James Randin miljoonan dollarin palkinto

Yleinen lätinä jä kitinä
NuoriD

James Randin miljoonan dollarin palkinto

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Avataan oikein oma ketjunsa

James Randin miljoonan dollarin palkinto

Eli sinne vaan kaikki psyykikot hakemaan miljoona dollaria pois. Helppoa kuin heinänteko.

On se vaan kummaa, että kukaan maailman sadoista miljoonista psyykikoista ei ole hakenut miljoonaa dollaria pois, vaikka palkinto on ollut tarjolla jo vuosia. Helppo raha ei vaan kelpaa.

Vaikka olisivatkin niin hienoja ihmisiä, että maallinen mammona ei kiinnosta, niin ainahan voisi hakea rahat pois ja lahjoittaa hyvään tarkoitukseen. Mutta ei.
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3886
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Re: James Randin miljoonan dollarin palkinto

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

James Randi on hieno mies ja olen iloinen että pääsin katsomaan irl ukkelin luennon.

Onhan tuo kumma, että kaikenmaailman mystikoita, selvännäkijöitä ja muita on maailman sivut väärällään, eikä kellekään kelpaa miljoona.
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
NuoriD

Re: James Randin miljoonan dollarin palkinto

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Haemaeraemies kirjoitti:
Onhan tuo kumma, että kaikenmaailman mystikoita, selvännäkijöitä ja muita on maailman sivut väärällään, eikä kellekään kelpaa miljoona.
Niin. Voisi jopa sanoa, että ovat huonoja ihmisiä. Kuinka paljon miljoonalla dollarilla saisikaan hyvää aikaan, esim. rokotuksia kehitysmaiden lapsille. Mutta ei.
NuoriD

Re: James Randin miljoonan dollarin palkinto

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Suvinen kirjoitti:Toisille se on turkistarhaus, toisille uskottomuus, toisille yliluonnolliset ilmiöt.

Nyt kaikki yhdessä painelemaan Daven nappeja ja katsomaan kuinka höyry nousee korvista! Voin aloittaa: Pystyn työpaikallani valmistamaan tilauksia ennen kuin niitä on edes tilattu. Määrät ja tuotteet vaihtelevat päivittäin. Työkaverit kutsuvat tätä Suvin kuudenneksi aistiksi ja kadehtivat. Pitäisi varmaan kutsua Randi meille syömään ektoplasmamittarin kanssa!
:) Kyllä mä vähän itsekin ihmettelen, miksi tämä on mulle niin kipeä aihe.

Mutta eikun vaan Randille kokkaamaan ja rahat pois :wink:
So Hard

Re: James Randin miljoonan dollarin palkinto

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Suvinen kirjoitti:Nyt kaikki yhdessä painelemaan Daven nappeja ja katsomaan kuinka höyry nousee korvista! Voin aloittaa: Pystyn työpaikallani valmistamaan tilauksia ennen kuin niitä on edes tilattu. Määrät ja tuotteet vaihtelevat päivittäin. Työkaverit kutsuvat tätä Suvin kuudenneksi aistiksi ja kadehtivat. Pitäisi varmaan kutsua Randi meille syömään ektoplasmamittarin kanssa!
Joo, mä oon kans tosi monessa McDonaldsissa törmänny tohon kuudenteen aistiin! Niillä on kauhean usein valmiina tai just tulee keittiöstä se hampurilainen minkä just meinasin tilata! Mieti mitä sattumaa, kerta toisensa jälkeen!
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: James Randin miljoonan dollarin palkinto

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

NuoriD kirjoitti:Kyllä mä vähän itsekin ihmettelen, miksi tämä on mulle niin kipeä aihe.
Saako arvata?
NuoriD

Re: James Randin miljoonan dollarin palkinto

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

EveryWoman kirjoitti:
NuoriD kirjoitti:Kyllä mä vähän itsekin ihmettelen, miksi tämä on mulle niin kipeä aihe.
Saako arvata?
Nyt jännittää! Saat!
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: James Randin miljoonan dollarin palkinto

