Aloittelijoiden shakkikerhon kuulumisia

Info tulevista miiteistä
Edith

Re: Aloittelijoiden shakkikerhon kuulumisia

Viesti Kirjoittaja Edith »

Turbohaltija on poistunut asunnostani. Paninpa taas häviten kaksi peliä putkeen. Jälkimmäinen oli kyllä varsin tasainen.
Turbohaltija

Re: Aloittelijoiden shakkikerhon kuulumisia

Viesti Kirjoittaja Turbohaltija »

Jälkimmäisessä pelissä olit agressiivinen ja olin jo hätää kärsimässä kun näytti siltä, että menetän kaikki tärkeimmät upseerini. Ehkä sun olisi kannattanut lähteä kuninkaalla liikenteeseen aikaisemmin, niin se kulmatilanne olisi välttynyt. Toisaalta omakin kuninkaani jäi seisomaan kuin tikku paskassa, samoin ainakin kolme tai neljä sotilasta jäi jumittamaan tyhjän panttina. Tuntui, että sotaa käytiin vain keskustassa upseerien voimin. Aika tiukkaa edestakaisin siirtelyä, ei oikein meinannut mitenkään päästä hyökkäämään kun koko ajan piti puolustautua. Pelastukseni oli sitten se sotilas, jonka olin työntänyt eteen... Hyvä peli kaiken kaikkiaan!
jouden-za
Kitinän uhri
Viestit: 858
Liittynyt: 07.11.2005 16:29

Re: Aloittelijoiden shakkikerhon kuulumisia

Viesti Kirjoittaja jouden-za »

"kiihottuu voimallisesti"

Haluu kans mukaan. Voin oikein sieluni silmin nähdä kuinka siellä jossain kivassa pikku yksiössä nuo niin mukavat Harri Potterin näköset kaverit viettävät la-iltaa, ehkä jopa hiukan hykerrellen tyytyväisyyttään koska ilta on oleva "täydellinen"..

..iltaan on valmistauduttu huolella kuten pelimiesten aina kuuluukin, elikäs ensin käyty paikallisesta Sestosta hakemassa jotain niiiiin ihaaaanaa ja makoisaa kivaa pikkipikki namosteltavaa. Mm CriinCräkkereitä, pipareita (huom ei midn semmosta), vähän ehkä perunasalaattia, suolatikkuja, zipsejä, limpparijuominkeja, kynttilöitä tai ei Potteri kynttilöistä mitään tajuu mut pc-peliestä kylläkin, aakkoskarkkeja, jokunen tikkari ja tietysti tekniikanmaailma taukolukemisexi.

..hiukan siivottu sitä yksiöö koska tuleehan poikia kylään ja eihän sitä ikinä tiedä vaix jotain kivaa sattuiskin, elikä hiukan mattoja suoristettu, sukkia heitelty soffan alle ja jotain sitä rataa.

No sitten alkaa KityPoitsuja saapumaan (Itse PuppeliPoitsukin varmaan haluis tulla vähän niinqu pelailemaan mutta kun ei ole kutsua tullut edes SILTÄ suunnalta, puhumattakaan jostain Kity-Nartusta) ja tunnelma alkaa jo hiukan virittäytyä mutta ei vielä tässä vaiheessa voi kuitenkaan sanoa mistään ihan mielettömästä Rion-karnevaalista koska onhan paikalla lähinnä Pottereita ja muita mukavia mussukoita joilta ei kovinkaan helposti se mopo rupea keulimaan ei.

Mutta pikku hiljaa pojat rupeevat ensi halauksien ja muiden tunteen purkauksien jälkeen valmistautumaan pelailuihin. Pojat ottavat kunnon asentoja kuin vain kokeillakseen illan jos ehkä poikienkin suurta tulemista varten uuuh. Ja kohta jo pelitKin käyvät guumana ja kaikilla on niin mukavaa..kuulostaako kivalta, haluutko messiin? Voin ehkä järkätä liput ko-tapahtumaan!! Ja vieläpä jonon ohitse, koska AasiKin on mun frendi ja se taitaa olla yx niistä päämoguleista joka järkkää näit kaikkii kivoja juttuja.

