Alkoholistit

Painaako joku mieltä? Haluatko purkaa sydäntäsi? Jos ei apu löydy, niin ainakin kuuntelevia korvia.
VAIN ASIALLISET KOMMENTIT! Kuri on kova.
masa

Re: Alkoholistit

Viesti Kirjoittaja masa »

Taitaa gubbe olla vaan niin väsyksissä ettei jaksa.
daddykillkill

Re: Alkoholistit

Viesti Kirjoittaja daddykillkill »

Osin väsymystäkin, kyllä. Kaikista tärkein motivaatio taitaa kuitenkin olla tuo dieetti. Brenkussa on järkyttävä määrä kaloreita ja jatkuvalla kaatamisella bulkkaaminen on taattua.
Stinky

Re: Alkoholistit

Viesti Kirjoittaja Stinky »

Teki mieli näköjään vähän itkee tirauttaa kun tulin tätä aihetta lukemaan...
Nyt mä kyllä itkin vähän (aika helvetisti oikeesti) ilostakin kun tässä kuussa tulee 3 vuotta isukin raittiutta täyteen.
Parin viikon päästä on siis 3 vee bileet :]
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: Alkoholistit

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

NUORI DAAVID JA ZEB!!! Ja toki muut myös!!

Katsoitteko "Aamusydämellä" tänä aamuna?

Katsokaa jostain, kun tulee joko uusintana tai Yle Areenasta!

Siellä oli lääkäri, jonka viina oli taintunut täysin ja joka toki oli selvinnyt sitten kun oli tv-ohjelmassa.

Ja lisäksi yksi mies, joka oli menestynyt ja viinoissa.

MINÄ en ymmärrä tässä asiassa kaikkea, vaikka kuvittelenkin ymmärtäväni. Itse kun osaan aina lopettaa asian kuin asian jos haluan.

Mutta erityisesti miten ihmeessä tuollaisen asian ettei osaa lopettaa vaan korkkaa aina ja syö lääkkeitä mitä vain kuin hevonen, PYSTYY OPISKELEMAAN hyvään ammattiin!!

MITEN SE YHDISTELMÄ on mahdollista?

Minä olen skeptinen, aivan totaalisen skeptinen OLLUT, että alkoholismi on sairaus. MUTTA kait se pitää uskoa.

Miksi kummassa minä itse sitten aina hallitsen kaikki tekemiseni.
Tämä saattaa kuulostaa oudolta koska kirjoitan täällä liiankin värikkäästi muuhun kansaan nähden ja heillä varmaan minustakin on jonkinlainen "epävakaa" kuvitelma? Mikä teillä on?

Nimittäin toinen asia! Eilisten iltakirjoitusten kanssa Gatin kanssa VIHDOIN tajusin sen lopullisesti, mistä johtuu keskiarvoihmisten kanssa kirjoitusten perusteella oleva aika raskaskin antipatia minua kohtaan. Tilannehan on aivan selviö. Mutta vihjaan etten kehtaa sitä syytä sanoa, koska se olisi tyhmänylpeilyä.

Sensijaan saattaa olla että lopetan kirjoitukset tai sitten lisään siihen kiroilua ja lyhennän ja rupean örveltämään. MUTTA se ei enää onnistu, koska olen menettänyt uskottavuuteni tylsään vastaajaan.
Ainoa mahdollisuus saattaa olla lopettaa kirjoittelu tähän tai sitten jatkan vain Stadinarskan Sanomissa. Ihmiset on sellaisia, kyseessä ei ole minut ihmisenä vaan se, että minulle vastaus olisi...tylsä!!

Mutta alkoholismiin! Kerro, miksi minä OLEN LAPSESTA saakka ymmärtänyt että savu on vaaraksi elimistölle enkä IKINÄ polttanut. Miksi olen aina ollut kiltti vanhemmilleni. En ole tehnyt tyhmyyksiä ikinä nuorena, paitsi että olin toki lapsellisempi. Mutta en ikinä olisi juonut liikaa koska se voi olla paha asia kun on humalassa. MIKSI minulle nämä asiat ovat olleet selviä? Juon silloin tällöin lasillisen pari jos tarjotaan. Se on kivaa ja olen aina ymmärtänyt että se jatko ei ole kaunista ja hyvää. MIKSI minä voin ymmärtää? Vaikka olen ihminen vain!

