Miten pärjäillä totaalisessa yksinäisyydessä?

Painaako joku mieltä? Haluatko purkaa sydäntäsi? Jos ei apu löydy, niin ainakin kuuntelevia korvia.
VAIN ASIALLISET KOMMENTIT! Kuri on kova.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Miten pärjäillä totaalisessa yksinäisyydessä?

Viesti Kirjoittaja Gat »

James Potkukelkka kirjoitti: 12.08.2020 15:39
annepa kirjoitti: 12.08.2020 14:12

Minusta tuo Homien dissaaminen on tökeröintä mitä olen kuullut ja lukenut pitkään aikaan, mutta kai se on niin, että sairas nuppi ei ymmärrä käytöstapoja ja kohtuullisuutta.
Juu. Kun Gat kohtelee ainoaa ihmistä, joka häneen pitää yhteyttä, noin, niin ei tarvitse ihmetellä, jos ei ole kavereita.
Homie pitää minuun yhteyttä luullakseni vain, koska haluaa "juttuseuraa" kun on tylsä odotella paikallisbussien pysäkeillä. Sanoisin jopa, että siten on vuosikaupalla hyväksikäyttänyt minua, joka sentään kiltisti olen yrittänyt jaksaa kuunnella ja kommentoida jos intoilemistaan yleisistä asioista kuten vanhasta Rock-musiikista tai millainen hehkulamppu vaihtaa olen kuullutkaan. Yleensä olen.

Toiseen suuntaan se ei toimi, eikä Homie suostunut apuun edes isolla rahalla. Ei se sii ystävyyttä ole. Tosin ei olla fyysisesti tavattukaan.

Mielenkiinnon kohteetkin ovat kuin iso joukko minun mielenkiintojani ja osajoukkona tai leikkauksena pienempi joukko Homien kiinnostuksia. Joista siis puhutaan.

Totta se, että olen parkunut hätääni Homielle, mutta vasta äitini kuoltua kun en muutakan ihmisääntä kuullut kenelle selittää. "Jaksamista" sanoo hän.

Oli äsken taas pitkä puhelinkeskustelu, jotyen minun ei tarvitse jaksaa vastata Homien viestiin yllä. No totta vie on aksiomkaattista ja yleistä että ihmisillä on eri kiinnostuksensaiheet. Mutta miksi niiden pitää olla niin rajoittuneita ainakin minun näkökulmani mukaan? Niin että minun pitää rajata aiheita miettien kiinnostaako noita ja ovatko nuo koskaan kuulleetrkaan. Heidän taas ei selvästi tarvitse, olettavat että kaikki ovat samassa kuplassa kuin he.

Miten sellaiseen nirvanaan pääsee? Sulkea tietoisesti silmänsä muilta asioilta vaikka jo pikkukakrusta minullekin oli koko laaja asioiden kiehtova kenttä näkyvillä. Ei tarvitse olla minkään suoerasiantuntija, mutta kumma ettei kiinnosta sen vertaa, että olivat koskaan kuulleetkaan. Treenataanko tuollaiseen? silmälaput ettei rekisteröi kuin oman maailmnasa asiat? Mikseivät sitten tuijota harmaata seinää ja önise itsekseen.. että varmasti tarpeeksi tylsää olisi.

Selvisi puhelimessa että kun yllä piku esimerkkinä ihmettelin sitä kunnanjohtajista ja vakuutusyhtiöistä kiinnostunutta ex-työkaveria, joka kysyi avaruussukkuloista, että "mereenkö ne laskeutuu?" Homie ei ymmärtänyt ja sanoi puhelimessa että hänkin tietää, että ne laskeutuvat mereen. Voi laupias taivas ei. Kun ei kerran kiinnosta kuten vanhat Soundit ja Masi-sarjakuvat tai "Pokka pitää"-brittisarja ym. , niin ei sitten, mutta kummallista minusta. Homie ei myöskään ollut tiennyt, että suosikkibondinsa "Kuuraketti" avaruusalukset ovat nimenomaan muokattu avaruussukkuloan näköisiksi, koska se oli vasta tulossa mutta nörttiyleisön tietämä. Siksi minäkin katsoin sen kolmeen kertaan ja olen kertonut Homielle. Mutta Homie ei ilmeisesti rekisteröi niin vieraan kiinnostuksen asioita. kuuroutuu silloin tai silmät lipsuu yli tekstistä.

Sitten minä kuulemma kuulostan pikunyansseihin tarttuvalta nörtiltä. eikä Homie käsitä, että hänenkään kiinnostuksensa eivät valtaosaa ihmisistä kiinnosta pätkääkään. Kuten vanha Rock-muusikkinsa ja suomaliset sotilasfarssit. Niistä homie puhuu muunkin ohella (jonka koshat korostaa), ilmeisesti kuvitellen että ne ovat jotenkin yleistä kiinnostusta.
Ja eikö turhautuisi seudulla, jossa on pelkkää tangoa kuuntelevia vanhoillislestadiolaisia. vaikka sellainen kiinnostuksen erilaisuus onkin normaalia ja aksiomaattista, ei siitä silti tarvitse pitää ja muokata itsensä rajoittumaan heidän asioihinsa.

