Mikä hyvän elämän ilmenemismuoto ärsyttää sinua?

Yleinen lätinä jä kitinä
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Mikä hyvän elämän ilmenemismuoto ärsyttää sinua?

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

Taannoin tuli ilmi, että (mm.) Dave ärsyyntyy siitä, kun tulee ilmi että mä yritän elämässäni toimia kokonaisvaltaisesti mahdollisimman hyvin. En tajunnut yhtään, mikä idea moisessa ärsyyntymisessä on. Sitten sain itseni kiinni samantapaisesta.

Mua nimittäin ärsyttää ihan älyttömästi terveellisen elämän sanansaattajat: ihmiset, jotka noudattavat orjallisesti kaiken maailman terveyssuosituksia, käyttävät lääkemäisissä pakkauksissa myytäviä terveysvaikutteisia elintarvikkeita, sauvakävelevät ja marjastavat, koska nämä edistävät terveyttä parhaiten, napsivat vitamiinipillereitä, mittailevat pakonomaisesti (normaalia) verenpainettaan jne. Jokapäiväisessä elämässäni en tosin tällaisiin tapauksiin törmää, joten en ollut tajunnut ärsyyntyväni ilmiöstä. Asia valkeni vasta saatuani yliannostuksen näille ihmisille suunnattua televisiomainontaa, kun pohdin, miten ihmeessä voi olla kannattavaa tehdä noin ärsyttäviä tuotteita ja mainoksia. Varmaankin siksi, että kaikki eivät pidä niitä ärsyttävinä!

Se, miksi minua tällainen ärsyttää, on vielä hämärän peitossa. Palaan asiaan mietiskeltyäni aihetta (saatte myös keittiöpsykologisoida).

Kerro, mikä sinänsä ihan kannatettava ja hyvä toiminta/harrastus/ilmiö itseäsi ärsyttää.
So Hard

Re: Mikä hyvän elämän ilmenemismuoto ärsyttää sinua?

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Määrittele hyvä elämä.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mikä hyvän elämän ilmenemismuoto ärsyttää sinua?

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Mua jostain syystä ärsyttävät äidit, joiden mielestä oma "imetin lastani tuhat vuotta" ja "käytän vain itsetehtyjä vaippoja"-ajattelutapa on ainut ja oikea. Se, että joku näin tekee, on tietenkin kunnioitettavaa ja hienoa, että joku jaksaa ja pystyy, mutta että siitä tehdään jeesustelumuoto, on ärsyttävää.

Ärsyttää myöskin kaikenlainen jeesustelu: tupakoitsijat vs. ennen tupakoineet, pettäjät vs. ennen pettäneet, nykyään naimisissa + kolme lasta. jne.
The great club outshines the individual, always and forever.
Avatar
par-sky
Kitisijä
Viestit: 2445
Liittynyt: 14.09.2005 17:11
Paikkakunta: Hämpton

Re: Mikä hyvän elämän ilmenemismuoto ärsyttää sinua?

Viesti Kirjoittaja par-sky »

Ärsyttävin terveyshenkinen ohjeistus on baareissa viinan juomisesta varoittelevat. Saa aikaan vaan semmosen 'anteeksi, voitko painua helvettiin ja antaa mun ryypätä rauhassa'-fiiliksen.
Me transmitte sursum, Caledoni!
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Mikä hyvän elämän ilmenemismuoto ärsyttää sinua?

Viesti Kirjoittaja exsu »

Mua ärsyttää yleisesti kaikki oman elämäntapansa tyrkyttäjät. Mun kannalta ihan sama millä valinnoilla kokevat olevansa onnellisia ja tyytyväisiä itseensä, mutta sitten jos yrittävät mahduttaa lähipiirin samaan muottiin, niin jopa ärsyttää.

Esimerkiksi lisääntymistyrkyttäjät. Koko ajan ollaan kyselemässä, että joko niitä pieniä tulee, ja koskas sitä aletaan poikimaan. Elämästä ei voi ymmärtää mitään ilman lapsia ja kotikin on ihan vaan teeskentelyä jos siellä asuu vain aikuisia, parisuhteesta nyt puhumattakaan. Ihan sietämätöntä! Ja mä kyllä pidän lapsista ja haluaisinkin sellaisen, mutta en silti pidä sitä ns. koko kansan asiana. Sikälihän taustalla on varmasti ihan hyvät aikeet ja "kannustus".

