Mitä tuumit työstäsi?

Yleinen lätinä jä kitinä
Bruce Willisika

Re: Mitä tuumit työstäsi?

Viesti Kirjoittaja Bruce Willisika »

Gat kirjoitti:
En tiedä onko se ylpeyttä vai lapsellisuutta, mutta en voinut kuvitella opiskelevani Systeemin rattaaksi, kuten kauppatieteitä tai lakitiedettä. Ketä ne oikeasti kiinnostaa ja miksi muuten kuin palkan takia?
Ehkä tyhmyyttä?

Jos sua kerran kiinnostaa kaikki muu ihmistiede, niin miksei se, joka kuitenkin eniten maailmaa liikuttaa? Sairaan kohtalon ivaa, että mielisairain palstan hörhö yrittää esittää, miten käyttäytyä. Etenkin, kun käyttäytyy itse juuri niin, kuin ivaamansa teoria esittää.

Kauppatiede määrittyy hyvin pitkälle samojen mikroekonomian sääntöjen mukaan, jotka jokainen meistä pystyy helposti omaksumaan oikeiksi: ostat tavaroita ja palveluita enemmän silloin, kun hilloa on enemmän ja jätät ostamatta, kun kun sitä on niukemmin. Ja nämä seuraavat suoraan niin ihannoimistasi luonnontieteistä; se on tyypillisen ihmisen tapa toimia ja niin empiirisesti myös tapahtuu.

Se, että sinä et ole tyypillinen ihminen (jos laisinkaan, tämä on itseäni viisaamman homo sapiensin mielipide) ja koska et pärjää elämässäsi millään osa-alueella, ei tee tyhjäksi sitä, että täällä on tyyppejä, jotka oikeasti pärjäävät. Kateus ja saamattomuus ovat niihin lankeavien henkilökohtaisia perisyntejä, mutta on äärimmäisen epäreilua kaikkia maailman oikeasti väärin kohdeltuja kohti, että kusipää, joka on saanut kaiken valmiina jo syntyessään, heittää sen, ja vielä saatuaan lisää, hukkaan ja syyttää siitä vielä maailmaa, jossa 99% väestöstä elää pakosta kuin huonosti hoidetussa pellossa. Sä olet kiittämätön paska, joka ei oikeasti välitä vittujakaan siitä, miten täällä edes ihmiset - ne oikeat - elävät. Hyvä itkeä sieltä kepulaisesta norsunluutornista sitä, kuinka eläimiä kohdellaan jossain vitun Suomen kaltaisessa hoivakodissa, missä eläintäkin kohdellaan paremmin kuin tietyissä maailman paikoissa ihmisiä. Saati sitten eläimiä.

Koeta vittupää päästä niillä miljoonillasi edes kerran jälkeen vuoden '77 katsomaan, miltä maailma näyttää sun plantaasisi ulkopuolella. Evoluutio on korjannut sun kaltaiset luonnonoikut pois jo miljoonia vuosia sitten, ja syystä. Suurin osa eläinkunnasta on joutunut aikojen kulussa väistymään luonnon lakien edessä, ainoa syy miksi sun kaltainen vitun paskaperse on ylipäätään hengissä, on halveksumasi yhteiskunta jota niin kernaasti vihaat. Jos sut päästettäisiin vapaaksi luontoon, olisit jo kuollut aikaa sitten leuku perseessäsi, itkupilli. Sun paikkasi on jossain laitoksessa.

Niin työstä: olen melko tyytyväinen nykyiseen osa-aikatyöhöni. Palkka on haaskattuun vapaa-ajan menetykseen nähden vähintäänkin kohdillaan ja olen alkanut viihtymään muksujen kanssa tehdyssä duunissa juuri siitä syystä, miksi sitä tehdään: haluan, että ne pikku kusipäät oppivat jotain hyödyllistä. :h:
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Mitä tuumit työstäsi?

Viesti Kirjoittaja elco »

Gat kirjoitti:Minun työni on siis enimmäkseen päätöksiä, ohjeistusta, neuvotteluja, sopimuksia. Harvoin sitäkin. Tavallaan miellyttää olla asemassa, jossa ratkaisuni vaikuttavat kourallisen muitakin ihmisiä elämään. Rispektiä tippuu, hyvää tai huonoa. Ainakín ovat kohteliaita. Mutta ei se oikein riitä.
...
Lukiossa minulla oli kuvaamataidosta kymppi. Mitä suuresti ihmettelen, ei missään tapauksessa Ateneumiin pyrkimisen tasoa.
Tämä sepustus oli kyllä hyvää viihdettä "vihaan teitä kaikkia"-"mieheltä". Nostin nuo kaksi lainattua kohtaa erityishuumorimaininnan arvoisina esille.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Mitä tuumit työstäsi?

Viesti Kirjoittaja Gat »

Joku näköjään veti traagiset pitkäperjantaikännit...
elco kirjoitti:
Gat kirjoitti:Minun työni on siis enimmäkseen päätöksiä, ohjeistusta, neuvotteluja, sopimuksia. Harvoin sitäkin. Tavallaan miellyttää olla asemassa, jossa ratkaisuni vaikuttavat kourallisen muitakin ihmisiä elämään. Rispektiä tippuu, hyvää tai huonoa. Ainakín ovat kohteliaita. Mutta ei se oikein riitä.
...
Lukiossa minulla oli kuvaamataidosta kymppi. Mitä suuresti ihmettelen, ei missään tapauksessa Ateneumiin pyrkimisen tasoa.
Tämä sepustus oli kyllä hyvää viihdettä "vihaan teitä kaikkia"-"mieheltä". Nostin nuo kaksi lainattua kohtaa erityishuumorimaininnan arvoisina esille.
Ekaan että kunhan juopuneena yritin tiivistää. Ei se noin vakavaa ole kuin nuo muka "professionaali"-ilmaisut. Ja on harvinaista. Viime ja tämä viikko vaan oli hektistä pienimuotoista rahojen puristelua myöntyväisiltä nöyriltä ihmisiltä, miitinkejä ja sopimuspapereita (ei tietenkään oikean bisneselämän tasoa) ja myös pienimuotoista kohtaloista päättämistä. Ainakin lehmien. Mikä pienikin valta tekee minulle syyllisyydentuntoja.

