Uskotko jumalaan, kuulutko kirkkoon?

Yleinen lätinä jä kitinä

Jumaluskoni ja kirkkoon kuulumiseni status:

En usko jumalaan, en kuulu kirkkoon.
30
58%
En usko jumalaan, kuulun kirkkoon.
14
27%
Uskon Jumalaan, en kuulu kirkkoon.
5
10%
Uskon Jumalaan, kuulun kirkkoon.
3
6%
 
Ääniä yhteensä: 52

NuoriD

Re: Uskotko jumalaan, kuulutko kirkkoon?

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Manaaja kirjoitti:
prosessi kirjoitti:
Manaaja kirjoitti: Tottakai olen, kunhan menetetyn vapaa-aikani kulukorvauksista sovitaan.
:D No niin, sitten pitää vain pistää hurja kampanja pystyyn.
Kuvittelin ensin että se on pelkkää läppää että a) olet tosissasi ehdokkuutesi kanssa b) haluat sinua ehkä eniten hulluna pitämän ihmisen palstalta eduskunta-avustajaksesi.

Nyt todistit olevasi tosissasi kohdassa a. Pelottavaa.
Maanaaja ja Prossu olisivat kyllä timanttinen työpari. Suositan kuitenkin, että suostuisit vielä harkitsemaan myös Gattista erikoisprojektitehtäviin.
prosessi
Kitinän uhri
Viestit: 716
Liittynyt: 13.11.2010 14:05

Re: Uskotko jumalaan, kuulutko kirkkoon?

Viesti Kirjoittaja prosessi »

NuoriD kirjoitti:Maanaaja ja Prossu olisivat kyllä timanttinen työpari. Suositan kuitenkin, että suostuisit vielä harkitsemaan myös Gattista erikoisprojektitehtäviin.
Ajattelin tuoda kaikki ongelmat kitinään kansalaisraadin ratkaistavaksi. Livenä Gatin ongelma taitaa olla se, etteivät juopon aivot toimi kuin kännissä.
Manaaja

Re: Uskotko jumalaan, kuulutko kirkkoon?

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

prosessi kirjoitti:Ajattelin tuoda kaikki ongelmat kitinään kansalaisraadin ratkaistavaksi. Livenä Gatin ongelma taitaa olla se, etteivät juopon aivot toimi kuin kännissä.
Poika karhutiputukseen.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Uskotko jumalaan, kuulutko kirkkoon?

Viesti Kirjoittaja Gat »

prosessi kirjoitti:
NuoriD kirjoitti:Maanaaja ja Prossu olisivat kyllä timanttinen työpari. Suositan kuitenkin, että suostuisit vielä harkitsemaan myös Gattista erikoisprojektitehtäviin.
Ajattelin tuoda kaikki ongelmat kitinään kansalaisraadin ratkaistavaksi. Livenä Gatin ongelma taitaa olla se, etteivät juopon aivot toimi kuin kännissä.
Eihän tuo ole mikään ongelma.
Voisin toimia harmaana eminenssinä julkisuudelta salassa.
Saisit lukita minut huoneeseen, jonne laatukonsultointini takaamiseksi toimitat alkoholia ja seksuaalisia palveluja. Jälkimmäiset voit joko tarjota itse tai käyttää alihankkijoita.

Muuten en ihan käsitä proggistasi. Onko tässä vain se, että Puolueen stereotypiasta poikkeavilla ajatuksillasi keräät ääniä? Joilla mielipiteillä ei ilman tuota kontrastia mitään erikoisuusarvoa olisi.

Minua huolestuttaa, että kumminkin päädyt bullshittaamaan uskovaisten mieliksi. Miten pitkälle siinä haluat mennä ja eikö se syö "sieluasi", heh?

Raamatullakin perustelu on loputon suo, ei siinä voi voittaa eikä hävitä, huuhaata sen käyttö. Eikö olisi reilumpaa parantaa maailmaa ihan irrallaan tuosta kristillisyydestä?

