Kerro vaivasta

Painaako joku mieltä? Haluatko purkaa sydäntäsi? Jos ei apu löydy, niin ainakin kuuntelevia korvia.
VAIN ASIALLISET KOMMENTIT! Kuri on kova.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja So Hard »

McJanne kirjoitti: 02.03.2019 10:13 Työnantaja määrää sairaslomalle. Et tästä pääse yli.
Viesti jossa todellisuus on juuri 100% päinvastoin. Työnantajalla ei ole minkäänlaista valtuutta määrätä ketään sairaslomalle eikä sieltä pois. Työpaikalta pois käskeminen ei muodosta sairaslomaa. Sinulle on vain mahdotonta myöntää olevasi väärässä ja teet itsestäsi täyspellen kuten tavallista.
Universaali disclaimer.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja So Hard »

McJanne kirjoitti: 02.03.2019 10:31 Mielestäni et ole pätevä arvoimaan todellisuuteen ja käytäntöihin liittyviä asioita, koska olet tehnyt menestyksekkään ja pitkän uran luutuaksesi omiin näkemyksiisi näkemättä todellisuudesta edes niitä Platon varjoja :D
Faktat eivät ole mitään näkemysasioita. Mutu ei ole faktaa. Sairausloma on lääkärin suositus työntekijälle olla pois töistä toipumiseen tarvittava aika ja työntekijän subjektiivinen oikeus. Työnantajan määräysvalta rajoittuu palkallisuuden arvioimiseen ja mahdollisiin väärinkäytöstilanteisiin joissa lääkärinlausunto on valheellinen. Jokainen vähänkin työoikeutta osaava tietää nämä perusasiat ja ne olisi helposti googlattavissa.

En viitsi avata edes keskustelua missä kaikessa menet pieleen varoitusten ja purkujen kanssa, puhumatta niistä rikossyyteriskeistä ja korvausvastuista joita neuvojasi noudattava tänä päivänä itsensä ja oman lompakkonsa altistaisi. Tiesitkö edes, että terveydentilan perusteella syrjintä on kriminalisoitu? Tokko.
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

sivustahuutaja kirjoitti: 01.03.2019 21:12 ^ Ja jos työntekijä kokee olevansa riittävän terve tulemaan töihin, mutta ei tarpeeksi työkykyinen painamaan kaikkia hommia, niin miksi liitto menisi lakkoon kun on työnantajan kanssa sovittu "korvaavasta työstä"?

Toisaalta ymmärrän ihan hyvin tätä duunarimaailman asennetta, että saikkulappu pitää käyttää viimeiseen tippaan asti. Aikanaan tehtaalla olivat ihan suu auki kun painuin duuniin vaikka saikkulomaa oli vielä jäljellä. Oli ollut varpaan nivelessä joku tulehdus ja neulalla tyhjentämisen jälkeen jalka kuntoitui saman tien. Painuin siis töihin. Kulttuuri olisi kai vaatinut kalaan lähtöä.
Kyllä korvaava työ nykyään on hyvin yleinen juttu ja monessa firmassa menee niin, että hyvin usein lähetetään työntekijä (työntekijän suostumuksella) arvioon, voisiko hän tehdä sairaslomasta huolimatta ns. korvaavaa työtä. Kyseessä on kulttuurin muutos ja tervetullut sellainen. Aiemminhan se oli, että jos on saikkua kirjoitettu vas pikkusormen tulehduksen tai sen takia, että oli lyönyt vasaralla sormeen, on mahdotonta tulla töihin esim. suullisesti opastamaan uutta työntekijää. Nykyään on rutiinia, että em. tilanteessa muutetaan työtehtäviä tilapäisesti.

Oma kokemukseni on, että työntekijät suhtautuvat tähän 95%:n myönteisesti. Toki heitä joskus watuttaa, jos ovat oikeasti tosi kipeitä ja työnjohtaja osoittaa arvioon, voisiko kuitenkin tulla töihin. Silloin tietysti kirjoitan, että sairauden tai vamman laatu on sellainen, että korvaava työ ei tule kyseeseen.