Tokaan että nimenomaan en osaa piirtääkään. Ja on turha muistella leikkikoulun todistuksia. Kunhan tuossa kartoitin mille uralle minun olisi nuorena kannattanut pyrkiä. Heikolta näyttää ihan kaikki.
-----

Haistakoon Sika saparonalusen.
Bruce Willisika kirjoitti:
Gat kirjoitti: En tiedä onko se ylpeyttä vai lapsellisuutta, mutta en voinut kuvitella opiskelevani Systeemin rattaaksi, kuten kauppatieteitä tai lakitiedettä. Ketä ne oikeasti kiinnostaa ja miksi muuten kuin palkan takia?
Ehkä tyhmyyttä?

Jos sua kerran kiinnostaa kaikki muu ihmistiede, niin miksei se, joka kuitenkin eniten maailmaa liikuttaa?
Häh? Eihän minua kiinnosta ihmistieteet kuten psykologia tai sosiologia. Nekin voisivat väittää tutkivansa mikä eniten liikuttaa maailmaa. Historia taas parhaimmillaan on poikkitieteellistä eikä pelkkää humanismia. Vähän kuin luonnontieteet, että mitäs oikeasti tapahtui ja minkä kaikkien syiden vaikutuksesta.
Bruce Willisika kirjoitti: Sairaan kohtalon ivaa, että mielisairain palstan hörhö yrittää esittää, miten käyttäytyä. Etenkin, kun käyttäytyy itse juuri niin, kuin ivaamansa teoria esittää.

Kauppatiede määrittyy hyvin pitkälle samojen mikroekonomian sääntöjen mukaan, jotka jokainen meistä pystyy helposti omaksumaan oikeiksi: ostat tavaroita ja palveluita enemmän silloin, kun hilloa on enemmän ja jätät ostamatta, kun kun sitä on niukemmin. Ja nämä seuraavat suoraan niin ihannoimistasi luonnontieteistä; se on tyypillisen ihmisen tapa toimia ja niin empiirisesti myös tapahtuu.
Myös ekologian tai evoluutiopsykologian kautta voidaan näitä selittää, kenties syvemmin ja pitkäjaksoisemmin.

Tietenkin talouselämän ymmärtäminen on mielenkiintoista. Ihan historiankulunkin kannalta. Muistelen joskus itse tenttineeni talous- ja sosiaalihistoriaa paljonkin.

Silti suurta alemmuudentuntoa aiheuttaa Kitinäläisten talouselämän nippelien ja termien tuntemus. Minun piti lukea vaaliketju kahdesti ja vasta sitten huomasin, että eihän tuo niin vaikeatajuista ollutkaan.

Käytännössä kauppatieteiden opiskelu olisi ollut minulle mahdoton ajatus. Harva siinäkään tutkijaksi päätyy. Huomioonottaen että kaikki historian taloustieteelliset suuntaukset (merkantilismi, fysiokratismi, marxismi, protektionismi, vapaakauppa, keynesiläisyys, uusliberalismi jne. jne.) ovat olevinaan kukin vuorollaan itsestäänselvästi oikeassa, niin ainakaan maallikon silmin se ei ole astrologiaa kummempaa. Tai ainakin on "tieteeksi" liian aatesidonnaista. Eiköhän suurin osa kauppa- tai taloustiedettä opiskelleista käytännössä päädy muitten ihmisten rahojen laskijaksi tai kenties jonkin K-marketin johtajaksi? Siis aivan hillittömän mielenkiintoista. Siitä eteenpäin kenties suuryritysten johtoon, joiden tuotteistakaan ei ymmärrä juuri mitään, kunhan yrittää haalia osakkeenomistajille rahaa ja kerätä omia bonuksia, kunnes käy Nokiat.

Siis eikö jumalauta maailmassa jotain mielenkiintoisempaakin ole? Ainutkertainen elämä tuollaiseen teillä minua pystyvämmillä? Tarpeellistahan tuo on jollain lailla, mutta minusta kauppa- tai taloustieteen valinta alakseen vaikuttaa perustuvan lapsenomaiseen velvollisuudentuntoon kuvitteelliselle yhteishyvälle, masokismiin, perversioon tai oman palkan kahmimiseen. Mistä viimeinen on toki ymmärrettävää.
Bruce Willisika kirjoitti: Se, että sinä et ole tyypillinen ihminen (jos laisinkaan, tämä on itseäni viisaamman homo sapiensin mielipide) ja koska et pärjää elämässäsi millään osa-alueella, ei tee tyhjäksi sitä, että täällä on tyyppejä, jotka oikeasti pärjäävät. Kateus ja saamattomuus ovat niihin lankeavien henkilökohtaisia perisyntejä, mutta on äärimmäisen epäreilua kaikkia maailman oikeasti väärin kohdeltuja kohti, että kusipää, joka on saanut kaiken valmiina jo syntyessään, heittää sen, ja vielä saatuaan lisää, hukkaan ja syyttää siitä vielä maailmaa, jossa 99% väestöstä elää pakosta kuin huonosti hoidetussa pellossa. Sä olet kiittämätön paska, joka ei oikeasti välitä vittujakaan siitä, miten täällä edes ihmiset - ne oikeat - elävät. Hyvä itkeä sieltä kepulaisesta norsunluutornista sitä, kuinka eläimiä kohdellaan jossain vitun Suomen kaltaisessa hoivakodissa, missä eläintäkin kohdellaan paremmin kuin tietyissä maailman paikoissa ihmisiä. Saati sitten eläimiä.
Minä vittuu sä horiset?
En yllä kommentoimassasi vielä vittuillut muille ihmisille mitään enkä sanonut kadehtivani. Kunhan totesin että olen oikeasti niin huono, ettei minulla ole ollut mahdollisuuksia juuri minkään alan oikeisiin töihin. Ei käsien kätevyyttä. Ei älyä matematiikkaan. Ei tarpeeksi lahjoja kulttuuriin. Ei sosiaalista taitoa ja jaksamista järjestöihin tai politiikkaan. Ja lapsellinen olo, että jaksaakseni jotain opiskella ja tehdä, sen täytyisi jotenkin kiinnostaa minua.

