Huuda mun sotilasarvoa

Yleinen lätinä jä kitinä

Sotilasarvosi?

Yliluutnantti tai enemmän
3
7%
Luutnantti
0
Ei ääniä
Aliluutnantti/vänrikki
4
10%
Ylikersantti-Sotilasmestari
1
2%
Kersantti
2
5%
Alikersantti
2
5%
Korpraali
0
Ei ääniä
Sotamies
10
24%
Sivari
5
12%
Mies, ei armeijaa eikä sivaria
0
Ei ääniä
Nainen, ei armeijaa
15
36%
 
Ääniä yhteensä: 42

So Hard

Re: Huuda mun sotilasarvoa

Viesti Kirjoittaja So Hard »

urpiainen kirjoitti:
So Hard kirjoitti:Kontrollikysymys
Tää taitaa olla, hyvin harvinaista kyllä, aihe, joista mulla ja sulla ei ole käytössä yhteistä kieltä. Minusta tämä on argumentaatiota ihan huuhaa-tasolla: ei näitä voi mitenkään mielekkäästi verrata.
Minusta puolustusvoimat ja poliisi ja vartijat ovat kaikki omalla tavallaan samanlaisia instituutioita - rauhanpuolustajat ja hipit suhtautuvat asenteella, kunnes sattuu omaan nilkkaan.

Mähän olen pahanilkinen porvarien provokaattori, ei siinä mitään.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Huuda mun sotilasarvoa

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

So Hard kirjoitti:Ei se ole yli kaksinkertainen verratuna keskimääräiseen asepalvelusaikaan.
Vagabondo kirjoitti:Ei varusmies saa omaa palvelusaikaansa valita. Puolustusvoimat kyllä nykyään kysyy mielipidettä, mutta kaikki valinnat tekee puolustusvoimat. Miksi sivareilla pitäisi olla erivapaus valita lyhyempi palveluaika?
No kai tuossa ajatuksena on se, että harva nyt varsinaisesti pakotetaan olemaan pidempään kuin minimiajan, jos se tärkeä asia on. Sinänsä olen kyllä samaa mieltä, että tuo on paljon parempi argumentti kuin palvelustuntien tai yleisen kuormittavuuden taivastelu. Nykyinen kesto on kai aika tarkkaan 1,5 x keskimääräinen asepalveluksen kesto ja siltä kannalta tosiaan perusteltu. Kansainvälisesti suhteellisen hyäksytty kanta kai kuitenkin on, että 9 kk olisi perusteltu.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Huuda mun sotilasarvoa

Viesti Kirjoittaja Gat »

Haemaeraemies kirjoitti:
Gat kirjoitti:ÖÖÖÖ... siis miten nuo hommat tehtiin silloin ennen kun sivareita ei juuri ollut? Vai onko muka nykyään työvoimapula nimenomaan kouluttamattomasta työvoimasta, jota sivarit ovat?
Mielenkiintoinen väite, oma kokemuspohja kertoo eriä. Lapinjärvellä huoneessani oli melkein valmis lekuri, OTM ja dippa-inssi. Oli siellä sitten ihan perus-IT jamppaa, varastojätkää, 2x puuseppä sekä muita ammatinharjoittajia, opiskelamassa, vastavalmistuineita ja kaikkea siltä väliltä.

Tottakai sellaiseen otantaan mahtuu surkeita tissiposkia, jolla ei ole mitään erikoisskilssejä vielä siunaantunut, mutta ainakin omassa koulutusryhmässä (ryhmä07/Vuosi06) aines oli hyvinkin normaalia.
No daa.. saattavat ne olla vaikka tuplatohtoreita. Mutta ei oikeaa koulutusta siihen, mitä sivarina tekevät. Tarkoitin tietenkin, että kierrätettävät sivarit vievät työpaikan siihen duuniin oikeasti vuosien ajan koulutetulta henkilöstöltä. Nykyään kun kuulemma ei ole varaa maksaa. Vaikka maa on vaurastunut. Mulla esimerkkinä mutuna siis nuo kirjastonhoitajat. Sivukirjastoja on lakkautettu ja nyt asiakaspalvelun työtkin tekevät sivarit, joilla ei ole koulutusta eikä mahdollisesti mitään kiinnostusta kirjallisuuteen ja tiedonhankintaan. Pomonaan konttorissa sitten oikea kirjastonhoitaja.
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3886
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Re: Huuda mun sotilasarvoa

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

So Hard kirjoitti:
urpiainen kirjoitti:
So Hard kirjoitti:Kontrollikysymys
Tää taitaa olla, hyvin harvinaista kyllä, aihe, joista mulla ja sulla ei ole käytössä yhteistä kieltä. Minusta tämä on argumentaatiota ihan huuhaa-tasolla: ei näitä voi mitenkään mielekkäästi verrata.
Minusta puolustusvoimat ja poliisi ja vartijat ovat kaikki omalla tavallaan samanlaisia instituutioita - rauhanpuolustajat ja hipit suhtautuvat asenteella, kunnes sattuu omaan nilkkaan.

