Raskaana - tahtomattaan - mitä nyt?

Painaako joku mieltä? Haluatko purkaa sydäntäsi? Jos ei apu löydy, niin ainakin kuuntelevia korvia.
VAIN ASIALLISET KOMMENTIT! Kuri on kova.
mustanikki

Raskaana - tahtomattaan - mitä nyt?

Viesti Kirjoittaja mustanikki »

no, siinähän se tulikin, otsikossa, eli olen tullut vahingossa/tahtomattani raskaaksi. positiivinen raskaustesti nököttää pöydänkulmalla, tulos oli shokki, mutta samalla kuitenkin helpotus - nyt tiedän mikä kropassani on ollut 'vialla' viime päivät.

Tiedän etten ole ensimmäinen enkä viimeinen tässä tilanteessani, mutta tunteeni on silti maailman yksinäisin. Olen hukassa ajatuksissani enkä voi käsittää tapahtunutta, ja omaa huolimattomuuttani että näin on päässyt ylipäätänsä käymään. Poikaystävä on onneksi tukenani 100% ja samaa mieltä jatkosta kuin minäkin: tämä raskaus ei tule kestämään loppuun asti.

Kovin monelle ei tästä asiasta voi kertoa, ihmiset tuomitsevat niin kovin herkästi - siksi tämä tunnustus täällä, anonyymisti -
pakko vain kertoa JOLLEKULLE.
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8599
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Raskaana - tahtomattaan - mitä nyt?

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Kultaseni, mieti tarkkaan ja on päätöksesi lopulta kumpi tahansa, se on oikea päätös. Helppoa ei tule varmaankaan olemaan, mutta onneksi sinulla on poikaystäväsi tukena ja toivottavasti myös muita joille voit uskoutua ja puhua asiasta. Voimia.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Avatar
BrianW
Kitisijä
Viestit: 1279
Liittynyt: 14.08.2005 18:50
Paikkakunta: Suomen Ritchmond
Viesti:

Re: Raskaana - tahtomattaan - mitä nyt?

Viesti Kirjoittaja BrianW »

Hyvä toistaiseksi tuntematon ystävä, voi nyt tuntua yllättävältä ja pahaltakin.
Kuitenkin, olet tekemisissä asian kanssa, joka on hienointa mitä ihminen voi kokea. Voimia ja onnea sinulle.
When the going gets weird, the weird turn pro.

Dr. Hunter S. Thompson
ElanorRaven

Re: Raskaana - tahtomattaan - mitä nyt?

Viesti Kirjoittaja ElanorRaven »

Minusta hyvä asia tapahtuneessa on nyt se, että molemmat teistä tietää, mitä tahtoo, ja varsinkin se, että molemmat ovat tästä samaa mieltä. Jälkiviisaudella on turha enää itseään rasittaa, aina kun tällaiselle ei olisi ollut edes mitään tehtävissä.

Sen ymmärrän hyvin, ettet halua kovinkaan monelle puhua aiheesta IRL - kuten sanoit, ihmiset tuomitsevat niin kovin herkästi ja mielellään. Nyt kun olet kerran päätöksesi tehnyt, niin kenenkään ei tarvitse edes koskaan tietää. En kuitenkaan tarkoita sitä, että tämäkään päätös ja siitä vaikeneminen olisi mitenkään helppoa.

En halua antaa sitä neuvoa, että älä mieti menneitä vaan katso eteenpäin, vaan pikemminkin niin päin, että katso toki eteenpäin, mutta on myös tärkeää selvittää tapahtunut niin itsesi kuin poikaystäväsikin kanssa, ettei sitten jää mitään mörköjä tulevaisuutta silmällä pitäen. Paljon voimia ja tsemppiä teille :h:
Pehmis

Re: Raskaana - tahtomattaan - mitä nyt?