Nyt vittuilen:
Elukatkin mainitsemalla osoitat jälleen kerran olevasi täysi mulkku, joka ylimielisenä luulet omaa nykyajan valtakulttuurin näkökulmaasi itsestäänselväksi. Olet lahjakas kone, minua kaikin tavoin pystyvämpi, mutta silti pelkkä kone.

Siihen, että "olisin saanut kaiken valmiina", että johan olen monesti kertonut. Jos tämä olisi mennyt normaalisti, niin voisi ehkä sanoakin. Mutta sitten mennä vittuilemaan noin kaikille sukupolvenvaihtajille. Tämä kuitenkin osui aivan uniikkeihin ongelmiin, joita muille ei ole rakennettu. Ja jotka ovat vaatineet taistelua. Vuosia. Tehneet minusta tutisevan ihmisraunion. Tosin alkoholisoitumisellakin on osuus tuohon. Mutta koska kun push comes to shove, olen ollut toimintakykyinen, juoppous on ennemmin seuraus kuin syy.
Manaaja

Re: Mitä tuumit työstäsi?

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Hyvä ja rohkea kirjoitus Gatilta, joka mielestäni kertoo syvästi masentuneesta ihmisestä joka ei ole osannut hommata, eikä toisaalta saanutkaan koskaan kunnon tilaisuutta. Vähän vaan ihmetyttää että miksi nää kaksi pikkusielua on heti täällä rääpimässä päätänsä. Teillä kahdella ei ikimaailmassa ole palleja antautua samalla tavalla lyötäväksi.

Minussa tuo teksti herätti surua ja myötätuntoa. On jotenkin sitäkin surullisempaa jos tuo teksti herätti pikemminkin tarpeen pönkittää omaa statustaan ja kuviteltua yli-ihmisyyttään toisen epäihmisyyttä alleviivaten. Hyi saatana.
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Mitä tuumit työstäsi?

Viesti Kirjoittaja elco »

Viihteen taso sen kun kasvaa! Munaajan kirjoitus - ottaen huomioon kaverin taustat täällä - on kyllä jotain uskomatonta: ei paljon todellisuudentaju läskipäätä pakota!
Manaaja

Re: Mitä tuumit työstäsi?

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

elco kirjoitti:Viihteen taso sen kun kasvaa! Munaajan kirjoitus - ottaen huomioon kaverin taustat täällä - on kyllä jotain uskomatonta: ei paljon todellisuudentaju läskipäätä pakota!
No kerrohan arvon dumbo notta mitäs ne taustat ovat?
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: Mitä tuumit työstäsi?

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

Ei huono ketju. Kysymys antaa valtavasti liikkumavaraa. Asiat eivät ole tässäkään asiassa mustavalkoisia.

Mitä tulee vastauksiin, ne ovat odotettuja oikeastaan. Mielenkiintoisia sikäli, mutta joissain vastauksissa vilahtaa epäuskoa. Tarkoitan, ettei olla ehkä aivan rehellisiä. Todellakin Poikuuden kirjoitukset ovat rohkeita, se on totta.

Eräitten kirjoitukset toivon olevan satua tai läppää ja sitten en taas tiedä, mikä on totta ja mikä ei. Rohkeaa materiaalia kyllä on. Tiedämme, että toivomme joidenkin Manaajan juttujen olevan vain läppää. Muutenhan olisi alta arvostelun ja epäyhteiskunnallista. Puhun nyt niistä, joista en oikeastaan haluaisi puhua. MUTTA kun nämä mielipideketjut ovat aina tällaisia pienessä piirissä (Kitinä), että niihin tulee aina mahtailusävyä ja sitten marttyyrisävyä. Se on perin inhimillistä.

Vastaan kuitenkin suoraan, että minun tapauksessani olen aina pitänyt elinpiiristäni ja siinä samalla arvostanut työtäni. Ja minut on aina hyväksytty. Kitinä on paikka jossa taasen olen lähes total hyljeksitty eräitten tyyppien taholta, joka asia on minulle live-elämässä todella vierasta onneksi. Tukijoitakin on paljon KIITOS KULLILLENI :h: , mutta on tämä Kitinä aika hiekkalaatikko, jossa tyhjimmät tynnyrit määrää keskustelua. Se on aikuismaailmassa huvittavaa, vaikka en minä tästä tyylistä huvitu.

Minua ei ole tämä Kitinätyhjyys ja tyhmyys -
huolettanut oikeasti jostain syystä, mutta en kyllä osaa sanoa siihen syytä. Se on kovin hassu asia. Minulla on siihen arvaus, miksi muutamat vihaavat Arskaa, mutten millään kehtaa sanoa sitä.

Mutta minun heikko lenkkini ei koskaan ole se, mitä minä teen, koska en tee koskaan mitään hölmöä vapaaehtoisesti niin, että se vaikuttaisi minun elämääni pahasti. Teen itselleni vain hyvää. No, tulee joskus liian rasvaista otettua ja laiskuus on joskus liiallista vaikka se voi olla stressinvähentämistä joka lisää elinvuosia!!!

