Kerro vaivasta

Painaako joku mieltä? Haluatko purkaa sydäntäsi? Jos ei apu löydy, niin ainakin kuuntelevia korvia.
VAIN ASIALLISET KOMMENTIT! Kuri on kova.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ joko peset hampaitasi?
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

Gat kirjoitti: 27.09.2019 18:34 Hammaslääkäriprojektini etenee.
Tosi ammattilainen herrasmies, joka ymmärtää, etten halua tekareita. (Jotka se eka vaati välttämättömyytenä)

Mutta on se helvetin kallista.
Olenko jotain kuudesti käynyt, ja se on 240-280 kerralta. Käyntikertoja on vielä paljon edessä.
Kansaedustaja Hakkarainenhan hankki uudet leegot ulkomailla. Hänen arvionsa mukaan yksi uusi hammas olisi maksanut Suomessa 3800e. Amerikassa laitettiin kaikki kerralla, ja meni melkein hyvin.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja So Hard »

nokkaelain kirjoitti: 27.09.2019 21:57
Gat kirjoitti: 27.09.2019 18:34 Hammaslääkäriprojektini etenee.
Tosi ammattilainen herrasmies, joka ymmärtää, etten halua tekareita. (Jotka se eka vaati välttämättömyytenä)

Mutta on se helvetin kallista.
Olenko jotain kuudesti käynyt, ja se on 240-280 kerralta. Käyntikertoja on vielä paljon edessä.
Kansaedustaja Hakkarainenhan hankki uudet leegot ulkomailla. Hänen arvionsa mukaan yksi uusi hammas olisi maksanut Suomessa 3800e. Amerikassa laitettiin kaikki kerralla, ja meni melkein hyvin.
Useampi implantti ilman kivun lievitystä. Joko paskapuhetta tai mielisairaan touhua.
Universaali disclaimer.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ kännissä...
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja So Hard »

sivustahuutaja kirjoitti: 27.09.2019 21:13 ^ joko peset hampaitasi?
Miksi pestä hampaat kun voi maksaa hammaslääkärille? Miksi siivota kun voi maksaa siivoojalle?
Universaali disclaimer.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Ei gattis kyllä ole tähän asti maksanut siivouksesta. Enemmän on ollut rottalinja. Miksi siivota, kun rotat voi ampua ilmakolla (jos kännissä osuu),
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

So Hard kirjoitti: 27.09.2019 22:40 Useampi implantti ilman kivun lievitystä. Joko paskapuhetta tai mielisairaan touhua.
Miten muuten meni meidän isoisovanhempiene aikaan. Oliko jotain kivunlievitystä, kun poistettiin hampaita. Mummini opiskeli ennnen sotaa lääketieteen alkututkinon; luulisi jotain tietäneen kivunlievityksestä. Hän vain sanoi oppineensa tekniikan rauhoittua niin ettei tunne liiallista kipua.
Edit: hänellä oli kyllä omat hampaat suussa 89-vuotiaana, joten huono esimerkki.
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

KKK kirjoitti: 27.09.2019 15:52 Oksykodonista irtipyristely on perkeleen tiukassa. Auta armias jos ylimääräisen 10mg otat johonkin äkilliseen kipuun niin kohta on taas viekkarit päällä. Eilenkin töissä tärisin kädet valkoisena päällysvaatteet päällä yrittäen pysyä hereillä.
Hienoa että menee kuitenkin hyvin suuremmassa mittakaavassa ajateltuna!

Omista jutuista valittaminen tuntuu tuollaiseen kokemukseen verrattuna lähinä typerältä. Mutta kuitenkin.

Sanoit olleesi joskus toimintakykyinen alkoholisti. Se varmaan kuvaa itseänikin. Tällä viikolla odotin torstaihin, ennen kuin korkki aukesi. Hain kaupasta ennen yhdeksää 4 tökkiä peruskaljaa, sillä ajatuksella että niissä on vähemmän prosentteja. Join kuitenkin kaikki 9 lonkeroa ja nuo kaupan päälle. Ja en tuntenut olevani erityisen humalassa. (Nykyään lasken 5,5% lonkerotölkit yhdeksi annokseksi.)

