Lääkärikammo

Painaako joku mieltä? Haluatko purkaa sydäntäsi? Jos ei apu löydy, niin ainakin kuuntelevia korvia.
VAIN ASIALLISET KOMMENTIT! Kuri on kova.
Vieras

Re: Lääkärikammo

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Patz kirjoitti: Niin no, tuska lienee käsitteellinen asia, siksi sanoinkin sen olleen ehkä tuskaisin näistä hanuriini kohdistuneista toimenpiteistä. Uskon kyllä että ns. perseraiskaus on huomattavasti tuskallisempaa. Mutta hei, jos sä nautit tähystyksistä, good for you! :mrgreen:

Peeäs. Tsori, mä en tienny et tää on skaba!
Ehkä mulle oltiin sitten vaan helliä...ja kyllähän sä beibe tiedät mistä mä tykkään...;) :p:

Kymysysmerkki oli sitä varten, että asetin myös oman kommenttini kyseenalaiseksi. Sitä kun en joka viikko ole tuollaisessa operaatiossa ravannut (luojan kiitos), niin vitustako minä tiedän sattuuko se yleensä.

Ai skaba? Hei...mutsis on!

Kele...mä lähen nyt kuuntelemaan reggaeta keskustaan. Jamaica JouPox...
Avatar
Think
Kitisijä
Viestit: 1000
Liittynyt: 14.08.2005 20:56

Re: Lääkärikammo

Viesti Kirjoittaja Think »

^
stana...ei näköjään mennyt kerrasta tajuntaan tuo kirjautuminen.. :doh:
Ovela kuin orgasmi
Keikaus
Kitisijä
Viestit: 4772
Liittynyt: 15.08.2005 13:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: Lääkärikammo

Viesti Kirjoittaja Keikaus »

Kyllä mulla voi vähän aikaa mennä, ennen kuin saan aikaiseksi varata ajan. Ei siksi, että kammoaisin lääkäreitä, ei ollenkaan, vaan ihan vain laiskuuttani. Lääkärillä käyntihän on mukavaa, saa valittaa vaivoistaan ja puhua itsestään. Mikäs sen mukavampaa.
Kikkelis kokkelis.
nojoojust

Re: Lääkärikammo

Viesti Kirjoittaja nojoojust »

Meillä ei hammaslääkäriä pelätä...

Kuva
Zeb

Re: Lääkärikammo

Viesti Kirjoittaja Zeb »

urpiainen kirjoitti:
Zebbeliini kirjoitti:Minulla operoitiin juuri polvesta eturistiside.
Kirjoitatko mustalla nikillä siksi, että olet oikeasti Kalle Palander?
En ole Kalle, valitan. Mutta laskettelemassa minäkin olin ja minut tuotiin myös moottorikelkalla alas rinteestä, ihan niin kuin Kallekin :P

Pian tapahtuneen jälkeen tuli postiluukusta Mehiläisen mainoslehtinen, ja siinä kerrotiin, miten tämä on tyyppivamma laskettelussa ja kuvattiin aika lailla tarkasti tapaturmamekanismi, jolla minäkin polveni teloin. Opin tapahtuneesta, että kolmekymppisenä ei kannata enää aloittaa uusia liikuntaharrastuksia.
Joka tapauksessa, virtuaalinen vertaistukiryhmä on valmiina.
:D Ai, kivaa ! Tämä on näköjään siinä määrin tavallinen vamma, että ihmisen eturistisiteessä täytyy olla jonkinlainen suunnitteluvirhe.

Kahdella ystäväpiiriini kuuluvalla henkilöllä on operoitu sama vamma ja juttelin lisäksi juuri tutun kirurgin kanssa, joka kertoi varsin lohdullisena tietona olleensa juuri pelaamassa jalkapalloa porukassa, jossa kentällä oli yhtä aikaa viisi eturistisideoperoitua polvea. Ehkä tällä polvella voi siis joskus vielä tehdä jotain ?

