Kitinäläisten miittien pöytäkirjat

Info tulevista miiteistä
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Kitinäläisten miittien pöytäkirjat

Viesti Kirjoittaja Gat »

So Hard kirjoitti: 01.01.2020 20:04 2 vuotta akuuttia hätää ei ole akuuttia vaan kroonista. Jokainen auttaja on vain mshdollistaja.
Silti tilanetta ei paranna, jos minut häädetään mokomien laatikoiden takia. Minun elämäni on ainakin äidin kuoleman jälkeen ollut epätoivoisia riuhtaisuja kriisistä toiseen. Niin kivussa, pelossa ja räytyneenä että et tajua. Vaihtoehtona minulle olisi vain kuolema (jota en halua) tai mieluummin jäädä kadulle makaamaan että korjatkaa pois. Ei hyvä niinkään. Mutta kun en jaksa.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Kitinäläisten miittien pöytäkirjat

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Kanna yksi laatikko, huilaa puoli tuntia ja kanna seuraava. Jos ei onnistu, soita muuttomiehet. Ei ole vaikeaa.
Universaali disclaimer.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Kitinäläisten miittien pöytäkirjat

Viesti Kirjoittaja Gat »

So Hard kirjoitti: 01.01.2020 20:45 Kanna yksi laatikko, huilaa puoli tuntia ja kanna seuraava. Jos ei onnistu, soita muuttomiehet. Ei ole vaikeaa.
On se vaikeaa minulle, en pysty. Et tajua laatikoiden kokoa. Jos itse tulisit tänne, huomaisit että ei ole helppoa sinullekaan. Eikä edes perussiivous, kun muutamaan viikkoon pääsee kaaokseen. Vaikka kuinka roskia olen tänääkin vienyt, ei ole lähelläkään siistiä. Voit koska hyvänsä yrittää todistaa väitteeni vääräksi käytännön kokeilulla onko sinullekaan helppoa, ja sitten olisitkin hiljaisempi poika.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12290
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kitinäläisten miittien pöytäkirjat

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Pakko ihmetellä mikä siinä voi olla niin vaikeaa soittaa yksi puhelu muuttofirmaan? Tokko se kovin kalliiksikaan tulee. Tuskin he välittävät siitäkään minkälainen sotku kotonasi on.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12290
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kitinäläisten miittien pöytäkirjat

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Tsekkaa btw tämä saitti: www.muuttomaailma.fi
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: Kitinäläisten miittien pöytäkirjat

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

Gat kirjoitti: 01.01.2020 12:15
Stadinarska kirjoitti: 31.12.2019 0:12 Kiva kun on kirjoitettu, mutta toki on kyllä väärä aihe kun tää on pöytäkirjapalsta.

Mut ei se yhtikäs mittään. Keskusteluhan alkoi niistä.
Sori, en huomioinut että tämä ketju onkin miittiraportteja sinun ja poikaystäväsi välillä.
Stadinarska kirjoitti: 31.12.2019 0:12mutta kyllä tuntuu kummalta tuo Poikuuden tavaramäärä.
Kyllä sitä tänne vuodesta 1967 asti on jotain kertynyt. Vanhempieni kamaa, minun kamaani, ehkä muilla ei ole enää kirjoja ja aikakauslehtiä. Voisin viedä vaikkapa äitivainaani vaatteita roskiinkin, mutta ei nyt ole aikaa lajitella.
Stadinarska kirjoitti: 31.12.2019 0:12Eiköhän se ole drama king-juttua Ymmärrän Gatin olevan jossain määrin älykäs ja kyllä tuo arkipäivän toiminta ei diihen kuvaan astu millään!
On noin ja myös näin. Minä olen vain ihan lopussa. En millään enää yksin pysty, Henkinen ja fyysinen voima ihan lopussa, kuolisin jo kantamiseen. Vaikka miten omaa syytäni, en jaksa enää ja jään ilman apua. Vain ulkomaailman hyökkäyksiä tulee. Homie ehdotti taas McJannen jengia, viestitin ja tuo lähetti vittumaisen viestin että ei suostu. No joo, linkkasi kyllä muuttopalvelufirmoja... mutta sittenkin kämppää pitäisi ensin siivota. Vaikka miten nyt vien kevyitä roskia, ette käsitä, millaisen sotkun saan muutamassa viikossa aikaiseksi Ei-roskien vinttiin kantaminen onkin isompi juttu.. Tilapäisratkaisuja toki, mutta nyt on taas hätätilanne, enkä kuollakaan ihan vielä haluaisi.
Stadinarska kirjoitti: 31.12.2019 0:12 Mutta meneeköhän Homie Poikuudelaan sitten!
Tuskinpa, se paskahousu runkkari vetoaa masikseen, niinkuin ei voisi istua viisi tuntia bussissa.Tule sinäkin ja ota se vätys autosi kyytiin.
Stadinarska kirjoitti: 31.12.2019 0:12Tietääkö Poikuus mitään Orimattilan murhasta? Tunteeko murhatun ja murhaajan?
En.
Poikuudelle:

