Aivojen lepuuttaminen (hiljaisuuden hyödyllisyys)

Info tulevista miiteistä
slam

Aivojen lepuuttaminen (hiljaisuuden hyödyllisyys)

Viesti Kirjoittaja slam »

Netistä joku juttu saattaa jäädä mieleen ja sitä kelailee itekseen ja sitten keksii siihen vastauksen yms. muuta turhaa.

Nettiä käyttäessä ajatukset periaatteessa rullaa koko ajan, joten vastapainoksi on hyvä olla, vaan "hiljaa" eli käytännössä katsella, vaikka maisemaa pyrkiä olemaan ajattelematta. Nettin käytön jälkeen saattaa jäädä pohtimaan kaikkea tyhjänpäiväistä ja kelaamaan entisiä juttuja tai miettimään uusia... Joten meidän "aivotyöstäjien" olisi hyvä antaa päidemme myös levätä "hiljaisuudessa"... Tai ainakin itse koen sen tarpeelliseksi.
Geetzu

Re: Aivojen lepuuttaminen (hiljaisuuden hyödyllisyys)

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

slam kirjoitti:Joten meidän "aivotyöstäjien" olisi hyvä antaa päidemme myös levätä "hiljaisuudessa"... Tai ainakin itse koen sen tarpeelliseksi.
Tosiaan! Ei ole halut luonnon hiljaisuuteen kadonneet, vaikka kiireinen toimistotyö on aikoja sitten vaihtunut tähän kotona surffailuun. Silloinkin kun en netissä / koneella ole, on telkkari tai stereot päällä, toimeton rentouttava ihana hiljaisuus kotona on käynyt niin harvinaiseksi, ettei siihen enää osaa oikein suhtautuakaan oikein. Kirjaan keskittyminenkin on nykyään hankalaa, vaikka tietäisi muksun olevan sikeässä unessa, eikä sitä tarvitse sivusilmällä vahtia niin kuin hereillä ollessaan all the f* time. Luonnossa hiljaisuus tuntuu oikealta. Myös minä koen nuo hetket tarpeellisiksi.
slam

Re: Aivojen lepuuttaminen (hiljaisuuden hyödyllisyys)

Viesti Kirjoittaja slam »

Geetzu kirjoitti:
slam kirjoitti:Joten meidän "aivotyöstäjien" olisi hyvä antaa päidemme myös levätä "hiljaisuudessa"... Tai ainakin itse koen sen tarpeelliseksi.
Tosiaan! Ei ole halut luonnon hiljaisuuteen kadonneet, vaikka kiireinen toimistotyö on aikoja sitten vaihtunut tähän kotona surffailuun. Silloinkin kun en netissä / koneella ole, on telkkari tai stereot päällä, toimeton rentouttava ihana hiljaisuus kotona on käynyt niin harvinaiseksi, ettei siihen enää osaa oikein suhtautuakaan oikein. Kirjaan keskittyminenkin on nykyään hankalaa, vaikka tietäisi muksun olevan sikeässä unessa, eikä sitä tarvitse sivusilmällä vahtia niin kuin hereillä ollessaan all the f* time. Luonnossa hiljaisuus tuntuu oikealta. Myös minä koen nuo hetket tarpeellisiksi.
Mun pää on yksi helvetin esikartano, että sen takia on hyvä vähän lepuuttaa sitä yksinäisyydessä. Olisi saanut pari geeniä hakeutua vähän toisin. Tai ainakin olen pitkän aikaa rekisteröinyt yleisiä "kirjailija sairauksia itestäni" Hetken aikaa aivokemiat saattaa muistuttaa tietyntyyppistä geneettistä ongelmaa, kunnes taas yhtäkkiä olenkin toisenlaisessa itse määrittelemässäni systeemissä. Siinä vaiheessa miettii, että tuleeko se itse luotua se illuusio, ja sitten napsahtaa hyvin arkipäiväinen systeemi esille. :shock:

Olen luonut tai joutunut ja vapautunut itse monelaisista henkisistä systeemeistä. Aivan lukemattomia määriä erilaisia tuntemuksia ja kaikenlaisia systeemejä. En ole vaan kehdannut niistä puhua. :lol: Olen keksinyt psykologisia ratkaisuja. Ehkä vain kuitenkin luonut itse illuusion yksinäisyydessä ja saatuaan sen valmiiksi. Kaikki katoaa ja joku saattaa väittää, että minulla mielikuvituksen puutetta.

