Pitkäntähtäimensuunitelmat, joita et koskaan tod. näk. toteu

Yleinen lätinä jä kitinä
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Pitkäntähtäimensuunitelmat, joita et koskaan tod. näk. toteu

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Tiedätkö Sikis, oot harvinaisen kova kundi(itsetuntomielessä(KIN)!11) kun sanot asian noin rehellisesti. *Like* Toivon sulle parhautta sekä karkkikauppaan että sen jälkeiseen elämään, ettei tulis liikaa hammaslääkärikäyntejä ja silleen :)
Prepare for the worstest.
SikaMika

Re: Pitkäntähtäimensuunitelmat, joita et koskaan tod. näk. toteu

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

nowaysis kirjoitti:Tiedätkö Sikis, oot harvinaisen kova kundi(itsetuntomielessä(KIN)!11) kun sanot asian noin rehellisesti. *Like* Toivon sulle parhautta sekä karkkikauppaan että sen jälkeiseen elämään, ettei tulis liikaa hammaslääkärikäyntejä ja silleen :)
Tiedän! Mutta puhettahan maailmaan mahtuu, asioiden eteen pitäisi tehdäkin jotain. Katsellaan muutaman vuoden päästä, kuinka onnistu(i)n.
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Pitkäntähtäimensuunitelmat, joita et koskaan tod. näk. toteu

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

^Mä olen ratkaissut parisuhteessa elämisen kykyyni liittyviä ongelmia mainitsemalla kumppanilleni, että tällainen ongelma on, ja että haluaisin yrittää pyrkiä siitä eroon. On toiminut oikein hyvin, koska kumppanilla on suuri insentiivi auttaa ja myös yrittää säätää auttamisen tapaa mahdollisimman optimaaliseksi, vaikka se edellyttäisikin vaivannäköä.

Tietty se kumppani pitää ensin olla, mutta eihän sulla kai mitään kiirettä sen löytymisen kanssa ollutkaan.
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8602
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Pitkäntähtäimensuunitelmat, joita et koskaan tod. näk. toteu

Viesti Kirjoittaja Lolita »

EveryWoman kirjoitti:No äh, eiku mä tarkoitin semmoista trooppista saarta tiiättekös? Missä voi tulla vaikka tappavan myrkyllinen skorpioni ekana yönä vastaan, ja lähin sairaala olla 1000 kilsan päässä, eikä minkäänlaista pikakuljetuksen mahdollisuutta. Ja kaikkea mahdollista ja mahdotonta riskiä, joista osa tulee varmasti mieleen vasta riskin toteutuessa. Ja sitten kokonaan toinen juttu on, että saisiko semmoiseen paikkaan käytännössä edes mennä ja miten sinne pääsisi jne.
Suosittelen Lucy Irvinen kirjaa Aution saaren unelma. Lucy muuttaa lähes vieraan miehen kanssa autiolle saarelle tarkoituksena asua siellä vuosi. Varusteita on mukana aika minimi, samoin ruokaa. Vuosi ei todellakaan ole helppo.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
SikaMika

Re: Pitkäntähtäimensuunitelmat, joita et koskaan tod. näk. toteu

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

EveryWoman kirjoitti:
Tietty se kumppani pitää ensin olla, mutta eihän sulla kai mitään kiirettä sen löytymisen kanssa ollutkaan.
Eipä ole ollut. En juuri nyt halua/tarvitse kumppania enkä edes ehtisi ketään tapailemaankaan suhteen tai opintojen tai molempien siitä kärsimättä.
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Pitkäntähtäimensuunitelmat, joita et koskaan tod. näk. toteu

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

Lolita kirjoitti:Vuosi ei todellakaan ole helppo.
Näin mäkin kuvittelisin; itse en uskaltaisi noin pitkästä ajasta edes haaveilla. Kiitos kirjavinkistä!
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Pitkäntähtäimensuunitelmat, joita et koskaan tod. näk. toteu

