Miksi jätän Kityn?

Painaako joku mieltä? Haluatko purkaa sydäntäsi? Jos ei apu löydy, niin ainakin kuuntelevia korvia.
VAIN ASIALLISET KOMMENTIT! Kuri on kova.
Mida

Miksi jätän Kityn?

Viesti Kirjoittaja Mida »

Saattaa vaikuttaa siltä, ettei tämä tällainen lähtöilmoitus millään tavalla kuulu Shrinkiin, mutta ajattelin pohtia asian eri puolia ihan ääneen ja ne jotensakin eivät tuntuneet sopivan muualle.

Lähden pääasiassa pääni takia, Kohentaakseni elämääni järkevämmäksi, mielekkäämmäksi ja tulevaisuutta ajatellen paremmaksi.

Olen koko syksyn elänyt vähän sumussa. Noh, pimeä aika ei auta yhtään ja raskauskin on väsyttänyt, mutta vaikka aika huoletta olenkin ollut laiska ja saamaton netissä roikkuja, ei se pohjimmiltaan tee hyvää. Ja itsestäni tiedän senkin, että Kityn käyttöni kohtuullistuisi ainoastaan siten, että se alkaisi tympiä minua. Ja voi "&#/¤&%# ku se ei ala tympiä, ei sitten millään lailla. Sitä joutuu pieni ihminen tekemään sitten omia ratkaisujaan.

Pääsyytä on paha nimetä. Ehkä tietynlaisena syynä voisi olla koulu. Avattuna tuo käsite sisältää vähän enemmän. Minulla on viime lukuvuodelta jääneitä rästihommia ja niiden tekeminen ja hoitaminen pois tämän lukuvuoden aikana ovat edellytyksenä sille, että voin palata kunnolla opiskelemaan ensi syksynä.

Reilun puolentoista vuoden takainen iso kouluväsymys ja sen tuoma lievä masennus (nyt isosti ohi jo) ovat aiheuttaneet sen, että näen rästihommat ja niihin kajoamisen jonain tosi tosi pahana juttuna, jota on syytä välttää. Ja tämä ajatteluhan on minustakin ihan järjetöntä, turhaa ja tyhmää ja haluaisin päästä siitä eroon.

Yksi näkökulma on myös tottumus. Koko syksyn ajan olen saanut ja antanut itseni tottua elämään, jossa päivät löhöän ja välttelen mitään ja kityilen ja istun koneella, syön välillä, käyn vessassa ja jatkan taas. Iltaisin sitten taas olen aktivoitunut, kun on ollut vähän töitä ja kun mies on tullut kotio. Kuitenkaan en näe tällaista hyvänä elämänä ja siinä on paljon sellaista, joka pitkällä aikavälillä lyö köniin, vaikka hetkellistä tyydytystä ja maailman unohdusta toisikin. Ei hyvä, en pidä siitä, haluan eroon.

Eilen kävin koululla, tarkoitus ihan aluksi, oli mennä moikkaamaan kavereita ja syömään puuroa, mutta yhdistin samaan syssyyn palaverit parin opettajan kanssa. Toinen on koulutukseltaan psykologi ja on oporyhmässä saanut vastuuta juuri näistä jaksamisasioista. Hänen kanssaan myös keväällä suunnittelin välivuotta ja olen hiukan jutellut masennuksestakin ja siitä, ettei koulu ole lähtenyt rullaamaan, vaikka pahin aika menikin ohi.

Hän kuunteli kertoiluani siitä, miten hajamieliseksi, huonomuistiseksi, saamattomaksi, hidasjärkiseksi ja sitä kautta tyhmäksi olen kokenut oloni nyt viime aikoina. Ja vaikka sanoinkin, että tää on ihan normaali raskausoire, niin hän kuitenkin kehoitti hakeutumaan varmuuden vuoksi lääkäriin asiasta. Lupasin.

Ja onhan tuo hajamielisyyteni ja pääni toimimattomuus heijastunut kityilyynikin. En ole osannut normaalilla tavalla pysähtyä miettimään mitä oikein kirjoitan ja olenkin huomannut olevani tavallistakin kärkkäämpi ja vähän ärtyisämpikin, harkitsemattomampi. Enkä tästäkään tekstistä ole enää varma, että missä se punainen lanka meni, miten minun pitikään tämä jäsennellä. Kokonaisuus hämärtyy...

