Kerro vaivasta

Painaako joku mieltä? Haluatko purkaa sydäntäsi? Jos ei apu löydy, niin ainakin kuuntelevia korvia.
VAIN ASIALLISET KOMMENTIT! Kuri on kova.
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3886
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

James Potkukelkka kirjoitti: 19.11.2020 14:12 Toki lääkäreissä on eroja. Itselläni on aivojen esinahka niin tiukalla, että olen mielestäni ehkä liiankin nuiva.
Tästä tuli mieleen hetki sitten tapahtunut: Vaimo sai burnouttiin Opamox- reseptin (ns. lasten pameja) 4 vai 5 vuotta sitten. Aluksi tarvi niitä useammin kun ahdisti pahasti, ja myöhemmin niistä tuli lähinnä sellainen henkinen apuväline, että olivat mukana laukussa. Kävi hakemassa uudet kun oli menossa vanhaksi tai sattuivat loppumaan, mutta koskaan ei siis ollut tarvetta erikseen mennä uusimaan.

Nyt sitten otti työpaikkalääkärille puheeksi, että voisi ehkä päivittää tuoreisiin kun on taas vähä ahdistus töissä välillä iskenyt ja nuo auttaa niin ettei toimintakyky mene. Tämä venäläistaustainen lääkäri oli katsonut että jaa sulla on ollut resepti 5 vuotta ,olet kyllä ihan täysin koukussa!!

PIti varata tunnin aika lääkärille, missä keskustellaan vaimoni bentso-addiktiosta. Varasi ajan, mutta se meni toiselle läägärsille, joka oli katsonut hänen papereitaan ja ensimmäisenä sanonut " niin miksi olet täällä, kaksi edellistä reseptiä on jäänyt hakematta ja mennyt vanhaksi apteekissa?" " no sanottiin että minulla on opamox - ongelma, ja kai olen niin koukussa sekä passiivinen sitten niistä, etten saa haettua edes reseptiä apteekista ajoissa"

Oli päätään puistellen uusinut vaimon repsan ja pahoitellut ajan tuhlaamista.
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja annepa »

James Potkukelkka kirjoitti: 19.11.2020 13:48Tämä ei tietenkään tarkoita sitä, etteivätkö jotkut jää koukkuun. Mutta addiktio ei ole oikeilla indikaatioilla mikään suuri ongelma.
Ei niin. Silti tämä opioidihysteria Amerikan malliin oon nousemassa myös täällä. Minä olen sitä mieltä, että jos opioideilla saa ihmisarvoisen tai edes siedettävän elämän, se on aivan saatanan sama onko koukussa vai ei.

Miehelläni on epätyypillinen dystonia ja aivovamma. Lääkekaapissa on vaikka mitä. Luojan kiitos miehellä on järkevä lääkäri ja hyvä hoitosuhde tai itse asiassa kaksikin.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

James Potkukelkka kirjoitti: 18.11.2020 13:36 ^Entä arjen tylsyys? En tarkoita moralisoivassa mielessä, vaan siten, että jos on tottunut saamaan kiksit/helpotuksen aineilla ja kaverit alan miehiä ja naisia, ikuinen arki-tiistai kotona yksin voi olla rankkaa. Mutta tämä ehkä siinä vaiheessa, kun hampaat vielä suussa?
Puolet kavereistani ovat olleet absolutisteja koko ikänsä. Vuosia sitten kävin baa(e)rissa, jolloin oli tuttuja, joila oli omat ongelmansa.

Gat-keskusteluissa joskun viittasin tuohon arjen tylsyyteen. Lääkärikin kysyi sitä, että palkitsenko itseäni jos sitten viikolla olen tehnyt 12 tunnin työpäivän. (En nyt tuossa 30 minuutin vastaanottoajassa paljon ehtinyt sanoa.) Ei oikeastaan niinkään, vaan ajatus kulkee niin, että en ole kenellekään luvannut olla ottamatta. Siis siinä vaiheessa kun ei ole enää vaarana kuin tylsyys, tai no mitä vähän sattuu joka paikkaan ja hiukan ahdistaa.
Avatar
KKK
Kitisijä
Viestit: 2446
Liittynyt: 26.10.2012 19:48
Paikkakunta: Joo