En ainakaan ole tehnyt mitään suoraa pahaa itselleni, jonka hyvin helposti voisi olla tekemättä, heh. Sensijaan elämääni voi ja todennäköisesti ainakin kuoleman hetkellä tulee ja saattaa tulla asioita, joille en voi yhtään mitään. Ja sellainen asia, joka joskus laittaa otsan ryppyyn on, että minunkaltaiselle miehelle, jos olen pulassa, esim. terveydellisesti tai henkisestikin, äkkiarvaamatta, niin saanko apua kovin helposti?

Niin, upposiko vastaukseni omien mietteitteni suohon? Kyllä kai taas kerran. Pidän huolta omasta itsestäni niin samalla hoituu myös työ. Työstä sinänsä, jos se on kovin fyysistä ja orjuuttavaa, en pitäisi. Silloin sitä en tekisi.

Kuulostaako liian yksinkertaiselta. Sitten se vaan kuulostaa!

Olen kauhean kiinnostunut muista ihmisistä ja se on helpottanut elämääni siinä, että kun työssäni olen ihmisten kanssa tekemisissä niin kaikki vaikuttaa kaikkeen. Jos ei olisi kiinnostunut ympäröivästä elämästä uteliaasti niin silloin minä tekisin orjatyötä liukuhihnalla. Löydän työstä aina hauskaa ja kiinnostavaa. Sen avulla elän! olen hieman huono tekemään päätöksiä ja juuri oikeastaan siksi, että inhoan mahdollisuutta vapaaehtoisesti tehdä elämästäni ja kokonaistyöstäni huonompaa.

Kirjoituksen kirjoitti kaikille niin kovin tuttu näiden vuosikymmenien ajan. Kuka hän muuten on. Hän on:

PASTELLINEN SUOMALAINEN PÄÄSIÄIS-STADINARSKA (SA)
Stadinarska. Kussakin kuussa eriniminen.
Avatar
scarface
Elämätön Kitisijä
Viestit: 306
Liittynyt: 07.04.2011 22:12

Re: Mitä tuumit työstäsi?

Viesti Kirjoittaja scarface »

No mitäpä siitä, se on työ, johon penskasta asti halusin ja pääsinkin. :) Iloinen ja tyytyväinen. Maniskuukkelia vois tulla enempiki, mut ei tää nyt surkeinkaan liksa ole..
Avatar
Mirkku
Kitisijä
Viestit: 1286
Liittynyt: 20.08.2008 12:54

Re: Mitä tuumit työstäsi?

Viesti Kirjoittaja Mirkku »

työ kuin työ. Mukava porukka, rento meininki, en olisi ikinä uskonut olevani tässä ammatissa. Kuva siitä on niin tiukkapipoinen. Rahnaa toivoisi tietenkin enemmän, että saisin sen avoauton. 8)
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Mitä tuumit työstäsi?

Viesti Kirjoittaja elco »

Manaaja kirjoitti: No kerrohan arvon dumbo notta mitäs ne taustat ovat?
No jollet sitä itse tajua niin lienee täysin turha sitä sulle yrittää selittää. Ainakaan mun. Tai oikeastaan aivan kenekään.

Yritän kuitenkin.

Pirun sujuvasti sulla takki kääntyy: joka toinen jätkä on joka toisessa postauksessa jollain tavalla hullu (ml. poikuus) ja se sun pitää toistuvasti saada sanotuksi. Nyt sitten poikuuden masennus on traaginen ihmiskohtalo ja siitä naljailevat ovat sikamaisia pahiksia. Kuinka ollakaan empatian puuskasi muuttuu toisessa virkkeessä empatianpuutekritiikiksi vasten kahta kolmesta palstatahosta, jotka sinulla lattiaa täällä yleisimmin pyyhkivät.
Manaaja

Re: Mitä tuumit työstäsi?

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

elco kirjoitti:Pirun sujuvasti sulla takki kääntyy: joka toinen jätkä on joka toisessa postauksessa jollain tavalla hullu (ml. poikuus) ja se sun pitää toistuvasti saada sanotuksi.
Ei suinkaan ole. Ei tällä palstalla ole edelleenkään kuin pari oikeasti hullua ihmistä mielestäni. Tämänhän olen oikaissut sinulle aiemminkin, mutta eihän se toki estä sinua olkiukkoja rakentamasta. Poikuus nyt on alkoholisoitunut ja vakavasti masentunut ihminen. Ei hullu. Järkihän kaverilla kuitenkin vielä leikkaa toisinaan tavoilla, joista säkin voisit silloin tällöin olla kateellinen.
Nyt sitten poikuuden masennus on traaginen ihmiskohtalo ja siitä naljailevat ovat sikamaisia pahiksia.
Väitätkö ettei poikuuden ihmiskohtalo sitten ole traaginen? No onhan se, aika äärimmäisestä päästä, eikä sitä traagisuutta vähennä se että kaveri on sössinyt itse paljon asioitaan. Helvetisti hukkaan heitettyä potentiaalia joka tapauksessa. Kyllähän poikuus monesti on kerjännyt palstaturpaansa tuomitsemalla kanssakirjoittajiaan kuolemaan ja aukoen päätään ties millä tavalla, mutta sen kerran kun kaveri muille vittuilematta avautuu heikkouksistaan sellaisella tavalla mihin sulla tai sikamikalla ei ikimaailmassa riittäisi cahuunoja omissa ylpeydentunnoissanne, niin onhan se vähän surkeeta katsoa kun kaveria lyödään kuin vierasta sikaa kateelliseksi epäihmiseksi, kusipääksi, kiittämättömäksi paskaksi, vittupääksi, vitun paskaperseeksi ja ties miksi pilkanteon kohteeksi, jolla ei ole ihmisarvoa. Varsinkin kun kateus ei juuri näytä olevan vähäisempää vastapuolellakaan. Toiset on kateellisia ihmisarvoisesta elämästä ja itsensä tärkeäksi tuntemisesta, toiset liian halvalla saadusta fyffestä.
Kuinka ollakaan empatian puuskasi muuttuu toisessa virkkeessä empatianpuutekritiikiksi vasten kahta kolmesta palstatahosta, jotka sinulla lattiaa täällä yleisimmin pyyhkivät.
Niin. Voihan se toisinaan olla hankala nähdä harmaan eri sävyjä muita kohtaan osoitetussa myötäelämisessä, jos pelkkä kukkoiluntarve ja omasta elämästään jauhaminen ovat pointtina palstakontribuutiolle. Ymmärsinköhän muuten oikein, että pidät itseäsi yhtenä näistä lattiaa pyyhkivistä tahoista? Siis sinä joka olet vetänyt aikoinaan koko internetin katastrofaalisimmat, yli vuoden kestäneet palstaflippaukset, jonka vuoksi tuppasit lähteä sieltä lorttopuiston puoleltakin mielenosoituksellisesti aina 4 sekunnin sisään kun tulin paikalle ilahduttamaan teitä arvoisia kanssakirjoittelijoitani?

