Onko väärin?

Yleinen lätinä jä kitinä

Onko väärin, jos tunnen oloni epämukavaksi Saharan eteläpuolisesta Afrikasta peräisin olevan ihmisen seurassa?

On
4
21%
Ei
10
53%
EOS
5
26%
 
Ääniä yhteensä: 19

Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Onko väärin?

Viesti Kirjoittaja Niba »

Kreitsu kirjoitti:
Niba kirjoitti:Enkä ymmärrä miksi pitäisi harrastaa jotain small talkkia heidän kanssaan?
No miksi pitäisikään, pakottaako joku sinua siihen :?:
No Dave puhui seurassaolemisen vaikeudesta? Mietin että yleensä tuollainen small talk on keino laukaista tällainen ikävä tilanne? Ja selittelyksihän se taas meni. Mutta sydämelliset kiitokset sinulle Kreitsu ettet minua pakota small talkkiin kenenkään kanssa vastoin tahtoani! :wink:

En tiedä mutta jotenkin Lontoossa käydessäni mustat, keltaiset ja muunkin väriset eivät häirinneet, muta Suomeen palattuani ei samaa vaikutusta ollut, voi tietenkin olla että vieraana ollessani kaikki muutkin näytti vieraalta tai sitten se oli vain vanha siirtomaafiilis.
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12291
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Onko väärin?

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Kieliyhteisö päättää mikä on sanojen merkitys. Ei auta selittää että "tuo on minulle neutraali sana" tms. Jos kieliyhteisö päättää että sana x on loukkaava, se on silloin loukkaava.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Dave

Re: Onko väärin?

Viesti Kirjoittaja Dave »

nowaysis kirjoitti:Kyllä se neutraali termi puuvillapeltojen aikaan taisi olla "negro", nigger silloinkin halventava.
Hups. Tämä olikin vastaus niballe. Sorry, en huomannut, kun en juuri koskaan lue N-miehen juttuja.
Manaaja

Re: Onko väärin?

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Homeboy65 kirjoitti:Kitinäyhteisö päättää mikä on homiksen kohtalo. Ei auta selittää että "SA sentään pitää minusta" tms. Jos kitinäyhteisö päättää että homie hyppää kaivoon, se on silloin hypättävä.
Noniin, no-brainer, hyppäähän pituutta.
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: Onko väärin?

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

Manaaja kirjoitti:
Homeboy65 kirjoitti:Kitinäyhteisö päättää mikä on homiksen kohtalo. Ei auta selittää että "SA sentään pitää minusta" tms. Jos kitinäyhteisö päättää että homie hyppää kaivoon, se on silloin hypättävä.
Noniin, no-brainer, hyppäähän pituutta.
On väärin. Ainakin se, että kirjoitat valheellisesti omaa tekstiäsi, tosin minun mielestäni se on hauskaa... :shock: .

Manaaja hyvä tai pahahan sä oot, avattaresi on huonompi kuin tavallisesti. Se on väärin! Viitsitkö vastata omalle avatar-kyselylleni saisinko ottaa Heidin avattarekseni, Ottaisin eri kuvan kun sulla oli. Se on niin hauska ja minunnäköinen.
Ethän enää pelkää minua! Se olisi myös väärin.

Daven alkuperäistä en muista nyt mutta vastaan että se on väärin.

SA
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12291
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Onko väärin?

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Manaaja kirjoitti:
Homeboy65 kirjoitti:Kitinäyhteisö päättää mikä on homiksen kohtalo. Ei auta selittää että "SA sentään pitää minusta" tms. Jos kitinäyhteisö päättää että homie hyppää kaivoon, se on silloin hypättävä.
Noniin, no-brainer, hyppäähän pituutta.
En hyppää.

Nythän on niin, että kieli on sosiaalinen ilmiö, sitä on vain yhteisöissä.

Yksilö on tietysti vapaa kielenkäytön suhteen, mutta jos hän haluaa tulla ymmärretyksi hänen on muistettava että kieliyhteisö päättää sanojen merkityksistä. Jos jokainen keksisi sanoille omia merkityksiään joko päämerkityksiä (denotaatioita) tai sivumerkityksiä (konnotaatioita) oltaisiin tilanteessa jossa jokaisella olisi ikään kuin oma kielensä, mikä olisi haitaksi ymmärrykselle.

Esim.

Poliisi (päämerkitys)
lainvalvoja (sivumerkitys, kunnioittava)
kyttä (sivumerkitys, halventava)

Minä voin kutsua henkilö X:ää mäntiksi ja se on faktisesti loukkaus koska kieliyhteisön mukaan tuo on halventava sana. Ei auta jos selittelen että minulle tuo on neutraali sana tai että ennen tuo tarkoitti jotain heinää tms.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
RolloTomasi
Kitisijä
Viestit: 2360
Liittynyt: 06.09.2006 7:50
Paikkakunta: Maa

Re: Onko väärin?

Viesti Kirjoittaja RolloTomasi »

Muistaakseni Homien kohtalo on, että se röpöttää.
Since I cannot prove a lover, to entertain these fair well-spoken days, I am determined to prove a villain and hate the idle pleasures of these days.
Avatar
scarface
Elämätön Kitisijä
Viestit: 306
Liittynyt: 07.04.2011 22:12

Re: Onko väärin?

Viesti Kirjoittaja scarface »

Emmä tiedä onksseniin väärin tuntea oloaan nihkeeks jonkun itäsavolaisen lähellä ollessaan :D

Eli ei. Mun mielestä hyvällä tavalla realismia peliin elämässä joka suunnalla, myös näissä "rotuasioissa". En ole rasisti, en ole koskaan ollukkaan.
Vastaa Viestiin