Mozartin syndebileet

Info tulevista miiteistä
Turbohaltija

Mozartin syndebileet

Viesti Kirjoittaja Turbohaltija »

Wolfgang Amadeus Mozart (1756 - 1791), yksi musiikin historian suurimmista neroista, viettää 250-vuotissyntymäpäiväänsä 27.1.2006. Tapahtuman kunniaksi kutsun arvoisia kityläisiä juhlistamaan tilaisuutta Kallion residenssiini lauantaina 28.1. klo 19 alkaen. Tarjolla on synttärisankarin omaa tuotantoa konsertoista sinfonioihin oopperaa ja sonaatteja unohtamatta. Talon puolesta tarjoillaan myös teetä ja pipareita. Huomio! Tilaisuus pelata lautapelejä ja shakkia! . Tervetuloa!
ninnithequeen

Re: Mozartin syndebileet

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Kuulostaa ihanan erilaiselta, mutta enhän mie pääse sinä ajankohtana.
Elukka

Re: Mozartin syndebileet

Viesti Kirjoittaja Elukka »

Lautapelit ja T-tarjoilu ainakin houkuttaa, vaikken mikään intohimoinen Amadeus-fani olekaan... Tulossa ollaan. :)
Edith

Re: Mozartin syndebileet

Viesti Kirjoittaja Edith »

Tämä on kyllä jotain niin kerta kaikkisen maniota, että muutto-, siivous-, esitelmä- ja kirjoitelmakiireet painuvat ainakin ensi lauantai-illaksi hetkeksi unholaan. Jos ei siis mitään ihmeitä satu. Eikä satu, jos vain minusta on kiinni.
Patz

Re: Mozartin syndebileet

Viesti Kirjoittaja Patz »

Turbohaltija kirjoitti:Talon puolesta tarjoillaan myös teetä ja pipareita.!
Mitä, ei Mozartin kuulia!!11?? No en mä sitte tuu.
Avatar
RAM13
Kitinän uhri
Viestit: 984
Liittynyt: 14.08.2005 19:33
Paikkakunta: PinkiBoxerit

Re: Mozartin syndebileet

Viesti Kirjoittaja RAM13 »

Turbohaltija kirjoitti: pipareita
Onko sulla montakin ystävätärtä pitämässä huolta pipari tarjonnasta? :lol:
Runkkaaminen on tuottamista, ei saamista.
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8599
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Mozartin syndebileet

Viesti Kirjoittaja Lolita »

RAM13 kirjoitti:Onko sulla montakin ystävätärtä pitämässä huolta pipari tarjonnasta? :lol:
Jos osallistut niin sähän voit tarjota donitsias!
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Avatar
RAM13
Kitinän uhri
Viestit: 984
Liittynyt: 14.08.2005 19:33
Paikkakunta: PinkiBoxerit

Re: Mozartin syndebileet

Viesti Kirjoittaja RAM13 »

Lolita kirjoitti:
RAM13 kirjoitti:Onko sulla montakin ystävätärtä pitämässä huolta pipari tarjonnasta? :lol:
Jos osallistut niin sähän voit tarjota donitsias!
No joo... jakele siel rauhassa :lol: ei kukaan sulta haluais :wink:
Runkkaaminen on tuottamista, ei saamista.
Edith

Re: Mozartin syndebileet

Viesti Kirjoittaja Edith »

Niin, mitä pelejä on tarjolla, onko Turbohaltijalla omia, tuovatko vieraat mitäkin? Haluan päästä hekumoimaan tulevilla peli-ihanuuksilla jo ajoissa ja varoitan, että jos muut eivät tuo paikalle kiinnostavia pelejä, tuon mukanani oman iänikuiset Aliaksen ja Trivial Pursuitini (ja ehkä Pictionaryn, vaikka sen säilytyslaatikko onkin liian iso useimpiin suosimiini kantovälineisiin).
Turbohaltija

Re: Mozartin syndebileet

Viesti Kirjoittaja Turbohaltija »

Edith kirjoitti:Niin, mitä pelejä on tarjolla, onko Turbohaltijalla omia, tuovatko vieraat mitäkin?
Tuosta pitikin kirjoittaa: Minulla on shakkilauta (kuuluisa minimagee) ja kaiketi jotain lautapelejä, kunhan kaivelen. Olisin kuitenkin ilahtunut, jos vieraat tuovat omiaan, koska multa tuskin mitään Afrikan tähden veroista klassikkoa löytyy. Jos Edith haluat tuoda pelejä, mä voin vaikka hakea sut autolla niin ei tarvitse raahata?

