Aloittelijoiden shakkikerhon kuulumisia

Info tulevista miiteistä
Edith

Aloittelijoiden shakkikerhon kuulumisia

Viesti Kirjoittaja Edith »

Ensimmäinen kohtaaminen on meneillään. Yksi peli saatiin päätökseen. Suuri henkien taisto ja jalojen mielten ottelu päättyi Edithin voittoon. Mutta tämä, ihmiset, on vasta alkua.
Turbohaltija

Re: Aloittelijoiden shakkikerhon kuulumisia

Viesti Kirjoittaja Turbohaltija »

Jep, onnea voittajalle! :) Hauska tavata kanssakityilijöitä muussakin kuin baariympäristössä!
Edith

Re: Aloittelijoiden shakkikerhon kuulumisia

Viesti Kirjoittaja Edith »

Ja shakkikerhon pikkujoulujahan vietetään sitten jo ylihuomenna eli keskiviikkona. Hetki peliä ja sen jälkeen Semifinaliin katsomaan ja kuuntelemaan Kari Peitsamoa, vai kuinka?

Tarjoan piparkakkuja ja glögiä, myös uudet ehtivät vielä mukaan!
nypari

Re: Aloittelijoiden shakkikerhon kuulumisia

Viesti Kirjoittaja nypari »

Niin, voiko teitä tai sinua onnitella? Sillä vain vesiselvät ansaitsevat onnitteluni.
Edith

Re: Aloittelijoiden shakkikerhon kuulumisia

Viesti Kirjoittaja Edith »

nypari kirjoitti:Niin, voiko teitä tai sinua onnitella? Sillä vain vesiselvät ansaitsevat onnitteluni.
En ole vielä sillä tasolla, että voisin pelata tai edes lukea pelin sääntöjä maistissa. Eli kerhon tapaamisissa ei nautiskella alkoholia (jos en minä, niin ei muutkaan).
nypari

Re: Aloittelijoiden shakkikerhon kuulumisia

Viesti Kirjoittaja nypari »

Edith kirjoitti:
nypari kirjoitti:Niin, voiko teitä tai sinua onnitella? Sillä vain vesiselvät ansaitsevat onnitteluni.
En ole vielä sillä tasolla, että voisin pelata tai edes lukea pelin sääntöjä maistissa. Eli kerhon tapaamisissa ei nautiskella alkoholia (jos en minä, niin ei muutkaan).
Kuka nyt alkoholia, mitä ajattelinkaan?
Edith

Re: Aloittelijoiden shakkikerhon kuulumisia

Viesti Kirjoittaja Edith »

Toinen kokoontuminen on ohitse ja lisää sääntöjä painettu mieleen. Nappuloiden siirtelykin on entistä luontevampaa. Sääntökirja kuuluu edelleen vakiovarusteeksi pelaajan käteen, mutta sen tulkinta on jo selkeämpää. Me kehitymme niin, että kohisee. Illan pelin julistimme päättyneeksi tasatilanteeseen.

Nyt Turbohaltija on matkalla kohti Semifinalia jonkun ei-kityläisen ystävänsä kanssa (se väittää että sillä on sellainen ja että se muka puhuikin sen kanssa äsken kuullessani puhelimessa). Minä päätin jäädä sittenkin kotiin lukemaan shakkikirjaa.
Turbohaltija

Re: Aloittelijoiden shakkikerhon kuulumisia

Viesti Kirjoittaja Turbohaltija »

Edith kirjoitti:
Nyt Turbohaltija on matkalla kohti Semifinalia jonkun ei-kityläisen ystävänsä kanssa (se väittää että sillä on sellainen ja että se muka puhuikin sen kanssa äsken kuullessani puhelimessa). Minä päätin jäädä sittenkin kotiin lukemaan shakkikirjaa.
Ai senkös takia jäit himaan lusimaan? Meinaatkos piestä mut ens kerralla vai? Oisit tullut mukaan vaan, Peitsamo oli rautaa! :D
Edith

Re: Aloittelijoiden shakkikerhon kuulumisia

Viesti Kirjoittaja Edith »

Hyvää joulua myös shakkikerholle! Pelaamisiin taas toivottavasti jo ensi viikolla!
Turbohaltija

Re: Aloittelijoiden shakkikerhon kuulumisia

Viesti Kirjoittaja Turbohaltija »

Shakkikerho kiittää, kumartaa ja toivottaa myöskin hyvää ja rauhaisaa joulua! Kinkunsulatuspeliä ensi viikolla! :D
Edith

Re: Aloittelijoiden shakkikerhon kuulumisia

Viesti Kirjoittaja Edith »

Seuraavassa kohtaamisessa saammekin pelata isommalla laudalla ja nappuloilla! Sain omaan himaani isäni täysikokoisen shakkisetin. Mutta se on vähän huono setti. Hävisin sillä kaksi peliä isääni vastaan. Mutta enpä kuitenkaan ole täysin päästänyt rapautumaan hyvin alkanutta oppimistani!