Mähän olen pahanilkinen porvarien provokaattori, ei siinä mitään.
Niin, toi on ihan aiheellinen kysymys. Toisaalta, puolustan itseäni tarpeen tullen, eli hyväksyn voimankäytön ruumillisen uhan edessä. Mutta, sen täytyy rajoittua ehdottomasti siihen ett uhka on torjuttu, tai on mahdollisuus paeta tilanteesta. En hyväksy voimankäyttöä esimerkiksi nakkikiska-casessa, eli kun älykäs sanottava loppuu niin voimankäyttö alkaa.

Aloin miettimään ett koska olisin turvautunut poliisin apuun, ja muitan sen tapahtuneen yhden (1) kerran. Iltalomilla ollut Tykkimies Vesa päätti että ei sovi 15vee teinin skeitata kylällä ja ajatteli viestittää sanomaansa kiertopotkulla päähän. Menin tekemään rikosilmoitusta, niin nauroivat summeriin ja käskivät tulla uudestaan kun on jotain oikeaa syytä.

Etsin tyypin käsiini omia reittejä pitkin, marssiin Skylän esikuntaan ja vaadin ukkelin puheilleni. Vetosi muistamattomuuteen ja humalaan, asiasta sovittiin jotain nimellisiä korvauksia jos jätän jutun siihen. En siis saanut mitään pysyviä vammoja, paitsi vitutti hulluna ja sen takia päätinkin pumppaa tykäriltä rahaa.

Olisin voinut hoitaa asian maksamalla potut pottuina ja osoittaa jätkä kylän sekopäille jotka olisivat hyvin mieluusti viinapullon siivittämänä muiluttanut jätkää.

Mutta en ole sivistymätön moukka.
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3886
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Re: Huuda mun sotilasarvoa

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

Gat kirjoitti:
Haemaeraemies kirjoitti:
Gat kirjoitti:ÖÖÖÖ... siis miten nuo hommat tehtiin silloin ennen kun sivareita ei juuri ollut? Vai onko muka nykyään työvoimapula nimenomaan kouluttamattomasta työvoimasta, jota sivarit ovat?
Mielenkiintoinen väite, oma kokemuspohja kertoo eriä. Lapinjärvellä huoneessani oli melkein valmis lekuri, OTM ja dippa-inssi. Oli siellä sitten ihan perus-IT jamppaa, varastojätkää, 2x puuseppä sekä muita ammatinharjoittajia, opiskelamassa, vastavalmistuineita ja kaikkea siltä väliltä.

Tottakai sellaiseen otantaan mahtuu surkeita tissiposkia, jolla ei ole mitään erikoisskilssejä vielä siunaantunut, mutta ainakin omassa koulutusryhmässä (ryhmä07/Vuosi06) aines oli hyvinkin normaalia.
No daa.. saattavat ne olla vaikka tuplatohtoreita. Mutta ei oikeaa koulutusta siihen, mitä sivarina tekevät.
Ai, ne lekurit meni sairaaloihin, OTM teki myös itselleen kuuluvia hommia, IT-jätkät pääsi kaikki oman alan hommiin. Mie en ollut oman alan hommissa, koska varsinaista omaa alaa ei vielä ollut, mutta pääsin tekemään itseäni kiinnostavia asioita ja opin paljon uutta.
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
CeDell Davis

Re: Huuda mun sotilasarvoa

Viesti Kirjoittaja CeDell Davis »

So Hard kirjoitti:Yksi menetty opiskeluvuosi kun en voinut lukea pääsykokeeseen, merkittävä kriisi parisuhteessa kun oli heti kärkeen 3 viikkoa kiinni edes ilman yhtään iltavapaata siviilissä
Nyt ymmärän sua merkittävästi paremmin.
So Hard