Lukisitko fanittamani proffa Heikki Räisäsen ajatuksia seuraavasta linkistä? Räisästähän ei hihhulit pidä kristittynä, eikä tuo näköjään olekaan. Mutta tuohon päätyy kun kunnolla tutkii. Alku on lestadiolaisista, mutta se ja loppukin sopii muuhunkin fundamentalismiin:
http://freepathways.wordpress.com/2010/ ... -raisanen/
Manaaja

Re: Uskotko jumalaan, kuulutko kirkkoon?

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Gat kirjoitti:
prosessi kirjoitti: Ajattelin tuoda kaikki ongelmat kitinään kansalaisraadin ratkaistavaksi. Livenä Gatin ongelma taitaa olla se, etteivät juopon aivot toimi kuin kännissä.
Eihän tuo ole mikään ongelma.
Voisin toimia harmaana eminenssinä julkisuudelta salassa.
Saisit lukita minut huoneeseen, jonne laatukonsultointini takaamiseksi toimitat alkoholia ja seksuaalisia palveluja. Jälkimmäiset voit joko tarjota itse tai käyttää alihankkijoita.
Ainoa vaan että jälkimmäisen toimittaminen tappaisi sun draivin todennäköisesti ihan täysin.
prosessi
Kitinän uhri
Viestit: 716
Liittynyt: 13.11.2010 14:05

Re: Uskotko jumalaan, kuulutko kirkkoon?

Viesti Kirjoittaja prosessi »

Gat kirjoitti:Muuten en ihan käsitä proggistasi. Onko tässä vain se, että Puolueen stereotypiasta poikkeavilla ajatuksillasi keräät ääniä? Joilla mielipiteillä ei ilman tuota kontrastia mitään erikoisuusarvoa olisi.
Osittain se, että stereotypiasta poikkeavilla ajatuksilla kerään ääniä, osittain taas se, että puolue on pieni ja silti juuri nyt huomion keskipisteessä, joten niitä ihan oikeita asioita on paljon helpompaa saada sitä kautta näkyviin kuin muualla. Niillä ihan oikeilla asioillani on erikoisuusarvoa enemmän kuin tarpeeksi, ja ne on tavalla tai toisella saatava läpi, jos suomalaisen yhteiskunnan haluaa pelastaa. Onnekseni politiikka on sellaista, että jos tarpeeksi avoimesti kerron noista tavoitteistani, joku muu poliitikko kuitenkin varastaa ajatukset, ja minulle tärkeämpää saada ne toteutumaan kuin saada ne omiin nimiini.
Minua huolestuttaa, että kumminkin päädyt bullshittaamaan uskovaisten mieliksi. Miten pitkälle siinä haluat mennä ja eikö se syö "sieluasi", heh?
En päädy. Voit vain arvailla, minkä verran minua pelotti mennä pääkallopaikalle ideoitteni kanssa, sillä vastaanottohan olisi voinut olla ihan mitä tahansa. Minä yksin kymmentä päätäntävaltaista henkeä vastaan ja ideat enemmän kuin vähän kyseenalaisia. Vieläkin vaikea uskoa, että ne menivät sellaisenaan läpi.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18754
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Uskotko jumalaan, kuulutko kirkkoon?

Viesti Kirjoittaja Niba »

Olen taipuvainen ajattelemaan että rationaalisia selityksiä kuuntelevat heikoimmin ÄO 75-100 ihmiset
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
scarface
Elämätön Kitisijä
Viestit: 306
Liittynyt: 07.04.2011 22:12

Re: Uskotko jumalaan, kuulutko kirkkoon?

Viesti Kirjoittaja scarface »

Uskon Jumalaan, at the moment en kuulu kirkkoon. Tavoitteena päätyä ortodoksiksi some day :)
CeDell Davis

Re: Uskotko jumalaan, kuulutko kirkkoon?

Viesti Kirjoittaja CeDell Davis »

scarface kirjoitti:Uskon Jumalaan, at the moment en kuulu kirkkoon. Tavoitteena päätyä ortodoksiksi some day :)
Does se ortoboxien god puhua niinku english?
Avatar
scarface
Elämätön Kitisijä
Viestit: 306
Liittynyt: 07.04.2011 22:12

Re: Uskotko jumalaan, kuulutko kirkkoon?

