Kerro vaivasta

Painaako joku mieltä? Haluatko purkaa sydäntäsi? Jos ei apu löydy, niin ainakin kuuntelevia korvia.
VAIN ASIALLISET KOMMENTIT! Kuri on kova.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

James Potkukelkka kirjoitti: 07.08.2020 9:02
sivustahuutaja kirjoitti: 07.08.2020 9:00 ^ Aika mahdoton sitä olisi tietää sitä eroa, jos ei koskaan vakavasti sairastanut.
No näinhän se tietysti on. Mutta kaupunkilaisjärjellä kovasti tuntuu, että tuo pitäisi paikkansa.
Mielestäni kk:n ajatusmuutos kohdistuu eritoten sanaan väsynyt, joka siis nykyään kuuluu vaikkapa sitten ei-väsynyt.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Gat kirjoitti: 07.08.2020 10:15Alko minulla on henkiseen tuskatilaan ja krapulaoksetuksen taltuttamiseen, jos närästyslääkettä ei ole. Tiedäntiedäntiedän että muuten kuin akuutisti siitä on vain haitttaa.
Kyllä siitä on haittaa myös akuutisti. Alentaa toimintakykyäsi koko ajan. Älä nyt aikuinen ihminen viitsi.
Siivouksesta ym. että EI OLE AIKAA ensin vähitellen normalisoitua, hätätilanne on niin akuutti ettei siihen ehdi
Tätä olet sanonut 2 vuotta tjsp. Oudon pitkä akuutti.
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 07.08.2020 10:15
James Potkukelkka kirjoitti: 07.08.2020 9:02
sivustahuutaja kirjoitti: 07.08.2020 9:00 ^ Aika mahdoton sitä olisi tietää sitä eroa, jos ei koskaan vakavasti sairastanut.
No näinhän se tietysti on. Mutta kaupunkilaisjärjellä kovasti tuntuu, että tuo pitäisi paikkansa.
Mielestäni kk:n ajatusmuutos kohdistuu eritoten sanaan väsynyt, joka siis nykyään kuuluu vaikkapa sitten ei-väsynyt.
Kas. En huomannut imperfektiä. Eli ymmärsin ehkä KKK:n ajatuksen täsmälleen väärin. Eli _aiemmin_ hän piti tuota väsyneenä kliseenä, mutta ei pidä enää.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

So Hard kirjoitti: 07.08.2020 10:18
Siivouksesta ym. että EI OLE AIKAA ensin vähitellen normalisoitua, hätätilanne on niin akuutti ettei siihen ehdi
Tätä olet sanonut 2 vuotta tjsp. Oudon pitkä akuutti.
Juu. Akuutti hätätilanne, jonka takia ei ehdi tehdä mitään (esim. mennä katkolle) on varmasti kestänyt tosiaan pari vuotta ainakin. Ei tämä Gat ole pilkkaa. Tämä on yritys auttaa sinua reflektoimaan tilannettasi.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Gat »

So Hard kirjoitti: 07.08.2020 10:18 Tätä olet sanonut 2 vuotta tjsp. Oudon pitkä akuutti.
Epätoivoista rääpistelyä akuutista kriisistä toiseen, sellaista asiaa jota vain pilkkaatte, koska ei teille tapahdu. Nyt päällä uusi tilanne josta en selviä edes ilman Karhua. Ehkä Yksinäisyysketjuun joskus siitä. Ulkomaailma käy päälle, varkaita (!) myöten ja minä olen ihan yksin.

Siis tämä perustuu primitiiviseen elossapysymisviettiin kun en kuollakaan haluaisi. Lopulta ei jää muuta.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Gat kirjoitti: 07.08.2020 10:33
So Hard kirjoitti: 07.08.2020 10:18 Tätä olet sanonut 2 vuotta tjsp. Oudon pitkä akuutti.
Epätoivoista rääpistelyä akuutista kriisistä toiseen, sellaista asiaa jota vain pilkkaatte, koska ei teille tapahdu. Nyt päällä uusi tilanne josta en selviä edes ilman Karhua. Ehkä Yksinäisyysketjuun joskus siitä. Ulkomaailma käy päälle, varkaita (!) myöten ja minä olen ihan yksin.