Yltiövaatimattomuus ärsyttää kans. Sellainen, että ei voida puolustaa itseä tai vaikka vaan hemmotella itseä vaikka siihen olisi mahdollisuus, kun ollaan niin helkutin vaatimattomia ja nöyriä. Tähän liittyy usein myös sellainen marttyyrihenkinen elämänasenne, että kaikki on uhrautumista, ja muilla on aina paremmin kuin itsellä ja omaan elämään ei voi vaikuttaa. Tästä en tosin keksi muuta ns. kannatettavaa kuin se, että näin toimijat uskovat käsittääkseni aidosti olevansa oikeassa ja ehkä vielä keskimääräistä vähän parempia ihmisiä.
Viimeksi muokannut exsu, 24.11.2010 12:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Mikä hyvän elämän ilmenemismuoto ärsyttää sinua?

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

exsu kirjoitti:Mua ärsyttää yleisesti kaikki oman elämäntapansa tyrkyttäjät.
+1
Tuohon sisältyy ymmärtämättömyyttä muiden erilaista valintaa kohtaan ja ajattelunsa mustavalkoisuutta.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Mikä hyvän elämän ilmenemismuoto ärsyttää sinua?

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

Kyllä muakin ärsyttää oman elämän- tai ajattelutavan tyrkyttäminen muille. Mutta tuo terveysintoilu ärsyttää silloinkin kun sitä ei tyrkytetä vaan vain itse eletään hyper-terveellisesti.

Tyrkyttäminen, jeesustelu ja sen sellaiset eivät mun kirjoissani edusta hyvää elämää, joten ovat vähän off topic. Tarkoitin siis asioita, joista pitäisi olla kaikille osapuolille pelkästään hyötyä, mutta joiden harjoittajat vaikuttavat kuitenkin ärsyttäviltä.

Siis miksi ihmeessä mua kiinnostaa, mitä joku tuikituntematon terveysintoilija valitsee kaupassa ruokakoriinsa, ja millä perusteella? Tai se, käyttääkö hän säännöllisesti verenpainemittariaan, vaikka verenpaineensa on kunnossa? Olenko ehkä hieman urpå?
Avatar
par-sky
Kitisijä
Viestit: 2445
Liittynyt: 14.09.2005 17:11
Paikkakunta: Hämpton

Re: Mikä hyvän elämän ilmenemismuoto ärsyttää sinua?

Viesti Kirjoittaja par-sky »

Haluan korjata lausuntoa: KAIKKEIN ärsyttävimpiä ovat itselleen valehtelijat. Oli elämäntapa mikä tahansa, mutta vakuuttaa itsensä siitä että kyllä se on ihan paras tapa, ihan kaikkien kannaltakin. Ja sitten kun se ei välttämättä onnistu niin pitää yrittää vakuuttaa kaikki muut siitä että kyllä se oma elämäntapa on paras. Uskokaa uskokaa, ootte te ennenkin uskoneet.

Huomaa esim. kun kysyy kestovaippojen parhautta huutavilta tuotteen koko elinkaaren ympäristökustannuksia. Osa työntää sormet korviin ja lallattaa. Osa taas tutustuu asiaan ja näkee lisävaivaa tai on valmis muuttamaan mantraansa.

Kyse on siitä tekeekö asioita omien arvojen mukaan, vai vaan siksi että voisi tuntea tekevänsä oikein.

Jos markkinoille tulisi nms-istuin, joka todettaisiin useissa puolueettomissa testeissä turvallisemmaksi kuin sms-istuimet uskon että masa siirtyisi siihen. Koska en usko että hänelle tärkeintä on puolustella sitä mitä on tehnyt viimeiseen asti ettei tuntisi oloaan epäonnistuneeksi vaan se lapsen turvallisuus.
Me transmitte sursum, Caledoni!
Manaaja

Re: Mikä hyvän elämän ilmenemismuoto ärsyttää sinua?

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

exsu kirjoitti:Mua ärsyttää yleisesti kaikki
Tähän olisi voinut lopettaa. Loppu oli vaan raiteilta vievää semantiikkaa.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Mikä hyvän elämän ilmenemismuoto ärsyttää sinua?

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Parisuhteellaan leveilijät.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Mikä hyvän elämän ilmenemismuoto ärsyttää sinua?

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:
exsu kirjoitti:Mua ärsyttää yleisesti kaikki oman elämäntapansa tyrkyttäjät.
+1
Tuohon sisältyy ymmärtämättömyyttä muiden erilaista valintaa kohtaan ja ajattelunsa mustavalkoisuutta.
Nämä ärsyttävät minuakin, mutta olivat siis offtopic. Jos ei mulle tyrkytä, niin tehköön mitä lystää. Ei se mulle kuulu.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
RP

Re: Mikä hyvän elämän ilmenemismuoto ärsyttää sinua?

