Kadonneen jäljillä

Painaako joku mieltä? Haluatko purkaa sydäntäsi? Jos ei apu löydy, niin ainakin kuuntelevia korvia.
VAIN ASIALLISET KOMMENTIT! Kuri on kova.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Kadonneen jäljillä

Viesti Kirjoittaja exsu »

Viime aikoina on taas näkynyt facebookissa ym. näitä "etsintäkuulutuksia" kadonneista sisarpuolista ja muista sukulaisista. Ilmeisesti TV:n sukulaistenetsintäviihteen ansiosta osin. Mä ymmärrän hyvin tarpeen löytää sellainen ihminen, jonka on joskus tuntenut ja sitten hukannut, mutta merkittävä osa näistä tuntuu hakevan jotain sellaista sukulaista, jota ei ole koskaan varsinaisesti tuntenut. Eli yhdistävä tekijä on vain veriside.

Miten itse toimisit, jos saisit kuulla että sinulla on jossain mahdollisesti esimerkiksi puolisisaria, joita et ole tavannut? Pyrkisitkö selvittämään heidän olinpaikkansa? Olisitko valmis laittamaan liikkeelle jonkun fb- katoamisilmoituksen tai jopa lähtemään tv-ohjelmaan etsimään heitä? Ja ennen kaikkea, mikä näissä sinulle vieraissa ihmisissä kiinnostaa?

Mulla on (todennäköisesti) sisaruksia molempien vanhempien puolelta. Äidin puolelta olevat kuolivat ennen syntymääni, joten heidän etsimisensä ei ole ollut vaihtoehto. En tosin ole ollut heistä liiemmin kiinnostunut muutenkaan (siis millaisia olivat jne.). Isän puolelta mahdolliset sisarukset ovat jääneet tunnustamatta, koska perinnönjaolla ei ollut ruuhkaa. Isän silloinen naisystävä oli kuitenkin (kuulopuheiden perusteella) raskaana isän kuoleman aikaan, joten on hyvin mahdollista, että isälläkin on ollut muitakin lapsia.

Välillä tietysti käyn ajatusleikkiä, kun joku itseä n. 10 vuotta nuorempi on kovasti saman näköinen, että ollaankohan sisaruksia, mutta muuten en ole asiaa suuremmin pohtinut tai tonkinutkaan. Potentiaalisen puolisisaruksen äiti ei myöskään ole koskaan ottanut yhteyttä isäni sukuun, joten sielläkään ei varmaan tutustumishaluja ole. On tosin täysin mahdollista, että lapsi on otettu aika pienenä huostaan tai adoptoitu. Sanottakoon vielä, että isällä oli harvinainen sukunimi, joten meidän löytäminen on yhden googlauksen takana.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.