Siis tämä perustuu primitiiviseen elossapysymisviettiin kun en kuollakaan haluaisi. Lopulta ei jää muuta.
Sinulla on vain yksi kriisi - krooninen alkoholismi ja depressio. Sille sinä et tee mitään. Kuten Urpiainen sanoi, kaikki muut asiat kuten vanhempien kuoleminen ovat normaalia elämänkulkua. 85-vuotias kun kuolee, se ei ole mikään suuri draama. Se tapahtuu ennemmin tai myöhemmin kaikille vanhoille ihmisille.
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Gat: Miksi et mene katkolle? Älä puhu mitään siivoamisesta, koska et siivoa kuitenkaan.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Gat »

James Potkukelkka kirjoitti: 07.08.2020 10:44 Gat: Miksi et mene katkolle? Älä puhu mitään siivoamisesta, koska et siivoa kuitenkaan.
Taloyhtiö voi hyökätä koska tahansa. Jos olen "hoidossa" luultavasti sinä aikana saan häädön ja vieraat lastaavat kaiken roskalavalle. Orimattilaan pitäisi mennä heti, koska sinne on kuulemma murtauduttu. Mutta en voi jättää Varkauden kämppää näin. Kukaan ei suostu auttamaan, kunhan viisastelette itsestäänselvyyksiä, tajuamatta teille ihan vieraita tilanteita ja tilaani. Ei ole kohta muuta vaihtoehtoa kuin... no niin. Old Mr Grim.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Gat kirjoitti: 07.08.2020 11:11
James Potkukelkka kirjoitti: 07.08.2020 10:44 Gat: Miksi et mene katkolle? Älä puhu mitään siivoamisesta, koska et siivoa kuitenkaan.
Taloyhtiö voi hyökätä koska tahansa. Jos olen "hoidossa" luultavasti sinä aikana saan häädön ja vieraat lastaavat kaiken roskalavalle.
Jos nyt unohdetaan kokonaan se, että häätöperustetta ei ole, niin prosessi itsenään on sen verran hidas, että sitä ei missään tapauksessa ehdittäisi tehdä sinä aikana, kun olet katkolla. Katkon kesto olisi muutamia päiviä. Siinä ajassa ei tapahdu mitään.

https://www.laki24.fi/vuokralaisen-haatoprosessi/

"Vuokranantaja ei saa omatoimisesti toimittaa häätöä kuten ajaa vuokralaista pois, kantaa tavaroita asunnosta ulos tai vaihtaa lukkoja asuntoon. Vuokralaista suojaa perustuslakiin kirjattu kotirauha siihen asti, kun hänellä on huoneisto hallinnassaan, vaikka hallintaan ei olisi enää oikeutta.

Vuokrasopimuksen päättämisen jälkeen seuraava vaihe on hakea tuomioistuimelta, käräjäoikeudelta, häätöä."


Vielä kertauksena; häätöön vaaditaan oikeuden päätös. Häädöstä ei päätä mikään asukaskokous tai asumisasiamies tai kerrostalokyttääjä.

Mitä muuten kuvittelet sen muuttavan, oletko kämpässä sisällä vai katkolla, jos häätöperuste olisi olemassa (ei siis ole, mutta argumenttina)?
Viimeksi muokannut James Potkukelkka, 07.08.2020 11:23. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Gat kirjoitti: 07.08.2020 11:11
James Potkukelkka kirjoitti: 07.08.2020 10:44 Gat: Miksi et mene katkolle? Älä puhu mitään siivoamisesta, koska et siivoa kuitenkaan.
Taloyhtiö voi hyökätä koska tahansa. Jos olen "hoidossa" luultavasti sinä aikana saan häädön ja vieraat lastaavat kaiken roskalavalle. Orimattilaan pitäisi mennä heti, koska sinne on kuulemma murtauduttu. Mutta en voi jättää Varkauden kämppää näin. Kukaan ei suostu auttamaan, kunhan viisastelette itsestäänselvyyksiä, tajuamatta teille ihan vieraita tilanteita ja tilaani. Ei ole kohta muuta vaihtoehtoa kuin... no niin. Old Mr Grim.
Jos olet hoidossa, niin häätöä vaativaa kannetta ei edes saada sinulle tiedoksi annettua, saati häätöä toteutettua.
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Eli katko itseasiassa suojaa gattista häädöltä koska haastetta ei saada toimitettua.