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

SikaMika kirjoitti:En juuri nyt halua/tarvitse kumppania enkä edes ehtisi ketään tapailemaankaan suhteen tai opintojen tai molempien siitä kärsimättä.
:D Kannattanee varautua siihen, että sulla on kumppani viimeistään ensi viikolla (ainakin mulle noi jutut sattuu juuri silloin, kun ne ovat viimeisenä mielessä).
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5044
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Pitkäntähtäimensuunitelmat, joita et koskaan tod. näk. toteu

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

NuoriD kirjoitti:
nowaysis kirjoitti:
EveryWoman kirjoitti: Muutaman viikon asuminen autiolla saarella on kanssa varmaan aika vaikea toteuttaa käytännössä
Hah! Suomestakin löytyy autioita saaria vaikka kuinka! :)
Saako niille leiriytyä? Mitäs jokamiehen oikeus sanoo? Tuskin saa. Mutta kyllähän joku vanhapoika varmaan antaisi luvan, kun namipylly kävisi kysymässä. Toki voisi alkaa yölä teltassa pelottaa.. Kuutamosonaatti ja silleen.
Saa leiriytyä. Suurin osa sisävesien saarista lienee ihan kunnan omaisuutta, ei yksityisten.

Nimim. Suomessa autiosaarilla runsaasti yöpynyt ihminen.

Edit: Ja juu, luin kyllä että tässä oli hakusessa trooppinen autiosaari.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Pitkäntähtäimensuunitelmat, joita et koskaan tod. näk. toteu

Viesti Kirjoittaja exsu »

Mä lisään yhden! Haluaisin nimittäin oppia ranskaa. Minulla on kuitenkin äärimmäisen surkea kielipää, ja melko heikko usko siihen, että voisin oikeasti onnistua, joten en ole tohtinut tehdä mitään asian eteen.
prosessi

Re: Pitkäntähtäimensuunitelmat, joita et koskaan tod. näk. toteu

Viesti Kirjoittaja prosessi »

Inspiroiduin kovasti siitä, kun Päivi Räsänen riemuitsi kristillisdemokraattien saaneen paljon uusia jäseniä homoillan jälkeen, ja pohdiskelen nyt itsekin liittymistä ja ehdokkaaksi ryhtymistä (taidan tosin olla vähän myöhässä...) Hehän tarvitsisivat ehdottomasti edes yhden vähän hihhuleita täyspäisemmän ehdokkaan, eikä haittaa olisi siitäkään, että tämä ehdokas olisi nuorehko nainen.

Muilutettuani itseni ehdokaslistalle julistaisin vaaliohjelmani, joka perustuisi äärifundamentalistisesti Matteuksen evankeliumiin (vanhimpana ja siten alkuperäisimpänä), ensisijaisesti siihen mitä Jeesus henk.koht. teki, toissijaisesti hänen sanomisiinsa.

1. Jeesus sanoi näin: 5 Sitten Paholainen vei Jeesuksen pyhään kaupunkiin ja asetti hänet temppelimuurin harjalle. 6 Hän sanoi Jeesukselle: "Jos kerran olet Jumalan Poika, niin heittäydy alas. Onhan kirjoitettu: 'Hän antaa enkeleilleen käskyn. He kantavat sinua käsillään, ettet loukkaa jalkaasi kiveen.'" 7 Jeesus vastasi hänelle: "On myös kirjoitettu: 'Älä kiusaa Herraa, Jumalaasi.'"

Ainoa tästä vedettävä johtopäätös on, että Jeesus kielsi tyhmyyden. Vain Paholainen vetoaa Raamattuun perustellakseen sillä idioottimaisuuksia. Jos ei ole Raamatun ulkopuolisilla todisteilla tukea jonkin asian kieltämiseen tai hyväksymiseen, Raamattuun ei koskaan tulisi vedota.