Patz, mä olin just alkanut miettiä, mistä Mozartin kuulia saa. Syön niin vähän suklaatia, etten tiedä saako niitä edes Suomesta. Salzburgista en lähde hakemaan. Mutta jos joku tietää, mistä niitä voi ostaa Suomesta, otan mielelläni vinkin vastaan!

Mozartin levyjä löytyy riittoisasti: Laskin juuri, että yli 20 cd:tä tuotannon eri osa-alueilta. :)
Edith

Re: Mozartin syndebileet

Viesti Kirjoittaja Edith »

Mä otan Aliaksen mukaan (oon siinä parempikin kuin Pictionaryssä) ja kuljen kyllä ratikoilla. Olis ihan puhdasta hassuutta kulkea henkilöautolla kuta kuinkin kaupungin keskustassa tai ainakin näin liepeillä. Ja Mozartin kuulia nyt saa melkein mistä vain ihan pikku-Siwoja lukuun ottamatta. Voin käydä ostamassa vaikka keskustan tavaratalosta ja sitten voidaan jännätä, syönkö ne yksin jo ennen lauantaita vai riittääkö niitä muillekin.
nojoojust

Re: Mozartin syndebileet

Viesti Kirjoittaja nojoojust »

Meiltä löytyy noin miljoona erilaista lautapeliä, joten vaihtelusta ei tule puutetta. Erityisesti Gigamicin pelejä, joista moni kuuluu Mensan Top Ten -listaan. Jopa Kimble löytyy, Muuttuva labyrintti, Uuno-kortit, Blokus ja Addictionary. Ja paaaljon muita.
Edith

Re: Mozartin syndebileet

Viesti Kirjoittaja Edith »

nojoojust kirjoitti:Meiltä löytyy noin miljoona erilaista lautapeliä, joten vaihtelusta ei tule puutetta. Erityisesti Gigamicin pelejä, joista moni kuuluu Mensan Top Ten -listaan. Jopa Kimble löytyy, Muuttuva labyrintti, Uuno-kortit, Blokus ja Addictionary. Ja paaaljon muita.
Kivakiva! :cheer: :cheer: Kityssä nimittäin on jo pieni joukko ihmisiä, joita uhkaa alkaa kyllästyttää aina saman pian iänikuiseksi muuttuvan Aliaksen jauhaminen ja veivaaminen. Millainen peli onkaan tuo Addictionary? Muihin mainitsemiisi minulla on ollut ainakin jonkinlainen kosketus joskus. Kelpoja kaikki.
nojoojust

Re: Mozartin syndebileet

Viesti Kirjoittaja nojoojust »

Addictionary on sanapeli, jossa käytössä on korttiteline johon mahtuu max. seitsemän rinnakkaista korttia. Peli aloitetaan kolmikirjaimisella sanalla, jota kukin pelaaja vuorollaan muuttaa omien korttiensa avulla niin, että vähintään yksi kirjain jätetään ennalleen. Sanaa voi jatkaa molempiin suuntiin, korkeintaan yksi lisäkirjain vuoroa kohden. Pisteitä tulee sijoitetuista kirjaimista. Esim:

E T U
O T E
O T U S
K O I R A
K O I R A S
P I I R A S
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Mozartin syndebileet

Viesti Kirjoittaja Niba »

Jos tulen en tuo taaskaan juomaa mukaan, reilu tee-linja!
Eiks Sonja ollu joku Mozartin jalkavaimo? Tuon sonja-karkkeja! Jos ei ollu mitään tekoa mozarwin kanssa, niin historia uusiks!
IhQ puhevika, puheviaw rules!
Pyyhin Netikettiin..
Turbohaltija

Re: Mozartin syndebileet

Viesti Kirjoittaja Turbohaltija »