Biäs kaikki mukaan..
Ollaan vaan ja nautitaan
jouden-za
Kitinän uhri
Viestit: 858
Liittynyt: 07.11.2005 16:29

Re: Aloittelijoiden shakkikerhon kuulumisia

Viesti Kirjoittaja jouden-za »

Suvinen kirjoitti:
jouden-za kirjoitti:...
Julia- sarjaa, Harlekiinia ja semmoista.
Reps, vai että ton sarjan juttuja tulee okke, mut mä luulen Slämi hoitaa ton osaston ja jopa itse Poitsukin.
Ollaan vaan ja nautitaan
Turbohaltija

Re: Aloittelijoiden shakkikerhon kuulumisia

Viesti Kirjoittaja Turbohaltija »

jouden-za kirjoitti:
Haluu kans mukaan.
Sun pitää haluta meitä todella jotta pääset... Miksi meidän pitäisi antaa tämä pelipaikka sinulle?
jouden-za
Kitinän uhri
Viestit: 858
Liittynyt: 07.11.2005 16:29

Re: Aloittelijoiden shakkikerhon kuulumisia

Viesti Kirjoittaja jouden-za »

Turbohaltija kirjoitti:
jouden-za kirjoitti:
Haluu kans mukaan.
Sun pitää haluta meitä todella jotta pääset... Miksi meidän pitäisi antaa tämä pelipaikka sinulle?

Miksi haluisin siis tulla, noh sanotaanko vaix niin että jos menin Poitsuakin moikkaamaan Varkauteen saakka, niin eikö ole aika selvää että mua ei tavikset/taviskuviot kiinnosta missään määrin, vaan aina erikoiset kuviot ja tyypit kiinnostaa jollain tasolla ja sama pätee myös naisissa. Ja jos joku on erikoista niin ainakin tää teidän glubi ja rispektiä saatte viinan vähyydestä/ sen nauttimisesta!!

Ja sitten vielä mikä on tavis, no ei ainakaan kaverit jotka pelaavat shakkia la-iltana:)
Ollaan vaan ja nautitaan
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18754
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Aloittelijoiden shakkikerhon kuulumisia

Viesti Kirjoittaja Niba »

Eikä pe-iltana! Hjyvä jouden-poks!

päätin kirjoitella kuikan peli-illasta siellä oli turpo ja muutama vierailutähti ja minä. No ilahtuneena pelien kulusta voisin toivoa lisää samanlaista..
Paras pelivire peleissä 3 oluen jälkeen..
Voitot osuivat useiden pelaajien kohdalle.
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
Gattaca
Kitisijä
Viestit: 4424
Liittynyt: 16.08.2005 16:12

Re: Aloittelijoiden shakkikerhon kuulumisia

Viesti Kirjoittaja Gattaca »

Kun kerran yritin shakkia pelata, niin siinähän aloittelijaa hämäsi, että pitää peräti ITSE huomata milloin pitää syödä vastustajan pippe.. nappuloita ja sitten ne on PAKKO syödä. Eikös se monipuolistaisi jos saisi VALITA syökö vai ei?

Joka tapauksessa liikaa keskittymistä vaativa pipPeli varmaan minulle, kaikki täytys pitää yhtäaikaa mielessä. Ehkä joku Go sopis paremmin, intuitiviisempi ja tavallaan säännöiltään simppelimpi. tai niin joku on väittänyt.

Sitäpaitsi täydellisen shakkisiirron suoritti Remo, mies joka on tappokone, Sinanjun Yötiikeri, Shiva Tuhoaja.
Siirsi shakkinappulan vastustajan aivoihin.
Yli nelikybänen landeäijä mutaisissa saappaissa ja flanellipaidassa kuolaa ja tumputtaa teinitytöille salaa mustassa jeepissään.
-Quarter
Turbohaltija

Re: Aloittelijoiden shakkikerhon kuulumisia

Viesti Kirjoittaja Turbohaltija »

Gattaca kirjoitti:Kun kerran yritin shakkia pelata, niin siinähän aloittelijaa hämäsi, että pitää peräti ITSE huomata milloin pitää syödä vastustajan pippe.. nappuloita ja sitten ne on PAKKO syödä. Eikös se monipuolistaisi jos saisi VALITA syökö vai ei?
Ei ole koskaan pakko syödä vastustajan nappulaa. Monesti suuremman taktisen hyödyn saa jollain muulla siirrolla. Tai voi antaa vastustajan syödä oman nappulan, jos tämän taktinen tilanne itse asiassa huononee moisesta. Kaikki riippuu pelitilanteesta ja siitä, mistä nappuloista on kyse, esimerkiksi kuningatarta harva haluaa menettää joten sen kannattaa mieluummin syödä kuin tulla syödyksi tai ainakin mennä turvaan. Mitä intuitioon tulee, sillä on yhtä suuri rooli shakissa kuin muussakin luovassa toiminnassa. Go-pelistä en tiedä mitään, mutta tuskinpa sitäkään pelataan ilman sääntöjä, strategiaa ja taktiikoita. Näistä huolimatta peli lienee yhtä luova kuin pelaajansa?