2. Jeesus teki näin: 23 Jeesus kulki sitten joka puolella Galileaa. Hän opetti seudun synagogissa, julisti ilosanomaa Jumalan valtakunnasta ja paransi kaikki ihmisten taudit ja vaivat. 24 Hänen maineensa levisi sieltä koko Syyriaan. Hänen luokseen tuotiin kaikki erilaisista taudeista kärsivät ihmiset -- niin pahojen henkien vaivaamat kuin kuunvaihetautiset* ja halvaantuneetkin -- ja hän paransi heidät. 25 Hänen perässään kulki suuri joukko ihmisiä. Heitä oli lähtenyt Galileasta ja Dekapoliin alueelta, Jerusalemista ja Juudeasta sekä Jordanin toiselta puolen.

Jeesukselle sairaiden parantaminen oli erittäin tärkeää. Suomalainen terveydenhuolto tarvitsee totaalisen uudistuksen, jotta se selviytyy siitä tehtävästä, joka sai jopa Jeesuksen itsensä likaamaan kätensä.

3. Jeesus sanoi näin: 25 "Tarjoa vastapuolellesi sovintoa jo silloin, kun vielä olet hänen kanssaan matkalla oikeuteen. Muuten hän saattaa luovuttaa sinut tuomarille ja tuomari vartijalle, ja niin sinut teljetään vankilaan. 26 Usko minua: sieltä sinä et pääse, ennen kuin olet maksanut kaiken viimeistä kolikkoa myöten.

Jeesus tuomitsi homoillat! Ja riidat naispappeudesta! Ja riidat viinistä/oluesta maitokaupoissa (etenkin kun myöhemmän testamentin mukaan heppu itse teki vedestä viiniä)!

4. Jeesus sanoi näin: 27 "Teille on opetettu tämä käsky: 'Älä tee aviorikosta.' 28 Mutta minä sanon teille: jokainen, joka katsoo naista niin, että alkaa himoita häntä, on sydämessään jo tehnyt aviorikoksen hänen kanssaan. 29 Jos oikea silmäsi viettelee sinua, repäise se irti ja heitä pois. Onhan sinulle parempi, että menetät vain yhden osan ruumiistasi, kuin että koko ruumiisi joutuu helvettiin. 30 Ja jos oikea kätesi viettelee sinua, hakkaa se poikki ja heitä pois. Onhan sinulle parempi, että menetät vain yhden jäsenen, kuin että koko ruumiisi joutuu helvettiin.

Jeesus oli sitä mieltä, että vain yksilö itse vastaa aviorikoksista Jumalalle, se ei ole yhteiskunnan tehtävä. Jeesus ei kiellä homoutta tai homojen avioliittoja, joten jos Raamatun ulkopuolista perustetta kieltää nuo ei löydy, kieltäminen on väärin ensimmäisen mainitsemani ohjelmakohdan mukaan.

31 "On myös opetettu, että jos mies tahtoo erota vaimostaan, hänen on annettava tälle erokirja. 32 Mutta minä sanon teille: jokainen, joka hylkää vaimonsa muun syyn kuin haureuden tähden, ajaa hänet aviorikokseen.

Jeesus kannatti selvästikin kunnollista parisuhdeneuvontaa kriiseissä. Niinpä yhteiskunnan on moista tarjottava aina tarpeen vaatiessa. Se kuuluu yhteiskuntaa ylläpitäviin voimiin.

Ja aviorikoksen tekee myös se, joka nai miehensä hylkäämän naisen.

Tämä on kiusallisempi tapaus. Mutta johdonmukaisuuden nimissä: koska kirkko tänä päivänä ihan ilman mutinoita vihkii kirkossa myös aiemmin eronneita ihmisiä, vaikka Jeesus henk.koht. moista paheksui, olisi enemmän kuin oikein vihkiä niitä homoja, joihin Jeesuksella itsellään ei ollut mitään varsinaista kantaa.

