Onko väärin?

Yleinen lätinä jä kitinä

Onko väärin, jos tunnen oloni epämukavaksi Saharan eteläpuolisesta Afrikasta peräisin olevan ihmisen seurassa?

On
4
21%
Ei
10
53%
EOS
5
26%
 
Ääniä yhteensä: 19

Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 6023
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Onko väärin?

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

Latinot ovat kuumakalleja ääliöitä tai viiksekkäitä kurppia. Eivät todellakaan valkoisia.
Paras päivä ikinä.
Manaaja

Re: Onko väärin?

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Vesper kirjoitti:Lasketaanko latinot valkoisiin vai onko nekin jotain väärää sakkia?
Riippuu tietysti puhutaanko miehistä vai naisista.
CeDell Davis

Re: Onko väärin?

Viesti Kirjoittaja CeDell Davis »

Ai hitsi. Muistin just että mussa on mannen verta. Eli olen mustin mies täällä? No mut turha tulla oven taakse - se on moraa kylkiluihin just saman tien ja kysellään sitten jälkeen... Jos henki pihisee. Tai vitut kyselen. Paskaa sakkia kaikki valkolaiset. Niin että tulkaa vain tänne, pakkaseen mahtuu :)
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23472
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Onko väärin?

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

CeDell Davis kirjoitti:Ai hitsi. Muistin just että mussa on mannen verta.
Muistaakseni "kantasuomalaisella" oli 1% mahdollisuus, ettei veressä tule hiukan hamekansan geenenä.

Anteeksi jos pilasin kuumat päiväunet.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
CeDell Davis

Re: Onko väärin?

Viesti Kirjoittaja CeDell Davis »

Bluntly kirjoitti:
CeDell Davis kirjoitti:Ai hitsi. Muistin just että mussa on mannen verta.
Anteeksi jos pilasin kuumat päiväunet.
Ei se mitään. Ai nous, että on tota notkeempaa verta :) Harmi etten siltikään osaa tanssia :(
RP

Re: Onko väärin?

Viesti Kirjoittaja RP »

Niin on mussakin, kuningas suvun verta itseasiassa, että mites musta mies sun veres, oisko jotain sukuvihaa meidän välillä? *terottaa puukkoa*
CeDell Davis

Re: Onko väärin?

Viesti Kirjoittaja CeDell Davis »

RP kirjoitti:Niin on mussakin, kuningas suvun verta itseasiassa, että mites musta mies sun veres, oisko jotain sukuvihaa meidän välillä? *terottaa puukkoa*
Lähetäänkö hippasille? I'm loaded ;)

edit: Eikäkö vastasin väärin. Oikea vastaus, tai kysymys, on tietenkin: Osaatko sä tanssia?
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 6023
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Onko väärin?

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

Tuli romaneista mieleen tämänpäiväinen Hurstin juttu, jossa romanit olivat vieneet suhteelliseen uuteen Volvo V70:een useamman ruokapussin. Mutta sellaisia heimoveljet ovat, vievät kaiken vaikka kaikki-1 annettaisiin ilmaiseksi. Eikös heimoveljen initiaatioriitti ole kovan istuminen?

Romaniveri olisi aika nou nou kuNppanissa ja vielä jos olisi sukulaisissa pussihousuja, niin karkuun pitäisi lähteä ja lujaa.
Paras päivä ikinä.
RP

Re: Onko väärin?

Viesti Kirjoittaja RP »

CeDell Davis kirjoitti:
RP kirjoitti:Niin on mussakin, kuningas suvun verta itseasiassa, että mites musta mies sun veres, oisko jotain sukuvihaa meidän välillä? *terottaa puukkoa*
Lähetäänkö hippasille? I'm loaded ;)

edit: Eikäkö vastasin väärin. Oikea vastaus, tai kysymys, on tietenkin: Osaatko sä tanssia?
Joo, rytmi on verissä! Sieltä lie tulee myös hyvä teräaseiden käsittelytaitoni, varsinainen luonnonlahjakkuus kerrassaan.

Pakko sanoa, mummini siskot ovat nuorina olleet hitsin kauniita otuksia, niissä näkyi vielä mustalaisen ja valkolaisen yhtyminen. Saatille lähtijöistä ei ollut pulaa, en ihmettele.

