Mitä tuumit työstäsi?

Yleinen lätinä jä kitinä
NuoriD

Mitä tuumit työstäsi?

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Musta oma työni (privaattilääkärin työ) on mulle ok. Olen tyytyväinen. Aiemmin toimiessani julkisella sektorilla olin tyytymätön, koska työ oli pakkotahtista ja omaa työtä ei pystynyt mitenkään itse hallitsemaan. Koneisto määräsi kaiken. Palkkakin oli mielestäni liian huono.

Toki nykyään teen ajoittain työtä erittäin kovalla tahdilla, mutta koska se on oma valintani, ja ansiotaso korreloi suoraan työmäärään, en valita. Jos ulkopuolinen pakko pakottaisi minut tekemään työtä samaan tahtiin, olisin erittäin tyytymätön, mutta kun sama tahti perustuu omaan valintaan, olen tyytyväinen. Toki välillä on löysäilyä, kuten kitinästä näkee, mutta sen maksan itse.

Olen kuullut, että työtyytyväisyyteen vaikuttaa eniten kokemus oman työn hallinnasta. Siis se, että pystyy itse vaikuttamaan siihen, miten työnsä tekee. Oma kokemukseni puhuu samaan suuntaan.
masa

Re: Mitä tuumit työstäsi?

Viesti Kirjoittaja masa »

Työni on muuten ok, mutta ei niin ok, etteikö jotain paskaakin.

1. Duunipaikan sijainti on huono
2. Alan jatkuvat Yt-neuvottelut stressaavat
3. Alan duunit keskittyvät kasvukeskuksiin ja varsinkin pk-seudulle


Muuten olen quite happy duunin kanssa. Työajat ovat enemmän kuin joustavia, palkka ok, vastuuta sopivasti, kehittyminen ja eteneminen on itsestä kiinni, duuni on pääsääntöisesti leppoisaa lonnimista ja varsinkin nyt kun pääduunini pääsee vihdoin alkuun, ei työasioilla tarvitse stressata valtion virastoaikojen ulkopuolella lainkaan.

Vetelyksen unelmaduuni sanoisin.
NuoriD

Re: Mitä tuumit työstäsi?

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

^Mitä sä teet vai onko se salaisuus?
masa

Re: Mitä tuumit työstäsi?

Viesti Kirjoittaja masa »

Ei se mikään salaisuus ole. Yritän siis rähmätä projarin ja palvelupäällikön hommia it-alalla.
So Hard

Re: Mitä tuumit työstäsi?

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Osin ristiriitaiset fiilikset. Kuherruskuukaudet ovat ohi, mutta en keksi mitään tyytymättöyyden aiheta itse duunista. Enemmän tyytymättömyys taitaa olla Suomen kuin duunin kanssa. Välillä vähän harmittaa että oma osaamisprofiili on (toistaiseksi) liian kotimaakeskeinen. Jos voisi tehdä samaa hommaa Barcelonassa, en miettisi kahta sekuntia vaikka palkka laskisi jonkin verran.

Onkin lounaan aika.
Avatar
swirl
Kitisijä
Viestit: 2468
Liittynyt: 12.06.2007 10:14

Re: Mitä tuumit työstäsi?

Viesti Kirjoittaja swirl »

Olen tällä hetkellä erittäin tyytyväinen. Olen ammatiltani verkkotoimittaja, vastuussa puljun kotisivuista ja extranetistä sekä niihin liittyvistä kehitysprojekteista. Kirjoitan ja valokuvaan paljon. Opiskelen samalla viestintää, lehtikirjoittamista ja valokuvaukseen liittyviä juttuja.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9425
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Mitä tuumit työstäsi?

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Helppo homma ja hyvä liksa. Ehtii kirjoittamaan kitinäänkin. Lomaa, vallankin palkallista, voisi aina olla enemmän.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Mitä tuumit työstäsi?

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Nykyisellään koko lailla pintakaasuhommaa, helpolla pääsee, jos niin haluaa. Toki mielekkyys tippuu rotevasti, jos ei viitsi uusia juttuja, kuten ohjelmia, opetella tai pitää itseensä ajan tasalla rikosrintamalla. Pitkälti voin tehdä hommia omaan tahtiin.

Työni koostuu tiedon hausta, tiedottamisesta, yhteyshenkilönä toimimisesta ja esmes raporttien tekemisestä. Projektien sattuessa kuvaan astuu mm. pakkokeinot, kuten kotietsinnät sun muut. Toki perinteisiä rikostutkinnan menetelmiä käytän kaiken ohessa.

Palkka riittää ihan mukavaan elämiseen, varsinkin kun on suurin osa kämpästä maksettu.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Mitä tuumit työstäsi?

Viesti Kirjoittaja Vesper »

I'm lovin' it!
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
milli

Re: Mitä tuumit työstäsi?

Viesti Kirjoittaja milli »

Oon ihan unelmaduunissa.. tai no .. unelmaduunissa mä olisin itse oma pomoni ja tää toimisto olisi omassa kodissa, mutta onhan tää aika lähellä sitä.

