Seksin rajat

Yleinen lätinä jä kitinä
NuoriD

Seksin rajat

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Tämä ei ole nekrotiikassa, koska kyse ei ole siitä

http://www.hs.fi/kulttuuri/artikkeli/As ... 5262539260

Vaikea ja mielenkiintoinen asia. Olisko jollain jotain sanottavaa?

Itse en lähtisi nukkuvaa höyläämään satunnaissa suhteessa. Mutta se on tietysti totta, että jos alkaa nukkuvaa lämmittelemään, niin hän saattaa kropallaan kiihottua ja olla hommassa mukana, vaikka tietoisesti ei olisikaan.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Seksin rajat

Viesti Kirjoittaja annepa »

Minusta nukkuvan paneminen on raiskaus. Myös sammuneen paneminen on raiskaus (lasketaanko sammuneena oleminen nukkumiseksi?).

Kaikkien osapuolten pitää olla tietoisesti suostuvaisia seksiin. Tietysti jos osapuoli on aikaisemmin hereillä ollessaan sanonut että "saat panna mua kun nukun" niin asia on ok, koska silloinhan osapuoli on tietoisesti suostunut.
Viimeksi muokannut annepa, 21.12.2010 11:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Seksin rajat

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Ruotsissa ollaan nyt aika lailla hakoteillä. Yleensä seksin rajanvedossa on kyse yksilöiden välisistä asioista, eikä ongelmatapaustenkaan kanssa oikea foorumi ole oikeustalo. Yleensä seksi tarkoittaa edes jonkinlaista ihmissuhdetta, jolloin toisen töppäilyjen pitäisi johtaa ensiksi muutoksiin suhteen laadussa, eikä poliisin kutsumiseen paikalle. Nyt siis oletan, että toinen ei ole sanonut selkeästi ja toistuvasti 'ei'.

Jos toinen on sen 'ein' ilmaissut toistuvasti, niin sitten jokainen fiksu ihminen ottaa aikalisän ja selvittää mistä on kyse. Jos 'ei' kuuluu leikkiin, niin sitten sovitaan joku muu signaali ja silloinkin aletaan uimaan aika syvissä vesissä. Tuommoiseen ei kannata lähteä, ellei panoksena ole molemmille tärkeä ihmissuhde, jolloin molemmat osaavat suhtautua asioihin riittävällä vakavuudella.

Jos ruotsin naisten kertomukset pitävät paikkansa, niin silloin assange on kusipää ja naiset kusipäistä pitäviä idiootteja. Kuuluvatko kusipäät tai idiootit sitten vankilaan? Eivät minun mielestäni.
NuoriD

Re: Seksin rajat

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

annepa kirjoitti:Minusta nukkuvan paneminen on raiskaus.
Aina?
NuoriD

Re: Seksin rajat

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

sivustahuutaja kirjoitti:Jos ruotsin naisten kertomukset pitävät paikkansa, niin silloin assange on kusipää ja naiset kusipäistä pitäviä idiootteja. Kuuluvatko kusipäät tai idiootit sitten vankilaan? Eivät minun mielestäni.
Mä veikkaan, että Assangella on jotain ongelmia seksuaalisuutensa kanssa, mutta sen perusteella mitä luin mm. Guardianista, hän ei mielestäni raiskannut.


http://www.guardian.co.uk/media/2010/de ... nge-sweden
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Seksin rajat

Viesti Kirjoittaja annepa »

NuoriD kirjoitti:
annepa kirjoitti:Minusta nukkuvan paneminen on raiskaus.
Aina?
Lue se viesti loppuun.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
NuoriD

Re: Seksin rajat

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

annepa kirjoitti:
NuoriD kirjoitti:
annepa kirjoitti:Minusta nukkuvan paneminen on raiskaus.
Aina?
Lue se viesti loppuun.
Eli jos hellusi lämmittelee sinua nukkuessasi, kroppasi vastaa lämmittelyyn ja hellusi panee sinua, niin onko se raiskaus vai ei?
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Seksin rajat

Viesti Kirjoittaja annepa »

NuoriD kirjoitti:
annepa kirjoitti:
NuoriD kirjoitti:
Aina?
Lue se viesti loppuun.
Eli jos hellusi lämmittelee sinua nukkuessasi, kroppasi vastaa lämmittelyyn ja hellusi panee sinua, niin onko se raiskaus vai ei?
Mikä tässä on niin vaikeaa ymmärtää?
"Tietysti jos osapuoli on aikaisemmin hereillä ollessaan sanonut että "saat panna mua kun nukun" niin asia on ok, koska silloinhan osapuoli on tietoisesti suostunut."