Riemiksen ei kannata tehdä puolisonsa puolelta sukututkimusta, meissä jokaisessa asuu pieni hevosvaras ;)
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16661
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Onko väärin?

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Dave kirjoitti:
urpiainen kirjoitti:
Dave kirjoitti:"Neekeri"-sanan käytöstä en kuitenkin vetäisi herneitä nenään. Mielestäni se on kitinäkaanonia samoin kuin nussiva maailma tai tinttitukkainen geelihipsijä. Ei tarkoita kitinässä samaa kuin muualla.
Mun mielestä, yllätys yllätys, sun analogiasi on susi. "Nussivan maailman" ja "tinttitukkaisen geelihipsijän" käytölle on varsin vaikea konstruoida vuosisataista käyttöperinnettä äärimmäisen verisine historioineen ja epätasa-arvoisine valta-asemineen. Sikäli kun noihin muihin käsitteisiin jotain oikeita valta-epätasa-arvoja liittyy, menevät ne päinvastoin kuin neekeri-sanan kanssa: ne ovat suunnattu valtaapitäviä vastaan, ei lyötyjen lyömiseksi.

Lisäksi kielenkäyttösi vahvistaa tätä käsitystä, että toki Kitinässä keskustelemme me, jotka oletusarvoisesti ja itsestäänselvästi olemme muuta kuin ne toiset, neekerit. Ikään kuin Kitinässä ei olisi, eikä voisi tulla, mustaihoista kirjoittajaa. Keksustelet ihonväriasioista kontekstissa, josas ilman muuta oletat, että keskusteluun osallistuvat ja saavat osallistua vain valkoihoiset. Tympeä kielenkäyttösi vahvistaa tällaisia epätoivottuja muureja.
^Joo-o. Mutta jos MINÄ sanon "neekeri" niin se on subtiilia ironiaa, ei rasismia.

:leuhka:
Jatkan päivän teemaani, eli Daveen kohdistuvia hyökkäyksiä, kaivamalla tämän pari päivää vanhan jutun taas esiin.

Mun mielestä sä olet tässä nyt siinä mielessä epäjohdonmukainen, että sä itse olet ollut aika konsistentisti vetämässä hernettä nenään esim. Crowbarin ja 1108:n vauvantappojutuista ja vastaavista. Tietyssä mielessä niiden tosiasiallinen sosiaalis-historiallinen painolasti ja sitä kautta vakavuus on kuitenkin täysin olematonta verrattuna sun ratkiriemukkaaseen neekerihuumoriisi. Lisäksi siinä asiayhteydessään, eli Kanarian vetovoimatekijöiden määrittelyssä, taisit kyllä käyttää termiä ei-missään-Kitinämielessä vaan juuri siinä pahimmassa yleismerkityksessä.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Dave

Re: Onko väärin?

Viesti Kirjoittaja Dave »

urpiainen kirjoitti:
Dave kirjoitti:
urpiainen kirjoitti: Mun mielestä, yllätys yllätys, sun analogiasi on susi. "Nussivan maailman" ja "tinttitukkaisen geelihipsijän" käytölle on varsin vaikea konstruoida vuosisataista käyttöperinnettä äärimmäisen verisine historioineen ja epätasa-arvoisine valta-asemineen. Sikäli kun noihin muihin käsitteisiin jotain oikeita valta-epätasa-arvoja liittyy, menevät ne päinvastoin kuin neekeri-sanan kanssa: ne ovat suunnattu valtaapitäviä vastaan, ei lyötyjen lyömiseksi.

Lisäksi kielenkäyttösi vahvistaa tätä käsitystä, että toki Kitinässä keskustelemme me, jotka oletusarvoisesti ja itsestäänselvästi olemme muuta kuin ne toiset, neekerit. Ikään kuin Kitinässä ei olisi, eikä voisi tulla, mustaihoista kirjoittajaa. Keksustelet ihonväriasioista kontekstissa, josas ilman muuta oletat, että keskusteluun osallistuvat ja saavat osallistua vain valkoihoiset. Tympeä kielenkäyttösi vahvistaa tällaisia epätoivottuja muureja.
^Joo-o. Mutta jos MINÄ sanon "neekeri" niin se on subtiilia ironiaa, ei rasismia.

