Paino tippuu, mikä avuksi?!?

Painaako joku mieltä? Haluatko purkaa sydäntäsi? Jos ei apu löydy, niin ainakin kuuntelevia korvia.
VAIN ASIALLISET KOMMENTIT! Kuri on kova.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Paino tippuu, mikä avuksi?!?

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Streessaatko sä jostain asiasta nyt normaalia enemmän? Stressi aiheuttaa nopeampaa aineenvaihduntaa, korkeampaa verenpainetta jne. Voit hyvinkin laihtua pelkän mielen riutumisen takia. Muista myös syödä (mullekin on tästä saarnattu) järkevin väliajoin, ja vältä suuria satseja ruokaa kerralla. Kaikkia aineosia; hiilihydraatteja, proteiinia, rasvaa, kuituja jne. tasapainoisesti.
The great club outshines the individual, always and forever.
Keikaus
Kitisijä
Viestit: 4772
Liittynyt: 15.08.2005 13:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: Paino tippuu, mikä avuksi?!?

Viesti Kirjoittaja Keikaus »

Geetzu kirjoitti:Mikään ei oo karseempaa ku kaks luukasaa paukkuuttamassa toisiaan. *väreet*
Mut luukasa (mies) ynnä pehmeä (minä) on harmoniaa.
Kikkelis kokkelis.
HellBell

Re: Paino tippuu, mikä avuksi?!?

Viesti Kirjoittaja HellBell »

Jos haluaa potristua, niin voi kokeilla syödä sekä määrällisesti että laadullisesti raskaammin siihen nähden, miten normaalisti syö. Olen kerran vatsaflunssan seurauksena (kun paino laski jopa alle 40 kg) pistänyt itseni sellaiselle potristuskuurille, jossa todella söin parin bernhardilaiskoiran edestä ruokaa (oli kyllä nälkäkin, koska vatsa ei ollut normitilassa vaan vatsaflunssasta herkistyneenä tyhjänä..ja sellaisena elimistö sen koettikin pitää jonkin aikaa) ja nimenomaan lihaa, lihaa, lihaa ja kananmunia ja perunaa ja niin poispäin.. Potristuin ennalleni noin kuukaudessa.
Ps. Ja liikuntaa en todellakaan lisännyt, elimistö kun nimenomaan tuntui kuluttavan kaiken pois. Kuin olisi elänyt jollain superliekillä..
Tiikeriankka

Re: Paino tippuu, mikä avuksi?!?

Viesti Kirjoittaja Tiikeriankka »

KulisataN kirjoitti:Mulla toi paino on tippunut kuukaudessa. Raksahommissa kun on, niin ei aina jaksa painoja lähtee enää nostelemaan duunin jälkeen.
8kg kuukaudessa on aika hälyyttävää. Mee lääkäriin.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Paino tippuu, mikä avuksi?!?

Viesti Kirjoittaja annepa »

KulisataN kirjoitti:Raksahommissa kun on, niin ei aina jaksa painoja lähtee enää nostelemaan duunin jälkeen.
Eikä tarvikaan. Joskus luin jostain että aikuinen mies, joka tekee 8h päivässä pakkasella raksalla hommaa, voi kuluttaa jopa 10 000 kcal päivässä. Siinä saa mättää melko lailla että tommonen energiamäärä tulee täytettyä. Vertailukohtana voi pitää esim kevyttä toimistotyötä tekevää naista joka liikkuu "huikan". Hän tullee toimeen 1500-2000 kcal päivittäisellä energiansaannilla (riippuu naisen koosta).

:off:
HellBell kirjoitti: jossa todella söin parin bernhardilaiskoiran edestä ruokaa
Isotkin koirat syö aika vähän. Ottu painaa 72kg ja syö vähemmän ku minä. Tästä tosin seuraa se että Otulla ei ole leveä perse ja mulla on :D
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
slam

Re: Paino tippuu, mikä avuksi?!?

