Nopeusrajoituksien alentaminen

Yleinen lätinä jä kitinä

Nopeusrajoituksien alentaminen

Kannatan
1
6%
Vastustan
14
78%
EOS
1
6%
Niba
2
11%
 
Ääniä yhteensä: 18

Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9440
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Nopeusrajoituksien alentaminen

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

exPertti kirjoitti: Ihan sama mikä hallituspohja on, niin ensi hallituksen asioita on:
- verotuksen roima korotus
- ruuhkamaksut
- nopeusrajoitusten lasku
- kännykkään puhuminen autolla ajaessa ajokiellon perusteena
- maahanmuuttokulujen kasvattaminen
- julkishallinnon kulujen lisääminen
Alkuun, kun joku puolue lisäisi vastustavansa, niin olis vaaliohjelma valmis, jolla sais mun äänen. Vielä parempi, jos joku lähtisi ajamaan noita toiseen suuntaan.
Manaaja

Re: Nopeusrajoituksien alentaminen

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

NuoriD kirjoitti:siistejä hybridimalleja.
Oxymoron.
NuoriD

Re: Nopeusrajoituksien alentaminen

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Manaaja kirjoitti:
NuoriD kirjoitti:siistejä hybridimalleja.
Oxymoron.
Kyllä noi mulle kelpais:

http://www.lexus.fi/hybrid/hybrid-range/index.aspx
NuoriD

Re: Nopeusrajoituksien alentaminen

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

elco kirjoitti:
Ministerit vaihtuvat, virkamiehet pysyvät.
Tämä vaara on olemassa.

Tässä saattaa kuitenkin pelastuksena olla se, että tämä on asia, josta poliitikotkin ymmärtävät jotain ja joka koskee heitä. Yleensähän he tekevät päätöksiä asioista, joita he eivät ymmärrä ja/tai joka ei koske heitä.

Poliitikot ajavat paljon, erityisesti kepulaiset tupailtoja kiertäessään. Heitäkin watuttaa ajatus, että pitäisi körötellä jotain seitsemääkymppiä viivasuoraa tietä monta sataa kilometriä päivässä.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Nopeusrajoituksien alentaminen

Viesti Kirjoittaja Vesper »

No mutta, hyvähän se on poliitikon huudella lämpimän taksin takapenkiltä bussikaistaa ajellessaan.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Manaaja

Re: Nopeusrajoituksien alentaminen

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

NuoriD kirjoitti:
Manaaja kirjoitti:
NuoriD kirjoitti:siistejä hybridimalleja.
Oxymoron.
Kyllä noi mulle kelpais:

http://www.lexus.fi/hybrid/hybrid-range/index.aspx
Noi on vaan mun mielestä jotenkin niin naurettavia. Esim toi LS 600 h, hiilidioksidipäästöt 219g/km. Eipä taida olla kärpäsen paskan verran iloa ja eroa nykydieseliin verrattuna. Sen sijaan auto on vastapainoksi täynnä erittäin kallista ja painavaa tekniikkaa, jonka huoltokustannuksia ei haluaisi pohjolassa lähteä makselemaan.

Kai noi jollekin mielikuvaekoautoilijalle toimii. Mun mielestä noi on ainoastaan turhia räpellyksiä ja virityksiä.
NuoriD

Re: Nopeusrajoituksien alentaminen

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

^Daah! Ei kait tässä kukaan mistä järjestä puhunutkaan.

Tuollaisella jos ajaisi bussikaistaa sossuun tukia huijaamaan, niin EW:kään ei voisi kuin antaa "approved"- leiman!

Kuva
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18754
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Nopeusrajoituksien alentaminen

Viesti Kirjoittaja Niba »

exPertti kirjoitti:
NuoriD kirjoitti:Lexuksella on siistejä hybridimalleja.
On kait Bemarillakin näitä ekoautoja, kuten X6 hybrid.
Onhan niitä "eco"-lentokoneitakin? Kuten A380?
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23491
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Nopeusrajoituksien alentaminen

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

elco kirjoitti:Kaikki alle puoli kg kilsalla ovat ekoautoja.
½kg on aika vähän http://www.autotalli.com/vaihtoauto/31.2126369
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Manaaja

