Joululahjat

Yleinen lätinä jä kitinä
RP

Joululahjat

Viesti Kirjoittaja RP »

Taas on se aika vuodesta. Mitäs olet ajatellut hankkia pukinkonttiin?

Täällä on taas tämä jokavuotinen "aikuisia ei lahjota"-kamppanja mikä toki kusahti noin viikko sitten kun saatiin sukulaisilta matkahuollon kautta tytsän joululahjat, siellä oli aikuisillekin paketti jos toinen.

Mieluummin vain lasten lahjontaa (niitä kun riittää), ei sitä aikuisille niin tarvetta olisi. IMO. Mutta nyt sitten pakko taas pähkäillä niillekkin.

Tänä vuonna ajattelin lahjoa tytsää kohtuudella, se on siinä ja siinä pitääkö päätös. Yleensä ei ole pitänyt. On sukulaiset sen verran ostelleet tarpeellista ja tarpeetonta että ei niistä ainakaan pulaa ole.

Miehen kanssa ostetaan yhteiset lahjat itsellemme. Pappaäksöni on jo tilattu, pleikka kolmosen hankkimista mietitään.

Tytsälle ajattelin semmosta isoa petshop ukkelia mihin voi piirrellä ja sitten taas puhdistaa, värittää yms. Sitten semmosen Hello Kitty nukenkehdon omalle vauvalleen sekä nuken hoitolaukun. Saa sitten hoivata kunnolla pikkuistaan.

Frendille ostan toivomansa leffan, ja takaisin saa oman toiveeni :D Kätevää.

On tässä taas pähkäilemistä, mitä ostaa ja kenelle.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Joululahjat

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Me tehtiin pojasta kuva-albumi isovanhemmille sekä kummeille; tätä kun toivoivat. Helposti abt puolet lahjottavista meni siinä.

Siskon lapsille suunniteltiin lahjat niin, että siskon vajaa 1veelle lahjoitan kaikki meidän pojalle jo "liian lapselliset" kirjat ja tietty jotain uutta pientä. Sisko taas laittaa paluupostilla 6v tyttönsä kirjat, joita luki 2-4-vuotiaana (miinus prinsessat).

Pojalle ostosuunnitelmissa Stiga, seinätarrapaketti, Brio-junarataa joihin muut lahjojat saavat ostaa osia; on meinaan sen verran mieluinen.

Lapsia siis lähinnä lahjotaan ja toisillemme ostetaan jotain pientä (pientä ja pientä.. aina menee yli 100e suunnitellun kun löytyy kaikkea kivaa ja huomaakin olevansa pa).
The great club outshines the individual, always and forever.
RP

Re: Joululahjat

Viesti Kirjoittaja RP »

Tuo Brion-junarata on hauskanen. Ajateltiin sitä tytsälle synttärilahjaksi, tykkää semmosista kanssa. Tiedän että tänne on tulossa ainakin Hello Kitty-keittiö (:D) tai pelkkä liesiuuni, junior peitto/tyynyt/lakanat, reppu, Pet Shop Shop Center (en kyllä tiedä olisko sille tarvetta kun meillä on jo se Daycare Center, mutta ei näitä kai koskaan liikaa ole, mutta tytsä on suuri fani!), vaatteita yms.

Kuvakirjaa olin ajatellut isovanhemmille, kuvapalvelun kautta. Ja edelleen on olemassa se Timanttiset lahjakortti, sillä saanee jotain jollekin. Broidille voisi ostaa sitä Taika-astiastoa. Hmm, eikö sen tämän vaikeampaa olekaan.
RP

Re: Joululahjat

Viesti Kirjoittaja RP »

exPertti kirjoitti:
RP kirjoitti:Hello Kitty-keittiö
LOL
No mitämitä. Tytsä on kova leikkikokkaamaan joten pitäähän sitä sitten oma leikkikeittiökin olla! Ja onhan se aika cool! Toinen vaihtoehto oli siivoussetti (leikki-imuri, harja, sihveli, kärry yms.) kun on siihenkin intoutunut. Kyllä lattiat kiiltää!
RP