Eli ei, nukkuvan paneminen ei aina ole raiskaus. Riippuu siitä mitä aikaisemmin hereillä ollessa on puhuttu ja sovittu.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Seksin rajat

Viesti Kirjoittaja exsu »

annepa kirjoitti:Minusta nukkuvan paneminen on raiskaus. Myös sammuneen paneminen on raiskaus (lasketaanko sammuneena oleminen nukkumiseksi?).

Kaikkien osapuolten pitää olla tietoisesti suostuvaisia seksiin. Tietysti jos osapuoli on aikaisemmin hereillä ollessaan sanonut että "saat panna mua kun nukun" niin asia on ok, koska silloinhan osapuoli on tietoisesti suostunut.
Periaatteessa samaa mieltä. Tosin itse kaipaisin jotain termiä, jolla erottaa nämä sellaisesta väkivaltaisesta puskaraiskauksesta. Painivat kuitenkin eri sarjassa. "Lievä raiskaus" on ihan naurettava termi, mutta jotain luvatonta käyttöönottoa tähän tarvittaisiin.

Voidaanko samassa ketjussa keskustella siitä, onko maksullisen naisen vastuulla, jos asiakas panee paljaalla ja saa taudin, tai edes tartuntariskin?
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Seksin rajat

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

NuoriD kirjoitti:
annepa kirjoitti:Minusta nukkuvan paneminen on raiskaus.
Aina?
Ja nukkuvan koskettelu on seksuaalista hyväksikäyttöä, mikäli asiasta ei ole muistettu kirkkaasti sopia. Esim. tissien hiplaaminen vaimoa herättäessä voi johtaa yllätysseksisyytteeseen.

Vitsit ja rikosnimikkeet sikseen. Jos oletetaan, että kyseessä on vakisuhde, niin kannattaa muistaa, että nukkuvasta osapuolesta tuo tilanne ei pääsääntöisesti ole mitenkään miellyttävä. Tuosta syystä asiasta on hyvä sopia selkeästi ja silloinkin tältä panijalta edellytetään pelisilmää. Vakisuhteen ulkopuolella raiskaussyyte onkin sitten jo ihan mahdollinen ja oikeutettu.

Jos haluaa liikkua harmaalla alueella, niin asioista kannattaa puhua.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Seksin rajat

Viesti Kirjoittaja exsu »

NuoriD kirjoitti: Eli jos hellusi lämmittelee sinua nukkuessasi, kroppasi vastaa lämmittelyyn ja hellusi panee sinua, niin onko se raiskaus vai ei?
En mä näe, että mun miehellä on sen kummempaa oikeutta mun kroppaan kuin muillakaan. Tietysti jos ajatellaan niin, että puoliso tuntee mut niin hyvin että tietää miten suhtautuisin asiaan, niin se on eri, mutta lähtökohtaisesti tahdonvastainen seksi kenen tahansa toimesta on väärin.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Seksin rajat

Viesti Kirjoittaja annepa »

exsu kirjoitti:Tosin itse kaipaisin jotain termiä, jolla erottaa nämä sellaisesta väkivaltaisesta puskaraiskauksesta. Painivat kuitenkin eri sarjassa. "Lievä raiskaus" on ihan naurettava termi, mutta jotain luvatonta käyttöönottoa tähän tarvittaisiin.
Minä mietin itsekin, just tommonen "lievä raiskaus" on inhottava termi. Päätin sitten käyttää ihan vaan raiskaus-sanaa.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Seksin rajat

Viesti Kirjoittaja annepa »

exPertti kirjoitti:
exsu kirjoitti:
NuoriD kirjoitti: Eli jos hellusi lämmittelee sinua nukkuessasi, kroppasi vastaa lämmittelyyn ja hellusi panee sinua, niin onko se raiskaus vai ei?
En mä näe, että mun miehellä on sen kummempaa oikeutta mun kroppaan kuin muillakaan. Tietysti jos ajatellaan niin, että puoliso tuntee mut niin hyvin että tietää miten suhtautuisin asiaan, niin se on eri, mutta lähtökohtaisesti tahdonvastainen seksi kenen tahansa toimesta on väärin.
Käykö sama toisinkin päin? Pitääkö Cosmopolitanin toimitus haastaa oikeuteen raiskaukseen yllyttämisestä kun ne jakavat (huhujen mukaan) neuvoja miten herättää mies ottamalla suihin?
Minä kyllä ensin herättäisin miehen hellästi silittelemällä ja sitten vasta ottaisin suihin.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Seksin rajat

