Miten pärjäillä totaalisessa yksinäisyydessä?

Painaako joku mieltä? Haluatko purkaa sydäntäsi? Jos ei apu löydy, niin ainakin kuuntelevia korvia.
VAIN ASIALLISET KOMMENTIT! Kuri on kova.
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Miten pärjäillä totaalisessa yksinäisyydessä?

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

Gat kirjoitti: 19.08.2020 17:20 Se Tenox oli vierasta. Kummaa ainetta. Äitivainaaltani jäi Oxaminia, ja ne olivat tarpeen juuri krapulasta selviämiseen ja se toimi. Muutenkin äiti oli antanut joskus pameja minulle ja isälleni suurimmassa hädässä. Vaikka äidiltä ne olivat aina loppumassa. Olipa minulla vajaa 30 vuotta sitten oma reseptikin. Nykyään aine on kai kaikkein pahinta huumetta? Omituinen käsitys. Eihän sillä saa edes henkeä pois eivätkä ole tyrmäystippoja.
Eivät betsot varmaan ole huonoja lyhyeen asialliseen käyttöön. (Parikymmentä vuotta sitten minulla oli resepti yhteen purkilliseen paniikkikohtauksen takia.) Auttaa ahdistukseen ihan eri tavalla kuin joku kaljan kittaaminen. Mutta toleranssi kasvaa nopeasti ja pidemmän käytön jälkeen voi tulla oireita, joihin noita alun perin määrätään + masennusta ja kognitiivisia ongelmia. Ja vieroitus on pitkä prosessi. (Tiesit varmaan kaiken tämän, luulisi olevan ihan yleistietoa.)
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Miten pärjäillä totaalisessa yksinäisyydessä?

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

Homeboy65 kirjoitti: 19.08.2020 17:26
So Hard kirjoitti: 19.08.2020 14:32 Alkoholi ei siis "lievistä tuskaa" vaan pahentaa sitä.
No jos se pahentaisi (huomaa siis konditionaali) niin miksi Gattis joisi? Ei kai siinä olisi mitään järkeä. Ellei Gattis siis ole masokisti?
Muutkin jo vastasivat, mutta heittädytkö tahallasi tyhmäksi? Gattiskin myöntää, että alkosta luopuminen on sinänsä oikea neuvo, mutta ei ole mahdollista, eikä alkoholi ole juurisyy ongelmiin (siitä sitten voidaan jatkaa ikiliikkujaa, mutta se on toinen juttu.)
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Miten pärjäillä totaalisessa yksinäisyydessä?

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

urpiainen kirjoitti: 19.08.2020 18:36 Tietty tossa on se hyvä puoli, että menneisyyden muuttaminen on oikeasti mahdotonta, eli turvallinen standardijohtopääköksesi - mitään ei ole tehtävissä - on kerrankin totta. Eri asia sitten, että nykyminääsi määrittävän menneisyysnarratiivin muuttaminen olisi paitsi hyödyllistä, myös ihan mahdollista ammattiavun keralla. Onneksi olet kehittänyt sen oman olkiukkosi terapian luonteesta, niin ei tarvitse siihenkään ryhtyä.
(Psyko)terapiasta Gatilla saattaa oikeasti olla jotenkin vääristynyt käsitys, ei varmaan ole ollut kiinnostava asia. Tyypillisesti varmaan tavoitellaan joustavampaa ajattelutapaa ja uudenlaisia toimintatapoja, joilla pärjää nykyhetkessä. (Ehdoin tahdoin voisi varmaan itse maksamalla saada sellaisenkin suuntauksen edustajan, jolla saisi vaan vetää monologiaan.)

Vaikeasti masentuneelle varmaankin väärä tie lähteä liikkeelle kuitenkin (jotkut ovat varmaan eri mieltäkin.) Miten voisi olla jotain voimavaroja käsitellä asioita. Varmaan jonkin mielenterveyshoitajan kanssa pääsisi ensin keskustelemaan kolmeksi kuukaudeksi, jos edes siihen kykenisi. Plussaa: saisi keskustella jonkun kanssa.

Pari lainausta edellisiltä sivuilta:

"Tai jos terapiaan menisin, mömmöjä saattaisin saada, mutta ei se terapeuttikaan oikeasti välittäisi minun kummallisista asioistani." - Ei varmaan juuri liity "mömmöjen" saamiseen, ellei terapeutti ole psykiatri tms. Ja tarvitseeko sen välittää. Itseäni ainakin häiritsi, kun YTHS:n psykologissa (ei siis oikea terapia) yletön empaattisuus. (Ehkä olisi pitänyt opetella vaivautumatta olemista ja asian hyväksymistä.)