Viesti Kirjoittaja slam »

nälkä tuppaa olemaan :)
Kreivitar

Re: Paino tippuu, mikä avuksi?!?

Viesti Kirjoittaja Kreivitar »

annepa kirjoitti: Isotkin koirat syö aika vähän. Ottu painaa 72kg ja syö vähemmän ku minä. Tästä tosin seuraa se että Otulla ei ole leveä perse ja mulla on :D
Jos syö kuin varpunen... Muistaakseni jostain joskus luin, että linnut syövät moninkertaisen määrän painoonsa verrattuna :D
Avatar
KulisataN
Elämätön Kitisijä
Viestit: 368
Liittynyt: 17.12.2005 16:47
Paikkakunta: Manala

Re: Paino tippuu, mikä avuksi?!?

Viesti Kirjoittaja KulisataN »

Elppis kirjoitti:Streessaatko sä jostain asiasta nyt normaalia enemmän? Stressi aiheuttaa nopeampaa aineenvaihduntaa, korkeampaa verenpainetta jne. Voit hyvinkin laihtua pelkän mielen riutumisen takia. Muista myös syödä (mullekin on tästä saarnattu) järkevin väliajoin, ja vältä suuria satseja ruokaa kerralla. Kaikkia aineosia; hiilihydraatteja, proteiinia, rasvaa, kuituja jne. tasapainoisesti.
Mä stressaan kaikesta nykyään.
Duunista(edellesestä paikasta lähdin reilu vko sitten uuden aloitin viime ti)
Parisuhteesta(ei tästä enempää)
Lapsista(kuka ei lapsista stressaa?)
Joulu(tulee ja rahaa ei ole lahjoihin)
Oma talous
ym ym...

Eiköhän tuossa ole jo tarpeeksi asioita painon putoamiseen. Duunissa söin ennen joka päivä jonkun pihvin, salaatit, leivät jne... Aamupalat ja "välipalat. Kotona ei sitten juurikaan tullut syötyä, kuin illalla jotain. Kananmuna aamuisin voi nostaa painon, mutta kun mulla lähtee henki siitä, allergia on tosi kova.
Truth fears no trial
HellBell

Re: Paino tippuu, mikä avuksi?!?

Viesti Kirjoittaja HellBell »

annepa kirjoitti:
HellBell kirjoitti: jossa todella söin parin bernhardilaiskoiran edestä ruokaa
Isotkin koirat syö aika vähän. Ottu painaa 72kg ja syö vähemmän ku minä. Tästä tosin seuraa se että Otulla ei ole leveä perse ja mulla on :D
Suhteellisia juttuja, juu..
Suhteessa pienempiin koiriin isommat koirat tuppaavat syödä enemmän, mutta jos verrataan koiria ihmisiin voivat suhteet olla erinmoiset, riippuen just kyseessä olevista koirista ja ihmisistä.
Sen perusteella mitä olen nähnyt isompien koirien (yleistys, joo..) syömisiä olen saanut sellaisen vaikutelman kuin ne söisivät aika paljon ja nimenomaan koirien välisessä vertailussa. Täysikasvuisen bernhandilaisen olen kuullut syövän paljon (vertauksia aikuisen ihmisen ruoka-annoksiin), onhan niillä sitä elopainoakin jopa joillain yli 80 kiloakin, tapauksista riippuen. Jos vertaan ko.tapauksen syömisiä omiini ja otan huomioon sen, että elopainoa n.puolet vähemmän, normitilassani tai vatsaflunssassa suht.sama verranto, saan siitä semmoisen vertauksen "kuin söisi kahden bernhandilaisen edestä." Tämä viittaa vain kuvainnon kautta siihen, miten paljon sitä silloin vatsaflunssaisena söi, kun taas matemaattisesti olisi se juttu mennyt kait näin "kuin olisi syönyt neljän itsensä kokoisen berhandilaisen verran eli kahden bernhandilaisen edestä mutta vähintäänkin nelinkertaisesti" ja kun tämän rinnastuksen laittaa tähän muotoon, sitä huomaa että liiotteluahan tuossa on - en mä nyt hyvänen aika sentään nelinkertaisella syömisvimmalla silloin käynyt. Ehkä söin kuten 50 maantierosmoa olisvat syöneet kesken raskasta keikkaansa rötöspaikalta löytämiään monia, monia ruokatarpeita.. Ylipäätään söin paaaljon siis.
Normaalisti (kun mulla ei ole vatsaflunssaa) syön siten ehkä lailla ilveksen, eli silloin kun on nälkä ja suht.innolla (tms) sitä myöden.
;-)
Herra Manala