Viesti Kirjoittaja scarface »

CeDell Davis kirjoitti:
scarface kirjoitti:Uskon Jumalaan, at the moment en kuulu kirkkoon. Tavoitteena päätyä ortodoksiksi some day :)
Does se ortoboxien god puhua niinku english?
Jag tror että se puhuu vähän kaikkee.. :)
Avatar
Cavallo
Elämätön Kitisijä
Viestit: 355
Liittynyt: 24.06.2010 19:45

Re: Uskotko jumalaan, kuulutko kirkkoon?

Viesti Kirjoittaja Cavallo »

Uskovaiset puhuu kielii...
Avatar
scarface
Elämätön Kitisijä
Viestit: 306
Liittynyt: 07.04.2011 22:12

Re: Uskotko jumalaan, kuulutko kirkkoon?

Viesti Kirjoittaja scarface »

Niin ja jotkut kuulemma saa kielillä puhumisen lahjan.. Sitä en oo koskaan oikeen tajunnu, onks se totta? Olen joskus käyny hellareiden kokouksissa ja tavannu näitä tyyppejä, jotka puhuu siellä kesken kaiken saarnaamisen ja rukoilemisen ns. siansaksaa.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Uskotko jumalaan, kuulutko kirkkoon?

Viesti Kirjoittaja Gat »

scarface kirjoitti:Niin ja jotkut kuulemma saa kielillä puhumisen lahjan.. Sitä en oo koskaan oikeen tajunnu, onks se totta? Olen joskus käyny hellareiden kokouksissa ja tavannu näitä tyyppejä, jotka puhuu siellä kesken kaiken saarnaamisen ja rukoilemisen ns. siansaksaa.
Aina välillä näkee hihhulien väitteitä, että joku on jossain puhunut ihan oikeaa kieltä, jota ei osaa. Ne ovat kuitenkin todentamatta. Tavallinen "kielilläpuhuminen" on glossolaliaa. Jota on tutkittukin. Se on tosiaan siansaksaa, spontaanisti tuotettua tekokieltä. Josta ei löydy oikean kielen rakenteita. Kuin äänteillä tehtyä jazz-improvisointa. Jota jotkut osaa paremmin, jotkut huonommin.

Niinpä minäkin osaan "puhua kielillä". Jokainen osaa. Sen kun vaan avaa suunsa ja alkaa pölöttämään, yrittämättä tietoisesti kontrolloida. Täytyy olla tiukka henkinen sulkijalihas, jos ei onnistu. Ei mitään jumalallista siinä.

Minä 80-luvulla kävin vihamielisenä turistina tsekkaamassa jonkun hihhuliseurakunnan, jonka mainoksissa oli vieraana amerikkalainen "Jumalan voitelema profeetta Suomen kansalle.". Että oikein Jumalan voitelema? Propagandan jälkeen kehoitettiin ihmisiä "tulemaan eteen", ja luvattiin että jokainen ihan varmasti saa Pyhän Hengen! Minä testasin. Meidät johdatettiin takahuoneeseen. Ilmeni, että siinä lahkossa kielilläpuhuminen=Pyhän Hengen Kaste. Meitä siis vain kehoitettiin puhumaan kielillä. Kaksi saarnaajaa rukoili ja laittoi käsiä päälle. No, minä malliksi pölötin "kielillä", jota olen lapsesta asti pelleilläkseni tehnyt. Ja hyvin kelpasi!! Kiitos Jeesus hallelujaa! Niin että minussa on nyt ihan varmasti Pyhä Henki, siitäs kuulitte :D
Avatar
scarface
Elämätön Kitisijä
Viestit: 306
Liittynyt: 07.04.2011 22:12

Re: Uskotko jumalaan, kuulutko kirkkoon?

Viesti Kirjoittaja scarface »

No ihan varmasti on :D

Musta oli huvittavaa, kun ykskin nainen siellä kokouksessa kyseli, millon minä olen tullu uskoon. Mietin, et onko siihen joku tietty simsalabim-hetki? Kun sen naisen mielestä HÄN tuli uskoon just sillon, kun alko suoltaa tota siansaksaa. "Istuin puiston penkillä ja rukoilin siinä, että anna Jumala mulle usko sinuun" ja sit se sano avanneensa suun ja tuottaneensa kans käsittämätöntä tekstiä suustaan. "Silloin minä tulin uskoon".

