Mozartin syndebileet

Info tulevista miiteistä
Turbohaltija

Re: Mozartin syndebileet

Viesti Kirjoittaja Turbohaltija »

Aito_Johanna kirjoitti:Jos sanon että en tule ja sitten kuitenkin tulen, vienkö paikan joltakulta muulta? :wink:
Haluaisin vain tietää osallistujamäärän suurinpiirtein, jotta osaan ostaa tarpeeksi piparia. :) Mitään paikkarajoitetta ei sinänsä ole, sopu sijaa antaa.
Turbohaltija

Re: Mozartin syndebileet

Viesti Kirjoittaja Turbohaltija »

Mun levyt on tällä hetkellä kahdessa eri paikassa, joten en tarkalleen muista kaikkien teosten numeroita, mutta tässä kuitenkin melko tarkkaa osviittaa siitä, mitä voitte odottaa kuulevanne:

Sinfoniat:

Tuotannon loppupäästä, väliltä 30 - 41; mukana ainakin Haffner- ja Linzersinfoniat, pariisilais- ja prahalaissinfoniat, Jupiter-sinfonia ja soittoäänenäkin mainetta kerännyt numero 40.

Konsertot:

Viulukonsertot 1-5, pianokonsertot 12, 14, 22 - 25. Varsinkin 25 on upea, siinä on teemana Marseljeesin sävel.

Kamarimusiikki:

Jousikvartettoja- ja kvintettoja, muutama klarinettikvintetto. Pieni yömusiikki (jonka tahdissa olisi kiva nostaa malja päivänsankarin kunniaksi, hmm?). Divertimentoja.

Sonaatteja:

Kaikki pianosonaatit Glenn Gouldin soittamana. Taustalta kuuluu mystistä hyminää ja jokeltelua, joita Gouldilla oli tapana harrastaa soittaessaan. :D
Yksi levyllinen sonaatteja löytyy myös Maria Piresin soittamana (ei jokeltelua taustalla).

Oopperaa:

Don Giovanni (highlights-versio, ei resitatiiveja ja vain osa arioista)
Figaron häät. Highlights-versio niinikään.
Taikahuilu. Koko ooppera.

Lisäksi muistan, että jossain minulla on levy Kathleen Battlen laulamia Mozartin arioita eri oopperoista, toivon löytäväni sen lauantaihin mennessä.

Kirkkomusiikia:

Requiem (jos yleisön harrastuneisuus on ns. vakavalla tasolla, heh)
Suuri messu C-mollissa. (Tämä löytyy kahtena versiona. Kathleen Battlen tähdittämä on järkky kokemus; kylmät väreet tulee kuullessa!)

Nämä on kyllä aika heviä kamaa....

Eli näin. Ei mitenkään järjettömän monipuolinen kattaus, mutta kelvannee? Olen myös todennäköisesti unohtanut jotain tältä listalta... Jos haluatte tuoda omia Mozart-levyjänne, olen ilahtunut. Tuossa listallahan esim. vokaalimusiikin puoli jää aliedustetuksi. Levysoitinta minulla ei valitettavasti ole, joten tyytyminen on cd-formaattiin.
Avatar
Sleazoid
Elämätön Kitisijä
Viestit: 363
Liittynyt: 16.08.2005 3:02
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mozartin syndebileet

Viesti Kirjoittaja Sleazoid »

Turbohaltija kirjoitti:Taikahuilu. Koko ooppera.
Kuka laulaa Yön kuningattaren aarian?
Loppuiko data & argumentit?
Turbohaltija

Re: Mozartin syndebileet

Viesti Kirjoittaja Turbohaltija »

Sleazoid kirjoitti:
Turbohaltija kirjoitti:Taikahuilu. Koko ooppera.
Kuka laulaa Yön kuningattaren aarian?
Sumi Jo, muistaakseni.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Mozartin syndebileet

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Ei teidän seuraanne selvinpäin kestä ja kun tammikuu on vielä tuolloin tipaton taitanee tilaisuus jäädä väliin.

Tip of the day: Mozartin kuulia saa alkosta liköriversiona.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Turbohaltija

Re: Mozartin syndebileet

Viesti Kirjoittaja Turbohaltija »

Bluntly kirjoitti: selvinpäin
Ei Mozartkaan ollut aina selvin päin! Kuten aikaisemmin mainitsin, en suhtaudu pieneen laillisilla lisäaineilla aiheutettuun hilpeyteen mitenkään nyreästi. Kiitos vinkistä! :D
Turbohaltija

Re: Mozartin syndebileet

Viesti Kirjoittaja Turbohaltija »