Koska ihmiset kuitenkin ovat näin erilaisia, joka minulla on aina haaste ymmärtää mutta minkä pikkuhiljaa TIEDÄN, miten ihmeessä pystyy pitämään jotakin itse itselleen tekemistä SAIRAUTENA?

Onko teillä, Zeb ja Nuori Daavid, alkoholin kanssa vaikeuksia. Daavid on kertonut mukavasti, että välillä henkinen olo on niin ja näin. Se on ihan selkeää minullekin. Ja mielen huonon olon ymmärrän kun sille ei voi mitään!

Vastatkaa toki muutkin jos ajatuksia. :)

Stadinarska
NuoriD

Re: Alkoholistit

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Kyllähän alkoholismi sairaus on, mutta toisaalta myös alkoholistiksi voi tulla vain viinaa juomalla.

Jonkinlainen geneettinen alttius joillain ihmisillä on olemassa, mutta se ei ole kuitenkaan sellainen, etteikö sitä vastaan voisi taistella.

Itse olen ajoittain ottanut kerta-annoksena liikaa. Ongelma ei ole ollut se, että viikkotasolla ottaisin liikaa, vaan nimenomaan joskus kerta-annoksena. Olen asiasta kertonutkin, asiasta voi lukea halutessaan täältä

Viime aikoina ongelmia ei ole ollut.
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8599
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Alkoholistit

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Suosittelen Juhani Seppäsen kirjaa Selvästi juovuksissa. Saattaa olla sama lääkärismies, jonka Arska näki telkkarissa. Seppänen joi, ja paljon, mutta sitten syystä tai toisesta päätti pitää vuoden tauon ja kirjoitti siitä kirjan. Aivan helvetin hyvä kirja ja viisaita ajatuksia viinasta ja juomisesta. Suosittelen.
Zeb

Re: Alkoholistit

Viesti Kirjoittaja Zeb »

Koska asiaa nyt oikein omalla nimimerkillä kysytään, niin vastaan, mutta valitettavasti en jaksa kirjoittaa omaa vastausta, koska voin totuudessa pysyen yhtä hyvin kompata ND:n vastausta yllä. Lue siitä Turska hyvä!

Ihmettelyyn jotta miten voi opiskella vaativaan ammattiin jos on rapajuoppo eli rapis; ei voikaan jos on jo, mutta jos alkaa rapikseksi vasta täytettyään 25, kuten useimmat rapikset tekevät, niin no problem.
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: Alkoholistit

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

Nuori Daavid : Mielenkiintoista, kiitos. Siis että yksi ryyppy hirttää kiinni. Sehän on aika lähellä suurtakin ongelmaa, mutta kun se sinulla on vain aivan sattumanvaraista. Kuulostaa kyllä vähintään pelottavalta, ettei pystyisi kontrolloimaan itseään. Tässä henkilökohtaisesti tosiaan voi olla tyytyväinen, etten itse omaa yhtään tuollaista "mopon karkaamista käsistä". MUTTA MUTTA mitä se sitten toisaalta tarkoittaa: No tietenkin sit' ett' spontaani heittäytyminen asioihin on hankalaa tai haasteellista niinkuin nykyään niin hienosti sanotaan!
Mutta ymmärrätkö tai ymmärrättekö että minä koen melkoista epäoikeudenmukaisuutta kun puhutaan että tuota ja tuota nuorta pitää ymmärtää kun se hulinointi kuuluu nuoruuteen ja se ja se kokeilu on ihan selvää ja kuuluu asiaan ja se ja se oli vain humalaisen juttuja.
KUN ITSE en oikeasti ole ikinä tehnyt nuoruuden pöhköjä. Mutta olen aivan kyllin terävä huomatakseni, että tässä voisi olla myös ongelma jos ei ole ikäänkuin elänyt uhmaikää, murrosikää. Itse en ongelmaa kyllä huomaa. Ehdottomasti olen liikaa asioita miettivä. Ja juuri tästä syystä ajattelen aina runsaasti ennen kuin tekisin tyhmyyden. Siksi on kamalan siis KAMALAN vaikea ymmärtää esim. alkoholisteja tai muita väärintekijöitä. Ja on jotenkin jopa tympeyksissään jos tuollaiset riskinottajat selviää vielä joskus kaikesta...

