Raskaana - tahtomattaan - mitä nyt?

Painaako joku mieltä? Haluatko purkaa sydäntäsi? Jos ei apu löydy, niin ainakin kuuntelevia korvia.
VAIN ASIALLISET KOMMENTIT! Kuri on kova.
PerttiMakimaa

Re: Raskaana - tahtomattaan - mitä nyt?

Viesti Kirjoittaja PerttiMakimaa »

Pehmis kirjoitti:Eli paskahousuilet palstalla, perustelet loukkaamisiasi sillä että olet sanonut pahemminkin? Todella miehekästä, Pertti, loppuun asti! Älä vahingossakaan pahoittele aiheuttamisi mielipahoja! Onneksi olet johdonmukainen tekemisissäsi, niin ei tarvitse yllättyä.

Asenteellisuudella ei ole mitään tekemistä käytöstapojen kanssa. Mun pulssini on nyt hyvin hyvin rauhallinen, mutta jos esim. livenä heittäisit tuollaisen setin jonkun tyttöystävälle, voipi olla ettet siitä selviäisi ihan olalletaputuksella. Mieti sitä kaksi sekuntia.

Jatkakaa, ei mulla muuta.
Paskahousuilen palstalla? Kyllä sinä taidat jo kaivata viikonloppuvapaita. Koetapa toisella tavalla kysyä se mitä minä olen yllä kysynyt. Sehän ei tosiaankaan onnistu ajatusta muuttamatta. Ja vilpittömällä mielellä asiaa kysyin.

Aiheuttamiani mielipahoja? Aiheutinko sinulle tässä mielipahaa vai kenties jollekin tämän palstan yhteydessä toimivalle (minulle tuntemattomalle) sättäily-yhteisölle? Eli oletko kaikkien palstaa lukevien naisten esitaistelija törkiö-Perttiä vastaan vai ihan omalla agendalla?

Jos vastaus on jälkimmäinen en ole kovinkaan huolissani. Ainahan sinä jostakin herneet nenään vedät ja katoat hetkeksi. Jos taas ensimmäinen sitten voisi olla itsetutkiskelun paikka.

Enkö muka ole asian ytimessä jos tästä tällainen myrsky vesilasissa syntyi? Ei tämä taidakaan olla erityisen kliininen asia?
Avatar
Saz
Elämätön Kitisijä
Viestit: 420
Liittynyt: 08.05.2006 12:10
Paikkakunta: Helsinki

Re: Raskaana - tahtomattaan - mitä nyt?

Viesti Kirjoittaja Saz »

[quote="PerttiMakimaa"][/quote]

Sen verran nyt vielä, että ethän sä mitään kysynyt vaan esitit tuomion ja arvostelua kysymyksen muodossa.

Mä en nyt suuresti mieltäni pahoita palstajeesustelustasi, mutta arvostan suuresti Pehmiksen avautumista asiasta. :h:
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8599
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Raskaana - tahtomattaan - mitä nyt?

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Mä en kokenut Pertin kirjoituksia loukkaaviksi, piti oikein lukea uudelleen. Okei, ne laulunsanat oli vähän liikaa. Voiko typerämpiä laulunsanoja olla? Buhuu, joku on tehnyt abortin.

Omasta viestistäni yritin suurimmat syytökset ja karkeudet karsia pois, mutta silti tuli mieleen, että Pertti ei ilmeisesti saa sanoa mielipidettään ja ihmetellä abortin ajattelua toimenpiteena, koska on mies. Äh, mä olen Pertsan kanssa liian samaa mieltä.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Pehmis

Re: Raskaana - tahtomattaan - mitä nyt?

Viesti Kirjoittaja Pehmis »

PerttiMakimaa kirjoitti:Enkö muka ole asian ytimessä jos tästä tällainen myrsky vesilasissa syntyi? Ei tämä taidakaan olla erityisen kliininen asia?
Vesa ei nyt vaan tajua. Ketjussa jonka aloittaja halusi avautua vaikeasta asiasta saadakseen lohtua, sinä ryhdyit kirjoittelemaan tuollaisen teon tunteettomuudesta ja elämän tappamisesta. Tilanne on vähän sama kuin Heidi Hautalan Venäjä-puheiden tuomitsemisessa - vaikka itse ei ole loukattu, voi pitää arvosteltava sitä, mitä joku sanoo, kenelle ja missä yhteydessä. Kun muut halusivat tarjota tukea, tuli Pertti jeesustelemaan ja päivittelemään että o tempora, o mores, on se moraalitonta tämä nykynuoriso.

Osoittaa kadehtittavaa pelisilmää, empatiakykyä ja moraalisen hymistelyn jatkotutkintoa. Oikeasti mä oon vaan niin kade sulle, siksi kiukuttelen.
Noriyumi

Re: Raskaana - tahtomattaan - mitä nyt?