Edelleen tietysti se pikku yksityiskohta, että häätöperustetta ei ole ja siitä päättää oikeus. Ei kerrostalokyttääjä tai muu asiamies.

Gat: kaikki reaalifaktat puhuvat sen puolesta, että sun kannattaisi mennä katkolle.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Gat »

James Potkukelkka kirjoitti: 07.08.2020 11:31 ^Eli katko itseasiassa suojaa gattista häädöltä koska haastetta ei saada toimitettua.

Edelleen tietysti se pikku yksityiskohta, että häätöperustetta ei ole ja siitä päättää oikeus. Ei kerrostalokyttääjä tai muu asiamies.

Gat: kaikki reaalifaktat puhuvat sen puolesta, että sun kannattaisi mennä katkolle.
Mun pitäisi päästä sinne ryöstettyyn Orimattilaan ja äkkiä, oli katko tai ei. Jos se asiakasyhteysmies tänne tunkee oli katko tai Orimattilassa olo, saan häätöuhkauksen virallisesti ja sitten kai käräjille. Asiaa auttaisi apumies tai pari tänne nyt siivouksessa jelppimään. Tämä ei ole siivousfirmojen hommaa ja raivaussiivoojat taas kantaisvat kaiken pois.

"Katkaisun" hoitelisin itsekin, kunhan olisi pameja. Se narkkari-puukkomes-katutappelija-hihhuli, joka jätti kaiken kesken mikä romahdutti minua lisää, selitti, että hän voisi hankkia minulle. Kuulin puhelinkeskusteluaan sivusta, ja diilerinsä luuli, että se jätkä aikoi myrkyttää jonkun, eikä myynyt. Että sellainen maine sillä jäbällä. Vaikka ei pameilla saa henkeä pois eikä ne mitään tyrmäystippoja ole.

Joten siis helvetin äkkiä tänne epävirallista apuväkeä siivoaman, vasta sitten minä Orimattilaan. Jossa haluan olla pitkään mm. etten saastuta täällä. Kauhistuttaa vain murrosta mitä kaikkea on viety ja onko sen paikan tätäkin pahempi saastaisuus jo kaikkien tiedossa.

Jos nyt lähden kuten pitäisi, niin häädön virallinen uhka ja käräjäjuttu seuraa jos protestoin. Enkä jaksa sellaista.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^sun logiikka on kyllä pettämätöntä, kun siivousapua ja lääkkeet pitää hankkia joltain narkkarilta.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Gat kirjoitti: 07.08.2020 13:46
James Potkukelkka kirjoitti: 07.08.2020 11:31 ^Eli katko itseasiassa suojaa gattista häädöltä koska haastetta ei saada toimitettua.

Edelleen tietysti se pikku yksityiskohta, että häätöperustetta ei ole ja siitä päättää oikeus. Ei kerrostalokyttääjä tai muu asiamies.

Gat: kaikki reaalifaktat puhuvat sen puolesta, että sun kannattaisi mennä katkolle.
Mun pitäisi päästä sinne ryöstettyyn Orimattilaan ja äkkiä, oli katko tai ei. Jos se asiakasyhteysmies tänne tunkee oli katko tai Orimattilassa olo, saan häätöuhkauksen virallisesti ja sitten kai käräjille. Asiaa auttaisi apumies tai pari tänne nyt siivouksessa jelppimään. Tämä ei ole siivousfirmojen hommaa ja raivaussiivoojat taas kantaisvat kaiken pois.

"Katkaisun" hoitelisin itsekin, kunhan olisi pameja. Se narkkari-puukkomes-katutappelija-hihhuli, joka jätti kaiken kesken mikä romahdutti minua lisää, selitti, että hän voisi hankkia minulle. Kuulin puhelinkeskusteluaan sivusta, ja diilerinsä luuli, että se jätkä aikoi myrkyttää jonkun, eikä myynyt. Että sellainen maine sillä jäbällä. Vaikka ei pameilla saa henkeä pois eikä ne mitään tyrmäystippoja ole.