Kiitos kaikille Kuikassa olleille! Ilta oli oikein miellyttävä, seura stimuloivaa ja olut hyvää :) Tosin olut ja shakki ei taida olla paras yhdistelmä ainakaan mulle, koska hävisin melkein kaikki pelini :D No, ehkä opin kuitenkin jotain....
Avatar
Gattaca
Kitisijä
Viestit: 4424
Liittynyt: 16.08.2005 16:12

Re: Aloittelijoiden shakkikerhon kuulumisia

Viesti Kirjoittaja Gattaca »

Turbohaltija kirjoitti:
Gattaca kirjoitti:Kun kerran yritin shakkia pelata, niin siinähän aloittelijaa hämäsi, että pitää peräti ITSE huomata milloin pitää syödä vastustajan pippe.. nappuloita ja sitten ne on PAKKO syödä. Eikös se monipuolistaisi jos saisi VALITA syökö vai ei?
Ei ole koskaan pakko syödä vastustajan nappulaa. .
:shock: Sitten se hassu kaljakamu kusetti minua tuossa!! Sanoi, että pelaan väärin, mutta voittaa noillakin säännöillä!! Ja niin voittikin, mutta olikin eka ja vika pelini sitten 12 vuotiaan.

Go.pelistä olen vain lukenut, että sääntöjä on vähemmän, mutta silti peli on niin monimutkaista valinnoiltaan, että tietokoneet tekisivät huonommin kuin shakkia. Ja että go-pelaajat yleensä eivät osaa tai halua analysoida toimiaan shakkisiirtojen tapaan.
Yli nelikybänen landeäijä mutaisissa saappaissa ja flanellipaidassa kuolaa ja tumputtaa teinitytöille salaa mustassa jeepissään.
-Quarter
Edith

Re: Aloittelijoiden shakkikerhon kuulumisia

Viesti Kirjoittaja Edith »

Kivaa, että ketju elää. Ja kehoitukseni mukaan Turbohaltija on ilmeisesti hankkinut lisäkseni myös kehittyneempiä vastustajia, kuten kehoitinkin. Enhän halua olla hänen kehittymisensä esteenä.

Go-peliä olen ajatellut opetella myös joskus, kunhan shakki alkaa sujua jotenkin paremmin. Yksi kaveri kerran opetti sitä taannoin minulle ihan pikkaisen ja kehoitti tutustumaan nettisivuihin tuolla: http://www.suomigo.net/

Ja, Jouden-za, tottahan toki olet tervetullut pelamaan. Jos olet kiinnostunut, seuraa ilmoittelua tässä ketjussa tai lähesty rohkeasti yksityisviestillä!
Avatar
Gattaca
Kitisijä
Viestit: 4424
Liittynyt: 16.08.2005 16:12

Re: Aloittelijoiden shakkikerhon kuulumisia

Viesti Kirjoittaja Gattaca »

Edith kirjoitti: Ja, Jouden-za, tottahan toki olet tervetullut pelamaan. Jos olet kiinnostunut, seuraa ilmoittelua tässä ketjussa tai lähesty rohkeasti yksityisviestillä!
Joo mutkun sitten se panee suaKIN, tai ehkä et nyt kehtaa antaa, kun tässä varoitin.
Yli nelikybänen landeäijä mutaisissa saappaissa ja flanellipaidassa kuolaa ja tumputtaa teinitytöille salaa mustassa jeepissään.
-Quarter
Edith

Re: Aloittelijoiden shakkikerhon kuulumisia

Viesti Kirjoittaja Edith »

Gattaca kirjoitti: Joo mutkun sitten se panee suaKIN, tai ehkä et nyt kehtaa antaa, kun tässä varoitin.
Ei pane. En halua aliarvioida kenenkään kiinnostusta shakkiin.
Edith

Re: Aloittelijoiden shakkikerhon kuulumisia

Viesti Kirjoittaja Edith »

Ainiin, hain vaihtelua elämääni. Turbohaltijan sijasta hävisin viimeksi nokkaelaimelle.
Turbohaltija

Re: Aloittelijoiden shakkikerhon kuulumisia

Viesti Kirjoittaja Turbohaltija »

Hui! Nyt löytyi lopullisen rankka urheilulaji: Shakkinyrkkeily!!!11!