5. Jeesus teki näin: 15 Illan suussa opetuslapset menivät hänen luokseen ja sanoivat: "Tämä on asumatonta seutua, ja päivä on jo pitkällä. Lähetä ihmiset pois, että he menisivät kyliin ostamaan itselleen ruokaa." 16 Mutta Jeesus sanoi: "Ei heidän tarvitse mihinkään mennä. Antakaa te heille syötävää." 17 "Ei meillä ole mukana muuta kuin viisi leipää ja kaksi kalaa", he vastasivat. 18 "Tuokaa ne tänne minulle", sanoi Jeesus. 19 Hän käski väkijoukon asettua nurmelle. Sitten hän otti ne viisi leipää ja kaksi kalaa, katsoi ylös taivaaseen ja lausui kiitoksen. Hän mursi leivät ja antoi palat opetuslapsille, ja opetuslapset jakoivat ne väelle. 20 Kaikki söivät kyllikseen, ja tähteeksi jääneitä paloja kerättiin kaksitoista täyttä korillista. 21 Syömässä oli noin viisituhatta miestä ja lisäksi naisia ja lapsia.

Jeesukselle veropolitiikka oli selvästi erittäin tärkeää, sillä kun vähästä jaetaan oikealla tavalla, jää siitä ylikin. Ja tarkan euron miehenä hän katsoi aiheelliseksi kerätä tähteetkin talteen.

6. Jeesus sanoi näin: 1 Silloin Jeesuksen luo tuli Jerusalemista fariseuksia ja lainopettajia. 2 "Miksi sinun opetuslapsesi rikkovat isien perinnäissääntöjä?" he kysyivät. "Hehän eivät pese käsiään, kun rupeavat syömään."

3 Jeesus vastasi heille: "Miksi te itse rikotte Jumalan käskyä perinnäissäännöillänne? 4 Jumala on sanonut: 'Kunnioita isääsi ja äitiäsi' ja 'Joka kiroaa isäänsä tai äitiään, häntä rangaistakoon kuolemalla'. 5 Mutta te opetatte, että jos joku sanoo isälleen tai äidilleen: 'Sen, mitä sinun piti minulta saada, olen luvannut uhrilahjaksi', 6 hänen ei enää tarvitse kunnioittaa isäänsä tai äitiänsä. Näin te olette perinnäissäännöllänne tehneet tyhjäksi Jumalan sanan.


Tämä kohta aivan selvästi kumoaa Paavalin ja kumppanien kirjeet seurakunnille, joissa keksitään sääntöjä toistensa perään, kielletään naisia puhumasta seurakunnissa, ehkä homostelukin (en ole tarkistanut) yms. sääntöjä, jotka eivät kuuluneet Jeesuksen henk.koht. kiinnostuksen kohteisiin.

7. Jeesus sanoi näin: 2 Silloin Jeesus kutsui luokseen lapsen, asetti hänet heidän keskelleen 3 ja sanoi:

"Totisesti: ellette käänny ja tule lasten kaltaisiksi, te ette pääse taivasten valtakuntaan. 4 Se, joka nöyrtyy tämän lapsen kaltaiseksi, on suurin taivasten valtakunnassa. 5 Ja joka minun nimessäni ottaa luokseen yhdenkin tällaisen lapsen, se ottaa luokseen minut. 6 Mutta jos joku johdattaa lankeemukseen yhdenkin näistä vähäisistä, jotka uskovat minuun, hänelle olisi parempi, että hänen kaulaansa pantaisiin myllynkivi ja hänet upotettaisiin meren syvyyteen.


Tämä on hieman hankalampi tulkittava, että onko kyseessä fyysisesti kuritettujen lasten kirjaimellinen nöyryys, vai lapsenomainen ennakkoluulottomuus ja avoimuus vaihtoehdoille, kyky olla ihan aidosti tuomitsematta ketään. Jälkimmäinen tuntuu luontevammalta ajatukselta. Jos ennakkoluulottomasti ottaa selvää asioista, on ikäviinkin asioihin helpompaa löytää ratkaisuja. Tämä on jokapäiväisessä elämässänikin ohjenuorana, yleensä kun ymmärtää vaikkapa ilkeydenkin taustalla olevat tekijät, on paljon helpompaa olla antamatta takaisin ns. samalla mitalla. Poliittisestikin kannatettava ohje.