Tuntuu inhalta tuo poikaystävä-juttu. Mistä tuollainen vitsi kumpuaa???

Joo kyllä mä oikeastaan ymmärrän kun sulla on vanhempiesikin tavaroita, mutta etkö ole jo luopunut monista tavaroista. Ainako niitä tulee lisää? Liioitteletko sinä nyt asiaa ja hiukan "pilailet" asian raskaudella? Eipä silti. Kyllä minä ymmärrän, että olet varmaan surkea järjestyksenpitäjä, mutta et ole siinä yksin. Onko se siivoojanainen sun tyttöystävä. Siis en usko että häntä astut, mutta siis muuten ystävä. Eikö niin?

Joo, vielä ei sovi kuolla jos oot alle 60. Vasta 98 täytettyäsi voit miettiä arkkua. Mut lopeta rööki ja tupakka HETI.

Hui kauheata kun sä haukut Homepoita kamalasti. Paskahousuksi kutsuminen ilman syytä tai syystäkin on hirveätä.

Voidin ehkä tavatakin sinut, mutta tulisin vain itse kahville.

Sillattii. En nyt kaikkea lukenut, mutta So Hard aika kovasanaisesti luki sinulle lakia. Ja Home jakaa linkkejä.

TAMMIARSKA
Stadinarska. Kussakin kuussa eriniminen.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Kitinäläisten miittien pöytäkirjat

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Gat kirjoitti: 01.01.2020 20:53On se vaikeaa minulle, en pysty. Et tajua laatikoiden kokoa. Jos itse tulisit tänne, huomaisit että ei ole helppoa sinullekaan. Eikä edes perussiivous, kun muutamaan viikkoon pääsee kaaokseen. Vaikka kuinka roskia olen tänääkin vienyt, ei ole lähelläkään siistiä. Voit koska hyvänsä yrittää todistaa väitteeni vääräksi käytännön kokeilulla onko sinullekaan helppoa, ja sitten olisitkin hiljaisempi poika.
Voi taivahan tavaton. Jos laatikot on liian isoja, osta läjä pienempiä varastolaatikoita. Semmoisia pahvisia kokoontaitettuja saa kaupasta.

Jos kerran 30 minuutissa kannat säkin roskaa ulos, saat 14 tunnin hereilläoloaikana 28 säkkiä. Montakos sataa niitä säkkejä voi olla?

Sinulla on aina joku selitys miksi ei voi. Ainoa oikea syy on paska asenne ja jatkuva känni/krapula. Siinä ajassa kun olet tänne kitissyt olisi tuottavampi kaveri siirtänyt omakotitalollisen tavaraa.
Viimeksi muokannut So Hard, 02.01.2020 23:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Universaali disclaimer.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Kitinäläisten miittien pöytäkirjat

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Pomodoron sijaan kannattaa käyttää Karhu-tekniikkaa: 25 minuuttia Karhun juomista, sitten 5 minuuttia säkin kantamiseen roskikseen ja paluumatka. 12 tunnissa ehtii hoitaa 24 Karhua, eli ammattikielellä salkun. Säkkejä hoituu roskikseen samassa ajassa myöskin 24, eli ammattikielellä kaksi tusinaa.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12290
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kitinäläisten miittien pöytäkirjat

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

:off:

Kun sinua Gat rahojen mahdollinen loppuminen huolestuttaa niin tässä sijoitusvinkki:
Säästä joka kuukausi matalakuluiseen rahastoon kuten passiiviseen indeksirahastoon. Tällainen rahasto toimii autopilotilla: siihen hankitaan esimerkiksi pörssin 25 suurinta yhtiötä, ilman että kukaan miettisi, ovatko ne hyviä sijoituskohteita vai eivät. Näiden indeksirahastojen kulut ovat matalat, ja ne tuottavat aina vähän alle pörssin keskimääräinen tuoton. Pitkällä aikavälillä se on kelpo tuotto. :wink:
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Kitinäläisten miittien pöytäkirjat

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

Homeboy65 kirjoitti: 04.01.2020 10:31 :off:

Kun sinua Gat rahojen mahdollinen loppuminen huolestuttaa niin tässä sijoitusvinkki:
Säästä joka kuukausi matalakuluiseen rahastoon kuten passiiviseen indeksirahastoon. Tällainen rahasto toimii autopilotilla: siihen hankitaan esimerkiksi pörssin 25 suurinta yhtiötä, ilman että kukaan miettisi, ovatko ne hyviä sijoituskohteita vai eivät. Näiden indeksirahastojen kulut ovat matalat, ja ne tuottavat aina vähän alle pörssin keskimääräinen tuoton. Pitkällä aikavälillä se on kelpo tuotto. :wink:
Aikoinaan laitoin pankin suosituksesta matalan koron rahastoon melkein puolet rahoistani (suosittelivat että enemmän.) Laitoin yhtä paljon määräaikaistilille vastoin suositusta. Kuukauden päästä täysin poikkeuksellisesti rahastot lähtivät syöksykierteeseen ja muutaman kk. päästä loppuivat työt yliopistolla. Odottelin kurssien kääntymistä aika kauan (opintotuella), mutta lopulta oli pakko ottaa tonni takkiin.
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Kitinäläisten miittien pöytäkirjat

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

^Oman elämän Gattaca :D Säästössä sen verran, että 1-2 vuotta voi miettiä mitä tekisi, ja onnistuu pääsemään eroon rahoista, ennen kuin asia hahmottuu.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Kitinäläisten miittien pöytäkirjat

Viesti Kirjoittaja Gat »

So Hard kirjoitti: 02.01.2020 23:17 Voi taivahan tavaton. Jos laatikot on liian isoja, osta läjä pienempiä varastolaatikoita. Semmoisia pahvisia kokoontaitettuja saa kaupasta.

Jos kerran 30 minuutissa kannat säkin roskaa ulos, saat 14 tunnin hereilläoloaikana 28 säkkiä. Montakos sataa niitä säkkejä voi olla?

Sinulla on aina joku selitys miksi ei voi. Ainoa oikea syy on paska asenne ja jatkuva känni/krapula. Siinä ajassa kun olet tänne kitissyt olisi tuottavampi kaveri siirtänyt omakotitalollisen tavaraa.
Sinä et ilmeisesti ymmärrä, mitä on vakava masennus. Isävainaanikaan ei ymmärtänyt ennen kuin vasta viimeisinä vuosinaan. SIteerasi jotain jääkiekkovalmentajaa joka että: "Todellinen masennus ei ole että kylläpä nyt on vähän ikävä olo. Vaan se on sitä, ettet pysty enää kengännauhojasikaan solmimaan."

James Potkukelkka Shrink-ketjussa selosti aika hyvin omaa masennustaan johon vetää vaikka mitä itsemääräämiään pillereitä. James sanoi, että vakavimmillaan masennus on sitä, ettei pysty enää edes nousemaan sängystä ylös.

Neil Hardwick kertoi telkussa omasta masennuksestaan, että pahinta ja hyödyttömintä on sanoa masentuneelle: "Ryhdistäydy hyvä mies".

Jonka masentunut totta kai itsekin tietää, ei vaan pysty.

Sinun viisastelusi ovat samaa tasoa. Suunnattu terveille, ei sairaalle.

Alkoholiongelma minulla totta kai on. Muuten henkinen kipu on sietämätön. Nyt en voi lopettaakaan, koska sitten makaisin sängyssä liikuntakyvyttömänä pari vuorokautta. Ja siihen ei ole nyt aikaa.

Myöskään ns hoitoon meno ei käy. Kaikki vietäisiin pois, ja olisin silti taloudellisessa vastuussa. Tilanteeni vain huononisi. Kaikki sellainen interventio vain tappaa minut.

