Miten elää tämän asian kanssa?

Painaako joku mieltä? Haluatko purkaa sydäntäsi? Jos ei apu löydy, niin ainakin kuuntelevia korvia.
VAIN ASIALLISET KOMMENTIT! Kuri on kova.
Tukahtunut_

Miten elää tämän asian kanssa?

Viesti Kirjoittaja Tukahtunut_ »

On sellainen tilanne (olen nainen) että olen rakastunut kahteen mieheen yhtä aikaa. Olen sitoutunut siihen toiseen mieheen siis omaan mieheeni mutta tunteet on vaan niin tuskallisen voimakkaat siihen toiseenkin (jonka kanssa en ole seurustellut mutta joka ollut läheinen mulle jokaisella tavalla). En tiedä mitä tehdä. Paha olla kun en halua kahta miestä mutta silti jokainen vaihtoehto tuntuu satuttavalta...

Mitä ajatuksia herättää? Kokemuksia?
slam

Re: Miten elää tämän asian kanssa?

Viesti Kirjoittaja slam »

Mieti nyt hetken aikaa ennen kuin teet mitään ratkaisuja asian suhteen. Suosittelen pysymään suhteessa, jos teillä menee hyvin. Uusi mies ei ehkä välttämättä edes alkaisi kanssasi suhteeseen?

Hyvää suhdetta ei kannata rikkoa, vaikka joku toinen säväyttää hieman. Eihän sitä nyt naisensa luota lähtisi jokaisen takamuksen perään. Suhteessa ollaan, jos on yhdessä mukavaa. Jos ei ole, on ero tehtävä mahdollisemman nopeasti, sen parempi molemmille osapuolille.

Muuallakin on kauniita takamuksia, mutta kysymys on luottamuksesta ja yhteisestä sitoutumisesta. Rakkaus sellaisessa olisi tietysti a ja o. Alfa ja omega, mutta rakkaudettomuudessa yhtä tyhjän kanssa.

Ainahan hyviä takamuksia tulee ja menee, mutta se kiva tyttö pysyisi ainakin minulla kainalossa. Ainoa vaan jos se itse tahtoo olla, jos ei tahdo on syytä olla muulla :)
Avatar
Meik
Elämätön Kitisijä
Viestit: 491
Liittynyt: 29.11.2005 16:19

Re: Miten elää tämän asian kanssa?

Viesti Kirjoittaja Meik »

Sietäisi olla varovainen! Oletko koskaan kuullut, että totuus tulee lapsen suusta? Oliko se nyt laura 7v vai kuka, joka sanoi näin: kaksoset syntyvät silloin kun kaksi siitintä menee samaan aikaan piNppiin.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Miten elää tämän asian kanssa?

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Mieti mitä rakastaminen tarkoittaa. Kun rakastaa, niin onko pakko saada toista omaksi? Voiko siis rakastaa useampaa, vaikka elää yhden kanssa?
mölli
Kitinän uhri
Viestit: 663
Liittynyt: 04.09.2005 4:09

Re: Miten elää tämän asian kanssa?

Viesti Kirjoittaja mölli »

Pistä pullat uuniin sen salarakastajasi kanssa ja pistä vakiukkosi elättämää äpärän.
Kingi I
Elukka

Re: Miten elää tämän asian kanssa?

Viesti Kirjoittaja Elukka »

Stand by your man... :hevikaraoke:
Noi ihastumiset kolmansiin osapuoliin on suhteen koetinkiviä. Nyt kannattaa todella miettiä, kuinka arvokas nykyinen suhteesi sinulle on. Jos mahdollisuus uuteen suhteeseen ei tunnu riskin arvoiselta, niin kannattaa koettaa hivuttaa niitä tunteita vähitellen enemmän ystävyyden suuntaan. Jos taas huolellisen harkinnan jälkeen olet sitä mieltä, että mahdollisuus tsäänssiin sen toisen kanssa on tärkeämpi kuin nykyinen suhteesi, niin sitten kannattaa keskustella nyksäsi kanssa tilanteesta.
Tukahtunut_

Re: Miten elää tämän asian kanssa?

Viesti Kirjoittaja Tukahtunut_ »

slam kirjoitti:Mieti nyt hetken aikaa ennen kuin teet mitään ratkaisuja asian suhteen. Suosittelen pysymään suhteessa, jos teillä menee hyvin. Uusi mies ei ehkä välttämättä edes alkaisi kanssasi suhteeseen?

Hyvää suhdetta ei kannata rikkoa, vaikka joku toinen säväyttää hieman. Eihän sitä nyt naisensa luota lähtisi jokaisen takamuksen perään. Suhteessa ollaan, jos on yhdessä mukavaa. Jos ei ole, on ero tehtävä mahdollisemman nopeasti, sen parempi molemmille osapuolille.