Joten siis helvetin äkkiä tänne epävirallista apuväkeä siivoaman, vasta sitten minä Orimattilaan. Jossa haluan olla pitkään mm. etten saastuta täällä. Kauhistuttaa vain murrosta mitä kaikkea on viety ja onko sen paikan tätäkin pahempi saastaisuus jo kaikkien tiedossa.

Jos nyt lähden kuten pitäisi, niin häädön virallinen uhka ja käräjäjuttu seuraa jos protestoin. Enkä jaksa sellaista.
Se on se paskanpuhumisen jalo taito.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Gat »

James Potkukelkka kirjoitti: 07.08.2020 13:50 ^sun logiikka on kyllä pettämätöntä, kun siivousapua ja lääkkeet pitää hankkia joltain narkkarilta.
En mä tiennyt, että se oli narkkari-väkivaltamies ja hihhuli ennen kuin sisälle päästin. Tarjosin työtä kun pummasi tupakin Salen pihalla. Pameista ajattelin kun itse ehdotti että voi hankkia, että kokeillaan nyt.

Pamit ovat nykyään se vaarallisin huume?

Kuitenkaan katkon jälkeenkään en pystyisi tätä siivoamaan, nuppivika tämä ilman alkon käyttöäkin. Nuoremkaan ilman alkoa en psytynyt siivomaan ja pitämään järjestyksessa edes omaa huonettani. Ja nyt poistuisin niin pitkäksi aikaa, että taloyhtiön yllätysvierailu yleisavaimella ei tuottasi seurauksia.

Edit: ja vitut en ole uhkaillut itsemurhalla netissä. Kunhan murjaisin isäni vanshan vitsin, että jos ihminen on surkeana, hän ei jaksa tappaa itseään. Jos taas paremmalla tuulella, silloin ei halukaan tappaa itseään. No, kytät oivella puolessatoista tunnissa! Kämppäkin ei niin pahana kuin nyt, mutta säikähdin saanko täs häädönkin. No, eivät olleet kertoneet taloyhtiölle.
En minä kuolla halua. Mutta tilanteet käyvät nyt niin ahtaaksi, ettei näin voi elääkään.

Niin ja eiköhän "tahdosta riipputtomaan hoitoon" riittäisi, että en asunnon todisteen peristeella pysty huolehtimaan itsestäni. Sitten loputkin menisi alta.

Epävirallista fyysistä apuvoimaa tarvitsen. Että voin poistua täältä kuukausiksi.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12291
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Gat kirjoitti: 07.08.2020 9:47
James Potkukelkka kirjoitti: 07.08.2020 9:02
sivustahuutaja kirjoitti: 07.08.2020 9:00 ^ Aika mahdoton sitä olisi tietää sitä eroa, jos ei koskaan vakavasti sairastanut.
No näinhän se tietysti on. Mutta kaupunkilaisjärjellä kovasti tuntuu, että tuo pitäisi paikkansa.
Isävainaani ei ymmärtänyt masennuskausiani. Kun sanoin jostain, että en vain pysty ja jaksa, isä vain "No mikset tee?" Samaten Neil Hardwick sanoi telkussa, että huonointa mitä masentuneelle voi sanoa on: "Ryhdistäydy hyvä mies." Ihan hyvä ohje jos olet terve. Mutta ongelman ydin onkin että et kerta kaikkiaan pysty.

Mutta minun depistäni sinä olet vähätellyt ja pilkannutkin vaikka kuinka. Vaikka olen sitä kärsivällisesti selittänyt.
Eli pata kattilaa soimaa jne.

Vai mitä?
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Gat »

Homeboy65 kirjoitti: 07.08.2020 15:31 Mutta minun depistäni sinä olet vähätellyt ja pilkannutkin vaikka kuinka. Vaikka olen sitä kärsivällisesti selittänyt.
Eli pata kattilaa soimaa jne.

