Moraalinen krapula?

Painaako joku mieltä? Haluatko purkaa sydäntäsi? Jos ei apu löydy, niin ainakin kuuntelevia korvia.
VAIN ASIALLISET KOMMENTIT! Kuri on kova.
slam

Moraalinen krapula?

Viesti Kirjoittaja slam »

Sylki suuhun tuo ja sydän laulaa sanoja sekopäisiä. Sitten syntyy omantunnon päällä istuva mies. Moraalinen krapula on jättiläinen, jota pitää takoa ajatuksilla. "Sinua ei tarvita päivää pilaamaan!, kun ei sinua tarvitse ollakkaan. Hyppäisit pois häiritsemästä sydämen lyöntejä ja elämän kulkua. Mennikkäinen murahtaa, supistuu pieneksi ja kiipeää sydämen sokkeloihin istumaan. Sieltä se heittelee noottia; "Eläjä, sinä olet kusipää!" Hyväntahtoisesti hymyillen, se nukahtaa pieneen sängyynsä, noustakseen jälleen kummittelemaan.
Leilah

Re: Moraalinen krapula?

Viesti Kirjoittaja Leilah »

Moraalinen krapula on välillä ihan hyvästä. Kännäysillan jälkeen kannattaakin vähän muistella tekemisiään tai sanomisiaan, jotta niistä voi ottaa opikseen ja jättää toistamatta. Mutta kohtuus kaikessa, myös moraalisessa krapulassa. Ei siihen kannata jäädä märehtimään.
Avatar
Mylwin
Kitisijä
Viestit: 4593
Liittynyt: 16.08.2005 15:25
Paikkakunta: Kouvostoliitto

Re: Moraalinen krapula?

Viesti Kirjoittaja Mylwin »

Mie olen ollut siinä käsityksessä että "moraalinen krapula" on itse asiassa joku kemiallinen epätasapaino serotoniinissa tai dopamiinissa tai jossain.
Että välttämättä ei ole ollut tarvis edes mokata mitään.
Voin toki olla väärässäkin, ihan muistista nykäisin.
Kävin katsomassa Mylwinin kuvaa, ja näyttää kyllä just siltä ettei sillä ole yhtään ystävää.
- Ann 2005
ninnithequeen

Re: Moraalinen krapula?

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Mylwin kirjoitti:Mie olen ollut siinä käsityksessä että "moraalinen krapula" on itse asiassa joku kemiallinen epätasapaino serotoniinissa tai dopamiinissa tai jossain.
Että välttämättä ei ole ollut tarvis edes mokata mitään.
Voin toki olla väärässäkin, ihan muistista nykäisin.
Tuossa voi olla perää. Joskus krapulassa on ihan kamala tä-tä-tärinä ja ihme pelkotiloja (mistäs ne liskojen yöt tulis?), ja samalla voi kuvitella pienessä päässään, että mitäs kamalaa mä olen tehnyt eilen ja kuinka monen ihmisen suututtanut tmv.

Aiheestakin moraalinen krapula toki tulee. Asia vaan kankkusessa tuntuu pahemmalta kuin onkaan.
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8599
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Moraalinen krapula?

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Mylwin kirjoitti:Mie olen ollut siinä käsityksessä että "moraalinen krapula" on itse asiassa joku kemiallinen epätasapaino serotoniinissa tai dopamiinissa tai jossain.
Että välttämättä ei ole ollut tarvis edes mokata mitään.
Voin toki olla väärässäkin, ihan muistista nykäisin.
Kyllä se näin on. Alkoholi sekoittaa aivojen kemiallista taspainoa useammaksi päiväksi ja sitähän se krapulapäivän moraalinen krapulakin on. Siihen päälle kun laskee vielä sen hävetyksen, jos todellakin on mokaillut jotain, niin olo on todella hehkeä.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
killkill

Re: Moraalinen krapula?

Viesti Kirjoittaja killkill »

Lolita kirjoitti:Alkoholi sekoittaa aivojen kemiallista taspainoa useammaksi päiväksi ja sitähän se krapulapäivän moraalinen krapulakin on.
Itsellä kestää reippaan dokailuillan jälkeen kaksi kokonaista päivää, että pää palautuu suunnilleen normaaliksi. Alkaa jo oikeasti harkitsemaan, koska narskauttaa korkin auki.
sinkkumatti

Re: Moraalinen krapula?

Viesti Kirjoittaja sinkkumatti »

killkill kirjoitti:Alkaa jo oikeasti harkitsemaan, koska narskauttaa korkin auki.
Huomenna.
Dumari

Re: Moraalinen krapula?

Viesti Kirjoittaja Dumari »

sinkkumatti kirjoitti:
killkill kirjoitti:Alkaa jo oikeasti harkitsemaan, koska narskauttaa korkin auki.
Huomenna.
Tänään.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Moraalinen krapula?

Viesti Kirjoittaja annepa »

En ole kokenut moraalista krapulaa, fyysisiä kyllä, useitakin. Käsittääkseni moraalinen krapula ei välttämättä liity alkoholiin, vaan voi olla ihan katumusta edellisen päivän, vaikka selvinpäin tehdyistä moraalittomista toilailuista. Näitäkään minulla ei ole ollut. Joko minulla on hyvin hepponen moraali tai sitten en tee moraalittomuuksia. Ja moraalihan on ei ole vakio, kullakin on omansa.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Vastaa Viestiin