Muuallakin on kauniita takamuksia, mutta kysymys on luottamuksesta ja yhteisestä sitoutumisesta. Rakkaus sellaisessa olisi tietysti a ja o. Alfa ja omega, mutta rakkaudettomuudessa yhtä tyhjän kanssa.

Ainahan hyviä takamuksia tulee ja menee, mutta se kiva tyttö pysyisi ainakin minulla kainalossa. Ainoa vaan jos se itse tahtoo olla, jos ei tahdo on syytä olla muulla :)
Asiaa puhut. Mutta tämä ei-seurustelu rakkaus ei ole mikään ihastuminen. Raskastan ja olen rakastanut häntä jo pitkään. Hän myös minua.
Tukahtunut_

Re: Miten elää tämän asian kanssa?

Viesti Kirjoittaja Tukahtunut_ »

Elukka kirjoitti:Stand by your man... :hevikaraoke:
Noi ihastumiset kolmansiin osapuoliin on suhteen koetinkiviä. Nyt kannattaa todella miettiä, kuinka arvokas nykyinen suhteesi sinulle on. Jos mahdollisuus uuteen suhteeseen ei tunnu riskin arvoiselta, niin kannattaa koettaa hivuttaa niitä tunteita vähitellen enemmän ystävyyden suuntaan. Jos taas huolellisen harkinnan jälkeen olet sitä mieltä, että mahdollisuus tsäänssiin sen toisen kanssa on tärkeämpi kuin nykyinen suhteesi, niin sitten kannattaa keskustella nyksäsi kanssa tilanteesta.
Juuri se on pahinta tässä, että taidan tuntea yhtä voimakkaasti kumpaakin kohtaan. Tulevaisuus sen toisen kanssa jonka kanssa en suhteessa nyt ole on mahdollinen mutta en tiedä. Miten elää kun jompi kumpi on menetettävä? Tekeekö aina väärin? :(
slam

Re: Miten elää tämän asian kanssa?

Viesti Kirjoittaja slam »

Tukahtunut_ kirjoitti: Asiaa puhut. Mutta tämä ei-seurustelu rakkaus ei ole mikään ihastuminen. Raskastan ja olen rakastanut häntä jo pitkään. Hän myös minua.
Jaaha. Life is big mystery, mutta uskoisin ihmisen olevan onnellisempi, mitä vähemmän hän kelaa asioita päässään ja mitä suorempaa ajattelu on. Tuhannet olisivat vetäneet itsensä hirteen, jos tietäisivät edes osuuden siitä mitä koen tai ymmärrän ;) tai ainakin käteen. (just herjaa ;)

Muutama puolittainen rakkaus yhtäaikaa. On parempi lopettaa mahdollisesti molemmat suhteet ja alkaa sinkuksi, jos et vain osaa päättää kumpaa rakastat enemmän. Nerolle ei voida sanoa periaattessa mitään ajatuksellista ilmoitusta, koska hänellä on iso osa ajatusmaailmasta sormiensa päissä. Siirreltävänä kohdilleen ja kurjuus kuivettuu kauneuteen.

Pakene hetkeksi molempien luota ja mieti hetki missä mennään... Ja mieti kumman kanssa luot enemmän illuusiota ja myös kumman silmissä loistaa tuli ja kumman silmissä vain häpeä...

No, joo ennen kaikkea lopeta molemmat suhteet ja etsi muualta, jos tilanne kärjistyy liian tuskalliseksi...

(ok, lievä humala menossa)
Tukahtunut_

Re: Miten elää tämän asian kanssa?

Viesti Kirjoittaja Tukahtunut_ »

Suvinen kirjoitti:Jos suhteesi mieheesi on hyvä ja terve, koita vain hammasta purren unohtaa se toinen.
Jos et ole onnellinen tai jos suhde on millään lailla epäterveellä pohjalla, lähde pois siitä suhteesta.

Älä ala pettämisrumbaan. Siinä sattuu kaikkiin.
Tuntuu että asioilla taitaa sittenkin olla taipumus järjestyä luonnollisesti ilman omaa pakottamista ja stressiä. Suhteeni on epäterve. Välillä tuntuu jopa että kaikki tunteet sitä seukkiskumppania kohtaan on kuollu kokonaan. Jatko tuntuu täläl hetkellä tosi epävarmalta ja ehkä se on vaan ihan hyvä asia. Haluaisin silti yrittää. Ja samaan aikaan kaipaan toisen miehen syliin. Ehkä tämä asia on sittenkin selvempi kuin luulen. En vain taida uskaltaa tunnustaa itelleni mitä haluan. Tiedänkö ees sitä? Pettää en kyllä ala.
HellBell

Re: Miten elää tämän asian kanssa?