"Eikä tuo poistaisi kokonaisongelmia." - Ei ole tarkoituskaan. Ilmeisesti tarvittaisiin kuitenkin fakiiri joustavamman ajattelun saamiseksi.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Miten pärjäillä totaalisessa yksinäisyydessä?

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Homeboy65 kirjoitti: 19.08.2020 17:26
So Hard kirjoitti: 19.08.2020 14:32 Alkoholi ei siis "lievistä tuskaa" vaan pahentaa sitä.
No jos se pahentaisi (huomaa siis konditionaali) niin miksi Gattis joisi? Ei kai siinä olisi mitään järkeä. Ellei Gattis siis ole masokisti?
Tunnet varmaankin riippuvuuden käsitteen?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3886
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Re: Miten pärjäillä totaalisessa yksinäisyydessä?

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

James Potkukelkka kirjoitti: 20.08.2020 8:30
Homeboy65 kirjoitti: 19.08.2020 17:26
So Hard kirjoitti: 19.08.2020 14:32 Alkoholi ei siis "lievistä tuskaa" vaan pahentaa sitä.
No jos se pahentaisi (huomaa siis konditionaali) niin miksi Gattis joisi? Ei kai siinä olisi mitään järkeä. Ellei Gattis siis ole masokisti?
Tunnet varmaankin riippuvuuden käsitteen?
Et kai sä Homie ajattele, että piikkinistit vetää niitä huumeitaan sen takia että se on kivaa, tai siitä on joku perustavanlaatuinen hyöty? Gattis on riippuvainen, alkoholisti kansankielellä, mutta vetäen sen sille tasolle että vaikuttaa ihan rehelliseltä narkkarilta ( riippuvuuskäytös on samanalaista kuin millä tahansa muulla vahvalla huumeella, mihin ei ole mitään kontrollia):

Tiedän että oman röpöttelyn takia on ehkä vaikea myöntää faktaa, että se laillinen alkoholi on oikeasti vahva, vakavasti addiktoiva ja vaarallinen huume. Ei ole montaa asiaa jonka hallitsematon alasajo voi tappaa, alkoholin ollessa yksi niistä. Ei heroiini, ei kokaaini, ei amfetamiini tapa jos katkaiset putken kylmään kalkkunaan, mutta benson tai viinan lopetus voi tappaa.
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Miten pärjäillä totaalisessa yksinäisyydessä?

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Olen aidosti yllättynyt siitä, että Homie ei ilmeisesti tajua gattiksen olevan addikti.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Miten pärjäillä totaalisessa yksinäisyydessä?

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Gat kirjoitti: 19.08.2020 18:55

Itse en tietenkäänn saa työttömyystukea (joo, muistan Jame Potkukelkan neuvon kyllä, kunhan välttelen huomiota) en saa sosiaalitukea kun en ole ihan rahaton enkä tietenkään saa asumistukeakaan. Kuten varmaat useimmat tässä talossa nykyään.
Mutta saisit sairauspäivärahaa ja hyvin tod. näk. sairasleläkkeenkin. Turha listata sitä, mitä et saa. Et saisi äitiyspäivärahaakaan, mutta se ei kuulu tähän.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Miten pärjäillä totaalisessa yksinäisyydessä?

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Gat kirjoitti: 19.08.2020 20:17
sivustahuutaja kirjoitti: 19.08.2020 19:20
Gat kirjoitti: 19.08.2020 18:01 Minullakin on absoluuttisesti syyhyä koivessa ja krooninen kevyt nuha.
Et voi mennä katkolle, ennen kuin sinulla on negatiivinen tulos koronatestistä ja olet ollut viikon oireeton.
Voiko olla noin vai vitsinkö heitit?
sivustahuutaja varmaan sanoi nuhasi takia noin. Ei se ole este, kun et rupea erikseen siitä toitottamaan.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Miten pärjäillä totaalisessa yksinäisyydessä?

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Odottaisin rokotetta. Ja mielellään seuraisin ensin 2v rokotteen tehoa. Sitten kulmahousut kuntoon ja siivouksen jälkeen katkolle.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Miten pärjäillä totaalisessa yksinäisyydessä?