Yksinäisyydestäni, että Homie ei taida vieläkään käsittää, että en tarvitse "juttuseuraa" jostain ehdottamastaan Ursasta ym. Johan vastaavaa olen netissä harrastanut niillä palstoilla monesta aiheesta. Koska se on vain yksittäisasiaa kun ongelma on KOKO henk.koht. maailmani katoaminen perinteineen, ja muine tärkeine asioineen vanhempieni kuuoltua. Homie että eikös sellainen juttelu olisi parempi kuin että höpisen yksikseni kotona. Minä että ei, ja ainakin baarisimpanssien edes sivusta kuuntelu vieraannuttaa minua entisestään. Samoin Homien raportit arjestaan. (Nyt menossa hakemaan pyykkiä, tapaa serkkuaan. Minulla ei sellaistakaan ainakaan tavata)

Enkä saa takaisin sitä, että joku kodissa ja muistoissa ja perinteissä merkitsisi muille enää yhtään mitään. Joten ei tässä mistään kapakkaturinasta tai edes harrastuspiiristä jonkun asian tiimoilta (olen ollut monessa) ole kyse. Vaan kodista. Olen liian vanha löytämään uusia tosiystäviä... ja heillekään ei minun oma maailmani merkitsis paljoa, kuten ei varmaan heidänkään minulle. Eivät olisi perhe ja koti.

Sitten "kasvatuksenikin" vääntelette tahallanne väärin. Enhän minä mikään "palvelija" ollut. Huono sellainen olisin, laiska kuin mikä ja sekin melkein hyväksyttiin. En ollut komennon alla ollenkaan. Vaan kyse oli yhteistyöstä yhteisten asioiden kanssa. Joillekin sellaisiakaan ei ole vanhempien kanssa ja heille suorastaan maksetaan, jotta aikuisina tekevät jotain.

Sitten jostain ihme pikkulapsen sosiaalistamiskasvatuksesta. No kyllähän äitini yritti työntää minua ulos, mutta minua ei luonteeni puolesta vaan kiinnostanut tyhmät rääkyvät pikkukakarat. Pienissä hoitopaikoissa kyllä oli joskus muukin lapsi tai pari. Parhaan ystäväni Heikin velojineen löysin ala-asteella, ja sitä jatkui pitkään. Vaikka muutti toisaalle, tavattiin usein silti.

Joten kyllä tässä jumalauta tuli normaalia sosiaalista kokemusta. (miinus tytöt, heitä tietysti ujostelin)

Mutta pikku esimerkkinä: luonteenrakenteeni takia kun kerran oli uuden pääkirjaston esittely, minä jouduin muiden lasten kanssa eri porukkaan, joille jotain ohjelmaa. Kun minä olisin halunnut kuulla, mitä aikuisille kerrotaan!

Sitten itsenäistymisestä, että lukion jälkeen menin inttiin ja pitkäksi aikaa Helsinkiin opiskelemaan . Siis eroon vanhemmistani. siitä huolimatta kävin kotona mahdollisimman usein. Sehän oli koti ja perhe, toista kuin Helsingin solukämppä. Tärkeämpi vielä kuin kaksi kaveriani Helsingissä. Niiden kanssa leffaan tai pubiin tai molempia, vanhempieni kanssa kodin asiat ja yhteiset perinteet ja jutunaiheet.

Myöhemmin totta kai vanhempani saivat olla Orimattilassa ja minä Varkaudessa, ilman vuokrien vaihtoa. Me olimme perhe. Koirakin siinä!

Tilanne muuttui pakottavaksi vasta sitten kun isäni ei enää uskaltanut ajaa autoa. Jolloin huonojen paikallisliikennesysteemien takia (jmahdoton vanhan käydä mosessa paikassa, kun bussi jättää yhden lähelle ja sitten kävellä lastia kantaen kohteesta toiseen. Teillä varmaan sillä suloisella mummelillanne on kuitenkin joku lähellä asuva kyyditsijä suvussa tai naapureissa) ... niin jo kuljetuksen takia meidän oli lopulta pakkokin pysytellä yhdessä, minä kuskina.. Ne vuodet vähän rasittivat kyllä. Olin ostanut oman auton nimenomaan voidakseni sentään joskus asua erilläni vanhemmistani. Mutta en halunnut jättää heitä pulaan. Sitten tuli se äidin kaatuilu, ei sitä voinut yksikseen jättää vaikka muuten tolkku oli.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Miten pärjäillä totaalisessa yksinäisyydessä?