Ai niin. Miksi siis nyt juuri nyt tämä lähtö. (en väitä lopulliseksi, mutta pyrin pitkäaikaiseksi, todella pitkäaikaiseksi). Laadimme tuon opettajan kanssa minulle aikataulun, jonka mukaan suorittaisin kouluhommia ja hän kontrolloi ja katsoo, että aikataulu pysyy. Iso ongelma mulle oli, että omat itse asettamani deadlinet eivät vakuuttaneet, enkä osaa niihin suhtautua riittävän päättäväisesti. Eli nyt kun minun pitää aina ajoissa ilmoittaa, että valmista tuli, pitäisi työhön tarttumisenkin olla helpompaa. (Eikä se hänelle ole iso vaiva, jos suhteuttaa sen siihen, että opiskeluni tämän jutun ansiosta saattavat jatkua hyvin ja valmistun ja tuon siten koulutusohjelmalle rahnaa.) Ja se aikataulu alkoi huomisesta. Ja palkintona itse itselleni lupasimme, että kustannan itseni kiinalaiseen herkuttelemaan, hihihi..

Ja yksi kiva juttu on myös se, että menen joulunajaksi Ruotsiin ja se tietää toista viikkoa erossa tietokoneelta ja kityilemästä. Auttaa sinänsä välittömiin vieroitusoireisiin ja ajattelen kityn unohtamisen tammikuussa olevan helpompaa kun voin ajatella, että mä olen jo tippunut kärryiltä, että mitä siellä on tapahtunut.

Plus vielä, että näen nyt olevan oivallinen aika aloittaa kouluhommien teko ja kitytön elämä ajatellen myös kesällä syntyvää jälkeläistä. Luulen, että parisuhde ja kotikin kiittää, jos minuun saadaan uutta puhtia.

Voi kamala, kun ajattelee jo tulevien päivien onttoutta ja sitä mielihalua, kun istahtaa koneelle ja sormet hamuavat osoiteriville kityn osoitetta. Mutta kun tietää miten hyvä asia se itselle pitemmän päälle on, niin se helpottaa vähän. Ja ajan myötä Kityn merkitys pienenee, kun ei saa jokapäiväistä annostaan. Ja niin, en aio chattailla missään enkä kirjoitella muille kuin yhdelle vauva-aiheiselle palstalle (joka jo tympii minua vähän yksipuolisten juttujensa takia), enkä aio pelata nettipelejäkään, enkä siis mitään tuollaista turhaa lyhytaikaista huvia, joka addiktoi helposti tämän minän ja mikä sitten aiheuttaa taas ongelmia.

Sähköpostia luen tottakai.

Ja kun kerran ollaan Shrinkissä, niin tuulettakaa asiasta syntyviä ajatuksianne tähän ketjuun ihan olan takaa. Oli ne sitten omaan kityaddiktioon liittyviä tai persoonaani ja sen poistumisen aiheuttamia ilonpisaroita, harmituksia tai ihan sama eli evvk, tai et kuka sää edes olit.

Mä meen nyt poistelemaan tunnuksia. Oikein hauskaa ja ihanaa joulua ja valoisaa kevättä itse kullekin ja joka iikalle.
Exsat

Re: Miksi jätän Kityn?

Viesti Kirjoittaja Exsat »

Tuuthan sitten kuitenkin raportoimaan meille, että minkälaisen ihmisenalun sä kesäkuussa olet saanut punnerrettua ulos?


Moi moi ja hyvää jatkoa!
T3000

Re: Miksi jätän Kityn?

Viesti Kirjoittaja T3000 »

Helpointa olis katkaista nettipiuha kotoa. Sillä vieroittuu kummasti. Sillä on vain erikoisia sivuvaikutuksia, kuten se, että työpaikka tai koulu voi vaikuttaa mielekkäämmältä paikalta viettää aikaansa :D

Lycka till vaan.
Dumari

Re: Miksi jätän Kityn?

Viesti Kirjoittaja Dumari »

Voih, nyt meidän kuivan huumorin kuningatar, AbsolutismiRintaman johtaja ja tuleva hyvä&terve äippä on hyljännyt meidät. Terveen sanoin sen takia että nyt hänellä on toivoa :D Huumorin saattelemana en jää suremaan lähtöäsi vaan toivotan kaikkea hyvää valitsemillasi poluilla, pai pai!!!
Geetzu

Re: Miksi jätän Kityn?