Viesti Kirjoittaja Gat »

James Potkukelkka kirjoitti: 20.08.2020 9:00
Gat kirjoitti: 19.08.2020 18:55

Itse en tietenkäänn saa työttömyystukea (joo, muistan Jame Potkukelkan neuvon kyllä, kunhan välttelen huomiota) en saa sosiaalitukea kun en ole ihan rahaton enkä tietenkään saa asumistukeakaan. Kuten varmaat useimmat tässä talossa nykyään.
Mutta saisit sairauspäivärahaa ja hyvin tod. näk. sairasleläkkeenkin. Turha listata sitä, mitä et saa. Et saisi äitiyspäivärahaakaan, mutta se ei kuulu tähän.
Hito mie typotan. Totta kai muistan neuvosi. Olen vältellyt sairausloman yrittämistä tai en ole jaksanut. Vaikka saisin siitä korvausta, kerroit. Sairauseläke taas voisi olla tarpeen. Jolloin en enää maksaisi isoja turhia Myel-laskuja, vaan päinvastoin minulle maksettaisiin jotain ennen vielä saavuttamatonta virallista eläkeikää. Kuitenkin siihenkin on pitkä tie, ties kuinka monta käyntiä aikaisemmin.

Lisäksi lehdissä ja netissä on ollut monta juttua, että ihminen, josta tulee lähes invalidi eikä pysty tekemään työtään, ei silti ole päässyt sairauseläkkeelle. Ja miten minä määrittelisin, mitä työtä muka teen ja en pysty?

Poikkeuksia rinnakkaistodellisuuksissa toki on, tietysti. Esimerkiksi se amatöörisiivoojanainen oli 35 vuotias eläkeläinen! Kauanko lienee ollut, en tiedä. Millä perusteella, se ei selvinnyt. Olihan se sellainen hössöttäjä, mutta muuten tolkussaan ja fyysisesti hyvin toimintakykyinen. Mustalaisissahan on 25-vuotiaita eläkeläisiä, mutta ei tuo mustalainen ollut.

Nokkaeläimen psykojuttuihin, että mitä minä jonkun "terveyssisaren" luona käynneistä. Enemmän hyötyä olisi, jos tulisi siivoamaan. :mrgreen:

Pitäisi siis olla oikea lääkäri, joka voisi määrätä serotoniinilääkettä ja myös Oxepamia. Minullahan oli sellainen, mutta tuo oli yksityisneurologi, joten ei tarvinnut jauhaa paskaa. Itse saatoin lulkea Pharmaca Fennicaa ja ehdottaa vaihdoksia. Ne kamat kun vaikuttavat eri ihmisiin eri lailla, eikä lääkärikään voi tietää miten kuhunkin mikin tehoaa jos ei kokeilla.

Psykiatriassakin pidetään tärkeänä lääkkeitä sen puheterapian tukena,.

Sinänsä minulla on huonoja kokemuksia. Pakkoneurooseihini (silloin käsien pesu) ei kasvatusneuvolasta ollut apua. Yli-ikäisenä kasvatusneuvolaan, koska isän kakkosnainen oli psykologi mielenterveystoimistossa!

Siitä syystä myöhemmin neuroottisuuteni takia ajettiin Kuopioon asti yksityspsykiatrille joitakin kertoja. No, ukko halusi hoitaa asian perheterapiana, eikä muuta tehnyt kuin piiputteli hiljaisena. Ei puhunut juuri mitään eikä me puhuttu. Sitäpaitsi tiedettin isekinm ekin jo ne asiat. Ne olivat piinaavia käyntejä. Kalliita myös.

Äitini kävi joitain kertoja juttelemassa seurakunnan sielunhoitajanaisen kanssa. Vaikkei uskovainen ollutkaan. Eikä mikään hihhuli se sielunhoitajanainenkaan. Myöhemmin olen käsittänyt, että tuo oli äidille ainoa aikuinen ihminen jolle puhua. Mielenterveystoimistoon äiti ei voinut mennä, koska siellä siis se isän kakkosnainen. Isä sanoi mielenterveystoimistosta tympeään tapaansa äidille. "Kyllä ne sinut nujertaa".

Yksityislekuri minulle, koska on pitkä tie siinäkin, että julkisella puolella edes tapaa oikean lääkärin.

Muutenhan siis minusta varsinainen psykoterapia on turhaa. Siinä koettaisi selostaa asioitaan vieraalle ihmiselle, vaikka ihan itsekin tiedän ne ja ymmärrän itseäni. Sitten psykiatri esittäisi jonkin oman koulukuntansa (ja niitähän on monia) tulkinnan ja katsoisi selvittäneensä ongelman ja kertoneensa minulle jotain uutta.