LOLITA: Niin, se aamusdämellä lähetyksen lääkärivieras, joka oli ollut pohjalla viinasta, on nainen! Muuten hyvä kommentti, kiitos

ZEB: No Turskahan luki! Kiitos kommentista.
Onhan se toki niin, että keskittyvyyttä vaativa ammattiinopiskelu yleensä tehdään silloin kun kroppa vielä jaksaa juomisenkin ilman kovin pahoja traumoja.

MUTTA tämä "aamusydämellä" - nainen oli aloittanut jo lapsena viinanjuonnin ja ollut aina väärässä jengissä ja juonut sitten lääkärinäkin. SIITÄ heräsi tosi ihmetys kuinka se on voinut jaksaa lukea keskittyneesti lääkäriksi. SE EI voi olla mahdollista, haluaisin niin selkeästi sanoa!

Kysymyksiini vastaajille kiittäen :)

Stadinturskainen
Tuntee nimen Arska
NuoriD

Re: Alkoholistit

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Stinky kirjoitti:
Kid kirjoitti:Kun tätä ei poistettu niin jatkan..

30 päivää selvinpäin!!!
Tätä sietää juhlia! huomennako vai tänään (en osaa laskea) se on sitten 400 päivää rikki
Hyvä isi :cheer: :h:
Mun isä ja äiti lupasivat su että eivät ota alkoa enää. Sanoin, että en usko. Lääkärinä olen niin monen kuullut samaa lupaavan, eikä se koskaan onnistu. Itsekin olet itselleni niin luvannut joskus. No, toivotaan että onnistuu.

Vituttaa jutella isän kanssa puhelimessa viikonloppuisin, kun se on jo aamulla kännissä. Viikot onneksi menevät pääasiasa selvinpäin. Äiti ottaa vähemmän.

Olen kyllä kaikkeni mitä voin mielestäni tehnyt isän alkon käytön vähentämiseksi.
Stinky

Re: Alkoholistit

Viesti Kirjoittaja Stinky »

^ Vittuiletsä?
Oli miten oli, niin yli 3v isä on ollut raittiina. Et ei hassumpaa.
NuoriD

Re: Alkoholistit

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Stinky kirjoitti:^ Vittuiletsä?
Oli miten oli, niin yli 3v isä on ollut raittiina. Et ei hassumpaa.
:o

Häh? En mä mitään vittuile, totta joka sana.

Toivon, että mun isäni pystyy samaan kuin sun. En vain usko, että onnistuu.

Mutta lopetti se toisaalta tupakinpoltonkin, kun oli ensin vetänyt 40 vuotta kaksi askia punaista Norttia päivässä, enkä uskonut senkään onnistuvan.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Alkoholistit

Viesti Kirjoittaja Niba »

NuoriD kirjoitti:
Stinky kirjoitti:
Kid kirjoitti:Kun tätä ei poistettu niin jatkan..

30 päivää selvinpäin!!!
Tätä sietää juhlia! huomennako vai tänään (en osaa laskea) se on sitten 400 päivää rikki
Hyvä isi :cheer: :h:
Mun isä ja äiti lupasivat su että eivät ota alkoa enää. Sanoin, että en usko. Lääkärinä olen niin monen kuullut samaa lupaavan, eikä se koskaan onnistu. Itsekin olet itselleni niin luvannut joskus. No, toivotaan että onnistuu.

Vituttaa jutella isän kanssa puhelimessa viikonloppuisin, kun se on jo aamulla kännissä. Viikot onneksi menevät pääasiasa selvinpäin. Äiti ottaa vähemmän.

