Veriryhmänne?

Painaako joku mieltä? Haluatko purkaa sydäntäsi? Jos ei apu löydy, niin ainakin kuuntelevia korvia.
VAIN ASIALLISET KOMMENTIT! Kuri on kova.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Veriryhmänne?

Viesti Kirjoittaja Gat »

Tiedättekö veriryhmänne?
Minua ei ole virallisesti testattu, en ole käynyt verenluovutuksessakaan, mutta eläinfysiologian harjoitustöissä me bilsannopiskelijat testasimme itse itsemme. Metodista en mitään muista, mutta näyn kirjoittaneen loppuun A+.
Jos hätä olisi, sen kai sanoisin hyvänä arvauksena.

Entäs te?
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5039
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Veriryhmänne?

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

A+
En ole kuitenkaan kiinnostunut mistään verenvaihtobileistä, joten ei kannata edes ehdottaa.
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Veriryhmänne?

Viesti Kirjoittaja Gat »

Kreitsu kirjoitti: 09.12.2017 11:20 A+
En ole kuitenkaan kiinnostunut mistään verenvaihtobileistä, joten ei kannata edes ehdottaa.
Sinulla Kreitsu taitaa olla kaikki sairaat sadomasoilut koko ajan mielessä? Nyt jopa veriorgiat?

Toisaalta kertoohan kaiken tietävä Wikipedia:
Japanissa esiintyy uskomusta, että veriryhmä vaikuttaa vahvasti ihmisen persoonaan, luonteenpiirteisiin ja sosiaalisiin taitoihin.[37] Veriryhmä vaikuttaa käytännössä siellä jopa aviopuolisovalintaan. https://fi.wikipedia.org/wiki/Veriryhm%C3%A4

Meinasin sanoa, että McJannen O-veri olisi parasta verensirtoon. Vaan ei olekaan. O rhesus miinus on yleiskäyttöistä, O rhesus plus ei niinkään.

Vaan enpä verenluovuttajaksi alkamista ole koskaan harkinnutkaan. Muut luovutettavat elimet ovat tärviöllä, veri vielä hyvää. Silti altruismivajakakkina mieluummin paistaisin verestäni lettuja ja söisin itse.

Spermanluovutusta olisin voinut harkita. Älyllisesti miettien sehän saattaisi olla ainoa mahdollisuuteni saada jälkeläisiä. Ja kuten Beavis ja Butthead spermanluovuttajiksi päästyään innostuivat, että "kerrankin työ jota me osataan tehdä".

Vaan nykylaissa spermanluovuttaja voidaan jäljittää ja saattaa perintöoikeuden mukaiseksi holhoojaksi ja perittäväksi? Kaikki ne mun spermalla tehdyt? No ei sitten kiitos. Runkkaan vain vessapaperiin.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
aydemir
Elämätön Kitisijä
Viestit: 440
Liittynyt: 18.08.2005 9:11
Paikkakunta: Esbo
Viesti:

Re: Veriryhmänne?

Viesti Kirjoittaja aydemir »

^ Väärin. Luovutuksesta syntyneellä lapsella on 18v täytettyään oikeus saada tietää biologisen vanhempansa nimi, mutta luovuttaja ei ole millään tavalla missään vastuussa luovutuksesta syntyneestä lapsesta eikä lapsi ole oikeutettu perintöön tms. Olen luovuttanut munasoluja kerran ja kohta menossa uudelleen.

Alkuperäiseen kysymykseen: 0+
Luovutettua on tullut useamman kerran, koska lääkärikin sitä suositteli. Veri on naiseksi sen verran paksua, että tekee kuulemma hyvää omallekin terveydelle luovuttaa välillä. Tuleehan siitä myös hyvä olo henkisesti :)
Save a horse, ride a cowboy
Avatar
Kerberos I
Kitinän uhri
Viestit: 549
Liittynyt: 21.04.2021 14:43
Paikkakunta: Savvoo hilij.. no ei vatussa!

Re: Veriryhmänne?

Viesti Kirjoittaja Kerberos I »

O+. En kelpaa valitettavasti luovuttajaksi.
"Ainoa todellinen viisaus on tieto siitä, että et tiedä yhtään mitään." - Sokrates
Vastaa Viestiin