Käytännön ongelmiin ei tulisi neuvoa, eivätkä ne hänelle mitään merkitse. Kun Nokkaeläin puhuu "joustavuudesta" ja sen oppimisesta jossain terapiassa, niin ei mikään "joustavuus" saa minua tyytyväiseksi tässä lohduttomassa yksinäisyydessä eikä muuta käytännön ongelmia vaikka miten "joustaisin".

Zeniläinen satori kyllä voisi toimia. Olen nimittäin kaksi kertaa aikoja sitten kokenut spontaanisti (ei mietiskelyä saati mantroja) . Selvinpäin (Hiipuivat nopeasti) Ja siinä ei todellakaan ole mitään yliluonnollista. Vaikka todella erikoinen tietoisuudentila onkin. Vaan että vitunko väliä miten käy, joka paradoksaalisesti antaa voimavaroja toimintaan

Mutta serotoniinilääke ja myös Oxepam auttaisivat luultavasti. Ei ole niitä enää minulla.
Viimeksi muokannut Gat, 20.08.2020 11:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Miten pärjäillä totaalisessa yksinäisyydessä?

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Gat kirjoitti: 20.08.2020 11:36
James Potkukelkka kirjoitti: 20.08.2020 9:00
Gat kirjoitti: 19.08.2020 18:55

Itse en tietenkäänn saa työttömyystukea (joo, muistan Jame Potkukelkan neuvon kyllä, kunhan välttelen huomiota) en saa sosiaalitukea kun en ole ihan rahaton enkä tietenkään saa asumistukeakaan. Kuten varmaat useimmat tässä talossa nykyään.
Mutta saisit sairauspäivärahaa ja hyvin tod. näk. sairasleläkkeenkin. Turha listata sitä, mitä et saa. Et saisi äitiyspäivärahaakaan, mutta se ei kuulu tähän.
Hito mie typotan. Totta kai muistan neuvosi. Olen vältellyt sairausloman yrittämistä tai en ole jaksanut. Vaikka saisin siitä korvausta, kerroit. Sairauseläke taas voisi olla tarpeen. Jolloin en enää maksaisi isoja turhia Myel-laskuja, vaan päinvastoin minulle maksettaisiin jotain ennen vielä saavuttamatonta virallista eläkeikää. Kuitenkin siihenkin on pitkä tie, ties kuinka monta käyntiä aikaisemmin.

Lisäksi lehdissä ja netissä on ollut monta juttua, että ihminen, josta tulee lähes invalidi eikä pysty tekemään työtään, ei silti ole päässyt sairauseläkkeelle. Ja miten minä määrittelisin, mitä työtä muka teen ja en pysty?
Ethän sä ole työkuntoinen mihinkään työhön.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Miten pärjäillä totaalisessa yksinäisyydessä?

Viesti Kirjoittaja So Hard »

^^ Kitinässä ei ole ketään joka olisi enemmän nuppihoidon tarpeessa ja ketään joka vähemmän ymmärtäisi sen. Serotoniinilääkitys ei oikein auta jos jatkaa juomista. Katkolla saat pameja.
Universaali disclaimer.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Miten pärjäillä totaalisessa yksinäisyydessä?

Viesti Kirjoittaja So Hard »

James Potkukelkka kirjoitti: 20.08.2020 11:43Ethän sä ole työkuntoinen mihinkään työhön.
Njoo, kuntoa ei ole edes vapaa-aikaan.
Universaali disclaimer.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Miten pärjäillä totaalisessa yksinäisyydessä?

Viesti Kirjoittaja Gat »

James Potkukelkka kirjoitti: 20.08.2020 11:43
Ethän sä ole työkuntoinen mihinkään työhön.
En sitten vääntänyt tarpeeksi rautalangasta tuotakaan. Minulla ei ole osoittaa työtä jota faktisesti teen ja olisin nyt kyvytön tekemään sitä ei-mitään. Niin ja jos olisi serotoniinilääkettä, en tarvitsisi kaljaa jota käytän sen korvikkeena. En ainakaan niin paljoa.

Ja ihan oikeasti on lähes halvaantuneita duunareita, jotka eivät enää kykene ammattiinsa mutta eivät silti pääse sairauseläkkeelle. Siksi se siivoojanaisen eläke kummastuttaa minua.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Miten pärjäillä totaalisessa yksinäisyydessä?