Turha kait sitä minuuttaan on peitellä. En minä naista kuitenkaan ole saamassa muutoinkaan. Eipä sitten muita syitä olekkaan estämässä olemassa oma "itsensä". Jos olisi viisautta saattaisin keksiä jotain järkevää, mutta en sitä voi tehdä, koska olen vain pelkkä tyhjä tynnyri, jossa ei ole mitään. Tynnyrillä mahdollinen kyky pidättää vettä, mutta tyhjyydessä ei yleensä edes kolise mikään.

-Taipumusta synkkyyteen ja liialliseen iloitsemiseen.
-Elän jatkuvassa pelon tilassa, kun olen ihmisten ilmoilla. Olen niin kankea, että liikuttelen väkisin jäseniäni. Yksin metsällä on jopa mukavampaa.
-vittuunnutan ihmisiä tahattomasti ja minua pidetään yleisesti tyhmänä.

Joku saattaa sanoa, että olet tyhmä ja masennun ja tekeydyn täysin typeräksi. Siitä tilanteesta ei heti ollakkaan palaamassa järjelliseen minuuteen.

tota, lähden nukkuun, että pääsen ajamaan rekalla.

ps. suosittelen, että minut kannattaa kiertää TODELLA kaukaa, jos näette :)

(en ole sitten puhunut tämmösiä pehmoisia, jos joku huomen kysyy)
killkill

Re: Aivojen lepuuttaminen (hiljaisuuden hyödyllisyys)

Viesti Kirjoittaja killkill »

slam kirjoitti:tota, lähden nukkuun, että pääsen ajamaan rekalla.
ps. suosittelen, että minut kannattaa kiertää TODELLA kaukaa, jos näette :)
Mielelläni. Auton tuntomerkkejä, kiitos.
Asennus kroonisesti masentuneesta rekkakuskista on vähintäänkin häiritsevä.
Hebuli

Re: Aivojen lepuuttaminen (hiljaisuuden hyödyllisyys)

Viesti Kirjoittaja Hebuli »

"Asennus"? On sullakin vaan näköjään työasiat mielessä.
Avatar
LillyMunster
Kitisijä
Viestit: 2007
Liittynyt: 15.08.2005 12:55

Re: Aivojen lepuuttaminen (hiljaisuuden hyödyllisyys)

Viesti Kirjoittaja LillyMunster »

Pienenä ajattelin, että voisiko hiljaisuutta kuunnella radiosta, mutta sitten ymmärsin, että hiljaisuus on niin hiljaista, että taustahäly peittäisi sen. Mutta entäpä jos sitä kuunteleisi kuulokkeilla, ja niin lujaa, että se peittäisi taustakohinat?
Tämäkin idea oli tietenkin kuolleena syntynyt... Mutta mitä nyt voi kymmenvuotiaalta odottaa?
Elämäni kauneimmat hiljaisuudet ovat olleet aukiolla lumihangessa selällään yöllä maatessa, tähtiä katsellen, hengityksen höyryn tiivistyessä ja kadotessa korkeuteen. Harvoin saa ihminen tuntea olevansa niin pieni ja niin valtavan hiljaisuuden keskellä, kun voi lähes kuulla sydämensä lyönnit.
Saatana minä haluan pois kaupungista!
Monesti sitä ajattelee leikkivänsä hengellään. Pitäisi aina pitää mielessä, että siinä touhussa saattaakin leikkiäkin terveydellään, ja se on jo ihan toinen juttu...
Vastaa Viestiin