Terapiakirjoja

Painaako joku mieltä? Haluatko purkaa sydäntäsi? Jos ei apu löydy, niin ainakin kuuntelevia korvia.
VAIN ASIALLISET KOMMENTIT! Kuri on kova.
Avatar
mustaenkeli
Kitisijä
Viestit: 2884
Liittynyt: 09.09.2005 12:08
Paikkakunta: Hell-sinki
Viesti:

Terapiakirjoja

Viesti Kirjoittaja mustaenkeli »

Koska tietyt tuo erilaisia viboja, kasatkaamme tähän sellaisia kirjoja, joista itse kukin on joskus jossain elämänvaiheessaa kokenut saaneensa jotain sellaista psyykkistä apua, mitä ei ihan joka romaani tarjoa.

Voimauttava kirjallisuus kunniaan.
Vahinko etteivät äiditkin saa lähteä milloin heitä huvittaa ja ruveta nukkumaan ulkosalla. Varsinkin äidit sitä toisinaan tarvitsisivat.
-muumimamma
Avatar
mustaenkeli
Kitisijä
Viestit: 2884
Liittynyt: 09.09.2005 12:08
Paikkakunta: Hell-sinki
Viesti:

Re: Terapiakirjoja

Viesti Kirjoittaja mustaenkeli »

Tommy Helsten: Virtahepo olohuoneessa (kestää useamman lukemiskerran, läheisriippuvuus ja siitä toipuminen ja millaista on elää virtahevon kanssa...)

Kreetta Onkeli: Ilonen talo (päihdetarina, aika karua, mutta pitkälti kirjoittajan omaan elämään pohjautuvaa juttua)

Anna-Leena Härkönen: Loppuunkäsitelty (läheisen itsemurha...)

Catherine Cookson: Läheinen (tositarina päihdeongelmaisen läheisen näkövinkkelistä)
Vahinko etteivät äiditkin saa lähteä milloin heitä huvittaa ja ruveta nukkumaan ulkosalla. Varsinkin äidit sitä toisinaan tarvitsisivat.
-muumimamma
Avatar
Voyageur
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 101
Liittynyt: 12.10.2005 21:14
Paikkakunta: Ivalo

Re: Terapiakirjoja

Viesti Kirjoittaja Voyageur »

Paolo Coelho: The Alchemist (Kertomus siitä, miksi itse matka on tärkeämpi, kuin määränpää, eli miksi ei kannata elää vain jotain tiettyä hetkeä varten, vaan elää vaan, täysillä)
Alors je ne lui parlais ni de serpents boas, ni de forêts fierges, ni d'étoiles.
läheinen

Re: Terapiakirjoja

Viesti Kirjoittaja läheinen »

mustaenkeli kirjoitti:
Catherine Cookson: Läheinen (tositarina päihdeongelmaisen läheisen näkövinkkelistä)
Eikös tuo ole Katerina Janouchin teos... Teoksen kuvailusi ainakin osuu. Cooksonhan käsittääkseni kirjoittelee vähän muunlaista kirjallisuutta.
hanneriina

Re: Terapiakirjoja

Viesti Kirjoittaja hanneriina »

Tommy Hellstenin Saat sen mistä luovut. Monen monta helpotuksen kyyneltä on tullut vuodatettua tämän kirjan sivuille. Minulla on lukeminen vielä kesken, mutta kirjan hienous piilee juuri siinä, että sitä voi lukea pienissä pätkissä, tarpeen tullen.

Kati Kovacsin Miestennielijäksi sirkukseen. Ei mitään elämää syvempää filosofointia, mutta takuuvarma piristysruiske! :D
1108

Re: Terapiakirjoja

Viesti Kirjoittaja 1108 »

Bret Easton Ellis: Amerikan Psyko.

Poisti paineet kivasti. Ja muutenkin nautittava lukea, kirjoitettu preesenssissä alusta loppuun.
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8599
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Terapiakirjoja

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Marya Hornbacher: Elämä kateissa

Anna-Leena Härkönen: Heikosti positiivinen

Pirre Saario: Haikara lentää ohi
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Avatar
mustaenkeli
Kitisijä
Viestit: 2884
Liittynyt: 09.09.2005 12:08
Paikkakunta: Hell-sinki
Viesti:

Re: Terapiakirjoja

Viesti Kirjoittaja mustaenkeli »

läheinen kirjoitti:
mustaenkeli kirjoitti:
Eikös tuo ole Katerina Janouchin teos...
Juu, oikeassa olit. Sekosin kirjoittajissa. Kiitän oikaisusta.
Vahinko etteivät äiditkin saa lähteä milloin heitä huvittaa ja ruveta nukkumaan ulkosalla. Varsinkin äidit sitä toisinaan tarvitsisivat.
-muumimamma
Feiz

Re: Terapiakirjoja

Viesti Kirjoittaja Feiz »

Kaikille valittajille kun elämä on kovaa ja naiset pissapäitä

How to Get Over that Bitch and Grow Balls They Can't Resist
by Clark Anthony

http://www.amazon.com/gp/product/097293 ... e&n=283155



Noni lopettakaa se ruikutus!
DeliriumTremens

Re: Terapiakirjoja

Viesti Kirjoittaja DeliriumTremens »

Lolita kirjoitti:Marya Hornbacher: Elämä kateissa
Tuo oli niin loistava kirja että huh!!!

Itse suosittelen seuraavia skitsofreniasta kertovia kirjoja (myös elämäkertoja siis...)