The basic idea in chessboxing is to combine the no.1 thinking sport and the no.1 fighting sport into a hybrid that demands the most of its competitors – both mentally and physically.

Lukekaa lisää:

http://site.wcbo.org/content/e14/index_en.html

Vaihtelua shakkikerhon toimintaan? :wink: :shock:

Pelaamme muuten epsin kanssa yksityisviestishakkia; tällä hetkellä kolmas peli menossa, kahdessa edellisessä voitot menivät tasan.
jouden-za
Kitinän uhri
Viestit: 858
Liittynyt: 07.11.2005 16:29

Re: Aloittelijoiden shakkikerhon kuulumisia

Viesti Kirjoittaja jouden-za »

Edith kirjoitti:
Ja, Jouden-za, tottahan toki olet tervetullut pelamaan. Jos olet kiinnostunut, seuraa ilmoittelua tässä ketjussa tai lähesty rohkeasti yksityisviestillä!
Kiitos ja kylhän mä sen tiedän että mä kelpaan suraan ku suraan koska olen kameleontti ja uin vedessä kuin vedessä. Varsinkin semmosessa noin 38 asteisessa nams.

Tulisin mielelläni mutta nyt olen sen verran hottina mun skordariin et janoan häntä aika lailla ja koko ajan, joten leitör meibi:)

Mut ei muuta ku hyvät pelit..mut kyl tekis mieli tulla näyttää muutama ajatussiirto kundeille heh.
Ollaan vaan ja nautitaan
Edith

Re: Aloittelijoiden shakkikerhon kuulumisia

Viesti Kirjoittaja Edith »

jouden-za kirjoitti:
Edith kirjoitti:
Ja, Jouden-za, tottahan toki olet tervetullut pelamaan. Jos olet kiinnostunut, seuraa ilmoittelua tässä ketjussa tai lähesty rohkeasti yksityisviestillä!
Kiitos ja kylhän mä sen tiedän että mä kelpaan suraan ku suraan koska olen kameleontti ja uin vedessä kuin vedessä. Varsinkin semmosessa noin 38 asteisessa nams.

Tulisin mielelläni mutta nyt olen sen verran hottina mun skordariin et janoan häntä aika lailla ja koko ajan, joten leitör meibi:)

Mut ei muuta ku hyvät pelit..mut kyl tekis mieli tulla näyttää muutama ajatussiirto kundeille heh.
IhQuu kummiskin, et ehdit kirjoittaa tähän meidän ketjuun. Hyvää kevättä!
Edith

Re: Aloittelijoiden shakkikerhon kuulumisia

Viesti Kirjoittaja Edith »

Turbohaltija kirjoitti:
http://site.wcbo.org/content/e14/index_en.html

Vaihtelua shakkikerhon toimintaan? :wink: :shock:
Toi on siis vähänkö hienoa!
Turbohaltija kirjoitti: Pelaamme muuten epsin kanssa yksityisviestishakkia; tällä hetkellä kolmas peli menossa, kahdessa edellisessä voitot menivät tasan.
Kai sä silti pelaat vielä minunkin kanssani joskus?
Turbohaltija

Re: Aloittelijoiden shakkikerhon kuulumisia

Viesti Kirjoittaja Turbohaltija »

Edith kirjoitti:
Kai sä silti pelaat vielä minunkin kanssani joskus?
Pelaanhan toki ja mielelläni! Olenkin miettinyt, että miten ehtisi pelata lähiaikoina livenä. Mulla on 6.5. tentti johon on 1200 sivua luettavaa ja samalla pitäisi yksi essee kirjoittaa, puuh. Niin ja töissä käydä. Vappu olisi yksi vaihtoehto? En osaa vielä sanoa vapusta, mutta olisi kiva nähdä vaisuissa merkeissä! Jos haluat, niin voidaan ottaa yksityisviestishakkiakin, heti kun saamme nykyisen pelin päätökseen, mitäs sanot?
Edith