Käytännön apua en saa. Saati ystävien henkistä tukea. Tunsin Helsingin vuosinani vain kaksi ihmistä, ja molemmat ovat minut hylänneet, siis eivät vastaa kun paruin hätääni äitinikin kuoltua.

Se siivoojanainen osoittautui varsinaiseksi sosiaalitapaukseksi. Ei saa vuokrakämppää, koska on "rajatapaus". Luottotiedot menneet ja hänelle on määrätty "asioidenhoitaja" vai mikä "edunvalvoja". ". Ei suostu tulemaan edes tunniksi vain keittiötä siivomaan, ennen kuin saa "omat asiansa järjestettyä". Ts ei koskaan. Samaa tasoa melkein kuin Homien naiset.

Minulla alkaa olla vaihtoehdot vähissä. Olen vanhustenhoitovuosina itsekin loppuunkulunut, ja nyt ihan yksin tyhjiössä. .

Homie on itse asiassa nyt pitkäaikaisin "ihmis" suhteeni. eikä tuokaan suostu istumaan viittä tuntia bussissa, minä kulut maksaen.

Homien sijoitusvinkeistä, että olen pelannut jo, tosin kalliimmilla ohjatuilla rahastoilla. Odottelen öljyn hinnan nousua, ennen kuin loput lunastan .Eikä Homie taida mikään sijoitusguru olla. elämä niin helppoo, että muutaman kympin lainoja ja äitinsa maksaa jopa autonrenkaiden kantamisesta. .Kumma perhe. Muutenhan asuminenkin on hänelle lähes ilmaista ja kävelykuntoa on vielä.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Kitinäläisten miittien pöytäkirjat

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ ymmärtääkseni et ole aina ollut masentunut, mutta silti toteutuskykysi on ollut heikko.

Olen aika varma, että masennuksesi johtuu isokai osaksi siitä, että et saa tehtyä mitään valmiiksi. Vaikutat patalaiskalta ja kun sinulla ei ole ollut painetta muuttaa elintapojasi, niin tuo laiska elämäntapa on pistänyt aivokemiasi sekaisin.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Kitinäläisten miittien pöytäkirjat

Viesti Kirjoittaja Gat »

sivustahuutaja kirjoitti: 06.01.2020 10:46 ^ ymmärtääkseni et ole aina ollut masentunut, mutta silti toteutuskykysi on ollut heikko.

Olen aika varma, että masennuksesi johtuu isokai osaksi siitä, että et saa tehtyä mitään valmiiksi. Vaikutat patalaiskalta ja kun sinulla ei ole ollut painetta muuttaa elintapojasi, niin tuo laiska elämäntapa on pistänyt aivokemiasi sekaisin.
Päinvastoin se, etten saa tehtyä mitään valmiiksi, johtuu masennuksestani. "Patalaiska" on jotain miksi masennusta ennen aikaan sanottiin ja te menestyjät sanotte nyt. Jospas "laiskuus" ja "masennus" ovatkin yksi ja sama asia.

Ja olenhan minä joskus jaksanut monenlaista. Nyt yksinäisenä ei enää ole edes motivaatiota, paitsi pätkittäin elossapysymisvietti. Se toimii vielä, mutta ei riitä yhteiskunnalle.

Siis en minä saa mitään nautintoa toimimattomuudestani. Päinvastoin kärsimystä, joka tappaa minut. Ei mitään että höhhöh tässä vain huvikseni öllöttelen ja runkkailen.

Henkisesti terve en ole koskaan ollut. Ei skitsoilua, mutta nuorenpana vakavaa pakkoneuroosia. Jotka ovat haihtuneet. Oikeastaan harmi, koska hypoteesini mukaan pakkoneuroosi on vauhtipyörä, johon laitetaan tunteet kulumaan. Ja niiden ilmeneminen tarkoittaa suurempaa henkistä energiatasoa.

Niin ja ne antoivat rokotuksen uskishihhulointia vastaan. Joka mielestäni on vain organisoistua kollektiivista pakkoneuroosia, vajakeille jotka eivät ole tarpeeksi luovia keksiäksen omia hullutuksiaan.)

Noh nyt niitä ei minulla enää ole, vain kuolettava toimintakyvyttömyys.

P.S. Homie. Perse bussiin äläkä sammu matkalla.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Kitinäläisten miittien pöytäkirjat

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Hieno kehäpäätelmä.

