Uskotko jumalaan, kuulutko kirkkoon?

Yleinen lätinä jä kitinä

Jumaluskoni ja kirkkoon kuulumiseni status:

En usko jumalaan, en kuulu kirkkoon.
30
58%
En usko jumalaan, kuulun kirkkoon.
14
27%
Uskon Jumalaan, en kuulu kirkkoon.
5
10%
Uskon Jumalaan, kuulun kirkkoon.
3
6%
 
Ääniä yhteensä: 52

SikaMika

Re: Uskotko jumalaan, kuulutko kirkkoon?

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

Manaaja kirjoitti:ajattelin vain ilmoittaa etten kuulu enää kirkkoon.
Eli aiot vapaamatkustaa ilmaisen kirkkohääoptiosi kanssa muiden maksellessa kirkollisviulut? Se on ihan oikein, hyvä päätös.

Mutta mitenkäs nyt käy joulunvieton yms. vain kirkon jäsenille kuuluvien hömpötysten kanssa? Kovennettua työntekoa pyhäkorvauksista kieltäytyen?
Avatar
Cavallo
Elämätön Kitisijä
Viestit: 355
Liittynyt: 24.06.2010 19:45

Re: Uskotko jumalaan, kuulutko kirkkoon?

Viesti Kirjoittaja Cavallo »

NuoriD kirjoitti:
Manaaja kirjoitti:Ihan vaan Daven "äitis takia et uskalla" -läpille vittuillakseni ajattelin vain ilmoittaa etten kuulu enää kirkkoon.
:D

Hyvä! Susta on tullut iso poika!

:jee:

Vittuilu on kuin shakki, jossa jokainen kommentti on siirto vastustajan lyömiseksi. Manaaja teki heikon siirron ja ND pääsi helpolla rokottamaan.
Vai olikohan kyseessä vain pelkkä nappulan syöttö, taktinen siirto, joka mahdollistaa lopullisen iskun...

On se jännää seurata "isojen poikien" keskustelua. :D
NuoriD

Re: Uskotko jumalaan, kuulutko kirkkoon?

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Cavallo kirjoitti:
NuoriD kirjoitti:
Manaaja kirjoitti:Ihan vaan Daven "äitis takia et uskalla" -läpille vittuillakseni ajattelin vain ilmoittaa etten kuulu enää kirkkoon.
:D

Hyvä! Susta on tullut iso poika!

:jee:

Vittuilu on kuin shakki, jossa jokainen kommentti on siirto vastustajan lyömiseksi. Manaaja teki heikon siirron ja ND pääsi helpolla rokottamaan.
Vai olikohan kyseessä vain pelkkä nappulan syöttö, taktinen siirto, joka mahdollistaa lopullisen iskun...

On se jännää seurata "isojen poikien" keskustelua. :D
Mä olin kyllä aivan vilpittömän iloinen Manalan puolesta! Mukavaa, että eksyneet lampaat löytävät kotiin.
Manaaja

Re: Uskotko jumalaan, kuulutko kirkkoon?

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

SikaMika kirjoitti:Eli aiot vapaamatkustaa ilmaisen kirkkohääoptiosi kanssa muiden maksellessa kirkollisviulut? Se on ihan oikein, hyvä päätös.

Mutta mitenkäs nyt käy joulunvieton yms. vain kirkon jäsenille kuuluvien hömpötysten kanssa? Kovennettua työntekoa pyhäkorvauksista kieltäytyen?
Ei, luovuin optiosta. En täten siis ole menossa kirkossa naimisiin enkä viettämässä joulua. Joulun aikainen kovennettu työnteko ilman pyhäkorvauksia on meikäläiselle ihan normipäivää.
prosessi
Kitinän uhri
Viestit: 716
Liittynyt: 13.11.2010 14:05

Re: Uskotko jumalaan, kuulutko kirkkoon?

Viesti Kirjoittaja prosessi »

Manaaja kirjoitti:
SikaMika kirjoitti:Eli aiot vapaamatkustaa ilmaisen kirkkohääoptiosi kanssa muiden maksellessa kirkollisviulut? Se on ihan oikein, hyvä päätös.