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

Dumari kirjoitti:Voih, nyt meidän kuivan huumorin kuningatar, AbsolutismiRintaman johtaja ja tuleva hyvä&terve äippä on hyljännyt meidät. Terveen sanoin sen takia että nyt hänellä on toivoa :D Huumorin saattelemana en jää suremaan lähtöäsi vaan toivotan kaikkea hyvää valitsemillasi poluilla, pai pai!!!
Mutta hei! Teillähän on yhä mut! Olen kaikkea tuota ja enemmän. 8)
Mida sit myöhempänä kirjotellaan @-juttuja, måste. Voi hyvin!
Dumari

Re: Miksi jätän Kityn?

Viesti Kirjoittaja Dumari »

Geetzu kirjoitti:
Dumari kirjoitti:Voih, nyt meidän kuivan huumorin kuningatar, AbsolutismiRintaman johtaja ja tuleva hyvä&terve äippä on hyljännyt meidät.
Mutta hei! Teillähän on yhä mut!
Juu, saadaan jatkossakin MegaihQja vauvaraportteja :)

edit: ja kaikkea muuta höNppää perwåilua!
Keikaus
Kitisijä
Viestit: 4772
Liittynyt: 15.08.2005 13:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: Miksi jätän Kityn?

Viesti Kirjoittaja Keikaus »

Exsat kirjoitti:Tuuthan sitten kuitenkin raportoimaan meille, että minkälaisen ihmisenalun sä kesäkuussa olet saanut punnerrettua ulos?


Moi moi ja hyvää jatkoa!

Toivoo hän myös.
Kikkelis kokkelis.
Enthu

Re: Miksi jätän Kityn?

Viesti Kirjoittaja Enthu »

En ole Kityä jättämässä kokonaan mutta todennäköisesti pidän ensi vuoden alusta 3-6 kk palstailutauon.Miitteihin saatan ilmaantua jos kauniisti pyydätte :wink: ... Sättäilyäkin olisi tarkoitus hillitä sopivassa määrin,en viitsi vielä alkaa tunnareita kokonaan poistelemaan :)

Edit: Kityilytauko alkaa 31.12.05 17:00 ja päättyy aikaisintaan 31.3.06
samaan aikaan... cityn FP:stä bongaa silloin tällöin vierailevana tähtenä.

Edit 2: Pidin sittenkin Kityttömän tammikuun ja olen taas täällä
ilonanne /kiusananne& kaikkea muuta siltä väliltä...
Viimeksi muokannut Enthu, 01.02.2006 0:47. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Miksi jätän Kityn?

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Kaikkea hyvää odotukselle, ja onnentoivotuksia tulevaisuudelle :)
The great club outshines the individual, always and forever.
Mida

Re: Miksi jätän Kityn?

Viesti Kirjoittaja Mida »

Terveisiä.

Koneelta ja netistä vieroittautuminen on yhä kesken. Grr.. Vaan Kityä olen käynyt katsomassa harvoin ja silloinkin yleensä vain selaillut otsikot ja taas muualle. Aika hyvin, eikös.

Vauvasta selvisi ultrassa, että on poika tulossa. Potkii reippaasti päivittäin ja pari kertaa ah ihanasti töykkinyt rakkoakin. *silittelee mahaa*

Mutta ei mulla muuta. Jatkakaa.
AarneAnkka

Re: Miksi jätän Kityn?

Viesti Kirjoittaja AarneAnkka »

Mulla on, Mida, ollut vähän samanlaisia fiiliksiä. On sellainen olo etten ole saanut aikaan niin paljon kuin haluaisin. Enemmän minulle on kuitenkin käynyt niin että Kityyn kirjoittamiseni on harventunut, kuin että olisin poistumassa kokonaan.

Kaikkea hyvää sulle.
Exsat

Re: Miksi jätän Kityn?

Viesti Kirjoittaja Exsat »

Mida kirjoitti: Vauvasta selvisi ultrassa, että on poika tulossa. Potkii reippaasti päivittäin ja pari kertaa ah ihanasti töykkinyt rakkoakin. *silittelee mahaa*
:h:
Vieras

Re: Miksi jätän Kityn?

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Mida kirjoitti:Terveisiä.

Vauvasta selvisi ultrassa, että on poika tulossa. Potkii reippaasti päivittäin ja pari kertaa ah ihanasti töykkinyt rakkoakin. *silittelee mahaa*

Mutta ei mulla muuta. Jatkakaa.
Vauvauutisia täältäkin päin. Ei tosin omasta pojasta, mutta varaäiti minusta tuli - ja sylikummi. Komea poika on. Onnea matkaan, Mida :)

Kreits
Keikaus
Kitisijä
Viestit: 4772
Liittynyt: 15.08.2005 13:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: Miksi jätän Kityn?

