Selincro (nalmefeeni)

Painaako joku mieltä? Haluatko purkaa sydäntäsi? Jos ei apu löydy, niin ainakin kuuntelevia korvia.
VAIN ASIALLISET KOMMENTIT! Kuri on kova.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Selincro (nalmefeeni)

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Tämä voisi sopia mulle kuin suutarin sormi sian perseeseen.

Mun ongelmahan ei ole, että vetäisin pitkiä putkia tai yleisesti käyttäisin alkoa paljon. Edes suurkulutuksen rajat eivät täyty. Sen sijaan silloin kun otan, niin otan ajoittain kerralla haitallisen paljon. En toki aina.

Nalmefeeni tod. näk. toimisi juuri tässä, koska se hillitsee alkon tuomaa euforiaa ja silloin positiivinen takaisinkytkentä katkeaa. Ko. lääkkeen hienoushan on siinä, että se otetaan tarvittaessa ja se ei estä juomasta, ainoastaan pienentää juotavaa määrää.

http://yle.fi/uutiset/uusi_alkoholismil ... en/6451072

http://www.biotie.com/en/product_and_de ... s/selincro
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
BrianW
Kitisijä
Viestit: 1279
Liittynyt: 14.08.2005 18:50
Paikkakunta: Suomen Ritchmond
Viesti:

Re: Selincro (nalmefeeni)

Viesti Kirjoittaja BrianW »

Minkä takia sun pitää ylipäätään juoda ?

Eikö sulla ole kivaa muuten ?
When the going gets weird, the weird turn pro.

Dr. Hunter S. Thompson
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Selincro (nalmefeeni)

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

BrianW kirjoitti:Minkä takia sun pitää ylipäätään juoda ?

Eikö sulla ole kivaa muuten ?
Olinhan mä kerran vuodenkin kokonaan ottamatta alkoa. Tylsää oli.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
KKK
Kitisijä
Viestit: 2446
Liittynyt: 26.10.2012 19:48
Paikkakunta: Joo

Re: Selincro (nalmefeeni)

Viesti Kirjoittaja KKK »

Minä ja il dottore ollaan tämmöisiä toimintakykyisiä tapajuoppoja (aika hyvä diagnoosi tuntemattomasta ihmisestä pelkän nettikirjoittelun perusteella).

Saattaa olla, että kokeilen tota itsekin jossain välissä, jos tuntuu että "kotikonstit" ei riitä... jos ei muuta niin uteliaisuudesta.
Amazing shit happens!
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Selincro (nalmefeeni)

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

KKK kirjoitti:Minä ja il dottore ollaan tämmöisiä toimintakykyisiä tapajuoppoja (aika hyvä diagnoosi tuntemattomasta ihmisestä pelkän nettikirjoittelun perusteella).

Saattaa olla, että kokeilen tota itsekin jossain välissä, jos tuntuu että "kotikonstit" ei riitä... jos ei muuta niin uteliaisuudesta.
Näin nettikirjoittelun perusteella mulla on mielikuva, että sä kuitenkin kenties otat useammin, mutta et sitten kuitenkaan koskaan taas aivan pönttöä niin himmeäksi kuin minä välillä. Ainakin näin olen ymmärtänyt.

Mähän keskimäärin otan kerran viikossa silleen suht koht sivistyneesti ja sitten muutaman kerran vuodessa aivan sille asteelle, että liikutaan otsanahkaa rypistelemällä. Viimeksi mainitut ovat vaarallisia jo aivan tapaturma-alttiuden takia ja tähän toivon, että toi Selincro voisi auttaa. Jos viinan otto menis aina tohon, että heitetään automaattiohjaus päälle, niin toki lopettaisin kokonaan.