8. Jeesus teki näin: 12 Jeesus meni temppeliin ja ajoi kaikki myyjät ja ostajat sieltä ulos. Hän kaatoi rahanvaihtajien pöydät ja kyyhkysenmyyjien jakkarat 13 ja sanoi heille: "On kirjoitettu: 'Minun huoneeni on oleva rukouksen huone.' Mutta te teette siitä rosvojen luolan."

Tämä kyseenalaistaa kolehtien uskonnollisen oikeutuksen, kuten nähdäkseni myös kirkollisveron.

9. Jeesus sanoi näin: 15 Silloin fariseukset menivät neuvottelemaan keskenään, miten saisivat Jeesuksen sanoistaan ansaan. 16 He lähettivät hänen luokseen opetuslapsiaan yhdessä Herodeksen kannattajien kanssa. Nämä sanoivat: "Opettaja, me tiedämme, että sinä puhut totta ja opetat Jumalan tietä totuuden mukaisesti. Sinä olet ihmisistä riippumaton etkä tee eroa heidän välillään. 17 Sano siis meille, mitä mieltä olet: onko oikein maksaa keisarille veroa vai ei?" 18 Mutta Jeesus huomasi heidän kieroutensa ja sanoi: "Te teeskentelijät! Miksi te yritätte saada minut ansaan? 19 Näyttäkää sitä rahaa, jolla maksatte veronne." He ottivat esiin denaarin. 20 Jeesus kysyi heiltä: "Kenen kuva ja nimi siinä on?" 21 "Keisarin", he vastasivat. Silloin Jeesus sanoi heille: "Antakaa siis keisarille mikä keisarille kuuluu ja Jumalalle mikä Jumalalle kuuluu." 22 Kuullessaan tämän he hämmästyivät. He jättivät Jeesuksen rauhaan ja lähtivät pois.

Jo toinen ei kirkollisverolle, kun taas tavallinen veronkanto saa jopa Jeesuksen siunauksen...

10. Jeesus sanoi näin: 14 "Silloin on käyvä näin: Mies oli muuttamassa pois maasta. Hän kutsui puheilleen palvelijat ja uskoi koko omaisuutensa heidän hoitoonsa. 15 Yhdelle hän antoi viisi talenttia* hopeaa, toiselle kaksi ja kolmannelle yhden, kullekin hänen kykyjensä mukaan. Sitten hän muutti maasta.

16 "Se, joka oli saanut viisi talenttia, ryhtyi heti toimeen: hän kävi niillä kauppaa ja hankki voittoa toiset viisi talenttia. 17 Samoin se, joka oli saanut kaksi talenttia, voitti toiset kaksi. 18 Mutta se, joka oli saanut vain yhden talentin, kaivoi maahan kuopan ja kätki sinne isäntänsä rahan.

19 "Pitkän ajan kuluttua isäntä palasi ja vaati palvelijoiltaan tilitykset. 20 Se, joka oli saanut viisi talenttia, toi toiset viisi niiden lisäksi ja sanoi: 'Herra, sinä annoit minulle viisi talenttia. Kuten näet, olen hankkinut voittoa toiset viisi.' 21 Isäntä sanoi hänelle: 'Hyvin tehty! Olet hyvä ja luotettava palvelija. Vähässä olet ollut uskollinen, minä panen sinut paljon haltijaksi. Tule herrasi ilojuhlaan!'

22 "Myös se, joka oli saanut kaksi talenttia, tuli ja sanoi: 'Herra, sinä annoit minulle kaksi talenttia. Kuten näet, olen hankkinut voittoa toiset kaksi.' 23 Isäntä sanoi hänelle: 'Hyvin tehty! Olet hyvä ja luotettava palvelija. Vähässä olet ollut uskollinen, minä panen sinut paljon haltijaksi. Tule herrasi ilojuhlaan!'