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

NuoriD kirjoitti:
EveryWoman kirjoitti:
NuoriD kirjoitti:Kyllä mä vähän itsekin ihmettelen, miksi tämä on mulle niin kipeä aihe.
Saako arvata?
Nyt jännittää! Saat!
No sähän olet suht. laskelmoiva ja kontrollihakuinen luonne. Olet elämäsi aikana nähnyt paljon vaivaa ja käyttänyt aikaa onnellisuutesi edellytyksien maksimoimiseksi. Metodinasi on ollut niiden valintojen tekeminen, jotka kaiken järjen mukaan lisäävät onnellisuuttasi eniten. Olet onnistunut näiden valintojen tekemisessä niin hyvin, että nyt sinun tulisi kaiken järjen mukaan olla huomattavan onnellinen. Se, että et kuitenkaan ole niin onnellinen kuin sinun omasta mielestäsi tulisi olla*, viittaisi siihen, että järjen käyttöön perustuvassa metodissasi on jokin aukko, jota et ole huomannut. Jo tämä on kontrollifriikille vaikeaa sietää. Mutta aina kun tulee puhetta asioista, jotka asettavat järkiajattelun kaikenkattavuuden kyseenalaiseksi, alitajunnassasi herää pelko, että ehkä koko järjestelmä onkin puutteellinen - ehkä pelkkä järjen käyttäminen ei takaakaan onnellisuutta? Tämä murentaisi perustavanlaatuisesti sen, minkä varaan olet elämäsi rakentanut, ja tuntuu siksi hyvin epämiellyttävältä. Mielesi ottaa käyttöön aggressiivisen dissaamisen menetelmän, jotta et vain tulisi ajatelleeksi asiaa tietoisesti yhtään pidemmälle.


*) En sano, ettet ole onnellinen, vaan että tavoittelemaasi onnellisuuden tasoa ei ole saavutettu (voi olla, että tavoittelet tasoa, jota ei ole edes mahdollista saavuttaa).
Manaaja

Re: James Randin miljoonan dollarin palkinto

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Oon nähnyt yöllisellä iltalenkillä ufon. Se oli ihan yliluonnollista. Oispa Randi ollu paikalla. :(
RP

Re: James Randin miljoonan dollarin palkinto

Viesti Kirjoittaja RP »

Manaaja kirjoitti:Oon nähnyt yöllisellä iltalenkillä ufon. Se oli ihan yliluonnollista. Oispa Randi ollu paikalla. :(
Niin minäkin, kerran rannalla talviyönä. Taivaalla liiteli ufo. Vahva veikkaukseni on venäläinen kosahtanut satelliitti.
Manaaja

Re: James Randin miljoonan dollarin palkinto

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Tää ei kyl ollu mikään satelliitti, vaan kolmen kiinteällä etäisyydellä toisistaan olleen, hitaasti pyörivän kirkkaan valopisteen muodostama hökötys, joka liikkui taivaalla täysin luonnottomalla mutta rationaalisella tavalla.
RP

Re: James Randin miljoonan dollarin palkinto

Viesti Kirjoittaja RP »

Manaaja kirjoitti:Tää ei kyl ollu mikään satelliitti, vaan kolmen kiinteällä etäisyydellä toisistaan olleen, hitaasti pyörivän kirkkaan valopisteen muodostama hökötys, joka liikkui taivaalla täysin luonnottomalla mutta rationaalisella tavalla.
Mun näkemä (ja kolmen muun) taas liikkui todella korkealla, eikä mitenkään (mielestäni) järkevästi. Pomppi pyörivällä liikkeellä, kuvannee hyvin sinne sun tänne. Vähän kuin leikkisit laserkynällä seinässä, heiluttaisit ja pompottaisit. Katosi noin kolmen minuutin jälkeen.

En kuitenkaan usko vihreisiin pikkumiehiin vaikka olenkin aika paljon ufo-kirjallisuutta lukenut.
Avatar
Cavallo
Elämätön Kitisijä
Viestit: 355
Liittynyt: 24.06.2010 19:45

Re: James Randin miljoonan dollarin palkinto

Viesti Kirjoittaja Cavallo »

Suvinen kirjoitti: Dave on lapsena kokenut yliluonnollisen ilmiön, ja yrittää koko aikuisikänsä mitätöidä tuota maailmankuvaa horjuttanutta tapahtumaa.
Oli mullakin lapsena ollut toteenkäyneitä aavistuksia kuten ei ehdi vessaan ja kakka tulee housuihin.
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: James Randin miljoonan dollarin palkinto