Re: Joululahjat

Viesti Kirjoittaja RP »

exPertti kirjoitti: Ei kun nauratti ajatus Hello Kitty -keittiöstä, kun sinä muistaakseni olit kova sen fani. Ei mitään vahingoniloa tai vastaavaa, ihan hyväntahtoisesti.
No kieltämättä tämän ikäiseksi naiseksi mulla on ihan liikaa Kitty kamaa. Joutuuhan mieskin ajoittain nukkumaan Kitty lakanoissa. Eli tavallaan joo, olen jo syntymästään asti aivopessyt tytsän diggaamaan siitä niin kovasti.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23472
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Joululahjat

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Jos pari ässä-arpaa ostaisi.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
RP

Re: Joululahjat

Viesti Kirjoittaja RP »

Bluntly kirjoitti:Jos pari ässä-arpaa ostaisi.
Ja vastalahjaksi tulee suklaata, kalsarit ja sukkia? Eikö nuo ole aika vakiot? Muistaakseni esim. broidini lahjoista paljastuu usein jotain vastaavaa.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Joululahjat

Viesti Kirjoittaja annepa »

Teen hellulle flanellipyjaman. Oikeaa väriä ja kuosia ei ole löytynyt kaupoista, mutta onneksi Eurokankaasta löytyi valkoista simppeliä. Värjään sen ja tekasen siitä.

Muita en lahjo.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23472
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Joululahjat

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

RP kirjoitti:
Bluntly kirjoitti:Jos pari ässä-arpaa ostaisi.
Ja vastalahjaksi tulee suklaata, kalsarit ja sukkia? Eikö nuo ole aika vakiot? Muistaakseni esim. broidini lahjoista paljastuu usein jotain vastaavaa.
Totta. Suklaata en syö, kalsarit on liian pienet ja sukat harmaan, joita en kelpuuta. Lisäksi enolta tulee finlaysonin pyyhe, joka on myös harmaa.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12356
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Joululahjat

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Faijalle kolme Kari Suomalaisen pilapiirroskoelmaa, sarjiksia, bukeja ja punkkupullo.

Äitimuorille DVD-elokuva ("Yksi lahja riittää").

Siskolle jotain. Siskon avomiehelle ehkä pikkusikareita ja jotain.

Systerin lapsille (poika 7 ja tyttö 5) leluja. 2-3 kullekin.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
ninnithequeen

Re: Joululahjat

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Ukkokulta sai jo lampaantaljan ja kauan haaveksimansa antiikkiradion...Houston, we have a problem. No sille normit kalsarit ja tervashamppoo enivei.

Tytsälle...en vaan keksi. Jonku miukuvan maukuvan kissapehmolelun se halus, mutta ko on sen synttäritki tässä välissä. Im screwed.

Faija ei tosiaan tarvii mitään, joten samat ku isänpäivänä, kotiruokaa pakkanen täyteen. Kiitteli jo että ai perhana et on hyvät ruoat (vein kassikaupalla pakastimeen)

Broidille jotain törkeää, sielt tulee takas kuitenkin taas joku seksilelukauppalöytö. Viimeksi kullinmuotoiset jääpalarasiat...

Kavereille glögipullot. Tai jotain.

Tätille tiiän jo mut en kerro koska se joskus piruvie vaklaa täällä.

Ääh, nyt alko miettiminen, grr...pitiki avata tää ketju.
Dumis

Re: Joululahjat

Viesti Kirjoittaja Dumis »

"Pikkusiskoille" vois hommata jotain, tuskin mä veljelle tai äiteelle mitään jaksan ostaa.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Joululahjat

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Mulla on jo Dumikselle joululahja :twisted: Äläkä huoli, ei oo mitään sellasta, minkä takia mulle pitäis jotain hommata! :D
The great club outshines the individual, always and forever.
Dumis

Re: Joululahjat

Viesti Kirjoittaja Dumis »