Re: Nopeusrajoituksien alentaminen

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Lexus LS 600h
Suorituskyky 0-100 km/h: 6,3s
Hiilidioksidipäästöt: 219g/km

BMW 740d
Suorituskyky 0-100 km/h: 6,3s
Hiilidioksidipäästöt: 181g/km

Jaguar XJ 3.0d
Suorituskyky 0-100 km/h: 6,4s
Hiilidioksidipäästöt: 184g/km

Kuten sanoin, täysin turhaa pelleilyä noi hybridiviritykset. Antaa vain typeryksille puhtaita mielikuvia, ei muuta. Vertailuautot taitavat käytännössä olla vielä isompiakin kuin tuo Lelux.

Edit: Kasoispilkuvirheitä prkle!
Viimeksi muokannut Manaaja, 28.09.2010 11:48. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
NuoriD

Re: Nopeusrajoituksien alentaminen

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Bluntly kirjoitti:
elco kirjoitti:Kaikki alle puoli kg kilsalla ovat ekoautoja.
½kg on aika vähän http://www.autotalli.com/vaihtoauto/31.2126369
Tuolla kelpaisi ajaa bussikaistaa!
NuoriD

Re: Nopeusrajoituksien alentaminen

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Manaaja kirjoitti:
Kuten sanoin, täysin turhaa pelleilyä noi hybridiviritykset. Antaa vain typeryksille puhtaita mielikuvia, ei muuta. Vertailuautot taitavat käytännössä olla vielä isompiakin kuin tuo Lelux.
TM:ssä oli Honda Insightin 60 000 km:n käyttötesti. Kaikki kulut huomioiden laskeskelin, että pitäisi ajaa 100 000 km, jotta kalliimpi hankintahinta muuten vastaavaan kompensoituisi. Jos ei siis ota huomioon mahdollista kalliimpaa myyntihintaa. Eli ei noiden hybridien ostoa nykyään voi halvemmilla käyttökustannuksillakaan perustella.

Joku taksi on tietysti eri asia, kun taitaa mennä 200 000 km vuodessa helposti.
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: Nopeusrajoituksien alentaminen

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

NuoriD kirjoitti:Joku taksi on tietysti eri asia, kun taitaa mennä 200 000 km vuodessa helposti.
Pks ja kahdessa vuorossa, niin lähelle menee.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Manaaja

Re: Nopeusrajoituksien alentaminen

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

NuoriD kirjoitti:Eli ei noiden hybridien ostoa nykyään voi halvemmilla käyttökustannuksillakaan perustella.

Joku taksi on tietysti eri asia, kun taitaa mennä 200 000 km vuodessa helposti.
Vaan jos hiilidioksidipäästöt ovat suuremmat niin silloin menee menovettäkin enemmän. Jos kokoluokan X auto päästää hybridinä 200g/km ja dieselinä 160g/km, tuo ~20% peilautuu suoraan kulutukseen. Kun hybrideissä monesti se menovettä vievä moottori on vielä bensiinikäyttöinen, lienee taksikäytössäkin poikkeuksellisen järjetöntä tankata 1,4 euron litrahintaista bensaa parikymmentä prosenttia enemmän kuin 1,1 euron litrahintaista dieseliä.

Eipä noita Priuksiakaan kovin monia taksikäytössä näy. Kuuleman mukaan eivät ole Suomen taksi-/talviolosuhteissa loppuen lopuksi niin kovinkaan säästeliäitä.
NuoriD

Re: Nopeusrajoituksien alentaminen

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Manaaja kirjoitti:
NuoriD kirjoitti:Eli ei noiden hybridien ostoa nykyään voi halvemmilla käyttökustannuksillakaan perustella.

Joku taksi on tietysti eri asia, kun taitaa mennä 200 000 km vuodessa helposti.
Vaan jos hiilidioksidipäästöt ovat suuremmat niin silloin menee menovettäkin enemmän. Jos kokoluokan X auto päästää hybridinä 200g/km ja dieselinä 160g/km, tuo ~20% peilautuu suoraan kulutukseen. Kun hybrideissä monesti se menovettä vievä moottori on vielä bensiinikäyttöinen, lienee taksikäytössäkin poikkeuksellisen järjetöntä tankata 1,4 euron litrahintaista bensaa parikymmentä prosenttia enemmän kuin 1,1 euron litrahintaista dieseliä.