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

Mä oon lapsena nähnyt ufon (unidentified flying object), joka ei muistuttanut mitään lentäviä lautasia ja muita yleisiä ufokuvauksia. Eikä mitään muutakaan tiedossani olevaa, joka voisi taivaalla killua. Sen kokoa/etäisyyttä oli vaikea arvioida, mutta vähintään kuumailmapallon kokoinen sen on täytynyt olla - todennäköisesti oli isompi ja kauempana. Siinä oli neljä kirkasta valoa loistavaa vaakapalkkia päällekäin, punaisia ja vihreitä. Liikkui hitaasti leijuen, vähän niin kuin kuumailmapallo, mutta kuumailmapallo se ei kuitenkaan oikein voinut olla.

Pidän todennäköisimpänä, että kyseessä oli hallusinaatio. Olen myös pari kertaa kuullut äänekästä puhetta tilanteessa, jossa kukaan ei varmasti oikeasti puhunut - mm. yo-kirjoitusten aikana.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: James Randin miljoonan dollarin palkinto

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Onko ufo paranormaalia?

Mulla on tapana nähdä edesmenneitä ihmisiä peileissä. That's all I'm saying.
The great club outshines the individual, always and forever.
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: James Randin miljoonan dollarin palkinto

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

Elppis kirjoitti:Onko ufo paranormaalia?
Ei, koska sana tarkoittaa ihan mitä tahansa tunnistamattomaksi jäänyttä lentävää objektia.
NuoriD

Re: James Randin miljoonan dollarin palkinto

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Jostain syystä alkaa ärsyttää, jos rationaalisiksi mieltämäni tyypit alkavat hihhluoida. Jos esim. Petri näkee ennenunia, se ei ole mulle ongelma, koska petri on hihhuli. Jos sen sijaan rationaalisena pitämänäni Gaia alkaa puhua ennenunista, niin se alkaa ärsyttää.

Kyse ei uskoakseni ole mistään pelosta. Ärsyttäähän mua esim graffitisotkijat ja turkistarhoille iskevät eläinaktivistitkin, vaikka en mielestäni missään tapauksessa jotenkin salaa haluaisi olla heidä kaltaisensa, tai pelkäää, että heillä on jokin minulta salattu onnen avain.
Avatar
Cavallo
Elämätön Kitisijä
Viestit: 355
Liittynyt: 24.06.2010 19:45

Re: James Randin miljoonan dollarin palkinto

Viesti Kirjoittaja Cavallo »

Mä näin sellaisen pomppivan valoilmiön, joka nousi ja muuttui punaiseksi ja laski ja muuttui vihreäksi ja siinä välissä välähti keltaiseksi. Mä arvelen, että tää valo pyrki jotenkin kontrolloimaan ihmisiä...
RP

Re: James Randin miljoonan dollarin palkinto

Viesti Kirjoittaja RP »

Cavallo kirjoitti:Mä näin sellaisen pomppivan valoilmiön, joka nousi ja muuttui punaiseksi ja laski ja muuttui vihreäksi ja siinä välissä välähti keltaiseksi. Mä arvelen, että tää valo pyrki jotenkin kontrolloimaan ihmisiä...
Älä huoli, se oli varmaan vaan ilotulitusraketti.
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: James Randin miljoonan dollarin palkinto

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

Jostain syystä alkaa ärsyttää, jos rationaalisiksi mieltämäni tyypit alkavat hihhluoida. Jos esim. Petri näkee ennenunia, se ei ole mulle ongelma, koska petri on hihhuli. Jos sen sijaan rationaalisena pitämänäni Gaia alkaa puhua ennenunista, niin se alkaa ärsyttää.
Tukee teoriaani! Haluat uskoa, että kaikki tieteellisten selitysten ulkopuolelle jäävät jutut ovat silkkaa hihhulointia, ja maailmankuvaasi ei sovi, että joku rationaalinen henkilö sortuu sellaiseen.
Kyse ei uskoakseni ole mistään pelosta. Ärsyttäähän mua esim graffitisotkijat ja turkistarhoille iskevät eläinaktivistitkin, vaikka en mielestäni missään tapauksessa jotenkin salaa haluaisi olla heidä kaltaisensa, tai pelkäää, että heillä on jokin minulta salattu onnen avain.
Eihän jokaikinen ärsytys välttämättä synny samasta lähteestä. Turkistarhaiskijät varmaan ärsyttävät sua siksi, että kyseessä on laillinen elinkeino ja iskut sabotoivat elinkeinon harjoittamista. Graffitimaalarit puolestaan sabotoivat omaisuutta. Raha ja omistaminen ovat sulle niin tärkeitä juttuja, että toki sua moinen ärsyttää.
Zeb