Viesti Kirjoittaja exsu »

Gat kirjoitti: 12.08.2020 18:40
Toiseen suuntaan se ei toimi, eikä Homie suostunut apuun edes isolla rahalla. Ei se sii ystävyyttä ole. Tosin ei olla fyysisesti tavattukaan.
Onko ystävyyttä pyytää, vaatia tai odottaa tuota? Varsinkaan, kun olet tietoinen miksi Homie ei ole sinne lähtenyt? Minun mielestäni ei ole.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21330
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Miten pärjäillä totaalisessa yksinäisyydessä?

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Gat kirjoitti: 12.08.2020 18:40
Enkä saa takaisin sitä, että joku kodissa ja muistoissa ja perinteissä merkitsisi muille enää yhtään mitään.
Meitä on joka junaan. Itse en oikein keksi mitään perinnettä joka olisi minulle erityisen tärkeä. Tietenkin jouluna aina syödään kinkkua ja toivotaan lunta, mutta on sitä vietetty joulua hiekan keskellä muslimimaassakin.
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8602
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Miten pärjäillä totaalisessa yksinäisyydessä?

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Sulle on heti alkuun annettu monta hyvää ehdotusta, miten sen yksinäisyyden kanssa voisi pärjätä, mutta sä et "kuuntele". Tartut epäolennaisuuksiin ja selittelet ihan muita asioita, välillä paasaat martyyrin viitta harteilla.

Lopeta toi marttyyrin leikkiminen ja mene sinne ketjun alkuun katsomaan se Bluntlyn viesti. Ei sen yksinäisyyden kanssa pärjää, jos ei tee muutoksia elämässä. Ei ole mitään katkaisijaa, millä voisi taianomaisesti tehdä elämästä parempaa. Lopeta juominen ja mene terapiaan, siellä saa puhua itsestä ja itseä kiinnostavista asioista ja vanhemmistaan niin paljon kuin sielu sietää, eikä kukaan paheksu tai puhu omiaan.

Sanon nyt vielä kerran: opettele olemaan yksin, jos ketään muuta ei kiinnosta. Tee omia juttujasi ja miellytä vain itseäsi. Sitä pientä ihmiskontaktia suosittelin ihan vaan maadotussyistä, muistuu miksi on mukavampi olla itsekseen ja ei tule katkeroiduttua. Oikeasti ystävien hankkiminen on kovaa työtä, siihen lähtemistä kannattaa miettiä kaksi kertaa.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Miten pärjäillä totaalisessa yksinäisyydessä?

Viesti Kirjoittaja Gat »

jjjjj
Viimeksi muokannut Gat, 13.08.2020 0:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Miten pärjäillä totaalisessa yksinäisyydessä?

Viesti Kirjoittaja Gat »

[
Viimeksi muokannut Gat, 13.08.2020 0:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Miten pärjäillä totaalisessa yksinäisyydessä?

Viesti Kirjoittaja Gat »

exsu kirjoitti: 12.08.2020 19:35
Gat kirjoitti: 12.08.2020 18:40 Toiseen suuntaan se ei toimi, eikä Homie suostunut apuun edes isolla rahalla. Ei se sii ystävyyttä ole. Tosin ei olla fyysisesti tavattukaan.
Onko ystävyyttä pyytää, vaatia tai odottaa tuota? Varsinkaan, kun olet tietoinen miksi Homie ei ole sinne lähtenyt? Minun mielestäni ei ole.
Homie ei ole ystävä, en sitä oletakaan. Kunhan on ääni puhelimessa. Hän se käyttää hyväkseen kertomalla tylsiä arkijuttujaan ja minä koetan jaksaa jotain sanoa vaikka olen lopussa. "Miksei" Homie voi saapua edes rahalla on "masis" jollaisesta väitän tuo ei mitään oikeasti tiedä.
Lolita kirjoitti: 12.08.2020 23:47 Sulle on heti alkuun annettu monta hyvää ehdotusta, miten sen yksinäisyyden kanssa voisi pärjätä, mutta sä et "kuuntele".
Ja paskat täällä on annettu neuvoja miten pärjätä totaalisen yksinäisyydsen kanssa. Alkuun luulisin, että sellaisia olisi, mutta sitten pian käsitin, että te ette voi ymmärtää, koska te ette sellaista koskaan koe.

Kysymys siis EI ole miten löytää seuraa, vaan miten PÄRJÄTÄ tämän yksinäisyyden kanssa. Joka siis on ja pysyy.
"Neuvonne" ovat ihmettelyjä, pilkkaa ja kliseisiä pilipålineuvoja, miten löytää juttuseuraa yms. Siitä ei ole kyse. Vaan miten PÄRJÄTÄ, kun todellisuuden merkitys tipahtaa alta. Miten nousta seisaalleen, kun alla on metrikaupalla mutapohjaa ja kukaan ei piittaa..

Ei auta harrastuspiirit, baarit ym.

Mutta teillähän ON sukulaisia, ystäviä, perhettä, ihmisiä joiden kanssa jakaa samaa todellisuutta ja miettiä yhteisä ongelmia. Minulla ei enää.