Viesti Kirjoittaja Noriyumi »

nowaysis kirjoitti: Totta tämäkin. Minusta Suomen aborttilaki on varsin hyvä juuri tuollaisenaan. Jos kyseessä on vaikeasti vammainen sikiö, keskeytys on imo(ja lainkin mukaan) oikeutettua saada paljon pidemmälläkin, sillä en koe oikeasti muurahaisen älylllä ja kyvyillä varustetun ihmisen elämää välttämättä kannattavaksi.
Kannattavaksi kenen kannalta? Eikö muurahaisaivoilla ole oikeutta elämään. No, meni saivarteluksi, mutta abortti kyllä säästäisi monet itkut...
Ebola

Re: Raskaana - tahtomattaan - mitä nyt?

Viesti Kirjoittaja Ebola »

Niin jeesustelevaa tekstiä, että ei voi muuta kuin pyöritellä vain silmiään *pyörittelee silmiään x10*.
Elukka

Re: Raskaana - tahtomattaan - mitä nyt?

Viesti Kirjoittaja Elukka »

Lolita kirjoitti:Voiko typerämpiä laulunsanoja olla? Buhuu, joku on tehnyt abortin.
:komp: Paremmin aiheesta on laulanut ainakin Everlast.

P.S. Voi olla typerämpiäkin.
Avatar
Saz
Elämätön Kitisijä
Viestit: 420
Liittynyt: 08.05.2006 12:10
Paikkakunta: Helsinki

Re: Raskaana - tahtomattaan - mitä nyt?

Viesti Kirjoittaja Saz »

Pehmis kirjoitti:Ketjussa jonka aloittaja halusi avautua vaikeasta asiasta saadakseen lohtua, sinä ryhdyit kirjoittelemaan tuollaisen teon tunteettomuudesta ja elämän tappamisesta.
Näin. Sen moraalikeskustelun voi aloittaa jossain omassa ketjussaan, varmasti oikein tarpeellinen ja hieno keskustelu. Me elämän tuhoajat voimme tulla sinne halutessamme puolustelemaan tekojamme ja mielipiteitämme.
Mutta kun se muuten ihan asiallinen mielipide tuodaan tällaiseen keskusteluun niin se tuntuu 100% puhtaalta jeesustelulta.
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Raskaana - tahtomattaan - mitä nyt?

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Noriyumi kirjoitti: Kannattavaksi kenen kannalta? Eikö muurahaisaivoilla ole oikeutta elämään. No, meni saivarteluksi, mutta abortti kyllä säästäisi monet itkut...
Sitä minäkin. Tämä asia taitaa olla herkkä kohta meille kaikille, oli sitten kokemusta tai ei ja oli näkemys asiasta mikä hyvänsä. Tarkoitin sitä, että minusta ei missään vaiheessa ketään pitäisi pakottaa synnyttämään lasta, jota ei halua. Ehkä äidit kokevat tämän myös eri tavalla kuin lapsettomat?
Tai no, taatusti kokevat ja helvetin paljon eri tavalla, kuinka voisivat olla kokematta..
Prepare for the worstest.
Geetzu

Re: Raskaana - tahtomattaan - mitä nyt?

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

En ymmärrä miks Pertin teksti aiheutti joissain tommosen reaktion. :roll:

Yritän ymmärtää. Ihan kohta. Tää ketju on jo aloittajan osalta ohi (ja sisällään kasvavan lapsen kehitys myöskin varmasti), ja eiköhän ole itsestään selvää, että aiheesta otetaan kantaa eikä vaan lisätä niitä pään paijaus -hymiöitä... Hmmh. Yritän pysyä poissa. Täällä saa väkisin jotenkin typerä pissis kuvan, että on vallan hullua surea mitään tunteetonta möykkyä.

Hitto toi laulu on tyhmä kyllä.
PerttiMakimaa

Re: Raskaana - tahtomattaan - mitä nyt?

Viesti Kirjoittaja PerttiMakimaa »

Saz kirjoitti:
Pehmis kirjoitti:Ketjussa jonka aloittaja halusi avautua vaikeasta asiasta saadakseen lohtua, sinä ryhdyit kirjoittelemaan tuollaisen teon tunteettomuudesta ja elämän tappamisesta.
Näin. Sen moraalikeskustelun voi aloittaa jossain omassa ketjussaan, varmasti oikein tarpeellinen ja hieno keskustelu. Me elämän tuhoajat voimme tulla sinne halutessamme puolustelemaan tekojamme ja mielipiteitämme.
Mutta kun se muuten ihan asiallinen mielipide tuodaan tällaiseen keskusteluun niin se tuntuu 100% puhtaalta jeesustelulta.
Öh, jos koneeni ruutu ei valehtele tämä keskustelu on aloitettu viime vuoden elokuussa, joten aihe tuskin on aloittajan kannalta ajankohtainen. Mietin laulun kuultuani, että eikös jossakin juteltu aiheesta jotakin...

