Itkeskelytaipumuksenne?

Painaako joku mieltä? Haluatko purkaa sydäntäsi? Jos ei apu löydy, niin ainakin kuuntelevia korvia.
VAIN ASIALLISET KOMMENTIT! Kuri on kova.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Itkeskelytaipumuksenne?

Viesti Kirjoittaja Gat »

Tytöt aina pilllittävät, pojat eivät itke.

Joten milloin itse olette itkeneet? Miksi?

Minä tietenkin lapsena, sitten kerran noin 15-16-vuotiaana. isäni oli taas kateissa viikon tai pari. Asunnossa remontti, jonka keskellä asuttiin. Maalipöniköitä ympäriinsä. Telkkarista tuli sarja "Painomustetta ja paperia". Muistan tunnarinkin, koska sen kuullessani sanoin ääneen : "Rakas Jumala. Anna isän tulla pian kotiin.". Eipä toiminut rukous. Mutta itkeä vollotin siinä maailinkäryssä yksikseni jotain kymmenen minuuttia.

Sitten en taas osannut itkeä.
Paitsi kesällä 1996 erään naisen takia itkin paljon. (Ei Ei EI se kakkunainen, tai se pillunuoltu ym. He myöhempiä korvikkeita.)

Nyt en taas osaa itkeä, en edes vanhempieni kuolemista.

Vähän eri asia kuin buhuhuhuu-itku on silmien kostuminen.
Aitini kertoili vaaristani, jossa näki paljon minua. Että tuolla vanhalla natsilla silmät kostuivat romanttisia elokuvia katsoessaan.Niin minullakin, Ja on eröäs tässä nimeltämainitsematon singer-songwriter, joka heti saa silmäni automaattisesti vuotamaan. Melko homoa, mutta kuulemma tyypillistä koukkuun jäneille faneille.

No mites te?
Avaudutte tai itkette ja avaudutte!´
Viimeksi muokannut Gat, 24.08.2019 10:06. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Itkeskelytaipumuksenne?

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Lapsena ja nuorena itkin, mutta eo. ei mielestäni ole erityisen kinostavaa.

Aikuisiällä mun itkuni on muuttunut tosi erikoiseksi. Esim. isäni kuolemaa en itkenyt olleenkaan. Se oli tietenkin surullista, mutta itku ei vain tullut.

Sen sijaan nykyään itken tosi outoja juttua. Esim. viimeksi oli vähällä tulla kyynel silmäkulmaan, kun mietin, että italialaiset ovat lahjoittaneet maailman ruokakulttuurille niin paljon.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Itkeskelytaipumuksenne?

Viesti Kirjoittaja exsu »

Helpommin itken liikutuksesta kuin surusta. Joskus myös turhautumisesta ja väsymyksestä. Liikutustippaa pyyhin varmaan päivittäin, oikeasti itken joitain kertoja vuoteen.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Itkeskelytaipumuksenne?

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Mulla vähän sama, en juuri surusta itke. Paitsi aika lohduttomasti isän kuollessa ja häntä kädestä pidellessä. Muuten sitten spiidaankin vähän joka asialle, viimeksi lehtijutulle mun siskosta, vaikka tarina oli täysin tuttu. Jotenkin se vaan auki kirjoitettuna oli samaan aikaan todella mahtavaa ja todella surullista. Itken tv-jutuille, itken sille jos saan positiivista palautetta, itken sille miten mahtavia tyyppejä mun elämässä on ja sitten taas itken maailmankaikkeuden paskoille asioille. Itkeminen on hyvästä!
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 3296
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: Itkeskelytaipumuksenne?

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

Tietenkin itken. Ja usein. En monttubileiden yhteydessä, koska kaikki elämä päättyy, eikä silloin tule surra, vaan kunnioittaa ja juhlia elämää.

Viimeksi itkin juuri äsken kun Abby Sciutto kirjoitettiin ulos NCIS Rikostutkijoista.
Who says you need to buy a guitar?
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Itkeskelytaipumuksenne?

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Mietin vielä tuota paradoksia, että miksi en itkenyt isän kuolemaa, mutta saattaa kyynel tulla silmäkulmaan muuten herkästi. Kait se on niin, että surullinen asia jähmettää elimistön. Joku mielenliikutus pikkujutuista sen sijaan saa tulla vapaasti.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Itkeskelytaipumuksenne?