Vai mitä?
Aloin soimaaman sinua kunnolla vasta kun olet yli kaksi vuotta kieltäytynyt apuun tulemisesta. Vaikka alunperin olin tarjonnut sinulle sinun mitoillasi tolkuttomasti rahaa. Sitä ennenkin työläännyin sinun arkijuttuihisi kun minulla oli oikeasti hätä.

Julkistanpa tässä sinulle lähettämäni YV:n. Vähän sensuroituna. Kai sitä saa laillisesti julkistaa omaa tekstiään, ns "avoin kirje" sitten.

"Sanoit, että kilpailen kenellä on pahempi masis ja vähättelen sinun masistasi.

Enpä usko.
Sinä pystyt liikkumaan kaupungilla.
Sinä ehkä tiskaamista ja lakaisemista lukuunottamatta pystyt pitämään kämppäsi puoli-inhimillisenä.Jaksat käydä suihkussa päivittäin ja harjata hampaasi. Peset pyykkiä.

Sinä et sure etäisyyttä vanhemmistasi etkä koskaan joudu vastuuseen heistä tai heidän raadoistaan.
Sinulla ei ole ollut kotilauman yhteisyyttä eikä kunnon perinteitä, joten et voisi sellaista surra.
Sinua eivät ole parhaat ystävät hylänneet kylmästi.
Kaikki epäviralliset apusiivoojat hylkäävät myös, pari niistä rahojen kanssa.
Kaveriksi sinulle riittää smalltalk puolituntemattomien kanssa. Tylsistä jutuistasi.
Sinä et toivo kuolevasi nukkuessasi.

Sinä taas elät loppuelämäsi melko huolettomana. Et sinä joudu isoihin hankaluuksiin.Koskaan.
Sinä et joudu ulkomaailman hyökkäyksen kohteeksi tilassa, jossa et jaksa vetää vessaa kuin harvoin. Rotta-sanakin kammottaa sinua. Stressaat onko joku lasku myöhässä tai ehditkö tapaamaan työkkärin tätiä. Toimiiko lamppu. Sulaako pakastin. Onko alepa auki.

Jos sinulla on asioita, joista et kerro, kyllähän sinun luulisi olevan jo sairauseläkkeellä.

NYT todella painokas ehdotus ja melkein komento.
TULE TÄNNE VARKAUTEEN.

Tehdään niin, että pintoja sinun ei tarvitse pestä. (Edit, no tiskipöytä kyllä, hyi.) Mutta autat raivaussiivouksessani ja tavaran lajittelussa. Heti kun sisään tulet, näet itsekin jo ovelta ettei se ole siivousfirman hommia.

Minä tarvitsen jonkun luotettavan jota voin ohjata koko ajan. Eikä ole ketään muuta kuin sinä. Ja nyt on kiire. Ehkä vain päiviä tai korkeintaan viikko aikaa. Ei ehdi klinikoille raitistumaan.

Siivousfirma hoitakoon varsinaisen perussiivouksen, ja vastaavaan meni kahdelta ammattilaiseltakin vanhempieni aikaan viisi tuntia. Itse oltiin esiraivattu, minä en nyt pysty yksin.

Orimattilassa on se murtokatastrofi, koten luultavasti kaikki vielä pahempi saasta siellä ehkä on jo julki. Ja ties mitä henkisestikin merkittävää varastettu. Enkä voi sinne lähteä taloyhtiön takia niin kuan kun tämä Varkauden kämppä on mitä nyt on. Kyllä nyt on Loppu.

Kunhan yritän pidentää surkeaa elämistäni kriisi kerrallaan. Kuten jo pari vuotta niin rääpistellen. Mutta niitä on ihan liikaa minun jaksaa.

Selvitä aikamies itse bussi-aikataulut."
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12291
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Gat. Kyse ei ole siitä kummalla on pahempi depis. Kyse on siitä millainen minun on absoluuttisesti. En ole kertonut kaikkea elämästäni, ei se niin auvoa ole kuin luulet.
Sinä esität MUTUNA että ei minun depikseni niin paha ole. Olet väärässä.