Eipä noita Priuksiakaan kovin monia taksikäytössä näy. Kuuleman mukaan eivät ole Suomen taksi-/talviolosuhteissa loppuen lopuksi niin kovinkaan säästeliäitä.
Siinä Insightin 60 000:n testissä oli vastaavan kokoisia ja tehoisia muita TM:n käyttötestissä olleita (joku oli muistaakseni kiisseli myös) ja kyllä ne Insightin käyttökulut (älä unohda diesel-veroa!) vuodessa olivat muita pienemmät. Mutta kun hintakin oli isompi, niin hankintahinta kompensoitui vasta jossain 100 000 km:n kohdalla.

Edit:

TM-käyttötestin keskikulutukseksi muodostui 5,92 l/100 km, jolla elokuun E95:n litrahintaa 1,42 € käyttämällä saadaan polttoainekuluiksi 8,41 €/100 km. Aiemmin TM-käyttötestissä mukana olleet keskiluokan dieselit ovat kuluttaneet vähemmän. Renault Laguna säilytti kärkipaikkansa 5,61 l/100 km lukemallaan. Bensiinikäyttöisistä pihein on ollut Toyota Prius 1,5 HSD hybridi 5,82 l/100 km keskikulutuksellaan, jolle Insight hävisi 0,1 l/100 km.

Kuluiltaan molemmat hybridit ovat Renault Meganea ja Lagunaa edullisempia, kun dieselien polttoainekuluihin sisällytetään myös vuotuinen käyttövoimavero.


http://tekniikanmaailma.fi/autot/kaytto ... ance-ivtec
Manaaja

Re: Nopeusrajoituksien alentaminen

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

NuoriD kirjoitti:Siinä Insightin 60 000:n testissä oli vastaavan kokoisia ja tehoisia muita TM:n käyttötestissä olleita (joku oli muistaakseni kiisseli myös) ja kyllä ne Insightin käyttökulut (älä unohda diesel-veroa!) vuodessa olivat muita pienemmät.
Joo, mutta kun lyödään autoon enemmän kokoa ja painoa automaattivaihteiston oheen joita taksikäyttö käytännössä vaatii, tilanne alkaa muuttua ja nykydieselin edut korostua.

Insightin kaltaisella pikkuautolla ei oikein taksia ajeta. Priushan on isompi ja jopa pienempikulutuksisempi, mutta ei nekään silti jostain syystä oikein taksiajossa ole suosittuja ainakaan E-poossa. Tiedä sitten miten Helsingissä.
NuoriD

Re: Nopeusrajoituksien alentaminen

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Manaaja kirjoitti:
NuoriD kirjoitti:Siinä Insightin 60 000:n testissä oli vastaavan kokoisia ja tehoisia muita TM:n käyttötestissä olleita (joku oli muistaakseni kiisseli myös) ja kyllä ne Insightin käyttökulut (älä unohda diesel-veroa!) vuodessa olivat muita pienemmät.
Joo, mutta kun lyödään autoon enemmän kokoa ja painoa automaattivaihteiston oheen joita taksikäyttö käytännössä vaatii, tilanne alkaa muuttua ja nykydieselin edut korostua.

Insightin kaltaisella pikkuautolla ei oikein taksia ajeta. Priushan on isompi ja jopa pienempikulutuksisempi, mutta ei nekään silti jostain syystä oikein taksiajossa ole suosittuja ainakaan E-poossa. Tiedä sitten miten Helsingissä.
Kts linkittämäni. Prius ja Insight ovat käytössä diesel Meganea ja Lagunaa edullisempia. Mutta ei se silti kannata, ellei ajan hyvin paljon.