Viesti Kirjoittaja Pehmis »

Yllättyisit jos tietäisit miten monelta löytyy vahinkoraskaus ja abortti historiastaan. En voi mitään tilastoa sanoa, mutta varmasti usemmalta kuin tiedätkään. Kokemus ei varmasti ole helppo ja itkuja jonkin verran edessä, mutta et sinä mitään pahaa ole tekemässä.
ElanorRaven

Re: Raskaana - tahtomattaan - mitä nyt?

Viesti Kirjoittaja ElanorRaven »

Pehmis kirjoitti:Yllättyisit jos tietäisit miten monelta löytyy vahinkoraskaus ja abortti historiastaan. En voi mitään tilastoa sanoa, mutta varmasti usemmalta kuin tiedätkään. Kokemus ei varmasti ole helppo ja itkuja jonkin verran edessä, mutta et sinä mitään pahaa ole tekemässä.
Tuota täytyy vielä kompata. Omasta tuttavapiiristäkin löytyy muutamakin tällainen tapaus, ja totta kai se on aina ollut raskas ja vaikea päätös, mutta kuitenkin oikea. Ja kuten Lolita sanoi, kumpikin vaihtoehto on oikea, sinulla on täysi valinnanvapaus.
Avatar
Mylwin
Kitisijä
Viestit: 4593
Liittynyt: 16.08.2005 15:25
Paikkakunta: Kouvostoliitto

Re: Raskaana - tahtomattaan - mitä nyt?

Viesti Kirjoittaja Mylwin »

Vaola kirjoitti:Olen myös kuullut, että nykyään voi saada keskeytyksen myös muillakin tavoin, riippuen siitä kuinka aikaisessa vaiheessa se tehdään.
Viikkoja en muista, mutta se onnistuu ilmeisesti myös pillerilläkin, joka käynnistää synnytyksen.
Kävin katsomassa Mylwinin kuvaa, ja näyttää kyllä just siltä ettei sillä ole yhtään ystävää.
- Ann 2005
slam

Re: Raskaana - tahtomattaan - mitä nyt?

Viesti Kirjoittaja slam »

Hieman surumielisiä fiiliksiä herättelee, kun pitää katkaista lapsen elämä. Noh, eipä täällä maailmassa pulaakaan ihmisistä kait ole.

Nussiminen aiheuttaa lisääntymistä ja syöminen kylläiseksi tulemista... eniwei... Kannattaa toki myös miettiä, että ei niitä lapsia nyt ihan liukuhihnalta tule myöhemmässäkään vaiheessa, että silloin on turha katua, kun haluaa lapsen.

Yksihuoltajia on paljon, eikä se lapsi naista pahenna. Pitää ehkä paremminkin baariäidin kaidalla tiellä. Elämä ottaa ja antaa.

Viehän lapsi tietysti paljon aikaa vanhemmilta pois, ja muuta sellaista. Mieti ny ja keskustele ihmisten kanssa couple of days.

(tai tuo minulle se, kun ei naiset mun kaa lasta tee.) [noh, typerä läppä. kun tyhmä olen itsekkin, mut eniwei jaksele]
Geetzu

Re: Raskaana - tahtomattaan - mitä nyt?

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

Kyllä niitä mörköjä jää, halusit tai et. Voimia.
Ja koska ollaan netissä voin aivan hyvin sanoa, että miettikääpä vielä pari viikkoa. Hitunen aikaa ja pahin ensijärkytys ehkä katoaa, asioita saattaa miettiä kaikilta suunnilta, paljon kattavammin. Olisinpa itse tajunnut aikanaan.
Noriyumi

Re: Raskaana - tahtomattaan - mitä nyt?

Viesti Kirjoittaja Noriyumi »

Olet näköjään tehnyt päätöksesi tulevan suhteen, joten onnea ja voimia siihen. Onneksi poikaystäväsi on tukenasi.
Avatar
Gattaca
Kitisijä
Viestit: 4424
Liittynyt: 16.08.2005 16:12

Re: Raskaana - tahtomattaan - mitä nyt?