Viesti Kirjoittaja HellBell »

Tukahtunut_ kirjoitti:..Suhteeni on epäterve. Välillä tuntuu jopa että kaikki tunteet sitä seukkiskumppania kohtaan on kuollu kokonaan. Jatko tuntuu täläl hetkellä tosi epävarmalta ja ehkä se on vaan ihan hyvä asia. Haluaisin silti yrittää. Ja samaan aikaan kaipaan toisen miehen syliin. Ehkä tämä asia on sittenkin selvempi kuin luulen. En vain taida uskaltaa tunnustaa itelleni mitä haluan. Tiedänkö ees sitä? Pettää en kyllä ala.
Senkun tunnustat vaan. Aivan turhaa kykkiä epärehdissä tilanteessa kauempaa. Välillä minua henk.koht. jurppii erittäin pahasti tällaiset "Voi kun en osaa nyt päättää vaikka kuitenkin tiedän mitä haluan, mutta kun nynnynä on helpompaa"-tapaukset.
Nainen, ryhdistäydy. Pöytä puhtaaksi ja lopetat sen minkä tiedätkin joutuvasi lopettamaan ennen pitkää ja aloitat sen, mikä tuntuu oikealta. Ainoa oikea ratkaisu teidän kaikkien kannalta. Puhdas ratkaisu, kuin Fairyllä pistäs pöydän keväiseksi.
Tsemppiä.
Vieras

Re: Miten elää tämän asian kanssa?

Viesti Kirjoittaja Vieras »

HellBell kirjoitti: Nainen, ryhdistäydy. Pöytä puhtaaksi ja lopetat sen minkä tiedätkin joutuvasi lopettamaan ennen pitkää ja aloitat sen, mikä tuntuu oikealta. Ainoa oikea ratkaisu teidän kaikkien kannalta. Puhdas ratkaisu, kuin Fairyllä pistäs pöydän keväiseksi.
Tsemppiä.
Mä olen niin tunnevammainen, että ydenkin rakastaminen ottaa koville, mutta tämän Helykän ajatuksen kun pystyisi itse kukin sisäistämään ja vielä sen mukaan elämään, niin olisi maailma monelle parempi paikka.
Exsat

Re: Miten elää tämän asian kanssa?

Viesti Kirjoittaja Exsat »

Mä oon exsat ja mulla on lukihäiriö kans. Siis edelliseen ^
HellBell

Re: Miten elää tämän asian kanssa?

Viesti Kirjoittaja HellBell »

Exsat kirjoitti:Mä oon exsat ja mulla on lukihäiriö kans. Siis edelliseen ^
Mulla on kans usein lukihäröä. Samikset. <3
slam

Re: Miten elää tämän asian kanssa?

Viesti Kirjoittaja slam »

HellBell kirjoitti:
Exsat kirjoitti:Mä oon exsat ja mulla on lukihäiriö kans. Siis edelliseen ^
Mulla on kans usein lukihäröä. Samikset. <3
sametit.. en tielä... sohlaan joskus ehkä muuten, vaan?
Vieras

Re: Miten elää tämän asian kanssa?

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Tukahtunut_ kirjoitti:
Tuntuu että asioilla taitaa sittenkin olla taipumus järjestyä luonnollisesti ilman omaa pakottamista ja stressiä. Suhteeni on epäterve. Välillä tuntuu jopa että kaikki tunteet sitä seukkiskumppania kohtaan on kuollu kokonaan. Jatko tuntuu täläl hetkellä tosi epävarmalta ja ehkä se on vaan ihan hyvä asia. Haluaisin silti yrittää. Ja samaan aikaan kaipaan toisen miehen syliin. Ehkä tämä asia on sittenkin selvempi kuin luulen. En vain taida uskaltaa tunnustaa itelleni mitä haluan. Tiedänkö ees sitä? Pettää en kyllä ala.
Ainako kaiken pitäisi järjestyä noin vain itsestään ilman omaa vaivannäköä? Ei hemmetti, kyllä pääset tulevassa elämässäkin helpommalla kun alat tehdä itse aktiivisesti päätöksiä sen sijaan että kellut ajopuuna.

Jos päätät jäädä nykyiseen suhteeseesi, keskustele kumppanisi kanssa niistä asioista jotka sinua vaivaavat (=nämä asiat ovat oletusarvoisesti niitä joita haet rakastumalla toiseen.) Jos päätöksesi on pysyä nykyisen vierellä, kannattaa myös katkaista välit siihen toiseen vaikka kuinka kirpaisisi. Mistään "ollaan-vaan-kavereita"-jutusta kun tuossa vaiheessa tuskin tulee mitään.