Mutta mitenkäs nyt käy joulunvieton yms. vain kirkon jäsenille kuuluvien hömpötysten kanssa? Kovennettua työntekoa pyhäkorvauksista kieltäytyen?
Ei, luovuin optiosta. En täten siis ole menossa kirkossa naimisiin enkä viettämässä joulua. Joulun aikainen kovennettu työnteko ilman pyhäkorvauksia on meikäläiselle ihan normipäivää.
Tarkoittaako tämä nyt sitä, ettet ole käytettävissä eduskunta-avustajananikaan? :?
Manaaja

Re: Uskotko jumalaan, kuulutko kirkkoon?

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

prosessi kirjoitti:Tarkoittaako tämä nyt sitä, ettet ole käytettävissä eduskunta-avustajananikaan? :?
Tottakai olen, kunhan menetetyn vapaa-aikani kulukorvauksista sovitaan.
prosessi
Kitinän uhri
Viestit: 716
Liittynyt: 13.11.2010 14:05

Re: Uskotko jumalaan, kuulutko kirkkoon?

Viesti Kirjoittaja prosessi »

Manaaja kirjoitti:
prosessi kirjoitti:Tarkoittaako tämä nyt sitä, ettet ole käytettävissä eduskunta-avustajananikaan? :?
Tottakai olen, kunhan menetetyn vapaa-aikani kulukorvauksista sovitaan.
:D No niin, sitten pitää vain pistää hurja kampanja pystyyn.

Tapasin päättäviä tahoja tiistaina. Kerroin niille olevani uskonnoton ja vastustavani useissa asioissa Räsästä. Kun vielä perustelin vastustukseni raamatunlauseilla, ne nauroivat täyttä kurkkua ja onnittelivat minua isällisesti, täsmällisesti näillä sanoilla: "Hyvä tyttö, olet tehnyt läksysi kunnolla." Lisäksi totesin, ettei Helsingissä voi päästä läpi millään muulla tavalla, kuin kertomalla julkisesti olevansa ateisti ja "lauman musta lammas", sekä tappelemalla puolueen oman väen kanssa julkisesti uskonasioista. Ne olivat samaa mieltä, ja totesivat sopivia vastustajia varmasti löytyvän. Ilmoittivat yksimielisesti haluavansa minut ehdokkaaksi, homma vahvistettaneen ensi tiistaina. Pistän siis sirkuksen pystyyn ihan aikuisten oikeesti.

(Todettakoon vielä urpiaiselle lohdutukseksi, että kertoessani heille omasta aatemaailmastani eräs heistä totesi minun aatemaailmani edustavan puhtaasti perinteistä eurooppalaista kristillisdemokratiaa, joka on selkeästi ollut oikeistolaista tietyin vasemmistolaisin painotuksin, eikä ollenkaan niin uskontopainotteista kuin Suomessa. Lisäksi lupaan kampanjassani repiä auki kaikki KD:n perinteisesti vastenmieliset kannat aiheista abortti, avioliitto, homoseksuaalisuus, alkoholi, uskonnollinen kasvatus jne., otan mielelläni vastaan muistutuksia myös muista puolueen jäsenten esittämistä idiotismeista julkisuudessa ruodittaviksi.)
Zeb

Re: Uskotko jumalaan, kuulutko kirkkoon?

Viesti Kirjoittaja Zeb »

prosessi kirjoitti:Ilmoittivat yksimielisesti haluavansa minut ehdokkaaksi, homma vahvistettaneen ensi tiistaina. Pistän siis sirkuksen pystyyn ihan aikuisten oikeesti.
Sä olet siis tosissasi :shock:
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Uskotko jumalaan, kuulutko kirkkoon?

Viesti Kirjoittaja Gat »

Tulet prosessi tarvitsemaan konsulttia Raamatullisissa kysymyksissä! Mieluummin uskonnotonta sellaista. Ehdotan itseäni, veikkaan jo tietäväni keskivertoa ei-uskista kansalaista paljon enemmän. Olisin halpa, siis maksaisit luonnossa.

Muuta:
Vasta nyt olen kääntänyt kirjani Orimattilaan. Tänään posti toi Orimattilan seurakunnan tervetuliaisesitteen. Mukana on kirkon työntekijöiden yhteystiedot. Niitä on 36, ja peräti 29 niistä on naisia. Joukossa täytyy olla hyvännäköisiä ja vapaitakin. Sellaisia sopivan siweitä mutta joilla kuitenkin on Tarpeita, kuten kaikilla naisilla.