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja KKK »

annepa kirjoitti: 19.11.2020 23:45Silti tämä opioidihysteria Amerikan malliin oon nousemassa myös täällä.
Osin aiheesta. En ole mitenkään erityisen kannabismyönteinen, mutta suomalaisen lääkärikunnan yksisilmäisyys sen hyötykäytöstä kroonisen kivun hoidossa ihmetyttää. Kysyin yhdessä vaiheessa syövän ollessa päällä kannabisreseptiä, koska halusin opiaateista eroon. Hyvä ettei lyönyt. Kuulemma vain erityisissä poikkeustapauksissa, koska kannabis aiheuttaa psyykoosia ja vaikka mitä. Pidin pokkani sitä luentoa kuunnellessani, mutta aika vahvasti värittynytttä tuo litania oli. Samalta lekurilta olisi saanut Oxycontinia, unilääkkeitä, bentsoja ja Lyricaa niin paljon kun kehtasi pyytää. Nehän ovatkin kaikki suorastaan terveystuotteita ja täysin haitattomia "yeah right!"

Minusta koko termi "käypä hoito" on oksymoroni. Jos esimerkiksi kannabiksen sopivuudesta kroonisen kivun hoidossa ja psykedeelien hyödyllisyydestä esimerkiksi masennuksen hoidossa on olemassa paljonkin kliinistä näyttöä, miksi nämä ovat ei-käy-hoitoja? Siksikö että näitä THC:tä ja psilosybiiniä ei Big Pharma voi patentoida ja rahastaa kuten synteettisiä opioideja?

Olen jo päättänyt hiljaa mielessäni, että jos syöpä uusii ja tarvitsen kipulääkettä, säädän kukkaa jostain ja vapottelen sillä. Olen saanut noista hiton opiaateista tarpeekseni yhdeksi eliniäksi.
Amazing shit happens!
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Yksittäiselle lääkärille olisi aika lailla ammatillinen ja juridinen itsemurha ryhtyä kirjoittamaan kannabistuotteita niin kauan, kuin ne eivät ole yleisesti Suomessa hyväksyttyä hoitoa. Itse asiassa ainakaan mä en edes tiedä, miten sen tekisin. Opiaattireseptin teen parilla hiiren klikkauksella.

Eo. ei ole tarkoitus esittää mitään hyvä-paha tai oikein-väärin akselilla, ainoastaan realiteetin.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14885
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja So Hard »

annepa kirjoitti: 19.11.2020 23:45
James Potkukelkka kirjoitti: 19.11.2020 13:48Tämä ei tietenkään tarkoita sitä, etteivätkö jotkut jää koukkuun. Mutta addiktio ei ole oikeilla indikaatioilla mikään suuri ongelma.
Ei niin. Silti tämä opioidihysteria Amerikan malliin oon nousemassa myös täällä. Minä olen sitä mieltä, että jos opioideilla saa ihmisarvoisen tai edes siedettävän elämän, se on aivan saatanan sama onko koukussa vai ei.

Miehelläni on epätyypillinen dystonia ja aivovamma. Lääkekaapissa on vaikka mitä. Luojan kiitos miehellä on järkevä lääkäri ja hyvä hoitosuhde tai itse asiassa kaksikin.
Ameriikassa opioideihin kuolee hirvittävä määrä ihmisiä. Toki pääosin Kiinasta tilatulla fentanyylillä tms. mutta juurisyy on kuitenkin siinä miten lääketeollisuus niitä pukkasi kaikkeen.
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

So Hard kirjoitti: 22.11.2020 16:09
annepa kirjoitti: 19.11.2020 23:45
James Potkukelkka kirjoitti: 19.11.2020 13:48Tämä ei tietenkään tarkoita sitä, etteivätkö jotkut jää koukkuun. Mutta addiktio ei ole oikeilla indikaatioilla mikään suuri ongelma.
Ei niin. Silti tämä opioidihysteria Amerikan malliin oon nousemassa myös täällä. Minä olen sitä mieltä, että jos opioideilla saa ihmisarvoisen tai edes siedettävän elämän, se on aivan saatanan sama onko koukussa vai ei.