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Gat kirjoitti: 20.08.2020 11:53En sitten vääntänyt tarpeeksi rautalangasta tuotakaan. Minulla ei ole osoittaa työtä jota faktisesti teen ja olisin nyt kyvytön tekemään sitä ei-mitään. Niin ja jos olisi serotoniinilääkettä, en tarvitsisi kaljaa jota käytän sen korvikkeena. En ainakaan niin paljoa.

Ja ihan oikeasti on lähes halvaantuneita duunareita, jotka eivät enää kykene ammattiinsa mutta eivät silti pääse sairauseläkkeelle. Siksi se siivoojanaisen eläke kummastuttaa minua.
Oletko sinä oikeasti noin urpo? Työkyvyttömyyseläke myönnetään sen perusteella, mikä se työkyky yleisellä tasolla, ei johonkin juuri tiettyyn työhön. Sinä et saa edes vessaa vedettyä, mikä vakuutuslääkäri sinut katsoisi työkykyiseksi? Nuppisyyt ovat tavallisimpia perusteita työkyvyttömyyseläkkeelle. Eiköhän tämä sinun pubiruususikin ole sieltä puolelta eläkkeensä saanut.

Kalja toimii juuri päinvastoin kuin serotoniinilääke, joten se ei ole korvike. Olet vain addikti joka tykkää alkosta.
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Miten pärjäillä totaalisessa yksinäisyydessä?

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Kuten SH sanoi, psykiatriset syyt ovat yleisin syy työkyvttömyyseläkkeeseen

https://www.etk.fi/ajankohtaista/mielen ... misen-syy/
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12290
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Miten pärjäillä totaalisessa yksinäisyydessä?

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Kyllä minä tajuan että Gat on addikti. Tiedän että alko on huono lääke. Hänellä vain ei taida olla tahdonvoimaa raitistua...
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Miten pärjäillä totaalisessa yksinäisyydessä?

Viesti Kirjoittaja Gat »

So Hard kirjoitti: 20.08.2020 12:17 Oletko sinä oikeasti noin urpo? Työkyvyttömyyseläke myönnetään sen perusteella, mikä se työkyky yleisellä tasolla, ei johonkin juuri tiettyyn työhön. Sinä et saa edes vessaa vedettyä, mikä vakuutuslääkäri sinut katsoisi työkykyiseksi? Nuppisyyt ovat tavallisimpia perusteita työkyvyttömyyseläkkeelle. Eiköhän tämä sinun pubiruususikin ole sieltä puolelta eläkkeensä saanut.
Vessan vetämättä jättämiseen on syy, että käyn yölläkin pari kertaa ripuloimassa. Niin paljon paperia menee, että tarvitsen viemäripumppua. Enkä öisin jaksa, vaan haluan takaisin nukkumaan, ajatellen että pumppaan myöhemmin kun paperia on kertynyt vielä enemmän. Niin teenkin parin päivän välein.

Siivota en osaa ja nyt todellakaan jaksa, mutta toisaalta enhän minä koskaan ole. Nyt vain katastrofi yltyy tilaan, jota ainakaan masentunut ei enää jaksa raivata.

Jos jonkun pitäisi myös olla sairauseläkkeellä, se on tietenkin Homie. Se masis, ei toivoakaan oikeasta työpaikasta. Ja toistuva housuun paskominen on jo sinänsä syy, miksei voi työpaikalla olla. Luvattomana yksityispaljastuksena kerran jopa heitettiin ulos työkkärin tilaisuudesta, koska paskoi housuunsa.

Tuollaisia olen kaikella ystävyydellä selittänyt Homielle. Rakentavana neuvona. Pääsisi työkkärin armoilta. Kerran Homie sanoi, ettei tilanne niin vakava ole.
So Hard kirjoitti: 20.08.2020 12:17 Kalja toimii juuri päinvastoin kuin serotoniinilääke, joten se ei ole korvike. Olet vain addikti joka tykkää alkosta.
Et ymmärrä, tietenkään. Vaikutusmekanismi ja itse vaikutus on erilainen. Mutta minulla sama tarkoitus. Serotoniinilääke antaa kyvyn kontrolloida tunteitaan tyyliin että juuri nyt en sure tuota. Eikä ole huumaava aine. Kalja taas on huumaava, ja epäterveellinen sellainen. Mutta turruttaa henkistä kipua. Kuten serotoniinilääke antaa tietoisen kyvyn päättää olla nyt surematta. Kalja auttaa myös henkiseen kipuun. Krapula-aamua lukuunottamatta.
Viimeksi muokannut Gat, 20.08.2020 14:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Miten pärjäillä totaalisessa yksinäisyydessä?