En edelleenkään ole selvillä, mistä kaikki mielenkiihotus tuolla toisessa ketjussa johtuu, koska en yksinkertaisesti jaksa syventyä siihen. Tiedoksi kuitenkin kaikille kiinnostuneille, että AJ on erittäin tervetullut lauantain illanviettoon ja olen pyytänyt häntä paikalle uudemman kerran. Myös Niba ilmoitti chatissä äsken olevansa tulossa. Toivon, että saadaan mukava ilta aikaiseksi. Mulla on ollut vähän huolia ja murheita viime aikoina ja viettäisin mielelläni iloisen ja sivistyneen ehtoon kanssanne.
Avatar
brona
Kitinän uhri
Viestit: 812
Liittynyt: 16.08.2005 1:26
Paikkakunta: Saari Idässä

Re: Mozartin syndebileet

Viesti Kirjoittaja brona »

Ilmoittautuu mukaan, nyt täytyisi vain vielä tietää moneltako ja missä?
Tapauksen kunniaksi yritän virittää horrokseen vajonneen jauhopeukaloni jälleen eloon, nähtäväksi jää mitä syntyy...
...
nojoojust

Re: Mozartin syndebileet

Viesti Kirjoittaja nojoojust »

brona kirjoitti:Ilmoittautuu mukaan, nyt täytyisi vain vielä tietää moneltako ja missä?
Samaa täälläkin pohdittu. Voiskos joku laittaa privaviestin?
Turbohaltija

Re: Mozartin syndebileet

Viesti Kirjoittaja Turbohaltija »

Viestejä laitettu. Pyydän vielä tulossa olevia varmistamaan tulonsa mahdollisimman pian.
Elukka

Re: Mozartin syndebileet

Viesti Kirjoittaja Elukka »

Turbohaltija kirjoitti:En edelleenkään ole selvillä, mistä kaikki mielenkiihotus tuolla toisessa ketjussa johtuu, koska en yksinkertaisesti jaksa syventyä siihen. Tiedoksi kuitenkin kaikille kiinnostuneille, että AJ on erittäin tervetullut lauantain illanviettoon ja olen pyytänyt häntä paikalle uudemman kerran. Myös Niba ilmoitti chatissä äsken olevansa tulossa. Toivon, että saadaan mukava ilta aikaiseksi. Mulla on ollut vähän huolia ja murheita viime aikoina ja viettäisin mielelläni iloisen ja sivistyneen ehtoon kanssanne.
Tuolla vihollisketjussa taisi useammankin kirjoittelijan mopedi karata hallinnasta.
Henkkohtaisesti olen erittäin pahoillani, että sinäkin jouduit vedetyksi mokomaan mukaan. :(
Edith

Re: Mozartin syndebileet

Viesti Kirjoittaja Edith »

Voi hepskukkuu sentään. Kävin tänään iltapäivällä Poksmannin karkkiosastolla ja sieltä oli Mozartin kuulat loppu! Siis loppu! ihan täysin ja kerta kaikkiaan. Mitens nyt suu pannaan?
Turbohaltija

Re: Mozartin syndebileet

Viesti Kirjoittaja Turbohaltija »

Edith kirjoitti:Voi hepskukkuu sentään. Kävin tänään iltapäivällä Poksmannin karkkiosastolla ja sieltä oli Mozartin kuulat loppu! Siis loppu! ihan täysin ja kerta kaikkiaan. Mitens nyt suu pannaan?
Kääk! En ole ehtinyt tutkia tilannetta vielä ollenkaan, mutta ehkä sitten Alkosta Bluntlyn suosittelemia liköörikuulia? Hmm. Pitää huomenna tutkia asiaa tentin jälkeen. Ehkä hätätapauksessa syömme muuten vaan suklaatia.
Starflare

Re: Mozartin syndebileet

Viesti Kirjoittaja Starflare »

Edith kirjoitti:Voi hepskukkuu sentään. Kävin tänään iltapäivällä Poksmannin karkkiosastolla ja sieltä oli Mozartin kuulat loppu! Siis loppu! ihan täysin ja kerta kaikkiaan. Mitens nyt suu pannaan?
No ilmeisesti ei ainakaan makeaksi.
Turbohaltija

Re: Mozartin syndebileet

Viesti Kirjoittaja Turbohaltija »

Nyt meitä on yhteensä kymmenen, mikä alkaa olla aika passeli määrä varsinkin kun olen pyytänyt kityn ulkopuolista ystävääni osallistumaan. Chappiksella on vielä mahdollisuus tulla, mutta katson että tässä vaiheessa emme enää ota muita viime hetken tulijoita. Olettaen tietenkin ettei väki yhtäkkiä vähene osallistujien listalta (en toivo!) :D
Avatar
brona
Kitinän uhri
Viestit: 812
Liittynyt: 16.08.2005 1:26
Paikkakunta: Saari Idässä

Re: Mozartin syndebileet

Viesti Kirjoittaja brona »

Mihin aikaan passaa tulla, notta isäntä on ehtinyt vaihtaa paidan ja kammata tukkansa?
...
Turbohaltija

Re: Mozartin syndebileet

Viesti Kirjoittaja Turbohaltija »

Pitääks mun kammata tukka? :shock: Huh... no, kai se on pakko sitten. En olekaan viikkoon moista aktiviteettia harrastanut. :)
Niin, arvelen että viimeistään klo 19 olen valmis vastaanottamaan vieraita. Jos joku tuntee suurta kiusausta saapua aikaisemmin, eiköhän sekin onnistu.