Niba kirjoitti:Jos tulen en tuo taaskaan juomaa mukaan, reilu tee-linja!
Eiks Sonja ollu joku Mozartin jalkavaimo? Tuon sonja-karkkeja! Jos ei ollu mitään tekoa mozarwin kanssa, niin historia uusiks!
IhQ puhevika, puheviaw rules!
Enpäs tiedä tuosta jalkavaimoasiasta. Lainasin juuri Mozartin elämäkerran ja toistaiseksi on selvinnyt vain, että hän piti kakkavitseistä. Voin sitten näyttää herran itsensä kirjoittaman kirjeen, jossa puhutaan kahden sivun verran voittopuolisesti ummetuksesta ja paskalla käymisestä... :lol:

Tervetuloa mukaan! Mahdolliset teetä vahvemmat lisäjuomat ovat vieraiden itsensä päätettävissä. Korostan kuitenkin, että kyseessä eivät ole mitkään röpöttelykinkerit! :)

Lainasin myös lisää Mozartin tuotantoa. Laitan jossain vaiheessa listan, mitä kaikkea menulta löytyy...
Angita

Re: Mozartin syndebileet

Viesti Kirjoittaja Angita »

Mää tuun! Mozart on ihQ!
eps

Re: Mozartin syndebileet

Viesti Kirjoittaja eps »

Jos olo vähänkään paranee tästä, niin olen mukana.

e.
Avatar
Sleazoid
Elämätön Kitisijä
Viestit: 363
Liittynyt: 16.08.2005 3:02
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mozartin syndebileet

Viesti Kirjoittaja Sleazoid »

Turbohaltija kirjoitti:Tarjolla on synttärisankarin omaa tuotantoa konsertoista sinfonioihin oopperaa ja sonaatteja unohtamatta.
Haluan käyttää tämän tilaisuuden melkeinpä kaikkein eniten rakastamani klassisen sävellyksen puffaamiseen! Kyseessä pianosonaatti nro 11 eli Turkkilainen marssi. Siltä varalta, ettei kyseistä teosta jostain syystä vielä olisi soittolistalla, annan linkin Alberto Cobon pätevästi tulkitsemaan versioon: http://www.superopera.com/mp3/turkish/r ... Turca5.mp3 (linkki pitää pastettaa osoiteriville). Turbohaltijalta ihan mahtava idea, Pyynökin arvostaa.
Loppuiko data & argumentit?
Edith

Re: Mozartin syndebileet

Viesti Kirjoittaja Edith »

nojoojust kirjoitti:Addictionary
Juu, pelataan tuota! :cheer: :cheer: :cheer:

Muuttuvaa labyrinttia ois kans kiva pelata, se oli mun suosikkipeli joskus todella kauan sitten ja mulla oli oma sellainen, mutta sittemmin kai lahjoitin sen joillekuille sukulaispenskoille.

Ja niin hei, kaikki epävarmailijat mukaan sitten kans!
AarneAnkka

Re: Mozartin syndebileet

Viesti Kirjoittaja AarneAnkka »

Angita kirjoitti:Mää tuun!
Ajaudun luonnollisesti mukana. :vihelt:
Turbohaltija

Re: Mozartin syndebileet

Viesti Kirjoittaja Turbohaltija »

Meitä on kuusi tällä hetkellä. Pyydän epävarmoja olemaan varmoja mahdollisimman pian.
Turbohaltija

Re: Mozartin syndebileet

Viesti Kirjoittaja Turbohaltija »

Sleazoid kirjoitti:
Haluan käyttää tämän tilaisuuden melkeinpä kaikkein eniten rakastamani klassisen sävellyksen puffaamiseen! Kyseessä pianosonaatti nro 11 eli Turkkilainen marssi. Siltä varalta, ettei kyseistä teosta jostain syystä vielä olisi soittolistalla, annan linkin Alberto Cobon pätevästi tulkitsemaan versioon: http://www.superopera.com/mp3/turkish/r ... Turca5.mp3 (linkki pitää pastettaa osoiteriville). Turbohaltijalta ihan mahtava idea, Pyynökin arvostaa.
Löytyy, kahtena eri versiona jopa. Hyvä allekirjoitus sinulla. :D
Aito_Johanna

Re: Mozartin syndebileet

Viesti Kirjoittaja Aito_Johanna »

Jos sanon että en tule ja sitten kuitenkin tulen, vienkö paikan joltakulta muulta? :wink:
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8599
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Mozartin syndebileet

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Mä olen äitiyslomalla ja hoidan vauvaani.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Vastaa Viestiin