No eihän siinä. Hyvin pyyhitty, paremmin dumattu.
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Mitä tuumit työstäsi?

Viesti Kirjoittaja elco »

Manaaja kirjoitti:Varsinkin kun kateus ei juuri näytä olevan vähäisempää vastapuolellakaan. Toiset on kateellisia ihmisarvoisesta elämästä ja itsensä tärkeäksi tuntemisesta, toiset liian halvalla saadusta fyffestä.
Ei paska. Olen sanaton. Ei vaan tule mitään. Sä niiin näet mun läpi! Vittu soikoon.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Mitä tuumit työstäsi?

Viesti Kirjoittaja Gat »

Manaaja kirjoitti: sen kerran kun kaveri muille vittuilematta avautuu heikkouksistaan sellaisella tavalla mihin sulla tai sikamikalla ei ikimaailmassa riittäisi cahuunoja omissa ylpeydentunnoissanne, niin onhan se vähän surkeeta katsoa kun kaveria lyödään kuin vierasta sikaa kateelliseksi epäihmiseksi, kusipääksi, kiittämättömäksi paskaksi, vittupääksi, vitun paskaperseeksi ja ties miksi pilkanteon kohteeksi, jolla ei ole ihmisarvoa. Varsinkin kun kateus ei juuri näytä olevan vähäisempää vastapuolellakaan. .
Kiitos.
Alkuun vain selostin miten huono olen. Ja vailla tarkoitusta. Sitä kommentoitiin vittuilulla mielestäni asian sivusta. En tässä ollenkaan ajatellut kateudella joitain tiettyjä muita ihmisiä. ´Sellainen vertailu varsinkin Sikaan ja Elcoon olisi mieletöntä, koska olemme luonteeltamme ja tavoitteiltamme niin erilaisia ihmisiä. Heidän saavutuksensa ovat minulle merkityksettömiä, sori vaan pojat. Sian vinkunaan että enhän minä tietenkään halua luovuttaa tätä paikkaa muille. Saati että se koskaan olisi voinut joutua vaikkapa Sialle. Olisi sitten itse elänyt tämän elämän.
Manaaja

Re: Mitä tuumit työstäsi?

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

elco kirjoitti:
Manaaja kirjoitti:Varsinkin kun kateus ei juuri näytä olevan vähäisempää vastapuolellakaan. Toiset on kateellisia ihmisarvoisesta elämästä ja itsensä tärkeäksi tuntemisesta, toiset liian halvalla saadusta fyffestä.
Ei paska. Olen sanaton. Ei vaan tule mitään. Sä niiin näet mun läpi! Vittu soikoon.
Älä nyt viitsi aina olla tuollainen kaiken kirjaimellisesti itseesi ottava mamman pikku narskuliini.
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Mitä tuumit työstäsi?

Viesti Kirjoittaja elco »

Manaaja kirjoitti: Älä nyt viitsi aina olla tuollainen kaiken kirjaimellisesti itseesi ottava mamman pikku narskuliini.
Nonniin, sieltähän se tuli se munaajan tavaramerkki elikä hulluksi nimittely tasan yksi postaus sen jälkeen kun sanottiin, että ei täällä hulluja. Ja turha ryhtyä ew:ilemään tuon sanan hullu kanssa: käytän sitä siinä merkityksessä, että kenellä on mielenterveyden ongelmia munanettidiagnoosin mukaan - ja kenelläpä ei olisi!

On tämä vaan villiä. Viuh sano takki kun kääntyi.

Mielestäni edelleen munaajan kärkipostaus on kommentointi homoboyn kiloista, mutta kyllä tässä aletaan olemaan jo lähellä.
Manaaja

Re: Mitä tuumit työstäsi?

