Mikä hyvän elämän ilmenemismuoto ärsyttää sinua?

Yleinen lätinä jä kitinä
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Mikä hyvän elämän ilmenemismuoto ärsyttää sinua?

Viesti Kirjoittaja annepa »

masa kirjoitti:
Zeb kirjoitti:Ootteko muuten huomanneet että Hanna Partasella on ihan kamalan leveä perä vaikka sitä yritetään aina kuvakulmilla sun muilla piilottaa.
Liityn myös ärsyjengiin kys. ihmisen kohdalla.
Joo samoin. HP on sanonut että sillä ei koskaan ole ollut krapulaa. Hän on myös sanonut että paras eväs krapulassa olisi joku hedelmäsalaatti. Varmasti olisi koska siitä saa sokeria ja nestettä mutta haloo, krapulassa hedelmäsalaattia. En oo koskaan kuullu että kukaan himoais darrassa jotain salaattia. Uskon kyllä että Hannalla ei ole ollut ikinä kankkusta....
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Mikä hyvän elämän ilmenemismuoto ärsyttää sinua?

Viesti Kirjoittaja Vesper »

annepa kirjoitti:En oo koskaan kuullu että kukaan himoais darrassa jotain salaattia.
Mä himoitsen... Erityisesti kurkkua. Ja ei kokonaisena alakautta!!
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Mikä hyvän elämän ilmenemismuoto ärsyttää sinua?

Viesti Kirjoittaja annepa »

Vesper kirjoitti:
annepa kirjoitti:En oo koskaan kuullu että kukaan himoais darrassa jotain salaattia.
Mä himoitsen... Erityisesti kurkkua. Ja ei kokonaisena alakautta!!
:shock:

Et pitsaa tai ranskalaisia?

Minä kyllä lääkitsen krapulaa kaurapuurolla mutta en himoitse sitä. Himoitsen hapanta hedelmämehua. Pyörrän siis sanani, olen kuullut ihmisestä joka himoitsee hedelmiä darrassa. Himoitsen kyllä monesti enemmän pitsaa.

Mut siis hedelmäsalaatti O_o :D
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Gaia

Re: Mikä hyvän elämän ilmenemismuoto ärsyttää sinua?

Viesti Kirjoittaja Gaia »

Vesper kirjoitti:
annepa kirjoitti:En oo koskaan kuullu että kukaan himoais darrassa jotain salaattia.
Mä himoitsen
Sama. En kyllä juurikaan kärsi darrasta. :]

edit: Varsinaiseen aiheeseen: Ei mua oikeastaan mikään tässä tarkoitettu ärsytä.
Ehkä ihan hiukan mustavalkoinen oman elämäntavan tuputtaminen muille ainoana oikeana vaihtoehtona mutta harvemmin siitäkään viitsii ärsyyntyä. Huvittaa lähinnä :)
masa

Re: Mikä hyvän elämän ilmenemismuoto ärsyttää sinua?

Viesti Kirjoittaja masa »

annepa kirjoitti: En oo koskaan kuullu että kukaan himoais darrassa jotain salaattia.
HEP1!

Mikään ei ole niin hyvää kuin raikas salaatti, suolakurkuin ja valkopulikastikkein ison, rasvaisen ja mehevän pitakebabin välissä :P
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18750
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Mikä hyvän elämän ilmenemismuoto ärsyttää sinua?

Viesti Kirjoittaja Niba »

Tuputan nyt pitsaa teille! Pistin juurikin uuniin 250C Pitsan normihiivapohjalla(koko uunipelti), levittelin päälle pyreetä sitten pirskottelin grillattua paprikaa siivuina ja kalmarisäilykettä meksikolaisella kastikkeella(150g) ja tonnikalaa(purkki 200g) ja katkarapuja(50g) ja ananaspaloja(100g) ja punasipulia ja mausteita, päälle laitan pussin mozzarellajuustoraastetta(200g) ja toisen pussin sekajuustoraastetta(200g) Eli tublajuustopizzaa!
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
par-sky
Kitisijä
Viestit: 2445
Liittynyt: 14.09.2005 17:11
Paikkakunta: Hämpton

Re: Mikä hyvän elämän ilmenemismuoto ärsyttää sinua?