Viesti Kirjoittaja Keikaus »

Mida kirjoitti:Terveisiä.

Koneelta ja netistä vieroittautuminen on yhä kesken. Grr.. Vaan Kityä olen käynyt katsomassa harvoin ja silloinkin yleensä vain selaillut otsikot ja taas muualle. Aika hyvin, eikös.

Vauvasta selvisi ultrassa, että on poika tulossa. Potkii reippaasti päivittäin ja pari kertaa ah ihanasti töykkinyt rakkoakin. *silittelee mahaa*

Mutta ei mulla muuta. Jatkakaa.
Mahtavaa!
Kikkelis kokkelis.
HellBell

Re: Miksi jätän Kityn?

Viesti Kirjoittaja HellBell »

Mida kirjoitti:Terveisiä.
..
Vauvasta selvisi ultrassa, että on poika tulossa. Potkii reippaasti päivittäin ja pari kertaa ah ihanasti töykkinyt rakkoakin. *silittelee mahaa*
Mutta ei mulla muuta. Jatkakaa.
Hyvää odotusaikaa ja hyviä jatkoja sinne päin :)
Yönmustaritari

Re: Miksi jätän Kityn?

Viesti Kirjoittaja Yönmustaritari »

Mida kirjoitti:Terveisiä.

Koneelta ja netistä vieroittautuminen on yhä kesken. Grr.. Vaan Kityä olen käynyt katsomassa harvoin ja silloinkin yleensä vain selaillut otsikot ja taas muualle. Aika hyvin, eikös.

Vauvasta selvisi ultrassa, että on poika tulossa. Potkii reippaasti päivittäin ja pari kertaa ah ihanasti töykkinyt rakkoakin. *silittelee mahaa*

Mutta ei mulla muuta. Jatkakaa.
Meinaa ettei ketään kiinnosta sun pikku elämäsi niin pitää tulla nettiin ilmoittelemaan.

Jauhollako se sun pääsi on vuorattu?
HellBell

Re: Miksi jätän Kityn?

Viesti Kirjoittaja HellBell »

Yönmustaritari kirjoitti: Meinaa ettei ketään kiinnosta sun pikku elämäsi niin pitää tulla nettiin ilmoittelemaan.
Jauhollako se sun pääsi on vuorattu?
Älä ole tommonen Kelju Kojootti.
Yönmustaritari

Re: Miksi jätän Kityn?

Viesti Kirjoittaja Yönmustaritari »

HellBell kirjoitti: Älä ole tommonen Kelju Kojootti.
Solvaus???

Ylläpito!!!!!!!
HellBell

Re: Miksi jätän Kityn?

Viesti Kirjoittaja HellBell »

Yönmustaritari kirjoitti: Solvaus???
Ylläpito!!!!!!!
Olen lahjonut ylläpidon.. Ne ei voi tehä tässä tapauksessa mitään.
Niitten kädet on sidotut. Okei.. en ole lahjonut niitä, mutta sidoin niitten kädet.
Yönmustaritari

Re: Miksi jätän Kityn?

Viesti Kirjoittaja Yönmustaritari »

Moka
Viimeksi muokannut Yönmustaritari, 05.02.2006 15:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Yönmustaritari

Re: Miksi jätän Kityn?

Viesti Kirjoittaja Yönmustaritari »

HellBell kirjoitti:sidoin niitten kädet.
Taisin mainita jo pakkas-ketjussa krapula-herkästä tilastani. Tästä ei hyvää seuraa.
HellBell

Re: Miksi jätän Kityn?

Viesti Kirjoittaja HellBell »

Yönmustaritari kirjoitti:
HellBell kirjoitti:sidoin niitten kädet.
Taisin mainita jo pakkas-ketjussa krapula-herkästä tilastani. Tästä ei hyvää seuraa.
Kuules nyt Kojootti.. Pistät kunnon kahvit nyt tulemaan (ytyisin mitoin, rennoin rantein mättäät sitä matskua kahvinkeittimeen ja lopuksi sivuliikkellä viskaat sinne kardemummia.. Se On Siinä) ja sitten pohjanmaan kautta, yhellä ranneliikkeellä vedät pari kuppia kurkusta alas: kyllä hyvä seuraa. Terästää.
Nowaysis

Re: Miksi jätän Kityn?