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

elco kirjoitti:
Manaaja kirjoitti:Älä nyt viitsi aina olla tuollainen kaiken kirjaimellisesti itseesi ottava mamman pikku narskuliini.
Nonniin, sieltähän se tuli se munaajan tavaramerkki elikä hulluksi nimittely tasan yksi postaus sen jälkeen kun sanottiin, että ei täällä hulluja. Ja turha ryhtyä ew:ilemään tuon sanan hullu kanssa: käytän sitä siinä merkityksessä, että kenellä on mielenterveyden ongelmia munanettidiagnoosin mukaan - ja kenelläpä ei olisi!
Niin no et sä nyt aivan niin säkenöivä persoona kuitenkaan ole, että olisit saanut siihen kahteen Gat-miehelle osoitettuun ivalliseen virkkeeseen ladattua ihan kaikkea sitä mitä yllä perustelin. Kyllä ne kritiikit meni suureksi osaksi sinne toiseen osoitteeseen, mikä varmaankin olisi käynyt selväksi jos olisit vaivautunut siitä samasta kappaleesta lainaamasi tekstinpätkän edeltäneen virkkeen traagisessa rooliutumisessasi lukaisemaan. Ihan hullua hei tommonen tarkoitushakuinen silpominen ja itseensä vetäminen.
Mielestäni edelleen munaajan kärkipostaus on kommentointi homoboyn kiloista, mutta kyllä tässä aletaan olemaan jo lähellä.
Avasit silmäni, pahus vieköön. Keskeltä häpeänsekaista itsenioppimiskriisiä en voi nyt kuin anoa armoa, luvata tarkastaa tuplastandardejani, sekä luvata lokeroida itseni tästedes realistisemmalle "onx sul varaa" -tasolle, sillä kokisin varmasti itsekin samankaltaisia tuntemuksia jos menisit jossain surullisessa sivulauseessa mainitsemaan jotain Gollumin habituksesta.
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Mitä tuumit työstäsi?

Viesti Kirjoittaja elco »

Viittisitsä tehdä sellasen mielenterveysdiagnoosin, jossa listaat kaikki tänne kirjoittelevat ja niiden tautiluokituksen?
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: Mitä tuumit työstäsi?

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

elco kirjoitti:Viittisitsä tehdä sellasen mielenterveysdiagnoosin, jossa listaat kaikki tänne kirjoittelevat ja niiden tautiluokituksen?
No kuule kun jäisikin vain siihen, mutta hän suurella eettisyydellään ja empaattisuudellaan ja suurisieluisuudellaan olisi tehnyt vielä minulle tilanteeni ratkaisun hyvin mielellään. Eli tappanut minut siis.

Manaaja on nyt, joko jonkun muun ystävällisesti neuvoen (kiitos) tai ehkä komennuksen saanut ylhäältä (jota toivoin jo aiemmin) tai sitten ihan itse oikean ratkaisun tehneenä (kiitos, jos näin on Manaaja) lopettanut minulle viestimisen kokonaan. Se on asia, joka on tietenkin kovin hyvä ja en halua tällä postauksella siis mitään pahaa verta herättää.

Oli vaan niin pakko laittaa kun ihmettelit VAIN diagnoosia sanallisesti ja tautiluokitusta. Kokonaispalvelu ratkaisun suoritukseen sisältyi pakettiini :D

Siis tää on NIIN kamalaa ja väärin ja silti tästä puhutaan kuin maidon ostosta! Siis täyskriminaalia ja minäkin jostain syystä pidän tätä hauskana lisänä? Olenko sittenkin pöllö niinkuin Forumin katolla?

Minua muuten ihan mahdottomasti nauratti tuo "Dumbo". Siis MUA EI saisi naurattaa nuo hänen juttunsa. EN YHTÄÄN ole tyytyväinen itseeni tässä asiassa! 8)

PASTELLINEN SUOMALAINEN PÄÄSIÄIS-STADINARSKA (SA)
Stadinarska. Kussakin kuussa eriniminen.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Mitä tuumit työstäsi?

Viesti Kirjoittaja Gat »

Juu, minä siis vertailin omia epäonnistumisiani ja tarkoituksettomuuttani vain itseeni. Hukkaan heitetty elämä. Toisaalta olen jo niin kyynistynyt, että tiedän että maailmaa ei voi paljoa muuttaa ja sitten ihan sama mitä muut minusta ajattelevat. Paskat minäkään muiden tallaajien elämästä ja yksityisajatuksista niin kauan kun eivät ole haitallisia. Joten mitäpä pinnistää, kunhan yritän pysytellä toistaiseksi hengissä.

Sellaista nöyryyttä minulta toki puuttui, että ah, opiskelenpa vaikka tradenomiksi niin pääsen myymään jääkaappeja. Niin lapsellinen olen, että en käsitä miten nuoret ihmiset tosissaan sellaisesta innostuvat.

Ironista muuten, että kun menin lukemaan biologiaa eläinsuojelu- ja luonnonsuojeluaattein.. niin arvatkaapa mikä se ainoa ala siellä oli jossa menestyin, kolmosia repien? No tietenkin eläinfysiologia, ja tulipa tehtyä eläinkokeitakin ihan katumatta :D Siinä kai se mekaniikka, kuin koneoppia. Nämä ihme kasvintunnistukset sun muut ei kiinnostaneet pätkääkään, enkä ole ikinä ollut mikään lintubongarikaan, kuten useimmat biologinplantut siellä.
Manaaja

Re: Mitä tuumit työstäsi?

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

elco kirjoitti:Viittisitsä tehdä sellasen mielenterveysdiagnoosin, jossa listaat kaikki tänne kirjoittelevat ja niiden tautiluokituksen?
No mutta tottakai! Mitä tahansa sulle. Mennään tälleen vaikka lievimmästä pahempaan päin. Prosessi on sellanen määrittelemätön semihullu, jolla pukkaa välillä sellaisia omituisia suuruudenhulluja ajatuksia. Onneksi kuitenkin sellanen ihan harmiton tyyppi kaikessa hulluudessaan. Sitten on se EW-tyyppi, jonka tautiluokitukseksi sopii parhaiten se RP:n vanha Mythbusters-allekirjoitus, ilman ironiaa.

Sitten meillä on Niba, jolla on pysyvä aivovamma. Todennäköisesti siis ennemmin ihan fyysistä kuin psyykkistä alkuperää, sen verran erikoislaatuisesti monivammainen. Tiedät varmaan, semmonen jonka aivomassaa olisi kiva koputella ruuvimeisselin perällä, ja katsoa samalla että mikä raaja suoristuu samalla kun käki kukkuu. Kaikkein hulluimpana sitten löytyy tietysti SA, jota olisi ihan epäreilua sanoa narsistiksi. Nimittäin narsisteja kohtaan. Nekin sentään ymmärtää kangistua paskahalvauksesta kun psykopaatti lyö vesivärit tulille.