Re: James Randin miljoonan dollarin palkinto

Viesti Kirjoittaja Zeb »

Hyväksytkö sä ND että olisi olemassa mitään mitä tiede ei vielä ole voinut toteen näyttää? (Sori, jos oot jo vastannut tähän, en jaksa lukea kaikkia sepustuksia aiheesta.)

Minusta tuntuisi hullummalta jos kaikki olisi jo tiedossa ja todistettu nyt vuonna 2010. Onhan sitä joskus oltu vakaassa uskomuksessa että aurinko kiertää maata ja että mahahaava johtuu stressistä.

En osaa Gaian tai Pulkkiksen enneuniin sanoa mitään, mutta minusta voi silti olla mahdollista (joskaan ei todennäköistä), että he tosiaan olisivat nähneet tuollaisia enneunia.

Vaikea noita on todeksi Randin laboratoriossa todentaa kun ovat satunnaisia ja harvinaisia, ja jos ei edes halua niiden pitävän paikkaansa, niin eiköhän ne ole helppo kumota. (Välillä on nimittäin tuntunut että maitoallergiakin on ollut liian yliluonnollinen ilmiö ollakseen totta tietyille kohtaamilleni tiedemiehille.)
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: James Randin miljoonan dollarin palkinto

Viesti Kirjoittaja Vesper »

En lukenut aloittajan linkkiä, mutta luulen kyseessä olevan jotain hömppätieteeseen liittyvää? Notta jos pystyy todistettavasti lukemaan ajatuksia, voipi kuitata miltsin kätösiinsä?
No tota, tunnetko yhtään miljonääriä ennustajaa? En minäkään, joten eihän ne mitään osaa ennustaa, jos ei edes lottonumeroita!
Vaikka siis oikeastihan näitä kykyjä ei saa käyttää mammonaan tai oman edun tavoitteluun. Muuten iso paha tulee ja ottaa kyvyn pois!
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Manaaja

Re: James Randin miljoonan dollarin palkinto

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Zeb kirjoitti:Onhan sitä joskus oltu vakaassa uskomuksessa että aurinko kiertää maata ja että mahahaava johtuu stressistä.
Eikö mahahaava sitten voi johtua stressistä? Eikö stressi ja stressihormonit voi aiheutaa varsin monenkaltaisia fyysisiä oireita ihmiselle?
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: James Randin miljoonan dollarin palkinto

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Manaaja kirjoitti:
Zeb kirjoitti:Onhan sitä joskus oltu vakaassa uskomuksessa että aurinko kiertää maata ja että mahahaava johtuu stressistä.
Eikö mahahaava sitten voi johtua stressistä? Eikö stressi ja stressihormonit voi aiheutaa varsin monenkaltaisia fyysisiä oireita ihmiselle?
Eikös stressi PAHENNA jo olemassa olevaa mahahaava, ei aiheuta sitä?
The great club outshines the individual, always and forever.
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4217
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Re: James Randin miljoonan dollarin palkinto

Viesti Kirjoittaja huima »

No mutta jos otetaan esimerkiksi Pulkkinen ja Pulkkiksen muutama sukulainen kokeeseen.

Pulkkis nukkuu valvotuissa oloissa ja tiedemiehet surmaavat yksi kerrallaan sukulaisia pois eri tavoille. Toiset äkkiä, toisille taas antaen hitaasti rapauttavia tauteja tms. joiden avulla voidaan testata mikäli alitajunta poimisi nämä viestit.

Mutta siis eikös joskus ole ollut juttua siitä jostain kissasta tai koirasta vanhainkodissa / sairaalassa, joka aika tehokkaasti ennusti oman nukkumispaikkansa valinnalla kuka heitti seuraavaksi kupin nurkkaan. En muista selvitettiinkö tai oliko hypoteesia mikä mekanismi sen taustalla oikeasti saattoi olla, mutta ei siis mitään ufokeijuja siltikään.
Vastaa Viestiin