Viesti Kirjoittaja Gattaca »

Abortti on MURHA!!

Eikäs.. ja vaikka olisikin, olen Pro Choice.
Elämäntilanne ratkaisee.
Kannattanee silti miettiä kunnolla se viiikko pari jos aikaa on.
Surkealta tuntunee valitsi miten vaan, mutta se kuuluu asiaan.
Yli nelikybänen landeäijä mutaisissa saappaissa ja flanellipaidassa kuolaa ja tumputtaa teinitytöille salaa mustassa jeepissään.
-Quarter
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8599
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Raskaana - tahtomattaan - mitä nyt?

Viesti Kirjoittaja Lolita »

slam kirjoitti:kun tyhmä olen itsekkin
Pakko vähän offtopicoida (hienoa sana, keksin äsken), kun tätä ei varmaan sanota slamille tarpeeksi usein. Et sinä ole tyhmä, tuo viestisi oli minun mielestäni fiksu ja asiallinen. Aika paljon kuin minun ajatuksistani.

Edit: Huomaatteko, mulla on tänään taas "spread the luv" -päivä. Myötätuntoa ja kauniita sanoja kaikille. :h:
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Leila

Re: Raskaana - tahtomattaan - mitä nyt?

Viesti Kirjoittaja Leila »

Pehmis kirjoitti:Yllättyisit jos tietäisit miten monelta löytyy vahinkoraskaus ja abortti historiastaan. En voi mitään tilastoa sanoa, mutta varmasti usemmalta kuin tiedätkään. Kokemus ei varmasti ole helppo ja itkuja jonkin verran edessä, mutta et sinä mitään pahaa ole tekemässä.
Yllättyisimme myös, jos tietäisimme, että kuinka moni meistä on saanut alkunsa vahingossa.

Olin itse samassa tilanteessa seitsemän vuotta sitten, nuorena ja typeränä. Muistan hyvin itsekin tuon ensimmäisten päivien lamauttavan kauhun, mutta kunhan aikaa kuluu, niin asia asettuu oikeisiin mittasuhteisiin. Toivotan sinulle voimia.
Hellu
Kitinän uhri
Viestit: 594
Liittynyt: 24.08.2005 16:25

Re: Raskaana - tahtomattaan - mitä nyt?

Viesti Kirjoittaja Hellu »

Mylwin kirjoitti:
Vaola kirjoitti:Olen myös kuullut, että nykyään voi saada keskeytyksen myös muillakin tavoin, riippuen siitä kuinka aikaisessa vaiheessa se tehdään.
Viikkoja en muista, mutta se onnistuu ilmeisesti myös pillerilläkin, joka käynnistää synnytyksen.
Pakko sanoa, tämä lääkkeellinen keskeytys oli kaikkea muuta kuin inhimillisempi vaihtoehto, niinkuin lääkäri väitti.
Tuskat oli ihan hirveät vielä pitkään keskeytyksen jälkeen, olin viikon sairaslomalla.
Kaikki on tietysti yksilöllistä mutta en suosittele.
Geetzu

Re: Raskaana - tahtomattaan - mitä nyt?

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

Hellu kirjoitti:-- Kaikki on tietysti yksilöllistä mutta en suosittele.
Ja vuoto saattaa jatkua niin kuin oikean synnytyksen jälkeenkin, useamman viikon... Ns. supistuksista tai niiden voimakkuuksista pillerikeskeytyksessä en tiedä. Tulehdusriski lääkkeellä on muistaakseni vähäisempi. Pilleri siis mahdollinen vain viikolle 9 asti (yleensä kai testit näyttävän raskauden noin viikolla 5?). Mutta eiköhän ketjun aloittaja ole jo asiassa edennyt... Jaksuja.
Avatar
KuumaKissa
Kitinäaddikti
Viestit: 61
Liittynyt: 12.05.2006 21:39

Re: Raskaana - tahtomattaan - mitä nyt?

