Chilimiitti

Info tulevista miiteistä
Herra Manala

Chilimiitti

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

Haluaisin haastaa muutaman ihmisen, erityisesti Gulliblen chilinsyöntikilpaan. Tarkoituksena olisi siis etsiä mahdollisimman tulista pöperöä ulos tyrkyttävä ravintola, ja mässyttää niin että höyry nousee hiusten välistä tai evaporoituu uimalakista.

Palaneita suita, punaisia silmiä, vuotavia neniä. Kirvelyä, kärsimystä, poltetta. Death, kill, fuck, shit, kuten eräässä ammattipiireissä laajaa suosiota saavuttaneessa heavy-genreen kuuluvassa 4ch mod-kappaleessani aikoinaan huudettiin.

Kellään halua pilata makuaistiaan ja tuhota suunsa limakalvoja? Olenko ainoa? Nörtit. Paikkaehdotuksia?
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Chilimiitti

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Thai Kok runeberginkadulla tarjoaa aikasta hyvää thaimaalaista chilikastiketta vihannesten ja keitettyjen thaimaalaisten nuudeleiden kera. Kerran sitä söin, tai n. 1/3 annosta, kunnes tuli ri**li, kyyneleet, yskintä ja suurin piirtein tukehtuminen. Suosittelen :twisted:

Taidan olla vähän liian lällykkä tähän kisaan, vaikka jalapénot jne. maistuvatkin. Katsotaan minkä paikan valitsette, kunhan pelataan makunautinnolla, ei raa'an chilin syömisellä ;)
The great club outshines the individual, always and forever.
Storytuuli

Re: Chilimiitti

Viesti Kirjoittaja Storytuuli »

Vinkkejä löytyy täältä:

http://javu.kapsi.fi/inferno/index.php
AarneAnkka

Re: Chilimiitti

Viesti Kirjoittaja AarneAnkka »

Tulinen ruoka on namia, mutta ne seuraamukset... ne seuraamukset... onko herkuttelu sen arvoista että ruuansulatusprosessin päätteeksi kannattaaa niinsanotusti paskantaa laavaa? :x
Quarter

Re: Chilimiitti

Viesti Kirjoittaja Quarter »

Suosittelen tamperelaista Pancho Villa pikkumeksikaania. 10min kävely asemalta ja jos saatte tämän paikan tulisimmat setit alas niin onnitteluni. Suosittelen tosin vatsalaukun ja suoliston vuoraamista teflonilla ennen kokeilua... ja minä ihan oikeasti pystyn syömään tulista ruokaa.
1108

Re: Chilimiitti

Viesti Kirjoittaja 1108 »

QuarterDot kirjoitti:Suosittelen tamperelaista Pancho Villa pikkumeksikaania.
Ei ne nyt niin tulisia ole ! Käynyt monta kertaa syömässä ja aina on maistunut.
nypari

Re: Chilimiitti

Viesti Kirjoittaja nypari »

1108 kirjoitti:
QuarterDot kirjoitti:Suosittelen tamperelaista Pancho Villa pikkumeksikaania.
Ei ne nyt niin tulisia ole ! Käynyt monta kertaa syömässä ja aina on maistunut.
Aleksanterinkadun kinkin "Kääk" on kanssa kohtuu tulista. Oletteko maistaneet?
Herra Manala

Re: Chilimiitti

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

QuarterDot kirjoitti:Suosittelen tamperelaista Pancho Villa pikkumeksikaania. 10min kävely asemalta ja jos saatte tämän paikan tulisimmat setit alas niin onnitteluni.
1. Ei käy. Elämä on PK-seudulla.
2. PV:n sapuskat eivät ainakaan viimeksi (2v sitten) olleet nähneetkään todellista tulisuutta.
Starflare

Re: Chilimiitti

Viesti Kirjoittaja Starflare »

Herra Manala kirjoitti:Haluaisin haastaa muutaman ihmisen, erityisesti Gulliblen chilinsyöntikilpaan. Tarkoituksena olisi siis etsiä mahdollisimman tulista pöperöä ulos tyrkyttävä ravintola, ja mässyttää niin että höyry nousee hiusten välistä tai evaporoituu uimalakista.

