Kerro vaivasta

Painaako joku mieltä? Haluatko purkaa sydäntäsi? Jos ei apu löydy, niin ainakin kuuntelevia korvia.
VAIN ASIALLISET KOMMENTIT! Kuri on kova.
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8599
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Sain perjantaina toisen verenpainelääkkeen ensimmäisen rinnalle. Saattaa aiheuttaa päänsärkyä alkuun, ja päätä onkin särkenyt perjantaista asti. Korvissa kohisee ja soi, ja tympeä päänsärky jyllää. Päänsärky sattuu olemaan just se kipu mitä mä en kestä, menee hermo ja jaksaminen loppuu heti alkuunsa. Tekisi mieli huutaa ja raivota ja vaikka kuolla.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Avatar
KKK
Kitisijä
Viestit: 2446
Liittynyt: 26.10.2012 19:48
Paikkakunta: Joo

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja KKK »

Taas vaihteeksi saikulla. Oksentelu jatkuu. PSA-arvo 1 joten nivuskipu ei liity eturauhassyöpään. Oksyä menee parhaimmillaan 60-80 mg päivässä eikä nivuskipukohtauksen iskiessä silti voi seistä suorassa tai kävellä normaalisti. Kipu säteilee koko keskivartaloon, ovat enemmän kohtausmaisia kuin jatkuvia. Eturauhasen hyvälaatuinen liikakasvu on diagnosoitu, samoin lisäkivestulehdus johon söin turhaan kaksi viikkoa antibiootteja.

Toivon huomenna saavani yliopistosairaalasta soiton ylävatsan TT-kuviin liittyen, miksi maksan imusolmukkeet ovat suurentuneet. Haluavat käydä ne jossain ryhmäkokouksessa läpi.

Tympii jälleen kerran ns. omalääkärin puute. Kun kyseessä ei-helposti diagnosoitava vaiva tai vaivat ,pitäisi kokonaiskuva olla ehdottomasti yhden tyypin näpeissä - eikä mielellään se tyyppi ole potilas. Ainakaan yksin.

Välillä tuntuu ettei musta enää koskaan kunnollista (tervettä) enää tulekaan. En muista yhtään täysin kivutonta päivää viimeisen viiden vuoden ajalta.
Amazing shit happens!
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Bluntly kirjoitti: 19.09.2022 15:23 Vähän parempi. Sattuu saakutisti kun nousee istumasta tai makaamasta ja lähtee kävelemään. Muutaman minuutin kävelyn jälkeen taas helpottaa. Tämä toimistopäivä mennyt seisten.
Hyvät mömmöt, parempi mieli. Jotain ne tuuttasi kumpaankin pakaraan, ei satu.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Kerberos I
Kitinän uhri
Viestit: 549
Liittynyt: 21.04.2021 14:43
Paikkakunta: Savvoo hilij.. no ei vatussa!

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Kerberos I »

KKK - jos lohduttaa, niin mulla kivutonta päivää ei ole ollut nyt 20 vuoteen. Vituttaahan tää, mut silti elossa.
"Ainoa todellinen viisaus on tieto siitä, että et tiedä yhtään mitään." - Sokrates
Avatar
KKK
Kitisijä
Viestit: 2446
Liittynyt: 26.10.2012 19:48
Paikkakunta: Joo

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja KKK »

^ Ei mulle tuo lohtua se että jollakulla menee "huonommin", mutta arvostan elettä :)

Jonkinasteinen rasvamaksa on, mutta en saanut hoitajasta enempää irti. Lääkäri hiihtelee jossain, ei ehdi vastata puhelimeen. Sehän tarkoittaa sitä että koska ryyppäämistä ei oikein voi nollasta vähentää, niin täytyy vähentää painoa ja kaivaa pt:n dieetti taas esille, jos sais painon takaisin sinne ysikymppiin.

Kahvin tiputtaminen kahteen kuppiin päivässä helpotti vähän,en koe tarvitsevani kipulääkkeitä niin paljoa ja vireystilakin sahaa vähemmän. Mutta siitä ei pääse mihinkään että nuo vitun vatsakivut leviää ja voimistuu. Koska työterveydestä ei ole enää mitään apua j(sysipaska soppari, pihi työnantaja) a julkisella minua pallotellaan gastron ja onkologisen välillä, ei taida auttaa muu kuin marssia omalla rahalla pakkispesialistille.