Viesti Kirjoittaja KuumaKissa »

Otappa nyt lusikka kauniiseen kätöseesi siitä sopasta jonka olet keittänyt, ja mieti. Turha murehtia kuin paska on jo housussa (pulla uunissa) mutta se mitä ikinä päätätkään tehdä; joudut elämään sen asian kanssa lopun ikääsi.
Joten sanoisin, että eipähän kannata asian kanssa hötkyillä (sen mitä aika antaa myöden).
Päätös on toki loppupelissä sinun ja olet onnekas kun et ole yksin asian kanssa.
Listaa asioiden plussat ja miinukset. Jos päättäisitkin pitää lapsen, niin olisiko se maailmanloppu? Entä minkälaiset fiilikset sinulla mahtaa olla keskeytyksen jälkeen?
Asia ei ole helppo ja toivon sinulle paljon tsemppiä ja voimia. Asioilla on tottavieköön tapana järjestyä.
Ilman kovaa ei oo elämää!
eps

Re: Raskaana - tahtomattaan - mitä nyt?

Viesti Kirjoittaja eps »

Eikö sellainen ole kanssa mahdollista, että antaa vastasyntyneen vauvansa adoptoitavaksi? Tuli vaan mieleeni, vaikka en minä kyllä näistä jutuista paljon ymmärrä...

e.
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8599
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Raskaana - tahtomattaan - mitä nyt?

Viesti Kirjoittaja Lolita »

eps kirjoitti:Eikö sellainen ole kanssa mahdollista, että antaa vastasyntyneen vauvansa adoptoitavaksi? Tuli vaan mieleeni, vaikka en minä kyllä näistä jutuista paljon ymmärrä...

e.
Onhan se. Kaikista vaihtoehdoista varmasti vaikein ja vähiten yksityinen päätös. Koko raskauden ajan saat olla selittelemässä perheelle, ystäville ja vieraille ihmisille, ja selittely jatkuu synnytyksen jälkeen. Lisäksi vielä henkinen puoli, oma lapsi kasvaa masussa, tunnet sen liikkeet, synnytät tuskalla ja vaivalla ja annat sitten pois. Kaikesta huolimatta tämä olisi mahdollisesti minun valintani.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Noriyumi

Re: Raskaana - tahtomattaan - mitä nyt?

Viesti Kirjoittaja Noriyumi »

Lolita kirjoitti:
eps kirjoitti:Eikö sellainen ole kanssa mahdollista, että antaa vastasyntyneen vauvansa adoptoitavaksi? Tuli vaan mieleeni, vaikka en minä kyllä näistä jutuista paljon ymmärrä...

e.
Onhan se. Kaikista vaihtoehdoista varmasti vaikein ja vähiten yksityinen päätös. Koko raskauden ajan saat olla selittelemässä perheelle, ystäville ja vieraille ihmisille, ja selittely jatkuu synnytyksen jälkeen. Lisäksi vielä henkinen puoli, oma lapsi kasvaa masussa, tunnet sen liikkeet, synnytät tuskalla ja vaivalla ja annat sitten pois. Kaikesta huolimatta tämä olisi mahdollisesti minun valintani.
Mieletön trauma... Kasvattaa vauvaa 9 kk sisällään ja sitten henkensä kaupalla kenties toista vuorokautta puristaa sitä ulos kivun ja tuskan kera, ja sit antaa vauva pois. Ei ole helppoja asioita... Adoptio ja abortti eivät varmaan ole useimmille naisille läpihuutojuttuja. Luulen että moni saa siitä aikamoiset henkiset arvet. Vaikeita juttuja noi ovat, mutta valinnan mahdollisuus pitää mielestäni olla olemassa...
mustanikki

Re: Raskaana - tahtomattaan - mitä nyt?

Viesti Kirjoittaja mustanikki »

kiitos kaikille kannustavista kommenteista !