Re: Huuda mun sotilasarvoa

Viesti Kirjoittaja So Hard »

urpiainen kirjoitti:Nykyinen kesto on kai aika tarkkaan 1,5 x keskimääräinen asepalveluksen kesto ja siltä kannalta tosiaan perusteltu. Kansainvälisesti suhteellisen hyäksytty kanta kai kuitenkin on, että 9 kk olisi perusteltu.
Keskimääräinen asevelvollisuusaika on 8 kk. Sivari on vissiin 12 kk. Keskimäärin asevelvollinen käyttää aikaansa univormussa karkeasti vähintään liki kaksinkertaisen määrän tunneissa mitattuna. Ei sitä voi täysin huomiotta jättää. Kuten edellä antamissani esimerkeissä totesin, siviilipalvelus ei haittaa ansioita, opintoja tai sosiaalisia suhteita missään määrin niin paljon kuin asepalvelus.

Kansainväliset käytännöt ei juurikaan kiinnosta, koska asevelvollisuusarmeija on aika harvalla maalla ja aika harva maa on sellaisessa geopoliittisessa tilanteessa, että sen olemassaolo on perusteltua. Amnesty on ideologinen järjestö jota geopolitiikka ei kiinnosta. Luulen kyllä että tämä kysymys ratkeaa melko itsestään kun puolustusvoimat pikku hiljaa siirtyy kohti valikoivaa asepalvelusta. Ennustan että sen kehityksen myötä siviilipalvelus katoaa kokaan.
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3886
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Re: Huuda mun sotilasarvoa

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

So Hard kirjoitti:Kuten edellä antamissani esimerkeissä totesin, siviilipalvelus ei haittaa ansioita, opintoja tai sosiaalisia suhteita missään määrin niin paljon kuin asepalvelus.
.
Anteeksi hyvä herra, mutta te puhutte nyt paskaa.

Sivari joutuu itse hoitamaan palveluspaikan, joita on suhteessa vähemän kuin palvelukseen astuvia. Jos ei paikkaa löydy tulee Hösseliä, tai legioonaa. Legioona on siis lapinjärven palvelukeskuksessa suoritettavaa työtä, esimerkiksi lumikasan lapiointia nurkasta toiseen, kun ei vaan ole tarpeeksi tehtävää.

Hösselihän on siis henkilökohtainen syy - lomaa, joka ei kuulu palvelukseen. Minua ei otettu heti legioonaan, vaan 6kk hösseliä, tia jos löydän palveluspaikan. 5kk hösselöinnin jälkeen sain puhuttuani itseni legioonaan ja sieltä sitten sain paikan, turhaa odottamista peruskoulutuksen jälkeen tuli siis 5kk.

Unohtamatta esim KELA-vitutusta, minkälaista paskaa se aiheuttaa ihmisille. Oli tosi jees kun helsingin kaupunki osoitti minut asumaan taloon vihdintielle, JOTA EI OLE OLEMASSA. Osoite sitten ilmoitettiin kelaan, joka maksoi oman asuntoni vuokran, kaupunki kun tahtoi säästää vähä massia ja palveluspaikan varjolla pakottivat hyväksymään tuon järjestelyn.

Voisin vielä tilittää vähän sivarin täysin olemattomasta oikeusturvasta, mutta pitää mennä syömään.
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Huuda mun sotilasarvoa

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

urpiainen kirjoitti:No kai tuossa ajatuksena on se, että harva nyt varsinaisesti pakotetaan olemaan pidempään kuin minimiajan, jos se tärkeä asia on.
...Kansainvälisesti suhteellisen hyäksytty kanta kai kuitenkin on, että 9 kk olisi perusteltu.
Kyllä sitä kokoajan tapahtuu. Puolustusvoimat päättää koulutarpeen eri tehtäviin tarpeen mukaan ja, jos ei ole tarpeeksi vapaaehtoisia tai vapaaehtoisten taso ei ole riittävä, niin soveltuvat henkilöt määrätään.

Yleinen asepalvelus loukkaa ihmisoikeuksia, mutta on maan edun mukainen. Miksi niille, jotka siitä haluavat irtisanoutua, pitäisi antaa paremmat oikeudet kuin niille jotka velvollisuutensa yhteiskutaa kohtaan täyttää? Mikään yleismaailmallinen olis kiva kun kaikilla olis kivaa ei mielestäni riitä perusteluksi.