Miehelläni on epätyypillinen dystonia ja aivovamma. Lääkekaapissa on vaikka mitä. Luojan kiitos miehellä on järkevä lääkäri ja hyvä hoitosuhde tai itse asiassa kaksikin.
Ameriikassa opioideihin kuolee hirvittävä määrä ihmisiä. Toki pääosin Kiinasta tilatulla fentanyylillä tms. mutta juurisyy on kuitenkin siinä miten lääketeollisuus niitä pukkasi kaikkeen.
Kyllä. Mutta se on ameriikan juttu se.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14885
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Ihmettelen vain termiä opioidihysteria. Ei se ole mikään hysteria jos on kriisi.
Universaali disclaimer.
Avatar
KKK
Kitisijä
Viestit: 2446
Liittynyt: 26.10.2012 19:48
Paikkakunta: Joo

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja KKK »

James Potkukelkka kirjoitti: 22.11.2020 14:19 Yksittäiselle lääkärille olisi aika lailla ammatillinen ja juridinen itsemurha ryhtyä kirjoittamaan kannabistuotteita niin kauan, kuin ne eivät ole yleisesti Suomessa hyväksyttyä hoitoa. Itse asiassa ainakaan mä en edes tiedä, miten sen tekisin. Opiaattireseptin teen parilla hiiren klikkauksella.

Eo. ei ole tarkoitus esittää mitään hyvä-paha tai oikein-väärin akselilla, ainoastaan realiteetin.
Juu, ymmmärrän tuon mekanismin. Prosessi on prosessi, siitä poikkeavaa ei katsota hyvällä.

Haastoin lähinnä sitä, miten helvetin luupäistä ja kaavoihinsa kangistunutta terveydenhoito Suomessa voi olla. Ei tietenkään jokaiseen vaihtoehtohoitoon ja "tämän viikon hittiin" pidä lähteä mukaan, mutta kamoon - hieman avarakatseisuutta. Eikä niin että aletaan huutaa sormet korvissa "ULULULU!" heti jos eteen lyödään vertaisarvioitua tutkimustietoa aiheesta "tämä huimausaineeksi luokiteltu aine voisi toimia myös lääkinnällisessä käytössä"

Jos on kyse terminaalipotilaasta saattohoidossa, niin sehän on aivan saatanan sama mitä ketamiiniä (hevosille tarkoitettu rauhoittava) tai fentanyyliä häneen pumpataan. Pääasia että olo helpottuu. Mutta jos potilaalla on pienikin mahdollisuus toipua, kyseenalaistaisn vahvojen synteettisten opioidien kontrolloimattoman kylvämisen.

Fentanyyli on toimivaa kamaa äkillisiin voimakkaisiin kipuihin- kauppanimi Abstral tuli tutuksi syöpävuonna - mutta sehän on nopeutensa lisäksi helkkarin vahvaa. En uskaltaisi suurin surminkaan pistää fenta-nappia kielen alle, ellei se ole ostettu kotimaisesta apteekista. Kyse on niin vahvasta doupista, että se annostellaan mikrogrammoina (vrt opioidien milligrammojen sijasta.) Valmistuksessa ei tarvita isoakaan heittoa kun kyse on tappavasta myrkystä.
Amazing shit happens!
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

So Hard kirjoitti: 22.11.2020 18:34 Ihmettelen vain termiä opioidihysteria. Ei se ole mikään hysteria jos on kriisi.
annepa varmastikin tarkoitti sen läikkymistä Suomeen.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3886
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

James Potkukelkka kirjoitti: 22.11.2020 14:19 Yksittäiselle lääkärille olisi aika lailla ammatillinen ja juridinen itsemurha ryhtyä kirjoittamaan kannabistuotteita niin kauan, kuin ne eivät ole yleisesti Suomessa hyväksyttyä hoitoa. Itse asiassa ainakaan mä en edes tiedä, miten sen tekisin. Opiaattireseptin teen parilla hiiren klikkauksella.

Eo. ei ole tarkoitus esittää mitään hyvä-paha tai oikein-väärin akselilla, ainoastaan realiteetin.
Eikä asiaa auta se että perusteet määrätä on olemassa, mutta VALVIRA ja muut vastaavat ottavat läägärsit silmätikuiksi. Omasta kaveripiiristä löytyy nyt 3 ihmistä, jotka ovat muuttaneet kokonaan pois suomesta sen takia, että lääkärit eivät voi / halua / pysty kirjoittamaan huomattavasti vähemmän sivuoireita ja addiktioita aiheuttavia lääkkeitä.

