Pitäisiko elää kuten opettaa?

Yleinen lätinä jä kitinä
Dave

Pitäisiko elää kuten opettaa?

Viesti Kirjoittaja Dave »

Otetaan klassikko: Homie puhuu eläinten oikeuksista ja vetää natsikanaloiden munia ja lihaa.

Onko se jeesh? Mitä välii?

Mun mielestä sillä jossain määrin on väliä.
Boner

Re: Pitäisiko elää kuten opettaa?

Viesti Kirjoittaja Boner »

No ei tartte. Opetan minäkin muksulleni monta ylevää asiaa, joista itse en ole piitannut tai piittaa tuon taivaallista.

Esimerkiksi vittumaiselle naapurille voin sanoa että suksi helvettiin siitä marisemasta, mutta poikani ei niin saa sanoa. Sen on opittava fiksummaksi kuin isänsä. :lol:
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Pitäisiko elää kuten opettaa?

Viesti Kirjoittaja exsu »

Boner kirjoitti:No ei tartte. Opetan minäkin muksulleni monta ylevää asiaa, joista itse en ole piitannut tai piittaa tuon taivaallista.
Jotain tähän tyyliin. Kouluttajana ja esimiehenä ohjeistan ihmisiä toimimaan tavalla, jota en itse noudata. Lasten kanssa olen vielä edellistäkin pahempi. Kumppaniltakin odotan välillä sellaista huomaavaisuutta johon en välttis itse veny. Oon tältä osin aika paska ihminen.

Oon mä silti sitä mieltä, että sitä voi puhua tietyistä ihanteista ja tavoitteista suht. hyvällä omiksella, vaikka ei itsekään niihin yltäisi.
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 6023
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Pitäisiko elää kuten opettaa?

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

Onhan se varsin tekopyhää opettaa yhtä ja tehdä toista. Koitan välttää.
Paras päivä ikinä.
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3886
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Re: Pitäisiko elää kuten opettaa?

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

Kovasti koitan elää kuten saarnaan. Joskus onnistuu, joskus ei, toivottavasti yleensä kyllä.
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Pitäisiko elää kuten opettaa?

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Ei pidä, mutta suotavaa se olisi. Kyse on usein uskottavuudesta ja vilpittömän kuvan antamisesta.
Viimeksi muokannut Ylermi Ylihankala, 08.02.2011 13:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Dumis

Re: Pitäisiko elää kuten opettaa?

Viesti Kirjoittaja Dumis »

Arvasin että pohjustus liittyy Homoboyhin, ootte niin helppoja.
Manaaja

Re: Pitäisiko elää kuten opettaa?

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Ei missään nimessä. Mitä enemmän jengi panee, sitä vähemmän mulle jää neitsyitä.
CeDell Davis

Re: Pitäisiko elää kuten opettaa?

Viesti Kirjoittaja CeDell Davis »

Kirosanoista tuli mieleen, että kettu on oikein toimiva sana lapsen suuhun. Korvaa sujuvasti sen yleisimmin käytetyn kirosanan. No, toimii ainakin meillä. Mutta noin muuten suoritan niin kuin sanon. Onhan se nyt snadisti pöljää neuvoa muita tekemään näin ja samalla itse tekee noin. Ihme konsultteja!
Avatar
Cavallo
Elämätön Kitisijä
Viestit: 355
Liittynyt: 24.06.2010 19:45

Re: Pitäisiko elää kuten opettaa?

Viesti Kirjoittaja Cavallo »

Saarnaan boheemin elämän iloista ja ylistän irrationaalisen ajattelun hedelmällisyyttä.
Oikeasti mä juoksen oravanpyörässä ja yritän epätoivoisesti pitää kiinni keskiluokkaisesta elintasosta.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Pitäisiko elää kuten opettaa?

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Vaahtoan elämän olevan perseestä ja niinhän se meikäläisellä suurimmaksi osaksi onkin, joten turha tulla nillittämään ettenko makaisi niinkuin petaan.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
AngryBird

Re: Pitäisiko elää kuten opettaa?

Viesti Kirjoittaja AngryBird »

Yritän olla saarnaamatta mutta sen minkä saarnaan, toteutan myös itse. En vaadi muilta enempää kuin mihin itse pystyn.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12290
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pitäisiko elää kuten opettaa?

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Dave kirjoitti:Otetaan klassikko: Homie puhuu eläinten oikeuksista ja vetää natsikanaloiden munia ja lihaa.

Onko se jeesh? Mitä välii?