Edit: ja yleensä tunnen joka päivä kipua ympäri vartaloa. Mutta päätä ei särje edes krapulassa. Mistä saisi Oxyja :) )
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

Kivut hellittävät hetkeksi jos ryyppää >=6 annosta. Mutta sitten tarvitse pian lisää. Voisikohan tehdä esim. kokeilun tipattomasta lokakuusta. Kun töissä ei voi ryypätä vaan on kärsittävä.
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8599
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Viikko sitten perjantaina tuli mitta täyteen päänsärkyä ja niskajumia, joten syöksyin työterveyslääkärille. Surffaripoika haastatteli kunnolla ja minä selitin kaikki migreeni- ja jumitushistoriani. Viimeiseksi sanoi, että katsotaan verenpaine, se pitää mitata kaikilta päänsärkypotilailta. Noin 200/110. Siihen loppui lääkärin kiinnostus päänsärkyä kohtaan (ymmärrettävästi) ja alkoi uuden vaivan selvittely. Samantien verikokeeseen ja sydänfilmiin ja kehoitus ostaa mittari kotiin, asiaan palattaisiin seuraavana keskiviikkona verenpainelääkkeiden kera. Loppuviikko (kolme tuntia...) sairaslomaa. Labrakäynnin jälkeen pitikin sitten itkeä vähän aikaa salaa odotushuoneessa. Olin järkyttynyt, ja ammattilaiset olivat hoitaneet minut reippaasti rutiinien läpi, mutta olisi joku voinut kysyä miten voin ja vakuuttaa ettei ole mitään hätää. Lisäksi se jumitus ja päänsärky jatkui pitkälle seuraavaan viikkoon.

Nyt olen mittaillut painetta kahdesti päivässä viikon verran, ja kun keskiviikon kohdalla mittailujen keskiarvo oli vielä 180/100, tällä hetkellä mittailen sellaisia 135-155/95-105 lukemia. Aikaisempi normaali muutaman vuoden takaa on 145/95. Verenpainelääkkeet alkoivat keskiviikkona, joten ne eivät ole vielä vaikuttaneet. Hassua oli, että lääkäri ei puolella sanallakaan viitannut elintapojen muutokseen, mikä omasta mielestäni olisi ollut enemmän kuin tarpeellista mun tapauksessa. Eikö se muka näy ulospäin, että ylipainoa on, vararengas on vyötäröllä komea ja fyysinen kunto rapaluokkaa? Nimittäin kyllä se näkyy! Eikö lääkäri uskalla sanoa asiasta? Joka tapauksessa kevensin ruokavaliota, välttelen suolaa ja melkein aloitin kevyen liikunnan. Ruuan puolesta olo on piristynyt ja keventynyt, joten kyllä se liikuntakin jostain löytyy.

Vituttaahan tämä. Sydämessä oli jo pientä paksuuntumaa seinässä, joten paineet ovat olleet korkealla pidemmän aikaa. Mun vanhuus on alkanut aika nuorella iällä, vaihdevuosien esioireet on päällä reippaasti ja nyt vielä verenpaine. Pää on sentään jollain tavalla kasassa, kahden vuoden terapia loppui kesällä. Vittu kun ihminen saisi olla edes pienen aikaa välillä terve!
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Elintapojen muutos auttaa sekä kropan että.pään vaivoihin. Liikunta on oikeasti terapeuttista.
Universaali disclaimer.
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8599
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Lolita »

^ Mä tiedän.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

^Tavallaan ilahduttavaa tavata "vanha tuttu", tosin ei parhaissa merkeissä kun on vaivaa.

Itsellänikin on samansuuntaisia "vaivoja". Mittasin tuon viestisi jälkeen verenpaineen: 164/96 - 124. Näin sohvalla päivän istuen. Aikoinaan yo:n työterveydessä tuota verenpainetta seurattiin... ja seurattiin. Nykyään on Propral jännitysoireisiin. Sitä saisi ottaa kerralla 40 mg, mutta jo neljäsosa aiheuttaa heikkoa oloa ja hikoilua. Lääkärin mukaan sillä ei pitäisi olla mitään muuta harmillista sivuvaikusta kuin että urheillessa suoritustaso laskisi.

Eihän se ole edes mikään mielentervyslääke, mutta Suomessa sitä määrätään kaikkeen. En siis ota esim. esiintymisjännitykseen, vaan jos on todella paska olo. Joku lääkäri mietti, että pitäisikö olla pidempivaikutteinen verenpainelääke. Silloin ei vaan ollut työnantajalla työterveyshuoltoa, jossa voisi jopa käydä (eli oli minimi; yhden hengen lääkärifirma joka kävi katsomassa työtilat), joten ei ollut mitään jatkuvuuttaa tuossakaan.