Viesti Kirjoittaja exsu »

exPertti kirjoitti: Käykö sama toisinkin päin? Pitääkö Cosmopolitanin toimitus haastaa oikeuteen raiskaukseen yllyttämisestä kun ne jakavat (huhujen mukaan) neuvoja miten herättää mies ottamalla suihin?
Miksei kävisi? Jos ei ole varmuutta siitä, että miehelle on OK että noin tehdään, niin sitten on parempi jättää väliin. Cosmon lukeminen voidaan mun puolesta kokonaisuudessaan määrätä rangaistavaksi.
NuoriD

Re: Seksin rajat

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

sivustahuutaja kirjoitti: Jos oletetaan, että kyseessä on vakisuhde, niin kannattaa muistaa, että nukkuvasta osapuolesta tuo tilanne ei pääsääntöisesti ole mitenkään miellyttävä.
:?:

Tarkoitatko, että käsittääksesi vakisuhteessa on pääsääntöisesti epämiellyttävää havahtua siihen, että kumppani herättää seksillä?
NuoriD

Re: Seksin rajat

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

annepa kirjoitti:
NuoriD kirjoitti:
annepa kirjoitti:
Lue se viesti loppuun.
Eli jos hellusi lämmittelee sinua nukkuessasi, kroppasi vastaa lämmittelyyn ja hellusi panee sinua, niin onko se raiskaus vai ei?
Mikä tässä on niin vaikeaa ymmärtää?
"Tietysti jos osapuoli on aikaisemmin hereillä ollessaan sanonut että "saat panna mua kun nukun" niin asia on ok, koska silloinhan osapuoli on tietoisesti suostunut."

Eli ei, nukkuvan paneminen ei aina ole raiskaus. Riippuu siitä mitä aikaisemmin hereillä ollessa on puhuttu ja sovittu.
Eli jos et ole hellullesi sanonut noin ja heräisit pimmpi märkänä siihen, että hän höyläisi sinua, niin sinut olisi raiskattu?

Entä jos hän vain sormettaisi sinua? Seksuaalinen hyväksikäyttö?
NuoriD

Re: Seksin rajat

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

annepa kirjoitti:
exPertti kirjoitti:
exsu kirjoitti:
En mä näe, että mun miehellä on sen kummempaa oikeutta mun kroppaan kuin muillakaan. Tietysti jos ajatellaan niin, että puoliso tuntee mut niin hyvin että tietää miten suhtautuisin asiaan, niin se on eri, mutta lähtökohtaisesti tahdonvastainen seksi kenen tahansa toimesta on väärin.
Käykö sama toisinkin päin? Pitääkö Cosmopolitanin toimitus haastaa oikeuteen raiskaukseen yllyttämisestä kun ne jakavat (huhujen mukaan) neuvoja miten herättää mies ottamalla suihin?
Minä kyllä ensin herättäisin miehen hellästi silittelemällä ja sitten vasta ottaisin suihin.
Miksei hellästi silittäminen olisi seksuaalista ahdistelua, jos toinen nukkuu?
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Seksin rajat

Viesti Kirjoittaja annepa »

NuoriD kirjoitti: Eli jos et ole hellullesi sanonut noin ja heräisit pimmpi märkänä siihen, että hän höyläisi sinua, niin sinut olisi raiskattu?

Entä jos hän vain sormettaisi sinua? Seksuaalinen hyväksikäyttö?
Joo kyllä tähän suuntaan mentäisiin. Miksi sormettaminen ei olisi raiskaus?
NuoriD kirjoitti: Miksei hellästi silittäminen olisi seksuaalista ahdistelua, jos toinen nukkuu?
Hellästi silittäminen ei välttämättä ole seksuaalinen teko. Hellästi silittämällä herättämisen jälkeen voin kysyä myös että haluatko aamiaisen sänkyyn tarjoiltuna.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Seksin rajat

Viesti Kirjoittaja exsu »

NuoriD kirjoitti: Tarkoitatko, että käsittääksesi vakisuhteessa on pääsääntöisesti epämiellyttävää havahtua siihen, että kumppani herättää seksillä?
Mä olen kyllä myös tässä käsityksessä.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Seksin rajat

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

NuoriD kirjoitti:
sivustahuutaja kirjoitti: Jos oletetaan, että kyseessä on vakisuhde, niin kannattaa muistaa, että nukkuvasta osapuolesta tuo tilanne ei pääsääntöisesti ole mitenkään miellyttävä.
Tarkoitatko, että käsittääksesi vakisuhteessa on pääsääntöisesti epämiellyttävää havahtua siihen, että kumppani herättää seksillä?
Ehkä pääsääntöisesti oli väärä todennäköisyys, mutta riskit ovat silti liian suuria, että suosittelisin nukkuvan panemista parisuhteessakaaan. Uni on jännä juttu ja herätessä kaikki ei aina toimi kuten valveilla. Tämä kuuluu ehdottomasti niihin juttuihin, joihin pitää saada jotain suostumusta ennalta, jotta homma ei plörinäksi mennessään johda parisuhteen heikkenemiseen.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Seksin rajat