Yksi sai elämänsä kirjaimellisesti takaisin MS - taudilta, kun muutti täältä Espanjaan. Yksi jätkä on ilmoittanut suoraan poliisille, että aina kun haette kasvit, niin uudet lääkkeet menee ruukkuun heti kun tulen takaisin asemalta. Sillä riittää siemeniä aika pitkälle, katsotaan miten kauan virkavalta jaksaa.

Tämmöiset jutut syö omaa intoani maksaa veroja kiltisti.
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14885
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja So Hard »

James Potkukelkka kirjoitti: 23.11.2020 8:59
So Hard kirjoitti: 22.11.2020 18:34 Ihmettelen vain termiä opioidihysteria. Ei se ole mikään hysteria jos on kriisi.
annepa varmastikin tarkoitti sen läikkymistä Suomeen.
"Tämä opioidihysteria Amerikan malliin oon nousemassa myös täällä" kyllä toteaa explisiittisesti että Amerikassa on hysteria, ei kriisi.
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

So Hard kirjoitti: 23.11.2020 9:13
James Potkukelkka kirjoitti: 23.11.2020 8:59
So Hard kirjoitti: 22.11.2020 18:34 Ihmettelen vain termiä opioidihysteria. Ei se ole mikään hysteria jos on kriisi.
annepa varmastikin tarkoitti sen läikkymistä Suomeen.
"Tämä opioidihysteria Amerikan malliin oon nousemassa myös täällä" kyllä toteaa explisiittisesti että Amerikassa on hysteria, ei kriisi.
Ok. annepa vastaa omasta puolestaan, mutta itse veikkaan hänen tarkoittaneen sitä, että kun amerikassa ollaan aloitettu tarkastelemaan opioiden määräämistä aiempaa kriittisemmin, se vaikuttaa suomenkin yleiseen mielipiteeseen, vaikka ongelma mun käsittääkseni on täällä toisin päin. Eli että opiaatteja ei käytetä riittävästi kovien kipujen (syöpäkivut, terminaalipotilaat) hoidossa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3886
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

James Potkukelkka kirjoitti: 23.11.2020 9:17
So Hard kirjoitti: 23.11.2020 9:13
James Potkukelkka kirjoitti: 23.11.2020 8:59

annepa varmastikin tarkoitti sen läikkymistä Suomeen.
"Tämä opioidihysteria Amerikan malliin oon nousemassa myös täällä" kyllä toteaa explisiittisesti että Amerikassa on hysteria, ei kriisi.
Ok. annepa vastaa omasta puolestaan, mutta itse veikkaan hänen tarkoittaneen sitä, että kun amerikassa ollaan aloitettu tarkastelemaan opioiden määräämistä aiempaa kriittisemmin, se vaikuttaa suomenkin yleiseen mielipiteeseen, vaikka ongelma mun käsittääkseni on täällä toisin päin. Eli että opiaatteja ei käytetä riittävästi kovien kipujen (syöpäkivut, terminaalipotilaat) hoidossa.
Oma mielikuvani on että usein kipulääkkeitä pihistellään jonkun addiktion pelossa. Toivon että mielikuvani on väärä, koska aivan vitun typerää miettiä addiktiota kuolevan ihmisen kohdalla, vai onko tässä joku "ei saa olla mukavaa" juttu, kun kannabiksen sivuvaikutuksiin lasketaan myös euforia?
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Haemaeraemies kirjoitti: 23.11.2020 9:24
James Potkukelkka kirjoitti: 23.11.2020 9:17
So Hard kirjoitti: 23.11.2020 9:13

"Tämä opioidihysteria Amerikan malliin oon nousemassa myös täällä" kyllä toteaa explisiittisesti että Amerikassa on hysteria, ei kriisi.
Ok. annepa vastaa omasta puolestaan, mutta itse veikkaan hänen tarkoittaneen sitä, että kun amerikassa ollaan aloitettu tarkastelemaan opioiden määräämistä aiempaa kriittisemmin, se vaikuttaa suomenkin yleiseen mielipiteeseen, vaikka ongelma mun käsittääkseni on täällä toisin päin. Eli että opiaatteja ei käytetä riittävästi kovien kipujen (syöpäkivut, terminaalipotilaat) hoidossa.
Oma mielikuvani on että usein kipulääkkeitä pihistellään jonkun addiktion pelossa. Toivon että mielikuvani on väärä, koska aivan vitun typerää miettiä addiktiota kuolevan ihmisen kohdalla, vai onko tässä joku "ei saa olla mukavaa" juttu, kun kannabiksen sivuvaikutuksiin lasketaan myös euforia?
Itse en nykyään syöpäsairaita/kuolevia hoida, mutta ainakin aiempina vuosina tosiaan ongelma oli nimenomaan se, että opiaattien käyttöä pelättiin liikaa. Ensin lääkäri valitsi pienimmän mahdollisen annoksen ja sitten vielä joskus lääkkeen pistävä hoitaja varmuudeksi pienensi sitä. Mutta asiasta puhuttiin silloin paljon ja toivottavasti asia muuttui. Ja myös toivottavasti nyt amerkikan keskustelun valuminen tänne ei vie tuota asiaa uudelleen huonompaan suuntaan täällä.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3886
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