Miten muute löysit terapeutin? Itselläni on ehkä vuoden loppuun asti aikaa yrittää löytää joku. Laitoin kaikille edes jotenkin sopivalle vaikuttaville aikoinaan meiliä... ja sitten uudestaan puolen vuoden päästä. (Ja jos KELAn määritelmien mukaan mennään, en olisi enää oikeutettu, jos olen rehellinen kaikista asioista.)
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8599
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Tänään sitten vp romahti yhtäkkiä. Aamupaineet oli mulle normaalit, mutta iltapäivällä alkoi äkillinen heikotus ja pyörrytys. Ensin ei pystynyt seisomaan kun silmissä vilkkui ja taju meinas lähteä, sitten ei onnistunut istuminenkaan. Mittari ei saanut paineita mitattua. Kaksi palaa salmiakkia ja muutama minuuti lattialla makaamista, niin vp oli istuessa 72/55. Sängyssä maaten soitin terveysneuvontaan, mistä komennettiin päivystykseen. Olo hieman parani sinne valmistautuessa, joten vastaanoton hoitsu mittasi 135/90 paineet ja hyvän hemoglobiinin ja passitti kotiin. Kotiin päästyä paineet oli 110/70 mutta menin vaan nukkumaan, kun ei kerran sairaanhoitoa kiinnostanut. Huomenna soitan työterveyteen, missä tuskin myöskään ollaan kiinnostuneita, kun on heidän viimeinen päivänsä. Katsotaan nyt miten huomenna paineet pysyy. Nyt ollaan taas aika normaaleissa luvuissa.

Nokkis: Terapeutin valitsin netistä Vastaamon sivuilta. Kävin kolmen luona ja heistä sitten valitsin yhden. Aivan käsittämättömän järjettömän työläs asia hoitaa terapiaa tarvitsevana.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Oon menossa hammasl. ajatellen ienplastiaa. Toisen etuhampaan (jossa kruunu) ien vetäytynyt pari mm ylöspäin ja tuloksena hampaat epäsymmetriset. Ienplastialla pitäisi olla mahd korjata. Eli ientä lasketaan alemmas hampaan päälle. En tiedä, miten käytännössä teknisesti tehdään.

Oon menossa tonne

https://www.esmile.fi/?gclid=Cj0KCQjwrM ... gpEALw_wcB

Tytär kävi samassa paikassa, about 6t:lla laitettiin kuorikkoa, valkaisua ja oikomista hänelle. Hyvä, mutta kallis paikka.

Kutkuttaisi kyllä laittaa oikein kylpyhuonekaakelit. Kuten tarkkaavainen lukija muistaa, mulla aikoinaan kuorikot etuhampaisiin laitettu luonnollisen värisenä ja se rajoittanut hampaiden valkaisua. Tuolta saisi made in California (oikeasti teettävät siellä) kylpyhuonekaakelit.

Sitten pitäisi samalla uusia uniapneakisko, koska se hampaiden mukaan valettu. Eli menisi kyllä pikkuauton hinta, mutta sillä nyt ei ole merkitystä. Lähinnä se vaiva. Noh. Kauneuden takia pitää kärsiä.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Gat »

James Potkukelkka kirjoitti: 30.09.2019 8:46 Oon menossa hammasl. ajatellen ienplastiaa. Toisen etuhampaan (jossa kruunu) ien vetäytynyt pari mm ylöspäin ja tuloksena hampaat epäsymmetriset. Ienplastialla pitäisi olla mahd korjata. Eli ientä lasketaan alemmas hampaan päälle. En tiedä, miten käytännössä teknisesti tehdään.

Oon menossa tonne

https://www.esmile.fi/?gclid=Cj0KCQjwrM ... gpEALw_wcB

Tytär kävi samassa paikassa, about 6t:lla laitettiin kuorikkoa, valkaisua ja oikomista hänelle. Hyvä, mutta kallis paikka.

Kutkuttaisi kyllä laittaa oikein kylpyhuonekaakelit. Kuten tarkkaavainen lukija muistaa, mulla aikoinaan kuorikot etuhampaisiin laitettu luonnollisen värisenä ja se rajoittanut hampaiden valkaisua. Tuolta saisi made in California (oikeasti teettävät siellä) kylpyhuonekaakelit.

Sitten pitäisi samalla uusia uniapneakisko, koska se hampaiden mukaan valettu. Eli menisi kyllä pikkuauton hinta, mutta sillä nyt ei ole merkitystä. Lähinnä se vaiva. Noh. Kauneuden takia pitää kärsiä.
Krhhmmm.
Käsitänkö nyt oikein vai väärin, että moista hoitoa tarvitaksesi olet sinäkin jossain vaiheesas unohtanut hammashygienian eli hampaiden pesun?

Vai geenivirhekö tuo?