Viesti Kirjoittaja RP »

Lasten konsolipelien hakkausta taitaa esiintyä vain mainoksissa joissa on näitä "älä jätä lastasi yksin" tarkoitusperiä.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Mikä hyvän elämän ilmenemismuoto ärsyttää sinua?

Viesti Kirjoittaja Niba »

Juodaan viinaa tullaan viisaammiksi näin..



Tämä onkin joku humppa-ska versio! :D



[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=sd1yjgP-tww[/youtube]

Mielenkiintoista!
Viimeksi muokannut Niba, 24.11.2010 14:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Pyyhin Netikettiin..
So Hard

Re: Mikä hyvän elämän ilmenemismuoto ärsyttää sinua?

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Minä uskon tietäväni miksi terveysintoilu ärsyttää, tuo Suvisen kiukkuavautuminen sytytti lampun. Sellainen ihminen joka ei jaksa eikä viitsi elää terveellisesti mutta tietää että pitäisi, kärsii helposti huonosta omastatunnosta tehdessään ei-terveellisiä asioita. Joku yli-ihminen joka elää kaiken aikaa terveellisesti on merkittävä huonon omantunnon lähde niille joilla sellainen on terveysasioiden suhteen, vaikka ei aktiivisesti tuputtaisikaan sitä muille.

Uskoisin että moinen ärsytys on ylitunnollisten ja liian itsekriittisten ihmisten ongelma. Minua tuttujen terveysfasistien touhu vain huvittaa, koska en edes ajattele että minun pitäisi elää terveellisemmin kuin elän.
Viimeksi muokannut So Hard, 24.11.2010 13:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
RP

Re: Mikä hyvän elämän ilmenemismuoto ärsyttää sinua?

Viesti Kirjoittaja RP »

Suvinen kirjoitti:
RP kirjoitti:Lasten konsolipelien hakkausta taitaa esiintyä vain mainoksissa joissa on näitä "älä jätä lastasi yksin" tarkoitusperiä.
Konsolipelit ovat siis suoraan saatanasta. Tietokoneella istumista rentoutumismuotona en kehdannut edes kirjoittaa, sen verran demonisoitua tuo lienee.
Niin ne kuulemma on. Täällä pelaillaan silti, kohtuus kaikessa tietenkin, mutta eikun ohjaimet savuamaan!
So Hard

Re: Mikä hyvän elämän ilmenemismuoto ärsyttää sinua?

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Suvinen kirjoitti:Onhan mun elämän osa-alueilla ihan hirveästi parannettavaa, mutta olen skeptinen noiden tuputettujen mallien suhteen.
Tietty kaiken sellaisen tuputtaminen mihin ei itse usko on ärsyttävää, oli kyse sitten terveysfasistien gojimarjoista tai petrifbeiden raamatusta. Kirjoitukseni ei siis ollut sinulle suunnattu, vaan keittiöpsykologisointia siitä mikä terveysfasistien ylisuorittamisessa saattaa ärsyttää.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Mikä hyvän elämän ilmenemismuoto ärsyttää sinua?

Viesti Kirjoittaja Niba »

Uskon(ja se on tosi paljon, koska en usko mihinkään) että aktiviteetti joka jättää hien tuomatta pintaan edesauttaa ihmisenelämää himpun vertaa.
Pyyhin Netikettiin..
Zeb

Re: Mikä hyvän elämän ilmenemismuoto ärsyttää sinua?

Viesti Kirjoittaja Zeb »

Suvinen kirjoitti:Hah hah, et kai viittaa tällä activia- mainokseen? Mun mielestä ainakin Hanna Partanen on ihan _helvetin_ ärsyttävä...

Taisin juuri löytää oman ärsytyspisteeni.
Tosi kuin vesi.

Ootteko muuten huomanneet että Hanna Partasella on ihan kamalan leveä perä vaikka sitä yritetään aina kuvakulmilla sun muilla piilottaa.
Manaaja

Re: Mikä hyvän elämän ilmenemismuoto ärsyttää sinua?

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Tosta terveysintoilusta puheenollen, mä en ole oikein koskaan törmännyt ihmisiin, jotka olisivat _tuputtaneet_ niitä omia juttujaan kamalasti. Mut joo, oon joskus kyllä tuntenut jonkinlaista kateusärsyyntyneisyyttä siitä että toiset jaksaa juosta salilla, syödä itusalaattia ja näyttää liikuntakeskuksien mainoshahmoilta.

Sen sijaan vähän lähemmäksi osuu eettispiipertävät lihankieltäjät ja nää kaikenlaiset luomumunantuputtajat, joista yhdestä joskus kirjoitinkin tänne. Niillä tuntuu olevan paljon useammin agendaa sen suhteen, että omista toimintatavoista poikkeaville kuuluu ansioksi roppakaupalla huonoa omatuntoa ja morkkista valinnoistaan.