Sitten tänne tuli vaan pari uutta viestiä ja ajatus kysymykseen heräsi siitä.

Tehty mikä tehty, viikonloppuvapaata tuli.
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Raskaana - tahtomattaan - mitä nyt?

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

ketju on aloitettu noin viikko sitten.
Prepare for the worstest.
Pehmis

Re: Raskaana - tahtomattaan - mitä nyt?

Viesti Kirjoittaja Pehmis »

Geetzu kirjoitti:Täällä saa väkisin jotenkin typerä pissis kuvan, että on vallan hullua surea mitään tunteetonta möykkyä.

Hitto toi laulu on tyhmä kyllä.
Raksupoksu, ei se ole hullua jos suree. Hullua on se, että olis velvollisuus surra, kokea syyllisyyttä tai jotain muuta ilman että on tunteeton. Vähän samanlainen ilmiö kuin huora-madonna -keskustelut. Naisen on oltava tietynlainen, tai on väärä nainen. Eiköhän lähdettäis siitä että tunnereaktiot on voimakkaan yksilöllisiä ja tilanteet ei juuri koskaan yhteismitallisia. Jollekulle se mikä on helpotuksen paikka on toiselle suuren itkun aihe.
Avatar
Saz
Elämätön Kitisijä
Viestit: 420
Liittynyt: 08.05.2006 12:10
Paikkakunta: Helsinki

Re: Raskaana - tahtomattaan - mitä nyt?

Viesti Kirjoittaja Saz »

PerttiMakimaa kirjoitti:
Öh, jos koneeni ruutu ei valehtele tämä keskustelu on aloitettu viime vuoden elokuussa, joten aihe tuskin on aloittajan kannalta ajankohtainen.
No mun koneeni mukaan tämä on aloitettu viimeviikon tiistaina. Joten jos toimenpide on tällä viikolla tehty niin asia varmasti tuntuu vielä ajankohtaiselta.

Mutta joo, sä ajattelet kommendessasii niitä alkioita, mä ajattelen keskustelun aloittajaa. Emme siis keskustele sinällään samasta asiasta. Eikä ole hedelmällistä siis jatkaa.
Avatar
Saz
Elämätön Kitisijä
Viestit: 420
Liittynyt: 08.05.2006 12:10
Paikkakunta: Helsinki

Re: Raskaana - tahtomattaan - mitä nyt?

Viesti Kirjoittaja Saz »

Geetzu kirjoitti: Yritän ymmärtää. Ihan kohta. Tää ketju on jo aloittajan osalta ohi (ja sisällään kasvavan lapsen kehitys myöskin varmasti), ja eiköhän ole itsestään selvää, että aiheesta otetaan kantaa eikä vaan lisätä niitä pään paijaus -hymiöitä... Hmmh. Yritän pysyä poissa. Täällä saa väkisin jotenkin typerä pissis kuvan, että on vallan hullua surea mitään tunteetonta möykkyä.
No jos mä sanoisin susta, että sä olet typerä pissis koska suret solumöykkyä niin se vertautuisi tähän keskustelun antiin jossa annetaan ymmärtää, että sellainen ihminen joka pystyy rationalisoimaan raskauden keskeytyksen on jotenkin ylitunteeton ihminen.
Eli siinä missä sulla tulee sellainen olo, että sunlaista ihmistä tässä keskustelussa ajatellaan ylitunteellisena tyhmänä pissiksenä, niin samoin minä saan tästä keskustelusta sen kuvan, että mun pitäisi jotenkin hävetä ja surra lopun ikääni koska olen "tappanut".

Eli kiistakapulanahan ei ole kenenkään mielipide, vaan oikeus omaan mielipiteeseen. Ja se, että voiko toisen mielipidettä kunnioittaa jakamatta leimoja ja tuomioita.

LISÄYS: Pahoitteluni mahdollisesta vaikeaselkoisuudesta. Duunikiireitä tässä samalla, mutta en vain malta olla kommentoimatta. :P
Geetzu

Re: Raskaana - tahtomattaan - mitä nyt?

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

Mä taas maltan olla kommentoimatta. Nyt niinq. Ootte vaan kaikki tyhmiä nii!!!11 ;)
Avatar
Saz
Elämätön Kitisijä
Viestit: 420
Liittynyt: 08.05.2006 12:10
Paikkakunta: Helsinki

Re: Raskaana - tahtomattaan - mitä nyt?