Re: Aloittelijoiden shakkikerhon kuulumisia

Viesti Kirjoittaja Edith »

Turbohaltija kirjoitti:
Edith kirjoitti:
Kai sä silti pelaat vielä minunkin kanssani joskus?
Pelaanhan toki ja mielelläni! Olenkin miettinyt, että miten ehtisi pelata lähiaikoina livenä. Mulla on 6.5. tentti johon on 1200 sivua luettavaa ja samalla pitäisi yksi essee kirjoittaa, puuh. Niin ja töissä käydä. Vappu olisi yksi vaihtoehto? En osaa vielä sanoa vapusta, mutta olisi kiva nähdä vaisuissa merkeissä! Jos haluat, niin voidaan ottaa yksityisviestishakkiakin, heti kun saamme nykyisen pelin päätökseen, mitäs sanot?
Mä pelaan vaan vanhanaikasta live-shakkia. Vappushakki voisi olla lähiaikojen paras vaihtoehto, mutta vappuna voisin olla vaisu kyllä muinkin tavoin. Muttasjoo, mullakin on nyt töitä ja tenttejä, tentit ohi 5.5., joten vähän tiukkaa voi tehdä täälläkin. Tosin tänäänkin löytynyt kyllä taas kityilyaikaakin. Mutta ainakin sitten toukokuussa taas.

Niin, mullakin on muuten kirjoitustyö meneillään. Paperilla on valmiina nimeni, opiskelijanumeroni ja valmiina saatu otsikko. No, hyvin aloitettu on puoliksi tehty.
Turbohaltija

Re: Aloittelijoiden shakkikerhon kuulumisia

Viesti Kirjoittaja Turbohaltija »

Opetin tänään kuusi tuntia. Tai siis pelasin shakkia neljäsluokkalaisten kanssa. :D
jouden-za
Kitinän uhri
Viestit: 858
Liittynyt: 07.11.2005 16:29

Re: Aloittelijoiden shakkikerhon kuulumisia

Viesti Kirjoittaja jouden-za »

Edith kirjoitti:
IhQuu kummiskin, et ehdit kirjoittaa tähän meidän ketjuun. Hyvää kevättä!

No kait ny sen verta aikaa löytyy aina et muutaman väsyneen replan heittää sinne tänne ja väbä tonne.

Muuten yx liiton kyssäri. Oletko nainen vai mies, hetero vai muu semmonen? Ei sillä että olisin kiinnostunut zexuaalisesta suuntamuksestasi erityisemmin, mutta ihan vaan tälleen niinqu smool toolkkia heittelen.

Nimittäin oleellisen tästä kyssäristä tekee sen että tiedän varautua jos vaix tulisin pelailemaan kanssanne niitä pelejä mitä lie. Sillä jos käykin nyt ilmi että teillä on jotain gimppagivaa-pelejä, niin voisin sitten olettaa että joukolla voisitte yrittää ottaa 130%:sta kaverii siel jossain yksiös..ja voin luvata sen että en helpolla antautuisi, vaan siinähän pitäisi olla sopivasti haastetta. Ai missä, no siinä että ei saa helposti vaan on vaikeasti saatavissa!!

Ps kevättä rinnassako teillä Pleierit??
Ollaan vaan ja nautitaan
Turbohaltija

Re: Aloittelijoiden shakkikerhon kuulumisia

Viesti Kirjoittaja Turbohaltija »

jouden-za kirjoitti:

Ps kevättä rinnassako teillä Pleierit??
Mulla on. Söin juuri valkoisen tornin. Tosin seuraavaksi eps syönee mun kuningattaren, mutta katsotaan... Tällä kertaa en antaudu helpolla! :)

Toivottavasti nämä uutiset kiihdyttivät - mä haluun viihdyttää.
Edith

Re: Aloittelijoiden shakkikerhon kuulumisia

Viesti Kirjoittaja Edith »

Tuoretta tietoa tämäniltaisesta kohtaamisesta Edith vs. Turbohaltija: Yksi tasapeli, yksi voitto Turbohaltijalle.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18754
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Aloittelijoiden shakkikerhon kuulumisia

Viesti Kirjoittaja Niba »

Yksi ottelu Iltakoulussa!

Turpohaltija versus Lillymunster!

1-0

http://kitina.net/album_page.php?pic_id=2257
Viimeksi muokannut Niba, 12.05.2006 0:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Pyyhin Netikettiin..
Vastaa Viestiin