Me muuten tarvittais shakkia pelaavia hymiöitä Kityyn!
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18754
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Aloittelijoiden shakkikerhon kuulumisia

Viesti Kirjoittaja Niba »

Edith kirjoitti:Seuraavassa kohtaamisessa saammekin pelata isommalla laudalla ja nappuloilla! Sain omaan himaani isäni täysikokoisen shakkisetin. Mutta se on vähän huono setti. Hävisin sillä kaksi peliä isääni vastaan. Mutta enpä kuitenkaan ole täysin päästänyt rapautumaan hyvin alkanutta oppimistani! Me muuten tarvittais shakkia pelaavia hymiöitä Kityyn!
Yleensä shakkilaudan koko ratkaisee pelin, osaat pelata sitä paremmin peliä, mitä suurempi lauta on!

Aivan oikein lisää hymiöitä kityyn ellei elämään!

Mäkin olen lomalla ensi viikon, joten..
Jos tällästa kiilapoikaa mahtuu enää laudan ääreen!
Pyyhin Netikettiin..
Edith

Re: Aloittelijoiden shakkikerhon kuulumisia

Viesti Kirjoittaja Edith »

Niba kirjoitti: Mäkin olen lomalla ensi viikon, joten..
Jos tällästa kiilapoikaa mahtuu enää laudan ääreen!
Laudan ääressä on tilaa lähinnä kahdelle. Mutta toinen lauta tietysti mahtuu myös tiloihin - sinun tarvitsee vain rekrytoida oma pelikumppani.
Chap

Re: Aloittelijoiden shakkikerhon kuulumisia

Viesti Kirjoittaja Chap »

Mä en voi varmaan osallistua kun oon pelannut ennekin ja siten en ole aloittelija, vaan selkeästi rautainen ammattilainen.
Niba kirjoitti:Yleensä shakkilaudan koko ratkaisee pelin, osaat pelata sitä paremmin peliä, mitä suurempi lauta on!
Mun kokemuksen mukaan sitä pärjää paremmin mitä isompi virtsarakko on. Heti kun toinen joutuu käymään vessassa taktinen tilanne muuttuu huomattavasti edullisemmaksi sille joka jää yksin pöytään.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18754
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Aloittelijoiden shakkikerhon kuulumisia

Viesti Kirjoittaja Niba »

Edith kirjoitti:
Niba kirjoitti: Mäkin olen lomalla ensi viikon, joten..
Jos tällästa kiilapoikaa mahtuu enää laudan ääreen!
Laudan ääressä on tilaa lähinnä kahdelle. Mutta toinen lauta tietysti mahtuu myös tiloihin - sinun tarvitsee vain rekrytoida oma pelikumppani.
Mä luulin et kyse on shakista?
Pyyhin Netikettiin..
Edith

Re: Aloittelijoiden shakkikerhon kuulumisia

Viesti Kirjoittaja Edith »

Pelasimme. Hävisin. Toivottavasti riittävän "miehekkäästi" ja "rehdin urheilijan tavoin" kuten shakkioppaani vuodelta miekka ja kivi kehoittaa.
Edith

Re: Aloittelijoiden shakkikerhon kuulumisia

Viesti Kirjoittaja Edith »

Pakottavista syistä jouduimme jättämään toisen pelin kesken, mutta jatkamme samasta asetelmasta luultavasti ensi maanantaina.
nojoojust

Re: Aloittelijoiden shakkikerhon kuulumisia

Viesti Kirjoittaja nojoojust »

Edith kirjoitti:Me muuten tarvittais shakkia pelaavia hymiöitä Kityyn!
Piirsin yhden.Kuva Ylläpito voinee lisätä sen tuolta galleriastani hymiölistalle?
Edith

Re: Aloittelijoiden shakkikerhon kuulumisia

Viesti Kirjoittaja Edith »

nojoojust kirjoitti: Piirsin yhden.Kuva Ylläpito voinee lisätä sen tuolta galleriastani hymiölistalle?
Kerhon puolesta kiitän. Voitaiskohan me kiertää tekijänoikeuksia ja ottaa tuo tunnuskuvaksi kerholle? Tunnuslause vielä puuttuu, mutta sitä mä voin _yrittää_ keksiä itsekin.
Turbohaltija

