Kerro vaivasta

Painaako joku mieltä? Haluatko purkaa sydäntäsi? Jos ei apu löydy, niin ainakin kuuntelevia korvia.
VAIN ASIALLISET KOMMENTIT! Kuri on kova.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Vesper »

exsu kirjoitti:No niin, nyt on antibioottia, nenäsumutetta ja inhoamani duactitkin. Pyysin huuhtelua, mutta lääkäri oli sitä mieltä että röörit on niin tukossa ettei sinne mahdu sorkkimaan, ja vaikka mahtuisikin, saa enintään aikaiseksi lisää painetta ja kipua. Eli näillä mennään.
Mä pyysin toista avaavaa Duactin tilalle, koska ko. lääke tekee musta raivohullun. Nyt en muista lääkkeen nimeä, mutta en kyllä ole varma sen tehostakaan...
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja exsu »

Lääkäri mainitsi jonkun toisen nimeltä, mutta sanoi ettei mielellään kirjoita sitä lentokoneeseen kun mulla ei ole kokemusta siitä, ja on joku komplikaatiovaara. Duactista tuun superuniseksi, mutta mielummin nukun kun tukehdun lennolla.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6685
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja aasi »

Mulla meinas joulun aikaan muurautua nokka umpeen, äiteen lääkekaapista löytyi Duactia ja jotain jonka nimeä en muista, mutta oli tehokasta - aamulla otettu pilleri piti lähes koko päivän nenän auki ja piristi vielä sopivasti.

Tosin Duactkin on mulla lähinnä piristänyt, joten..
Tasan ei mene muumit kanootissa.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Pyörryttänyt aina punttireenin jälkeen jo parisen viikkoa. Menen tästä lekurille selvittämään. Painaisikohan joku hermoa tmv.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:Pyörryttänyt aina punttireenin jälkeen jo parisen viikkoa. Menen tästä lekurille selvittämään. Painaisikohan joku hermoa tmv.
Joku ND:n kaveri kirjoitti relaxantteja sekä ihmevoidetta.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Sola
Kitinän uhri
Viestit: 673
Liittynyt: 19.06.2010 18:54

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Sola »

Onks kellään kokemusta välilevynpullistumasta kaularangassa? Mulla on kipuja, tunnottomuutta, puutumista viikottain ja joskus särkee vähemmän ja joskus niin että en saa edes nukuttua..Tätä on kestänyt lähemmäs 4 vuotta ja mun pitäs päättää että mites jatko. Leikata vai ei?
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6685
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja aasi »

Ahh, kunnon vatsantyhjennystauti! Lähes taju lähti pariin otteeseen, makailin hetkisiä vessan lattialla lähes tajuttomana voimia keräillen muutamankin räjähtävän ripuli- ja oksennusepisodin jälkeen.
Tasan ei mene muumit kanootissa.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Häntäluu taas paskana. Jokohan olisi poistatus paikoillaan?
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Niba »

Ehkä pitäs levätä, alkaa pyörryttää kirjoittaessa.. Persekin tai vasen pakaralihas oikeammin on ollut pari päivää krampissa..
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
Georgina
Kitisijä
Viestit: 3302
Liittynyt: 23.12.2005 22:36

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Georgina »

TUNTUU KOKO AJAN IHAN MAHTAVALTA!!! oon varma että mussa on jokin vika geneettisellä tasolla, tuotan koko ajan jotain mielihyvähormooneja ihan aiheetta. IHAN MAHTAVAA!
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja exsu »

Lonkat kipuaa levossa sen verran, että nukkuminen on hankalaa, samoin aloillaan istuminen. Polvet taas kiukuttelevat liikkeessä. Ei ole hyvä ihmisen ikääntyä, eikä varsinkaan harrastaa liikuntaa.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
Georgina
Kitisijä
Viestit: 3302
Liittynyt: 23.12.2005 22:36

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Georgina »