Re: Paino tippuu, mikä avuksi?!?

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

Bigmama kirjoitti:Yks asiantuntija antoi kerran neuvon: joka aamu raaka kananmuna johon sekoitetaan kermaa, ja marjoja mausteeksi, pitäisi painon nousta.
Eipä näillä hokkuspokkuskeinoilla yleensä saavuteta mitään muuta kuin korkeintaan jonkinnäköinen itsesuggestion taso, jonka avulla aletaan uskomaan painonnousuun tai painonlaskuun ja sen myötä tekemään työtä asian eteen eri tavalla.

Yhdessä kananmunassa ja lirauksessa kermaa ei vielä ole sitä määrää kaloreita, että se vaikuttaisi painonnousuun millään huomattavalla tasolla. Ellei sitten kananmuna sekoiteta kokonaiseen kuohukermapurkilliseen? Silloin kaloripommi alkaa olla jo 700-800kcal luokassa, jolla rupeaa olemaan merkitystä painoasioissa.

Joka tapauksessa jos painoa on lähtenyt luonnollisin keinoin 2 kiloa viikossa, se on paljon se. Puhuttaisiin yli 2000 kilokalorin aliravitsemuksesta joka päivä. Tätä ei enää millään kermamunan poskeenottamisella korjata. Onkin todennäköisempää ettei tässä nyt ole ihan pelkästä rasvanpoltosta kyse, vaan jostain ruuansulatuksellisesta häiriöstä, joka saattaa nimenomaan johtua esimerkiksi kilpirauhasen vajaatoiminnasta.

Terveyskeskukseen mars verikokeita ottamaan.
Avatar
Georgina
Kitisijä
Viestit: 3302
Liittynyt: 23.12.2005 22:36

Re: Paino tippuu, mikä avuksi?!?

Viesti Kirjoittaja Georgina »

KulisataN kirjoitti:Kyllä mä oikeasti ainakin yritän syödä hyvin. EN pelkkää pikapaskaruokaa. Noin kolme ateriaa päivässä pyrin syömään.
Kolme ateriaa päivässä? Kai sä nyt puhut lämpimistä aterioista? Ruokaa naamariin 3 tunnin välein vähintään, yöllä ei tarvi välttis herätä syömään.

Nimin. Liikkuu työn puolesta ja syö ihan perkeleesti
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
Avatar
KulisataN
Elämätön Kitisijä
Viestit: 368
Liittynyt: 17.12.2005 16:47
Paikkakunta: Manala

Re: Paino tippuu, mikä avuksi?!?

Viesti Kirjoittaja KulisataN »

Nyt vaaka näytti 66. Kilo on siis tullut takas vaikka joulun aikaan söin kuin hullu koko ajan. Noh stressi ei ainakaan ole hävinnyt minnekkään, vaan ehkä kasvanut hieman. Huomenna saan muuttaa yksin, ehkä se paino sitten lähtee nousuun ja stressi helpottaa, kun ei ole tavallaan mitään "vastuuta".
Truth fears no trial
Keikaus
Kitisijä
Viestit: 4772
Liittynyt: 15.08.2005 13:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: Paino tippuu, mikä avuksi?!?

Viesti Kirjoittaja Keikaus »

HellBell kirjoitti:Jos haluaa potristua...Potristuin ennalleni noin kuukaudessa.
Siinäpä on meillä potra tyttö, tuo HellBell! :h:
Kikkelis kokkelis.
Pikku-Akka

Re: Paino tippuu, mikä avuksi?!?