Ehkäpä koko homma pohjautuu siihen onko itsellä hyvä olla itsensä kanssa. Elämäntapaurheilijat ja terveysintoilijat ovat panostuksestaan huolimatta yleensä tyytyväisiä itseensä eivätkä ehkä siksi koe mitään erityistä tarvetta saarnata muille siitä miten ollaan parempia ihmisiä. Ituhiiperöt taas kokevat huonoa omatuntoa ja maailmantuskaa vaikka minkä tekisivät. Mikään valinta kun ei koskaan riitä poistamaan täysin eläimien ja punajuurien kokemaa kärsimystä.
Manaaja

Re: Mikä hyvän elämän ilmenemismuoto ärsyttää sinua?

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Zeb kirjoitti:Ootteko muuten huomanneet että Hanna Partasella on ihan kamalan leveä perä vaikka sitä yritetään aina kuvakulmilla sun muilla piilottaa.
Niillä boobseilla sen saa anteeksi.

Lisäksi se eukko vaikuttaa mainosten perusteella siltä että se on hyvin yksin. Varmaan kunnon pamputuksen puutteessa!
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Mikä hyvän elämän ilmenemismuoto ärsyttää sinua?

Viesti Kirjoittaja annepa »

Mulla ärsyttää ihan vitusti yks kaveri joka on niin eläinten ystävää, niin eläinten ystävää. Se tukee Hesyä - mikä on tietysti hyvä juttu - eikä koskaa kirkaise kun näkee sammakon - mikä ei tietysti ole paha juttu sekään.

Sit se syö broileria. :twisted: Oon kysyny siltä kerran etä ootko ajatellu tämmöstä ystävällisyyttä eläimille, siis ettet söiskään mitään tehotuotettua paskaa, niin "emmä halua ajatella tota kun siitä tulee paha mieli". Ai saatana että ärsyttää. Sit se ei syö edes hirveä tai poroa kun se ei syö punaista lihaa (en tiedä syytä). Ärsyttää ihan vitusti!

Eläinten ystävä, joopa joo.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Mikä hyvän elämän ilmenemismuoto ärsyttää sinua?

Viesti Kirjoittaja Vesper »

^ Mua ärsytti ihan samalla tavalla BB:ssä vaikuttanut Elisabet, joka oli niin saakelin puunhalaajaa ja maailmoja syleilevä, mutta samaan hengenvetoon kiskoi röökiä kuin korsteeni. En tajua.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
masa

Re: Mikä hyvän elämän ilmenemismuoto ärsyttää sinua?

Viesti Kirjoittaja masa »

Zeb kirjoitti:Ootteko muuten huomanneet että Hanna Partasella on ihan kamalan leveä perä vaikka sitä yritetään aina kuvakulmilla sun muilla piilottaa.
Näin sen kallessa joskus. Helposti 20 kiloa ylimääräistä ja enemmänkin. Se nainen ei takuulla elä kuten opettaa. Liityn myös ärsyjengiin kys. ihmisen kohdalla.

Topikkiin vastauksena, minua ärsyttävät kaikenmaailman hippiäset jotka eivät syö lihaa.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Mikä hyvän elämän ilmenemismuoto ärsyttää sinua?

Viesti Kirjoittaja annepa »

Vesper kirjoitti:^ Mua ärsytti ihan samalla tavalla BB:ssä vaikuttanut Elisabet, joka oli niin saakelin puunhalaajaa ja maailmoja syleilevä, mutta samaan hengenvetoon kiskoi röökiä kuin korsteeni. En tajua.
Koen polttamisesta huonoa omatuntoa koska olen puunhalaaja :( Ilmeisesti omatuntoni volyymi on kuitenkin toistaiseksi aika pienellä koska en ole pystynyt lopettaan. Nupit kaakkoon nyt siellä hei!
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Mikä hyvän elämän ilmenemismuoto ärsyttää sinua?

Viesti Kirjoittaja annepa »

masa kirjoitti: Topikkiin vastauksena, minua ärsyttävät kaikenmaailman hippiäset jotka eivät syö lihaa.
Minua ei ärsytä hippiäiset jotka ei syö lihaa mut ne ärsyttää jotka ei syö lihaa JA kritisoi mun lihansyömistä. Keskustelisivat edes asiasta tai kysyisivät että "miksi syöt lihaa" mutta ei, vaan pitää TUOMITA ja PAATOKSELLA SAARNATA. Saatana.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Vastaa Viestiin