Syysväsymys

Yleinen lätinä jä kitinä
Leila
Kitinän uhri
Viestit: 667
Liittynyt: 13.10.2006 10:12
Paikkakunta: Pohjois-Savossa

Syysväsymys

Viesti Kirjoittaja Leila »

Eilen huomasin, että se iski taas. Syysväsymys. Voisin nukkua vaikka kuinka paljon, mieli on maassa ja suklaata tekee mieli jatkuvasti. Tiedän, että tämän johtuu vain ja ainoastaan pimeästä vuodenajasta, näin käy minulle joka syksy melko tarkalleen sen jälkeen kun kello käännetään talviaikaan. Muutaman viikon kuluessa olo helpottuu ja lopullisesti elämä voittaa helmikuussa, kun valo lisääntyy.

Vaikuttaako syksy ja pimeys Sinun elämääsi?
Äiti ei tiedä
NuoriD

Re: Syysväsymys

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Leila kirjoitti: Vaikuttaako syksy ja pimeys Sinun elämääsi?
Ei vaikuta. Nuppivikani ei korreloi vuodenkiertoon.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Syysväsymys

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Vaikuttaa. Nukun edelleen sen saman 6,5-7,5h/yö, ja herään ilman herätyskelloa. Nykyään olen kuitenkin paljon väsyneempi, päinvastoin kuin kesällä. Nouseminen on vaikeaa ja aamusta meinaa tulla melkein itku.
The great club outshines the individual, always and forever.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16664
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Syysväsymys

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Vaikka en koe ihmeemmin kärsiväni ylenmääräisestä väsymyksestä, huomaan kyllä tarvitsevani enemmän unta kuin kesäaikaan.

Sinänsä kyllä tuo kellonvääntely takaisin talviaikaan harmittaa: aamulla töihin raahautuessa saisi puolestani pimeää ollakin, mutta olisi kiva, jos ehdoin tahdoin ei lyhennettäisi iltapäivän/illan valoisaa aikaa. Johan Bäckmanin hengessä ehdotankin, että Suomi siirtyy pysyvästi Moskovan aikaan.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12356
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Syysväsymys

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Leila kirjoitti:
Vaikuttaako syksy ja pimeys Sinun elämääsi?
Ei suinkaan. 8)
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Chap

Re: Syysväsymys

Viesti Kirjoittaja Chap »

Syysväsymykseen auttaa Valkee!
Avatar
swirl
Kitisijä
Viestit: 2468
Liittynyt: 12.06.2007 10:14

Re: Syysväsymys

Viesti Kirjoittaja swirl »

^Mä oon kyllä niin kypsä tapaus, että jos ois rahaa, niin ostaisin tollaisen Valkeen. Väsyttää sikana, sängystä nouseminen tuntuu olevan hirvittävän työn ja tuskan takana ja olen koko päivän täydessä koomassa. Itkettääkin ja tekee mieli hiilareita koko ajan.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Syysväsymys

Viesti Kirjoittaja Elppis »

swirl kirjoitti:Itkettääkin ja tekee mieli hiilareita koko ajan.
Syysraskaussyndrooma.
The great club outshines the individual, always and forever.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Syysväsymys

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Homeboy65 kirjoitti:
Leila kirjoitti:
Vaikuttaako syksy ja pimeys Sinun elämääsi?
Ei suinkaan. 8)
No niinku sä saat nukkuu ku haluut.
The great club outshines the individual, always and forever.
Avatar
swirl
Kitisijä
Viestit: 2468
Liittynyt: 12.06.2007 10:14

Re: Syysväsymys

Viesti Kirjoittaja swirl »

Elppis kirjoitti:Syysraskaussyndrooma.
Hwad? Emmää oo raskaana!!1
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Syysväsymys

Viesti Kirjoittaja Elppis »

swirl kirjoitti:
Elppis kirjoitti:Syysraskaussyndrooma.
Hwad? Emmää oo raskaana!!1
Siis niinq nimellinen raskaus, syksyn ajan: itkettää, väsyttää ja tekee mieli syödä roskaruokaa.
The great club outshines the individual, always and forever.
ninnithequeen

Re: Syysväsymys

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Tää menee kiinalaiseen syömään komeitten miesten kanssa :] (toinen on poikani)
Gaia

Re: Syysväsymys

Viesti Kirjoittaja Gaia »

Leila kirjoitti: Vaikuttaako syksy ja pimeys Sinun elämääsi?
Ei enää vuosiin.
En tiedä onko syy enemmän reippahassa vitamiiniöverissä vai siinä, että on vuosin varrella tullut huomattua, että se on vain syksy/talvi, se loppuu aikanaan. Ja jos ulkona on (muka) kurjaa, ainahan voi olla sisällä ja sytyttää kynttilöitä.