Työ on ihanan haastavaa, pikkutarkkaa näpertelyä, tässä on tietyt rutiinit ja ja ja excelit, mä niin tykkään niistä. Työmatka on lyhyt, täällä on aamuapala-, kahvi- ja jääkaappiedut. Saa tulla niiin aikaisin duuniin kuin haluaa, ja töitä saa tehdäkin pitkään haluaa:P

Haasteena työssä on se, että on töissä omalla äidillä. Onneksi omalla äidillä taasen riittää varmasti enemmän kärsivällisyyttä ja aikaa mun opettamiseen, kuin mitä löytyisi joltain muulta työnantajalta.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mitä tuumit työstäsi?

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Vesper kirjoitti:I'm lovin' it!
:haha:

Tarpeeksi haasteellista, joskus hermoja repivää ja henkisesti kuluttavaa. Miespuoliset osakkaat, joilla ei aina ole prioriteetit ihan kohdillaan. Muuten viihdyn hyvin :)
The great club outshines the individual, always and forever.
NuoriD

Re: Mitä tuumit työstäsi?

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Vesper kirjoitti:I'm lovin' it!
Where's the beef?
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Mitä tuumit työstäsi?

Viesti Kirjoittaja exsu »

Olen töissä keskisuuressa järjestössä toiminnan suunnittelijana/kehittäjänä. Tykkään ja viihdyn. Kohtuulliset edut, aivan mahtava työyhteisö ja kiitettävä jousto, joka mahdollistaa opiskelun ja harrastamisen. Vaikutusmahdollisuudet omaan työhön ja työaikoihin ovat laajat, ja minulla on mahdollisuus myös etätyöskentelyyn.

Olen nykyiseen tehtävään ylikoulutettu (ja alipalkattu), molempiin tulossa muutosta piakkoin.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23474
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Mitä tuumit työstäsi?

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

No ei tässäkään onnistumisen tunteista pääse nauttimaan.

Työtehtävät riippuu siitä kuka on milloinkin saikulla ja projektit vaihtuu lennosta, tällä hetkellä olen buukattuna kolmeen eri projektiin. Firman tilanne on ollut...mielenkiintoinen, mutta nyt mennään taas ylöspäin.

Omat soppani on tullut keitettyä eli eipä tarvitse odottaa firmalta mitään, mutta taidan olla liian laiska vaihtamaan. Kunhan palkka tippuu tilille säännöllisesti.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 6023
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Mitä tuumit työstäsi?

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

Tää nyt on tällästä helppoa ja mutkatonta. Pääkoppa kaipaisi enemmän virikkeitä, mutta edelliseen hommaan verrattuna palkka on 33,33 % suurempi.
Paras päivä ikinä.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18754
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Mitä tuumit työstäsi?

Viesti Kirjoittaja Niba »

Olen ylikoulutettu töihini verrattuna mutta kärsin akateemisen vapauden iskiaksesta, teen kylläkin lyhyttä päivää heikon terveyteni takia..
Koskaan en tule saamaan mitään kunnon palkkaa mutta minulle riittää että saan 1,5 kertaa toimistontyttöjen palkka. Minulla ei ole mitään työmotivaatiota, teen mitä jaksan ja milloin jaksan, ihan bueno juttu.
Mitäpä sitä työllä itseään tappamaan eikä minulla ole mitään erityistä pyrkimystä mihinkään, kuitenkin sitä huomaa ettei kannattanutkaan.. Harrastustoimintaa työnteko ei juuri haittaa, mikä on tärkeintä..
Työ on ainoastaan terapiaa minulle, eikä minulla ole ns. työkavereita(en tapaa heitä missään muualla), he ovat vain ihmisiä jotka toimivat samassa työpaikassa ja ovat yhdentekeviä..
Pyyhin Netikettiin..
NuoriD

Re: Mitä tuumit työstäsi?

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Niba kirjoitti:Olen ylikoulutettu töihini verrattuna mutta kärsin akateemisen vapauden iskiaksesta, teen kylläkin lyhyttä päivää heikon terveyteni takia..
Koskaan en tule saamaan mitään kunnon palkkaa mutta minulle riittää että saan 1,5 kertaa toimistontyttöjen palkka. Minulla ei ole mitään työmotivaatiota, teen mitä jaksan ja milloin jaksan, ihan bueno juttu.
Mitäpä sitä työllä itseään tappamaan eikä minulla ole mitään erityistä pyrkimystä mihinkään, kuitenkin sitä huomaa ettei kannattanutkaan.. Harrastustoimintaa työnteko ei juuri haittaa, mikä on tärkeintä..
Työ on ainoastaan terapiaa minulle, eikä minulla ole ns. työkavereita(en tapaa heitä missään muualla), he ovat vain ihmisiä jotka toimivat samassa työpaikassa ja ovat yhdentekeviä..
Mitä työtä sä teet?
Avatar
Cavallo
Elämätön Kitisijä
Viestit: 355
Liittynyt: 24.06.2010 19:45

Re: Mitä tuumit työstäsi?