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

NuoriD kirjoitti:Miksei hellästi silittäminen olisi seksuaalista ahdistelua, jos toinen nukkuu?
Toisen silittäminen ilman suostumusta on yhtä tuomittava asia kuin lääkärien harrastama tissien hively.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Seksin rajat

Viesti Kirjoittaja exsu »

sivustahuutaja kirjoitti: Uni on jännä juttu ja herätessä kaikki ei aina toimi kuten valveilla.


Riippuu varmaan myös elämäntilanteesta, mutta mulle on ainakin uni niin pyhä asia, että varsinkaan arkena sen häiritseminen jollain lähmimisyrityksillä ei mitä todennäköisemmin johda toivottuun lopputulokseen.

Joku loma-ajan päiväunilta herättely on jo vähän eri asia, mutta annepan tavoin suosisin kyllä jotain pehmeämpää lähestymistapaa, hittoako niitä käsiä tarvii nukkuvan genitaaleille tunkea ennen kun saa tyyppiä edes vähän heräämään?

Muutenkin koko seksiherätyshommasta tulee helposti sellainen fiilis, että vastapuolen on pakko saada tyydyttää tarpeensa minuun juuri nyt, olin sitten hereillä tai en, mistä tulee jo lähtökohtaisesti aika vastenmielistä.
So Hard

Re: Seksin rajat

Viesti Kirjoittaja So Hard »

sivustahuutaja kirjoitti:Jos ruotsin naisten kertomukset pitävät paikkansa, niin silloin assange on kusipää ja naiset kusipäistä pitäviä idiootteja. Kuuluvatko kusipäät tai idiootit sitten vankilaan? Eivät minun mielestäni.
Entäs jos kusipäällä on tietämättään HIV tai Herpes ja kusipää tartuttaa sen toimiessaan kusipäisesti ja vasten partnerin tahtoa?
NuoriD

Re: Seksin rajat

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

annepa kirjoitti:
NuoriD kirjoitti: Eli jos et ole hellullesi sanonut noin ja heräisit pimmpi märkänä siihen, että hän höyläisi sinua, niin sinut olisi raiskattu?

Entä jos hän vain sormettaisi sinua? Seksuaalinen hyväksikäyttö?
Joo kyllä tähän suuntaan mentäisiin. Miksi sormettaminen ei olisi raiskaus?
.
Raiskaus käsittääkseni edellyttää lain mukaan sukupuoliyhteyttä. Mutta eihän tässä nyt laista puhuta, eli toki voihan sitä raiskaukseksi nimittää jos haluaa.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Seksin rajat

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

So Hard kirjoitti:
sivustahuutaja kirjoitti:Jos ruotsin naisten kertomukset pitävät paikkansa, niin silloin assange on kusipää ja naiset kusipäistä pitäviä idiootteja. Kuuluvatko kusipäät tai idiootit sitten vankilaan? Eivät minun mielestäni.
Entäs jos kusipäällä on tietämättään HIV tai Herpes ja kusipää tartuttaa sen toimiessaan kusipäisesti ja vasten partnerin tahtoa?
Tuossa tuo 'vasten tahtoa' on se clue. Jos ihan oikeasti on toistuvasti ja selkeästi sanottu 'ei', niin silloinhan kysymys on ihan selvästi raiskauksesta, vaikka oltaisiin viettämässä timanttihääpäivää ilman hiviä.

Ei kannata yrittää asetelmaa musta-valkoiseksi silloin kun nimenomaan puhutaan harmaasta alueesta, jossa kiellot ja sallitut asiat ovat molemmille osapuolille hämäriä. Tässä ruotsin tarinassahan kiellettiin panemasta ilman kumia, mutta sitten pantiin kuitenkin vastustelun ollessa ilmeisesti tasoa 'älä sika paina ilman kumia, et paina ilman kumia, lisää, ilman kumia'-tasoa. Fiksu ihminen tekee tahtonsa kristallinkirkkaaksi vaikka sitten huutamalla ja pyrkii tarvittaessa poistumaan tilanteesta. Jos kaksi rattijuoppoa ajaa kolarin, niin molemmissa on vikaa, vaikka toinen tulisikin kolmion takaa.
Vastaa Viestiin