Tästä ketjusta olisi siis pitänyt jättää käytännön ongelmani pois, eihän seuraa kuin epäuskoa ja pillkkaa kuten Cityssä ja Kitinässä alusta asti. Ei noin saisi puhua masentuneelle. että jos sen oikein haukkuu, se ymmärtää miten huono on ja on aina ollut ja virheiden tekijä. Olen aina tiennyt sen. Toisaalta sitten ette millään käsitä käytännön ongelmieni detaljeja, luulette paljon stereotyyppisemmiksi kuten kaikki teidän maailmassanne tietenkin on.

Tämän ketjun arvo on siis vain purkaa tuntemuksiaan. Ei kukaan kuitenkaan tajua, mutta eikö tama shrink olekin juuri tämän tapaista purkua varten? "Painaako joku mieltä? Haluatko purkaa sydäntäsi? Jos ei apu löydy, niin ainakin kuuntelevia korvia.
VAIN ASIALLISET KOMMENTIT! Kuri on kova."
Parempi kuin puhua vain itsekseen. Mutta eihän tämä ketju muuta kuin lannistaa minua lisää, kiitos paljon. Not.
Eipä kai muuta kuin yhtyä käsityksiinne. Lyödä itseään turpiin että kärsi paska, kuole kuole kuole. Niinhän te ajattelette.
sivustahuutaja kirjoitti: 12.08.2020 21:21
Gat kirjoitti: 12.08.2020 18:40
Enkä saa takaisin sitä, että joku kodissa ja muistoissa ja perinteissä merkitsisi muille enää yhtään mitään.
Meitä on joka junaan. Itse en oikein keksi mitään perinnettä joka olisi minulle erityisen tärkeä. Tietenkin jouluna aina syödään kinkkua ja toivotaan lunta, mutta on sitä vietetty joulua hiekan keskellä muslimimaassakin.
No sitten sori vaan kylläpä on tyhjää, kuollutta, kuivaa ja jäistä sinun maailmasi jos perheen perinteistä jaa mieleen vain kinkku. Ilmankos olet asenteiltasi niin paskaa haukannut.
Viimeksi muokannut Gat, 13.08.2020 1:21. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21330
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Miten pärjäillä totaalisessa yksinäisyydessä?

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Gat kirjoitti: 12.08.2020 23:51 No kyllä on köyhää kylmää ja kuivaa ja syntyessään kuollutta tuo sinun henkinen maailmasi. Ilmankos olet asenteissasi aina kuin paskaa haukannut.
:D Sekö on henkevää ja elävää, että nökötetään rottatalossa ja tehdään kaikki kuten 1973 tehtiin?

Huvittavintahan tässä on se, että sinä nimenomaan olet se perinteinen ja sulkeutunut. Elät menneessä ja pienessä kolossasi etkä vahingossakaan avarra omaa maailmaasi. Olemme persoonan avoimuusasteikolla vastakkaisissa päissä. https://fi.wikipedia.org/wiki/Avoimuus_(psykologia)

Itse en kuitenkaan näe tässä mitään arvoasetelmaa. Sinä tykkäät siitä, että kaikki menee kuten ennenkin. Minua kiinnostavat uudet jutut. Ehkä asia on sinulle arvokysymys, koska et halua nähdä maailmaa sellaisena, että ympärillä olisi jotain vaihtoehtoja sinun "perinteillesi"?
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Miten pärjäillä totaalisessa yksinäisyydessä?

Viesti Kirjoittaja Gat »

SH: syö rotanmyrkkyä, ole hyvä. Vittuilu riittäisi jo. Sinä olet henkinen köyhyys vailla juuria. Minua jos ketään kiinnostavat "uudet jutut", eivätkä ne "perinteetkään" meillä olleet menneen tavan orjallista noudattamista, vaan yhteistä asiaa omin muunnelmin. Että tuokin piti sitten vääntää rautalangasta. Vaan kyllä joku nyt luulee, että "uudet jutut" tarkoittavat minulla vain kuusenkoristeita, sellainen nälväisy olisi tyypillinen.

Muistanpa että Juhaniturbohaltija piti joulutapoja orjuuttavina, Eikä ymmärtänyt että eivät ne ole sitä, kun ne itse tekee. Nyt en yksin jaksa kuusta laittaa tai kynttilää sytyttää, mitäpä se ilman perhettä olisi.

Edit. Tulipa sählättyä postauksissa. Poistin yltä kaksi vajaata, niiden jälkeen se kokonainen. Katsokaa se mieluummin kuin vain ne vajaaksi jääneiden toistot. Lukekaa oikeasti ja koettaka ymmärtää mitä oikeastaan tarkoitan, Mutta ette te pysty ymmärtämään edes mistä puhun. Öitä nytten.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4287
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Miten pärjäillä totaalisessa yksinäisyydessä?