En voi kantaa laatikoita, koska masennus -> Masennusta ei voi hoitaa, koska laatikot pitää kantaa. Jne. Jne.

Masennus ei kuitenkaan estä ruikuttamaan ja raivoamaan siitä, että ihminen jota säännöllisesti haukut ei suostu tekemään mitä tahdot. Tartu siihen vitun luuriin, tilaa 2 riuskaa muuttomiestä 2 tunniksi ja sanot jätkille että juopon isäni kuolinpesän tavaraa pitää viedä vintille.

Problem solved. Toki voit jatkaa marinaa ja juomista kunnes häätö tulee.
Universaali disclaimer.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Kitinäläisten miittien pöytäkirjat

Viesti Kirjoittaja Gat »

So Hard kirjoitti: 06.01.2020 11:25 Hieno kehäpäätelmä.

En voi kantaa laatikoita, koska masennus -> Masennusta ei voi hoitaa, koska laatikot pitää kantaa. Jne. Jne.

Masennus ei kuitenkaan estä ruikuttamaan ja raivoamaan siitä, että ihminen jota säännöllisesti haukut ei suostu tekemään mitä tahdot. Tartu siihen vitun luuriin, tilaa 2 riuskaa muuttomiestä 2 tunniksi ja sanot jätkille että juopon isäni kuolinpesän tavaraa pitää viedä vintille.

Problem solved. Toki voit jatkaa marinaa ja juomista kunnes häätö tulee.
Vaikea myöntää, mutta muuttofirman suhteen saatat olla oikeassa. Rahalla Saa jne...Ennen Kitinän ehdodusta tuo vaihtoehto ei olisi tullut mieleenkään.Nuukaa sukua.

Kuitenkin toivon, että kämppä olisi ennen niiden karjujen tuloa vähän siistimpi. Näin pikkukaupungissa kun kaikki muut kuin minä tuntevat toisensa. Ja miten selviän siitä vittumaisesta isännöitsijästä... tuskin mitenkään vaikka miten olisin sulava tai kovajätkä tai yhdistelmää. Nyt on kiire, enkä minä jaksa.

Nyt elän pelossa. josko taloyhtiö ryysii väkisin sisään. Vaikea uskaltaa soittaa isännöitsijälle, puhelinfobia nääs.

Homiesta, ja hänen "loukkaamisestaan" .... tuokin olio pettää minut suurimmassa hädässäni...että tiedän Homien viimeaikaisen tapahtuman. Jota en kerro, vaikka Arska on kehoittanut Homieta kertomaan. Minäkin sanoin, että kerro vaan, mutta sitten sinua pilkataan.

En kerro. ei kiristystä. Homiekin tietää minusta asiaa, jota en kerro.

Mutta Homien perse bussiin ja vähän äkkiä.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Kitinäläisten miittien pöytäkirjat

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Gat kirjoitti: 06.01.2020 11:21 Päinvastoin se, etten saa tehtyä mitään valmiiksi, johtuu masennuksestani. "Patalaiska" on jotain miksi masennusta ennen aikaan sanottiin ja te menestyjät sanotte nyt. Jospas "laiskuus" ja "masennus" ovatkin yksi ja sama asia.
Minä olen laiska. Olen aina ollut. Joskus aikanaan sain fyysistä pahoinvointia vastenmielisten töiden tekemisestä.

Tykkään myös alkoholista.

Ymmärsin kuitenkin jo nuorena, että sohvalla istuminen (ja juopottelu) olisi pitemmällä tähtäimellä häviävä strategia. Peräkammarin poikana olisin luultavasti seonnut tähän ikään mennessä.

Juopoksi tulee juomalla. Läskiksi tulee syömällä. Päänupin saa hyvällä todennäköisyydellä sekaisin jättäytymällä yhteisön ulkopuolelle. Mielenterveydrstä pitää pitää huolta siinä missä fyysisestä terveydestäkin. Esim hampaat pitää pestä kahdesti päivässä, vaikka ei napostelisikaan (karhua) pitkin päivää ja söisi aterian jälkeen xylitol pastillin.