Paitsi nythän dieselin käyttövoimavero kohta alenee ja diesel-polttoaineen hinta nousee 8 snt/litra, eli se suhteessa heikentää paljon ajavilla dieselin kannattavuutta.
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4217
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Re: Nopeusrajoituksien alentaminen

Viesti Kirjoittaja huima »

Manaaja kirjoitti: Priushan on isompi ja jopa pienempikulutuksisempi, mutta ei nekään silti jostain syystä oikein taksiajossa ole suosittuja ainakaan E-poossa. Tiedä sitten miten Helsingissä.
Vain pari on tullut vastaan.
Manaaja

Re: Nopeusrajoituksien alentaminen

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

NuoriD kirjoitti:Kts linkittämäni. Prius ja Insight ovat käytössä diesel Meganea ja Lagunaa edullisempia. Mutta ei se silti kannata, ellei ajan hyvin paljon.
En ymmärrä. Jos saman kokoinen dieselauto kuluttaa vähemmän (absoluuttisesti ja etenkin lompakosta), miten hyvin paljon ajaminen olisi hybridiautolla kannattavampaa? Dieselhän kaventaa edullisemmalla tankillisellaan ja pienemmällä kulutuksellaan sitä enemmän käyttövoimaveroaan ja muita kustannuksiaan hybridiautoon nähden, mitä enemmän sillä ajaa?
NuoriD

Re: Nopeusrajoituksien alentaminen

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Manaaja kirjoitti:
NuoriD kirjoitti:Kts linkittämäni. Prius ja Insight ovat käytössä diesel Meganea ja Lagunaa edullisempia. Mutta ei se silti kannata, ellei ajan hyvin paljon.
En ymmärrä. Jos saman kokoinen dieselauto kuluttaa vähemmän (absoluuttisesti ja etenkin lompakosta), miten hyvin paljon ajaminen olisi hybridiautolla kannattavampaa? Dieselhän kaventaa edullisemmalla tankillisellaan ja pienemmällä kulutuksellaan sitä enemmän käyttövoimaveroaan ja muita kustannuksiaan hybridiautoon nähden, mitä enemmän sillä ajaa?
Jåå, oikeassa olet :oops:

En ottanut huomioon, että dieselin kilometrikustannus alenee mitä enemmän ajaa, koska käyttövoimavero/km alenee :oops:
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Nopeusrajoituksien alentaminen

Viesti Kirjoittaja Vesper »

huima kirjoitti:
Manaaja kirjoitti: Priushan on isompi ja jopa pienempikulutuksisempi, mutta ei nekään silti jostain syystä oikein taksiajossa ole suosittuja ainakaan E-poossa. Tiedä sitten miten Helsingissä.
Vain pari on tullut vastaan.
Mä taas oon bongannut huomattavan usein.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Manaaja

Re: Nopeusrajoituksien alentaminen

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Vesper kirjoitti:
huima kirjoitti:
Manaaja kirjoitti: Priushan on isompi ja jopa pienempikulutuksisempi, mutta ei nekään silti jostain syystä oikein taksiajossa ole suosittuja ainakaan E-poossa. Tiedä sitten miten Helsingissä.
Vain pari on tullut vastaan.
Mä taas oon bongannut huomattavan usein.
Voi olla että ne osuu silmäänkin vähän tavallista paremmin. Kattovalolla varustetut mersut ja volvot menee ohi täysin huomaamatta.
elco

Re: Nopeusrajoituksien alentaminen

Viesti Kirjoittaja elco »

Vesper kirjoitti: Mä en usko että sun Porsche on vähäpäästöinen. Mut sit kun ollaan naimisissa, ajetaan vaan ekoautoilla!!
Tästä vielä: tänään iltapäivällä huomasin, että auton ilmastointilaitteessa on namiskuukkeli, jossa seisoo "ECO". En uskaltanut painaa sitä, etten tule homoksi, mutta jos tässä joskus on vielä enemmän ryhdyttävä vihreäksi ja pelastettava maailmaa niin reservissä siis piisaa.

Olisin kyllä kiistämättä onnellisempi, jos "ECO"-nappulan sijaan samalla paikalla olisi "BOOST"-nappula.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9440
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Nopeusrajoituksien alentaminen

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Kirjoita päälle OFF niin pääset ecoilusta eroon, sillä se sen funktio on.
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: Nopeusrajoituksien alentaminen

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

Vagabondo kirjoitti:Kirjoita päälle OFF niin pääset ecoilusta eroon, sillä se sen funktio on.
Melkein, mutta ei kuitenkaan. Siis että eco=off ilmastointilaitteessa.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Vastaa Viestiin