Viesti Kirjoittaja Nowaysis »

Midalle ja masukille hyvää loppumatkaa :) Hassua, itse sain aika tasan tarkkaan kolme vuotta sitten tietää odottavani poikaa, tai siis varmistuksen sille tunteelle että vauva on poika.

p.s. koin vauvakuumehetken
Mida

Re: Miksi jätän Kityn?

Viesti Kirjoittaja Mida »

Terveisiä ajattelin laittaa taas. Ja kuulumisia noin yleensäkin.

Kityä käyn silloin tällöin vilkuilemassa ja lueskelemassa. En sentään joka päivä. Ehkä 2-3 päivän välein. Pari kertaa on tullut mieleen kirjoittaa jotain, mutta se on helposti mennyt ohi. Ei millään viitsi rekata tunnusta, kun se jotenkin mukamas on tarkoittavinaan päässäni sitä, että sitten olisi joku velvollisuus kirjoitella aktiivisemmin. Pah. Ei sitte.

Maha on komia ja poika vahvistunut paljon. Potkii tuntuvasti ja muljailee. Jotenkin tämä vauva-asia on ollut osallisena siihen, että nyt on parempi olo kuin vuosiin.

Siis mennäänpäs järjestyksessä. Noin kk sitten otin vihdoin ihan kunnolla yhteen sen ajatuksen kanssa, että haluanko enää jatkaa opiskelujani. Siihen asti olin jollain perustelemattomalla sisulla vaan päättänyt, että se prkl:n koulu hoidetaan loppuun. Tuossa taannoin kuitenkin mietin ihan pohjaa myöten sitä, millaista elämää haluan elää, minkätyyppistä työtä tehdä jne.

Kypsyttelyajan jälkeen päätin, että jätän oven opiskeluihin vielä raolleen ja otan 1-2 kunnon välivuotta nyt. Sitten jos mieli muuttuu, voin vielä palata opiskelemaan. Samalla luovuin ajatuksesta, että noi rästihommat on pakko tehdä. Voipi siis olla, että jää koko koulu (ainoo vituttava juttu on otettu opintolaina).

Vauva myös tuo oman osansa elämään. Jollen olisi raskaana, stressaisin kamalasti siitä, että jotain työtä pitäisi saada, vaikka painiskelenkin sen kanssa, että olenko kyvykäs kantamaan vastuuta missään oikeassa työssä vielä. Nyt ei tarvitse stressata työnhausta ja äitiysloma antaa aikaa alkaa haikailla ihan kunnolla töihin.

Äitiys taas ei stressaa ollenkaan. Tätä olen kaivannut jo vuosia. Nyt vihdoin (kovin suhteellista :-) ) saan perustaa perhettä. En osaa epäillä kykenevyyttäni äidiksi. En osaa pelätä vauvan kanssa elämistä, vaikka tiedän, että alkuun tulee olemaan hiton raskasta ja arvaan, että pinna on välillä kireällä unenpuutteen kanssa. Varmaan tulee hetkiä, joina ottaa päähän, että on jokin huoltokone, jonka pitää olla läsnä aina. Tai no käytännössä aina. melkein. ja sitten myöhemmin uhmaiät yms. Mutta silti se ei pelota, ei ahdista. Heh, saas nähdä mikä tilanne on puolen vuoden päästä.

Tulee lämmin hyvä olo, kun muistaa nyt välillä sen, ettei enää ole kuukauteen ahdistanut. Ei siis ollenkaan. Vihdoin elämä maistuu hyvältä ja pohjimmaisena on hyvä sävy. Mutta jo oli aikakin. Sen taannoisen lievän masennukseni pahimmasta ajasta on nyt aika tarkalleen kaksi vuotta. Mutta kyllä, tältä elämän pitää maistua. Ei haittaa supistukset, ei haittaa ajoittaiset liitoskivut, ei haittaa hidas meno. Vähän arveluttaa synnytys.

Tätä kuuluu aika vahvasti nyt.
Mida

Re: Miksi jätän Kityn?

Viesti Kirjoittaja Mida »

Yönmustaritari kirjoitti: Meinaa ettei ketään kiinnosta sun pikku elämäsi niin pitää tulla nettiin ilmoittelemaan.
Juu, just näin. Plus vielä arvelin, että kyllä ihan varmasti jonkun napaa kaivelee nämä kuulumisilmoitteluni, joten senkin kunniaksi. Lällällää.
Vastaa Viestiin