Ja juu, sivarit ei mielestäni täytä velvollisuuttaan, mutta hyvittävät sen, jolloin yhteiskunta voi katsoa olevansa sujut ja sen takia siviilipalvelussa pitääkin olla tietty rangaistuksenomaisuus, koska se ON rangaistus.
Totaalit vois vapauttaa kokonaan. Myös kansalaisuudesta.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
So Hard

Re: Huuda mun sotilasarvoa

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Haemaeraemies kirjoitti:Anteeksi hyvä herra, mutta te puhutte nyt paskaa.
Missä kohtaa? Kaikki kertomani tarinat ovat tosia. Kuten totesin, toisenlaisiakin tarinoita varmasti on.
Sivari joutuu itse hoitamaan palveluspaikan, joita on suhteessa vähemän kuin palvelukseen astuvia. Jos ei paikkaa löydy tulee Hösseliä, tai legioonaa. Legioona on siis lapinjärven palvelukeskuksessa suoritettavaa työtä, esimerkiksi lumikasan lapiointia nurkasta toiseen, kun ei vaan ole tarpeeksi tehtävää.
Kuten totesin, hyväksyisin hyvin 6 kk palvelusajan olosuhteissa jotka muistuttavat armeijaa. Ymmärtääkseni Lapinjärvellä palvelee kuitenkin vain murto-osa sivareista. Onko edes neljäsosa?
Voisin vielä tilittää vähän sivarin täysin olemattomasta oikeusturvasta, mutta pitää mennä syömään.
Tilitä vaan, mutta muista samalla että asevelvollisen oikeusturvaan ei kuulu edes määrätä omien sukkiensa väriä.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Huuda mun sotilasarvoa

Viesti Kirjoittaja Gat »

Haemaeraemies kirjoitti:
Gat kirjoitti:
Haemaeraemies kirjoitti:
Mielenkiintoinen väite, oma kokemuspohja kertoo eriä. Lapinjärvellä huoneessani oli melkein valmis lekuri, OTM ja dippa-inssi. Oli siellä sitten ihan perus-IT jamppaa, varastojätkää, 2x puuseppä sekä muita ammatinharjoittajia, opiskelamassa, vastavalmistuineita ja kaikkea siltä väliltä.

Tottakai sellaiseen otantaan mahtuu surkeita tissiposkia, jolla ei ole mitään erikoisskilssejä vielä siunaantunut, mutta ainakin omassa koulutusryhmässä (ryhmä07/Vuosi06) aines oli hyvinkin normaalia.
No daa.. saattavat ne olla vaikka tuplatohtoreita. Mutta ei oikeaa koulutusta siihen, mitä sivarina tekevät.
Ai, ne lekurit meni sairaaloihin, OTM teki myös itselleen kuuluvia hommia, IT-jätkät pääsi kaikki oman alan hommiin. Mie en ollut oman alan hommissa, koska varsinaista omaa alaa ei vielä ollut, mutta pääsin tekemään itseäni kiinnostavia asioita ja opin paljon uutta.
Todellisuuskin näköjään muuttuu, kun eri ihminen puhuu.
Takuudella ei hoitoalalle sijoitettavilla sivareilla juuri kellään ole edes vuosia kestävää apuhoitajan koulutusta. Eikä kirjastoihin laitettavilla kirjastonhoitajan koulutusta. Sä luettelet jotain Nussivan Rinnakkaistodellisuuden tapauksia, et ruohonjuuritasoa.

Sitäpaitsi nuo spesialistisikin ovat ilmaiskäytössä, vieden työpaikan ja pysyvästi oikeilta palkkatyöläisiltä. Koska BKT on jotain tuplaantunut ajoista, jolloin noista töistä maksettiin palkkaa, mun käsittääkseni uusliberalistisen systeemin tyyliin jotkut vain kahmii voitot, ja työt teetetään enenevässä määrin orjatyövoimalla. Siis tukityöllistetyillä ja sivareilla.

SO HARD puhuu asiaa.
On siinä jumalauta suuri ero, onko 24/7 vajaamielisten alikessujen tai psykopaattiste kapiaisten armoilla... vai tekeekö sivarina siviilitöitä siviilipuljussa siviilipomoille ja vielä pääsee joka iltapäivä pois ja jopa siviilikotiinsa koisimaan.