Uskoisin osaavani puhua uskiskieltä niin uskottavasti, että minun täytyisi pidätellä ettei öylätti kostu liikaa.
Zeb

Re: Uskotko jumalaan, kuulutko kirkkoon?

Viesti Kirjoittaja Zeb »

Lapsi sai yksivuotiskortin paikalliselta seurakunnalta. Siinä oli jossain määrin ahdistavaa jeesuslöpinää. Tarvii katsoa mitä tämän lapsen jäsenyyden kanssa oikein tekee.
prosessi
Kitinän uhri
Viestit: 716
Liittynyt: 13.11.2010 14:05

Re: Uskotko jumalaan, kuulutko kirkkoon?

Viesti Kirjoittaja prosessi »

Zeb kirjoitti:
prosessi kirjoitti:Ilmoittivat yksimielisesti haluavansa minut ehdokkaaksi, homma vahvistettaneen ensi tiistaina. Pistän siis sirkuksen pystyyn ihan aikuisten oikeesti.
Sä olet siis tosissasi :shock:
Menin testaamaan niiden avomielisyyttä. Yllätyin positiivisesti. Sitä ennen en ollut ihan tosissani, mutta tapaaminen sai minut tajuamaan, että aktivoiduin juuri oikealla hetkellä. Kiitos sille kitinäläiselle, joka linkkasi tänne homoilta-ohjelman, koska siitä se ajatus lähti. Tosin vaikka nuo tapaamani olivat tuollaisia, en ihmettelisi vaikka kampanjastrategiani johtaisi minun potkaisemiseen pois listalta ennen sen lopullista vahvistamista ensi vuoden puolella, totesivat vastustusta strategialle varmasti löytyvän enemmän kuin tarpeeksi puolueen sisältä. Ehdokkuuteni on kuitenkin tarkoitus julkaista jo ensi viikolla, joten pois potkaisustanikin tulisi aikamoinen haloo, media rakastaa sellaista.

Jos sattuisin pääsemään läpi, olisi pakko suhteuttaa työmäärä siihen, että minulla on pieniä lapsia. Hyvä syy olla haalimatta itselleni sellaisia tehtäviä, joita osaamattomana en saisi kunnolla kuitenkaan hoidettua. Keskittyisin siis terveydenhuollon ja yrityspuolella innovaatiovaiheen tukimuotojen kehittämiseen, muu jäisi muiden edustajien tehtäväksi.
prosessi
Kitinän uhri
Viestit: 716
Liittynyt: 13.11.2010 14:05

Re: Uskotko jumalaan, kuulutko kirkkoon?

Viesti Kirjoittaja prosessi »

Gat kirjoitti:Tulet prosessi tarvitsemaan konsulttia Raamatullisissa kysymyksissä!
En tule. Käytän aina Jeesus voittaa kaikki -korttia, ja Jeesus kielsi olemasta tyhmä!
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Uskotko jumalaan, kuulutko kirkkoon?

Viesti Kirjoittaja Gat »

prosessi kirjoitti:
Gat kirjoitti:Tulet prosessi tarvitsemaan konsulttia Raamatullisissa kysymyksissä!
En tule. Käytän aina Jeesus voittaa kaikki -korttia, ja Jeesus kielsi olemasta tyhmä!
:shock:
Ensimmäinen kirje korinttilaisille, 14 luku:

"Niin kuin on laita kaikissa pyhien seurakunnissa, 34 naisten tulee olla vaiti seurakunnan kokouksissa. Heidän ei ole lupa puhua, vaan heidän on oltava kuuliaisia, niin kuin lakikin sanoo. 35 Jos he tahtovat tietoa jostakin, heidän on kysyttävä sitä kotona omalta mieheltään, sillä naisen on sopimatonta puhua seurakunnan kokouksessa. 36 Teidänkö luotanne Jumalan sana on lähtenyt liikkeelle? Tai onko se tullut pelkästään teidän luoksenne? "

Tuon kirjoitti Paavali, mutta Jeesuksen valtuuttamana. Paavali on itse sanonut niin Raamatussa, joka on Jumalan Sana ja sitäpaitsi Jeesus on Jumala!
prosessi
Kitinän uhri
Viestit: 716
Liittynyt: 13.11.2010 14:05

Re: Uskotko jumalaan, kuulutko kirkkoon?