Viesti Kirjoittaja Bhven »

Gat kirjoitti: 13.08.2020 0:25 Öitä nytten.
Mene aikaisemmin nukkumaan. Unta palloon viimeistään kymmeneltä. Siinä on yksi tekijä ahdistuksen vähentämiseen ja sitä kautta yksinäisyydessä pärjäämiseen mielialan kohentuessa. Olet saatanan etuoikeutettu ihminen kun ei tarvitse herätyskelloon herätä koska et viitsi käydä töissä. Voisit arvostaa asiantilaa ja itseäsi vähän enemmän.
In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25571
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Miten pärjäillä totaalisessa yksinäisyydessä?

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Gat kirjoitti: 13.08.2020 0:13

Kysymys siis EI ole miten löytää seuraa, vaan miten PÄRJÄTÄ tämän yksinäisyyden kanssa. Joka siis on ja pysyy.
https://en.wikipedia.org/wiki/Richard_Proenneke

Osta joku autiotalo ja muuta sinne asumaan.

Pointtini lähinnä tässä, että ehkä sun täytyy vain hyväksyä tilanne. JOtkut elävät noin omasta tahdostaan.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Miten pärjäillä totaalisessa yksinäisyydessä?

Viesti Kirjoittaja Gat »

James Potkukelkka kirjoitti: 13.08.2020 8:28 Osta joku autiotalo ja muuta sinne asumaan.
Tuo kävisi mainiosti, mutta on käytännössä vaikeaa. Olen pitkään halunnut eristäytyä kokonaan. (Paitsi telkkari ja netti kunhan ei keskustelupalstoja). Voisinpa olla kuin Howard Hughes, joka jo umpihulluna osti hotellin yläkerran, eristäytyi sinne ja osti TV-kanavan nähdäkseen itse valitsemiaan suosikkileffojaan yöllä. (Silloin ei ollut edes VHS-nauhaa). Antoi kynsiensä, tukkansa ja partansa kasvaa, oli hysteerinen bakteereista, pukeutui vain alushousuihin joita ei kuitenkaan antanut pestä ja nuuhki niitä öisin. Palkalliset avustajat hoitivat kaiken. Silti Hughes antoi oikein fiksun haastattelun radioon. Kun talousavustajansa soitti ja ehdotti tapaamista, Hughes sanoi: "Jos näkisitte minut nykyisessä tilassani, ette pystyisi jatkamaan yhteistyötämme".

Mutta sitä varten pitäisi olla miljardööri. Muuten koko ajan ihmiset yhteiskunta hyökkäävät päälle. Varsinkin, kun ihminen on heikoimmillaan. Noin kävisi jopa tavallisessa autiotalossa, jollainen minulla jo onkin.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12351
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Miten pärjäillä totaalisessa yksinäisyydessä?

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Gat. Kun kerran olen maailmankaikkeuden tylsin olento (jopa tylsempi kun Mars-planeetan X18), vieras ja soittoni sinulle ovat jopa "hyväksikäyttöä" (huh kuinka paha ihminen) niin miksi vastaat puheluihini?
Oletko masokisti?
Ei ole mikään pakko vastata...
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Miten pärjäillä totaalisessa yksinäisyydessä?

Viesti Kirjoittaja Gat »

Homie:
Minut on "kasvatettu" empaattiseksi, tai olen sitä luonnostaan kunnes vittuunnun. Sitä ennen ainakin yritän sympata juttujasi vaikka väkisin. Ja lisäksi olet ainoa ihmisääni jonka kuulen!!!
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12351
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Miten pärjäillä totaalisessa yksinäisyydessä?

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Gat kirjoitti: 13.08.2020 15:27 Homie:
Minut on "kasvatettu" empaattiseksi, tai olen sitä luonnostaan kunnes vittuunnun. Sitä ennen ainakin yritän sympata juttujasi vaikka väkisin. Ja lisäksi olet ainoa ihmisääni jonka kuulen!!!
Ei ole pakko kuulla koska se on NIIN vastenmielistä.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4287
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Miten pärjäillä totaalisessa yksinäisyydessä?

Viesti Kirjoittaja Bhven »

Ei tässä ole muuta vakavaa kuin gattiksen vakava piittaamattomuus omasta elämästään.
In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Miten pärjäillä totaalisessa yksinäisyydessä?

Viesti Kirjoittaja Gat »

Bhven kirjoitti: 14.08.2020 16:11 Ei tässä ole muuta vakavaa kuin gattiksen vakava piittaamattomuus omasta elämästään.
Ei se niin ole. Aina ymmärrätte väärin. Minä en vain JAKSA, olen loppuunkulunut. Vaikka tiedän, että pitäisipitäisi en JAKSA. elämäni on pelkkää kipua ja pelkoa, jota en suinkaan valitse ja halua ihan muka velttouttani. Neuvonnekin ovat vain jaksaville ihmisille. Jotka eivät ole yksinäisyydessä, joilla on niin, että heidän asiansa ovat muulle maailmalle enemmän kuin ihmettelyn ja pilkan kohde. No, eiväthän minun asiani enää mitään merkitse tässä kylmässä tyhjässä vieraiden maailmassa.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21330
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Miten pärjäillä totaalisessa yksinäisyydessä?