Joopajoo.. Mut mulla ei tosiaan ole mitään konkreettista hetkee sille et joo, perjantaina kolme vuotta sitten kello se-ja-se.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Uskotko jumalaan, kuulutko kirkkoon?

Viesti Kirjoittaja Gat »

scarface:
Tuo on sitä "ratkaisukristillisyyttä" jolloin on joku rajapinta, jolla sulautuu lopullisesti lahkoon ja sen oppeihin. Muuten joutuupi Helevettiin. Yksi syy, miksi evlutkukirkko savusti Nokiamission ulos, oli tuo ratkaisukristillisyys. Piti "tulla eteen" ja julkisesti tulla siihen uskoon. Mutta kun monet ei olleet varmoja olivatko varmasti "pelastuneet", ne tulivat aina uudestaan ja uudestaan. Sikäli lutkujen tyyli on parempi.

Nokiamission lähetyksistä kerran näin, miten niiden Helsingin tilaisuudessa ruotsalainen hihhuli Christer Borg höpätti kielillä jotain "Glooria mooria slalapala lipilipi". Ja ok. jotain aramealta kuulostavaa. Sitten Nokian Markku Koivisto tulkkasi kieltä (tietenkin Pyhässä Hengessä :D ):."Terve. Jeesus tässä. Minä pidän tästä kaupungista ja lupaan tulla tänne uudestaan, jos järjestätte lisää näitä tilaisuuksia!" Uskottavaa joo. Olipa Jeesuksella tärkeää sanottavaa! Koivisto näkee myös enkeleitä, joita kumma kyllä teeveekamera ei näe, vaikka niin kunnioittavat Nokiamissiota vierailullaan.

Ne kaikki ovat valehtelijoita. Tai siis purreet niin hävyltä pään poikki, etteivät välitä enää mikä on totta. Suggeroinnilla saa ihmiset kaatumaankin. Mutta minua eivät kellistäneet.

Minä? Suvussakaan ei ole uskiksia, enkä ole itse ollut.
Minusta fundiskristittyjen maailmankuva on paha ja julma. Jo kansainvälinen poliittinen uhka sekä amerikan että muslimien fundamentalismi. Terve ihminen edes jonkinlaisella moraalilla ei edes haluaisi sellaista. Ja alkeellisellakin yleistiedolla ja hihhuloinnin arviolla näkee, että ei se onneksi olekaan totta.

Silti en laske itseäni ateistiksikaan. Enkä ymmärrä mitä tarkoittaa "uskoa" kunhan vaan elää siinä mikä on. Silti parikin hihhulia on naamastani nähnyt, että "olen uskossa". Ehkä niin, mutta ei heidän uskossaan enkä missään jonka määrittelisin, koska silloin minäkin puhuisin paskaa.
Avatar
scarface
Elämätön Kitisijä
Viestit: 306
Liittynyt: 07.04.2011 22:12

Re: Uskotko jumalaan, kuulutko kirkkoon?

Viesti Kirjoittaja scarface »

Gat, sulla on hyviä kommentteja, näitä on ilo lukee. Ainakin tiedät näemmä paljon asioista..!

Joskus kattellu TV7:n saarnaajia ja heijän mahtipontista paatosta, mitä he sieltä lavalta yleisölle syytää.

Sama juttu kun kesällä kävin seku kattomassa yhtä hellarisaarnaajaa. Suomalaista tosin. No, hän sit selitti jotain stoorii et oli jamppa sairaalassa kuolemankielissä, lääkärit ei antaneet mitään toivoo. Tää saarnaaja, sanotaan nyt vaik Pateks, meni jutteleen jampan kanssa. Kyseli, et haluuko tää antaa syntinsä Jumalan kannettavaks ja tulla uskoon, hylätä syntisen elämänsä? Ei se jamppa ollu varma.