Re: Aloittelijoiden shakkikerhon kuulumisia

Viesti Kirjoittaja Turbohaltija »

Edith kirjoitti:
Tunnuslause vielä puuttuu, mutta sitä mä voin _yrittää_ keksiä itsekin.
Kiitos nojoojust! Hieno! Mitä tunnuslauseeseen tulee, löytyiskö sieltä Edithin kirjasta vuodelta miekka ja kivi jotain tarpeeksi "miehekästä"? :wink:
Edith

Re: Aloittelijoiden shakkikerhon kuulumisia

Viesti Kirjoittaja Edith »

Turbohaltija kirjoitti: Kiitos nojoojust! Hieno! Mitä tunnuslauseeseen tulee, löytyiskö sieltä Edithin kirjasta vuodelta miekka ja kivi jotain tarpeeksi "miehekästä"? :wink:
Voit säkin kyllä miettiä sopivaa. Ja just vasta sitä paitsi tajusin, ettei meidän kerhollakaan ole muuta nimeä kuin tuo "Aloittelijoiden shakkikerho", mutta sehän on sikäli huono, ettemmehän me suinkaan aio olla aloittelijoita ikuisesti. (Joskus vielä tulee sekin aika, ettemme kumpikin menetä kuningattariamme ihan pelin alussa siis, toivon.)
Angita

Re: Aloittelijoiden shakkikerhon kuulumisia

Viesti Kirjoittaja Angita »

Edith kirjoitti:
Turbohaltija kirjoitti: Kiitos nojoojust! Hieno! Mitä tunnuslauseeseen tulee, löytyiskö sieltä Edithin kirjasta vuodelta miekka ja kivi jotain tarpeeksi "miehekästä"? :wink:
Voit säkin kyllä miettiä sopivaa. Ja just vasta sitä paitsi tajusin, ettei meidän kerhollakaan ole muuta nimeä kuin tuo "Aloittelijoiden shakkikerho", mutta sehän on sikäli huono, ettemmehän me suinkaan aio olla aloittelijoita ikuisesti. (Joskus vielä tulee sekin aika, ettemme kumpikin menetä kuningattariamme ihan pelin alussa siis, toivon.)
Ehdottaa:

Avoid the crowd. Do your own thinking independently. Be the chess player, not the chess piece.
-Ralph Charell-
Edith

Re: Aloittelijoiden shakkikerhon kuulumisia

Viesti Kirjoittaja Edith »

Lisäksi muuten, kai tämän voi kirjoittaa tähän, koska tätä ketjuahan lukevat kaikki, aina, koko ajan ja jatkuvasti, olen paitsi tuon pidä huolta kuningattarestasi -periatteen lisäksi tajunnut myös joitain muita juttuja, joita en tajua.

Me tarvittais varmaan joskus vähän neuvoja ja opastusta lisääkin. Teetä, glögiä ja piparkakkuja, jos niitä kukaan enää näinä aikoina sietää, vois olla joskus tarjolla jollekulle ystävällismieliselle ja idioottimaisia kysymyksiä vakavalla naamalla kuuntelemaan kykenevälle vähän enemmän osaavallekin.

Siis kun mua funtsituttaa esimerkiksi linnoittautumisen idea. Ja kun tuo kirjani sitten vielä neuvoo, ettei sotilaita kannata noin vain siirrellä harkitsemattomasti siitä edestä pois. No, sinne nurkkaanhan jos minne tekee sitten vastustaja todella kätevästi matin esim. pelkällä yhdellä tornilla!11 (Tämän tunnustan oppineeni eilen. Voiko tyhmemmin enää pelinsä hävitä?++ Kysyn vaan.)
Edith

Re: Aloittelijoiden shakkikerhon kuulumisia

Viesti Kirjoittaja Edith »

Angita kirjoitti: Avoid the crowd. Do your own thinking independently. Be the chess player, not the chess piece.
-Ralph Charell-
Ihan kiva, mutta mä olen vähän huono sekä englannin kielessä että ajattelussa.
Elukka

Re: Aloittelijoiden shakkikerhon kuulumisia

Viesti Kirjoittaja Elukka »

Edith kirjoitti:just vasta sitä paitsi tajusin, ettei meidän kerhollakaan ole muuta nimeä kuin tuo "Aloittelijoiden shakkikerho", mutta sehän on sikäli huono, ettemmehän me suinkaan aio olla aloittelijoita ikuisesti.
Voihan se sitten myöhemmin taipua merkitykseltään ironiseksi. :)
Vastaa Viestiin