James Potkukelkka kirjoitti: 23.11.2020 9:31 Ja myös toivottavasti nyt amerkikan keskustelun valuminen tänne ei vie tuota asiaa uudelleen huonompaan suuntaan täällä.
Tämä mielessäni olen pohtinut että ehkä kannattaisi hankkia henk. koht. varastot tarvittavia toimivia kipulääkkeitä. Toim huom: En ole logaamassa laudalle jättämään tilausta fentanyylistä tai muusta vastaavasta.
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14885
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Minusta kivun hoidon keskustelu Suomessa on menossa suuntaan jossa fokus ei ole addiktiot vaan tehokas kivun hallinta. Voin olla väärässäkin. Miten Dave näet?
Universaali disclaimer.
Avatar
KKK
Kitisijä
Viestit: 2446
Liittynyt: 26.10.2012 19:48
Paikkakunta: Joo

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja KKK »

^ Silloin kun itsellä oli iso-S päällä, niin opiaatteja sai niin paljon kun kehtasi pyytää. Oikeastaan ainoa tilanne jossa en saanut pyytämääni kipulääkityksen lisäystä oli leikkauksen jälkeen teholla - ja silloinkin evääjä oli kipupumppu, ei lääkäri.

Epiduraalia ei saatu kunnolla paikoilleen. Ainoa lääkecocktail joka auttoi vähän pystyttiin antamaan vain kahdesti päivässä ja sen vaikutus lakkasi aina tunteja ennen kuin seuraavan sai antaa. Väliajoiksi oli tarjoilla vain "tavallista opiaattipohjaista kipulääkettä" joka ei auttanut oikeastaan lainkaan, kiitos erittäin koholla olevien opiaatti-toleranssien. Kipupumpussa oli ajastin, joka salli lääkkeen antamisen vain X minuutin välein.

Ihan kaikkea en tehollaolosta muista -onneksi - mutta ne oli kuulkaa pitkiä minuutteja takoa sitä pumpun nappulaa ja odottaa että edes puolitehoisen hetkellisen helpotuksen olisi niihin kovimpiin koskaan kokemiini kipuihin saanut. Ei siitä pumpun kautta annosteltavasta kamasta ollut juuri apua, mutta siinä tilanteessa olisi ottanut vaikka plaseboa peräruiskeena, että olo olisi helpottunut edes 10%.

Tätäkään ongelmaa ei olisi ollut, jos kivun hoito olisi leikkaukseen asti hoidettu muilla lääkkeillä. Muistan miltä tuntui noin kuudentena tehopäivänä herätä ja tajuta "muhun ei enää satu!" Melkein itku pääsi.
Amazing shit happens!
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

So Hard kirjoitti: 23.11.2020 9:38 Minusta kivun hoidon keskustelu Suomessa on menossa suuntaan jossa fokus ei ole addiktiot vaan tehokas kivun hallinta. Voin olla väärässäkin. Miten Dave näet?
Joo. Kyllä tuo varmasti on suuri kuva. Mutta olin huolissani siitä, viekö Yhdysvaltojen opiaattikeskustelu heiluria taas toiseen suuntaan.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Haemaeraemies kirjoitti: 23.11.2020 9:07 Omasta kaveripiiristä löytyy nyt 3 ihmistä, jotka ovat muuttaneet kokonaan pois suomesta sen takia, että lääkärit eivät voi / halua / pysty kirjoittamaan huomattavasti vähemmän sivuoireita ja addiktioita aiheuttavia lääkkeitä.
Sulla on kyllä erikoinen kaveripiiri.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3886
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 23.11.2020 10:52
Haemaeraemies kirjoitti: 23.11.2020 9:07 Omasta kaveripiiristä löytyy nyt 3 ihmistä, jotka ovat muuttaneet kokonaan pois suomesta sen takia, että lääkärit eivät voi / halua / pysty kirjoittamaan huomattavasti vähemmän sivuoireita ja addiktioita aiheuttavia lääkkeitä.
Sulla on kyllä erikoinen kaveripiiri.
Joo, niitä löytää kyllä kun pyörii esimerkiksi piireissä jotka tarvitsevat kannabis-lääkitystä normaalin elämän saavuttamiseen (MS-ihmiset). Sinulle ei ehkä uskalleta niin suoraan sanoa, jos hakeaa apua ongelmiinsa rikkaruohoista.