Lääkäritäti vahvisti siis viime viikolla raskauden, ihan alussa ollaan mutta raskaana siis kuitenkin. Kroppa tuntuu omituiselta, en ole 'kotona itsessäni'. Rintoja särkee niin ettei liivejä saa päälle ilman itkua, ja alavatsa kramppailee toista viikkoa.

On ollut aikaa miettiä ja pohtia, eikä mieli ole muuttunut alkuperäisestä, vaan itseasiassa vahvistunut päivä päivältä. olen päätynyt operatiiviseen keskeytykseen tuon hormonaalisen sijaan, plussia ja miinuksia listatessani ja lukiessani. Ainoa mikä tässä keskeytyksessä pelottaa on kipu. Olkoot se sitten se 'oppiraha' tästä kokemuksesta? Henkisesti haluan vain tämän kaiken ohi mahdollisimman nopeasti, raskaus/synnytys tai adoptio ei tule kysymykseen.

En ole valmis tähän raskauteen: tunteet ja ajatukset ovat olleet alusta asti negatiivisia - enkä edes tiedä haluanko lapsia IKINÄ. En ole vielä valmis luopumaan elämästäni sellaisena kuin se on; kuulostakoot miten egoistiselta tahansa. Nousujohteinen ura ja parin vuoden sisään aukeavat näkymät eivät salli lapsia tähän elämäntilanteeseen. Kun puoliso on itsekin samanlaisessa tilanteessa, on luovuttava liian paljosta: siksi tämä itsekäs päätös.

jos kaikki menee kuten suunniteltu ja saan aikatauluni järjestykseen, olisi operaatio edessä ensi viikolla.
Melnais
Kitisijä
Viestit: 2201
Liittynyt: 15.08.2005 0:23
Paikkakunta: Turku

Re: Raskaana - tahtomattaan - mitä nyt?

Viesti Kirjoittaja Melnais »

Tuli vain mieleen, saakohan abortin yhteydessä mahdollisesti kierukan asennettua samalla. Kannattaa varmaan kysyä, jos sillä säästäisi itsensä myöhemmin samalta tilanteelta.
Elämä kantaa, jos sen antaa
Noriyumi

Re: Raskaana - tahtomattaan - mitä nyt?

Viesti Kirjoittaja Noriyumi »

Melnais kirjoitti:Tuli vain mieleen, saakohan abortin yhteydessä mahdollisesti kierukan asennettua samalla. Kannattaa varmaan kysyä, jos sillä säästäisi itsensä myöhemmin samalta tilanteelta.
Kaveri kertoi tilanteesta jossa nainen tuli raskaaksi kierukasta huolimatta. Vauva piteli nyrkissään kierukkaa :lol: :lol:

No, aika pieni mahis tohon tietty on, mutta...
Geetzu

Re: Raskaana - tahtomattaan - mitä nyt?

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

Noriyumi kirjoitti:
Melnais kirjoitti:Tuli vain mieleen, saakohan abortin yhteydessä mahdollisesti kierukan asennettua samalla. Kannattaa varmaan kysyä, jos sillä säästäisi itsensä myöhemmin samalta tilanteelta.
Kaveri kertoi tilanteesta jossa nainen tuli raskaaksi kierukasta huolimatta. Vauva piteli nyrkissään kierukkaa :lol: :lol:

No, aika pieni mahis tohon tietty on, mutta...
Minäkin kierukkalapsi...
Mutta siis jälkitarkastuksen yhteydessä varmasti voisi saada, itse keskeytyksen yhteydessä lääkkeet ja joku tuki ainoa mitä tarvitsee. Pillu kai enempää sörkkimistä kestäisikään. Vaikka nukutuksessa operation tehdään niin tuskin siis sinne voi asettaa tulehdusriskien tms. vuoksi samalla mitään.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Raskaana - tahtomattaan - mitä nyt?

