Nopeusrajoituksien alentaminen
Re: Nopeusrajoituksien alentaminen
ECO = OFF siinä muodossa ettei ilmastoinnin kompressori kytkeydy enää jarruttamaan apulaitehihnaa. Kyllähän se tuuletin nyt tietty vielä pöhisee kuten normaalistikin, mutta ei kai se nyt ihan väärin ole sanoa että se kytkee ilmastoinnin/ilmastointilaitteen pois päältä.
Käytännössä siis ECO means more power to the ground, eli voisi kai siinä yhtä hyvin lukea se BOOSTkin.
Käytännössä siis ECO means more power to the ground, eli voisi kai siinä yhtä hyvin lukea se BOOSTkin.
-
- Kitisijä
- Viestit: 4952
- Liittynyt: 28.07.2008 22:31
- Paikkakunta: Jäässä
Re: Nopeusrajoituksien alentaminen
^
Ei ainakaan mun aiemmassa/aiemmissa autoissa. Kyllä niissä kompura kurnahteli, mutta laiskemmin kuin normaalissa asennossa. Huurruttavalla sadesäällä ei niinkään hyvä asento. Tosin niissä oli myös off-asento, tosin ilman varsinaista off-tekstiä mutta punanen ledi kuitenkin alkoi silloin loistamaan.
Eli tuo riippunee kulkineesta?
Ei ainakaan mun aiemmassa/aiemmissa autoissa. Kyllä niissä kompura kurnahteli, mutta laiskemmin kuin normaalissa asennossa. Huurruttavalla sadesäällä ei niinkään hyvä asento. Tosin niissä oli myös off-asento, tosin ilman varsinaista off-tekstiä mutta punanen ledi kuitenkin alkoi silloin loistamaan.
Eli tuo riippunee kulkineesta?
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Re: Nopeusrajoituksien alentaminen
Ettet nyt vaan sotkisi kurnahtelua johonkin muuhun? Voihan se toki olla, mutta kyllä ikkunoiden pitäisi pysyä auki varsin kevyelläkin kompressorin käytöllä. Silloinhan ne huuruun menevät, kun kompressori ei käynnisty ollenkaan, mikä on kyllä tähän saakka ollut kokemukseni joka ikisestä "eco(nomy)"-modesta minkä olen eri autojen ilmastointilaitteista keksinyt.Pulkannaru kirjoitti:Ei ainakaan mun aiemmassa/aiemmissa autoissa. Kyllä niissä kompura kurnahteli, mutta laiskemmin kuin normaalissa asennossa. Huurruttavalla sadesäällä ei niinkään hyvä asento. Tosin niissä oli myös off-asento, tosin ilman varsinaista off-tekstiä mutta punanen ledi kuitenkin alkoi silloin loistamaan.
Eli tuo riippunee kulkineesta?
Mun autoissa ei ole tarvinnut pahimmillakaan sadesäillä käyttää ilmastointia päällä kuin kolmisenkymmentä sekuntia noin viiden minuutin välein, niin ikkunat ovat pysyneet auki. Vähän ihmetyttää siihen nähden se etteivät ikkunat muka pysyisi auki jos kompura edes vähän viitsisi tehdä töitä välillä.
Puhaltaako se sulla mukamas eco-asennossa siis ihan ulkoilmaa kylmempää ilmaa kuitenkin sisälle?
-
- Kitisijä
- Viestit: 4952
- Liittynyt: 28.07.2008 22:31
- Paikkakunta: Jäässä
Re: Nopeusrajoituksien alentaminen
^
Kyllä kompura toimi harvakseltaan. Ikkunat pysyivät heikommin auki koskapa kylmäaine alkoi olla vähissä. Mutta normaalissa päälläoloasennossa ikkunat kirkastuivat. Ainetta en viitsinyt lisäytyttää, koskapa pankkitili huusi 'tyhjyytä' ja auto oli menossa vaihtoon. Ja nyt kun oikein muistelen, niin huurtuminen oli pahinta lämpöisellä sadesäällä lenkin jälkeen koskapa hikinen ja sademärkä mies huurruttaa lasit tehokkasti.
Eco-asennossa tuli ulkoilmaa viileämpää ilmaa sisälle niin pyydettäessä. Mutta kuumimmilla helteillä ei oikein yhtä hyvin kuin normaalissa asennossa.
Kyllä kompura toimi harvakseltaan. Ikkunat pysyivät heikommin auki koskapa kylmäaine alkoi olla vähissä. Mutta normaalissa päälläoloasennossa ikkunat kirkastuivat. Ainetta en viitsinyt lisäytyttää, koskapa pankkitili huusi 'tyhjyytä' ja auto oli menossa vaihtoon. Ja nyt kun oikein muistelen, niin huurtuminen oli pahinta lämpöisellä sadesäällä lenkin jälkeen koskapa hikinen ja sademärkä mies huurruttaa lasit tehokkasti.