Palaneita suita, punaisia silmiä, vuotavia neniä. Kirvelyä, kärsimystä, poltetta. Death, kill, fuck, shit, kuten eräässä ammattipiireissä laajaa suosiota saavuttaneessa heavy-genreen kuuluvassa 4ch mod-kappaleessani aikoinaan huudettiin.

Kellään halua pilata makuaistiaan ja tuhota suunsa limakalvoja? Olenko ainoa? Nörtit. Paikkaehdotuksia?
Kuulostaa hyvältä! olettaen että ehdin paikata kurjaakin kurjempaa taloustilannettani, niin olen helvetissä mukana.
Humalassakin on tavoitteena saada tilattua jotain niin tulista settiä, että krapulan kärsimykset maksimoituvat kun seuraavana päivänä paskotaan napalmia.
Quarter

Re: Chilimiitti

Viesti Kirjoittaja Quarter »

Itse kävin tammikuussa. Tiedä sitten ovatko uusineet reseptinsä.. hiki valui ja paskoin laavaa.
Toisaalta taas en ole helsingissä törmännyt niin tuliseen ruokaan... tilaan kepappini aina tulisena ja paikallisessa tuplatulisena. Ja kyllä, suurin osa kenappiloiden tulisista on lussuja..

Kisojahan voi aina ottaa, mutta jos oikeasti mennään syömään niin on se kiva että ruoka maistuu muullekkin kun chilille ja kärventyville limakalvoille.
ninnithequeen

Re: Chilimiitti

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Vähän off-topic mutta menköön...

Suuren suosion baarissamme on saanut shotti, johon tulee 2cl tequilaa ja 2cl punaista tabascoa. Kyllä oli hauskaa katsoa kuka muuttui punaiseksi, kenen silmät valuivat, kuka ryntäsi oksentamaan. Oli niitäkin tietysti, joilla ei ilmekään värähtänyt. Veikkaan Manalan kuuluvan jälkimmäisiin.
Loppui muuten lähikaupasta tabasco aikoinaan parissa tunnissa, kun pojat innostuivat, ja se ei mikään ihan pieni kauppa ole :lol:
Dumari

Re: Chilimiitti

Viesti Kirjoittaja Dumari »

ninnithequeen kirjoitti:Vähän off-topic mutta menköön...

Suuren suosion baarissamme on saanut shotti, johon tulee 2cl tequilaa ja 2cl punaista tabascoa. Kyllä oli hauskaa katsoa kuka muuttui punaiseksi, kenen silmät valuivat, kuka ryntäsi oksentamaan. Oli niitäkin tietysti, joilla ei ilmekään värähtänyt. Veikkaan Manalan kuuluvan jälkimmäisiin.
Loppui muuten lähikaupasta tabasco aikoinaan parissa tunnissa, kun pojat innostuivat, ja se ei mikään ihan pieni kauppa ole :lol:
Saatana että ne on pahoja. Älkää ikinä ottako niitä, jossette ole TODELLA varmoja ettei puklu tule. Matkamiehen kuolema oli ainakin yksi nimi sille.
ninnithequeen

Re: Chilimiitti

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Dumari kirjoitti:
ninnithequeen kirjoitti: Saatana että ne on pahoja. Älkää ikinä ottako niitä, jossette ole TODELLA varmoja ettei puklu tule. Matkamiehen kuolema oli ainakin yksi nimi sille.
Kauppamiehen Kuolema meillä Espoossa :lol:
Tosin jätkät keksi sille jonkun uuden nimen, jota en nyt kirveellänikään saa päähän. Ja ne on vedettävä huikalla alas.

EDIT EDIT: Se on Preeriakoira. Nyt mie muistin.
Herra Manala

Re: Chilimiitti

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

ninnithequeen kirjoitti:Oli niitäkin tietysti, joilla ei ilmekään värähtänyt. Veikkaan Manalan kuuluvan jälkimmäisiin.
Varmasti värähtäisi. Minulla on kuitenkin ns. makuaisti, ja osaan arvata että punainen tabasco, joka on aika hirveää etikkalitkua, ja tequila yhdessä eivät ole mikään erityinen makunautinto. Ei kaikkea paskaa tarvitse kumota kurkustaan alas vain siksi että tulisuuden takia pystyisi.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Chilimiitti

Viesti Kirjoittaja Niba »

Tämä kuulostaa hyvältä..
Otetaanko vielä osallistujia mukaan?
Kerran Tallinnan Valli-baarissa, nykäisin(kuin nykäinen)
6 putkee 30 sekunnissa, maistui muistaakseni hyvältä..