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Alkoholi ja masennus luovat toisiaan ruokkivan kierteen

Päihdeongelmaisilla, kuten alkoholiriippuvaisilla, masennusoireet ovat kaksi kertaa yleisempiä kuin muilla. Masennusta, kuten myös stressiäkin, saatetaan yrittää helpottaa juomalla. Samaan aikaan liiallinen alkoholinkäyttö aiheuttaa itsessään masennuksen oireita sekä pahentaa niitä. Usein alkoholiriippuvuuden hoidossa onkin edellytyksenä myös taustalla vaikuttavan psyykkisen ongelman ja masennusta aiheuttavan syyn hoito.
Alkoholi ja masennus – alkoholi pahentaa masennusoireita
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Miten pärjäillä totaalisessa yksinäisyydessä?

Viesti Kirjoittaja Gat »

Luuleeko Bluntlykin oieasti, etten tuota tiedä? Vähän niinkuin naapurin täti joka (ennen minun rappiotani) ihmetteli jotain juopporenttua, että "Eikö sille kukaan ole puhunut?" Sepä varmaan auttaisi, jos se täti olisi sille puhunut sille muka uutena tietona jota ei olisi tiennyt ellei täti kertoisi?
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Miten pärjäillä totaalisessa yksinäisyydessä?

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Minä tiedän. Sinä todistettavasti et viitaten edelliseen viestiisi.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Miten pärjäillä totaalisessa yksinäisyydessä?

Viesti Kirjoittaja Gat »

Bluntly kirjoitti: 20.08.2020 15:38 Minä tiedän. Sinä todistettavasti et viitaten edelliseen viestiisi.
Sitäkö, että vaikka serotoniinilääkkeillä ja alkoholilla on eri vaikutustapa ja alkoholi tärvää terveyden ja lopulta pahentaa masennusta (tiedän), silti minulla on niille sama käyttö: Henkisen kivun torjuminen. Ja niin se on.

Kai olisi pitänyt vääntää vielä enemmän rautalangasta taas.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Miten pärjäillä totaalisessa yksinäisyydessä?

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Gat kirjoitti: 20.08.2020 15:44
Bluntly kirjoitti: 20.08.2020 15:38 Minä tiedän. Sinä todistettavasti et viitaten edelliseen viestiisi.
Sitäkö, että vaikka serotoniinilääkkeillä ja alkoholilla on eri vaikutustapa ja alkoholi tärvää terveyden ja lopulta pahentaa masennusta (tiedän), silti minulla on niille sama käyttö: Henkisen kivun torjuminen. Ja niin se on.

Kai olisi pitänyt vääntää vielä enemmän rautalangasta taas.
EI. Vaan se "kivun torjuminen" mitä teet pahentaa kipua, koska välittäjäaineesi ovat aivan sekaisin, unenlaatusi paska ja kehosi kapinoi. Kovinkaan känni ei siinä auta mitään.
Universaali disclaimer.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Miten pärjäillä totaalisessa yksinäisyydessä?

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Gat kirjoitti: 20.08.2020 15:44Sitäkö, että vaikka serotoniinilääkkeillä ja alkoholilla on eri vaikutustapa ja alkoholi tärvää terveyden ja lopulta pahentaa masennusta (tiedän), silti minulla on niille sama käyttö: Henkisen kivun torjuminen. Ja niin se on.
Kyllä juopolta aina löytyy syy juomiseen :facepalm:
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Miten pärjäillä totaalisessa yksinäisyydessä?

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Vagabondo kirjoitti: 20.08.2020 16:16
Gat kirjoitti: 20.08.2020 15:44Sitäkö, että vaikka serotoniinilääkkeillä ja alkoholilla on eri vaikutustapa ja alkoholi tärvää terveyden ja lopulta pahentaa masennusta (tiedän), silti minulla on niille sama käyttö: Henkisen kivun torjuminen. Ja niin se on.
Kyllä juopolta aina löytyy syy juomiseen :facepalm:
Katkolle lähtemättömyyden syitä vasta löytyykin! Totaalisen mahdotonta jo 2 vuotta. Silleen akuutisti.
Universaali disclaimer.
Vastaa Viestiin