YTH listaa mielenterveyden riskejä:

Esimerkkejä mielenterveyden riskitekijöistä nuorilla:

huonot sosiaaliset suhteet = hanki ja yllääpidä hyvä suhteita
päihteiden käyttö = alko kuriin
ongelmat perheessä = ongelmat pitää jotenkin käsitellä, vanhempien tapauksessa pienetkin
vieraantuneisuus = osallistu
oppimisvaikeudet = opeteltava oppimaan, myös aikuisen pitää nykyään oppia useimmissa duuneissa
kiusaaminen, väkivalta ja hyväksikäyttö = poliisi, koulun henkilöstö jne
syrjäytyminen = opisele, paina duunia, perusta perhe, ole osa yhteisöä
haitallinen elinympäristö = muuta


Minusta on hassua, että pidät masennustasi jonain pahan alkuna. Itse olet jättänyt hoitamatta riskitekijäsi, joita sinulla onkin "gotta catch 'em all!". Olisi ollut pieni ihme, jos et olisi masentunut.

Sinulla on edelleen nuo rasitteet ja niille kannattaisi tehdä jotain, jos haluat parantua. Ei sinua vasten tahtoasi tai ilmaiseksi kukaan hoida vielä vuosiin.
Gat kirjoitti: 06.01.2020 11:21 Ja olenhan minä joskus jaksanut monenlaista. Nyt yksinäisenä ei enää ole edes motivaatiota, paitsi pätkittäin elossapysymisvietti. Se toimii vielä, mutta ei riitä yhteiskunnalle.
En muista sinun kertoneen tehneesi koskaan oikein mitään. Vai mistä aivosi sitten ennen saivat niitä kiksejä, jotka pitävät nupin kunnossa?
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12290
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kitinäläisten miittien pöytäkirjat

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Gat. Minä kyllä ymmärrän sinun depistäsi. Mutta sinä et ymmärrä minun depistäni. Vaikka olen yrittänyt vääntää rautalangasta. Ikävä juttu.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Kitinäläisten miittien pöytäkirjat

Viesti Kirjoittaja Gat »

Tämä ketju on minun syystäni mennyt offtopicoinnuiksi. Vaikka tämä oli kai noiden kahden rakastavaisen flirttailua.

En jaksa kommentoida pitkään. Pitää juoda lisää ja syödä ekaa kertaa kolmeen päivään. Jos jaksan. Nukkuakin pitäisi, ilman pelkoa.

1.) Olen minä niin sosiaalisesti etevä, että supiliikillani sain lisäaikaa siirtää tavaraa vinttiin ihan helmikuun puoliväliin asti. Eikä siivoustarkastustakaan ennen sitä.

2.) SIVUSTAHUUTAJA: Tyypillisiä viidenpennin viisauksia. Kyllä minä tuon myönnän ja tiedän, mutta kun on niin on. Tavallista "ryhdistäydy hyvä mies"-kamaa. Luultavasti et ole kokenut totaalista yksinäisyyttä. Sinulla taitaa olla nainenkin ja lapsi.

3.) HOMEBOY: Minä olen sinulle rääkynyt hätääni. Sinä taas et ole masennuksesi ilmenemisestä saati syistä kertonut paljon paskaakaan. Ainakin vaikutat toimintakykyisemmältä kuin minä.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12290
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kitinäläisten miittien pöytäkirjat

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Gat kirjoitti: 07.01.2020 13:19

3.) HOMEBOY: Minä olen sinulle rääkynyt hätääni. Sinä taas et ole masennuksesi ilmenemisestä saati syistä kertonut paljon paskaakaan. Ainakin vaikutat toimintakykyisemmältä kuin minä.
Joo. En ole kertonut masennukseni ilmenemisestä enkä syistä paljon. Liian intiimiä. Pidätän itselleni oikeuden olla kertomatta elämästäni kaikkea kaikille. Minulla lienee siihen oikeus.
Komparatiivi "toimintakykyisemmältä" pitää sinänsä paikkansa. Mutta en ole tarpeeksi toimintakykyinen reissaamaan Varkauteen enkä btw tekemään aika paljon muutakaan. Kyseessä ei ole siis ilkeys, myötätunnon puute, välinpitämättömyys tms.

Ja anteeksi nyt mutta kun en vaan pysty uskomaan toinen toisemme terapoimiseen. Minulla on elämässä tuskaa ja reissaaminen Varkauteen lisäisi (vahva oletus) tuskaa. En halua lisätä sitä. Se on - anteeksi vaan - ns. tervettä itsekkyyttä.