24 "Viimeksi tuli se palvelija, joka oli saanut vain yhden talentin, ja sanoi: 'Herra, minä tiesin, että sinä olet ankara mies. Sinä leikkaat sieltä, minne et ole kylvänyt, ja kokoat sieltä, minne et ole siementä viskannut. 25 Minä pelkäsin ja kaivoin talenttisi maahan. Tässä on omasi.' 26 Isäntä vastasi hänelle: 'Sinä kelvoton ja laiska palvelija! Sinä tiesit, että minä leikkaan sieltä, minne en ole kylvänyt, ja kokoan sieltä, minne en ole siementä viskannut. 27 Silloinhan sinun olisi pitänyt viedä minun rahani pankkiin, niin että olisin palatessani saanut omani takaisin korkoineen. 28 -- Ottakaa pois hänen talenttinsa ja antakaa se sille, jolla on kymmenen talenttia. 29 Jokaiselle, jolla on, annetaan, ja hän on saava yltäkyllin, mutta jolla ei ole, siltä otetaan pois sekin mitä hänellä on. 30 Heittäkää tuo kelvoton palvelija ulos pimeyteen. Siellä itketään ja kiristellään hampaita.'


Jeesus selvästikin oli sitä mieltä, että valtiontalouden pitää verottamisen ja verotulojen uudelleen jakamisen lisäksi kyetä myös tuottamaan. Olen samaa mieltä.

11. Jeesus sanoi näin: 31 "Kun Ihmisen Poika tulee kirkkaudessaan kaikkien enkeliensä kanssa, hän istuutuu kirkkautensa valtaistuimelle. 32 Kaikki kansat kootaan hänen eteensä, ja hän erottaa ihmiset toisistaan, niin kuin paimen erottaa lampaat vuohista. 33 Hän asettaa lampaat oikealle ja vuohet vasemmalle puolelleen. 34 Sitten kuningas sanoo oikealla puolellaan oleville: 'Tulkaa tänne, te Isäni siunaamat. Te saatte nyt periä valtakunnan, joka on ollut valmiina teitä varten maailman luomisesta asti. 35 Minun oli nälkä, ja te annoitte minulle ruokaa. Minun oli jano, ja te annoitte minulle juotavaa. Minä olin koditon, ja te otitte minut luoksenne. 36 Minä olin alasti, ja te vaatetitte minut. Minä olin sairas, ja te kävitte minua katsomassa. Minä olin vankilassa, ja te tulitte minun luokseni.'

Jeesuksen mielestä sosiaaliturva on hyvä asia, kuten myös vankien mielenterveys- ja varmaan myös päihdetyö. Sosiaaliturvasta tosin tulee muistaa leivät ja kalat, joissa pointtina oli jakaa jokaiselle tarpeen mukaan, ei mitään automaattista "kristillistä" tasajakoa.

Lisäksi ohjelmaani tietenkin kuuluisi kirkon erottaminen joko valtiosta tai uskonnosta. Demokraattisesti tapauskovien enemmistön etuhan tietenkin olisi kirkon erottaminen uskonnosta, jolloin perinnäistavat ja kivat puitteet saataisiin nätisti ateistienkin käyttöön, eikä olisi pakko käyttää juuri niitä uskonnollisia kaavoja, vaan esim. siviilivihkimisen voisi suorittaa kirkossa. Tämä ei syrjisi mitenkään hihhuleita, sillä näillähän on kaikki oikeudet perustaa omia uskonnollisia yhteisöjään, joilta vain puuttuu veronkanto-oikeus yrityksiltä, jäsenmaksujahan ne luonnollisestikin saavat kerätä, mutteivät veroviranomaisten avulla. Jos tämä vaihtoehto ei kelpaisi, kirkon veronkanto-oikeus pitäisi lakkauttaa, ja kirkko voisi veloittaa valtiolta perustellut ja yksilöidyt kustannukset hautausmaiden ylläpidosta ym. palveluista, joita ylläpidetään koko väestölle.