Viesti Kirjoittaja Saz »

Geetzu kirjoitti:Mä taas maltan olla kommentoimatta. Nyt niinq. Ootte vaan kaikki tyhmiä nii!!!11 ;)
Ei voi kukaan väittää etteivätkö typerät pissikset kykenisi itsesensuuriin. :P
Geetzu

Re: Raskaana - tahtomattaan - mitä nyt?

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

Vittu hajotus vaan.
Viimeksi muokannut Geetzu, 02.06.2006 17:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Raskaana - tahtomattaan - mitä nyt?

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

[quote="Geetzu"][/quote]

No mä sanon että luulen ymmärtäväni sun ajatukset aika hyvin. "Hieman" erilaisella kokemustaustalla tosin, mutta en usko että vaatii muuta kuin sen että tietää mikä sen abortin vaihtoehto on ja että on sen kokenut. Jaksuja raksu :h:

Tuntuuko vähemmän hullummalta, jos sanon että oon spiidannu varmaan viis kertaa tätä ketjua lukiessani? Vaikken oikeestaan tiedä edes minkä takia.
Prepare for the worstest.
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8599
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Raskaana - tahtomattaan - mitä nyt?

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Edit: Ei perkele. En lue enää tätä ketjua, koska en voi olla kommentoimatta, ja vielä ilmeisen "väärällä" tavalla. Eikä ole edelleenkään mun paikkani arvostella. Jatkakaa.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Pehmis

Re: Raskaana - tahtomattaan - mitä nyt?

Viesti Kirjoittaja Pehmis »

Lolita kirjoitti:itsesensuuri
Esitän toiveen. Lopetetaan arvokeskustelu, ja kunnioitettan ketjun aloittajan päätöstä, riippumatta siitä mitkä hänen perusteensa päätökselleen ovat. Jeesus sentään. Mä olen ollut tukemassa abortin tehnyttä ihmistä ja voin sanoa että kaikkea muuta kuin jeesustelua siinä kaivataan. On tarpeeksi nöyryyttävää käydä läpi lääkärien paheksunnat ja hoitsujen ylenkatseet. Älkää lyökö lyötyä, kiitos.
Avatar
Vadim
Kitisijä
Viestit: 3469
Liittynyt: 23.08.2005 12:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: Raskaana - tahtomattaan - mitä nyt?

Viesti Kirjoittaja Vadim »

Tuota noin. Tämän ketjun ongelma lienee, että monille asia on henkilökohtainen. Kun toisia ihmisiä ja heidän henkilöhistoriaansa ei tunne, on helppo tulkita jokin kommentti vihamieliseksi, vaikka se ainoastaan heijastelee kommentoijan omaa henkilöhistoriaa. Sen takia suosittelisinkin ehkä ymmärtämiseen pyrkivää diskurssietiikkaa tämän aiheen kohdalla, jossa yleistä tasoa on melko vaikea pitää erillään henkilökohtaisesta tahosta.

Me ollaan pääsääntöisesti ihan kivoja tyyppejä, pusnus vaan kaikille, ja kukaan tuskin horisee horinoitaan ihan vain ilkeyttään. Jatkakaa.
Geetzu

Re: Raskaana - tahtomattaan - mitä nyt?

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

Vadim kirjoitti:Me ollaan pääsääntöisesti ihan kivoja tyyppejä, pusnus vaan kaikille, ja kukaan tuskin horisee horinoitaan ihan vain ilkeyttään. Jatkakaa.
Mä kyllä horisin perjantaina ihan ilkeyttäni. Sen tunnustinkin ja sit poistin horinani. Sain jonkun puheista käsityksen, että mun sanoistahan saatetaan vaikka loukkaantua, enhän mä ilkeilyllä halua ketään loukata, kunhan tehdä niin jotta kaikki mahdollinen ois tässä omassa parantumisessa niinq kokeiltu. Hä hä hä. Yhtä sekofiilis ku perjantaina, mut onneks tähän ketjuun ei oo tullu enempiä viestejä. :]
1108

Re: Raskaana - tahtomattaan - mitä nyt?

Viesti Kirjoittaja 1108 »

Vadim kirjoitti:...ja kukaan tuskin horisee horinoitaan ihan vain ilkeyttään.
Jaa ei vai?
PerttiMakimaa

Re: Raskaana - tahtomattaan - mitä nyt?

Viesti Kirjoittaja PerttiMakimaa »

nowaysis kirjoitti:ketju on aloitettu noin viikko sitten.
Olet oikeassa. Katselin ilmeisesti mustanikin liittymispäivämäärää palveluun... :roll:

No, jos viisaskin menee vipuun niin miksen minä?
Vastaa Viestiin