Voisiko tuo yo. mennä ns. jakeluun?
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja So Hard »

McJanne kirjoitti: 07.08.2020 15:48 Kymppitonni näppiin Gat niin takaan, ettei loppuelämäsi aikana tarvitse murehtia mitään siivoukseen liittyvää.
Palkkaitsemurhakin on murha.
Universaali disclaimer.
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

So Hard kirjoitti: 07.08.2020 18:31
McJanne kirjoitti: 07.08.2020 15:48 Kymppitonni näppiin Gat niin takaan, ettei loppuelämäsi aikana tarvitse murehtia mitään siivoukseen liittyvää.
Palkkaitsemurhakin on murha.
On kai niitä muitakin rikollisia tapoja saada joku pois kuvioista, ilman henkirikosta. Tiedän välikäden kautta yhden tapauksen, enkä ala siitä enempää kertoa.
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

Harrastusporukkani eli demoskene on tunnettu terveistä elämäntavoistaan. Yksi lähti taas tunti sitten,
Viimeksi muokannut nokkaelain, 10.08.2020 1:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Gat kirjoitti: 07.08.2020 15:44
Homeboy65 kirjoitti: 07.08.2020 15:31 Mutta minun depistäni sinä olet vähätellyt ja pilkannutkin vaikka kuinka. Vaikka olen sitä kärsivällisesti selittänyt.
Eli pata kattilaa soimaa jne.

Vai mitä?
Aloin soimaaman sinua kunnolla vasta kun olet yli kaksi vuotta kieltäytynyt apuun tulemisesta.
Kuten Homie totesi, kummallista, että et ymmärrä hänen masennustaan vaikka itse olet masentunut.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

James Potkukelkka kirjoitti: 08.08.2020 10:35 Kuten Homie totesi, kummallista, että et ymmärrä hänen masennustaan vaikka itse olet masentunut.
Masentunut, varsinkin vakavasti masentunuthan on usein itsekäs, koska ei ahdistukseltaan kykene tuntemaan empatiaa huonosti tutkitun tavoin. Ja vaikka tuntisikin, ei hän usein kykene toimimaan muita ajatellen, vaan on kiedoksissa omaan pahoon oloonsa.

Ei tämä tietenkään ole oikeutusperuste tai minkään sortin vapaudu vankilasta- kortti, mutta hyvä muistaa.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Gat »

James Potkukelkka kirjoitti: 08.08.2020 10:35 Kuten Homie totesi, kummallista, että et ymmärrä hänen masennustaan vaikka itse olet masentunut.
Homie vaikuttaa toimintakykyiseltä vaikkei toki töitä saa (kuten en takuulla minäkään saisi. Silti Homie ei ole työkyvyttömyyseläkkeellä masiksen takia, vaan työkkärin pompotettavana.) . Aina kaupungille menossa. Liikkuu bussilla, mutta käveleekin pitkiä matkoja. On motivoitunut, ei lamaantunut. Pyykkiä pesee yhtenään. Koettaa treffailla. Selittää arkeaan kuten mitä aamulla söi ja missä divareissa tai kirjaston kierrätyshyllystä on jotain taas blokannut ja miettii saako sen myytyä. Seuraa kauppojen tarjouksia. Ja minusta mitättömiä pikkuongelmiaan, huippuna jääkaapin valo. Kun taannoin olin puhelimessa selittänyt omaa hätääni johon ei osaa mitään sanoa, seuraavana päivänä tuo soitti ja alkoi tunnenko Turos Heavy G-huumoribändin ja miten just luki siitä. Sillä kertaa löin luurin korvaan.

Sitten vielä se, että valitettavasti minulla ei ole yhteyttä kehenkään muuhun kuin Homieen (niin jo ties kuinka monta vuotta, ei muita) ja tuo ei suostu matkustamaan apuun (ei ketään muutakaan minulle ole) edes rahalla maksaen, koska on debis eli masis. Voi voi, kyllä hän varmaan niin kärsii.

Kuulostaa pahalta kun vaadin, mutta minä hukun tähän tilanteeseen ja akuutti ratkaisu voisi olla vain Homie, mutta, ah, hänellä on masis. No, minulla on Isompi.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Näetkö paradoksia siinä, että paheksut sitä, kuinka muut eivät ymmärrä masennusta ja samaan aikaan et ymmärrä Homien masennusta?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Vastaa Viestiin