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Eihän sinulla ole juuri mitään vastuita ketään kohtaan? Ehkä sinun pitäisi hyväksyä oma tilanteesi ja antaa itsesi olla jaksamatta? Sinun lapsesi eivät kuole nälkään, jos jätät menemättä pellolle. Yritä tehdä vain ne vähät jutut, joiden koet olevan sinun asemassasi olevalle ihmiselle mahdollisia ilman kohtuuttomia ponnisteluja. Maailma ei sorru, vaikka jätät jotain tekemättä.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Miten pärjäillä totaalisessa yksinäisyydessä?

Viesti Kirjoittaja Gat »

SH:
Oli ihmisiä ja eläin huolehdittavana. Enää ei ole, ei ketään joka piittaisi pätkääkään. Mitä ehdotat, on että kuolisin, koska muille silläkään ei ole merkitystä. Downgradata tästä alaspäin en enää voi. Vaikka elossa pysytellen heittäisin kadulle makaamaan, olisin silti vastuussa kasvottomalle byrokratialle ja taloudelle.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21330
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Miten pärjäillä totaalisessa yksinäisyydessä?

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Tarkoitan siis nykytilannetta. Jos et jaksa, niin voit olla jaksamatta. Oman rajallisuutesi hyväksyminen on ihan yhtä tärkeää kuin sen yksinäisyyden hyväksyminen. Nykytilan hyväksyminen ei tarkoita sitä, ettekö voisi pyrkiä omata mielestäsi parempaan sitten huomenna tai jonain muuna päivänä kui nvoimasi siihen riittävät.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Miten pärjäillä totaalisessa yksinäisyydessä?

Viesti Kirjoittaja Gat »

sivustahuutaja kirjoitti: 14.08.2020 17:16 ^ Tarkoitan siis nykytilannetta. Jos et jaksa, niin voit olla jaksamatta. Oman rajallisuutesi hyväksyminen on ihan yhtä tärkeää kuin sen yksinäisyyden hyväksyminen. Nykytilan hyväksyminen ei tarkoita sitä, ettekö voisi pyrkiä omata mielestäsi parempaan sitten huomenna tai jonain muuna päivänä kui nvoimasi siihen riittävät.
Ei noin. Nyt olisi kiire saada tämä Varkauden kämppä siistimmäksi että voin lähteä Orimattilaan. Jossa siis pitäisi olla jo, ja sielläkin katastrofi murron (josta kukaan ei siitäkään välitä paskaakaan) takia, josta tilanteesta en selviä. En jaksa. Kaikki menee.

Jos minä nyt "olen jaksamatta" saan häädön enkä pysty siirtämään tavaraa (joilla teille ei tietenkään ole merkitystä). Käytännössä toki kun en jaksa, katselen vain telkkaria, youtubea ja juopottelen, vaikka tiedän, että ei pitäisipitäisi. Ja se että kun en jaksa, en oikeasti jaksa ei ole helpotus vaan johtaa kuolemaani. Kai se olisi helpotus. Luultavasti "siellä" ei ole mitään. Jos on vaikka Helvetti kuten kaikille vääräuskoisille, niin ainakin se olsi erilaista kuin nyt. Mikään tässä maailmassa ongelmineen ei enää ulottuisi minuun.

EDIT:
Niin nykytilanteesta: minun tiedän pitäisi itse ensin ráivaussiivota. Homien suosittelema siivousliike oletan luultavasti kieltäytyy näin oudosta. Minun pitäisi jaksaa vetää vessa, joka on aina tukossa koska ripulivessapaperi. Minulla olisi tänään saunavuoro, mutta en taida jaksaa, vaikka saunavuoro voidaan perua jos ei sitä kahteen viikkoon käytä. Lisäksi haisen jo eikä ole puhtaita vaatteita enkä jaksa mennä pyykille. Mutta kun en jaksa.

Joten annan kaiken olla kun en jaksa niin en jaksa. Enkä niin huvikseni, tämä elämäni on kuin maanpäällinen helvetti. Kun en oikeasti jaksa. Ja tilanne vain huononee niin. Sopisihan se olla masentunut jos muut asiat olisivat kunnossa, mutta eivät ole.
Viimeksi muokannut Gat, 15.08.2020 0:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2796
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Miten pärjäillä totaalisessa yksinäisyydessä?

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

sivustahuutaja kirjoitti: 11.08.2020 23:39
So Hard kirjoitti: 11.08.2020 23:17 Ketä sinä luulet tapaavasi? Avaruusmatkailuun perehtyneitä pystytisuisia neitseellisiä Lapin vaeltajia?
Himokkaita, mutta siveitä! Ties vaikka juuri astelisi nakuna pellon poikki juhannustaikoja tekemässä!