Viesti Kirjoittaja prosessi »

Gat kirjoitti:
prosessi kirjoitti:
Gat kirjoitti:Tulet prosessi tarvitsemaan konsulttia Raamatullisissa kysymyksissä!
En tule. Käytän aina Jeesus voittaa kaikki -korttia, ja Jeesus kielsi olemasta tyhmä!
:shock:
Ensimmäinen kirje korinttilaisille, 14 luku:

"Niin kuin on laita kaikissa pyhien seurakunnissa, 34 naisten tulee olla vaiti seurakunnan kokouksissa. Heidän ei ole lupa puhua, vaan heidän on oltava kuuliaisia, niin kuin lakikin sanoo. 35 Jos he tahtovat tietoa jostakin, heidän on kysyttävä sitä kotona omalta mieheltään, sillä naisen on sopimatonta puhua seurakunnan kokouksessa. 36 Teidänkö luotanne Jumalan sana on lähtenyt liikkeelle? Tai onko se tullut pelkästään teidän luoksenne? "

Tuon kirjoitti Paavali, mutta Jeesuksen valtuuttamana. Paavali on itse sanonut niin Raamatussa, joka on Jumalan Sana ja sitäpaitsi Jeesus on Jumala!
Paavalia ei lasketa tästä syystä:

1. Silloin tuli fariseuksia ja kirjanoppineita Jerusalemista Jeesuksen luo, ja he sanoivat:
2. "Miksi sinun opetuslapsesi rikkovat vanhinten perinnäissääntöä? Sillä he eivät pese käsiään ruvetessaan aterialle."
3. Mutta hän vastasi ja sanoi heille: "Miksi te itse rikotte Jumalan käskyn perinnäissääntönne tähden?
4. Sillä Jumala on sanonut: 'Kunnioita isääsi ja äitiäsi', ja: 'Joka kiroaa isäänsä tai äitiänsä, sen pitää kuolemalla kuoleman'.
5. Mutta te sanotte: Joka sanoo isälleen tai äidilleen: 'Se, minkä sinä olisit ollut minulta saapa, on annettu uhrilahjaksi', sen ei tarvitse kunnioittaa isäänsä eikä äitiänsä.
6. Ja niin te olette tehneet Jumalan sanan tyhjäksi perinnäissääntönne tähden.
7. Te ulkokullatut, oikein teistä Esaias ennusti, sanoen:
8. 'Tämä kansa kunnioittaa minua huulillaan, mutta heidän sydämensä on minusta kaukana,
9. mutta turhaan he palvelevat minua opettaen oppeja, jotka ovat ihmiskäskyjä'."
10. Ja hän kutsui kansan tykönsä ja sanoi heille: "Kuulkaa ja ymmärtäkää.
11. Ei saastuta ihmistä se, mikä menee suusta sisään; vaan mikä suusta käy ulos, se saastuttaa ihmisen."
12. Silloin opetuslapset tulivat ja sanoivat hänelle: "Tiedätkö, että fariseukset loukkaantuivat kuullessaan tuon puheen?"
13. Mutta hän vastasi ja sanoi: "Jokainen istutus, jota minun taivaallinen Isäni ei ole istuttanut, on juurineen revittävä pois.
14. Älkää heistä välittäkö: he ovat sokeita sokeain taluttajia; mutta jos sokea sokeaa taluttaa, niin he molemmat kuoppaan lankeavat."
15. Niin Pietari vastasi ja sanoi hänelle: "Selitä meille tämä vertaus".
16. Mutta Jeesus sanoi: "Vieläkö tekin olette ymmärtämättömiä?
17. Ettekö käsitä, että kaikki, mikä käy suusta sisään, menee vatsaan ja ulostuu?
18. Mutta mikä käy suusta ulos, se tulee sydämestä, ja se saastuttaa ihmisen.
19. Sillä sydämestä lähtevät pahat ajatukset, murhat, aviorikokset, haureudet, varkaudet, väärät todistukset, jumalanpilkkaamiset.
20. Nämä ihmisen saastuttavat; mutta pesemättömin käsin syöminen ei saastuta ihmistä."


