiden hybridien ostoa nykyään voi halvemmilla käyttökustannuksillakaan perustella.
Joku taksi on tietysti eri asia, kun taitaa mennä 200 000 km vuodessa helposti.
Eipä noita Priuksiakaan kovin monia taksikäytössä näy. Kuuleman mukaan eivät ole Suomen taksi-/talviolosuhteissa loppuen lopuksi niin kovinkaan säästeliäitä.
Edit:
TM-käyttötestin keskikulutukseksi muodostui 5,92 l/100 km, jolla elokuun E95:n litrahintaa 1,42 € käyttämällä saadaan polttoainekuluiksi 8,41 €/100 km. Aiemmin TM-käyttötestissä mukana olleet keskiluokan dieselit ovat kuluttaneet vähemmän. Renault Laguna säilytti kärkipaikkansa 5,61 l/100 km lukemallaan. Bensiinikäyttöisistä pihein on ollut Toyota Prius 1,5 HSD hybridi 5,82 l/100 km keskikulutuksellaan, jolle Insight hävisi 0,1 l/100 km.
Kuluiltaan molemmat hybridit ovat Renault Meganea ja Lagunaa edullisempia, kun dieselien polttoainekuluihin sisällytetään myös vuotuinen käyttövoimavero.
http://tekniikanmaailma.fi/autot/kaytto ... ance-ivtec
Re: Nopeusrajoituksien alentaminen
Joo, mutta kun lyödään autoon enemmän kokoa ja painoa automaattivaihteiston oheen joita taksikäyttö käytännössä vaatii, tilanne alkaa muuttua ja nykydieselin edut korostua.NuoriD kirjoitti:Siinä Insightin 60 000:n testissä oli vastaavan kokoisia ja tehoisia muita TM:n käyttötestissä olleita (joku oli muistaakseni kiisseli myös) ja kyllä ne Insightin käyttökulut (älä unohda diesel-veroa!) vuodessa olivat muita pienemmät.
Insightin kaltaisella pikkuautolla ei oikein taksia ajeta. Priushan on isompi ja jopa pienempikulutuksisempi, mutta ei nekään silti jostain syystä oikein taksiajossa ole suosittuja ainakaan E-poossa. Tiedä sitten miten Helsingissä.
Re: Nopeusrajoituksien alentaminen
Kts linkittämäni. Prius ja Insight ovat käytössä diesel Meganea ja Lagunaa edullisempia. Mutta ei se silti kannata, ellei ajan hyvin paljon.Manaaja kirjoitti:Joo, mutta kun lyödään autoon enemmän kokoa ja painoa automaattivaihteiston oheen joita taksikäyttö käytännössä vaatii, tilanne alkaa muuttua ja nykydieselin edut korostua.NuoriD kirjoitti:Siinä Insightin 60 000:n testissä oli vastaavan kokoisia ja tehoisia muita TM:n käyttötestissä olleita (joku oli muistaakseni kiisseli myös) ja kyllä ne Insightin käyttökulut (älä unohda diesel-veroa!) vuodessa olivat muita pienemmät.
Insightin kaltaisella pikkuautolla ei oikein taksia ajeta. Priushan on isompi ja jopa pienempikulutuksisempi, mutta ei nekään silti jostain syystä oikein taksiajossa ole suosittuja ainakaan E-poossa. Tiedä sitten miten Helsingissä.
Paitsi nythän dieselin käyttövoimavero kohta alenee ja diesel-polttoaineen hinta nousee 8 snt/litra, eli se suhteessa heikentää paljon ajavilla dieselin kannattavuutta.
Re: Nopeusrajoituksien alentaminen
Vain pari on tullut vastaan.Manaaja kirjoitti: Priushan on isompi ja jopa pienempikulutuksisempi, mutta ei nekään silti jostain syystä oikein taksiajossa ole suosittuja ainakaan E-poossa. Tiedä sitten miten Helsingissä.