Olen kyllä kaikkeni mitä voin mielestäni tehnyt isän alkon käytön vähentämiseksi.
Huisia, alkoholismi periytyy kannattaa tehdä Lahnaset ja juoda vain karpalomehua?

Oma isäni juo vain lääkkeeksi ja harvoin..
Äitini ei ole koskaan juuri alkoholia käyttänyt..
suvussa on kyllä juoppoja ja tosi juoppoja joten varmasti geenit hyppineet sivuun.
Jos juon alkoholia yli kolme kertaa viikossa alan automaattisesti hidastaa ottamista ja harventaa, Saksan olutmatkan jälkeen pidin kuukauden taukoa.
Pyyhin Netikettiin..
Stinky

Re: Alkoholistit

Viesti Kirjoittaja Stinky »

^^Hyvä ettet vittuillut. Tää on asia mikä mua ei naurata.
Mä toivon sun vanhemmille hyvää ja mun isälle sitä, että ei repsahda. Se pelkon on nyt ja tulee aina olemaan mun elämässä.
NuoriD

Re: Alkoholistit

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Niba kirjoitti: Huisia, alkoholismi periytyy kannattaa tehdä Lahnaset ja juoda vain karpalomehua?
No olen ainakin luvannut itselleni, että jos mennään tilanteeseen, jossa lapset ovat huolissaan mun alkon käytöstä, niin hidastetaan tahtia.
Zeb

Re: Alkoholistit

Viesti Kirjoittaja Zeb »

NuoriD kirjoitti:...
*Myötishalii* :boohoo: Jännä mitn monella sama ongelma.
NuoriD

Re: Alkoholistit

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Zeb kirjoitti:
NuoriD kirjoitti:...
*Myötishalii* :boohoo: Jännä mitn monella sama ongelma.
Jostain syystä lähes aina se on isä, joka ryyppää liikaa.

Ilmeisesti testosteroni on niin paha aine, että ei sitä kestä selvinpäin
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Alkoholistit

Viesti Kirjoittaja Vesper »

^ Eikös viime aikoina olla kohistu näistä dokailevista mummoista? Siskollahan on anoppina sellainen. Aiemmin oli lähinnä viikonloppuihin keskittynyttä tissuttelua, mutta kun lopetti työt, alkoi dokailla ihan urakalla.

Hm... Pitääköhän mun perustaa nistiketju.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Jenny Daa-aah! ling

Re: Alkoholistit

Viesti Kirjoittaja Jenny Daa-aah! ling »

Vesper kirjoitti:Hm... Pitääköhän mun perustaa nistiketju.
Oisit aika yksin... Mut tultais me sinne myötuntoa jakamaan. Multa menikin puoliks ohi broidis uusimmat, ei noita viikonpäiväketjuja tuu luettua kovin tarkasti. Täti kun kuoli, sanoi äitini "harmi kun ei kannabis pelastanu siskoa viinalta".

Mites Daven oma juominen? Selasin tota keväistä Alkoholi-ketjuas sattumalta, shrinkissä kaikki on niin esillä. Jaksamista vanhempien suhteen... Itelläni on kiristyny suhtautuminen känneilyyn nykyään, selkeää pelkoa siitä, että kontrolli pettää. Suvussa niin varmoja viinakuolemia, että väkisin tajuaa sen kulkevan mukana.

Kuitenkin sitä huomaa muiden tekstejä lukiessa olevansa varsin hyvässä kunnossa (edes) tässä asiassa, ei tee tiukkaa jättää iltaa muutamiin pakollisiin, eikä toisaalta pientä ördäystäkään seuraa raju morkkis. Krapula migreeneineen on kyllä melkonen pidättelijä... Viime krapulassa mietin, että nyt on varmaan päästä irtoomassa joku osa. Tarttiskohan tutkia. Perunkin perjantaiset pikkarit!

edit: Oho, se alkoholiketju olikin viime vuodelta, vanha vanha. Meillä menee Kitinässä hyvin kun ei Shrink turpoa tämän enempää.
NuoriD