Henkisellä puolella - en oikein tiedä. Huolia ja murheita on oikeastaan enemmän kuin koskaan ennen alkaen kotoa töiden kautta vapaa-aikaan sekä tietty terveyteen ja talouteen - ja maailmanloppukin on taas vähän lähempänä. Silti en ole likikään niin paskana kuin näillä muuttujilla voisi olettaa. Nine Inch Nails ja Rob Zombie lohduttavat.
Amazing shit happens!
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

^Jo sinun kipuongelmistasikin (puhumattakaan kokonaisuudesta) tulee mieleen ettei kannata itse valittaa. Mutta valitan.

Viisi vuotta sitten diagnoosiksi tuli lopulta yleistynyt ahdistuneisuus. Niitä vanhoja erikoislääkärin käyntien kirjauksia Kannasta lukiessa tuli mm. vastaan: ei somatisaatiota tms. Nimen omaan kipua tuntuu varsinkin raajoissa, kun on ahdistunut (tai krapulassa, tai alkoholin vieroitusoireista kärsiessä pitkään krapulan jälkeen.) Itse ahdistusta voi olla vaikea tunnistaa, kun ei ole _oikeasti_ ahdistunut kuten silloin kun siihen on syytä. Jotenkin tuota tilaa on vaikea kuvailla paitsi, että kovassa krapulassa olleet ehkä voivat tunnistaa. Ei se kipu ole voimakasta esim. vaikka fyysisen rasituksen jälkeisiin kipuihin verrattuna mutta epämiellyttävämpää. Tuskainen olo. Ja silloin tulee mieleen, ettei tämä mene koskaan ohi, eikä menekään nopeasti, siis päivissä. Luulisi että aikuisella on kärsivällisyyttä odottaa vaikka viikkoja.

Työterveys halusi viime vuoden keväällä tutkia maksan tilannetta ultralla. Kanssa sopparin takia se olisi ollut kallista, joten työterveyslääkäri suositteli suoraan halvempaa firmaa kuin työnantajansa. Rasvoittunuthan se oli mutta ei muuta. Laihtuminen ja alkottomuus toivottavasti auttoi.
Avatar
KKK
Kitisijä
Viestit: 2446
Liittynyt: 26.10.2012 19:48
Paikkakunta: Joo

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja KKK »

Voi ny vittu. Menin sattumalta kattomaan Omakantaa. Selvis miksi se gastron hoitaja puhelimessa oli jotenkin niin - vaivaantunut ja puhui vähän ympäripyöreitä siitä rasvoittuneesta maxasta.

Epikriisissä epäilevät jotain maksasairautta, jolla on kolmekirjaiminen lyhenne, en muista enkä mene tarkistamaan. Sen verran googlasin nimen perusteella että - toivottavasti ulkomuistan oikein - hitaasti etenevä mutta lopulta vaatii maksansiirron. Itsesuojeluvaisto käski olla lukematta liikaa ennen kuin diagnoosi on vahvistunut. Ilmeisesti lääkkeillä pystytään hidastamaan. No, koko vartalon ja ylävartalon - tuli kaksi kutsua - PET-TT on reilun viikon päästä ja tuloksen kuulee ennen kuun vaihdetta.

Välillä on tosi hyviä päiviä ettei kipuja juuri ole, mutta sitten - kuten esim tänään - puoli tuntia salilta palattua ihan stnan paha olo - lievitti lääkkeillä ja pystyin hissukseen syömään kaurapuuron ja banaanin mutta edelleen sattuu.

Täytyy sanoa ettei mun elämästä draamaa puutu. Osa ehkä itseaiheutettua.

Mietin tänään viimeistä viittä vuotta. 4.5v sitten olin haudan partaalla, harkitsin itsemurhaa koska syövänpaskan lupaama hivuttava kuolema oli kertakaikkiaan liian musertava tulevaisuudennäkymä. No, ihme tapahtui, tässä ollaan. Ikää on kuitenkin 50+ joten ei tässä rajattomasti aikaa ole näyttöjen antamiseen. Haluaisin kehittyä työssäni ja painaa seuraavat n. 10v ja sitten ruveta pikkuhiljaa vähän rauhoittumaan.