Onhan tietty näitä mielialahäiriöhommia vähän jokaisella, mutta sehän nyt on sen verran yleistä normikauraa tässä ympäristössä, ettei sellaista kehtaa hulluudeksi laskea. Hullumpaa täällä olisi pysyä täysissä järjissään. Sitäpaitsi muutenhan sitä joutuisi oikeuden ja kohtuuden nimissä laskemaan jo kusipäätkin mukaan. Se taas johtaisi siihen, että ryhmän ulkopuolelle jäisi ainoastaan Dave. Voi veljet, se se vasta hullu onkin.

Mut tää oli tosiaan vaan tämmönen yleiskatsaus. Jos haluat sellaisen henkilökohtaisen, just sulle räätälöidyn diagnoosin, niin se vähän sitten kyllä jo maksaa. Yrititkin selvästi vähän sellaista ilmaiseksi pummia, sinä ovela kettu.
Dave

Re: Mitä tuumit työstäsi?

Viesti Kirjoittaja Dave »

Gat kirjoitti: Toisaalta olen jo niin kyynistynyt, että tiedän että maailmaa ei voi paljoa muuttaa.
En mä ainakaan ole ajatellut, että mun pitäisi muuttaa maailmaa. Tai no, oonhan mä ollut ehdolla Lääkäriliiton vaaleissa (en päässyt), eli kai mulla joku tarve oli muuttaa. Ja oon aikoinaan aika ahkerasti kirjoitellut lehtiin ja ajoittain meilailen poliitikoille. Eli jotain pientä.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Mitä tuumit työstäsi?

Viesti Kirjoittaja Gat »

Dave kirjoitti:
Gat kirjoitti: Toisaalta olen jo niin kyynistynyt, että tiedän että maailmaa ei voi paljoa muuttaa.
En mä ainakaan ole ajatellut, että mun pitäisi muuttaa maailmaa. Tai no, oonhan mä ollut ehdolla Lääkäriliiton vaaleissa (en päässyt), eli kai mulla joku tarve oli muuttaa. Ja oon aikoinaan aika ahkerasti kirjoitellut lehtiin ja ajoittain meilailen poliitikoille. Eli jotain pientä.
No jaa. Ehkä johtuen että kun ei selvennyt, mitä oikeaa työtä voisin tehdä, ehkä myös varhaisnuoruuden turvattomuudentunne.. niin minulle tuli olo että jos ei yritä parantaa maailmaa edes vähän... sitten on elänyt yhtä tarkoituksettomasti kuin mikä vaan elukka. Duunannut jotain, ehkä huppaillut, syönyt, paskonut ja sitten kuolee. Tämä toki vain minua koskien, ovathan esimerkiksi lääkärit ja automekaanikot tarpeellisia.

Sitten vielä niin, että maailmaa parantaessa ei niinkään sellaista, joka on laajalti itsestäänselvää ja hyväksyttyä. Vanhat järjestöt, kehitysaputyöt jne. Niille riittää tekijöitä. Vaan jos on hullu luulevinaan, että yhtenä harvoista tajuaa jotain, mitä suurin osa ei, eikö olisi suorastaan velvollisuus tuoda sitä esiin? Minulla sitten toki kirjoituksina kammiostani, ei valmiita flyereita kadulla jakaen.

Tästä minulle ensin miten käsitykset eläimistä ja perustelut niiden kohteluun ovat vieläkin ihan perseestä. Sitten kun tutustuin länsimaiseen filosofiaan, näin sen näennäisongelmina, ja että minä voisin ratkoa niitä solmuja. Mutta saadakseen puhua luultavasti olisi pitänyt käydä Filosofian laitoksen pappiskoulu, En olisi kestänyt opetella paskaa ulkoa muka vakavissaan enkä varmasti tulisi ymmärretyksi. Uskonnoista ja Petrille urputtaminen netissä on sitten minulle jotain sijaistoimintaa, helppoa kuin eläinrääkkäys. Turhaa, koska hihhulit lukkiutuvat eivätkä ole edes suuri haitta täälläpäin maailmaa.

Mutta maailman muuttamista miettiessä selviää sekin, miten eri henkisiltä planeetoilta ihmiset ovat, ja miten mahdotonta olisi muuttaa ihmisten syvältä aate- ja kulttuurihistoriastaan tulevia käsityksiä.
Dave

Re: Mitä tuumit työstäsi?

Viesti Kirjoittaja Dave »

Gat kirjoitti:
Dave kirjoitti:
Gat kirjoitti: Toisaalta olen jo niin kyynistynyt, että tiedän että maailmaa ei voi paljoa muuttaa.
En mä ainakaan ole ajatellut, että mun pitäisi muuttaa maailmaa. Tai no, oonhan mä ollut ehdolla Lääkäriliiton vaaleissa (en päässyt), eli kai mulla joku tarve oli muuttaa. Ja oon aikoinaan aika ahkerasti kirjoitellut lehtiin ja ajoittain meilailen poliitikoille. Eli jotain pientä.
No jaa. Ehkä johtuen että kun ei selvennyt, mitä oikeaa työtä voisin tehdä, ehkä myös varhaisnuoruuden turvattomuudentunne.. niin minulle tuli olo että jos ei yritä parantaa maailmaa edes vähän... sitten on elänyt yhtä tarkoituksettomasti kuin mikä vaan elukka. Duunannut jotain, ehkä huppaillut, syönyt, paskonut ja sitten kuolee. Tämä toki vain minua koskien, ovathan esimerkiksi lääkärit ja automekaanikot tarpeellisia.

