Alkoholistit

Painaako joku mieltä? Haluatko purkaa sydäntäsi? Jos ei apu löydy, niin ainakin kuuntelevia korvia.
VAIN ASIALLISET KOMMENTIT! Kuri on kova.
Avatar
mustaenkeli
Kitisijä
Viestit: 2884
Liittynyt: 09.09.2005 12:08
Paikkakunta: Hell-sinki
Viesti:

Re: Alkoholistit

Viesti Kirjoittaja mustaenkeli »

Tän päiväisessä Hesarin NYT-liitteessä juttu tuosta Minnesotahoidosta.
Suosittelen tutustumaan. Toimii. Joillekin. Ei kuitenkaan ihan kaikille.
Vahinko etteivät äiditkin saa lähteä milloin heitä huvittaa ja ruveta nukkumaan ulkosalla. Varsinkin äidit sitä toisinaan tarvitsisivat.
-muumimamma
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8599
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Alkoholistit

Viesti Kirjoittaja Lolita »

mustaenkeli kirjoitti:Mitä eroa on alkoholistilla ja juopolla?
Juoppo juo, niin kauan, kuin sitä viinaa on.
Alkoholisti juo sen jälkeenkin... ja repii sen pullonsa aina jostain.

Onko sitten parempi olla alkoholisti vai juoppo?
Minä olen juoppo ja kuivattelen tässä itseäni, jos joku ei vielä ole huomannut. Viina maistuu pikkasen liian hyvältä ja on vaikeaa olla ilman, joten opettelen olemaan ilman.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
killkill

Re: Alkoholistit

Viesti Kirjoittaja killkill »

mustaenkeli kirjoitti:Mitä eroa on alkoholistilla ja juopolla?
Ei mitään. Pelkkää semantiikkaa, imho.
Hellu
Kitinän uhri
Viestit: 594
Liittynyt: 24.08.2005 16:25

Re: Alkoholistit

Viesti Kirjoittaja Hellu »

mustaenkeli kirjoitti: Onko sitten parempi olla alkoholisti vai juoppo?
Alkoholisti kuulostaa kauhean vakavalta,
juoposta tulee jotenkin mieleen sellanen punanenäinen iloinen juoppolalli.
Avatar
mustaenkeli
Kitisijä
Viestit: 2884
Liittynyt: 09.09.2005 12:08
Paikkakunta: Hell-sinki
Viesti:

Re: Alkoholistit

Viesti Kirjoittaja mustaenkeli »

Hellu kirjoitti:Alkoholisti kuulostaa kauhean vakavalta,
juoposta tulee jotenkin mieleen sellanen punanenäinen iloinen juoppolalli.
Mulle kyllä juoposta tulee ensiksi mieleen ne laitapuolenkulkijat ja asunnottomat, joita näkee mm. Helsingissä Hakaniemen torin liepeillä (lisääntyy kesää kohti) ja ovat ottaneet elämäntavakseen juopottelun. He eivät yleensä omissa silmissäni edes näytä iloisilta, eikä juopottelu pitemmän päälle edes ole iloista. Se on paha riippuvuus, josta juoppo ei halua päästä irti, alkoholisti ehkä ennemminkin haluaisi päästä irti ja mahdollisesti tekeekin asian eteen jotain. Kokopäivä juoppo on oman katsantokantani mukaan jo aikoja sitten luovuttanut sen ajatuksen suhteen, että olisi joskus mahdollisesti raittiina.
Vahinko etteivät äiditkin saa lähteä milloin heitä huvittaa ja ruveta nukkumaan ulkosalla. Varsinkin äidit sitä toisinaan tarvitsisivat.
-muumimamma
nokkaelain

Re: Alkoholistit

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

Hellu kirjoitti:Alkoholisti kuulostaa kauhean vakavalta,
juoposta tulee jotenkin mieleen sellanen punanenäinen iloinen juoppolalli.
Molemmat kuulostavat yhtä lailla siltä, että kyseessä on vakava ongelma. Rappioalkoholisti sitten taas onkin jo spurgu.
Kid

Re: Alkoholistit

Viesti Kirjoittaja Kid »