Jeesus edellytti, että jokaisen käskyn kohdalla sen perusteita täytyy miettiä, ja jos perusteet ovat kelvottomat, myös käsky on kelvoton. Jeesus voittaa Paavalin.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Uskotko jumalaan, kuulutko kirkkoon?

Viesti Kirjoittaja Gat »

Eikkunmutkun Jeesus ilmestyi Paavalille ja Paavalille puhui lisäksi Pyhä Henki ja nuo Paavalin sanat ovat Raamatusta, joka on Jumalan Sana! Ei mahda mittään. Jeesus itse vain unohti ohjeistaa tuosta ja laittoi Paavalin asialle. Niin!

EDIT: Lue prosessi ajatuksella tämä Petri FB.n epäilemättä Pyhän Hengen johdatuksella syntynyt teksti. Jos rehellinen olet, huomaat että juuri sinä ja liberaaliteologit olette fariseuksia, koska ihmistapojen vuoksi pyritte kumoamaan Jumalan Sanan! Tuossa on homoilu, naispappeus ym.
http://koti.phnet.fi/petripaavola/papis ... sanan.html
prosessi
Kitinän uhri
Viestit: 716
Liittynyt: 13.11.2010 14:05

Re: Uskotko jumalaan, kuulutko kirkkoon?

Viesti Kirjoittaja prosessi »

Gat kirjoitti:Eikkunmutkun Jeesus ilmestyi Paavalille ja Paavalille puhui lisäksi Pyhä Henki ja nuo Paavalin sanat ovat Raamatusta, joka on Jumalan Sana! Ei mahda mittään. Jeesus itse vain unohti ohjeistaa tuosta ja laittoi Paavalin asialle. Niin!
Jeesushan itse tuossa totesi, ettei Raamattu suurelta osin edes ole Jumalan sanaa, joten vetoan edelleen samaan kohtaan. Jeesus puhui niin paljon järkeä, ettei kymmenenkään Paavalia pysty sitä kumoamaan. Jeesus itse veti fundamentalismilta maton alta.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Uskotko jumalaan, kuulutko kirkkoon?

Viesti Kirjoittaja Gat »

Lue tuo Petrin juttu, jonka linkitin ylle. Vedenpitävää ja osoittaa juuri sinutkin fariseukseksi, joka kavalasti yrität kääntää asian nurinpäin, herrasi Saatanan takia. Kuten fariseukset, yrität korvata Jumalan Sanan ihmisviisaudella ja ihmistavoilla.

Räsänen onneksi vastustaa naispappeutta ja homoliittoja, mutta muutenhan sekä evlutkut että jopa hilluntailaiset ovat jo antikristuksen asialla.
prosessi
Kitinän uhri
Viestit: 716
Liittynyt: 13.11.2010 14:05

Re: Uskotko jumalaan, kuulutko kirkkoon?

Viesti Kirjoittaja prosessi »

Gat kirjoitti:EDIT: Lue prosessi ajatuksella tämä Petri FB.n epäilemättä Pyhän Hengen johdatuksella syntynyt teksti. Jos rehellinen olet, huomaat että juuri sinä ja liberaaliteologit olette fariseuksia, koska ihmistapojen vuoksi pyritte kumoamaan Jumalan Sanan! Tuossa on homoilu, naispappeus ym.
http://koti.phnet.fi/petripaavola/papis ... sanan.html
Ei tuota tarvinnut lukea kovinkaan ajatuksella nähdäkseen, että kyseinen raamatunkohta on fundamentalistien suurin ongelma. Jeesuksen sanomisia yritetään selitellä pois historiallisilla perusteilla, vaikka fundamentalistit itse kieltävät Raamatun tulkinnan historiallisesta perspektiivistä. Petri viettää varmasti unettomia öitä tuon raamatunkohdan takia, koska hän rehellisenä ja Raamattunsa lukeneena ihmisenä pelkää uskonsa loppujen lopulta kuitenkin olevan kiusallisen heikolla pohjalla. Selittää kummasti fundamentalistien tarpeen julistaa asioita ympäröivälle maailmalle, kun keskittyy muiden epäilysten torjumiseen, voi ainakin yrittää unohtaa sen oman epäilynsä.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Uskotko jumalaan, kuulutko kirkkoon?