Viesti Kirjoittaja Pikku-Akka »

Mun avokilla putosi paino 10kg kun rakensi kaiket illat töiden jälkeen meille taloa. Lihotuskuurille piti laittaa koko mies, kun meni niin luttanaksi.. Proteiinipirtelöt, rasvaiset leipomukset, karkkia yms.. Raksahommissa energiaa kuluu enemmän kuin jaksaa ruokaa lappaa suuhunsa, niin kokeile tuota protskua.
Avatar
KulisataN
Elämätön Kitisijä
Viestit: 368
Liittynyt: 17.12.2005 16:47
Paikkakunta: Manala

Re: Paino tippuu, mikä avuksi?!?

Viesti Kirjoittaja KulisataN »

Pitääpäs muuten kokeilla. Ei kai niistä haittaakaan ole.
Truth fears no trial
Avatar
Gattaca
Kitisijä
Viestit: 4424
Liittynyt: 16.08.2005 16:12

Re: Paino tippuu, mikä avuksi?!?

Viesti Kirjoittaja Gattaca »

Helposti alasmenevää ja lihottavaa on kylmään maitoon sekoitettavat kaakaot. Nesquik, oBoy, Pirkan ym samaa mutta halvempaa.

Kannattaa annostella tuhdimmin kuin ohjeessa ja juoda isosta pääläristä. Niin ja laittaa kulutusmaitoon, ei hinttarien kevytmaitoon.
Elukka

Re: Paino tippuu, mikä avuksi?!?

Viesti Kirjoittaja Elukka »

Gattaca kirjoitti: Kannattaa annostella tuhdimmin kuin ohjeessa ja juoda isosta pääläristä. Niin ja laittaa kulutusmaitoon, ei hinttarien kevytmaitoon.
Kermaa Perkele :!:
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Paino tippuu, mikä avuksi?!?

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Elukka kirjoitti:
Gattaca kirjoitti: Kannattaa annostella tuhdimmin kuin ohjeessa ja juoda isosta pääläristä. Niin ja laittaa kulutusmaitoon, ei hinttarien kevytmaitoon.
Kermaa Perkele :!:
Paskat! Mun mies on syönyt kermaa koko elämänsä ajan joka ruuassa (huomasin kun tuuppasi laittamaan sitä jokaisen valmistamaani ruokaan.. ja puhui kaikista ruokalajeista tyyliin "haudutettu kermassa" tai "Kermakastikkeessa". Mies on 190cm ja painaa just ja just sen 70kg. Riuku.
The great club outshines the individual, always and forever.
ninnithequeen

Re: Paino tippuu, mikä avuksi?!?

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Elppis kirjoitti: Paskat! Mun mies on syönyt kermaa koko elämänsä ajan joka ruuassa (huomasin kun tuuppasi laittamaan sitä jokaisen valmistamaani ruokaan.. ja puhui kaikista ruokalajeista tyyliin "haudutettu kermassa" tai "Kermakastikkeessa". Mies on 190cm ja painaa just ja just sen 70kg. Riuku.
Sama juttu ton ukon kanssa. Se voi vetää koko vuoan makaronilaatikkoa, pari leipää ja tunnin päästä sillä on nälkä.
Ja hoikka on ku mikä...
Keikaus
Kitisijä
Viestit: 4772
Liittynyt: 15.08.2005 13:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: Paino tippuu, mikä avuksi?!?

Viesti Kirjoittaja Keikaus »

Keikaus kirjoitti:Hei, mäkin oon laihtunut! Ehkä kilon tai kaksi, mutta se ei huolestuta mua. Syitä laihtumiseeni on työstressi ja sokerin syönnin vähentäminen. Olen liikkunut valitettavan vähän viime aikoina, ties vaikka olisin menettänyt mahtavaa lihasmassaani vähäsen.
Kikkelis kokkelis.
Vastaa Viestiin