On tietty intissäkin tuossa eroja. Meidät Kouvolan 6 lääkintämiestä siis majoitettiin Esikuntapatteriin. Me A-kuntoisuusluokituksella, ne muut B-miehiä. Aamuisin me vain noustiin, käytiin vessassa ja löntystettiin sairaalaan töihin. Mutta kerrosta alempana ykköspatterilta (jossa olin alokkaana ollut) kuului lattian läpi joka aamu hirveä jyrinä. Niillä oli koko palvelusajan ohjatut aamutoimet! Siis avattu saippuarasia oikeaan käteen, pyyhe vasemmalle kyynärvarrelle ja riviin järjesty. Mitävittuu, vanhat gonat?

Joskus mietin, olisiko pitänyt venkoilla alkuun B-mieheksi. Mutta toisaalta sisäpalvelus koko ajan Embopatterin arvatenkin huonompien, turhautuneiden kapiaisten silmän alla ei olisi ollut mitään herkkua. Siellä oli kyllä B-miehiä, jotka oli rotevia kuin kuulantyöntäjät. Mutta oi voi, oli joku allergia, joten ei voinut tehdä normipalvelusta. Kumma sitten, että yleensä saattoivat olla pölyisellä kasarmilla.
Viimeksi muokannut Gat, 06.05.2011 14:07. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3886
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Re: Huuda mun sotilasarvoa

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

Gat kirjoitti:. Sä luettele jotain Nussivan Rinnakkaistodellisuuden tapauksia, et ruohonjuuritasoa..
Jos asiaa hokee itselleen tarpeeksi niin sitä tulee totta. Orimattilan Oraakkeli voi mantrallaan ohittaa minkä tahansa oman käsityskyvyn tai maailmankuvan ulkopuolelle asettuvan homman kevyellä olankohautuksella, muistuttaen itseään että nuo kaikki on vaan Rinnakkaistodellisuuden harhoja.
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Huuda mun sotilasarvoa

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Gat kirjoitti: SO HARD puhuu asiaa.
On siinä jumalauta suuri ero, onko 24/7 vajaamielisten alikessujen tai psykopaattiste kapiaisten armoilla... vai tekeekö sivarina siviilitöitä siviilipuljussa siviilipomoille ja vielä pääsee joka iltapäivä pois ja jopa siviilikotiinsa koisimaan.
Asiat pitää osata järjestää. Mä olin melkein joka ilta vapaalla intistäkin, jos ei oltu leirillä.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Huuda mun sotilasarvoa

Viesti Kirjoittaja Gat »

Vagabondo kirjoitti:
Gat kirjoitti: SO HARD puhuu asiaa.
On siinä jumalauta suuri ero, onko 24/7 vajaamielisten alikessujen tai psykopaattiste kapiaisten armoilla... vai tekeekö sivarina siviilitöitä siviilipuljussa siviilipomoille ja vielä pääsee joka iltapäivä pois ja jopa siviilikotiinsa koisimaan.
Asiat pitää osata järjestää. Mä olin melkein joka ilta vapaalla intistäkin, jos ei oltu leirillä.
Meillä lääkintämiehillä oli palveluspukuna lomapuku tai takki naulakossa valkotakki ja VK-kortti aina taskussa esim. ambulanssikeikkojen varalta. Sairaala oli kasarmialueen ulkopuolella. Arvaa kävimmekö puntiksella? Millään Kouvolassa partioivilla kapiaisilla tai jippopartioilla ei ollut mitään aseita sitä vastaan.
Vaikka olisi teoriassa vuorollaan kuulunut hälyryhmään, silloin ei oltu kasarmilla ja molempien puntiksella ollessa sairaalan päivystäjä puhelimessa vain kuittasi, että joo, on ne täällä. :D
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Huuda mun sotilasarvoa

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Gat kirjoitti:Meillä lääkintämiehillä oli palveluspukuna lomapuku tai takki naulakossa valkotakki ja VK-kortti aina taskussa esim. ambulanssikeikkojen varalta. Sairaala oli kasarmialueen ulkopuolella. Arvaa kävimmekö puntiksella?
Miksi puntiksella? Eikö normaali varuskuntavapaa 18-21 koskenut teitä? Joko vaakuna oli sairaalan vieressä sun aikaan? Ei sillä, että keskustan kuppilat olisi kaukana olleet.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Huuda mun sotilasarvoa

Viesti Kirjoittaja Gat »

Vagabondo kirjoitti:
Gat kirjoitti:Meillä lääkintämiehillä oli palveluspukuna lomapuku tai takki naulakossa valkotakki ja VK-kortti aina taskussa esim. ambulanssikeikkojen varalta. Sairaala oli kasarmialueen ulkopuolella. Arvaa kävimmekö puntiksella?
Miksi puntiksella? Eikö normaali varuskuntavapaa 18-21 koskenut teitä? Joko vaakuna sairaalan vieressä sun aikaan? Ei sillä, että keskustan kuppilat olisi kaukana olleet.
No tietysti meillä oli normivapaat, mutta sen lisäksi käytännössä vapaa pääsy ulos koska vaan. Siis keillä muilla muka oli aina lomapuku päällä ja Vapaalla pidettävä VK-kortti omassa taskussa eikä kapiaisten tallessa.