Mä oon ihan varma että isukki oli eilen ottanu kaljaa. Ei kyllä myöntänyt mitään. Juttelin sen kanssa eilen joskus kahen aikaan päivällä. Tuli taas kurja mieli koko päiväks.
Systerin kanssa juteltiin tänään ja se sanoi ihan samaa. Ne oli jutelle iskän kaa joskus puol neljän aikaan, ja systerikin oli ruvennu epäilee.
Mä uskon et jo meistä molemmista tuntui tolta, niin totta se oli.
Vituttaa. Miks iskä ei voi myöntää jos on ottanut? Mä sanoin sille että en mä rupee tuomitsemaan tai moralisoimaan. Mut antais mun edes tukea ja auttaa..
Ahistaa! :cry:
Keikaus
Kitisijä
Viestit: 4772
Liittynyt: 15.08.2005 13:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: Alkoholistit

Viesti Kirjoittaja Keikaus »

Kid kirjoitti:Mä oon ihan varma että isukki oli eilen ottanu kaljaa. Ei kyllä myöntänyt mitään. Juttelin sen kanssa eilen joskus kahen aikaan päivällä. Tuli taas kurja mieli koko päiväks....
Voi ei kuinka ikävää. Oletko muuten käynyt jossain alkoholistien läheisten tukiryhmässä? Olen kuullut, että ne ovat auttaneet monia. Ymmärrän, että välität iskästäsi paljon ja haluat auttaa, mutta et sinä valitettavasti voi lopettaa juomista hänen puolestaan. Voit vain auttaa ja tukea, minkä olet tehnytkin.
Kikkelis kokkelis.
Kid

Re: Alkoholistit

Viesti Kirjoittaja Kid »

Keikaus kirjoitti: Voi ei kuinka ikävää. Oletko muuten käynyt jossain alkoholistien läheisten tukiryhmässä? Olen kuullut, että ne ovat auttaneet monia. Ymmärrän, että välität iskästäsi paljon ja haluat auttaa, mutta et sinä valitettavasti voi lopettaa juomista hänen puolestaan. Voit vain auttaa ja tukea, minkä olet tehnytkin.
En oo koskaan käynyt. Ehkäpä pitäis koska asia vaivaa mua niin kamalasti. Eilenkin laitoin iskälle viestiä ja kun se ei puoleen tuntiin vastannu, olin ihan varma että se ryyppää. Iskä soitti mulle siitä viestistä n. 45 min kuluttua, se oli palaverissa. Hyvä minä. Sain iskällekkin pahan mielen kun heti epäilin pahinta.
Kaippa se munkin pitäis hoitoon mennä...
Keikaus
Kitisijä
Viestit: 4772
Liittynyt: 15.08.2005 13:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: Alkoholistit

Viesti Kirjoittaja Keikaus »

Kid kirjoitti: En oo koskaan käynyt. Ehkäpä pitäis koska asia vaivaa mua niin kamalasti. Eilenkin laitoin iskälle viestiä ja kun se ei puoleen tuntiin vastannu, olin ihan varma että se ryyppää. Iskä soitti mulle siitä viestistä n. 45 min kuluttua, se oli palaverissa. Hyvä minä. Sain iskällekkin pahan mielen kun heti epäilin pahinta.
Kaippa se munkin pitäis hoitoon mennä...
Kannattaa varmaan mennä. Mulla on nimittäin yksi kaveri, jonka äidillä on pahoja mielenterveysongelmia, ja hän on hyötynyt niistä tapaamisista tosi paljon.
Kikkelis kokkelis.
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8599
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Alkoholistit

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Minunkin mielestä sinulle Kid voisi olla hyötyä siitä tukiryhmästä. Olet kuitenkin niin vahvasti isäsi tukena, että ryhmästä voisi olla se apu, ettet ihan kuluta itseäsi loppuun.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Avatar
mustaenkeli
Kitisijä
Viestit: 2884
Liittynyt: 09.09.2005 12:08
Paikkakunta: Hell-sinki
Viesti:

Re: Alkoholistit

Viesti Kirjoittaja mustaenkeli »

Kid kirjoitti:En oo koskaan käynyt....
Mä oon käyny. Toimii. Suosittelen!
Lista ryhmistä löytyy AA:n omien nettisivujen kautta ku on semmonen linkki muihin vertaisryhmiin, ni se on AAL ryhmä, joka on tarkotettu nimenomaan alkoholistien aikuisille lapsille.
Ainakin täällä PK-seudulla noita ryhmiä ois vaikka jokapäivälle ainaki yks.
Vahinko etteivät äiditkin saa lähteä milloin heitä huvittaa ja ruveta nukkumaan ulkosalla. Varsinkin äidit sitä toisinaan tarvitsisivat.
-muumimamma
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8599
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Alkoholistit