EDIT: Harrastamisessa on se ongelma, että pitäisi tehdä jotain. Gattis haluaisi jutella avaruushommista jonkun kanssa, mutta haluaisiko avaruushommiin perehtynyt kovin kauaa jutella gattiksen kanssa, joka ei oikeastaan olekaan nähnyt kovin paljoa vaivaa aiheeseen perehtymiseen? Ehkä se toinen harrastaja ei käynyt avoimen yliopiston kursseja käyttääkseen vapaa-aikaansa karhupöhnäisen ummikon kanssa.

Parhaiten ja helpoiten sosiaalisiin kuvioihin pääsee viinan jättämällä ja uskoon tulemalla. Kirkon touhuissa ei ole niin nuukaa, onko katekismus luettu.
Yläasteen luokkakaverini veti jo kouluaikana kossua isänsä kanssa ja oli välillä viikkoja pois koulusta ja tuli takaisin räjähtäneen näköisenä. Hänestäkin tuli jossain herätysliikkeessä kunnon kansalainen ja Suomen vahvin mies -kilpailija. (Hänkin koitti olla koulukiusaaja haukkumalla minua mettämopoksi (hän: pikkukaupungin perämetsässä 25 km keskustasta, minä muuttanut Espoosta.)) Naapurin koulukiusaajapoikakin tuli linnassa uskoon, kun oli monta vuotta aikaa miettiä.

Minua kiinnostaa avaruushommat, mutta vääränlaiset avaruushommat. Baarissa olen varmaan vähemmän sosiaalinen kuin Gattis. Pitäisikö lähteä baarin?
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14905
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Miten pärjäillä totaalisessa yksinäisyydessä?

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Gattaca on kyllä hyvä esimerkki siitä, että eivät asiat koskaan ole niin huonosti etteikö niitä saisi juotua vielä huonompaan jamaan.
Universaali disclaimer.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Miten pärjäillä totaalisessa yksinäisyydessä?

Viesti Kirjoittaja Gat »

EDIT: Tulipa taas vähän lisää Homie-bashausta, vaikka kyllä muutakin. Homie havainnoituna case studynä.

Noihin mielenkiinnon aiheisiin vielä. Avaruuslennot oli vain yksi esimerkki, muitakin laitoin ja olisi vaikka kuinka. Se tosiaan kummastuttaa, että se työkaverini, ärsyttävä kirjanpitäjä, ihan estoitta hölötti omia kiinnostuksiaan työpaikalla, vaikka ne eivät hänen työhönsä liittyneetkään. Siis mikä autististyyppinen persoonallisuustyyppi tuo on, että luulee että kaikkia kiinnostaa kuka on missäkin kunnassa johtajana tai talousjohtajanaja että tuntee heidät. .Työssä selosti koko ajan mitä tekee nyt, ja hihkui välillä "kikkeliskokkelis". Avaruuslennoista taas ei tiennyt mitään, kai ei kiinnostanut mihin sukkulat laskeutuvat. Mutta oletti, että hänen juttunsa oletusarvoisesti kiinnostavat. WTF?

En minä ilkeäisi niin, pitäisi tosiaan olla joku autistyyppinen narsismi.

Homiessakin järkytti, että Homielle ei merkitse mitään, ihmiset ensimmäistä ja tätä menoa viimeistä kertaa toisella taivaankappaleella. Ja selittää, että eivät ne ihmisiä yleensä kiinnosta: ja kuten olen sanonut, että kun aiheesta tehdään hyviäkin menastyselokuvia (En tarkoita Sci-Fiä), televisiossa näytetään ohjelmia, joka lehtipisteellä on lehtiä aiheesta. Joten eiköhän se joitain kiinnosta, kun niitä kerran kannataa kustantaa ja kun myydään, kas niitä ostetaan. Mutta Homie ei ole huomannut, koska se ei häntä kiinnosta vaan ties mikä arkinen.

Kuitenkin tuo avaruuslennot on vain yksi esimerkki, tajutkaa jo.

Myöskin Homie on autuaan tietämätön eläinten tietoisuuden tutkimuksesta, vaikka muka eläinystävä onkin. Häntä ei ole kiinnostanut.

Samaten mikä vaan muukin minua kiinnnostava on hänelle tuntematonta. Jopa suuosikkileffoistani ja suosikkisarjoistani ei ole kuullutkaan. Kerran kytsyi, mikä se "Rillit huurussa" on. No miksei itse ole katsonut. Tiedän minäkin jopa Big Brotherin, vaikka sitä paskana pidänkin. Tiedän, että USA:n suosituin komediasarja oli Seinfeld, joka ei vilkaistuani merkitse minulle mitään. Mutta totta kai huomasin telkusta, että sellainen on. Sen sijaan Homie höpöttelee vanhoista sotilasfarsseista. Ja kyllä vanhemmasta rock-musiikistakin, hyvä.