Putkia en vetele koskaan.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Selincro (nalmefeeni)

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

NuoriDaavid kirjoitti:Lutkia en vetele koskaan.
Puhut vaan.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
KKK
Kitisijä
Viestit: 2446
Liittynyt: 26.10.2012 19:48
Paikkakunta: Joo

Re: Selincro (nalmefeeni)

Viesti Kirjoittaja KKK »

^ Kulutuksen selittely ja vähättely on ensimmäinen merkki ongelman olemassaolosta ;)
Amazing shit happens!
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Selincro (nalmefeeni)

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

KKK kirjoitti:^ Kulutuksen selittely ja vähättely on ensimmäinen merkki ongelman olemassaolosta ;)
Enhän mä väitä, ettei ongelmaa olisin. Kyse oli vaan ongelman tarkasta luonteesta.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Selincro (nalmefeeni)

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

NuoriDaavid kirjoitti: Mähän keskimäärin otan kerran viikossa silleen suht koht sivistyneesti ja sitten muutaman kerran vuodessa aivan sille asteelle, että liikutaan otsanahkaa rypistelemällä.
Pystytkö sitten tunnistamaan nuo tilanteet etukäteen vai meinasitko ottaa napin varmuuden vuoksi joka viikko?

Joku simppeli juomissääntö voisi toimia ihan yhtä hyvin. Viinillä ja väkevillähän sitä mennään rajan taa, joten niiden kittaamisen kun lopettaa ajoissa niin homma on hallussa. Runsas vedenjuonti toimii myös.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Selincro (nalmefeeni)

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

sivustahuutaja kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti: Mähän keskimäärin otan kerran viikossa silleen suht koht sivistyneesti ja sitten muutaman kerran vuodessa aivan sille asteelle, että liikutaan otsanahkaa rypistelemällä.
Pystytkö sitten tunnistamaan nuo tilanteet etukäteen vai meinasitko ottaa napin varmuuden vuoksi joka viikko?
Ongelma liittyy 99.9%:sti kodin ulkopuolella ottamiseen. Eli en usko, että olisi tarvetta joka pe ottaa nappia.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Selincro (nalmefeeni)

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ sittenhän tuo on sun tuote. Pirun hyvältä tuotteelta vaikuttaa tommosiin.

Itsekin voisin kyllä käyttää. Varsinaista ongelmaa ei tosin ole, mutta jossain pikkutunneille menevissä pippaloissa tulee joskus juotua turhaan klo 24 jälkeen. Toisaalta, jos tuo yhtään heikentäisi nousuja, niin sitten skippaisin.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Selincro (nalmefeeni)

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

sivustahuutaja kirjoitti:^ sittenhän tuo on sun tuote. Pirun hyvältä tuotteelta vaikuttaa tommosiin.

Itsekin voisin kyllä käyttää. Varsinaista ongelmaa ei tosin ole, mutta jossain pikkutunneille menevissä pippaloissa tulee joskus juotua turhaan klo 24 jälkeen. Toisaalta, jos tuo yhtään heikentäisi nousuja, niin sitten skippaisin.
Toki se heikentää nousuhumalaa. Pitäisin sitä hyvin ilmeisenä vaikutuksena, koska siihenhän se kait ainakin osaittain perustuu, että viinan juonti ei oo niin kivaa, niin sitä ei tuu juotua niin paljon.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Selincro (nalmefeeni)

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Eihän alkon juomisessa ole mitään muuta pointtia kuin nousuhumala. Jos sitä ryhdytään lieventämään, kannattaa jättää koko aine juomatta, koska kaikki muut seuraukset ovat enimmäkseen epämiellyttäviä.
Universaali disclaimer.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Selincro (nalmefeeni)

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

^Totta. Mä epäilen, että mulle tulee keskimääräistä kovempi nousu, vähempikin riittää.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
masa

Re: Selincro (nalmefeeni)

Viesti Kirjoittaja masa »

NuoriDaavid kirjoitti:^Totta. Mä epäilen, että mulle tulee keskimääräistä kovempi nousu, vähempikin riittää.

Etkö vaan voi opetella juomaan pelkkää kolmosta? Sillä ei kovia nousuja saa vaikka kuinka imisi.

Pillerin käyttö dokaamisrajoitukseen on IMO ääliömäisintä hommaa ikinä.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Selincro (nalmefeeni)

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

masa kirjoitti:
Pillerin käyttö dokaamisrajoitukseen on IMO ääliömäisintä hommaa ikinä.
Onko se ääliömäistä JOS se toimii?
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
masa

Re: Selincro (nalmefeeni)

Viesti Kirjoittaja masa »

NuoriDaavid kirjoitti: Onko se ääliömäistä JOS se toimii?
On.