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Kid: Osoitteessa www.verkkoklinikka.fi on keskustelupalsta päihdeongelmaisten läheisille, samoin osoitteesta www.paihdelinkki.fi löytyy keskustelut ja sieltä Kotikanava, missä on joitakin asiaa sivuavia keskusteluja, mm. Al-Anonista.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Kid

Re: Alkoholistit

Viesti Kirjoittaja Kid »

Lolita kirjoitti:Kid: Osoitteessa www.verkkoklinikka.fi on keskustelupalsta päihdeongelmaisten läheisille, samoin osoitteesta www.paihdelinkki.fi löytyy keskustelut ja sieltä Kotikanava, missä on joitakin asiaa sivuavia keskusteluja, mm. Al-Anonista.
Kävin noilla sivuilla..Aika rankkaa.. Ehkäpä joku kerta uskallan sinnekkin avautua.
1108

Re: Alkoholistit

Viesti Kirjoittaja 1108 »

Lolita kirjoitti:Minä olen juoppo ja kuivattelen tässä itseäni, jos joku ei vielä ole huomannut. Viina maistuu pikkasen liian hyvältä ja on vaikeaa olla ilman, joten opettelen olemaan ilman.
Samoin.
Avatar
alja
Kitinän uhri
Viestit: 521
Liittynyt: 17.08.2005 8:08
Paikkakunta: saunan taka
Viesti:

Re: Alkoholistit

Viesti Kirjoittaja alja »

Kid kirjoitti:
kid kirjoitti: Mä en usko jumalaan, mutta kyllä tässä nyt kaikilta mahdollisilta ja mahottomilta jumalilta rukoilen..Mä vaan haluan että iskä parantuis ja olis taas onnellinen.
Ei jumalauta mä olen onnellinen. Isi teki sen. Mä oon niin ylpee siitä, ettei mitään rajaa!!!!
Sillä on A-klinikalle aika heti maanantaina. Ja mä meen sunnuntaina iskää moikkaamaan ja antamaan tukeni sille. Tää on ihan mieletöntä!!!!
toivottavasti ne hoitais sitä oikeesti, eikä lääkkeillä....
kato se minnesota-hoito oikeesti -olen ollut läheisenä hoidossa mukana- ja se on aika toimiva juttu. mutta tietty vain ihmisille jotka oikeasti haluavat lopettaa.... paitsi nythän minnesota-hoito on saanut noiden julkkisalkkisten myötä paljon lisää julkisuutta, mahtuukohan niille enää edes jonottamatta sisään?

(en jaksanut lukea koko ketjua, onko tää uusi alkoholismi-ketju, vai se sama mihin oon aikasemminkin kirjottanut nää samat jutut? en jaksais taaaas kirjottaa samoja asioita, vaikka todella voisivat toisille olla hyödyksi. ehkäpä kyseessä on omalta osaltani jo pieni väsyminen, aina ei vaan jaksa kertoa ja kerrata sitä mitä tietää ja on kokenut....)

ja sitten näköjään, kidin ilo ei kauaa kestänyt. en yllättynyt. valitettavaa on, että ihminen juo niin kauan kuin se haluaa, ja lopettaa jos haluaa. älä kid- tai kukaan muukaan - antako alkoholistin tuhota teidänkin elämää. se kyllä tekee sen. paapomalla ja huolehtimalla autatte sitä vaan juomaan kauemmin - tiukat rajat siihen asti kunnes se Oikeasti Lopettaa.

