Mitä tuumit työstäsi?

Yleinen lätinä jä kitinä
Dave

Re: Mitä tuumit työstäsi?

Viesti Kirjoittaja Dave »

Gattishan tosiaan voisi halutessaan lähteä Afrikkaan kaivamaan kaivoja tai mitä nyt sitten vaan. Tai jos eläintensuojelu kiinnostaa, niin sitä varmasti löytyy.

Rikas kartanonherra (muutama internetsentti tähän), joka lähtee vinkuintiaan pelastamaan paikallisia tupajumeja. Hitusvinkulan tuloa EI VOI estää.
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 6023
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Mitä tuumit työstäsi?

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

Ihan jees. Hare-rekisteri on tullut tutuksi.
Paras päivä ikinä.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Mitä tuumit työstäsi?

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Gat kirjoitti: Antiikin kreikkalaiset kovasti miettivät, mitä on "Hyvä elämä": Vita Activa vai Vita Completativa. Päätyvät siihen, että Hyvään elämään ei missän tapauksessa kuulu Työnteko.
Mä olen tässä antiikin kreikkalaisten kanssa samoilla linjoilla, joten lottovoitto olisi erittäin tervetullut. Mieluusti sellainen useamman miljoonan jättipotti. Mulla ei olisi pienintäkään ongelmaa saada aikaani kulumaan tai keksiä mielekästä tekemistä ilman palkkatyössä aikani tuhlaamistakin. Kolmekymppiseksi asti pummailin pitkin maailmaa olemattomilla tuloilla ja mielelläni sitä jatkaisin, mutta vanhana ei jaksa enää kituuttaa, vaan elintaso pitäis pystyä säilyttämään lähellä nykyistä, kun on tuota jälkikasvuakin.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Mitä tuumit työstäsi?

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Vanne kiristää juurikin nyt niin kovaa päätä työperäisesti, että se lottovoitto ja hirsimökki kaukana naapureista kuulostaa juuri nyt aivan mahtavalta ratkaisulta.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8599
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Mitä tuumit työstäsi?

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Gat kirjoitti:No sitähän just olen uikuttanut, että haluaisin. Jotain tarkoitusta elämääni. Mutta minusta ei ole oikeisiin töihin. Ja onneksi minun ei enää tarvikaan mennä muille töihin tai anella työttömyystukia siinä nöyryytysmyllyssä. Tarkoitus saisi olla jotain jeesustelumaailmanparannusta tai jotain daideellisen luóvaa, tienaa sillä tai ei. Ehkä pilluakin saisi tuon kautta? Mutta ei skulaa sekään mulla.
Ei asia uikuttamalla parane, itse se tarkoitus täytyy löytää jotain kautta. Tee jotain, ihan pirullisuuttasi, ilkeyttäsi, röyhkeyttäsi, huviksesi. Aloita jostain, ihan mistä vaan. Mä en osaa ajatella asioita kuin omalta maailmanparannuskantiltani, mutta jo pelkkä satunnainen harrastus ihmisten parissa, järjestö- ja hyväntekeväisyysjutut, kaikki ihan pienikin tuo muutosta elämään. Mun mennyt jumppaharrastus: kerran viikossa jumppasin, en jutellut kenellekään enkä tutustunut kehenkään, mutta tunsin tehneeni jotain ja käyneeni jossain, enkä tarkoita liikunnallisesti. Nykyinen kirjaharrastus: tapaan saman alan ihmisiä ehkä kerran kuussa. Joskus juttelen, joskus en, ne ihmiset ovat mulle jonkinlaisia tuttuja ja FB-kavereita. Hauskaa on, ja taas olen tehnyt jotain ja käynyt jossain. Kuulun tällä hetkellä kai pariin yhdistykseen, mutta en todellakaan ole aktiivi. Postit lueskelen ja mietiskelen juttuja, toimin tarvittaessa joskus. Helkkari, mä saan tyydytystä jo siitä, että osallistun nettikampanjoihin hyvän asian puolesta tai lainaan rahaa Kiva.org:n kautta.

Tämä nyt saattaa olla sellainen "sokea ohjaa rampaa" -tilanne, mutta ei kuvioiden pidä aina olla niin isoja ja riippuvaisia muista ihmisistä. Elämä on perseestä, mä en pysty pitämään läheisiä välejä ystäviini, enkä tutustu juurikaan uusiin, mutta jollain tavalla vaan on mentävä eteenpäin.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Mitä tuumit työstäsi?

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Gat kirjoitti: Antiikin kreikkalaiset kovasti miettivät, mitä on "Hyvä elämä": Vita Activa vai Vita Completativa.
Nää latinaa (ja siinäkin tarkoittanet contemplativa) puhuvat kreikkalaiset kuulostavat ihan EW-tason namedroppailulta.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Mitä tuumit työstäsi?

Viesti Kirjoittaja elco »

Gat kirjoitti: No sitähän just olen uikuttanut, että haluaisin. Jotain tarkoitusta elämääni. Mutta minusta ei ole oikeisiin töihin.
Hoida niitä sun tiluksiasi: hoida metsää, siisti paikkoja, maalaa seinää, istuta kasveja. Motivoi itseäsi sillä, että ko. toiminta lisää varallisuuttasi kasvattamalla omaisuutesi arvoa.

Sama ruikutus vuosikymmenestä toiseen.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Mitä tuumit työstäsi?