Mä nyt oksennan tänne ko en malta olla oksentamattakaan ja vaivoihinhan tämä liittyy. Mulla on kauhea hinku päästä tämän lopussa kahvakuula SM:iin ja se on tältä harrastuspohjalta melko tiukka mutta mahdollinen haaste. Mutta eihän tästä tuu vittuakaan ko koko ajan joku paikka kremppaa ja ei pysty tekemään reeniohjelmaa. Ensin sain olkapään vähän rikki (ylirasitusta) ja sen pikkuhiljaa jotakuinkin helpotettua nitkautin polven joka onneksi palautui jotakuinkin toimintakykyiseksi viikossa. Viikon tuossa pääsin jo reenaileen ja näytti että kisasuunnitelmat on taas voimassa niin nyt sitten nosti kovan kuumeen. Voi vittulanvittu jos tämä nyt kestää yhtään yli 2 päivää. Järjellä tajuan kyllä että kisoja tulee, sairastamiselle ei voi mitään ja muuta sellaista paskaa mutta en voi sille mitään että ahistaa niin maan perkeleesti jos en pääse sinne nostamaan, tuntuu että oon täydellinen epäonnistuja ennen yrittämistäkään ja on turha motivoitua yhtään mistään. 21.3 on viimeinen ilmopäivä, sitä ennen en laita hanskoja naulaan mutta kyllähän tämä helvetin huonolta alkaa näyttää.

hitto että voiki pöljät asiat ahdistaa valtavan paljon.
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 6023
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

Georgina kirjoitti:.
Tiedostanet itsekin, että treenaaminen on mennyt överiksi ja keho tarvitsee lepoa? Levännet toivottavasti riittävästi tai jos et, niin ala levätä. Kisoja tulee uusia, mutta terveyttä on vain yksi kappale. Huonot fiilikset ovat toinen merkki siitä, että liikuntainnostus on menossa liiallisuuden suuntaan. Tiedän tunteen hyvin, ajatus yhden treenin tai jopa viikon treenaamattomuudesta tuntui kamalalta, koska kunto katoaisi silloin kokonaan. Ajatuksissa ei ole mitään järkeä, mutta siinä tilassa on vaikea ajatella järkevästi.
Paras päivä ikinä.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Riemis vei jalat suusta, treenistä on tullut pakkomielle ja kroppa haraa vastaan. Reilu lepo ja uusi yritys.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
Georgina
Kitisijä
Viestit: 3302
Liittynyt: 23.12.2005 22:36

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Georgina »

Riemumieli kirjoitti:
Georgina kirjoitti:.
Tiedostanet itsekin, että treenaaminen on mennyt överiksi ja keho tarvitsee lepoa? Levännet toivottavasti riittävästi tai jos et, niin ala levätä. Kisoja tulee uusia, mutta terveyttä on vain yksi kappale. Huonot fiilikset ovat toinen merkki siitä, että liikuntainnostus on menossa liiallisuuden suuntaan. Tiedän tunteen hyvin, ajatus yhden treenin tai jopa viikon treenaamattomuudesta tuntui kamalalta, koska kunto katoaisi silloin kokonaan. Ajatuksissa ei ole mitään järkeä, mutta siinä tilassa on vaikea ajatella järkevästi.
En allekirjoita. Olkapään kipuiluun voi liittyäkin liikaa treeniä mutta sen tiimoilta otinkin korjausliikettä. Polvivamma oli vahinko ja influenssa tuskin on millään muotoa itseaiheutettua. Nyt on toki pakko levätä kun lämpöä on 39,5 ja olo on täysin järkyttävä, en pysy jaloillaan. Huonot fiilikset ei liity reeniin vaan sen puutteeseen ja siihen että itselle asetettu tärkeä tavoite alkaa näyttää erittäin vaikealta saavuttaa. Miten kukaan urheilija ikinä saavuttaa tavoitteitaan jos ei sitoudu niihin 110% ja elä ja hengitä niitä?
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Urheilijat, jotka menestyvät pidempään, ovat tajunneet olla polttamatta itseään loppuun heti alussa. Kovaa pitää reenata, muttei liikaa.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Ylikunto
Ylikunnon vakavuudesta riippuen henkilö joutuu välttämään kovaa urheilua viikosta ja kuukausista jopa vuosiin. Noin 40 prosenttia ammattiurheilijoista kärsii elämänsä aikana pitkittyneestä ylikuormitustilasta. Merkittävää on, että kroonista ylikuntoa esiintyy paljon etenkin amatööriurheilijoilla ja -harrastelijoilla. Tämä johtuu pitkälti siitä että ylikuntoon ei osata varautua eikä oireita tunnisteta tarpeeksi ajoissa. Ammattiurheilijoiden keskuudessa ylikuntoon on varauduttu paremmin.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Georgina
Kitisijä
Viestit: 3302
Liittynyt: 23.12.2005 22:36