Re: Alkoholistit

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Jenny Daa-aah! ling kirjoitti:
Mites Daven oma juominen? Selasin tota keväistä Alkoholi-ketjuas sattumalta, shrinkissä kaikki on niin esillä. Jaksamista vanhempien suhteen...
.
Nyt ei viimeaikoina mitään kummempaa murhetta sen suhteen. Täytyy kyllä tarkkailla asiaa aktiivisesti.
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5039
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Alkoholistit

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

NuoriD kirjoitti:
Olen kyllä kaikkeni mitä voin mielestäni tehnyt isän alkon käytön vähentämiseksi.
Mitä sille voi oikeasti tehdä? Tämä ei ole vittuilua, vaan ainut mitä itse saatoin lopulta tehdä oli pelastaa itseni ja antaa heidän (molemmat juo) elää elämäänsä siten kuin parhaaksi katsoo (eli ryypäten).
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5039
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Alkoholistit

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Stinky kirjoitti:Teki mieli näköjään vähän itkee tirauttaa kun tulin tätä aihetta lukemaan...
Nyt mä kyllä itkin vähän (aika helvetisti oikeesti) ilostakin kun tässä kuussa tulee 3 vuotta isukin raittiutta täyteen.
Parin viikon päästä on siis 3 vee bileet :]
Jee, ihan vilpittömät onnittelut! Joillekin se on mahdollista ja se saa minut aina iloiseksi (vaikka omien vanhusten kohdalla niin ei käy - joo, olen jo luovuttanut sen suhteen aikoja sitten).

3 vuotta on pitkä aika, tosi hieno saavutus :)
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5039
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Alkoholistit

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Äitini oli saanut jokunen päivä (tiistaina ilmeisesti) sitten sydänkohtauksen ja hänelle tehtiin pallolaajennus. Oli kuulemma ollut lievä kohtaus, mutta pääsi silti sairaalasta vasta eilen. Piti päästä jo seuraavana päivänä, mutta epäilen ettei päästetty, ettei menisi heti juomaan. Kai ne lääkärit tekee sen verran kokeita, että tietävät (juomisesta) mikä on tilanne?

Tänään soitin vanhemmilleni (olin saanut asiasta tiedon isältäni maililla muutama päivä sitten, mutten ollut lukenut maileja pariin päivään) ja oli ihana jutella pitkästä aikaa jne. Mutta kuulin äänestä, että juotu on. Ei mitään perseitä olalle, mutta hiprakka - kello oli (Suomessa) noin 12.00 keskellä päivää. Äitillä on nyt lääkitys, mutta miten mahtaa toimia viinan kanssa. Itku.
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re:

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

NuoriD kirjoitti:
Stinky kirjoitti:
Kid kirjoitti:Kun tätä ei poistettu niin jatkan..

30 päivää selvinpäin!!!
Tätä sietää juhlia! huomennako vai tänään (en osaa laskea) se on sitten 400 päivää rikki
Hyvä isi :cheer: :h:
Mun isä ja äiti lupasivat su että eivät ota alkoa enää. Sanoin, että en usko. Lääkärinä olen niin monen kuullut samaa lupaavan, eikä se koskaan onnistu. Itsekin olet itselleni niin luvannut joskus. No, toivotaan että onnistuu.

Vituttaa jutella isän kanssa puhelimessa viikonloppuisin, kun se on jo aamulla kännissä. Viikot onneksi menevät pääasiasa selvinpäin. Äiti ottaa vähemmän.

Olen kyllä kaikkeni mitä voin mielestäni tehnyt isän alkon käytön vähentämiseksi.
Joo ei mikään ole muuttunut.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5039
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Alkoholistit

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Ai tää olikin joku kurjuuskilpailu. No, jatka ihmeessä. Mä en nyt jaksa.
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Alkoholistit

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Isä soitteli. Äiti on käymässä sukuloimassa ulkomailla, eli isä on kotona 10 päivää kissan kanssa. Äänestä kuulin, että on ottanut. En jaksa enää yrittää puuttua asiaan. Minäkin olen kohta 50 vuotias, mulla on omat lapset. Juokoot jos juo. Harmittaa silti.

Täytyy yrittää huolehtia, että omat lapset eivät joudu samoin ajattelemaan.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Vastaa Viestiin