Toivon vilpittömästi että saat asiasi järjestykseen.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Kitinäläisten miittien pöytäkirjat

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Gat kirjoitti: 07.01.2020 13:19 Tämä ketju on minun syystäni mennyt offtopicoinnuiksi. Vaikka tämä oli kai noiden kahden rakastavaisen flirttailua.

En jaksa kommentoida pitkään. Pitää juoda lisää ja syödä ekaa kertaa kolmeen päivään. Jos jaksan. Nukkuakin pitäisi, ilman pelkoa.

1.) Olen minä niin sosiaalisesti etevä, että supiliikillani sain lisäaikaa siirtää tavaraa vinttiin ihan helmikuun puoliväliin asti. Eikä siivoustarkastustakaan ennen sitä.

2.) SIVUSTAHUUTAJA: Tyypillisiä viidenpennin viisauksia. Kyllä minä tuon myönnän ja tiedän, mutta kun on niin on. Tavallista "ryhdistäydy hyvä mies"-kamaa. Luultavasti et ole kokenut totaalista yksinäisyyttä. Sinulla taitaa olla nainenkin ja lapsi.

3.) HOMEBOY: Minä olen sinulle rääkynyt hätääni. Sinä taas et ole masennuksesi ilmenemisestä saati syistä kertonut paljon paskaakaan. Ainakin vaikutat toimintakykyisemmältä kuin minä.
Puolikas viskipullo vetoa, että olet helmikuun puolivälin lähestyessä täällä parkumassa samaa asiaa.
Universaali disclaimer.
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: Kitinäläisten miittien pöytäkirjat

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

Gat kirjoitti: 06.01.2020 13:36
So Hard kirjoitti: 06.01.2020 11:25 Hieno kehäpäätelmä.

En voi kantaa laatikoita, koska masennus -> Masennusta ei voi hoitaa, koska laatikot pitää kantaa. Jne. Jne.

Masennus ei kuitenkaan estä ruikuttamaan ja raivoamaan siitä, että ihminen jota säännöllisesti haukut ei suostu tekemään mitä tahdot. Tartu siihen vitun luuriin, tilaa 2 riuskaa muuttomiestä 2 tunniksi ja sanot jätkille että juopon isäni kuolinpesän tavaraa pitää viedä vintille.

Problem solved. Toki voit jatkaa marinaa ja juomista kunnes häätö tulee.
Vaikea myöntää, mutta muuttofirman suhteen saatat olla oikeassa. Rahalla Saa jne...Ennen Kitinän ehdodusta tuo vaihtoehto ei olisi tullut mieleenkään.Nuukaa sukua.

Kuitenkin toivon, että kämppä olisi ennen niiden karjujen tuloa vähän siistimpi. Näin pikkukaupungissa kun kaikki muut kuin minä tuntevat toisensa. Ja miten selviän siitä vittumaisesta isännöitsijästä... tuskin mitenkään vaikka miten olisin sulava tai kovajätkä tai yhdistelmää. Nyt on kiire, enkä minä jaksa.

Nyt elän pelossa. josko taloyhtiö ryysii väkisin sisään. Vaikea uskaltaa soittaa isännöitsijälle, puhelinfobia nääs.

Homiesta, ja hänen "loukkaamisestaan" .... tuokin olio pettää minut suurimmassa hädässäni...että tiedän Homien viimeaikaisen tapahtuman. Jota en kerro, vaikka Arska on kehoittanut Homieta kertomaan. Minäkin sanoin, että kerro vaan, mutta sitten sinua pilkataan.

En kerro. ei kiristystä. Homiekin tietää minusta asiaa, jota en kerro.

Mutta Homien perse bussiin ja vähän äkkiä.
KERRO minulle heti mitä sulla on, Gat!!!
Muuten kysyn Homeenpojalta.

Eikö tää sun juttus oo imago ja liioittelua. Myöntäisit nyt mukavalle
Stadinarskalle.
Jos ei oo niin jaksaisiko Home mennä bussilla Gatin työ. Se voisi
olla kivaakin. Mitä tarjoaisit Homeelle lipun lisäksi. Se vois olla täky.
Siis ruokaa tai kaljaa.

En anna viiden pennin neuvoja, mutta jopa 10 centin eli ole mukavasti,
vie pussillinen paskaa päivässä roskikseen ja alkoholi viemäriin.
Käy lääkärissä ja ota mahdolliset taudit ja niiden lääkkeet vastaan.
Sosiaalusesta seurasta en ole varma. Luulen, että filosofina pärjäät
yksinkin. Ja humoristina.