Tuo tunnottomuus, mahtaako olla tavallistakin ? Minulla toimenpide tehtiin ottamalla siirre patellajänteestä, eli vain puoliksi tähystyksellä, ja toimenpiteestä on nyt aikaa hieman vajaa pari viikkoa. Polven etupuolella on yksi pidempi 10 cm haava ja kolme pienempää. Pitkän haavan toiselta puolelta ihotunto tuntuu lähes hävinneen. Luulin aluksi, että johtuu turvotuksesta, muttei ainakaan vielä ole palautunut.
Minäkään en ole koskaan ollut yhtä säkenöivän hauska kuin ristisideleikkauksen lääkepöllyssä hauskuuttaessani Diakonissalaitoksen ihanaa hoitajatarta omasta mielestäni briljanteilla jutuillani.
Jep, vähän mietityttää itseänikin, mitä on tullut suusta päästettyä. Muistan että olin kauhean kiitollinen, puhelias ja hyvänolontunteen vallassa (kunnes puudutuksen vaikutus loppui). Heti operaation jälkeen osastolta soittelin puheluja ja lähettelin tekstiviestejä ystävilleni innolla. Jälkikäteen jouduin tarkistamaan puhelimen muistista mitä kaikkea olin mahtanut puuhailla.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Lääkärikammo

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Zeb kirjoitti: :D Ai, kivaa ! Tämä on näköjään siinä määrin tavallinen vamma, että ihmisen eturistisiteessä täytyy olla jonkinlainen suunnitteluvirhe.
Niin, tai sitten ihmisen eturistisidettä ei olekaan suunniteltu lasketteluun! Omani meni kuitenkin koripalloa pelatessa, joka on niin jumalainen peli, että se varmasti on ollut jumalan mielessä ihmistä luotaessa. Ehkä suunnitteluvirheteoria pitää siis sittenkin paikkansa. Ristisiteeni katkesi, kun onnistuin kaatumaan siten, että kaverini rojahti sivusta jalkani päälle taivuttaen polven tavallisuudesta poikkeavaan suuntaan. Samassa rysäyksessä meni sivuside, joten minulla on symmetrisesti kaksi pitkittäisviiltoa polvessa...
Zeb kirjoitti:Ehkä tällä polvella voi siis joskus vielä tehdä jotain ?
No parin viikon kohdalla voi tuntua toivottomalta, kun huippu-urheilijoillakin menee se 6 kk pelikuntoon pääsyssä, ja ainakin itselläni meni yli vuosi ennen kuin uskalsin pelata ilman sinänsä coolia terminator-härpäketukea polvessani. Nykyisin polvi on kyllä vähintään yhtä hyvä (ja liikeradoiltaan parempikin) kuin tuo leikkaamaton, eli polvi ei suinkaan ole menetetty.
Zeb kirjoitti:Tuo tunnottomuus, mahtaako olla tavallistakin ? Minulla toimenpide tehtiin ottamalla siirre patellajänteestä, eli vain puoliksi tähystyksellä, ja toimenpiteestä on nyt aikaa hieman vajaa pari viikkoa. Polven etupuolella on yksi pidempi 10 cm haava ja kolme pienempää. Pitkän haavan toiselta puolelta ihotunto tuntuu lähes hävinneen. Luulin aluksi, että johtuu turvotuksesta, muttei ainakaan vielä ole palautunut.
Tiedä tavallisuudesta, mutta itselläni siis polven ulkosyrjän puolella ei ihon tunto koskaan palautunut normaaliksi, ja operaatio kuulostaa ihan samalta. Eipä ihon tunnon sotkuista kyllä sinänsä mitään haittaakaan ole. Paitsi että sitä polvillaanoloa välttelen yhä, mutta tällainen rajoite sopii ylpeälle luonteelle muutenkin hyvin.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5039
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Lääkärikammo

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Leilah kirjoitti: Onko muilla vastaavaa? Kammoatteko muualla (esim. hierojalle, kampaajalle, pankkiin) menoa ja asioiden hoitamista em. paikoissa? Itse saan muut asiani kyllä hoidetuksi, mutta tuo lääkärijuttu on välillä vähän ongelmallinen.
Juu, saan kyllä lekurikäynnit hoidettua, mutta kammottaa silti. Ihan kauhuttaa tavallinen rutiinikäyntikin. Tosin kammoan kampaajiakin: en tykkää, kun vieras ihminen koskettaa. Se on osasyy siihen, miksen tykkää lääkärireissuistakaan. Ja miksen käy hierojalla - toisaalta ei ole tarvettakaan, kun ei ole vaivoja.

Jäsenkorjaajalla kävin viime kesänä ja sain avun taivutusvaivaani. Kammotti kamalasti etukäteen enkä tykännyt siitä "lääppimisestä", mutta kannatti käydä. Korjaajassa ei siis mitään vikaa ollut, vaan hän oli asiallinen ja osaava japanilainen herrasmies.
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
Vastaa Viestiin