Mites se kaljajuttu sun kohdalla?
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Selincro (nalmefeeni)

Viesti Kirjoittaja exsu »

Oon masan kanssa samoilla linjoilla. Sä mielummin "hoidat" ongelmaa lääkkeellä kun otat siitä itse vastuuta ja pyrit aktiivisesti muuttamaan tilannetta. Jos ongelmana on, että et tietyn rajan jälkeen osaa lopettaa juomista, niin ratkaisu (mielestäni) on, että et juo sinne rajalle saakka. Juot sen 1, 2 tai 3 (tai 0) jonka jälkeen tilanne on vielä hallinnassa. Raja löytynee kokeilemalla. Tai sitten vaihdat esimerkiksi joka toisen juoman alkoholittomaksi. Miedoissa alkoholijuomissa pysyminen voi olla yksi vaihtoehto, hankalampi vetää koomaan.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Selincro (nalmefeeni)

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

masa kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti: Onko se ääliömäistä JOS se toimii?
On.


Mites se kaljajuttu sun kohdalla?
Eli alkoholin liikakäyttäjän on susta ääliömäistä käyttää lääkettä, joka pudottaa kulutuksen kolmasosaan?

Keppana ei mulla toimi. Pystyn juomaan sitäkin liikaa ja saattaa olla, että loppuillasta juon kuitenkin muuta.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
masa

Re: Selincro (nalmefeeni)

Viesti Kirjoittaja masa »

NuoriDaavid kirjoitti: Eli alkoholin liikakäyttäjän on susta ääliömäistä käyttää lääkettä, joka pudottaa kulutuksen kolmasosaan?

Ihan totaalisen idioottimaista.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Selincro (nalmefeeni)

Viesti Kirjoittaja exsu »

http://www.aamulehti.fi/cs/Satellite?c= ... KALWrapper

Ala karppaamaan!

Oon ymmärtänyt, että AH:lle itselleen on maistunut kuppi ihan kiitettävästi. Tokikaan tämä ei ole ensimmäinen "tieteellinen" fakta, jota hän heittelee fiilispohjalta.


edit. mobiiliversion linkki pois
Viimeksi muokannut exsu, 04.02.2013 15:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Selincro (nalmefeeni)

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Exsu, mun mielestäni sun kommentti on yllättävä asiantuntijan suusta. Kaikkihan me toki tiedämme, että alkoholin ongelmakäyttöä kannattaa hoitaa juomalla vähemmän alkoholia, ylipainoa kannattaa hoitaa laihduttamalla, yksinäisten kannattaa hankkia ystäviä ja työttömien kannattaa mennä töihin. Ihan tavallisia asioita.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Selincro (nalmefeeni)

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

masa kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti: Eli alkoholin liikakäyttäjän on susta ääliömäistä käyttää lääkettä, joka pudottaa kulutuksen kolmasosaan?

Ihan totaalisen idioottimaista.
Käyttäen omaa sanontaasi, nyt ei kyllä poreile.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Selincro (nalmefeeni)

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Kyllä se tahtoo usein mennä niin, että sopivassa nousussa alkaa ottamaan jykevämpää kuin kaljaa, vaikka tietäisi ettei se välttis ole hyvä idea. Varsinkin kun joku tarjoa kierroksen.
Universaali disclaimer.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Selincro (nalmefeeni)

Viesti Kirjoittaja exsu »

NuoriDaavid kirjoitti:Exsu, mun mielestäni sun kommentti on yllättävä asiantuntijan suusta. Kaikkihan me toki tiedämme, että alkoholin ongelmakäyttöä kannattaa hoitaa juomalla vähemmän alkoholia, ylipainoa kannattaa hoitaa laihduttamalla, yksinäisten kannattaa hankkia ystäviä ja työttömien kannattaa mennä töihin. Ihan tavallisia asioita.
Sun ongelma ei ole alkoholiriippuvuus vaan se, että sä oot täysin haluton ottamaan vastuuta omista valinnoistasi. Mun mielestä esim. antabus on ihan ok. Sä haluat syödä ja säästää kakkua yhtä aikaa, se on mun mielestä vaan perseestä.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Vastaa Viestiin