:leuhka:
Jatkan päivän teemaani, eli Daveen kohdistuvia hyökkäyksiä, kaivamalla tämän pari päivää vanhan jutun taas esiin.

Mun mielestä sä olet tässä nyt siinä mielessä epäjohdonmukainen, että sä itse olet ollut aika konsistentisti vetämässä hernettä nenään esim. Crowbarin ja 1108:n vauvantappojutuista ja vastaavista. Tietyssä mielessä niiden tosiasiallinen sosiaalis-historiallinen painolasti ja sitä kautta vakavuus on kuitenkin täysin olematonta verrattuna sun ratkiriemukkaaseen neekerihuumoriisi. Lisäksi siinä asiayhteydessään, eli Kanarian vetovoimatekijöiden määrittelyssä, taisit kyllä käyttää termiä ei-missään-Kitinämielessä vaan juuri siinä pahimmassa yleismerkityksessä.
Harmi, että ehdit sanoa tämän ennen minua. Koen tärkeäksi kertoa, että tajusin tämän asian itsekin pari päivää sitten sulattaessani pihaa toholla.

Aiemmin ei ollut tullut mieleenikään, että joku saattaisi loukkaantua neekerihuumoristani yhtä aidosti ja omasta mielestään oikeutetusti, kuin minä perheeseeni kohdistetuista raiskauspuheista tai sikiöhuumorista.

Mitä veikkaat, Urpiainen, tunnetko samaa tuskaa neekeripuheistani kuin minä em. Crowbarin ja Numban puheista?
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18754
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Onko väärin?

Viesti Kirjoittaja Niba »

Mustalaista ei ole tippaakaan minussa, varmaan neanderthalia normimäärä 1-4%, tietoni mukaan äidin puolelta 1/8 venäläistä ja 1/16 ruotsalaista, joten en ole täydellisen puhdasverinen suomalainen, neekereistä en pidä heidän hajunsa ja värinsä takia, mustalaisten kanssa ollut kaikennäköistä paskaa nuorempana.. Kaikki tietenkin selviäisi geenitutkimuksesta, mutta olen säästänyt 130€ ja kaksi pumpulipuikkoa vielä.. Kännissä olen paljon suvaitsevaisempi mutta selvinpäin en yhtään..
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16661
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Onko väärin?

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Dave kirjoitti:tajusin tämän asian itsekin pari päivää sitten sulattaessani pihaa toholla.
Itse kunkin pitäisi hankkia elämä. Mä funtsailin tätä maatesani hereillä lumiauran kolinoita kuunnellen.
Dave kirjoitti:Aiemmin ei ollut tullut mieleenikään, että joku saattaisi loukkaantua neekerihuumoristani yhtä aidosti ja omasta mielestään oikeutetusti, kuin minä perheeseeni kohdistetuista raiskauspuheista tai sikiöhuumorista.

Mitä veikkaat, Urpiainen, tunnetko samaa tuskaa neekeripuheistani kuin minä em. Crowbarin ja Numban puheista?
No en mä osaa oikein vertailla yhteismitallisesti eri henkilöiden eri asioista kokemien tuskien objektiivista voimakkuutta. Itse koin noiden kahden tyypin sikiöjutut varsin vastenmielisinä ja totaalisen urpoina, ja sinun neekeripuheesi taas sosiaaliselta vakavuudeltaan suurempana, vaikka ei se minua nyt henkilökohtaisesti erityisesti toki loukannutkaan. Mähän olen Kitinä-approved valkoinen lihaa syövä heteromies.

Vaikka siis sanoin, että noiden kahden sankarin sikiöjutut ovat olleet minusta typeriä ja tympeitä, täytyy minun myöntää, että Crowbarin tapaan minäkin tunnen sen verran vetoa jonkinlaiseen teini-nietzscheläisyyteen, että etuoikeutetusta asemastasi toistuvasti ilman huolen häivää viljelemäsi neekeri-"huumori" on minusta niin epämiellyttävää, että se on hetkittäin saanut minut jopa melkein (muttei kuitenkaan) symppaamaan sitä, miten C. pyrki ravistelemaan sinua sinun yksityiseen elämääsi osuvilla mauttomuuksilla.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Dave

Re: Onko väärin?