:P
Pyyhin Netikettiin..
Herra Manala

Re: Chilimiitti

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

Niba kirjoitti:Tämä kuulostaa hyvältä..
Otetaanko vielä osallistujia mukaan?
Ei mitään ole vielä lyöty lukkoon. Eihän tällä projektilla mikään kiire...
ninnithequeen

Re: Chilimiitti

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Herra Manala kirjoitti: Varmasti värähtäisi. Minulla on kuitenkin ns. makuaisti, ja osaan arvata että punainen tabasco, joka on aika hirveää etikkalitkua, ja tequila yhdessä eivät ole mikään erityinen makunautinto. Ei kaikkea paskaa tarvitse kumota kurkustaan alas vain siksi että tulisuuden takia pystyisi.
Niinpä.
Tosin mä kuvittelin sun nauttivan moisia paukkuja aperitiiveina :D
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Chilimiitti

Viesti Kirjoittaja Niba »

Hehps..
Sain käsiini habaneeroja!
Voisin vaikka pitää pienet chilibileet itse?
En tietenkään yksin..
voisin itse tehdä Chili con cornea isolla Cllä..
Sovitaan ajankohta, maistoin noita, aitoa tavaraa, 10 asteikolla, tiukkuus 10!
Pyyhin Netikettiin..
Herra Manala

Re: Chilimiitti

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

Niba kirjoitti:Hehps..
Sain käsiini habaneeroja!
Voisin vaikka pitää pienet chilibileet itse?
En tietenkään yksin..
voisin itse tehdä Chili con cornea isolla Cllä..
Sovitaan ajankohta, maistoin noita, aitoa tavaraa, 10 asteikolla, tiukkuus 10!
Joo, mä aina tilailen virman kautta tuoretukusta noita habaneeroja. Sieltä saa näppärästi keltaisia ja punaisia red savina habaneroja "kotiinkuljetuksella" eikä maksa muistaakseni kuin alle kympin kilo. Ja niitä ei kyllä tarvitse tilata kuin 100 grammaa kerrallaan...

Mulla on paria itsetehtyä chilikastiketta joissa olen käyttänyt habaneroja. Ei löydy Suomesta minkään kaupan hyllyltä yhtä tujakoita chilisooseja.
hermine

Re: Chilimiitti

Viesti Kirjoittaja hermine »

TOSI :off: mutta tietääkö kukaan, saako chilipuita enää tähän aikaan vuodesta mistään ruokakaupoista?
slam

Re: Chilimiitti

Viesti Kirjoittaja slam »

hermine kirjoitti:TOSI :off: mutta tietääkö kukaan, saako chilipuita enää tähän aikaan vuodesta mistään ruokakaupoista?
Noh, olen noita tampereen perusruokakauppojen vihanneskamoja tuonut, ja jossakin rullakoissa on ollut joskus kukkasia ja kaktuksia... en tierä sidden mikä on shilipuu...
Avatar
brona
Kitinän uhri
Viestit: 812
Liittynyt: 16.08.2005 1:26
Paikkakunta: Saari Idässä

Re: Chilimiitti

Viesti Kirjoittaja brona »

Ruttopuiston Sestossa oli ainakin viikko sitten.
...
slam

Re: Chilimiitti

Viesti Kirjoittaja slam »

brona kirjoitti:Ruttopuiston Sestossa oli ainakin viikko sitten.
Kertokaa ny faktaa, että millaanen se on, että maalainenkin ymmärtää... :) :o
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Chilimiitti

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Kun kasvatta itse, niin chilikin maistuu paremmalta.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
slam

Re: Chilimiitti

Viesti Kirjoittaja slam »

Kuva

en ole tullut ajatelleeksi, että nuo nimet on ala-lajikkeita... aina oppii jotain... :shock:
Vastaa Viestiin