Mun mielestä sillä jossain määrin on väliä.
En pidä itseäni tekopyhänä. Koska en ole koskaan väittänyt olevani "parempi" ihminen, vaikka puhun eläinten oikeuksista. Toiseksi on kyse siitä millainen teho, vaikutus omilla teoilla faktisesti on. En usko että Mcdonaldsia esim. paljonkaan heilauttaisi jos ryhtyisin boikotoimaan sitä.

Kolmanneksi: pidän edelleen kiinni väitteestäni että kun otetaan historiallista perspektiiviä niin huomataan että lainsäädännön muutokset ovat valtavan paljon tehokkaampi tapa korjata suuria epäkohtia kuin kuluttajaboikotit.

Miksi meillä ON häkkikanaloita, turkistarhoja, eläinkokeita? Koska lainsäädäntö sallii ne.

Miksi meillä EI OLE esim. lapsityövoiman käyttöä, kuolemanrangaistuksia tai kauppaliikeitä jotka myyvät huumeita? Koska lainsäädäntö kieltää ne.

Verrataan vielä:

On olemassa eettisesti kyseenalainen tuote X. Kumpi tehoaa paremmin:

1) Kehotetaan kuluttajia boikotoimaan ko. tuotetta. Boikotointi perustuu tietysti vapaaehtoisuuteen.

2) Lainsäädännöllä kielletään ko. tuotteen valmistaminen, levittäminen, myynti ja hallussapito. Kieltoihin liittyy selvät sanktiot. Esim. sakkoa tai ei-sokerileipurin-valmistamaa kakkua.

Siis kumpi metodi tehoaa paremmin?
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Bruce Willisika

Re: Pitäisiko elää kuten opettaa?

Viesti Kirjoittaja Bruce Willisika »

Boner kirjoitti:No ei tartte. Opetan minäkin muksulleni monta ylevää asiaa, joista itse en ole piitannut tai piittaa tuon taivaallista.
Toi on paljolti sidonnaista siihen rooliin, mitä vanhemmat pakostakin joutuvat jossain määrin vetämään, jottei kakarat tapa toisiaan tai joudu laitoksiin. Vähän sama kuin joku opettajan rooli; jos muksuille paljastaisi heti kärkeen, että oikeasti aikuiset ihmiset vaan ryyppää ja nai tai ainakin pyrkivät siihen, lasten pitäminen ruodussa seuraavat n vuotta kävisi toivottoman raskaaksi.
Cavallo kirjoitti:Saarnaan boheemin elämän iloista ja ylistän irrationaalisen ajattelun hedelmällisyyttä.
Oikeasti mä juoksen oravanpyörässä ja yritän epätoivoisesti pitää kiinni keskiluokkaisesta elintasosta.
Tää osuu ehkä lähimmäksi omaa olemustani. Paitsi että yritän pitää kiinni yläluokkaisesta elintasostani, jota ei ole koskaan ollutkaan.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Pitäisiko elää kuten opettaa?

Viesti Kirjoittaja annepa »

AngryBird kirjoitti:Yritän olla saarnaamatta mutta sen minkä saarnaan, toteutan myös itse. En vaadi muilta enempää kuin mihin itse pystyn.
Näin. Ja lisäksi kannattaa käyttäytyä niin että siitä kestää puhua jälkeenpäin muillekin kuin päiväkirjalleen (joka haudataan munalukolla suljettuna betoniin jälkeenpäin).
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
sissus
Kitisijä
Viestit: 9
Liittynyt: 31.01.2011 12:17

Re: Pitäisiko elää kuten opettaa?

Viesti Kirjoittaja sissus »

Mä olen pahimman luokan pelkuri ja aina rohkaisemassa muita.
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5039
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Pitäisiko elää kuten opettaa?

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

AngryBird kirjoitti:Yritän olla saarnaamatta mutta sen minkä saarnaan, toteutan myös itse. En vaadi muilta enempää kuin mihin itse pystyn.
En jaksakaan kirjottaa omaa kommenttia, kun se oli jo laitettu tänne.

Noin yleisesti ottaen pyrin välttämättä saarnaajia. En vain jaksa kuunnella sellaista paatosta.
Avatar
scarface
Elämätön Kitisijä
Viestit: 306
Liittynyt: 07.04.2011 22:12

Re: Pitäisiko elää kuten opettaa?

Viesti Kirjoittaja scarface »

Riemumieli kirjoitti:Onhan se varsin tekopyhää opettaa yhtä ja tehdä toista. Koitan välttää.
Juu, sama.
Vastaa Viestiin