Viesti Kirjoittaja Dave »

^Harmi, että ei ole olemassa kalibroitua internet-tuska-o-meteriä.

Jos koet yhtä suurta tuskaa neekeri-"huumoristani", niin pystyt hillitsemään itsesi huomattavasti minua paremmin.

Mutta yhtä kaikki, lopetan N-sanan käytön. Ainakin kitinässä. Mahdollisesti (todennäköisesti) myös IRL.
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Onko väärin?

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Hienoa. N-sanan käyttö ei anna kenestäkään fiksua kuvaa, koskaan.
Prepare for the worstest.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9417
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Onko väärin?

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Jos mä käytän "neekeri" sanaa, niin se on puhtaasti protestina kukkahattutätejä ja muita maailman parantajia kohtaan. Sanan oppiessani siinä ei ollut minkäänlaista negatiivista tunnelatausta. Taisin olla jo teini-ikäinen, kun ensimmäisen kerran näin neekerin IRL.

Mä en oikein tykkää, että jotkut jeesustelijat tulee avautumaan, miten pitäisi elää ja kuinka joku mielestäni täysin neutraali ilmaisu on pahasta ja sitä ei saisi käyttää. Pitää muuttaa kaupallisten tuotteiden nimiä ja paketteja, jotka on tehty ilman pahaa tarkoitusta, koska maahanmuuttaneet kokee ne loukkaaviksi. Tutustuisivat uuden asuinmaansa historiaan ja tajuaisivat, että täällä asustaa takapajuine eristäytynyt kansa, joka itsekin on vasta ryöminyt esiin savikuopistaan, eikä meillä ole mitään tekemistä sen kanssa mitä maailmalla on puuhattu menneinä vuosisatoina. Siitä on ihan turha kaataa kakkaa meidän niskaan. Ei ole meidän vika, eikä meidän ongelma. nii, vittu.

Tää ei ollu puhtaasti Urpiaiselle, vaan noin yleisenä kommenttina neekeri-sanasta käytyyn keskusteluun viimeisen reilun 20 vuoden aikana. Ei mulla ihonväri mikään ongelma ole.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
RP

Re: Onko väärin?

Viesti Kirjoittaja RP »

Vagabondo kirjoitti:Pitää muuttaa kaupallisten tuotteiden nimiä ja paketteja, jotka on tehty ilman pahaa tarkoitusta, koska maahanmuuttaneet kokee ne loukkaaviksi.
Mä kyllä väitän että tolkuissaan olevat mamut ei näistä loukkaannu vaan tajuavat kyllä nyanssit näissä. Väitän että loukistelijat ovat jossain ihan muualla = maailmanparantajat.
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Onko väärin?

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Neekeriksi kutsuminen on vähän sama kuin sanoisi Downin syndroomaista mongoloidiksi. Sitäkin kuulee, vaikka aika juntiltahan se kuulostaa näin 2000-luvulla. Maakuntien kouluttamattomille ikäihmisille sallittakoon.
Prepare for the worstest.
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Onko väärin?

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

RP kirjoitti:[

Mä kyllä väitän että tolkuissaan olevat mamut ei näistä loukkaannu vaan tajuavat kyllä nyanssit näissä. Väitän että loukistelijat ovat jossain ihan muualla = maailmanparantajat.
Meillähän on myös KKK-marketti, joka herättää kauhunsekaista hilpeyttä monissa ulkkareissa. Myös Fanipalat naurattavat.


fanny [ˈfænɪ]
n pl -nies Slang
1. Taboo Brit the female genitals
2. Chiefly US and Canadian the buttocks
Prepare for the worstest.
Boner

Re: Onko väärin?

Viesti Kirjoittaja Boner »

nowaysis kirjoitti: Downin syndroomaista mongoloidiksi. Sitäkin kuulee, vaikka aika juntiltahan se kuulostaa näin 2000-luvulla. Maakuntien kouluttamattomille ikäihmisille sallittakoon.

Mun mutsi on ollut koko ikänsä kys. alalla töissä. Mongoista se on puhunut aloittaessaan, lopettaessaan ja puhuu yhä 65 vuotiaana about 40 vuoden uran jälkeen. Ehkä mongo-nimike on sinun korviisi loukaava, mutta heille se on vaan hyväksyttävä nimike.