Sitten äänestäisin itseäni.
Manaaja

Re: Pitkäntähtäimensuunitelmat, joita et koskaan tod. näk. toteu

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Mitä vittua. Kilahtiko se lopullisesti?
prosessi

Re: Pitkäntähtäimensuunitelmat, joita et koskaan tod. näk. toteu

Viesti Kirjoittaja prosessi »

Manaaja kirjoitti:Mitä vittua. Kilahtiko se lopullisesti?
Joo. Etenkin kun suureen suunnitelmaani kuuluu tietenkin sinun värvääminen eduskunta-avustajakseni. Saat tehdä kaiken likaisen työn tapauskovaisten edunvalvojana.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23473
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Pitkäntähtäimensuunitelmat, joita et koskaan tod. näk. toteu

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Jos pikkuisen kiveenkirjoitetun lausahduksen lisäät ohjelmaan niin voin harkita alkamaan viitankantajaksi kun julistat taivaiden valtakunnan tulleen todeksi:

"Älä tavoittele lähimmäisesi omaisuutta."

Eli ei kukaan ulkopuolinen himoitkoon meidän veromarkkoja, maata, vettä tai pekonia.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
prosessi

Re: Pitkäntähtäimensuunitelmat, joita et koskaan tod. näk. toteu

Viesti Kirjoittaja prosessi »

Bluntly kirjoitti:Jos pikkuisen kiveenkirjoitetun lausahduksen lisäät ohjelmaan niin voin harkita alkamaan viitankantajaksi kun julistat taivaiden valtakunnan tulleen todeksi:

"Älä tavoittele lähimmäisesi omaisuutta."

Eli ei kukaan ulkopuolinen himoitkoon meidän veromarkkoja, maata, vettä tai pekonia.
Tietenkin tuo kuuluu periaatteisiini, olihan Jeesus henk.koht. sitä mieltä, että Vanhasta Testamentista tarvitsee säilyttää vain 10 käskyä, kaikki muu on turhaa löpinää.

Ongelmahan ei ole periaate, vaan miten saada sivistymätön heinäsirkkalauma noudattamaan periaatetta, kun Suomi kuitenkin on sitoutunut olemaan palauttamatta ainuttakaan heinäsirkkaa kansainvälisesti määriteltyihin hengelle ja terveydelle vaarallisiin oloihin. Tuota asiaa ei mielestäni kuitenkaan oikein ole mahdollista käsitellä vain kansallisella tasolla, vaan ongelma on koko EU:n yhteinen. Ehkä EU:n pitäisi kehitysvaroilla paikallisen perusavun sijaan perustaa koulutuskeskus, joka tarjoaisi ilmaista koulutusta sekaisin olevien maiden hallinnoille, olivatpa ne sitten vaaleilla valittuja, vallan kaapanneita sotilasjunttia tai mikä mitäkin, ja sitoutua tukemaan näitä hallintoja koulutuksen jälkeen, edellyttäen niiden toimivan koulutuksen perusperiaatteiden mukaisesti. Eipä siinä tarvitsisi motiiviksi kuin vaikka kertoa Suomen presidentin ja kansanedustajien kuukausipalkat melko turvallisissa oloissa tehtävästä työstä ilman suurta salamurhan riskiä, niin pahinkin kansanmurhia tehnyt junttajohtaja tajuaisi hyvinvoivan kansan olevan edellytys tehokkaalle kansan riistämiselle... Pakolaisuus lakkaa kun syyt paeta katoavat.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Pitkäntähtäimensuunitelmat, joita et koskaan tod. näk. toteu

Viesti Kirjoittaja Gat »

Entäs millä autolla Jeesus ajaisi?
Väitän, että Land Roverilla.
Palestiinan hiekkateillä tarvitaan nelivetoa ja Palestiina oli muistaakseni Ison Britannian protektoraatti.
Zeb

Re: Pitkäntähtäimensuunitelmat, joita et koskaan tod. näk. toteu

Viesti Kirjoittaja Zeb »

Juu, se on kyllä tiedossa että täällä Kitinässä on enemmänkin näitä Jeesuksia.
Manaaja

Re: Pitkäntähtäimensuunitelmat, joita et koskaan tod. näk. toteu

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Gat kirjoitti:Entäs millä autolla Jeesus ajaisi?
Väitän, että Land Roverilla.
Väität väärin. Jeesus ajaa mitä ilmeisimmin tällä:

Kuva
Vastaa Viestiin