Luultavasti mä olen se ärsyttävän hyväntuulinen tyyppi joka saa syysmasistelijat entistä pahemmin kihisemään kiukkua :]
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: Syysväsymys

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

Valon väheneminen vaikuttaa, ellen sitten saa olla tarpeeksi kirkkaasti valaistussa tilassa päivän mittaan.
Viime viikolla hankittu tällänenauttoi ja nyt on virtaa nukkumaan menoon saakka kuin juhannuksena.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Avatar
swirl
Kitisijä
Viestit: 2468
Liittynyt: 12.06.2007 10:14

Re: Syysväsymys

Viesti Kirjoittaja swirl »

Elppis kirjoitti:Siis niinq nimellinen raskaus, syksyn ajan: itkettää, väsyttää ja tekee mieli syödä roskaruokaa.
Onneksi oon kuitenkin liian väsynyt hakemaan sitä roskaruokaa. Oon niin väsynyt, etten jaksa ajatella mitään eväitä duuniin, saati sitten käydä hakemassa ruokaa jostain...
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Syysväsymys

Viesti Kirjoittaja Elppis »

swirl kirjoitti:
Elppis kirjoitti:Siis niinq nimellinen raskaus, syksyn ajan: itkettää, väsyttää ja tekee mieli syödä roskaruokaa.
Onneksi oon kuitenkin liian väsynyt hakemaan sitä roskaruokaa. Oon niin väsynyt, etten jaksa ajatella mitään eväitä duuniin, saati sitten käydä hakemassa ruokaa jostain...
Nimim. melkein koko toimisto lähti juuri lounaalle; annoin rahaa mukaan "soittakaa mitä siellä on, ottakaa mulle mukaan". No ok, oon menossa klo 16 NanKingiin syömään entisten työkavereiden kanssa, joten jotain kevyttä sen olla pitää. Ja työpäivästä on tulossa lyhyempi tän aikaisen illallisen takia, niin teen vähän ylimääräistä ns. lounastunnilla. Perhanan perhana. Mussa on jotain vikaa..
The great club outshines the individual, always and forever.
sipsi
Kitisijä
Viestit: 3083
Liittynyt: 15.08.2005 7:56
Paikkakunta: Itä-Helsinki

Re: Syysväsymys

Viesti Kirjoittaja sipsi »

Elppis kirjoitti: Siis niinq nimellinen raskaus, syksyn ajan: itkettää, väsyttää ja tekee mieli syödä roskaruokaa.
No mutta, toihan on mun normitila. En kai nyt voi 12 kuukautta vuodesta olla raskaana?
Kylmä kahvi kaunistaa, mutta tee se vasta ihmeitä tekee.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18754
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Syysväsymys

Viesti Kirjoittaja Niba »

Jalkaa koskee varmaan akilleuksen jänne kohta sanoo sopparin irti..
Tänä aamuna oli todella vaikeaa...... päästä.......... ylös..
Pyyhin Netikettiin..
NuoriD

Re: Syysväsymys

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Gaia kirjoitti: Luultavasti mä olen se ärsyttävän hyväntuulinen tyyppi
*köh köh*
Gaia

Re: Syysväsymys

Viesti Kirjoittaja Gaia »

NuoriD kirjoitti:
Gaia kirjoitti: Luultavasti mä olen se ärsyttävän hyväntuulinen tyyppi
*köh köh*
Ota yskänlääkettä!

Me ei mun tietääkseni olla tavattu :]
Sulla ei taida olla pienenpientä perustelua köhiä siellä.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Syysväsymys

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Virkeyshän korreloi valon kanssa ja kyllä mun pimeällä on vaikeampi herätä keskimäärin. Muistelisin kuitenkin, että tähänkin tottuu ja ongelma hälvenee viikkojen kuluttua kokonaan.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8602
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Syysväsymys

Viesti Kirjoittaja Lolita »

swirl kirjoitti:Väsyttää sikana, sängystä nouseminen tuntuu olevan hirvittävän työn ja tuskan takana ja olen koko päivän täydessä koomassa. Itkettääkin ja tekee mieli hiilareita koko ajan.
Just näin. Mä tiedän, että tämä menee ohi vuodenvaihteen jälkeen, mutta miten helvetissä mä jaksan sinne asti? Vitun joulukin vielä siinä välissä.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Syysväsymys

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Lolita kirjoitti:
swirl kirjoitti:Väsyttää sikana, sängystä nouseminen tuntuu olevan hirvittävän työn ja tuskan takana ja olen koko päivän täydessä koomassa. Itkettääkin ja tekee mieli hiilareita koko ajan.
Just näin. Mä tiedän, että tämä menee ohi vuodenvaihteen jälkeen, mutta miten helvetissä mä jaksan sinne asti? Vitun joulukin vielä siinä välissä.
Onneks on suklaa.
The great club outshines the individual, always and forever.
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8602
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Syysväsymys

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Aivan! Toin viime viikolla Ruotsin laivalta paaaaljon suklaata. Jostain syystä ainoat kiinnostavat asiat tällä hetkellä ovat suklaa, kutominen (jota en ole vielä saanut aloitettua) ja... jooga :shock:
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Avatar
swirl
Kitisijä
Viestit: 2468
Liittynyt: 12.06.2007 10:14

Re: Syysväsymys

Viesti Kirjoittaja swirl »

Lolita kirjoitti:Vitun joulukin vielä siinä välissä.
Mä taas odotan joulua ja sen tunnelmaa... lomaa, hyvää ruokaa ja juomaa, sohva-kainaloakselia, verkkareita ja villasukkia. Tää ajatus auttaa jaksamaan.
Vastaa Viestiin