Viesti Kirjoittaja par-sky »

annepa kirjoitti: En oo koskaan kuullu että kukaan himoais darrassa jotain salaattia.
Vesimeloni... mmmmmmm....
Me transmitte sursum, Caledoni!
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 6023
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Mikä hyvän elämän ilmenemismuoto ärsyttää sinua?

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

Melonit, namnam.
Paras päivä ikinä.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12349
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mikä hyvän elämän ilmenemismuoto ärsyttää sinua?

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

EveryWoman kirjoitti:
Kerro, mikä sinänsä ihan kannatettava ja hyvä toiminta/harrastus/ilmiö itseäsi ärsyttää.
Ei kai mikään.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Mikä hyvän elämän ilmenemismuoto ärsyttää sinua?

Viesti Kirjoittaja annepa »

masa kirjoitti:
annepa kirjoitti: En oo koskaan kuullu että kukaan himoais darrassa jotain salaattia.
HEP1!

Mikään ei ole niin hyvää kuin raikas salaatti, suolakurkuin ja valkopulikastikkein ison, rasvaisen ja mehevän pitakebabin välissä :P
Joo tän allekirjoitan. Kasvikset myös pitsassa rapealla pohjalla ja rasvaisen juuston seassa on jees.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12349
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mikä hyvän elämän ilmenemismuoto ärsyttää sinua?

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Krapulassa ei ole nälkä. Kahvikaan ei jostain syystä maistu. :?
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
NuoriD

Re: Mikä hyvän elämän ilmenemismuoto ärsyttää sinua?

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

annepa kirjoitti:
Vesper kirjoitti:^ Mua ärsytti ihan samalla tavalla BB:ssä vaikuttanut Elisabet, joka oli niin saakelin puunhalaajaa ja maailmoja syleilevä, mutta samaan hengenvetoon kiskoi röökiä kuin korsteeni. En tajua.
Koen polttamisesta huonoa omatuntoa koska olen puunhalaaja :(
Champix toimii oikeasti aika hyvin. Ei sekään toki ihmelääke ole. Muistamani mukaan 12 viikon kuurin loputtua yli 50% on polttamatta, mutta vuoden kuluttua enää 22%. Joka tapauksessa tuplasti parempi kuin ilman lääkettä. Moni potilaani on sillä lopettanut ja erityisesti hämmensi se, että isäni, joka 40 vuotta veti 2 askia ja enemmänkin punaista Norttia päivässä on nyt ollut yli vuoden tupakoimatta.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Mikä hyvän elämän ilmenemismuoto ärsyttää sinua?

Viesti Kirjoittaja annepa »

NuoriD kirjoitti:
annepa kirjoitti:
Vesper kirjoitti:^ Mua ärsytti ihan samalla tavalla BB:ssä vaikuttanut Elisabet, joka oli niin saakelin puunhalaajaa ja maailmoja syleilevä, mutta samaan hengenvetoon kiskoi röökiä kuin korsteeni. En tajua.
Koen polttamisesta huonoa omatuntoa koska olen puunhalaaja :(
Champix toimii oikeasti aika hyvin. Ei sekään toki ihmelääke ole. Muistamani mukaan 12 viikon kuurin loputtua yli 50% on polttamatta, mutta vuoden kuluttua enää 22%. Joka tapauksessa tuplasti parempi kuin ilman lääkettä. Moni potilaani on sillä lopettanut ja erityisesti hämmensi se, että isäni, joka 40 vuotta veti 2 askia ja enemmänkin punaista Norttia päivässä on nyt ollut yli vuoden tupakoimatta.
Toimii kelle toimii. Onnea vaan iskälle :)
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
NuoriD

Re: Mikä hyvän elämän ilmenemismuoto ärsyttää sinua?