Lori Schiller: the quiet room (mun lempikirja, pitäis jostain saada itselle...)
Linda Hart: phone at nine just to say your alive

ja tietty sitte myös masennuskirjat:
Sylvia Plath: the bell jar
Elizabeth Wurzel: Prozac nation ja more now again
Edith

Re: Terapiakirjoja

Viesti Kirjoittaja Edith »

Harald Schelderup: Neuroosit ja neuroottinen luonne.

Ei varsinainen terapiakirja sinänsä, vaan psykologian professorin lyhyt yleiskatsaus neuroosien syntyyn ja niiden hoitoon. Jo ensi sivuilta tuntui, että tässähän todella kerrotaan juuri minunkaltaisistani ihmisistä. Uskomaton fiilis. Että jokainen ihminen on, jos ei laulun, niin ainakin kirjan arvoinen. Sai ajatukset liikkeelle ja opin luultavasti ymmärtämään selkeästi paremmin omaa luonnettani ja sen muovaantumisen historiaa. Suosittelen kaikille, jotka hiukankin epäilevät itsessään neurootikon vikaa, vaikkakin voi olla hieman vaikea saada käsiinsä, koska on muutaman vuosikymmenen vanha teos.
RuNkkuTonttu

Re: Terapiakirjoja

Viesti Kirjoittaja RuNkkuTonttu »

Voyageur kirjoitti:Paolo Coelho: The Alchemist (Kertomus siitä, miksi itse matka on tärkeämpi, kuin määränpää, eli miksi ei kannata elää vain jotain tiettyä hetkeä varten, vaan elää vaan, täysillä)
Mulla samoin tuo Alkemisti. Luin kirjan englanniksi muutaman kuukauden ulkomaanmatkalla, jolloin olin hieman miettimässä elämääni ja silloista suhdettani.

Lisäksi Erlend Loen Supernaivi teki minut eräässä elämän vaiheessani todella onnelliseksi.
-Superior-
Kitisijä
Viestit: 1234
Liittynyt: 07.04.2006 0:01

Re: Terapiakirjoja

Viesti Kirjoittaja -Superior- »

mustaenkeli kirjoitti:Tommy Helsten: Virtahepo olohuoneessa (kestää useamman lukemiskerran, läheisriippuvuus ja siitä toipuminen ja millaista on elää virtahevon kanssa...)
Hei te kaikki luonnevikaiset! Pitkän ja antoisan ihmisurani aikana olen saanut tutustua niin syvästi ja viiltävästi ihmisluontoon, että minulla on siitä vihdoinkin merkittävä filosofia valmiina:

Ihmisiä on kahdenlaisia. Yksien suusta tulee sammakoita ja toisten sammakoita, jotka ovat naamioituneet naurettaviin virtahepovetimiin. Koska ihmisprojektini on vielä osittain keskeneräinen, pidätän oikeuden myös muunlaisiin ihmisiin. Palaan asiaan lähemmin kirjassani Virtaheppa taloyhtiön hallituksen sääntömääräisessä vuosikokouksessa, kunhan olen ensin hieman elänyt.

-Jyrki Lehtola
Elukka

Re: Terapiakirjoja

Viesti Kirjoittaja Elukka »

RuNkkuTonttu kirjoitti:Lisäksi Erlend Loen Supernaivi teki minut eräässä elämän vaiheessani todella onnelliseksi.
:komp: Siinä on kyllä semmoinen kirja, minkä lukeminen pitäisi melkeinpä määrätä pakolliseksi. Antaa kummasti perspektiiviä elämän pikku kramppeihin ja nyrjähdyksiin.
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5039
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Terapiakirjoja

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Dave Pelzer: Pimeän poika.

Kertoo lapsesta, joka varttuu alkoholistisessa ja moniongelmaisessa perheessä. Tutustu enemmän:

http://www.bookplus.fi/product.php?&isbn=951117956X
Yönmustaritari

Re: Terapiakirjoja

Viesti Kirjoittaja Yönmustaritari »

Täällä on tämmönen.
1108 kirjoitti:Bret Easton Ellis: Amerikan Psyko.

Poisti paineet kivasti. Ja muutenkin nautittava lukea, kirjoitettu preesenssissä alusta loppuun.
Nastaa.

Vastaan kuitenkin kysymykseen

Bruce Fisher:Jälleenrakennus, kun suhteesi päättyy.

Käyvät kuulemma ihan terapia istuntoja näiden opusten pohjalta. On nähtävästi ollut suureksi avuksi monelle parisuhteen päättyessä.

Eikä paha. Suosittelen kaikille. Myös niille keiden parisuhde ei vielä ole päättynyt, koska kirja sisältää myös varautumisia ongelmatilanteisiin. Lapsettomille ja lapsellisille sano ja mikä parasta sisältää ainoastaan vain vähän jeesustelua.

Tyypillä on joku suhteen rakentamiseen ja yläpitämiseenkin liittyvä opus mutta se nyt ei ole vielä ajankohtainen. Haha, bliplöö.
Keikaus
Kitisijä
Viestit: 4772
Liittynyt: 15.08.2005 13:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: Terapiakirjoja

Viesti Kirjoittaja Keikaus »

David M. Buss Murderer Next Door - Why the Human Mind Is Designed to Kill

Okei, vähän vitsailen. Mielenkiintoinen kirja kylläkin.

En vitsaile: Padmal de Silva ja Stanley Rachman: Obsession-Compulsion Disorder, the facts
Kikkelis kokkelis.
Vastaa Viestiin