Tosin terveys sahaa ihan laidasta laitaan mutta oli silti kylmäävää miettiä että "vittu, olisin voinut menettää kaiken mikä minulla nyt on". Kontrastia antaa se että taisin saada tänään uuden työpaikan ja vähän lisää rahaakin. Uusi työnantaja vaikuttaa tosi houkuttelevalta - mutta samaan aikaan pelottaa että perkele, jos sairaalasta loppukuusta tuleekin huonoja uutisia - kesken uuden duunin koeajan - ja vointi menee nopeasti huonommaksi - päädyn kortistoon että heilahtaa. Tosin - jos saan Tosi Huonoja Uutisia (tm) ni se että ootko pari kk paremmalla liksalla sairauslomalla ei ole kokonaiskuvassa iso juttu.

Ei nykyisessä duunissa mitään The Vikaa ole, mutta monia pieniä juttuja jotka vituttavat - eikä liksa ole se pienin. Hain tätä tarjolla olevaa vähän puolihuolimattomasti, en prepannut muuten kuin opettelin yrityksen avainluvut ja tärkeimmät tiedot ja kerroin itsestäni kaunistelematta ja rehellisesti. Olin ihan varma etten paikkaa saa, mutta vahvasti näyttää siltä että uuden edessä ollaan.

Edelleen jossittelua - jos nyt oletetaan että iso C tekee comebakin ja kasvaintyyppi on .NET kuten ekalla kerralla (tai paljastuu se XYZ-maksasairaus tai vastaava) - ei kai se hetkessä tapa. Mähän olin ihan siedettävässä kunnossa monta kk syöpädiagnoosin saatuani - ajelin 70-80km fillarilenkkejäkin melkein 30kmh keskalla - mutta sitten kun "hoidot" alkoivat niin alamäki olikin todella, todella nopea. Muistan vieläkin sen pohjattoman epätoivon kun et jumalauta lumitöitä jaksanut tehdä tai auton renkaita vaihtaa.

Jossittelu sinänsä on turhaa. Välillä mietin sitä, että jos olisin osannut heti ensimmäisen diagnoosin saatuania ymmärtänyt hakea toista mielipidettä > päässyt leikkuriin toisessa sairaanhoitopiirissä kuten silloin aikanaan kävi - kuinka paljon parempi vointi ja vähemmän kipuja mulla olisi ollut?

Ei voi tietää. Ei musta enää uudenveroista tule, mutta perkele, näinpä sitä on sinnitelty vähän puolikuntoisenakin.
Amazing shit happens!
Avatar
KKK
Kitisijä
Viestit: 2446
Liittynyt: 26.10.2012 19:48
Paikkakunta: Joo

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja KKK »

nokkaelain kirjoitti: 30.09.2022 22:38 Rasvoittunuthan se oli mutta ei muuta. Laihtuminen ja alkottomuus toivottavasti auttoi.
Noin minäkin ymmärsin, että sitä hoidetaan. Alkoa ei voi nollaa vähempää juoda, mutta painosta olisi vara sheivata jälleen vähän pois. Tekeehän se painonlasku verenpaineellekin gutaa. Mulle on turha tulla jeesustelemaan mistään kaikki-bodyt-ovat-kauniita-ja-tasa-arvoisia. Reipas, jopa sairaalloinen ylipaino on epäterveellinen elintasosairaus, eikä se selittämällä ja somettamalla muuksi muutu.
Amazing shit happens!
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Keventelyn myötä tullut uusia ongelmia.>

Välillä tuntuu kuin rintalastan alla olisi iso ilmakupla. Painaa keuhkoja, pumppua ja ties mitä. Sattuu, vituttaa ja suututtaa.

Kipu katoaa heti kun saa loihdittua kunnon röyhtäyksen.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
KKK
Kitisijä
Viestit: 2446
Liittynyt: 26.10.2012 19:48
Paikkakunta: Joo

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja KKK »

^ Ittellä vähän samaa.Happosalpaajat (esomepratzol 40mg) auttaa. Ne ei sit sovi super-super -pitkäaikaiseen käyttöön, mutta noitahan käytetään muistaakseni eli helikobakteeria häädettäessä. Sivari tämän tyypin doupissa on mm
- rauta ei imeydy - hB tuppaa laskemaan
- jos katkaiset kerralla, voi tulla aika rajuja happohyökkäyksiä kun mahahapot tekevät kerralla paluun
Amazing shit happens!
Avatar
KKK
Kitisijä
Viestit: 2446
Liittynyt: 26.10.2012 19:48
Paikkakunta: Joo

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja KKK »

Tänään oli sitten PET-TT, tulokset joskus viikon päästä. En tietenkään kysynyt hoitajilta mitä kuvissa näkyi, ei ne koskaan sano.