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

annepa kirjoitti:
NuoriD kirjoitti:
annepa kirjoitti:
Koen polttamisesta huonoa omatuntoa koska olen puunhalaaja :(
Champix toimii oikeasti aika hyvin. Ei sekään toki ihmelääke ole. Muistamani mukaan 12 viikon kuurin loputtua yli 50% on polttamatta, mutta vuoden kuluttua enää 22%. Joka tapauksessa tuplasti parempi kuin ilman lääkettä. Moni potilaani on sillä lopettanut ja erityisesti hämmensi se, että isäni, joka 40 vuotta veti 2 askia ja enemmänkin punaista Norttia päivässä on nyt ollut yli vuoden tupakoimatta.
Toimii kelle toimii. Onnea vaan iskälle :)
Ootko kokeillu?
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Mikä hyvän elämän ilmenemismuoto ärsyttää sinua?

Viesti Kirjoittaja annepa »

NuoriD kirjoitti:
annepa kirjoitti:
NuoriD kirjoitti:
Champix toimii oikeasti aika hyvin. Ei sekään toki ihmelääke ole. Muistamani mukaan 12 viikon kuurin loputtua yli 50% on polttamatta, mutta vuoden kuluttua enää 22%. Joka tapauksessa tuplasti parempi kuin ilman lääkettä. Moni potilaani on sillä lopettanut ja erityisesti hämmensi se, että isäni, joka 40 vuotta veti 2 askia ja enemmänkin punaista Norttia päivässä on nyt ollut yli vuoden tupakoimatta.
Toimii kelle toimii. Onnea vaan iskälle :)
Ootko kokeillu?
Kahesti. Pää meni sekasin. Polttamatta oleminen silloin alussa, parin viikon käytön jälkeen on kyllä ihan älyttömän helppoa, ongelmat tulee siinä vaiheessa kun päässä alkaa viiraan ja sit pitää lopettaa se lääke.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
NuoriD

Re: Mikä hyvän elämän ilmenemismuoto ärsyttää sinua?

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

annepa kirjoitti:
NuoriD kirjoitti:
annepa kirjoitti:
Toimii kelle toimii. Onnea vaan iskälle :)
Ootko kokeillu?
Kahesti. Pää meni sekasin. Polttamatta oleminen silloin alussa, parin viikon käytön jälkeen on kyllä ihan älyttömän helppoa, ongelmat tulee siinä vaiheessa kun päässä alkaa viiraan ja sit pitää lopettaa se lääke.
Ok.
Avatar
Mida
Kitinän uhri
Viestit: 531
Liittynyt: 15.09.2006 12:10

Re: Mikä hyvän elämän ilmenemismuoto ärsyttää sinua?

Viesti Kirjoittaja Mida »

EveryWoman kirjoitti:
Kerro, mikä sinänsä ihan kannatettava ja hyvä toiminta/harrastus/ilmiö itseäsi ärsyttää.
Siivoavat ihmiset. Siis ne, joilla tavarat ovat aina paikallaan ja imuri kulkee vaikka rapsahdustakaan ei kuulu.

Mut tassa on taustalla piruna oma aitini, jolle siivoaminen oli tarkeampaa kuin esmes. lapset ja jolle siivoaminen oli keino esittaa marttyyria ja kiukutella kun kukaan ei auta, mutta kaikki apu tehtiin sitten tietty vaarin.
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Mikä hyvän elämän ilmenemismuoto ärsyttää sinua?

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

^Joo, miettiessäni asiaa lisää, tajusin et muakin ärsyttää terveysintoilun lisäksi kodinhoitointoilu. Ja että kummastakin voi ääritapauksissa olla myös haittoja.

