Mihin paskaduuneihin et kelvannut?

Yleinen lätinä jä kitinä
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Mihin paskaduuneihin et kelvannut?

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

Muutama palstalainen elää näemmä edelleen siinä vaaleanpunaisessa höttömaailmassa, jossa "työtä saa kun vain hakee", tjsp.

Voin omasta puolestani kertoa, että itse en ole aina hakiessani saanut työtä, vaikka en ole ollut lainkaan ronkeli sen suhteen, mitä suostun tekemään. Tässä esimerkkejä tehtävistä, joihin minua ei valittu:

- torimyyjä
- McDonald's -työntekijä
- vaateliikkeen myyjä
- Anttilan kassa
- porrassiivooja

Olenkohan ainoa, jolla on tällaisia kokemuksia?
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mihin paskaduuneihin et kelvannut?

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Hmm.. paskaduuneista nyt ei voi puhua, mä olen ollut aina aika täsmähakija (vaikka duunit olisivatkin paskaa :D)

Tässä haastatteluun asti menneet, mihin en päässyt (muutama):

HP:n foreign correspondent / customer service
Malmin Apex pieneläinhoitaja
Herttoniemen eläinlääkäriasema pieneläinhoitaja
KELA:n asiakasneuvoja (thank god!)
The great club outshines the individual, always and forever.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mihin paskaduuneihin et kelvannut?

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Kukakohan tulee ekanan kertomaan mitä paskaduuni on :P
The great club outshines the individual, always and forever.
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3886
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Re: Mihin paskaduuneihin et kelvannut?

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

En ole saanut:

- Varastohommia
- McDuunia
- Myyjäksi kaupan kassalle
- Siivoushommia

EDIT: Sitten tietty erinmoiset hommat joihin hakenut puolivitsillä. Pari niistä kyllä sieppaa vieläkin. Niin ja hylkäyksiin sai tottua kun haki sivarimestaa :P
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
Manaaja

Re: Mihin paskaduuneihin et kelvannut?

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Yhteen painoalan duuniin en ainakaan joskus päässyt, kun niillä oli joku sopimus jonkun henkilöstövuokrausfirman kanssa.

Myöskään lähetiksi tai mihinkä lie paketinjakelijaksi en aikanaan nuorena jannuna päässyt. Taisivat sanoa että vaikutan ylikoulutetulta(!)/ylipätevältä hommaan, ja yrittivät tarjota mieluummin ajojärjestelijän hommia, joka tuntui silloin työelämään tottumattomasta, epävarmasta nuoresta pojasta ihan liian vaativalta hommalta.

On noita varmaan muitakin, en vain muista niitä enää. Kerran olen myös saanut kenkää, enkä vieläkään tiedä miksi.

On kyllä käsittämätöntä ja surullista jos porukka ei syystä tai toisesta pääse edes mäkkäriin töihin. Tai ylipäätänsä mihinkään muihinkaan myyntitöihin. Enkä tarkoita tällä nyt sitä että hakijassa pitäisi olla jotain vikaa. Kaikki myyntiin liittyvä asiakaspalveluduuni on kyllä palkkaukseen nähden niin kosmista paskaa, että ylipäätänsä ihmetyttää miten kukaan viitsii edes tehdä sitä. Mutta pakko kun pakko.

On siinä silti hirveä epäsuhta monesti vaadittuun ammattitaitoonkin nähden jo rivi-insinöörin ja teknisen myynnin välillä liksoissa, siitäkin huolimatta että rivi-inssit ovat suomessa ihan paskasti palkattuja.
NuoriD

Re: Mihin paskaduuneihin et kelvannut?

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Miten Hämis ja EW ette päässeet mäkkäriin töihin? Siellä nyt on kuitenkin aika monenlaista viheltäjää ja pärstäkertoimelta arvioiden olisitte olleet sieltä edustavammasta päästä.

Siivoojanakin on nykyään aika Uga bugaa suoraan viidakosta.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Mihin paskaduuneihin et kelvannut?