Sitten vielä niin, että maailmaa parantaessa ei niinkään sellaista, joka on laajalti itsestäänselvää ja hyväksyttyä. Vanhat järjestöt, kehitysaputyöt jne. Niille riittää tekijöitä. Vaan jos on hullu luulevinaan, että yhtenä harvoista tajuaa jotain, mitä suurin osa ei, eikö olisi suorastaan velvollisuus tuoda sitä esiin? Minulla sitten toki kirjoituksina kammiostani, ei valmiita flyereita kadulla jakaen.

Tästä minulle ensin miten käsitykset eläimistä ja perustelut niiden kohteluun ovat vieläkin ihan perseestä. Sitten kun tutustuin länsimaiseen filosofiaan, näin sen näennäisongelmina, ja että minä voisin ratkoa niitä solmuja. Mutta saadakseen puhua luultavasti olisi pitänyt käydä Filosofian laitoksen pappiskoulu, En olisi kestänyt opetella paskaa ulkoa muka vakavissaan enkä varmasti tulisi ymmärretyksi. Uskonnoista ja Petrille urputtaminen netissä on sitten

minulle jotain sijaistoimintaa, helppoa kuin eläinrääkkäys. Turhaa, koska hihhulit lukkiutuvat eivätkä ole edes suuri haitta täälläpäin maailmaa.

Mutta maailman muuttamista miettiessä selviää sekin, miten eri henkisiltä planeetoilta ihmiset ovat, ja miten mahdotonta olisi muuttaa ihmisten syvältä aate- ja kulttuurihistoriastaan tulevia käsityksiä.
Mä en ymmärrä tuollaista messiaanista ajatusta, että pitäisi yrittää muuttaa maailmaa.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Mitä tuumit työstäsi?

Viesti Kirjoittaja Gat »

Dave kirjoitti:Mä en ymmärrä tuollaista messiaanista ajatusta, että pitäisi yrittää muuttaa maailmaa.
Minä taas en ymmärrä, että vain syntyy, elää ja kuolee, haalii vain itselleen hupia, tilanteessa jos ja kun näkee tai on omalta subjektiiviselta kannaltaan näkevinään maailman perseestäolot. Jopa ihan uniikista kulmasta jota monet muut eivät huomaa. (Joka toki teoriassa voi olla yhtä hullu kuin vaikka raijasivun.) Arvoton elämä jos ei silloin tee mitään.

Mutta tuo on joo messiaskompleksia, minun psykopatologiaani tai mitälie narsismia. Ja sitä, että hyödyllisiin arkiammatteihin minusta ei siis ollut. Ja messiaanisuudessakin epäonnistuin. :D

Mutta toisaalta.. universumia riittää, jossain on paremmin, jossain huonommin ja täällä Maassakin ihan pian paikat peittää kilometri jäätä ja kaikki nykyajan asiat on unohdettu :D Different day, different shit. Joten ei paljon merkkaa mitä tekee vai tekeekö.
Bruce Willisika

Re: Mitä tuumit työstäsi?

Viesti Kirjoittaja Bruce Willisika »

Ei mulla ollut tarkoitus Gatin terveydentilaa kommentoida, enkä sitä mielestäni tehnytkään. Kritisoin vain jatkuvaa valitustaan: vaikkei hänellä kovin hyvin menekkään, niin silti maailmasta löytyy miljardeittain porukkaa, joilla menee vielä huonommin. Suhteellisuuden tajua tässä peräänkuulutettiin.

Kateellinen mä en Gatille ole yhtään mistään. Kyllä mullekin jokin lottovoitto kelpaisi, mutta mä tiedän, ettei tekisi musta yhtään onnellisempaa pidemmässä juoksussa. Pikkurahasta ei olisi puutetta, mutta mä haluan luoda oman vaurauteni itse. Vain niin mä voin arvostaa itseäni sekä luomaani omaisuutta. Tästä syystä en usko useimpien ilmaista rahaa saaneiden elämän muuttuvan merkittävästi parempaan suuntaan; jollei onni tule omista kokemuksistaan, ei sitä voi pankkiautomaatin luukun kautta syöttää.

Mä aidosti toivon, että Gat saisi elämänsä punaisesta langasta kiinni, mutta kuten on huomattukin, se ei ole mahdollista, ellei hän tee sitä itse. Kaikesta päätellen hänellä ei ole siihen halua eikä kykyä, joten diagnoosi asioidensa parantumisen suhteen ei ole järin rohkaiseva.

En tosin ymmärrä, mikä kaikista maailman muista ihmisistä tekee töissänsä ja opiskelupaikoissansa pelkän "koneen". Ikään kuin Gat olisi maailman ainoa ihminen(/eläin?), joka voisi tehdä jotain myös tunteella tai soveltaen. Varsinkin, kun tuo opitun soveltaminen tuntuisi käyvän juuri häneltä keskimääräistä heikommin. Nykyisten opintojeni ensimmäisen vuoden aikana ei ole tullut montaa asiaa vastaan, jotka olisi vain pitänyt opetella ulkoa. Opiskelu on tarkoituksella jatkuvaa uuden tiedon soveltamista, koska sitä samaa tulee olemaan myös tuleva työ. Se on samalla helvetin haastavaa ja kuluttavaakin, kun jokainen tehtävä vaatii antamaan itsestään, mutta on se myös antoisaa. Oppii uusia asioita paitsi opiskeltavista aiheista, myös itsestään, omista kyvyistään ja rajoistaan (jotka eivät -luojan kiitos - ole tulleet vielä vastaan).

Mulle on helppo asia myöntää, että Gat on mua selkeästi älykkäämpi. Hän ei vain osaa käyttää sitä mitenkään omaksi saati muiden hyödyksi. What's that good for? Ehken mä tule koskaan muuttamaan maailmaa mitenkään, mutta on mulla ainakin enemmän yritystä. Ainakin oman maailmani aion muuttaa ja uskon siinä onnistuvani.
Vastaa Viestiin