Itse en ainakaan pystyisi harjoittamaan aikaa vievää ammattiani, jos lisäksi hoitaisin terveyttäni yhtä aktiivisesti kuin mm. erään exäni vanhemmat tekivät (Hanna Partasesta tulee elävästi mieleen tämä pariskunta). Tai hoitaisin kotia niin kuin köksän tunneilla yläasteella opetettiin. Esimerkkinä ohjeet keittiöpyyhkeiden pesuun: Lajitellaan värin ja pesulämpötilan mukaan. Pestään erissä. Ripustetaan kuivumaan, kunnes ovat nahkeita. Kierretään nahkeina muoviputkien (tmv.) ympärille ja suljetaan putket muovipusseihin. Annetaan kosteuden tasoittua pari tuntia. Ripustetaan uudelleen kuivumaan. Viikataan kaappiin. Näin ei tarvitse mankeloida ja säästyy sähköä!!!1!

Tuo selittää sen, miksi itse olen valinnut elää toisin, mutta ei sitä, miksi minua ärsyttää ihminen joka käärii pyyhkeitä muoviputkien ympärille mutta ei tyrkytä elämäntapaansa minulle. Tix lienee oikeassa: sisäinen suorittaja minussa nostaa yhä päätään, vaikka olen aktiivisesti pyrkinyt (ja voittopuolisesti päässytkin) siitä eroon.

Mun äidillä oli kanssa samanlaiset siivoustaipumukset (edit: siis samalaiset kuin Midan äidillä; ei köksän opea muistuttavat sentään...). Aikuisena olen tajunnut, että kyse oli samasta asiasta kuin itselläni: sivoaja tuntee huonoa omaatuntoa siitä, että ei siivoa yhtä usein ja yhtä hyvin kuin äitinsä. Tällä olisi hurjasti potentiaalia purkautua marttyrismina ja muiden syyllistämisenä. Pyrin välttämään.
Viimeksi muokannut EveryWoman, 29.11.2010 12:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Mida
Kitinän uhri
Viestit: 531
Liittynyt: 15.09.2006 12:10

Re: Mikä hyvän elämän ilmenemismuoto ärsyttää sinua?

Viesti Kirjoittaja Mida »

EveryWoman kirjoitti: Tai hoitaisin kotia niin kuin köksän tunneilla yläasteella opetettiin. Esimerkkinä ohjeet keittiöpyyhkeiden pesuun: Lajitellaan värin ja pesulämpötilan mukaan. Pestään erissä. Ripustetaan kuivumaan, kunnes ovat nahkeita. Kierretään nahkeina muoviputkien (tmv.) ympärille ja suljetaan putket muovipusseihin. Annetaan kosteuden tasoittua pari tuntia. Ripustetaan uudelleen kuivumaan. Viikataan kaappiin. Näin ei tarvitse mankeloida ja säästyy sähköä!!!1!
Taa kylla pelasti mun paivani ihan totaalisesti. :rofl:
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9401
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Mikä hyvän elämän ilmenemismuoto ärsyttää sinua?

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

EveryWoman kirjoitti:Tai hoitaisin kotia niin kuin köksän tunneilla yläasteella opetettiin. Esimerkkinä ohjeet keittiöpyyhkeiden pesuun: Lajitellaan värin ja pesulämpötilan mukaan. Pestään erissä. Ripustetaan kuivumaan, kunnes ovat nahkeita. Kierretään nahkeina muoviputkien (tmv.) ympärille ja suljetaan putket muovipusseihin. Annetaan kosteuden tasoittua pari tuntia. Ripustetaan uudelleen kuivumaan. Viikataan kaappiin. Näin ei tarvitse mankeloida ja säästyy sähköä!!!1!
Tää särähti heti korvaan ja piti käy etsimässä lukuja.

vattenfall tarjoaa seuraavia keskimääräisiä arvoja:

Pyykinpesu kulutus kWh/kerta
90C 1,8
60C 0,6-0,9
40C 0,5-0,8
mankeli 0,1 kWh/tunti

Saa mankeloida pirusti, että saa tuhlattua saman energian mikä menee hukkaan yhdessä ylimääräisessä pesussa. Eikä edes oteta huomioon vedenkulutusta. Jos energiaa halutaan säästää pestään aina täysiä koneellisia mahdollisimman matalassa lämpötilassa.