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Mun aikuisikä on mennyt tylsästi eli lukion jälkeen reilu puoli vuotta kenkätehtaalla, josta armeijan kautta poliisikouluun. Haku Tampereelle ja pääsy. Ennen tätä hain kaupungilta kesätöitä ja sain kaikenlaisia "paskahommia". En osaa sanoa, mistä olen jäänyt paitsi, koska kaupunki muistaakseni aina antoi jotain.

...ainiin, en päässyt siihen työharjoittelupaikkaan, kun halusin, koska ei ollut lapsia tai muuta vahvaa sidettä Tampereelle.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Lilo
Kitisijä
Viestit: 3044
Liittynyt: 26.03.2006 21:27

Re: Mihin paskaduuneihin et kelvannut?

Viesti Kirjoittaja Lilo »

NuoriD kirjoitti:Miten Hämis ja EW ette päässeet mäkkäriin töihin? Siellä nyt on kuitenkin aika monenlaista viheltäjää ja pärstäkertoimelta arvioiden olisitte olleet sieltä edustavammasta päästä.

Siivoojanakin on nykyään aika Uga bugaa suoraan viidakosta.
Onko sulle ND ihan vierasta se, ettei niihin ns. "paskaduuneihinkaan" haluta työntekijöitä, jotka ovat tulossa ko.duuniin vain siitä syystä että on pakko saada rahaa? Ei firman kannata moneenkaan hommaan palkata ylikoulutettua ihmistä, joka motivaatio hommaan on 0 ja joka vilahtaa takaovesta ulos heti kun löytää parempaa.
Artificial Intelligence is no match for natural stupidity.
Manaaja

Re: Mihin paskaduuneihin et kelvannut?

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

NuoriD kirjoitti:Miten Hämis ja EW ette päässeet mäkkäriin töihin? Siellä nyt on kuitenkin aika monenlaista viheltäjää ja pärstäkertoimelta arvioiden olisitte olleet sieltä edustavammasta päästä.

Siivoojanakin on nykyään aika Uga bugaa suoraan viidakosta.
Kas kun se taitaa juuri olla se syy: jos haet vähänkin fiksummanoloisempana, täysipäisempänä ja koulutetumpana jotain paskaduunia kun ei omaa tasoasi vastaavaa duunia ole, työnantaja ajattelee ettei tommonen kaveri voi pysyä motivoituneena tällaisessa duunissa kovin kauaa -> taas uusi hakurumba.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Mihin paskaduuneihin et kelvannut?

Viesti Kirjoittaja exsu »

Mä oon kans hakenut nuo pikaruokalat läpi joskus opiskelujen alkuvaiheessa moneen kertaan. Samoin erilaisia kassahommia ja kausiapulaisen pestejä on tuloksetta tullut haettua, vaikka kassatyöskentelystä oli työkokemustakin pohjalla. Mistään ei kutsuttu edes haastatteluun.

Oman alan paikoista on vain muutama, josta ei olisi tullut haastattelukutsua jos töitä olisi hakenut. Toisaalta hakemusten tasokin on varmaan ollut vähän eri.
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: Mihin paskaduuneihin et kelvannut?

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

Onhan noita paljonkin.
- teknisten jutskien myyjäksi moneenkin paikkaan. Olin kuulema ylikoulutettu ja liian fiksu
- päälikkötason hommia moneenkin paikkaan. Sama syy kuin edellä.
- johtohommiin em päällikkötason yläpuolelle. Sama syy kuin edellä.

Nyt sitten kahta edellistä heikommalla palkalla ja vähemmillä huolilla monenlaisena asiantunijana. Eikä kiinnnnosta paskan vertaa. Väännän usein noiden mut palkkaamatta jättäneiden kanssa ja toteavat että mun pitäis olla niiden pomo - johon olen todennut: miksette palkanneet ?! Pari noista on sanonut tuon oman pomoni kuulleen..
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Mihin paskaduuneihin et kelvannut?