No wittu, miten ihmiset saa olemaan hommaamatta lahjoja mulle? Sanoin ettei synttäreille tuotais lahjoja, niin eiköhän yks kuulapää heti ilmoittanut rikkoneensa sitä :roll: (luulen ettei muutkaan sitä usko)
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Joululahjat

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Dumis kirjoitti:No wittu, miten ihmiset saa olemaan hommaamatta lahjoja mulle? Sanoin ettei synttäreille tuotais lahjoja, niin eiköhän yks kuulapää heti ilmoittanut rikkoneensa sitä :roll: (luulen ettei muutkaan sitä usko)
Niijoooo! Synttäritkin! :D Pitänee shoppailla *kjäh* (tuon HK:n sinistä).
The great club outshines the individual, always and forever.
Dumis

Re: Joululahjat

Viesti Kirjoittaja Dumis »

Ärh!
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Joululahjat

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Dumis kirjoitti:Ärh!
:perse:
The great club outshines the individual, always and forever.
Gaia

Re: Joululahjat

Viesti Kirjoittaja Gaia »

Lahjoja vain lapsille: omalle ja veljen kahdelle pojalle.

Hankittuna ei ole vielä mitään, omalle seuraavalla kauppareissulla Lego-paloasema.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23472
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Joululahjat

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Dumis kirjoitti:No wittu, miten ihmiset saa olemaan hommaamatta lahjoja mulle? Sanoin ettei synttäreille tuotais lahjoja, niin eiköhän yks kuulapää heti ilmoittanut rikkoneensa sitä :roll: (luulen ettei muutkaan sitä usko)
Missäs vatussa semmoinen ilmoitus oli?
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Dumis

Re: Joululahjat

Viesti Kirjoittaja Dumis »

Bluntly kirjoitti:
Dumis kirjoitti:No wittu, miten ihmiset saa olemaan hommaamatta lahjoja mulle? Sanoin ettei synttäreille tuotais lahjoja, niin eiköhän yks kuulapää heti ilmoittanut rikkoneensa sitä :roll: (luulen ettei muutkaan sitä usko)
Missäs vatussa semmoinen ilmoitus oli?
Kutsun viimeisellä rivillä :D
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23472
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Joululahjat

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

^^ Ihan oikeastikko kuvittelet, että luen muuta kuin RSVP: Yes?
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Manaaja

Re: Joululahjat

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Tonki mylkun kutsunu omiin synttäreihin, ja aina unohtuu se vastakutsu tulla, kumma saatana!
Dumis

Re: Joululahjat

Viesti Kirjoittaja Dumis »

Manaaja kirjoitti:Tonki mylkun kutsunu omiin synttäreihin, ja aina unohtuu se vastakutsu tulla, kumma saatana!
Arvasinkin että joltain pääsee itku :D
Mietin sen sun kutsus kanssa että jos kaikki tulis ketkä jo kelasin tulevan, niin ei tänne mahtuis jengi ees ovesta sisään.
No ei ne nyt sit tule, kun onkin jonkin muksun synttärit jonne jengi ryntää ekana. Mut uskaltaako sua kutsua kun ei pyytänyt heti ensimmäisten joukossa, pahoittiko primadonna jo mielensä :D
Manaaja

Re: Joululahjat

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Dumis kirjoitti:pahoittiko primadonna jo mielensä :D
Kyllä!
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Joululahjat

Viesti Kirjoittaja exsu »

Äidille olen ostanut jo teleskooppikävelysauvat, joita toivoi. Anttilassa oli alessa syksyllä -50%, niin hankin kaappiin odottamaan h-hetkeä.

Miehelle olen hankkinut pari kirjaa ja jotain muuta pientä varastoon, varsinainen lahja on vielä hankkimatta.

Koiralle uusi vinkulelu, kun vanhoista on pillit rikki. :D

Koiran kasvattajalle varmaan perinteinen viinipullo-konvehtikombo.

Muutoin lahjotaan vain lähimmät, eli viisi tenavaa ja muutama aikuinen.
Vastaa Viestiin