Jällleen yksi osoitus, että energiansäästö ja ympäristönsuojelu pitäisi jättää insinööreille.


EDIT:typo
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
NuoriD

Re: Mikä hyvän elämän ilmenemismuoto ärsyttää sinua?

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Mida kirjoitti:
EveryWoman kirjoitti: Tai hoitaisin kotia niin kuin köksän tunneilla yläasteella opetettiin. Esimerkkinä ohjeet keittiöpyyhkeiden pesuun: Lajitellaan värin ja pesulämpötilan mukaan. Pestään erissä. Ripustetaan kuivumaan, kunnes ovat nahkeita. Kierretään nahkeina muoviputkien (tmv.) ympärille ja suljetaan putket muovipusseihin. Annetaan kosteuden tasoittua pari tuntia. Ripustetaan uudelleen kuivumaan. Viikataan kaappiin. Näin ei tarvitse mankeloida ja säästyy sähköä!!!1!
Taa kylla pelasti mun paivani ihan totaalisesti. :rofl:
Teissä ei oo vaimomatskua.
Avatar
Mida
Kitinän uhri
Viestit: 531
Liittynyt: 15.09.2006 12:10

Re: Mikä hyvän elämän ilmenemismuoto ärsyttää sinua?

Viesti Kirjoittaja Mida »

NuoriD kirjoitti:
Mida kirjoitti:
EveryWoman kirjoitti: Tai hoitaisin kotia niin kuin köksän tunneilla yläasteella opetettiin. Esimerkkinä ohjeet keittiöpyyhkeiden pesuun: Lajitellaan värin ja pesulämpötilan mukaan. Pestään erissä. Ripustetaan kuivumaan, kunnes ovat nahkeita. Kierretään nahkeina muoviputkien (tmv.) ympärille ja suljetaan putket muovipusseihin. Annetaan kosteuden tasoittua pari tuntia. Ripustetaan uudelleen kuivumaan. Viikataan kaappiin. Näin ei tarvitse mankeloida ja säästyy sähköä!!!1!
Taa kylla pelasti mun paivani ihan totaalisesti. :rofl:
Teissä ei oo vaimomatskua.
Ma pahoin pelkaan, etta mun aviomies ei ymmarra omaa parastaan ja ota musta eroa ilman, etta pystyn esittamaan talle vialle diagnoosinumeroa. Mikas se olis?
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Mikä hyvän elämän ilmenemismuoto ärsyttää sinua?

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

NuoriD kirjoitti:Teissä ei oo vaimomatskua.
Tämä selittänee, miksi en ole aviossa. :D
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mikä hyvän elämän ilmenemismuoto ärsyttää sinua?

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Mida kirjoitti:
NuoriD kirjoitti:
Mida kirjoitti:
Taa kylla pelasti mun paivani ihan totaalisesti. :rofl:
Teissä ei oo vaimomatskua.
Ma pahoin pelkaan, etta mun aviomies ei ymmarra omaa parastaan ja ota musta eroa ilman, etta pystyn esittamaan talle vialle diagnoosinumeroa. Mikas se olis?
F43.29 Määrittämätön sopeutumishäiriö
The great club outshines the individual, always and forever.
NuoriD

Re: Mikä hyvän elämän ilmenemismuoto ärsyttää sinua?

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Mida kirjoitti:
NuoriD kirjoitti:
Mida kirjoitti:
Taa kylla pelasti mun paivani ihan totaalisesti. :rofl:
Teissä ei oo vaimomatskua.
Ma pahoin pelkaan, etta mun aviomies ei ymmarra omaa parastaan ja ota musta eroa ilman, etta pystyn esittamaan talle vialle diagnoosinumeroa. Mikas se olis?
R 46.7 Tavaton monisanaisuus ja yksityiskohtien luetteleminen, jotka hämärtävät konsultaation ja yhteydenoton tarkoituksen
Vastaa Viestiin