Tosi erikoinen päivä. Aamulla epämääräisen ahdistunut olo koska kuvaus ja kaikki mitä se tuo mieleen. Sairaalassa kuvaus meni rutiinilla, onhan niitä takana jo niin monta.

Puolelta päivin soi puhelin ja sain 17% palkankorotuksen. Oli pokkaa kysyä kun sain hiljattain tarjouksen toisesta firmasta ja olin jo oikeasti lähdössä kun alkoi vituttaa se että myyn laskutettavaa OTO vuodessa ison läjän ja sitä ei noteerattu oikein mitenkään. Tuli vähän hölmö olo kun se "mulle on luvattu näin-ja-näin firmasta X, haluatteko tarjota sen yli Z euroa?" menikin läpi. Että vittu, oottepa saaneet mun halvalla tähän asti. Kyllähän tuo motivaatiota taas vähän nostaa. Ainakin tilipäivänä.

Oikeasti firman vaihto pelotti siksikin että sopparissa olisi ollut 6kk koeaika. Minustakin aika pitkä. Jos nää mysteerioireet olisi pahentuneet tai olisin joutunut olemaan töistä poissa koejakson aikana - vaikka lääketieteellinen syy ei saisi olla irtisanomisperuste, taatusti olisi tullut kenkää.

Iltapäivällä tuli taas jääpiikkiä yläselkään ja kylkeen, ihan samanlaisia kuin syöpävuonna. Silloinkin kun ei piikkiä niin korventaa koko ajan. Jotenkin epäilen että ainakin yhtenä osana on joko joku toiminnallinen suolisto- tai vatsavaiva, mutta kun tää oirekokonaisuus on niin epämääräinen, monipuolinen ja epäsäännölllinen, tässä on pakko olla 2-3 päällekkäistä vaivaa. Ei mikään lääketieteen tuntema yksittäinen vaiva manifestoidu näin monimuotoisena.

Tosi outo olo. Jotenkin pelkäämiseen on tottunut. Ikään kuin katsoisi uhkaavaa, raivoisan vihamielistä alienia panssarilasin läpi ajatellen että "siinäpähän heiluu ja sähisee, jos tuo lasi murtuu niin kusessa ollaan mutta sitä odotellessa vois vaikka yrittää nauttia elämästä." Kivun mä kestän kun siihen on tottunut mutta tää hillitön röyhtäily, älytön piereskely ja oksennuksen nieleskely ei ole cool.

Tarkoitus olisi aloittaa vuoden vaihteessa yksi ammattitaitoa syventävä maksullinen kurssi jonka bundlasin palkankorotuspyyntöön. Ellei sitten kuun lopussa tule jotain tosi paskojan uutisia jolloin kaikki menee taas uusiksi.

Päivä kerrallaan.
Amazing shit happens!
Avatar
Kerberos I
Kitinän uhri
Viestit: 549
Liittynyt: 21.04.2021 14:43
Paikkakunta: Savvoo hilij.. no ei vatussa!

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Kerberos I »

Oh tsiisus!

Kävin eilen erikoislääkärillä, tuomio on kova. Luupiikkejä polvissa, osassa varpaita, osassa sorminiveliä, toisessa nilkassa ja useita kulumamuutoksia rintarangassa. Uh. Sairaslomaa tarjosi, mut mitenpä pari vkoa mua auttaisi muutoin kuin kehittämällä vatutuksen himassa kökkiessä? :roll: Lääke vaihtuu, uudet koronarokotukset kielletty multa ja mitähän vielä.. :( Aina ei jaksaisi tätä kaikkea jaskaa.