Käsittääkseni sellaisten huomaaminen ei vaadi mitään kunnon perehtymistä tai kiinnostumista. Mutta että on kokonaan olut huomaamatta kuten ihan juntit tai Homien "sivistyneistö" ... kyllä se mielestäni vaatii tietoista ponnistelua. Miksi he niin tekevät? Onko se harkittua itsensä suojaamista vai ovatko sittenkin rajoitettuja umpityhmiä? Siis kyllä minäkin kakrusta lähtien huomasin kaiken, riippumatta ymmärsinkö vielä tai kiinnostiko pätkääkään. Miten pystyy olemaan huomaamatta? (vanhetessani minäkin toki lakkaan huomaamasta esim. nykyistä populaarimusiikkia, koska se on paskaa, oikeasti. :mrgreen:) Miten pystyy olettamaan, että se oma kiinnostus on jotain, josta vaikka työpaikalla höpötellä koko ajan? Kitinässähän minäkin sitä teen, mutta olen täysin tietoinen, että se on minulta silkkaa uhmaa.

Sitten, että neuvonne ilmentävät, että te ette kykene ymmärtämään. Kaljan juonnin vähentäminen olisi tarpeen, mutta ihan selvinpäin nämä ylittämättömät ongelmat ovat kertyneet. Paljolti myös ulkomaailman toimesta. Tietenkään juomisesta ei ole hyötyä, mutta ei se ilman olo perusongelmia ratkaise. Samat teille käsittämättömät ovat silti. Tai jos terapiaan menisin, mömmöjä saattaisin saada, mutta ei se terapeuttikaan oikeasti välittäisi minun kummallisista asioistani.

Juominen pitäisi lopettaa, mutta yleensäkin käsitätte kaikki ongelmani liian yksioikoisesti, olettaen että olen teidän maailmassanne joka teille on itsestäänselvä. Pitäisi muuttua teiksi. Tarvitsisin lobotomian tai aivojen poiston sitä varten. Minun pitäisi lakata olemasta minä eli siis kuolla.

Eilen puhelimessa Homie ihmetteli, miksi en vie muovipussillista tyhjiä tölkkejä aina kuin menen kaippaan. Ei ymmärrä miten paljon niitä on, ja siinähän ovat vaikka ei pitäsi olla juonut. Siinä ovat. Ja kämppä pitäsi muutenkin jaksaa raivaussiivota itse. Tuskin ammattisiivoojatkaan ryhtyvät ilman sitä. Tiedäntiedäntiedän, että se auttaisi. Mutta minä en jaksa. Olen niin lopussa, että kukaan ei käsitä. Ja Homie on muka se masentunut?

Sitten jos lopullisesti järkytti murto Orimattilan taloon. Jonne en siis pääse, koska häädön pelossa en uskalla jättää Varkauden kämppää näin. Saattaa olla, että nähtyäni Orimattilan tuhot, minulta loppuu eläminen siihen. Te varmaan ajattelette, että onpas se materiaaliseen roinaan kiintynyt. Ei se niin ole. En ole ollut myymässä, rahallinen arvo on merkityksetön minulle. Merkityksellistä on jopa suvun tärkeät asiat, muistot (jotka eivät teille mitään merkitse) ja itse vuosikymmenien aikana vähitellen ostamani "roina". Jota en jaksa alkaa uudestaan kokoamaan. Ja niillä ei ole teille mitään merkitystä, joten ilmeisesti minullekaan ei pitäisi olla?

Totaalista yksinäisyyttäkään te ette voi ymmärtää saati samaistua. Ette te sellaisessa ole ettäkä joudu. Mutta huomaan, että introveritinakin minulle oli sittenkin tärkeää, että on lähipiiriä jonka kanssa jakaa yhteisiä asioita ja muistoja. Kaverinikin katosivat. Joten karua huomata, että tämä maailma ei merkitse kenellekään muulle yhtään mitään, on korkeintaan ihmettelyn ja pilkan kohde. Ette te sellaista koe. Sukua ja kavereita myötäelämässä on kuitenkin. Minulla ei.

Se tuo minulle tyhjiin vajoamisen tunteen, merkityksettömyyden kun olen ainoa joka välittää. Ja ihan yksin myös ongelmieni kanssa, joita ei ymmärretä. Se on karua se.

Tulee mieleen Tove Janssonin hahmo Nuuskamuikkunen. Muisten erityisesti miten Nuuskamuikkunen vapautti lapset Puistonvartijan holhouksesta. (Jota Kitinän legalistit eivät ymmärtäisi. Vastuullista työtäänhän Puistonvartija teki, ja sitten joku outo hipin retale pilaa kaiken)

Nuuskamuikkkunen oli siis se joka viihtyi yksin ja kulki mieluummin yksin. Minusta jopa ihailtavaa. Mutta Nuuskamuikkusella oli kuitenkin ystävämä Muumipeikko ja aika anarkistinen Muumiperhekin. Mitä Nuuskamuikkunen olisi ilman heitä? Outo friikki ihan yksinänsä.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8602
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Miten pärjäillä totaalisessa yksinäisyydessä?

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Ehkä toistan itseäni, mutta lopeta juominen. Raittius tuo vähän jaksamista ja keventää masennusta. Ei ehkä paranna kumpaakaan, mutta helpottaa huomattavasti.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Vastaa Viestiin