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Paskaduuneista olen päässyt kaikkiin, joihin olen hakenut. En tosin ole hakenut kuin kahteen firmaan, joissa työskentelin yhteensä kuutena vuotena. Ensimmäisellä kerralla 16 vuotiaana oli kyllä tuuria, koska pääsin kun jollekin muulle ei kelvannutkaan.

Noin muuten, jos olen päässyt haastatteluun, niin olen päässyt yhtä lukuunottamatta myös töihin. Peruuntunut keissi oli opiskelujen loppupuolella, mutta ei sinne kukaan muukaan päässyt, kun markkinatilanne heikkeni kevään mittaan ja firmassa tuli enemmän paineita irtisanomisiin kuin palkkaamiseen.

Työhakemuksia en ole juurikaan lähettänyt, vaan ekaa kesätyötä lukuunottamatta kaikki työpaikat on tulleet suoraan kysymällä, suhteilla tai molemmilla. Vanhemmista ei ole ekaa kesätyöpaikkaa lukuunottamatta ollut hyötyä.

Uskon, että normaalissa markkinatilanteessa töitä löytyy niille, jotka tuottavaan työhön kykenee. Töitä ei välttämättä saa jokakerralla vaan voi joutua vähän etsimään, vaihtamaan alaa ja/tai muuttamaan työn perässä. Lama-aikaan voi joutua hakemaan työpaikkoja pitempään.

Toisaalta olen viettänyt myös pitkiä aikoja maailmalla hummailemassa työ- ja tukimarkkinoiden ulkopuolella ja se on mielestäni opettavaista, kannatettavaa ja käytetyn rahan arvoista.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Manaaja

Re: Mihin paskaduuneihin et kelvannut?

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Voisko Dave ottaa mut duuniin? Voisin tulla sihteerix, enkä vaadi ku kolme tonttua kuussa. Lisäx kirjotan suomee paremmin ku niba ja yli 400 merkkii minsas!

Lisäksi olen kaikkien alojen asiantuntija.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Mihin paskaduuneihin et kelvannut?

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Onpas täällä monta provoa, joihin jätän nyt astumatta. Mutta summa summarum, olen aina päässyt kaikkiin töihin joihin olen hakenut. Aiempien kommenttien perusteella taidan sitten olla tyhmä ja ansaitakin ihan hemmetin vähän.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
NuoriD

Re: Mihin paskaduuneihin et kelvannut?

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Manaaja kirjoitti:Voisko Dave ottaa mut duuniin? Voisin tulla sihteerix, enkä vaadi ku kolme tonttua kuussa. Lisäx kirjotan suomee paremmin ku niba ja yli 400 merkkii minsas!

Lisäksi olen kaikkien alojen asiantuntija.
En mä uskalla. Veisit kuitenkin mun duunin ja naiset.
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Mihin paskaduuneihin et kelvannut?

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

NuoriD kirjoitti:Siivoojanakin on nykyään aika Uga bugaa suoraan viidakosta.
Kiva asenne sulla. Tuo nimittäin, että tummaihoinen olisi automaattisesti huonoin mahdollinen työntekijä, ja jos siis johonkin duuniin on tummaihoinenkin päässyt, niin kaikki muutkin pääsevät kunhan vain suostuvat ottamaan työtä vastaan. :roll:
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8599
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Mihin paskaduuneihin et kelvannut?

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Mä nyt oikein tiedä onko ne olleet paskaduuneja joihin en ole päässyt. Mä olen aika vähän hakenut koskaan mihinkään töihin, kesätöihin rautakauppaan en kelvannut, enkä myöhemmin RAY:n pelinhoitajaksi. Se jäi ihmetyttämään aikanaan ettei Kuopion Ravintola-Extrasta mukamas löytynyt mitään tarjottavaa minulle, vaikka olin vatitarjoilutaitoinen ja koulut käynyt. Muuten kun luokkakaverit hommia sitä kautta saivat. Ei se ihan kamalasti haitannut, olin opiskelijana todella työtä vieroksuva.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Mihin paskaduuneihin et kelvannut?