Edit. Niin, ja samantien jouduin tiputukseenkin, vaikkei se ollut ennalta tiedossa. Rautainfuusio suonessa, saa nähdä vaikuttaako oloon.
"Ainoa todellinen viisaus on tieto siitä, että et tiedä yhtään mitään." - Sokrates
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9390
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Oikean polven kanssa normaalia enemmän häikkää. Vasemmasta polvesta poistettiin rustottumia jokunen vuosi sitten. Tuntuu, että sama operaatio pitäisi tehdä oikealle polvelle. Ei vaan kiinnosta lähteä julkiselta puolelta säätämään magneettikuvia ja lähetteitä eikä taida kuulua työterveydenhuollon piiriin. Nyt jo sen verran parempi, että pääsee portaat kokolailla normaalisti, joten jos tää toipuis itsestään takas urheilukuntoon ja sais lykättyä operaatiota vuodella tai parilla.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja exsu »

Syksy sopii minulle huonosti. Varmaan haulta löytyy samanmoinen valitus jo varmaan 15 vuoden ajalta, mutta taas ollaan siinä pisteessä vuotta, kun herään aamuyöllä puolen tunnin välein, leposyke on 60 ja keuhkoja puristaa pieni ahdistus aamusta iltaan. Leukakivut sentään ratkesivat purulihasten botoxilla. Jollain pitäisi saada kierroksia alas, mutta ei olisi oikein aikaa etsiä millä ja miten. Varmaan nyt ekana piikkimatto, rentoutumisharjoitukset ja typerät mielenterveyskävelyt.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12287
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Depis jatkuu. Jos joku voisi kertoa mikä avuksi olisin kiitollinen.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14885
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Homeboy65 kirjoitti: 20.10.2022 15:00 Depis jatkuu. Jos joku voisi kertoa mikä avuksi olisin kiitollinen.
1. Lopeta alkoholin käyttö
2. Lisää ulkoilua ja liikuntaa, mielellään päivittäin
3. Käy lääkärillä ja pyydä arviota sopivasta lääkityksestä ja/tai terapiasta
4. Kerro läheisillesi tilanteesta jos arvioit että olisi sellaisia joista voisi olla tukea
Universaali disclaimer.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12287
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

So Hard kirjoitti: 20.10.2022 15:06
Homeboy65 kirjoitti: 20.10.2022 15:00 Depis jatkuu. Jos joku voisi kertoa mikä avuksi olisin kiitollinen.
1. Lopeta alkoholin käyttö
2. Lisää ulkoilua ja liikuntaa, mielellään päivittäin
3. Käy lääkärillä ja pyydä arviota sopivasta lääkityksestä ja/tai terapiasta
4. Kerro läheisillesi tilanteesta jos arvioit että olisi sellaisia joista voisi olla tukea
Kiitos neuvoista. Mietin noita nyt ensin ja olisin kiitollinen uusistakin neuvoista.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

1. Mene Korkeasaareen tuijottamaan alpakoita
2. Lopeta alkoholin käyttö
3. Lisää ulkoilua ja liikuntaa, mielellään päivittäin
4. Käy lääkärillä ja pyydä arviota sopivasta lääkityksestä ja/tai terapiasta
5. Kerro läheisillesi tilanteesta jos arvioit että olisi sellaisia joista voisi olla tukea
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
KKK
Kitisijä
Viestit: 2446
Liittynyt: 26.10.2012 19:48
Paikkakunta: Joo

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja KKK »

Homikselle - viisi vuotta sitten ruuvasin korkin kiinni. Kliseeltä kuulostaa mutta oli tämän ja varmaan seuraavankin elämän paras päätös. Välillä dokaamisessa oli rauhallisiakin kausia - vain kerran tai kaksi viikossa mutta "parhaimmillaan" meni 6-7 päivää viikossa, toimintakykyisenä alkoholistina. Huippukunnon aikoihin saattoi vajutella eurokossun parissa tunnissa ja lähteä sitten vasta baariin. Eikä päältäpäin kukaan edes yleensä tajunnut miten juubassa ukko on.

Dokauksen jälkeen seurasi aina se hyvittelyvaihe jolloin tehtiin vitusti töitä, oltiin perheelle mielikielin ja urheiltiin niin mahdottomasti. Sitten kun iskä oli supersuorittanut viikon tai kaksi ja akuutein vitutaatio oli hieman hellittänyt ni sitähän löi rintaansa että "perkkele, kyllä mä nyt olen pienet ansainnut!" - ja taas mentiin.