Muutaman sairaalavisiitin tää Pate teki. Joka kerta painosti ja maanitteli uskolla ja uskomisella et se vois olla se ainoo keino, millä se jamppa paranis kuolemantaudistaan.
Pate luki Raamattua ja rukoili jampan puolesta. Sit yks kerta se jamppa sano, et hän haluaa uskoa. Ja tadam, siinä sairaalahuoneessa kävi muka joku valoilmiö, "ikään kuin salama olisi välähtänyt huoneessa, niin kirkas se oli" ja se jamppa siis alko uskoa Jumalaan. Kuulemma sit samantien parani ja lekuritki oli ihmeissään.

No, loppujen lopuks se jamppa päätti hylätä uskon oltuaan terve 5 vuotta. Kuoli sit kuulemma heti, kun uskonsa hylkäs.. :D JEAH, right! Ihmeparantumisiahan kyllä tapahtuu, mut en ollu uskoo korviini, kun tää Pate selitti stooria ihan vakavin kasvoin. KUKA tommosta voi uskoo??! No ainakin muutamat mummelit, jotka siunaili ja huokaili puoliääneen salissa.

**

Juu, mie uskon kyllä kans Jumalaan ja Jeesukseen ja Raamattuun. Musta on omituista yrittää jollekin ei-uskovalle selvittää, miksi. Sitä kun vaan uskoo. En ole aina uskonut. En ole myöskään mikään "himouskovainen", vaan omasta mielestäni aika liberaali :D Kunhan elää, miten hyväks näkee. Kunnioittaa itteensä ja toisia. Se on hyvä jo se. :)
Manaaja

Re: Uskotko jumalaan, kuulutko kirkkoon?

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

scarface kirjoitti:Juu, mie uskon kyllä kans Jumalaan ja Jeesukseen ja Raamattuun. Musta on omituista yrittää jollekin ei-uskovalle selvittää, miksi.
"Koska olen menettänyt todellisuudentajuni." Noin, tadaa! Saat käyttää ilmaiseksi.
Dave

Re: Uskotko jumalaan, kuulutko kirkkoon?

Viesti Kirjoittaja Dave »

Oletko sä scarface vähän yksinkertainen, vai esitätkö vain?
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Uskotko jumalaan, kuulutko kirkkoon?

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Dave kirjoitti:Oletko sä scarface vähän yksinkertainen, vai esitätkö vain?
Veikkaan ensimmäistä.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Manaaja

Re: Uskotko jumalaan, kuulutko kirkkoon?

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Dave kirjoitti:Oletko sä scarface vähän yksinkertainen, vai esitätkö vain?
Ei ole reilua tällainen.
Avatar
scarface
Elämätön Kitisijä
Viestit: 306
Liittynyt: 07.04.2011 22:12

Re: Uskotko jumalaan, kuulutko kirkkoon?

Viesti Kirjoittaja scarface »

Hmm. En omasta mielestäni. :) Tai sit yhtä yksinkertanen kuin niin moni muuki, joka uskoo.
Dave

Re: Uskotko jumalaan, kuulutko kirkkoon?

Viesti Kirjoittaja Dave »

scarface kirjoitti:Hmm. En omasta mielestäni. :) Tai sit yhtä yksinkertanen kuin niin moni muuki, joka uskoo.
Tämä selvensi asiaa.
Avatar
Mirkku
Kitisijä
Viestit: 1286
Liittynyt: 20.08.2008 12:54

Re: Uskotko jumalaan, kuulutko kirkkoon?

Viesti Kirjoittaja Mirkku »

En usko, en kuulu. En näe kummassakaan mitään järkeä.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18754
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Uskotko jumalaan, kuulutko kirkkoon?

Viesti Kirjoittaja Niba »

Mä haluaisin vain hävittää kaikki uskonnot Maan päältä ns. Taivas tulisi hoidettua samalla.
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
Kazarm
Kitinäaddikti
Viestit: 60
Liittynyt: 07.04.2009 11:40
Paikkakunta: TurQ

Re: Uskotko jumalaan, kuulutko kirkkoon?

Viesti Kirjoittaja Kazarm »

Ateisti juu
Vastaa Viestiin