On paikkoja, joissa esim. jokainen työtapaturma rutiinisti menee korvaavan työn arvioon.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Osasairaspäiväraha on toinen modernisointi. Samoin etätyö vähentää tarvetta viettää sairaspäiviä.
Universaali disclaimer.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Suomessa on monessa paikassa vallalla edelleen ajatus, että jos et kerran pysty 100% tekemään sitä mitä normaalisti, niin painu sitten saikulle kunnes pystyt. Ilmankos meillä jengi karkaa eläkkeelle heti kun pystyy.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Isommat työnantajat tietävät, että heille lankeaa korotus eläkemaksuihin, jos työntekijä heiltä sairauseläköityy, ja voimakkaasti tukevat työssä pärjäämistä.

Mun käsittääkeni tässä menee joku raja, jota pienemmille työantajille tuota keppiä ei ole, eli heidän näkökulmastaan voi olla parempi, jos vajaakuntoinen poistuu sairauseläkkeelle.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja So Hard »

McJanne kirjoitti: 02.03.2019 11:34No se ero meillä on, että minä en yritä olla jurristi, sääli, että sinulla on tarve kuvitella olevasi esimies.
Kovasti sinä esität positiivisiä väittämiä oikeudenalasta joka työllistää minua noin 40-50% työajastani. Minä en taas ole kertomassa yhdellekään alaisellesi miten raksahommat tai tuotantoprosessit tehdään.
En näe miten syrjintä tähän liittyy, mutta kovasti paljon tutun kuuloista ex-vaimon taholta lisätä random-aiheita keskusteluun.
Kovasti sinä jaat neuvona esim. varoituksia ja purkuja terveysongelmaiselle joka esim. kieltäytyy vapaaehtoisista työterveysneuvotteluissa. Tyypillisesti laiton purku katsotaan samalla terveysperustaiseksi syrjinnäksi ja siinä ei sitten välttämättä laskeskellakaan vain työnantajan pennosia kun tulee kutsu kuulusteluun.
Universaali disclaimer.
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

Mielenkiintoinen keskustelu saatiin aikaiseksi, kun sanoin harkitsemattomasti, että en erinäisistä syistä tuntisi huonoa omatunto olla pois osatyökykyisenä (kyllä tuntisin.) Työterveyslääkärin (kirurgian erikoislääkäri) mukaan 2 viikkoa käsi kantositeessä oli vähän vähän. Hänen mukaansa ko. vammasta voi tulla elinikäinen vaiva, jos sitä ei hoida kunnolla. Ortopedin lausunnon mukaan kuitenkin saan ottaa käden pois kantositeestä ensi viikolla, sitten pitää varovasti kuntouttaa. (Nyt kyynärnivel taipuu alle puolet normaalista.)

Voisin varmaan mennä ensi viikon alusta töihin, mutta kokemuksesta voin sanoa että tuo fysioterapeutin ohjeiden mukainen kuntouttaminen jäisi vajaaksi.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Gat »

Nyt kävi siis todella paskasti. Yksityishammaslääkäri sanoi, ettei voi korjata, vaan tekohampaat. Minä vastustin, että olen maksukykyinen ja mikä ettei muutama eli kolme tekojuuri. Tuo natsityyppi että ei keinojuuria ei laiteta, jos tupakoi. Minä jotta tupakointia olen vähentänyt, ja mieluummin ilman tupakkaa kuin tekohampaat. Niillä rahoilla kun maksaisn vuokrankin.

Tuo kapiastyyppí naureskeli.Muusta paikkaamisesta ettei ne siinä pysy. Entäs amalgaami, vai eiköhän se liene jo kielletty.