Eco-asennossa tuli ulkoilmaa viileämpää ilmaa sisälle niin pyydettäessä. Mutta kuumimmilla helteillä ei oikein yhtä hyvin kuin normaalissa asennossa.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
-
- Kitinä VIP-jäsen
- Viestit: 9464
- Liittynyt: 23.09.2010 9:38
Re: Nopeusrajoituksien alentaminen
Omassa autossa on, mielestäni järkevämmin nimetty, A/C -painike, josta jäähdytyskoneiston saa kytkettyä pois päältä. Koska jäähdytyskoneisto on se virrankulutusta merkittävästi lisäävä osa, olisi loogista, että ECO -painike tekee saman.
Varmahan ei tietenkään voi olla, kun loogisuus ei ole suurinta valttia näissä eco-asioissa.
Varmahan ei tietenkään voi olla, kun loogisuus ei ole suurinta valttia näissä eco-asioissa.
Re: Nopeusrajoituksien alentaminen
^ Onko sulla manuaalinen ilmastointi? Automattisissa yleensä ECO, manuaalisissa A/C. Ja virtaahan se ei kuluta vaan bensaa.
-
- Kitinä VIP-jäsen
- Viestit: 9464
- Liittynyt: 23.09.2010 9:38
Re: Nopeusrajoituksien alentaminen
Automaattinen. Ei kai sitä suoraan moottoriin ole kytketty? Tunnustan, etten ole koskaan edes vilkaissut kompressorin suuntaan, kun ei ole koskaan tarvinnut korjata, niin en tiedä. Ei ole aikaisemmin kiinnostanut.
Re: Nopeusrajoituksien alentaminen
Kyllä se apulaitehihnan varressa pyörii ihan niinkuin laturikin. Eli kyllä se on käytännössä suoraan moottoriin kytketty.
-
- Kitinä VIP-jäsen
- Viestit: 9464
- Liittynyt: 23.09.2010 9:38
Re: Nopeusrajoituksien alentaminen
OK. Piti käydä asiaan tutustumassa, kun alkoi kiinnostamaan
Mitäpä sitä turhaan yhtä sähkömoottoria lisäämään ja laturia kuormittamaan.
Mitäpä sitä turhaan yhtä sähkömoottoria lisäämään ja laturia kuormittamaan.
-
- Kitinäaddikti
- Viestit: 60
- Liittynyt: 07.04.2009 11:40
- Paikkakunta: TurQ
Re: Nopeusrajoituksien alentaminen
NIIN on.masa kirjoitti:Paskaa.NuoriD kirjoitti: Mitä mieltä olet?
-
- Elämätön Kitisijä
- Viestit: 350
- Liittynyt: 17.07.2011 15:13
- Paikkakunta: Oulu
Re: Nopeusrajoituksien alentaminen
Meinasin itsekin kommentoida "paskaa", mutta se on näköjään jo vähän kulunut repliikki tässä ketjussa.
No paska idea se on silti.
No paska idea se on silti.
Was many years ago that I left home and came this way
I was a young man, full of hopes and dreams
But now it seems to me that all is lost and nothing gained
I was a young man, full of hopes and dreams
But now it seems to me that all is lost and nothing gained
-
- Kitisijä
- Viestit: 1040
- Liittynyt: 29.07.2011 4:26
Re: Nopeusrajoituksien alentaminen
Nopeusrajoituksia ei pitäisi vain alentaa, vaan tulisi kieltää kokonaan lailla.
Re: Nopeusrajoituksien alentaminen
Fillarikaahari!!!!!1Hans Jörgen kirjoitti:Nopeusrajoituksia ei pitäisi vain alentaa, vaan tulisi kieltää kokonaan lailla.
-
- Kitisijä
- Viestit: 9259
- Liittynyt: 04.11.2007 2:11
- Paikkakunta: Aergistal
Re: Nopeusrajoituksien alentaminen
No jaa. Sillä kaupungin ohittavalla moottoriliikennetiellä sentään on ympäri vuoden satasen rajoitus, eikä vielä peltipoliiseja. Taajama-alueella taas en ole koskaan kuullut kenenkään saaneen sakkoja, ei ole tutka-autoja. Aika liberaalisti kaikki pörrää kuuttakymppiä kaduilla. Paikallinen komisarius tosin on mulkku, surullisenkuuluisa aselupa-asioissa. Onneksi vaihdoin kirjoja Hevonmattilaan.exPertti kirjoitti: http://www.warkaudenlehti.fi/mielipide/ ... %A4/268300
Tässä loistava artikkeli gattiksen kotiseuduilta. Siellä on tehty loistavaa liikennetyötä, jos tätä hiljempaa pitää ajaa täytyy kohta mennä ajassa taaksepäin.