Jos taas nykyinen suhteesi todellakin on "epäterve" eikä korjattavissa, on parempi lähteä vaikka lopulta jäisitkin ihan yksin. (Hui!)

-Lilo
Vieras

Re: Miten elää tämän asian kanssa?

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Tukahtunut_ kirjoitti:On sellainen tilanne (olen nainen) että olen rakastunut kahteen mieheen yhtä aikaa. Olen sitoutunut siihen toiseen mieheen siis omaan mieheeni mutta tunteet on vaan niin tuskallisen voimakkaat siihen toiseenkin (jonka kanssa en ole seurustellut mutta joka ollut läheinen mulle jokaisella tavalla). En tiedä mitä tehdä. Paha olla kun en halua kahta miestä mutta silti jokainen vaihtoehto tuntuu satuttavalta...

Mitä ajatuksia herättää? Kokemuksia?
Hankala paikka. Kannattaisi kuitenkin olla rehellinen. Tuskin enää pääset pois tuosta satuttamatta itseäsi tai näitä miehiä, mutta pidemmän päälle tilanne vain pahenee. Siis nyt ryhdistäytyminen ja teet päätöksiä, kipeitäkin. Älä piinaa kauempaa itseäsi tai näitä miehiä.
millivanilli

Re: Miten elää tämän asian kanssa?

Viesti Kirjoittaja millivanilli »

Anonymous kirjoitti:
Tukahtunut_ kirjoitti:
Suhteeni on epäterve. Välillä tuntuu jopa että kaikki tunteet sitä seukkiskumppania kohtaan on kuollu kokonaan. Jatko tuntuu täläl hetkellä tosi epävarmalta ja ehkä se on vaan ihan hyvä asia. Haluaisin silti yrittää. Ja samaan aikaan kaipaan toisen miehen syliin. Ehkä tämä asia on sittenkin selvempi kuin luulen. En vain taida uskaltaa tunnustaa itelleni mitä haluan. Tiedänkö ees sitä? Pettää en kyllä ala.
Jos päätät jäädä nykyiseen suhteeseesi, keskustele kumppanisi kanssa niistä asioista jotka sinua vaivaavat (=nämä asiat ovat oletusarvoisesti niitä joita haet rakastumalla toiseen.) Jos päätöksesi on pysyä nykyisen vierellä, kannattaa myös katkaista välit siihen toiseen vaikka kuinka kirpaisisi. Mistään "ollaan-vaan-kavereita"-jutusta kun tuossa vaiheessa tuskin tulee mitään.
Olen samaa mieltä Lilon kanssa siitä, että sinua vaivaavista asioista on keskusteltava.

Oletko varma, että tunteet eivät vain "tunnu" kuolleilta.. Tavallaan haet jotain syytä lopettaa suhde. Tuntuuko sinusta, että haastat riitaa ihan yksinkertaisista asioista? Kaikki mitä toinen tekee ärsyttää sinua? Yritätkö saada kumppanisi hermostumaan sinuun, jotta sinun ei tarvitisi tehdä sitä isoa päätöstä?

Kyllä kannattaisi ottaa iso välimatka tähän toiseen henkilöön, ja katsoa sitten, että alkaako suhde tuntua terveemmältä. Toisaalta jos suhde tuntuu edelleen hankalalta, tiedät päättäväsi suhteen joka ei aidosti toimi.
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 6023
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Miten elää tämän asian kanssa?

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

Kerro miehellesi asiasta. Näin hän potkaisee sinut pellolle ja pääset muhinoimaan "rakastamasi" miehen kanssa. Valitettavasti vain suhteesta ei tule pitkäaikaista koska se perustuu puhtaasti jännitykseen ja himoon, ei mihinkään kestävään. Lisäksi mies joka "rakastaa" varattua kuuluu joukkoon jännityksen etsijät, eikä hän jaksa kovin kauan tuttua ja turvallista. Sitten olet ihan yksin kovassa maailmassa, mutta se on sinulle paskalle aivan oikein. C'est la vie.

Tosin voihan olla, että nykyinen miehesi on kuin Anne Pohtamon ukko, joka otti takaisin Jacquesin jämät, mutta heitä on (onneksi) harvassa. Onneksi siksi, että jos tuollainen ominaisuus (epäluotettavuus, pettämishalukkuus) ei ole ihmiskunnan kehitykselle erityisen suotuisaa.
Paras päivä ikinä.
Vastaa Viestiin