Useamman vuoden se otti että aivokemia normalisoitui, mutta ei helvetti-jos tapaisin "vanhan minän" nyt, sanoisin kyllä suorat sanat. Saattaa kuulostaa hihhuloinnilta mutta on ihan käsittämätöntä miten nykyään pystyy tuntemaan iloa. Tyytyväisyyttä. Eikä aina masennusta, vihaa, apatiaa, kaunaa.

Viinan juominen - tai missä tahansa addiktiossa roikkuminen - on pohjimmiltaan hengen vaiva. Kyvyttömyyttä käsitellä tiettyjä tunteita. Pakenemista. Elämää pikavipillä. Loppujen lopuksi se riemu on lyhyt mutta korko joka takaisinmaksussa seuraa on kova. Alkoholismi on kuin oikein hitaasti kuivuvaa sementtiä kengissä josta lopulta on helvetin vaikea pyristellä irti - mutta se on mahdollista. Ei se yleensä kyllä helppoa ole. Mutta maksaa vaivan. Maksakin kiittää.

Kukaan muu ei sitä sinun puolestasi päätä. Valitettavasti se herääminen tulee yleensä vasta sitten kun pää tai kroppa pettää tai vasta kun asiat ovat aivan niin päin persettä kuin vaan voivat olla.

Eli in hindsight - syöpä saattoi pelastaa minun henkeni. Se, että olisin omin voimin saanut dokaamisen poikki on aika epätodennäköistä. Niin saatanan monta kertaa sen lupasin itselleni ja rakkailleni ja joka vitun kerta brenkku vei voiton.

Työtä tämä raittius on kyllä vaatinut. Ja vaatii koko ajan. Tunnistaa pahat ajatukset ja oppia kanavoimaan negatiivisia tunteita uudella tavalla. Olen lukenut addiktioista ja addikteista varmaan pienen kuntakirjaston verran ja toisten kokemuksia omaan elämään sovittamalla on tullut monta ahaa-elämystä.
Amazing shit happens!
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja exsu »

Homeboy65 kirjoitti: 20.10.2022 15:00 Depis jatkuu. Jos joku voisi kertoa mikä avuksi olisin kiitollinen.
Tämä on sellainen laji, jossa pikavoittoja ei ole.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12287
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

KKK ja exsu. Hyviä neuvoja ja tekstiä, kiitos.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Pystytkö kertomaan, miksi et mene sinne terveyskeskukseen puhumaan vaivasta, kuten olen n 20 vuotta suosittanut? Varmaankin pelkäät sitä jotenkin? Tämä ei ole vittuilua. Aidosti yritän ymmärtää.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6685
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja aasi »

exsu kirjoitti: 20.10.2022 9:07typerät mielenterveyskävelyt
Mä tarttisin näitä taas enemmän, mutta oon kävellyt itselleni jonkinlaisen rasitusvamman jalkaterään päkiän taakse. Lepo on kyllä auttanut, mutta jotenkin tuntuu lievä kipu palaavan aika helposti, jo muutaman kilometrin kävelyn jälkeen. Lenkkareiden kanssa tuntuu kestävän pidempään, joten oon kulkenut nyt enimmäkseen niissä kaikkialle.
Tasan ei mene muumit kanootissa.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

aasi kirjoitti: 25.10.2022 11:46 Mä tarttisin näitä taas enemmän, mutta oon kävellyt itselleni jonkinlaisen rasitusvamman jalkaterään päkiän taakse. Lepo on kyllä auttanut, mutta jotenkin tuntuu lievä kipu palaavan aika helposti, jo muutaman kilometrin kävelyn jälkeen. Lenkkareiden kanssa tuntuu kestävän pidempään, joten oon kulkenut nyt enimmäkseen niissä kaikkialle.
Katosi kaikki jalkaterän ja nilkan ongelmat + penikat. Polvi pysyy paskana edelleen.

https://www.footbalance.fi/
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12287
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

James Potkukelkka kirjoitti: 24.10.2022 16:01 Pystytkö kertomaan, miksi et mene sinne terveyskeskukseen puhumaan vaivasta, kuten olen n 20 vuotta suosittanut? Varmaankin pelkäät sitä jotenkin? Tämä ei ole vittuilua. Aidosti yritän ymmärtää.
On sellainen mutu että siitä ei olisi apua.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Vastaa Viestiin