Onkos tuo pääkirjoitus vai yleisönosastoa?. Warkauden lehti julkaisee pikkuläpyskänä mitä vaan. Minäkin pääsin kerran liikenneaiheiseen yleisönosastokirjoitukseen vuosia sitten. Joku hieno ihminen kertoi kärsineensä, miten "vihreä farmari-Lada" oli puolenyön aikaan näyttänyt suuntavilkkua kaistaa vaihtaessaan. Ja eikö se ihminen ymmärrä, ettei tyhjällä kadulla tarvitse näyttää vilkkua.
Suht jumaleishön uskomatonta. Minä se varmaan olin ja kas, ihan automaagisesti käytän vilkkua aina kaistaa vaihtaessani.
-
- Kitinä VIP-jäsen
- Viestit: 14469
- Liittynyt: 12.05.2011 8:48
Re: Nopeusrajoituksien alentaminen
Siis väitätkö tosiaan, että joku valitti lehdessä siitä, että olit käyttänyt vilkkua kaistaa vaihtaessasiGat kirjoitti:. Minäkin pääsin kerran liikenneaiheiseen yleisönosastokirjoitukseen vuosia sitten. Joku hieno ihminen kertoi kärsineensä, miten "vihreä farmari-Lada" oli puolenyön aikaan näyttänyt suuntavilkkua kaistaa vaihtaessaan. Ja eikö se ihminen ymmärrä, ettei tyhjällä kadulla tarvitse näyttää vilkkua.
Mikä ajoi tämän ihmisen kirjoittamaan lehteen asiasta? Bensaa kuluuu turhaan? Vilkkuvalo häiritsee? Vilkun poltin kuluu? Vilkun ääni häiritsee?
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
-
- Elämätön Kitisijä
- Viestit: 350
- Liittynyt: 17.07.2011 15:13
- Paikkakunta: Oulu
Re: Nopeusrajoituksien alentaminen
Veikkaan että se oli se vihree Lada. Kyllä minuakin häirihtis.
Was many years ago that I left home and came this way
I was a young man, full of hopes and dreams
But now it seems to me that all is lost and nothing gained
I was a young man, full of hopes and dreams
But now it seems to me that all is lost and nothing gained
-
- Kitisijä
- Viestit: 9259
- Liittynyt: 04.11.2007 2:11
- Paikkakunta: Aergistal
Re: Nopeusrajoituksien alentaminen
Juu. Ja olin käyttänyt vilkkua parikin kertaa tyhjällä kadulla! Enhän mää kotipihaan kurvatessa vilkuttele, ellei takana tule joku. Mutta kaupungissa toisaalta en filosofoi, vaan automaattisesti käytän vilikkua aina.NuoriDaavid kirjoitti: Siis väitätkö tosiaan, että joku valitti lehdessä siitä, että olit käyttänyt vilkkua kaistaa vaihtaessasi
Mikä ajoi tämän ihmisen kirjoittamaan lehteen asiasta? Bensaa kuluuu turhaan? Vilkkuvalo häiritsee? Vilkun poltin kuluu? Vilkun ääni häiritsee?
Mistä lie kärsinyt, hieno ihminen.
Toisen kerran pääsin yleisönosastoon koiran takia.
Siihen aikaan oli peräti laillista juoksuttaa koiraa irrallaan Varkauden suurilla luonnontilaisilla virkistysalueilla. Lumien tultua hyvää hyvyyttäni varoin kumminkin tallomasta hiihtolatuja, kuljettiin vain metsässä johon muodostui saapas/tassu-ura hankeen. Niin eikös siitä joku kärsinyt, miten "puolikennelihmiset" tekevät polkuja hankeen ja jänikset karkoittuu. Voi että.
Kyttääjät ovat ihmistyyppi, jolle itse kytättävä asia on oikeastaan sivuseikka. Asiat vaihtuvat. Tärkeintä on valvoa, komentaa ja tuntea itsensä Hyväksi Ihmiseksi.
-
- Kitinä VIP-jäsen
- Viestit: 9464
- Liittynyt: 23.09.2010 9:38
Re: Nopeusrajoituksien alentaminen
Ehkä hieman radikaali ehdotus. Kyllä niille nopeusrajoituksille on jotain käyttöä, vallankin taajama-alueilla. Moottoriteillä voitaisiin kyllä kokeilla saksalaistyylisiä nopeusrajoituksesta vapaita alueita.Hans Jörgen kirjoitti:Nopeusrajoituksia ei pitäisi vain alentaa, vaan tulisi kieltää kokonaan lailla.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
-
- Kitinä VIP-jäsen
- Viestit: 14469
- Liittynyt: 12.05.2011 8:48
Re: Nopeusrajoituksien alentaminen
Miksi?Vagabondo kirjoitti:Moottoriteillä voitaisiin kyllä kokeilla saksalaistyylisiä nopeusrajoituksesta vapaita alueita.
Hyöty: joidenkin matkan teko nopeutuu marginaalisesti
Haitta: kolarien määrä lisääntyy, koska nopeuserot kasvavat, samoin reagointimatka.
Kyllä mulle riittää kesällä vähän alle 140 ja talvella vähän alle 120.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.