En hetikään usko, se firma kun on samalla tekohammaspaja. Kai täytynee hankkia muukin lausunto.

Vanhemmillani oli tekohampaat, ja kovasti valittivat niistä.

Tää tuntuu melkein samalta kuin vanhempieni arkkujen edessä olo, se lopullisuus.

Olin siellä selvinpäin, mutta nyt taas kännään. Melkein kuolema tämäkin.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Kantaluupiikki. Kai.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja exsu »

Mursin varpaani. Huomenna olen menossa häävieraaksi, vähän haastava löytää tilaisuuteen sopivia kenkiä.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
Fiona
Kitinän uhri
Viestit: 535
Liittynyt: 12.08.2011 15:24

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Fiona »

exsu kirjoitti: 02.08.2019 20:32 Mursin varpaani. Huomenna olen menossa häävieraaksi, vähän haastava löytää tilaisuuteen sopivia kenkiä.
Juoksuharrastuksessa irtoaa joskus varpaankynsiä ja silloin vain mokka ballerinat toimivat. Voisi toimia tässäkin
Logic will get you from A to Z; imagination will get you everywhere ― Albert Einstein
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja exsu »

Murtuman kanssa kova pohja on hyvä, ettei pääse liikkumaan. Kokeilin eilen, että jopa korkokenkää pystyi pitämään, kunhan oli tarpeeksi vahva pohja. Kakkoskengät pitänee kuitenkin varata.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

exsu kirjoitti: 03.08.2019 8:42 Murtuman kanssa kova pohja on hyvä, ettei pääse liikkumaan. Kokeilin eilen, että jopa korkokenkää pystyi pitämään, kunhan oli tarpeeksi vahva pohja. Kakkoskengät pitänee kuitenkin varata.
Kuva

Kuva
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja exsu »

Kuva

Enemmän jotain tälläistä ajattelin 😁
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ joo, tollasen mieskin pukisi murtuneen varpaan kanssa.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Gat »

exsu kirjoitti: 03.08.2019 12:57 Kuva

Enemmän jotain tälläistä ajattelin 😁
Mielestäni naisten korkokengät ovat kipeitä. Kuka lienee mokomia keksinytkään ja miksi. Onko tarkoitus saada sääret vaikuttamaan pidemmiltä vai mitä? Kapeakärkisissä niissä ukkovarvas vääntyy ja saa ns "vaivaisenluun".

Olihan 70-luvulla tosin miesten ja mageiden poikien glam-muotina käyttää korkeakorkoisia kenkiä. Kokeilin kaverin sellaisia ja kylläpä kävely tuli omituiseksi.

Luultavasti ihmiselle luontaisinta olisi kulkea paljain jaloin, tai jos ei, sellaiset paljasjalkaisuutta simuloivat ohutpohjaiset tossut. Maastoon ja kivikkoon toki paksupohjaiset varrelliset nauhakengät.
.
Kymmenen tai kaksikymmentä vuotta sitten oli sentään muoti, että nuoret viehättävät naiset pitivät järkälemäisiä, pitkävartisia ja nauhallisia maihinnousukenkiä hameen tai shortsien kera. :h:

Miten onnistuit murtamaan varpaasi?
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

^Etkös juuri itse valittanut että suomalaiset naiset ovat persjalkaisia maatiastammoja. Tietysti halutaan korostaa jalkojen pituutta. (Oma käsitykseni kiinnostavasta naisen ulkonäöstä poikkeaa aika lailla omastasi, mutta eihän tässä ole varaa valikoida, jos sattuisi ihastumaan hoikkaan pystytisumisuun.)
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja exsu »