Viesti Kirjoittaja Gat »

Sniff..
Kiitos kaikille.
En tarkoiitanut, että tämä ketju kääntyisi näin paljoa minun runkkariuuteeni, jota yhden hyvän tulkintanne mukaan haluankin olla.
Joka tapauksessa tämä on ollut hyvinkin terapeuttista.
urpiainen kirjoitti:
Gat kirjoitti: Antiikin kreikkalaiset kovasti miettivät, mitä on "Hyvä elämä": Vita Activa vai Vita Completativa.
Nää latinaa (ja siinäkin tarkoittanet contemplativa) puhuvat kreikkalaiset kuulostavat ihan EW-tason namedroppailulta.
No vittu sentäs. Olen kuullut tuon vain kerran, en osaa latinaa, ja silloinkaan en saanut luentomuistiinPanojeni omasta käsialasta mitään selvää. Oikein juu tuo, että jos tuo tosiaan on Kreikan suurudenajalta, niin eihän jotkut ateenalaiset olisi puhuneet silloisen mitättömän tuppukylän Rooman latinankieltä. Anakronismi koko ilmaisu.

Varsinainen name-dropping ja juuri sinulle oli tietenkin Päivi Setälä. En koskaan puhutellut henk. koht. Mutta olipa silloin melkein vielä pantavan näköinen puuma, ja ainoa, joka antoi minulle monta kolmosta luentotenteistä.

Itse antiikin historiasta en tietenkään muista mitään. Kuitenkin mieleeni etsautuivat jotkut Päivin sanonnat:
-"Me emme tutki lähteitä."
-"Antiikin tutkimuksen haitta on, että lähteitä on niin vähän. Hyvä puoli on, että yksittäinen tutkija voi tuntea kaikki lähteet."
(Sama IMHO kristinuskon alkua arvuutellessa)
- "One uses what one has and there is work to be done."
Päivi Setälän jonkun oppi-isän slogani. Minä en muista kuka, joku ihan tunnettu. Muistatko sinä?
Inspiroiva. Toisaalta .."work?" *Beavis ja Butthead- höhötystä*
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Mitä tuumit työstäsi?

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

urpiainen kirjoitti:kuulostavat ihan EW-tason namedroppailulta.
Tarkoititko Activia?
Prepare for the worstest.
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: Mitä tuumit työstäsi?

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

Manaaja kirjoitti:
elco kirjoitti:Viittisitsä tehdä sellasen mielenterveysdiagnoosin, jossa listaat kaikki tänne kirjoittelevat ja niiden tautiluokituksen?
No mutta tottakai! Mitä tahansa sulle. Mennään tälleen vaikka lievimmästä pahempaan päin. Prosessi on sellanen määrittelemätön semihullu, jolla pukkaa välillä sellaisia omituisia suuruudenhulluja ajatuksia. Onneksi kuitenkin sellanen ihan harmiton tyyppi kaikessa hulluudessaan. Sitten on se EW-tyyppi, jonka tautiluokitukseksi sopii parhaiten se RP:n vanha Mythbusters-allekirjoitus, ilman ironiaa.

Sitten meillä on Niba, jolla on pysyvä aivovamma. Todennäköisesti siis ennemmin ihan fyysistä kuin psyykkistä alkuperää, sen verran erikoislaatuisesti monivammainen. Tiedät varmaan, semmonen jonka aivomassaa olisi kiva koputella ruuvimeisselin perällä, ja katsoa samalla että mikä raaja suoristuu samalla kun käki kukkuu. Kaikkein hulluimpana sitten löytyy tietysti SA, jota olisi ihan epäreilua sanoa narsistiksi. Nimittäin narsisteja kohtaan. Nekin sentään ymmärtää kangistua paskahalvauksesta kun psykopaatti lyö vesivärit tulille.

Onhan tietty näitä mielialahäiriöhommia vähän jokaisella, mutta sehän nyt on sen verran yleistä normikauraa tässä ympäristössä, ettei sellaista kehtaa hulluudeksi laskea. Hullumpaa täällä olisi pysyä täysissä järjissään. Sitäpaitsi muutenhan sitä joutuisi oikeuden ja kohtuuden nimissä laskemaan jo kusipäätkin mukaan. Se taas johtaisi siihen, että ryhmän ulkopuolelle jäisi ainoastaan Dave. Voi veljet, se se vasta hullu onkin.

Mut tää oli tosiaan vaan tämmönen yleiskatsaus. Jos haluat sellaisen henkilökohtaisen, just sulle räätälöidyn diagnoosin, niin se vähän sitten kyllä jo maksaa. Yrititkin selvästi vähän sellaista ilmaiseksi pummia, sinä ovela kettu.
Hyvää päivää tai iltaa, ehtoota!

Toivon, että kerrot Herra Munaaja, mitä tämä seuraava sininen tarkoittaa? Onko yleisesti tiedossa sitten, että sinä olet se mitä tässä on? Sanotko tosiaan tässä olevasi se, jota olen "pelännyt". Minä en tosissaan bonjaa! Kertokoot jokin muu, jos en saa selkeää vastausta.

Nekin sentään ymmärtää kangistua paskahalvauksesta kun psykopaatti lyö vesivärit tulille.

Ei mulla nyt muuta. Toki tuo juttusi SA:sta on vanhaa pöllöä, sehän nyt on selvä, ainakin minulle hehheh. Kuunaan en olekaan lukenut taas tällaista.

Viime postauksissa Manalatyyppi on levittänyt jostain syystä minusta taas aivan soopaa keksittyä, erittäin loukkaavaa ja inhottavaa, ikäänkuin hän haluaa kostaa. MISTÄ tämä antipatia ja mustamaalaus Arskaa kohtaan johtuu!?? Sitä en todellakaan ymmärrä.

Mustis,rakas ystäväni, panetko hänet jonkinlaiseen kuriin. Jokin raja minunmielestä pitäisi olla näissä postauksissa.

Värijohtajanne Pastellinen Hifkinkannattaja iäisesti Stadinarska
Stadinarska. Kussakin kuussa eriniminen.
Vastaa Viestiin