Vai halukkuus saada filmitähtihampaat? Vanha ukko!
Onhan se liian kallista. Jos julkiselle olisin mennyt, ei muuta kuin kaikki irti ja tekarit. Vasta toisen yksityishammaslääkärin kanssa tärppäsi. Ehkä yksi keinojuuri, jos niin valitsen. Loput paikataan ja viisaudenhampaaat poistettiin sekä kaksi muuta mädäntynyttä juurta. Sitten niiden muun hammaslääkärin mukaan toivottomien paikkausta.

Asiakas on aina oikeassa.
Rahalla saa ja hevosella pääsee.
Koni laukkaa takatak ja pitää turpansa kiinni. (Lucky Luke)
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Gat kirjoitti: 01.10.2019 10:52
James Potkukelkka kirjoitti: 30.09.2019 8:46 Oon menossa hammasl. ajatellen ienplastiaa. Toisen etuhampaan (jossa kruunu) ien vetäytynyt pari mm ylöspäin ja tuloksena hampaat epäsymmetriset. Ienplastialla pitäisi olla mahd korjata. Eli ientä lasketaan alemmas hampaan päälle. En tiedä, miten käytännössä teknisesti tehdään.

Oon menossa tonne

https://www.esmile.fi/?gclid=Cj0KCQjwrM ... gpEALw_wcB

Tytär kävi samassa paikassa, about 6t:lla laitettiin kuorikkoa, valkaisua ja oikomista hänelle. Hyvä, mutta kallis paikka.

Kutkuttaisi kyllä laittaa oikein kylpyhuonekaakelit. Kuten tarkkaavainen lukija muistaa, mulla aikoinaan kuorikot etuhampaisiin laitettu luonnollisen värisenä ja se rajoittanut hampaiden valkaisua. Tuolta saisi made in California (oikeasti teettävät siellä) kylpyhuonekaakelit.

Sitten pitäisi samalla uusia uniapneakisko, koska se hampaiden mukaan valettu. Eli menisi kyllä pikkuauton hinta, mutta sillä nyt ei ole merkitystä. Lähinnä se vaiva. Noh. Kauneuden takia pitää kärsiä.
Krhhmmm.
Käsitänkö nyt oikein vai väärin, että moista hoitoa tarvitaksesi olet sinäkin jossain vaiheesas unohtanut hammashygienian eli hampaiden pesun?

Vai geenivirhekö tuo?

Vai halukkuus saada filmitähtihampaat? Vanha ukko!
Onhan se liian kallista. Jos julkiselle olisin mennyt, ei muuta kuin kaikki irti ja tekarit. Vasta toisen yksityishammaslääkärin kanssa tärppäsi. Ehkä yksi keinojuuri, jos niin valitsen. Loput paikataan ja viisaudenhampaaat poistettiin sekä kaksi muuta mädäntynyttä juurta. Sitten niiden muun hammaslääkärin mukaan toivottomien paikkausta.

Asiakas on aina oikeassa.
Rahalla saa ja hevosella pääsee.
Koni laukkaa takatak ja pitää turpansa kiinni. (Lucky Luke)
Häh? Aika harvalla on täydellisen virheettömät valkoiset hampaat au naturell.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Gat »

James Potkukelkka kirjoitti: 01.10.2019 11:20 Häh? Aika harvalla on täydellisen virheettömät valkoiset hampaat au naturell.
Häh?
Miksi vertailet omaa kalustoasi kenties filmitähtiin? Sinä vanha ukko.

Minulle riittää, että ei irtotekareita, kiitos.
Liian kallista sekin jo paikkaus, mutta kun ihmiset ovat teidän yksityslääkärien armoila, te laskutatte mitä haluatte.

Siis kysymys että miten juuri sä muka tarvitset hammaslekuria? Esittämäsi syyt eivät riitä. Ei sinulla ole Rooman rauniot kuten minulla.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Gat kirjoitti: 01.10.2019 11:28
James Potkukelkka kirjoitti: 01.10.2019 11:20 Häh? Aika harvalla on täydellisen virheettömät valkoiset hampaat au naturell.
Häh?
Miksi vertailet omaa kalustoasi kenties filmitähtiin? Sinä vanha ukko.

Minulle riittää, että ei irtotekareita, kiitos.
Liian kallista sekin jo paikkaus, mutta kun ihmiset ovat teidän yksityslääkärien armoila, te laskutatte mitä haluatte.