Viesti Kirjoittaja Gat »

1.) Petri ei ole rehellinen, ketkuilu on tarkoituksensa. Tietää jo valehtelevansa kun kiikkiin jäätyään ei vastaa vaikka monesti kysyisi ja sitten kuitenkin jatkaa samaa valetta

2.) Kuitenkin siteeraamassasi kohdassa Jeesus nimenomaan vahvistaa Jumalan sanan käskyt ja kieltää myöhemmät ihmistekoiset perinnäissäännöt ja lievennykset, joita ilman muuta Jumalan Sanan vastaisina olisivat homoliitot ja naispappeus. (Itse asiassa tiedän miten tuota lähtisin kumoamaan, mutta Petrille en jaksa ja sinulle en kerro, astu vaan itse paskaan :D )
prosessi
Kitinän uhri
Viestit: 716
Liittynyt: 13.11.2010 14:05

Re: Uskotko jumalaan, kuulutko kirkkoon?

Viesti Kirjoittaja prosessi »

Gat kirjoitti:Kuitenkin siteeraamassasi kohdassa Jeesus nimenomaan vahvistaa Jumalan sanan käskyt ja kieltää myöhemmät ihmistekoiset perinnäissäännöt ja lievennykset, joita ilman muuta Jumalan Sanan vastaisina olisivat homoliitot ja naispappeus. (Itse asiassa tiedän miten tuota lähtisin kumoamaan, mutta Petrille en jaksa ja sinulle en kerro, astu vaan itse paskaan :D )
Jeesus sanoo myös näin:

18. Kuulkaa siis te vertaus kylväjästä:
19. Kun joku kuulee valtakunnan sanan eikä ymmärrä, niin tulee paha ja tempaa pois sen, mikä hänen sydämeensä kylvettiin. Tämä on se, mikä kylvettiin tien oheen.
20. Mikä kallioperälle kylvettiin, on se, joka kuulee sanan ja heti ottaa sen ilolla vastaan;
21. mutta hänellä ei ole juurta itsessään, vaan hän kestää ainoastaan jonkun aikaa, ja kun tulee ahdistus tai vaino sanan tähden, niin hän heti lankeaa pois.
22. Mikä taas orjantappuroihin kylvettiin, on se, joka kuulee sanan, mutta tämän maailman huoli ja rikkauden viettelys tukahuttavat sanan, ja hän jää hedelmättömäksi.
23. Mutta mikä hyvään maahan kylvettiin, on se, joka kuulee sanan ja ymmärtää sen ja myös tuottaa hedelmän ja tekee, mikä sata jyvää, mikä kuusikymmentä, mikä kolmekymmentä."
24. Toisen vertauksen hän puhui heille sanoen: "Taivasten valtakunta on verrattava mieheen, joka kylvi hyvän siemenen peltoonsa.
25. Mutta ihmisten nukkuessa hänen vihamiehensä tuli ja kylvi lustetta nisun sekaan ja meni pois.
26. Ja kun laiho kasvoi ja teki hedelmää, silloin lustekin tuli näkyviin.
27. Niin perheenisännän palvelijat tulivat ja sanoivat hänelle: 'Herra, etkö kylvänyt peltoosi hyvää siementä? Mistä siihen sitten on tullut lustetta?'
28. Hän sanoi heille: 'Sen on vihamies tehnyt'. Niin palvelijat sanoivat hänelle: 'Tahdotko, että menemme ja kokoamme sen?'
29. Mutta hän sanoi: 'En, ettette lustetta kootessanne nyhtäisi sen mukana nisuakin.
30. Antakaa molempain kasvaa yhdessä elonleikkuuseen asti; ja elonaikana minä sanon leikkuumiehille: Kootkaa ensin luste ja sitokaa se kimppuihin poltettavaksi, mutta nisu korjatkaa minun aittaani.'"