Eli niitä pelejä jos tuotte Edith ja nojoojust. En löytänyt mitään järkevää seurapeliä itseltäni shakkia lukuun ottamatta.

Tarjoilu: Teetä/kahvia + keksejä ja piparkakkua. Suklaatia, Mozart-kuulia jos löytyy. Harkitsen jonkin alkoholipitoisen juoman ostamista, mutta sattuneesta syystä en tohdi luvata että voin tarjota teille kaikille. Hmm. Mulla on kyllä uskonnon open lahjoittama konjakkipullon neljäsosa tallella, kai sitä johonkin vois lirauttaa jos kiinnostusta löytyy.

Ai niin, makeutusaineiksi löytyy hunajaa ja sokeria.

Tervetuloa! :cheer:
nojoojust

Re: Mozartin syndebileet

Viesti Kirjoittaja nojoojust »

Aikamoinen joukkoryntäyshän sinne näyttää olevan tulossa. Taitavat vielä toivoa kissatappelua minun ja A-Jn välillä... :buuuu: :P 8)

Edit: Lisäsin varmuuden vuoksi vielä yhden hymiön, eikun kaksi. :P
Viimeksi muokannut nojoojust, 28.01.2006 1:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Mozartin syndebileet

Viesti Kirjoittaja Niba »

No drinks no alcohol indeed!
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
brona
Kitinän uhri
Viestit: 812
Liittynyt: 16.08.2005 1:26
Paikkakunta: Saari Idässä

Re: Mozartin syndebileet

Viesti Kirjoittaja brona »

nojoojust kirjoitti:Aikamoinen joukkoryntäyshän sinne näyttää olevan tulossa. Taitavat vielä toivoa kissatappelua minun ja A-Jn välillä... :buuuu: :P
Pöh, et sie kerkee moiseen, kun mä tenttaan susta kaiken teidän otuksista.
...
nojoojust

Re: Mozartin syndebileet

Viesti Kirjoittaja nojoojust »

brona kirjoitti:
nojoojust kirjoitti:Aikamoinen joukkoryntäyshän sinne näyttää olevan tulossa. Taitavat vielä toivoa kissatappelua minun ja A-Jn välillä... :buuuu: :P
Pöh, et sie kerkee moiseen, kun mä tenttaan susta kaiken teidän otuksista.
Olen kirjoittamassa niistä romaania(tai -ööh- elukkamuistelmia?), ainakin 300 sivua näyttäisi olevan tulossa... Joten tentattavaa kieltämättä riittää useammankin miitin tarpeisiin. Itse asiassa täytyy toivoa, ettei minun koskaan tarvitse hakea mitään sellaista työpaikkaa, joissa halutaan nähdä työ- ja koulutodistukset, sillä lampaat söivät ne kaikki. Ainoastaan YO-todistus säästyi niin, että siitä puuttuu vain viisi suupalaa.
Edith

Re: Mozartin syndebileet

Viesti Kirjoittaja Edith »

Hei, mä en voikaan nyt hirveän kätevästi ottaa pelejä mukaan, kun eräs nykyään Helsingin ulkopuolella asuva kaveri soitti juuri ja menen tapaamaan sitä kaupungille kolmeksi ja tulen sitten siitä tapaamisesta suoraan Mozartia juhlistamaan. Tulen ihan vain pelkkänä omana hurmaavana itsenäni ilman mitään lisäkkeitä.
Aito_Johanna

Re: Mozartin syndebileet

Viesti Kirjoittaja Aito_Johanna »

Löysin Alkosta Mozart-kuohuviiniä. Sillä voidaan skåålailla.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Mozartin syndebileet

Viesti Kirjoittaja Niba »

Jos sitten pelailun jälkeen halutaan tutustua muihin Mozartin päivän viettotapoihin muissa paikallisissa interiööreissä, lienee mahdollista?
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
brona
Kitinän uhri
Viestit: 812
Liittynyt: 16.08.2005 1:26
Paikkakunta: Saari Idässä

Re: Mozartin syndebileet

Viesti Kirjoittaja brona »

nojoojust kirjoitti:... työ- ja koulutodistukset, sillä lampaat söivät ne kaikki. Ainoastaan YO-todistus säästyi niin, että siitä puuttuu vain viisi suupalaa.
Todella kätevää. Söisköhän teidän lampaat multakin ne vähemmän mairittelevat todistukset?
...
Vastaa Viestiin