Täydellä ystävyydellä

TAMMINEN

Ps. Älä kirjoita minun ja Homeen "rakastavaissuhteesta" pilakirjoitusta.
Siihen olen kyllä vähintään allerginen. Inhottavaa. Minä tuen Hometta
yrittämällä olla ystävällinen ja kaveri ja koetan toki saada tiettyä muutosta,
mutta Homeboykin on älykäs mutta jääräpää niinkuin jossain määrin
me kaikki
Stadinarska. Kussakin kuussa eriniminen.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Kitinäläisten miittien pöytäkirjat

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Gat kirjoitti: 07.01.2020 13:19
2.) SIVUSTAHUUTAJA: Tyypillisiä viidenpennin viisauksia. Kyllä minä tuon myönnän ja tiedän, mutta kun on niin on. Tavallista "ryhdistäydy hyvä mies"-kamaa. Luultavasti et ole kokenut totaalista yksinäisyyttä. Sinulla taitaa olla nainenkin ja lapsi.
Vaimon ja lapsen joutui kuule itse hommaamaan. Eräs suurimpia syitä hommaamiseen oli, että ilman hajoaisi pää.

Luit myös ihan päin peetä. En kehottanut sinua ryhdistäytymään ja nousemaan masennuksesta. Sanoin, että jos et pohjalta päästyäsi välittömästi ryhdistäydy ja ryhdy töihin, niin valut takaisin pohjalle. Toivottavasti löydät jostain tuollaisen ajatuksen kipinän ja ryhdyt toteuttamaan kun ensin olet hakenut hoitoa nuppiin ja alkoon.

Olen kyllä edelleen sitä mieltä, että sinua voisi auttaa terapiaa ja nappeja paremmin ihan vaan raskas työ. Kämppä kuntoon, liikuntaa ja koira.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Kitinäläisten miittien pöytäkirjat

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Arska kun sä olet niin mukava mies ja tykkäät alkoholisoituneista vanhoista pojista, menisit nyt vaan vaikka Dacialla Varkauteen auttamaan mukavasti mukavaa Gattacaa
Universaali disclaimer.
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: Kitinäläisten miittien pöytäkirjat

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

So Hard kirjoitti: 07.01.2020 15:40 Arska kun sä olet niin mukava mies ja tykkäät alkoholisoituneista vanhoista pojista, menisit nyt vaan vaikka Dacialla Varkauteen auttamaan mukavasti mukavaa Gattacaa
Terve aika mukava So Hard!

Vastaan siis sulle ja aivan oikein: mukavasti.

1)Olen kyllä mukava mies
2)En mitenkään erityisesti juuri alkoholistuneista miehistä tietenkään pidä kun olen mieskin, mutta
Homeboy on tullut kaveriksi Kitinään liityttyäni ja hän on älykäs ja mukava. Kiva jutella!
Alkoholin käyttöön liittyvää rikollisuutta, väkivaltaa ja remuamista inhoan,
mutta jos henkilö itse käyttää alkoholia liikaa niin en nyt sitä niin pahana pidä, paitsi
kansantaloudelle ja henkilölle itselleen siitä on haittaa. Itse olen täysin raitis, ja
koetan johdattaa terveyteen immeiset.
3)Asuuko Gat Varkaudessa nyt? Eikö hän ole nyt Orimattilasa? En pysy
mukana! Ai niin 5 tuntia bussissa...outs. Siis Varkaudessa.
4) Kuule, ei minulla ole Daciaa. Sen osti kaveri, nainen. Hän on peräti tyytyväinen.
Minä oon siksi poispilattu ja automies, että mulla on Vw Golf, isompi mylly.
5) En minä kyllä sinne Varkauteen. En tunne Gatia, en nähnyt, enkä
puhunut. Olisi se mielenkiintoista, mutta en jaksa eikä se olisi
ihan järkevää. Mutta Home voisi paljon paremmin mennä! He ovat enemmän
samalla aaltopituudella keskenään ja jakavat joitain salaisuuksiakin??

VAHVASTI TAMMINEN
Stadinarska. Kussakin kuussa eriniminen.
Vastaa Viestiin