Gat kirjoitti: 10.08.2019 12:08 Miten onnistuit murtamaan varpaasi?
Meidän toinen koira kuljettaa ruokakuppiaan ympäri kämppää nälkäisenä. Astuin tälläiseen kuljetettuun kuppiin keskellä olohuoneen lattiaa ja yksi varvas taittui kurjasti jalan alle.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Tipahti käsipaino jalkapöydälle kulma edellä. Tunteehan taas elävänsä.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Bluntly kirjoitti: 09.09.2019 21:01 Tipahti käsipaino jalkapöydälle kulma edellä. Tunteehan taas elävänsä.
Miten tuo onnistui? Olitko vetänyt sarjan aivan tappiin saakka?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Oli pehmustetulla penkillä, luulin pysyvän siinä hyvin. Ei pysynyt.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Bluntly kirjoitti: 10.09.2019 8:57 Oli pehmustetulla penkillä, luulin pysyvän siinä hyvin. Ei pysynyt.
:sir:

Lying Dumbbell Pulloveria tehdessä jänskättää aina (=kerran vuodessa), irtoaako sokka. Olisi kiva kun paino tippuisi keskelle naamaa..

disclaimer: kun ei mene salille, ei tule onnettomuuksia
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
KKK
Kitisijä
Viestit: 2446
Liittynyt: 26.10.2012 19:48
Paikkakunta: Joo

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja KKK »

Oksykodonista irtipyristely on perkeleen tiukassa. Auta armias jos ylimääräisen 10mg otat johonkin äkilliseen kipuun niin kohta on taas viekkarit päällä. Eilenkin töissä tärisin kädet valkoisena päällysvaatteet päällä yrittäen pysyä hereillä. Vieruskaveri hieman ihmetteli mutta ymmärsi kun kerroin mistä kyse, siksi laajalti noista Oxycontin-jutuista on ollut esim HS:ssa viime aikoina juttua. Päiväannos on enää 10mg mutta sekin pitää tiukasti kii. Onhan sitä rouhittukin kohta kaksi vuotta, alas tultu toki 160mg:sta.

Muuten ei valittamista. Rakastan työtäni, sain lisää liksaa ja pomolta kehuja, en huuda lapsille enää niin paljoa - tulevat mokomat halailemaan ihan spontaanisti välillä. Paino pysyy parin kilon tarkkuudella 90-92kg välillä. Leikittelen ajatuksella pitäisikö tuosta sheivata muutama kilo pois. Liian solakaks ei parane ruveta, vanha nahka ei enää vetäydy niinkuin nuorella. Hyvin nuo mustat slim-fit-farkut istuu nykyiselläänkin, vaikka tahtovat olla reisistä tiukat ja vyötäröltä väljät :)

Edelleen kuitenkin "varjo seuraa onneain." Joka kerta kun maksan tietämillä kihelmöi tai pistelee tai tulee ns. kuumia aaltoja (proffan mukaan mun kasvaintyyppi on hormonierityksen aiheuttamaa ja sen läsnäolo näkyy esim ylimääräisenä punasteluna ja hikoiluna), herää pahoja ennakkoaavistuksia "onko se perkele tulossa takaisin"? Sitten taas - jos on, se ei murehtimalla katoa. Pitää vaan pitää päätä kylmänä, tarkkailla oireita ja tarvittaessa pyytää nopeampaa kontrollikuvausta.

Vaimosta hieman huolissani. Hänelle on viimeisen 5-10 vuoden aikana kertynyt aika paljon ylimääräistä kuormaa. Tajusi onneksi hakea itse apua, toivottavasti pääsee pian.
Amazing shit happens!
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Gat »

Phhh.. hyvä että KKK:lla menee kohtuuhyvin. OIinkin jo huolestunut, kun mitään ei kuulunut.

Hammaslääkäriprojektini etenee.
Tosi ammattilainen herrasmies, joka ymmärtää, etten halua tekareita. (Jotka se eka vaati välttämättömyytenä)

Mutta on se helvetin kallista.
Olenko jotain kuudesti käynyt, ja se on 240-280 kerralta. Käyntikertoja on vielä paljon edessä.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Vastaa Viestiin