(nopeasti kasaan kyhätty kirjoitus, voi kuulostaa raadolliselta. Kid, jos haluat, ota yhteyttä, niin kerron Minnesotahoidosta oppimistani asioista lisää.)

edit2: alkoi ihan ahdistaa tämä ketju :maanantai:
Ulkona paistaa aurinko,
mutta sisällä sataa.
Kid

Re: Alkoholistit

Viesti Kirjoittaja Kid »

Hmm...Eilen oli puhetta iskän kaa ja se kerto kolmesta hoitopaikasta, jossa ajatteli "viettää" kesälomansa eli sen kuukauden verran.
Lupas laittaa mulle viestinä niiden paikkojen nimet, ni saan minäkin tsekata ne läpi.
Käy nykyään pari kolme kertaa viikossa aa-kerhossa.
Hiljaa hyvä tulee, uskon ma.
Kid

Re: Alkoholistit

Viesti Kirjoittaja Kid »

Juu, ja luultavasti kahden viikon päästä isi alottaa katkasuhoidon Ridasjärven Päihdehoitokeskuksessa.
Nettisivut oli ihan jees ja paikka vaikutti mukavalta. Kuten sanottu..Toivossa on hyvä elää.
Tuntuu ainakin et iskä itekkin haluaa elämänsä kuntoon. Toivottavasti...
Kid

Re: Alkoholistit

Viesti Kirjoittaja Kid »

Nyt vähän jännittää miten jatko sujuu..Isukki vietti kuukauden hoidossa ja tuli tänään kotiin. Keskiviikkona sillä alkaa taas duuni. Pelottaa ja toivon ettei repsahda. Mä en jaksais enää..
killkill

Re: Alkoholistit

Viesti Kirjoittaja killkill »

Kid kirjoitti:Miks iskä ei voi myöntää jos on ottanut?
Sitä hävettää. Alkoholisti käyttäytyy monella tapaa kuin lapsi, salailee tekojaan, kieltää kiinnijäädessään.
Kid

Re: Alkoholistit

Viesti Kirjoittaja Kid »

Isi,
tää on ehkä viimeinen kerta kun saat multa yhtään mitään. Rakkautta sua kohtaan tulen aina tuntemaan, mutta ei se enää riitä. Mä en isi ole tarpeeksi vahva katsomaan vierestä kun sä ryyppäät alta työsi, autosi, asuntosi ja elämäsi.
Aviovaimosi jo menetit, minä olen seuraava. Toivon että siskoni jaksaa olla vahvempi ja pysyä elämässäsi. Ihan vain lapsenlapsesi takia. Siskoni haluaa, että olet osana lapsenlapsesi elämää. Minä en jaksa.
Sä et ole ollut mun isä enää pitkään aikaan. Sä olet joku toinen. Mun isä ei ryyppää ja unohda mua, mun olemassa oloa. Sen sinä olet tehnyt. Mikään ei merkkaa sulle enää mitään. Paitsi viina.
Mä en vaan jaksa katsoa sitä vierestä, kun sä tuhoat sun elämäsi. Mä olen toivonut ja uskonut ja tukenut. Ei se riitä josset itse halua parantua ja tehdä asialle jotain. Mä en tiedä missä vaiheessa asiat meni näin pitkälle..Eikä sillä oo enää merkitystä. Mä olen vaan niin väsynyt pelkäämään sun puolesta.
Isi mä en enää jaksa. Mä päästän susta nyt irti ja yritän ajatella susta pelkkää hyvää. Mä tulen aina rakastamaan sua, mutta mä en pysty enää olemaan sun kanssa missään tekemisissä. Joten jätän isi hyvästit.

Sinun tyttäresi nyt, aina ja ikuisesti.
Mä rakastan sua, pidä huolta itsestäsi.





ja nyt tän ketjun vois poistaa. Kiitos.
Sinkkumatti

Re: Alkoholistit

Viesti Kirjoittaja Sinkkumatti »

Kid kirjoitti:Isi, .
Tämä kirje voisi toimia paremmin siellä isin postilaatikossa?
Kid

Re: Alkoholistit

Viesti Kirjoittaja Kid »

Sinkkumatti kirjoitti:
Kid kirjoitti:Isi, .
Tämä kirje voisi toimia paremmin siellä isin postilaatikossa?
Se lähti sinne jo.
Sinkkumatti

Re: Alkoholistit

Viesti Kirjoittaja Sinkkumatti »

Kid kirjoitti:Se lähti sinne jo.
Hyvä. Pidetään peukkuja ja toivotaan parasta.
RuNkkuTonttu

Re: Alkoholistit

Viesti Kirjoittaja RuNkkuTonttu »

Kid kirjoitti:Isi,
.
Harvoin liikutun, mutta nyt hieman silmäkulma kostui.

Toivottavasti isäsi saa asiat kuntoon.
Vastaa Viestiin