Ei ole hihhuleiden tehtävä pakottaa maailmaa heidän ihanteidensa mukaiseksi, syynä juuri se, että pahaa kitkettäessä helposti tulee kitkettyä vahingossa hyvääkin. Ihmisten pitää antaa itse tehdä valintoja, olivatpa ne sitten oikeita tai vääriä. Tämä koskee sekä homoja että papiksi haluavia naisiakin. Eli hihhulit saavat ihan vapaasti tehdä henkilökohtaisesti itseään koskevia päätöksiä Raamatun pohjalta, mutta muiden puolesta heillä ei ole oikeutta päättää.
NuoriD

Re: Uskotko jumalaan, kuulutko kirkkoon?

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Musta on outoa, että sä Prossu ilmeisesti ajattelet, että sä pääsisit läpi. Sulla ei ole rahaa (puhuit nollabudjetista), eikä mun käsittääkseni myöskään koneistoa. Vaaleissa monilla on kymmenien tuhansien budjetti ja vahva organisaatio.
prosessi
Kitinän uhri
Viestit: 716
Liittynyt: 13.11.2010 14:05

Re: Uskotko jumalaan, kuulutko kirkkoon?

Viesti Kirjoittaja prosessi »

NuoriD kirjoitti:Musta on outoa, että sä Prossu ilmeisesti ajattelet, että sä pääsisit läpi. Sulla ei ole rahaa (puhuit nollabudjetista), eikä mun käsittääkseni myöskään koneistoa. Vaaleissa monilla on kymmenien tuhansien budjetti ja vahva organisaatio.
Epätodennäköistähän se on, muttei mahdotonta, joten siksi läpipääsyn riskiäkin täytyy miettiä. Koska nyt kerran päätin lähteä tosissani mukaan, ei budjettikaan tietenkään ole pyöreä nolla, mutta rahaa tärkeämpiä ovat kanavat. Niitä minulla on sen verran, että minun on täysin mahdollista rakentaa ihan toimiva sissimarkkinointistrategia. Suurin ongelmani on puolue, mutta toisaalta juuri sen päälle on helpointa rakentaa tuo strategia.
Manaaja

Re: Uskotko jumalaan, kuulutko kirkkoon?

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

prosessi kirjoitti:
Manaaja kirjoitti:
prosessi kirjoitti:Tarkoittaako tämä nyt sitä, ettet ole käytettävissä eduskunta-avustajananikaan? :?
Tottakai olen, kunhan menetetyn vapaa-aikani kulukorvauksista sovitaan.
:D No niin, sitten pitää vain pistää hurja kampanja pystyyn.
Kuvittelin ensin että se on pelkkää läppää että a) olet tosissasi ehdokkuutesi kanssa b) haluat sinua ehkä eniten hulluna pitämän ihmisen palstalta eduskunta-avustajaksesi.

Nyt todistit olevasi tosissasi kohdassa a. Pelottavaa.
prosessi
Kitinän uhri
Viestit: 716
Liittynyt: 13.11.2010 14:05

Re: Uskotko jumalaan, kuulutko kirkkoon?

Viesti Kirjoittaja prosessi »

Manaaja kirjoitti:
prosessi kirjoitti:
Manaaja kirjoitti: Tottakai olen, kunhan menetetyn vapaa-aikani kulukorvauksista sovitaan.
:D No niin, sitten pitää vain pistää hurja kampanja pystyyn.
Kuvittelin ensin että se on pelkkää läppää että a) olet tosissasi ehdokkuutesi kanssa b) haluat sinua ehkä eniten hulluna pitämän ihmisen palstalta eduskunta-avustajaksesi.

Nyt todistit olevasi tosissasi kohdassa a. Pelottavaa.
No mitä? Pitäähän hullulla nyt lapsenvahti olla.
prosessi
Kitinän uhri
Viestit: 716
Liittynyt: 13.11.2010 14:05

Re: Uskotko jumalaan, kuulutko kirkkoon?

Viesti Kirjoittaja prosessi »

Kannattaa muuten googlettaa vähän Timo Soinista, jos häntä aikoo äänestää. Vastustaa avioeroja, naispappeutta ym. Aborttia ei sallisi edes raiskatuille. Usein puolueen nimi ei kerro koko totuutta ehdokkaan uskonkäsityksistä.
Vastaa Viestiin