Edit: Minä kävin lähinnä aseman "Montussa" Lääkärit taas Sip Pubissa.
Avatar
Nergal
Kitisijä
Viestit: 1660
Liittynyt: 17.01.2011 18:23
Paikkakunta: Tampere

Re: Huuda mun sotilasarvoa

Viesti Kirjoittaja Nergal »

>>>>
Society failed to tolerate me and I have failed to tolerate society
Avatar
Mylwin
Kitisijä
Viestit: 4593
Liittynyt: 16.08.2005 15:25
Paikkakunta: Kouvostoliitto

Re: Huuda mun sotilasarvoa

Viesti Kirjoittaja Mylwin »

Haemaeraemies kirjoitti:Aloin miettimään ett koska olisin turvautunut poliisin apuun, ja muitan sen tapahtuneen yhden (1) kerran. Iltalomilla ollut Tykkimies Vesa päätti että ei sovi 15vee teinin skeitata kylällä ja ajatteli viestittää sanomaansa kiertopotkulla päähän. Menin tekemään rikosilmoitusta, niin nauroivat summeriin ja käskivät tulla uudestaan kun on jotain oikeaa syytä.
Sori nyt vaan, mutta on vaikea uskoa että missään nauretaan summeriin jos kerrot että sua on pahoinpidelty. Jos näin kävi, niin on kyse aika rajusta virkavirheestä.
Etsin tyypin käsiini omia reittejä pitkin, marssiin Skylän esikuntaan ja vaadin ukkelin puheilleni.
Jos asiasta olisi ollut näyttöä niin se oltaisiin varmasti tutkittu. "toi potki mua päähän" on perusteena aloittaa esitutkinta, mutta koska PV ei ole varsinaisesti poliisiviranomainen niin aika haluttomasti se niihin resurssien takia ryhtyy.

Ei kukaan huvikseen jätä hommia hoitamatta tai kuse kansalaista silmään, kyllä niissä on aina takana joku muu syy.
Kävin katsomassa Mylwinin kuvaa, ja näyttää kyllä just siltä ettei sillä ole yhtään ystävää.
- Ann 2005
Avatar
Mylwin
Kitisijä
Viestit: 4593
Liittynyt: 16.08.2005 15:25
Paikkakunta: Kouvostoliitto

Re: Huuda mun sotilasarvoa

Viesti Kirjoittaja Mylwin »

Ai kolme yliluutnanttia?

Lal.
Kävin katsomassa Mylwinin kuvaa, ja näyttää kyllä just siltä ettei sillä ole yhtään ystävää.
- Ann 2005
Avatar
Mylwin
Kitisijä
Viestit: 4593
Liittynyt: 16.08.2005 15:25
Paikkakunta: Kouvostoliitto

Re: Huuda mun sotilasarvoa

Viesti Kirjoittaja Mylwin »

Haemaeraemies kirjoitti:Ei ole itseasiassa, kummastuttaa vaan, kun toinen jengi tekee selvästi työtä joka tukee yhteiskuntaa ja toinen porukka valmistautuu johonkin _josta voi olla hyötyä_ , mutta valtaosa siellä olevista keskittyy vemppaamiseen, sluibaamiseen ja nakin väistelyyn.
No ei.

Varusmiehet huonoimmillaankin tuottavat koko maanpuolustuksen tukiorganisaation. Lähtien meri- ja ilmavoimien valvonnasta, päättyen maavoimien tilannekeskukseen.

Valitettavasti kyseinen firma ei oikein kykene mitenkään saamaan 19v maitoposkien päähän sitä, että kuinka tärkeää se työ on, ja mitä tapahtuisi jos sitä ei tehtäisi.
Kävin katsomassa Mylwinin kuvaa, ja näyttää kyllä just siltä ettei sillä ole yhtään ystävää.
- Ann 2005
Vastaa Viestiin