Viesti Kirjoittaja Cavallo »

Suunnittelen laivan rungon teräsrakenteita. Vielä kymmenen vuotta sitten riitti se, että teki ripeästi työt. Nyt, kun osa suunnittelua ulkoistettiin mm. Romaniaan, on homma mennyt sähläämiseksi ja päivät venyneet pitkiksi.

Tällä hetkellä työtilanne on repaleinen. Olen suunnitellut paluuta takaisin Hollannin telakoille. Siellä samasta hommasta tietyin järjestelyin saa rahaa käteen kolme kertaa sen mitä Suomessa saa. Niillä tuloilla uskaltaa jo osallistua Kitinän elitistisiin keskusteluihin.

Vaimo ja 10-vuotias poika pitävät minut toistaiseksi Suomessa.
NuoriD

Re: Mitä tuumit työstäsi?

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Cavallo kirjoitti:Suunnittelen laivan rungon teräsrakenteita.- osa suunnittelua ulkoistettiin mm. Romaniaan--
---Hollannin telakoille. Siellä samasta hommasta tietyin järjestelyin saa rahaa käteen kolme kertaa sen mitä Suomessa saa. .
Hollannin palkkaverotushan on yhtä kireä kuin Suomessa, eli 3x isompi nettiansio vaatisi kait kolme kertaa isompaa bruttoansiota?

http://www.veronmaksajat.fi/File/5561a9 ... kallio.pdf

Katso sivut alkaen 6:sta.

Miksi Hollannissa suunnitellaan, jos kerran pitää maksaa noin hyvin? Miksei Hollannin hommia siirretä Suomeen (tai Romaniaan)?
Viimeksi muokannut NuoriD, 06.10.2010 13:08. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
masa

Re: Mitä tuumit työstäsi?

Viesti Kirjoittaja masa »

Cavallo kirjoitti:Suunnittelen laivan rungon teräsrakenteita.
Cool!

Minusta ammatit joissa ei näe oman työnsä tuloksia ovat vähiten motivoivia ja palkitsevia. Oma duunini on juuri tuollainen, mutta toi teikäläisen duuni kuulostaa jättihyvältä sellaiselle ihmiselle, joka duunin lomassa nauttii istua alas, kiskaisee tupakan ja ihastelee kättensä työtä kaikessa rauhassa. :thumb:
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4217
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Re: Mitä tuumit työstäsi?

Viesti Kirjoittaja huima »

NuoriD kirjoitti:Miksi Hollannissa suunnitellaan
No daah. Esimerkiksi lentävä hollantilainen suunniteltiin tietysti hollannissa.

Liberaali huumepolitiikka edesauttaa, että maailmaamuuttavat ja mullistavat ideat syntyvät todennäköisemmin Amsterdamissa kuin rautanyrkin piiskaamassa Romaniassa.
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: Mitä tuumit työstäsi?

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

Työt ei vaadi kovia ponnistuksia aivokapasiteettini puolella, tosin työmäärä on liian suuri. Palkka on viimeiset pari vuotta ollut kohdallaan, nousua parin viimeisen vuoden aikana >20%. Palkan suhteen ei aamulla vituta töihin lähteminen. Työn vaativuus ei motivoi ja se luonnollisesti haittaa.
Pidän silmät ja korvat auki muille mahdollisuuksille. Eläkeikään asti tässä työssä kituminen ei olisi mukavaa. Tai sitten pitää alkaa tekemään näitä töitä ihan vaan zombina.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23474
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Mitä tuumit työstäsi?

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Mikä vika Romaniassa on? Meilläkin erään projektin printit teetätettiin romanialaisella alihankkijalla.

Tehtiin sitten uudestaan täällä.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
NuoriD

Re: Mitä tuumit työstäsi?

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Bluntly kirjoitti:Mikä vika Romaniassa on? Meilläkin erään projektin printit teetätettiin romanialaisella alihankkijalla.

Tehtiin sitten uudestaan täällä.
Mutta kymysys onkin, miksi tehdä Hollannissa, jos Cavallo tekee 1/3-hinnalla Suomessa?
Dumis

Re: Mitä tuumit työstäsi?

Viesti Kirjoittaja Dumis »

Teen vähän sekalaisesti satamatyötä, välillä laivoilla kansivastaavana, välillä toimistossa tehden yhteenvetoja laskutukselle tai asiakkaille tavarannouto-ennakkoilmoituksia. Liksa ok, työajat nyt ei ihan parhaat, mutta vuorotyötähän tää on. Oon jonkun verran kelaillut jotain koulutusta, jolla vois päästä johonkin muuhun hommaan tai vaikka johonkin toiseen firmaankin. Loppu-työuraa täällä haalarihommissa kiinnosta olla, vaikka periaatteessa mikään nyt ole ihan huonosti. Kunnianhimoa olis sen verta että tahtois lisää vastuullisempia hommia.
Vastaa Viestiin