Re: Nopeusrajoituksien alentaminen
En ymmärrä. Jos saman kokoinen dieselauto kuluttaa vähemmän (absoluuttisesti ja etenkin lompakosta), miten hyvin paljon ajaminen olisi hybridiautolla kannattavampaa? Dieselhän kaventaa edullisemmalla tankillisellaan ja pienemmällä kulutuksellaan sitä enemmän käyttövoimaveroaan ja muita kustannuksiaan hybridiautoon nähden, mitä enemmän sillä ajaa?NuoriD kirjoitti:Kts linkittämäni. Prius ja Insight ovat käytössä diesel Meganea ja Lagunaa edullisempia. Mutta ei se silti kannata, ellei ajan hyvin paljon.
Re: Nopeusrajoituksien alentaminen
Jåå, oikeassa oletManaaja kirjoitti:En ymmärrä. Jos saman kokoinen dieselauto kuluttaa vähemmän (absoluuttisesti ja etenkin lompakosta), miten hyvin paljon ajaminen olisi hybridiautolla kannattavampaa? Dieselhän kaventaa edullisemmalla tankillisellaan ja pienemmällä kulutuksellaan sitä enemmän käyttövoimaveroaan ja muita kustannuksiaan hybridiautoon nähden, mitä enemmän sillä ajaa?NuoriD kirjoitti:Kts linkittämäni. Prius ja Insight ovat käytössä diesel Meganea ja Lagunaa edullisempia. Mutta ei se silti kannata, ellei ajan hyvin paljon.
En ottanut huomioon, että dieselin kilometrikustannus alenee mitä enemmän ajaa, koska käyttövoimavero/km alenee
Re: Nopeusrajoituksien alentaminen
Mä taas oon bongannut huomattavan usein.huima kirjoitti:Vain pari on tullut vastaan.Manaaja kirjoitti: Priushan on isompi ja jopa pienempikulutuksisempi, mutta ei nekään silti jostain syystä oikein taksiajossa ole suosittuja ainakaan E-poossa. Tiedä sitten miten Helsingissä.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Re: Nopeusrajoituksien alentaminen
Voi olla että ne osuu silmäänkin vähän tavallista paremmin. Kattovalolla varustetut mersut ja volvot menee ohi täysin huomaamatta.Vesper kirjoitti:Mä taas oon bongannut huomattavan usein.huima kirjoitti:Vain pari on tullut vastaan.Manaaja kirjoitti: Priushan on isompi ja jopa pienempikulutuksisempi, mutta ei nekään silti jostain syystä oikein taksiajossa ole suosittuja ainakaan E-poossa. Tiedä sitten miten Helsingissä.
Re: Nopeusrajoituksien alentaminen
Tästä vielä: tänään iltapäivällä huomasin, että auton ilmastointilaitteessa on namiskuukkeli, jossa seisoo "ECO". En uskaltanut painaa sitä, etten tule homoksi, mutta jos tässä joskus on vielä enemmän ryhdyttävä vihreäksi ja pelastettava maailmaa niin reservissä siis piisaa.Vesper kirjoitti: Mä en usko että sun Porsche on vähäpäästöinen. Mut sit kun ollaan naimisissa, ajetaan vaan ekoautoilla!!
Olisin kyllä kiistämättä onnellisempi, jos "ECO"-nappulan sijaan samalla paikalla olisi "BOOST"-nappula.
Re: Nopeusrajoituksien alentaminen
Kirjoita päälle OFF niin pääset ecoilusta eroon, sillä se sen funktio on.
- Pulkannaru
- Kitisijä
- Viestit: 4952
- Liittynyt: 28.07.2008 22:31
- Paikkakunta: Jäässä
Re: Nopeusrajoituksien alentaminen
Melkein, mutta ei kuitenkaan. Siis että eco=off ilmastointilaitteessa.Vagabondo kirjoitti:Kirjoita päälle OFF niin pääset ecoilusta eroon, sillä se sen funktio on.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.