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Geetzu kirjoitti:
Noriyumi kirjoitti:
Melnais kirjoitti:Tuli vain mieleen, saakohan abortin yhteydessä mahdollisesti kierukan asennettua samalla. Kannattaa varmaan kysyä, jos sillä säästäisi itsensä myöhemmin samalta tilanteelta.
Kaveri kertoi tilanteesta jossa nainen tuli raskaaksi kierukasta huolimatta. Vauva piteli nyrkissään kierukkaa :lol: :lol:

No, aika pieni mahis tohon tietty on, mutta...
Minäkin kierukkalapsi...
Mutta siis jälkitarkastuksen yhteydessä varmasti voisi saada, itse keskeytyksen yhteydessä lääkkeet ja joku tuki ainoa mitä tarvitsee. Pillu kai enempää sörkkimistä kestäisikään. Vaikka nukutuksessa operation tehdään niin tuskin siis sinne voi asettaa tulehdusriskien tms. vuoksi samalla mitään.
Riippuu samalla myös lääkäristä. Jotkut eivät missään nimessä suostu antamaan kierrukkaa naisilla, jotka eivät ole synnyttäneet.
Mutta joo, ihan puhtaussyistä en usko että kierrukkaa laitettaisiin leikkauksen yhteydessä.
The great club outshines the individual, always and forever.
PerttiMakimaa

Re: Raskaana - tahtomattaan - mitä nyt?

Viesti Kirjoittaja PerttiMakimaa »

Että voikin laulusta tulla surullinen mieli... :(

----------------------------------------------------
Flipsyde: Happy Birthday...so make a wish

Verse 1:
Please accept my apologies, wonder what would have been
Would you've been a little angel or an angel of sin?
Tom-boy running around, hanging with all the guys.
Or a little tough boy with beautiful brown eyes?
I payed for the murder before they determined the sex
Choosing our life over your life meant your death
And you never got a chance to even open your eyes
Sometimes I wonder as a fetus if you faught for your life?
Would you have been a little genius in love with math?
Would you have played in your schoolclothes and made me mad?
Would you have been a little rapper like your papa da Piper?
Would you have made me quit smokin' by finding one of my lighters?
I wonder about your skintone and shape of your nose?
And the way you would have laughed and talked fast or slow?
Think about it every year, so I picked up a pen
Happy birthday, love you whoever you woulda been
Happy birthday...


Chorus:
All I thought was a dream (make a wish)
Was as real as it seemed (happy birthday)
All I thought was a dream (make a wish)
Was as real as it seemed

I made a mistake!


Verse 2:
I've got a millon excuses to why you died
Bet the people got their own reasons for homicide
Who's to say it woulda worked, and who's to say it wouldn't have?
I was young and strugglin' but old enough to be your dad
The fear of being a father has never disappeared
Pondering frequently while I'm zippin' on my beer
My vision of a family was artificial and fake
So when it came time to create I made a mistake
Now you've got a little brother maybe he's really you?
Maybe you really forgave us knowin' we was confused?
Maybe everytime that he smiles it's you proudly knowin' that your father's doin' the right thing now?
I never tell a woman what to do with her body
But if she don't love children then we can't party
Think about it every year, so I picked up a pen
Happy birthday, love you whoever you woulda been
Happy birthday...


Chorus:
All I thought was a dream (make a wish)
Was as real as it seemed (happy birthday)
All I thought was a dream (yeah, make a wish)
Was as real as it seemed

I made a mistake!


And from the heavens to the womb to the heavens again
From the endin' to the endin', never got to begin
Maybe one day we could meet face to face?
In a place without time and space
Happy birthday...

From the heavens to the womb to the heavens again
From the endin' to the endin', never got to begin
Maybe one day we could meet face to face?
In a place without time and space
Happy birthday...


Chorus:
All I thought was a dream (make a wish)
Was as real as it seemed (happy birthday)
All I thought was a dream (make a wish)
Was as real as it seemed

I made a mistake...!
-------------------------------------
Vastaa Viestiin