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Georgina »

hmm. Jotenki tuntuu naurettavalta että tämmösellä harrastelijan reenimäärällä vois puhua övereistä tai sais ittensä ylikuntoon. Mutta mä nyt mietin tätä asiaa. Oon jo vähän hyväksynyt sitä asiaa etten pääsis sinne SM kisoihin, voin tehä samat nostot seuraavissa salikisoissa että saan ne tulokset itseäni varten.
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Georgina kirjoitti:
hmm. Jotenki tuntuu naurettavalta että tämmösellä harrastelijan reenimäärällä vois puhua övereistä tai sais ittensä ylikuntoon.
Ottamatta nyt mitenkään kantaa tähän nimenomaiseen tapaukseen, niin yleisellä tasolla sanoisin, että suomen kielen termi "ylikunto" on erinomaisen harhaanjohtava. Englanniksi kai sanotaan "overtraining", ja ideana on, että joku treenaa enemmän ja kovemmalla intensiteetillä kuin mihin treenaamiseen tottumaton kroppa on palautumispotentiaalinsa kannalta valmis. Kun ilmiön käsitteellistää näin, on jotenkin ymmärrettävämpää, että ilmiö saattaisi hyvinkin vaivata nimenomaan innokasta harrastajaa. Kyseessä ei nimenomaan ole yli*kunto* vaan lähes päinvastoin se, että kunto ei kestä innostunutta ja mahdollisesti liian äkillisesti lisääntynyttä treenaamista.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Yläselkä alkanut temppuilla spinningistä. Jotain asentoon liittyvää, täytyy konsultoida jotain joka asiasta enemmän ymmärtää.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Joo, ylikunto kehittyy piitkän ajan kuluessa, siis kuukausien.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Georgina
Kitisijä
Viestit: 3302
Liittynyt: 23.12.2005 22:36

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Georgina »

Ja flunssa voi olla myös huonoa tuuria ja reenimäärät aivan kohdallaan. Ei kai se nyt aivan ennenkuulumatonta ole että ihmisellä vituttaa karisevat tavoitteet?
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

[quote="Georgina"hmm. Jotenki tuntuu naurettavalta että tämmösellä harrastelijan reenimäärällä vois puhua övereistä tai sais ittensä ylikuntoon.[/quote]

http://www.pakkotoisto.com/treeni/61134-pikkutoiston-pakkojattilainen-ylikunto-42/#post4520793 kirjoitti:Olen pertti perustreenaaja. Käyn salilla 3 kertaa viikossa ja treenaan Starting strenght tyyppisesti. Lisäksi ajan fillarilla melko vaatimattomia määriä, kesäisin 100-200km viikossa. Välillä mukaan on kuulunut myös kamppailulajeja ja perus hölkkää ja futista jne.

Viimeiset kuusi kuukautta olen kärsinyt rytmihäiriöistä (lisälyönnit) sekä univaikeuksista, ajoittain myös nivelten kivuista ja uupumuksesta. Minulla on tänään diagnosoitu urheilulääkärin toimesta selkeä ylikunto. Altistavat tekijät ovat oma persoona/luonne (henkinen tila), elämäntilanteen/työn aiheuttama stressi ja liian kova harjoittelun intensiteetti ja kesto (erityisesti aerobinen harjoittelu). Edessä on täysliikuntakielto, jota olenkin jo omatoimisesti joutunut viimeiset 6 viikkoa toteuttamaan kun nukkumisesta ja treenaamisesta ei enää tullut mitään.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5039
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Sellanen vaiva, kun elämä. Voispa vaan kuolla vittuun täältä.
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5039
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Kakspiippunen ratkaisisi ongelman.
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 6023
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

Toivottavasti olet muistanut ottaa lääkkeesi ja ilman viinaa.
Paras päivä ikinä.
Vastaa Viestiin