Siis kysymys että miten juuri sä muka tarvitset hammaslekuria? Esittämäsi syyt eivät riitä. Ei sinulla ole Rooman rauniot kuten minulla.
Mikä nyt on epäselvää? Jos haluan täydellisen valkoisen hammasrivin ja jos mulla ei tällä hetkellä ole sitä, silloin luonnolisesti tarvitsen hammaslääkäriä. Aika epätodennäköistä, että hampaani minkään kvanttitapahtuman seurauksena sellaisiksi muuten muuttuisivat. Uskonnollista ihmeparantumistakin pidän epätodennäköisenä. Hampaani ovat tällä hetkellä suomalaisiksi hampaiksi hyvät.

En nyt ole tehnyt noiden kaakeleiden suht päätöstä. Ienplastian otan joka tapauksessa.
Viimeksi muokannut James Potkukelkka, 01.10.2019 12:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Gat kirjoitti: 01.10.2019 11:28 mutta kun ihmiset ovat teidän yksityslääkärien armoila, te laskutatte mitä haluatte.
:bullshit:
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4273
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Bhven »

Lolita kirjoitti: 28.09.2019 18:17 välttelen suolaa
Välttele mielummin sokeria.

In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

James Potkukelkka kirjoitti: 01.10.2019 11:48
Gat kirjoitti: 01.10.2019 11:28 mutta kun ihmiset ovat teidän yksityslääkärien armoila, te laskutatte mitä haluatte.
:bullshit:
Best system?
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

James Potkukelkka kirjoitti: 30.09.2019 8:46 Oon menossa hammasl. ajatellen ienplastiaa. Toisen etuhampaan (jossa kruunu) ien vetäytynyt pari mm ylöspäin ja tuloksena hampaat epäsymmetriset. Ienplastialla pitäisi olla mahd korjata. Eli ientä lasketaan alemmas hampaan päälle. En tiedä, miten käytännössä teknisesti tehdään.

Oon menossa tonne

https://www.esmile.fi/?gclid=Cj0KCQjwrM ... gpEALw_wcB

Tytär kävi samassa paikassa, about 6t:lla laitettiin kuorikkoa, valkaisua ja oikomista hänelle. Hyvä, mutta kallis paikka.

Kutkuttaisi kyllä laittaa oikein kylpyhuonekaakelit. Kuten tarkkaavainen lukija muistaa, mulla aikoinaan kuorikot etuhampaisiin laitettu luonnollisen värisenä ja se rajoittanut hampaiden valkaisua. Tuolta saisi made in California (oikeasti teettävät siellä) kylpyhuonekaakelit.

Sitten pitäisi samalla uusia uniapneakisko, koska se hampaiden mukaan valettu. Eli menisi kyllä pikkuauton hinta, mutta sillä nyt ei ole merkitystä. Lähinnä se vaiva. Noh. Kauneuden takia pitää kärsiä.
No ei se ollutkaan niin yksinkertaista. Vakiohammaslääkärini, joka nykyään työskentelee tuolla, arvioi, että ienplastia ei olisi helppo. Suositteli asian korjaamista https://www.invisalign.fi/ hoidolla. Näin maallikkona en ymmärrä, miten tuo ikenen paikkaa muuttaa, mutta hän sanoi, että kun kruunua painetaan ylöspäin ja sisäänpäin tuolla, se korjaa ientä.

Varsinainen akuutti ongelma on nyt, että jos mennään tuohon, haluaisin sitten, että paikan pääviskaali, jolla eniten kokemusta tuosta, hoitaa tuon.
Koen vaikeaksi sanoa, että haluaisin toisen lääkärin hoitavan. Jätin nyt soittopyynnön vakilääkärilleni :oops:
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

James Potkukelkka kirjoitti: 08.10.2019 10:02 . Jätin nyt soittopyynnön vakilääkärilleni :oops:
Tämä menikin hyvin. Hän oli keskustellut (kuten eilen lupasi) paikan pääviskaalin kanssa ja eo. henkilö oli arvioinut, että suukirurgi olisi paras henkilö ientä korjaamaan.

Olen hyvin tyytyväinen tähän kehitykseen. Maallikkona mun on helpompi uskoa, että kirurgi pystyy ikenen korjaamaan. Vikahan ei sinänsä ole iso. n. 2mm pitäisi ientä laskea yhdestä kohtaa. Mitä olen muualta lukenut, tarvittaessa voidaan ottaa siirre kitalaesta. Ihmettelenkin jo, että jos kuussa on käyty yli 50 vuotta sitten, miten ientä ei pystytä 2 mm:ä siirtämään.

Pe suukirurgille samalle asemalle.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

James Potkukelkka kirjoitti: 08.10.2019 10:02Jätin nyt soittopyynnön vankilääkärilleni :oops:
Luin vähän väärin.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Vastaa Viestiin