Viesti Kirjoittaja Gat »

James Potkukelkka kirjoitti: 25.08.2019 11:58 Mietin vielä tuota paradoksia, että miksi en itkenyt isän kuolemaa, mutta saattaa kyynel tulla silmäkulmaan muuten herkästi. Kait se on niin, että surullinen asia jähmettää elimistön. Joku mielenliikutus pikkujutuista sen sijaan saa tulla vapaasti.
Tuo on kyllä kumma juttu, ja voi selittyä kuten sanot. Isäni kuoleman jälkeen en itkenyt ollenkaan. Kunhan arkun äärellä sanoin isäni toivoman: "Nyt ukko on viimeinkin lodjussa". Äitini kuoleman jälkeen, vaikka olin meilannut papille ohjeet äitini historista jota ei käyttänyt... lopuksi oli tilanne, jossa minä ja serkkuni Jussi peräti saatiin sanoa pari sanaa. Minä vain "hei hei äiti, olit rakas" ja kyllä vaan fysiologinen suolaliuos valui silmistäni, ilman buhuhuu-itkua. Lisäksi olin pyytänyt lppoppuun Suvivirren ja kyllähän silloin kyyneleet valuivat. Se kaiken lopullisuus.

Serkkuni oli kyllä kertoi lyhyesti hyvästijäton kummitädilleen.

Eikös koulussa luettettu Sartren "sivullinen2 pääty niin, että mies loppujen lopuksi teloitetaan koska ei itkenyt äiitinsä hautajaisissa. Äidinkielenopettajamme selitti niin. Ja luokan uskistytö:. "Ihan oikein tuollaiselle".

Muuten en ole oikeasti itkenyt vanhempieni kuolemille. Paitsi kuolemankrapulassa oksetusreflekseissä huudan "ÄITI!". joksus myös "Äiti ja Isä". Mutta sekään ei ole varsinaista itkua.

Tähän ketjuun saisivat muutkin tunnistaa itskekelyistään.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Itkeskelytaipumuksenne?

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Mua melkein itkettää, kun Camus'n klassikkoa väitetään Sartren tekeleeksi.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Itkeskelytaipumuksenne?

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Viimeksi pari päivää sitten kyynel tuli silmäkulmaan, kun kuuntelin https://www.stuffyoushouldknow.com/podcasts ja se toi mieleeni Kennedyn puheen Rice Universityssä ja erityisesti sen kohdan "We choose to go to the moon in this decade and do the other things, not because they are easy, but because they are hard". Tietenkään Kennedy (kuten muutkaan isot herrat) ei kirjoittanut puhettaan itse, mutta mun mielestäni tuo on vaan niin helvetin hienosti sanottu.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Itkeskelytaipumuksenne?

Viesti Kirjoittaja Gat »

urpiainen kirjoitti: 29.08.2019 10:03 Mua melkein itkettää, kun Camus'n klassikkoa väitetään Sartren tekeleeksi.
No vittu. Albert Camus tietenkin. En osannut erottaa, meillä vain luetettiin näitä lukiossa.

James Potkulelkallle, että Kennedyä eivät avaruuslennot oikeasti kiinnostanet. halusi vain jotain, jolla näyttää neukuille. (Toinen vaihtoehtonsa olisi ollut meenpohjan vieljely ravintokäyttöön, mutta kerrottiin että se olisi vielä vaikeampaa) Kennedy yritti peruuttaa Apollo-ohjelman heti Apollo 11 jälkeen! Korjaan. Kennedy oli jo ammuttu, siis halusi pyäsyttää Apollolennot heti alkuunsa. Johnsson taa oli Space Buff. Nixon ei, peruutti marslentosysteemin Nerva-raketteineen.. jota suunniteltiin jo vuodeksi 1985. Onhan Trumpillakin haku "Kennedy-momenttiin"". Mutta ei siitä Artemis-zydemistä ja Gateway-asemasta kuitenkaan mitään tule kun hallinto vaihtuu.

Kuulentojen aikaan NASA:n budjetti oli vajaa 5 prosenttia liittovaltion budjetista. Nyt enää 0,4. Revipä siitä määrärahoja. Ja Nasa tekee paljon muutakin kuin miehitettyjä avaruuslentoja. Kuten miehittämättömiä luotaimia ja ennen kaikkea lentokoneiden aerodynamiikan tutkimusta.

Lisää itkeskelyänne tähän ketjuun!!
Viimeksi muokannut Gat, 29.08.2019 14:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12291
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Itkeskelytaipumuksenne?

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Rääkykakaroita on aina ja joka paikassa.
TV:ssä taas naiset itkevät illalla, varsinkin Frii:n dokkareissa. :draama:
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Vastaa Viestiin