Vai mikä koulutus sillä pitäisi olla, että tajuaisi mongo-nimikeen olevan neekeri-sanaan rinnastettava töykeys?
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9417
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Onko väärin?

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

RP kirjoitti:
Vagabondo kirjoitti:Pitää muuttaa kaupallisten tuotteiden nimiä ja paketteja, jotka on tehty ilman pahaa tarkoitusta, koska maahanmuuttaneet kokee ne loukkaaviksi.
Mä kyllä väitän että tolkuissaan olevat mamut ei näistä loukkaannu vaan tajuavat kyllä nyanssit näissä. Väitän että loukistelijat ovat jossain ihan muualla = maailmanparantajat.
Mutta sillä verukkeella nämä maailman tuskaa täynnä olevat ammattisyyllistäjät pitivät keskustelua yllä koko 90-luvun. Kyllä ne muistaakseni joskus raahas jonkun tumman syyntakeettoman julkkiksen todistajaksi televisioon antamaan lausunnon, kuinka loukkaava milloin mikäkin tuote oli. Mutta ongelma on tosiaan näissä ymmärtäjissä.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Onko väärin?

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Boner kirjoitti: Vai mikä koulutus sillä pitäisi olla, että tajuaisi mongo-nimikeen olevan neekeri-sanaan rinnastettava töykeys?
Kyky omaksua uutta tietoa = uusi sana riittäisi. Maailma muuttuu, Eskoseni. Eikä siis sulle tai sun mutsille suunnattu, ylipäänsä vaan. Toiset ei pysty hyväksymään muutosta, ja jumittavat samassa hamaan loppuun saakka.

Ja kuten sanoin, tietyissä ryhmissä ymmärrän tämän kielenkäytön. Espoolainen keski-ikäinen lääkäri ei edusta ko. ryhmää.
Prepare for the worstest.
Boner

Re: Onko väärin?

Viesti Kirjoittaja Boner »

nowaysis kirjoitti: Kyky omaksua uutta tietoa = uusi sana riittäisi. Maailma muuttuu, Eskoseni. Eikä siis sulle tai sun mutsille suunnattu, ylipäänsä vaan. Toiset ei pysty hyväksymään muutosta, ja jumittavat samassa hamaan loppuun saakka.
Niin tai te "muututte" ja haluatte siinä samassa muidenkin muuttuvan tahtonne mukaan.
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Onko väärin?

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

No, maailma on muuttunut ennen "meitä" ja tulee muuttumaan meidän jälkeemme. "Mikään ei ole pysyvää, paitsi muutos." :oops:
Prepare for the worstest.
RP

Re: Onko väärin?

Viesti Kirjoittaja RP »

nowaysis kirjoitti:
RP kirjoitti:[

Mä kyllä väitän että tolkuissaan olevat mamut ei näistä loukkaannu vaan tajuavat kyllä nyanssit näissä. Väitän että loukistelijat ovat jossain ihan muualla = maailmanparantajat.
Meillähän on myös KKK-marketti, joka herättää kauhunsekaista hilpeyttä monissa ulkkareissa. Myös Fanipalat naurattavat.


fanny [ˈfænɪ]
n pl -nies Slang
1. Taboo Brit the female genitals
2. Chiefly US and Canadian the buttocks
Ovatko joutuneet käymään terapiassa? Pitäisikö Suomen tarjota kriisiapua? Vai onko tämä kenties addressin paikka?

Neekeri on itselleni hyvin neutraalia sana, enkä jaksa vaivautua repimään pelihousujani jos joku sitä käyttää. On tässä elämässä nyt herrajumala tärkeämpiä ja mielenkiintoisempiakin asioita.

Toki onhan se tyylikkäämpää kun rasse puhuu mustaihoisista ja vaikka antirasse neekereistä. Saatana, meneehän siinä pieni ihminen sekaisin jos ei osaa hahmottaa omaa nenäänsä pidemmälle. Nekrusta pauhaamisen voisin ymmärtää vaikka en, koska edelleen se parempaa tekemistä-kortti.

Toisin on taas sellaiset ilmaisut kuin karvakädet, ählyt, ählämit jne. Tuskin kukaan käyttää näitä sanontoja neutraalissa saati positiivisessa mielessä.
Vastaa Viestiin