En ymmärrä miten kenelläkään riittää sydäntä ja sielua todeta että kyllä sinun pitää syödä vakavasti addiktoivia opiaatteja, jotka ei oikeastaan edes auta, sen sijaan että kuluttaa rikkaruohoa ongelmiinsa.
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja exsu »

Meni nyrkkeilytreeneissä torstaina pikkusormesta nivelsiteet. Oli vähän kiire perjantaina enkä jaksanut lähteä lääkäriin, vaan luotin omaan diagnoosiin ja menin combolla buranaa naamaan ja teippaus viereiseen sormeen. Nyt sormi ei ole kovinkaan kipeä, mutta on harmaansininen ja liikkuu ehkä noin 50% siitä mitä pitäisi. Alkuun oli turvonnut ihan piukeaksi, nyt enää hieman. Enää ei tietenkään kehtaa mennä lääkäriin kun ei mennyt viime viikollakaan, joten nyt vaan odotan että se jotenkin tuosta asettuu itsestään.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

^ Tuli mieleeni oma versioni aiheeseen. Joskus yläasteikäisenä tappelin taas kerran kaksoisveljeni kanssa kotona. Kun en naamaan halunnut lyödä, tinttasin kovaa olkapäähänsä. Osuma sattui varmasti enemmän minua kuin veljeäni, mutten tietenkään voinut valittaa. Illalla sitten kämmen turposi ja oli kipeä. Seuraavana päivänä tajusin pikkusormeni menneen sentin verran sisään eli murtuneen. Enhän mä sitä halunnut lääkärille viedä arvioitavaksi ja vielä tänäkin päivänä oikean käden ulommainen rystynen on poissa ja sormi sentin vasemman käden pariansa lyhempi.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
KKK
Kitisijä
Viestit: 2446
Liittynyt: 26.10.2012 19:48
Paikkakunta: Joo

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja KKK »

^ Joskus vuosia sitten tulin ex-vaimon kanssa kapakasta. Oli yllättäen sanomista puolin ja toisin, lopulta paloi kertojalta käämi. Lyhytpinnaisuuteen on taipumusta ja sopivasti ärsytettynä jurrissa harkinta tuli tuohon aikaan ainakin 10 sekuntia tekoja perässä. Vedin sitten suutuspäissäni räväkän oikean suoran lyhtypylvääseen kiinnitettyyn täysmetalliseen dumpsteriin,

Voitaneen todeta, että siinä tappelussa lyöjä hävisi. Onneksi tassuun ei jäänyt pysyvää vauriota. En suosittele.
Amazing shit happens!
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 23.11.2020 10:52
Haemaeraemies kirjoitti: 23.11.2020 9:07 Omasta kaveripiiristä löytyy nyt 3 ihmistä, jotka ovat muuttaneet kokonaan pois suomesta sen takia, että lääkärit eivät voi / halua / pysty kirjoittamaan huomattavasti vähemmän sivuoireita ja addiktioita aiheuttavia lääkkeitä.
Sulla on kyllä erikoinen kaveripiiri.
En osaa sanoa onko erikoinen kaveripiiri. (Omassa on puolet absolutisteja.) Pidettiin koko yläasteen vuosiluokalle pileet, kun oltitin 40v. Järjestäjällä on MS. Hän oli ollut juuri saamassa väitöskirjaa valmiiksi, mutta oireet pahenivat. Hän oli tainnut ihan laillisesti saada tätä kiellettyä ainetta sittemmin.
Vastaa Viestiin