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

Määritellään vielä, mitä tarkoitin "paskaduunilla": työtä, johon yleisen mielipiteen mukaan ei edellytetä koulutusta eikä työkokemusta. Tarkoitus ei ollut luoda mitään arvoasetelmia näiden ja muiden töiden tekijöiden välille. Itse ihailen mm. ammattitaitoisia ja työnsä ammattiylpeydellä tekeviä siivoojia niin paljon, että tunnetta on vaikea edes alkaa kuvailla. Ja dösäkuskeja (vaikka tämä ammatti ei mahdukaan yo. paskaduunin määritelmään).
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Mihin paskaduuneihin et kelvannut?

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

EveryWoman kirjoitti:
NuoriD kirjoitti:Siivoojanakin on nykyään aika Uga bugaa suoraan viidakosta.
Kiva asenne sulla. Tuo nimittäin, että tummaihoinen olisi automaattisesti huonoin mahdollinen työntekijä, ja jos siis johonkin duuniin on tummaihoinenkin päässyt, niin kaikki muutkin pääsevät kunhan vain suostuvat ottamaan työtä vastaan. :roll:
Totta. Suomalaisissakin on sellaista vipeltäjää joukossa, ettei niistä saa tuottavaa työntekijää millään.

Aikoinaan varastohommia tehdässä ihmettelin ensimmäisenä vuonna minkälaista hiihtäjää sinne palkataan. Sittemmin tajusin, ettei niillä liksoilla parempaa saa ja senkin ryhmän ulkopuolelle jää iso joukko ihmisiä.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Mihin paskaduuneihin et kelvannut?

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

Vagabondo kirjoitti:Uskon, että normaalissa markkinatilanteessa töitä löytyy niille, jotka tuottavaan työhön kykenee.
Toisin sanoen määrittelet "normaalin markkinatilanteen" tilanteeksi, jossa työtä on yhtä monelle kuin tuottavaan työhön kykeneviä on.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Mihin paskaduuneihin et kelvannut?

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

EveryWoman kirjoitti:
NuoriD kirjoitti:Siivoojanakin on nykyään aika Uga bugaa suoraan viidakosta.
Kiva asenne sulla.
Älä jaksa. Itse otsikoit paskaduunin.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Mihin paskaduuneihin et kelvannut?

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

^Niin?
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Mihin paskaduuneihin et kelvannut?

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

NuoriD kirjoitti:Miten Hämis ja EW ette päässeet mäkkäriin töihin? Siellä nyt on kuitenkin aika monenlaista viheltäjää ja pärstäkertoimelta arvioiden olisitte olleet sieltä edustavammasta päästä.
Mjoo; onhan toi nuori B. Streisand tosiaan ihan vetävän näköinen. Ehkä ois pitänyt mennä haastatteluun Barbra-naamari päässä? :D
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 6023
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Mihin paskaduuneihin et kelvannut?

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

Kaikki duunit ovat paskaa, joten lapiohommissa viisi päivää viikossa.
Paras päivä ikinä.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Mihin paskaduuneihin et kelvannut?

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

EveryWoman kirjoitti:
Vagabondo kirjoitti:Uskon, että normaalissa markkinatilanteessa töitä löytyy niille, jotka tuottavaan työhön kykenee.
Toisin sanoen määrittelet "normaalin markkinatilanteen" tilanteeksi, jossa työtä on yhtä monelle kuin tuottavaan työhön kykeneviä on.
90-luvun alkupuolella oli lama ja nyt taas. Siinä välissä oli mielestäni normaali markkinatilanne, jonka olisi tietenkin voinut nimetä loogisesti nousukaudeksi :D

Jos ei siinä välissä saanut töitä, kuulenee tuottavaan työhön kykenemättömien joukkoon, jos ei itse tietoisesti nirsoillut antamieni reunaehtojen kanssa. Saattaa tosin kuulua joukkoon vaikka olisi nirsoillutkin.

EDIT: Poliittisilla päätöksillä voidaan vaikuttaa siihen minkälainen työpanos riittää tuottavaksi työksi.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Vastaa Viestiin